ChristianMatch

Forum

Geen Gebedsroom donderdag 5 april
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3741 3742 3743 3744 3745 3746 3747 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:37

MARISKA601 schreef:
Gaan we hier nu ook al ruzie maken....

Vecht het prive uit...

Wat hebben andere cm-ers te maken wat zich achter de schermen afspeelt?

Als het niet via mail op te lossen is het probleem van jullie, zwijg er dan over.

Negeer elkaar dan.

Ben ik het roerend mee eens.....vecht het prive uit...
En ik vind ook niet dat via deze lijn er uit de doeken gedaan moet worden wat er is gepasseerd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:41

MARISKA601 schreef:
Gaan we hier nu ook al ruzie maken....

Vecht het prive uit...

Wat hebben andere cm-ers te maken wat zich achter de schermen afspeelt?

Als het niet via mail op te lossen is het probleem van jullie, zwijg er dan over.

Negeer elkaar dan.

Vind je dat een niet wat kinderachtige oplossing Mariska? Elkaar negeren?
Wel meer mensen doen dat hier en ik vind dat altijd zo'n onvolwassen en onchristelijk gedrag, zo ga je toch niet met elkaar om?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:46

Het zijn die verdomde uitkeringtrekkers verzuchte de ambtenaar, en hij boekte een zakenreisje met zijn hele gezin naar de Nederlandse Antillen. Dat reisje koste 2x zoveel als het bruto jaarinkomen van een uitkeringstrekker, maar ja, hij kon het dan ook van de belasting aftrekken als zijnde zakenreis.

Zo, en nu hou ik erover op.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 12:54

WILLEMIJN232 schreef:
Jos had hier op het forum een opmerking over de tekst: ik ben christen maar ik denk niet in hokjes, daar kwam commentaar op....Maar is het wel zo'n rare opmerking.....Denken we -als het er op aan komt- allemaal toch niet in hokjes? We zeggen van niet want we zijn geïnteresseerd in andere gemeentes en zijn benieuwd hoe het daar toegaat.......we kijken over kerkmuren heen zeggen we dan zo mooi.....maar is dat werkelijk zo? En ik doe daar ook aan mee laat dat duidelijk zijn.....Stel dat ze jouw gemeente Chatuliem bij die van mij willen voegen? Kijk je dan nog zo over kerkmuren heen?
Ik denk dat we uiteindelijk eigenlijk allemaal in hokjes denken.....want je eigen kerk is wel je basis daar keer je terug en daar heb je je herinneringen........Als ik al kijk hoe moeilijk de gereformeerde en hervormde kerk tot elkaar zijn gekomen en dan dat gebakkelei over kerken en dan heb ik nog niet over hele families die uit elkaar zijn gevallen doordat we wat minder in hokjes willen denken?
Misschien zeggen mensen nu: oh nee is niet zo.....maar toch, als het er op aankomt....... Engeltje smiley
Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik zo nodig kerken bij elkaar wil voegen. Ik vind het wel mooi zo, die verscheidenheid. Het is voor mij net hetzelfde als het bij elkaar voegen van Albert Hein en de Aldi, waarom eigenlijk? Je dient toch een andere doelgroep? En waarom kan dat niet naast elkaar bestaan?
Eén zijn betekent toch niet automatisch dat je perse in een zelfde kerk moet zitten? Eén zijn komt toch het beste uit als je elkaars identiteit accepteert? Ik heb in het verleden ook mijn mening gegeven over dat niet in hokjes denken. Ik vind dat ook een vreemde opmerking. Je wilt een relatie met iemand, dan vind ik dat het juist heel belangrijk is om te weten uit wat voor geestelijk nest hij komt. Als je daar niet openlijk voor uit durft te komen, geeft dat alleen maar problemen in je relatie....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:09

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik zo nodig kerken bij elkaar wil voegen. Ik vind het wel mooi zo, die verscheidenheid. Het is voor mij net hetzelfde als het bij elkaar voegen van Albert Hein en de Aldi, waarom eigenlijk? Je dient toch een andere doelgroep? En waarom kan dat niet naast elkaar bestaan?
Eén zijn betekent toch niet automatisch dat je perse in een zelfde kerk moet zitten? Eén zijn komt toch het beste uit als je elkaars identiteit accepteert? Ik heb in het verleden ook mijn mening gegeven over dat niet in hokjes denken. Ik vind dat ook een vreemde opmerking. Je wilt een relatie met iemand, dan vind ik dat het juist heel belangrijk is om te weten uit wat voor geestelijk nest hij komt. Als je daar niet openlijk voor uit durft te komen, geeft dat alleen maar problemen in je relatie....

Dat ben ik nu eens helemaal met je eens.....Ik werd er trouwens op geattendeerd dat Jos schreef dat als je in je profiel zet dat je in hokjes denkt je dan niet voor je geloof durft uit te komen....Nou, dat is werkelijk klinkklare nonsens laat dat helder zijn.....
Ik denk dat het juist belangrijk is in een relatie om te weten uit wat voor geestelijk nest je komt. Soms matcht dat gewoon niet samen.....Stel je voor dat wij verliefd op elkaar waren? Dat ging op geestelijk niveau nooit goed want ik ga dan naar mijn yogalessen om de krokodil te doen terwijl jij dat occult vind........noem maar even een voorbeeld......Geloof kan ook veel stuk maken binnen een relatie is mijn ervaring......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:26

CHATULIEM619 schreef:
Waarpm denk je dat dat op een ander moment is dan een wereldlijke scheiding? En welke bijbelteksten horen daar dan bij?

Er is maar één persoon (als mens) die een kerkelijk huwelijk kan en mag ontbinden, door een scheidbrief af tegeven. Vor het afgeven van die scheidbrief zijn echter wel voorwaarden aan verbonden. Het verhaal, wat Jezus houdt, als men hem vraagt waarom God toestaat te scheiden en wat Hij antwoord, doet al blijken er van "boven "zeer veel waarde word gehecht aan de relatie man/vrouw.

Teksten weet ik net uit mijn hoofd en heb wat ik weet gevonden na dat ik op onderzoek ging, nadat mijn vrouw was op gestapt. Ik gebruik Biblia,net en dan trefwooorden zoeken om zaken helderder te krijgen omdat mijn parate Bijbelkennis niet toereikend is, om alls te weten. Zo heb ik dat bijvoorbeeld dat ook gedaan met "man vrouw". Zoekend, kom ik er ook achter dat liefde een gebod is en alles op alles gezet moet worden om wanneer het niet gaat zoals het gaat de zaak wel weer recht te zetten.

Letwel er zijn dus ook redenen die worden aangegven om wel te scheiden, dat heb ik zo ook gevonden.

Wat zou de grootste reden wezen om te scheiden denk ik wel eens. Als het "ik hou niet meer van jou" niet meer mag worden gebruikt.
Wat had men over voor elkaar (in verliefdheid en begin huwelijk) en wanneer kwam het "ik wil" om de hoek kijken? Hebben we werkelijk alles gedaan om het toch wer te krijgen zoals het behoort te zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:45

SHANITA130 schreef:
pagina 2: Quote JOLAN:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

En dit is kortzichtigheid ten top.

Even de laatste zin: Die Hollanders nemen veel liever een goedkope zwartwerkende Pool dan een witwerkende Hollander.....

En je 1ste zin dat je niet wilt zeuren, doe dat dan ook niet.

Zieke smiley Kotsende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
jammer dat er geen smile bijzit die naar zijn voorhoofd wijst
zo achterlijk om na zoveel reacties nog even een oude koe uit de sloot te halen.
zolang je nog kunt zeuren op CM over hoe slecht je het hebt, schrijf dan een boek en verdien daar je geld mee...er is altijd werk voor diegene die wil Gefrustreerde smiley

zo...ook dat lucht op

Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 6 april 2012, 13:47
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:50

JOLAN931 schreef:
zo achterlijk om na zoveel reacties nog even een oude koe uit de sloot te halen.
zolang je nog kunt zeuren op CM over hoe slecht je het hebt, schrijf dan een boek en verdien daar je geld mee...er is altijd werk voor diegene die wil Gefrustreerde smiley

zo...ook dat lucht op

En toen schoot er plots een enorme glimlach op mn gezicht......
Maar je hebt wel bewezen dat creatief denken veel mogelijkheden oplevert, ook op gebied van werk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:53

ANNETTE792 schreef:
En toen schoot er plots een enorme glimlach op mn gezicht......
Maar je hebt wel bewezen dat creatief denken veel mogelijkheden oplevert, ook op gebied van werk Knipoog smiley

I WILL NOT, WILL NOT, WILL NOT smile............ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 15:01

Als ik maar weet dat in dit moeilijk leven
ik met mijn zorgen nooit alleen zal staan.
Dat al mijn schuld en zonde is vergeven
en dat ik altijd naar U toe mag gaan.

Als ik maar weet dat niets mij ooit zal scheiden
van Uwe troon,en van Uw liefde Heer.
Dat U mij zorgzaam aan Uw hand zult leiden
opdat ik mij niet nodeloos bezeer.

Als ik maar weet o Heer,dat in mijn zorgen,
in mijn verdriet,mijn moeite en mijn pijn
altijd Uw grote Liefde ligt verborgen
zodat ik ondanks alles toch nog blij kan zijn.

Als ik maar weet dat in mijn laatste dagen,
als ik misschien niet eens meer bidden kan,
de Geest voor mij om hulp en steun zal vragen
zodat ik rust zal hebben Heer..... ook dan.

-------------------------------------

Mijn kind, je weet toch wel dat in dit leven
je nooit mijn steun,mijn liefde hebt ontbeerd?
Mijn Vader heeft ook jou aan Mij gegeven,
Je naam staat in Mijn Handen gegraveerd.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 15:26

JOLAN931 schreef:

zo...ook dat lucht op
over oude koeien gesproken
geloof dat zulke discussies al 6 jaar lopen
dus over achterlijk gesproken Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 15:29

DANIEL777 schreef:
over oude koeien gesproken
geloof dat zulke discussies al 6 jaar lopen
dus over achterlijk gesproken Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley

maar de meeste leden zijn geloof ik nog geen 6 jaar lid...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 16:33

Wow!

Dat is de eerste gedachte die in me opkomt als ik dit gedeelte lees.
Ik merk dat het verhaal over Jezus' lijden me heel veel doet. Toen ik gisteravond op tv naar 'The passion' zat te kijken heb ik menig traan gelaten.
Zo heel af en toe komt er een stukje bewustwording over me heen van de gruwel die Hij heeft moeten doorstaan voor mijn behoud en kan ik niets anders doen dan dankbaar zijn! Het soort dankbaarheid dat niet met woorden is uit te drukken..

Maar dan is pasen weer voorbij en moet ik eerlijk bekennen dat dat gevoel weer een beetje vervaagt. Niet dat ik me niet meer bewust ben van Gods genade hoor, maar ik sta er gewoon niet meer zo bij stil. Het dagelijks leven komt weer naar voren en ik raak verwikkeld in allerlei aardse dingen waar ik als mens mee te maken krijg. Mijn hemel, wat kan ik soms worstelen met de meest kleine en onbenullige dingen alleen maar omdat ik weer in de gewoonte terug verval om alles zelf op te willen lossen. Gelukkig komt er uiteindelijk altijd weer een moment dat ik met mijn neus op de feiten gedrukt word en me realiseer dat ik het helemaal niet zelf kán oplossen en dan zijn daar Zijn liefdevolle armen om me op te vangen. Beschaamd moet ik dan weer erkennen dat ik er weer een zootje van aan het maken ben en even, heel even...voel ik die dankbaarheid weer.

Zou er best nog wat vaker stil bij mogen staan denk ik, zou een hoop ellende voorkomen Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 16:48

wat een frusties allemaal.
topic openen waarmen frusties kan uiten met alleen smileys? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 6 april 2012, 17:29
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:04

Slapende smiley wat een armoe hier.... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:11

HENDRIKA148 schreef:
Als ik maar weet dat in dit moeilijk leven
ik met mijn zorgen nooit alleen zal staan.
Dat al mijn schuld en zonde is vergeven
en dat ik altijd naar U toe mag gaan.

Als ik maar weet dat niets mij ooit zal scheiden
van Uwe troon,en van Uw liefde Heer.
Dat U mij zorgzaam aan Uw hand zult leiden
opdat ik mij niet nodeloos bezeer.

Als ik maar weet o Heer,dat in mijn zorgen,
in mijn verdriet,mijn moeite en mijn pijn
altijd Uw grote Liefde ligt verborgen
zodat ik ondanks alles toch nog blij kan zijn.

Als ik maar weet dat in mijn laatste dagen,
als ik misschien niet eens meer bidden kan,
de Geest voor mij om hulp en steun zal vragen
zodat ik rust zal hebben Heer..... ook dan.

-------------------------------------

Mijn kind, je weet toch wel dat in dit leven
je nooit mijn steun,mijn liefde hebt ontbeerd?
Mijn Vader heeft ook jou aan Mij gegeven,
Je naam staat in Mijn Handen gegraveerd.

Mooi is dat !
`Ik ben met u`, staat op diverse plaatsen in de bijbel. Dat God altijd bij ons is en ons nooit alleen zal laten, is door alles heen mijn troost en geeft rustig vertrouwen voor de toekomst

Groetjes,
Herman Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:15

WILLEMIJN232 schreef:
Overlijden heeft nooit iets vanzelfsprekend he? Wat ik altijd belangrijk vind is of het leven van diegene de moeite waard was om geleefd te worden.......En het blijft een schrikbarende conclusie als je hoort dat dat regelmatig niet het geval is.......
Maar het hoort wel bij je werk maar ik ervaar dat als een rijkdom dat je zo een eindje met mensen dat laatste stukje mag gaan.......of ze nu gelovig zijn of niet.......aan de andere kant blijft het verdriet van nabestaanden iets wat nooit normaal is.........ook al leer je dat ook van een afstand te bekijken......en wel een luisterend oor te bieden......

Het is een natuurlijk proces maar wel tegen het leven.
En wat is de moeite waard he??
Wij mensen kunnen er inderdaad een rommeltje van maken maar of het dan niet de moeite waard was?

Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen; wat heb je gedaan met je leven? tot wiens eer was het?

Altijd wel intriest als de gemeente alleen op de hoogte gesteld moet worden van een overlijden...
Ik vraag me dan wel eens af... hoe kan het zover komen...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:23

COOTJE711 schreef:
Het is een natuurlijk proces maar wel tegen het leven.
En wat is de moeite waard he??
Wij mensen kunnen er inderdaad een rommeltje van maken maar of het dan niet de moeite waard was?

Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen; wat heb je gedaan met je leven? tot wiens eer was het?

Altijd wel intriest als de gemeente alleen op de hoogte gesteld moet worden van een overlijden...
Ik vraag me dan wel eens af... hoe kan het zover komen...

Ik denk dat ik er wat anders tegen aan kijk Cootje....ik kijk niet alleen vanuit religieus opzicht maar naar het totale plaatje.....en ik schrik er altijd toch weer van dat er mensen zijn die zeggen ach het had voor mij allemaal niet gehoeven....
Ik heb de indruk dat jij het alleen koppelt aan religie en of je in die zin goed geleefd hebt.....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:38

"Maar ja, ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal als je zwart gaat werken met een uitkering.
Aan de andere kant, als je zwart werk wordt aangeboden, en je hebt een uitkering. En je wilt dat wit doen, en je uitkering opzeggen. Dan gaan veel rijke mensen naar de volgende, om regelmatig op hun huis te passen als ze voor zaken naar Amerika gaan. (voorbeeld).

Want de belasting die ze moeten betalen als ze iemand wit nemen is erg veel.."

In Nederland kennen we de regeling Dienstverlening aan huis,hier vallen de zgn. witte werksters onder.Heel fijn voor een werkgever die gewoon legaal een werknemer wil laten werken en wit wil uitbetalen........enige probleem is dat veel werksters een uitkering hebben en dus geen premies willen afdragen........bij wie komt dit probleem dan vandaan?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/dienstverlening-aan-huis
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 18:18

Ik word er soms warm van, hoe sommige mensen die zo'n gigantische moeilijkheden op hun pad krijgen, ongeloofelijke getuigen zijn van wat de Heer hun geeft aan steun. Wat je van hen te horen krijgt "zonder Hem had ik het niet gered".

Ik ken iemand die het zelf heel zwaar heeft gehad zowel fysiek als mentaal, die evenzo goed elke zondagmiddag kaarten stuurt naar heb die dat nodig hebben. Ik voel me soms beschaamd omdat ik soms iets alleen per mail verstuur. Gelukkig krijg ik er wel goede commentaren over, ook van haar, dan zegt ze waar haal je al dat moois vandaan.

Ach een beetje aandacht voor elkaar, kan toch veel goed doen, schonk ik maar wat meer
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 18:25

Deze clip zette mij weer ff met beide benen op de grond vooral de vraag in het laatst, we denken soms dat het wel mee valt met wat we verkeerd oen, niet besefend dat er geen gradtie bij zonde is.

http://www.youtube.com/watch?v=8WBwv8Rl-vU

Ik snap niet helemaal waarom deze link weer gekopiëerd en geplakt moet worden, terwijl het ook rechtstreeks moet kunnen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 10 mei 2012, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 20:50

alle mensen wat is dit voor topic geworden Verraste, verbaasde smiley
Er wordt gevloekt en gescholden zeer oude koeien uit de sloot opgevist,
men heeft niks beters te doen??
Of men 1 persoon heeft niks te doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 21:00

Zoveel uren van verschrikking
en van grenzeloze pijn,
zoveel onverdiende slagen,
als er nergens redders zijn,
zoveel zwaar te dragen lasten
bij een onvoorstelbaar leed,
zoveel kwelling,hoon, verneed"ring
dat nu "Goede Vrijdag" heet!

Als je in je eigen leven
ook zo'n nacht van lijden kent,
door het noodlot murw geslagen
en totaal ontredderd bent,
denk dan hoe je Heer en Heiland
al die smarten dragen kon,
maar zie ook de blijde morgen,
waarop Hij de dood verwon!

'T is het wonder van het paasfeest
dat ons veel te zeggen heeft:
Na drie dagen vol verschrikking
klinkt de roepstem:"Jezus leeft!"

Laat dit woord een rijke troost zijn,
als je wankelt van verdriet.
Na een nacht van bitter lijden
weer de morgen uitkomst biedt!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 21:37

HENDRIKA148 schreef:
Zoveel uren van verschrikking
en van grenzeloze pijn,
zoveel onverdiende slagen,
als er nergens redders zijn,
zoveel zwaar te dragen lasten
bij een onvoorstelbaar leed,
zoveel kwelling,hoon, verneed"ring
dat nu "Goede Vrijdag" heet!

Als je in je eigen leven
ook zo'n nacht van lijden kent,
door het noodlot murw geslagen
en totaal ontredderd bent,
denk dan hoe je Heer en Heiland
al die smarten dragen kon,
maar zie ook de blijde morgen,
waarop Hij de dood verwon!

'T is het wonder van het paasfeest
dat ons veel te zeggen heeft:
Na drie dagen vol verschrikking
klinkt de roepstem:"Jezus leeft!"

Laat dit woord een rijke troost zijn,
als je wankelt van verdriet.
Na een nacht van bitter lijden
weer de morgen uitkomst biedt!

Mooi, dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 22:04

PIETER619 schreef:
Er is maar één persoon (als mens) die een kerkelijk huwelijk kan en mag ontbinden, door een scheidbrief af tegeven. Vor het afgeven van die scheidbrief zijn echter wel voorwaarden aan verbonden. Het verhaal, wat Jezus houdt, als men hem vraagt waarom God toestaat te scheiden en wat Hij antwoord, doet al blijken er van "boven "zeer veel waarde word gehecht aan de relatie man/vrouw.

Teksten weet ik net uit mijn hoofd en heb wat ik weet gevonden na dat ik op onderzoek ging, nadat mijn vrouw was op gestapt. Ik gebruik Biblia,net en dan trefwooorden zoeken om zaken helderder te krijgen omdat mijn parate Bijbelkennis niet toereikend is, om alls te weten. Zo heb ik dat bijvoorbeeld dat ook gedaan met "man vrouw". Zoekend, kom ik er ook achter dat liefde een gebod is en alles op alles gezet moet worden om wanneer het niet gaat zoals het gaat de zaak wel weer recht te zetten.

Letwel er zijn dus ook redenen die worden aangegven om wel te scheiden, dat heb ik zo ook gevonden.

Wat zou de grootste reden wezen om te scheiden denk ik wel eens. Als het "ik hou niet meer van jou" niet meer mag worden gebruikt.
Wat had men over voor elkaar (in verliefdheid en begin huwelijk) en wanneer kwam het "ik wil" om de hoek kijken? Hebben we werkelijk alles gedaan om het toch wer te krijgen zoals het behoort te zijn?
Je gaat niet echt in op mijn vraag:zie jij een verschil tussen een echtscheiding in de wereld en in de hemel? Of is het ,dat als je voor de wet gescheiden bent, je ook voor God gescheiden bent?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 22:19

PIETER619 schreef:
Deze clip zette mij weer ff met beide benen op de grond vooral de vraag in het laatst, we denken soms dat het wel mee valt met wat we verkeerd oen, niet besefend dat er geen gradtie bij zonde is.

http://www.youtube.com/watch?v=8WBwv8Rl-vU

Ik snap niet helemaal waarom deze link weer gekopiëerd en geplakt moet worden, terwijl het ook rechtstreeks moet kunnen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 6 april 2012, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 00:09

Even een opmerking tussendoor.. wat goed om dit in openheid te bespreken en wat herken ik helaas veel..
Ook ik ging door de mangel bij mensen met het Woord in hun broekzak en dat is verscheurend, juist in een tijd dat je leven overhoop gaat en je zelf weet dat je dicht bij God leeft en alles in overleg met Hem doet. Toch blijft steun en support zo belangrijk en juist ook die eenheid in Hem om dit te blijven vieren. Goed om de uitleg te lezen van Thomas968. Thanks ;)
Ook ik kon geen andere kant meer op dan de beslissing door te drukken terwille van het welzijn van mijzelf en de kids, een beslissing die indruiste dwars tegen alles in wat ik altijd beleed en volhield.. Ik denk eigenlijk dat Jezus me zelf er uit heeft gehaald. Wat God samengevoegd heeft scheidde de mens niet... wat een worsteling met die tekst. Onlangs hoorde ik iemand het zo zeggen: soms is het zo dat God zelf mensen scheidt. Hij mag dat wel.
Lastig om dan te bepalen wanneer God dat doet... in mijn situatie kan ik zeggen dat ik meerdere situaties heb meegemaakt in de afgelopen jaren die ik nu allemaal als een parelketting kan samenvoegen waarin Hij me liet zien dat Hij vierkant achter me staat en blijft staan. Alleen daardoor kon ik op gegeven moment de kracht vinden en de knoop doorhakken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 01:00

LEANNE226 schreef:
"Maar ja, ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal als je zwart gaat werken met een uitkering.
Aan de andere kant, als je zwart werk wordt aangeboden, en je hebt een uitkering. En je wilt dat wit doen, en je uitkering opzeggen. Dan gaan veel rijke mensen naar de volgende, om regelmatig op hun huis te passen als ze voor zaken naar Amerika gaan. (voorbeeld).

Want de belasting die ze moeten betalen als ze iemand wit nemen is erg veel.."

In Nederland kennen we de regeling Dienstverlening aan huis,hier vallen de zgn. witte werksters onder.Heel fijn voor een werkgever die gewoon legaal een werknemer wil laten werken en wit wil uitbetalen........enige probleem is dat veel werksters een uitkering hebben en dus geen premies willen afdragen........bij wie komt dit probleem dan vandaan?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/dienstverlening-aan-huis

Dus het kan wel gewoon...ja, bovenstaande verhaal is wat ik dacht dat zo was.
Ja, dus gewoon, uitkeringtrekkers die ff een paar duizend euro erbij verdienen. Schandalig eigenlijk....
Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 01:37

JOLAN931 schreef:

zo...ook dat lucht op

Er is helemaal niet altijd werk voor degene die wil.

Vandaar de uitkeringen.....zucht
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 01:57

MARISKA601 schreef:
wat een frusties allemaal.
topic openen waarmen frusties kan uiten met alleen smileys? Knipoog smiley

Hahahahahahahahahahaha...echt grappig die opmerking

Lachende smiley

Zo en nu nog ff lezen: een boek van een onderzoekjournalist Roberto Saviano infiltreerde in de maffia van Italie, de Camorra, titel van het boek is Gomorra...... ik heb het grootschalige zwartwerk voor de Grote merken al gehad....je weet echt niet wat je leest....als ergens de economie wel door kapotgaat, dan daardoor....

Er worden voor grote merken kleding gemaakt, zelfs voor filmsterren op maat gemaakte kleding gemaakt, door mensen die zwart werken en uren van 14 uur per dag maken en bijna niets verdienen. En ik ben pas op een kwart van het boek.

Voor geïntereseerden: klik hier en hier. en eigenlijk ook hier, dit gaat over het boek zelf.

Voor de zekerheid, dit is het boek waar ik het over heb. Roberto Saviano, De bestseller over de wereld van de camorra. Titel "Gomorra".

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 7 april 2012, 14:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3741 3742 3743 3744 3745 3746 3747 ... 6194 Volgende
Pagina 3744 van 6194