Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:45
|
|
|
Vind 't trouwens van grote kapsones getuigen om in een topic over armoede te gaan lopen schreeuwen dat men moet werken tegen mensen die ook nog eens niet kunnen werken. Want je wordt niet zomaar ff afgekeurd.
Het woord 'dictatortje' komt ineens in me op...
Over fraude heb je gelijk, maar die komt op nog veel grotere schaal voor in het bedrijfsleven. en daar ging de topicstarter niet van uit.
Het ging over van hoe doen anderen dat, met zo weinig geld...
Zonder de behoefte, degene de schuld van zijn haar uitkeringssituatie te geven, en over fraude te beginnen. Of dat degene die is afgekeurd, volgens jou kan werken. Nou, als de potten op zijn, dan nog kan ik geen tomaten plukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:58
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vind 't trouwens van grote kapsones getuigen om in een topic over armoede te gaan lopen schreeuwen dat men moet werken tegen mensen die ook nog eens niet kunnen werken. Want je wordt niet zomaar ff afgekeurd.
Over fraude heb je gelijk, maar die komt op nog veel grotere schaal voor in het bedrijfsleven. en daar ging de topicstarter niet van uit.
Zonder de behoefte, degene de schuld van zijn haar uitkeringssituatie te geven, en over fraude te beginnen. Of dat degene die is afgekeurd, volgens jou kan werken. Nou, als de potten op zijn, dan nog kan ik geen tomaten plukken. |
dat zou wel erg vervelend zijn voor je, shanita; want als je én geen geld ontvangt van een uitkering, én niet in staat bent te werken, kun je je huur niet meer betalen, en geen boterham meer kopen..........
dus dan wordt het kiezen; met honger verpieteren, of je handjes laten wapperen, zo goed en kwaad het gaat.
hannah..........vind het van grote capsones (en gebrek aan fatsoen) getuigen om iemand met een stevige eigen mening maar even snel als dictator te bestempelen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:10
|
|
|
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) BBQ Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 trijnie671, regio 0549, 50 jaar Erika129, regio 0318, 37 jaar roos489, regio 0180, 38 jaar myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar) xabia794, regio belgie, 48 jaar met dochter (12 jaar) BBQ heeft nog ruimte over in de auto (via eindhoven A50) Angel086, regio 036, 44 jaar riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar) Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter blomke935, regio 030, 54 jaar miekjes, regio ???, leeftijd: jong mariach, regio 026, 54 jaar anoniem, drie kinders qsjes546, 43 jaar, regio 035 zou graag met iemand meerijden
markvos129, regio 0548, 32 jaar bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar) willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar) henkeman399, regio 596, 38 jaar heeft nog ruimte over in de auto frankt627, regio 076, 48 jaar BBQ harald940, regio 038, 36 jaar, BBQ heeft nog ruimte over in de auto marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon bommie663, regio 0184, 46 jaar gerrit 084, regio 071, 53 jaar vergevorderde gezellige vriend van gerrit fredbunt, regio 0113, 50 jaar mar907, regio 0596, 49 jaar jan853, regio 078, 51 jaar BBQ met twee kinderen (11 en 14 jaar) buzzly904, regio 0317, 39 jaar ludovis284, regio 0184, BBQ 55 jaar leonard480, regio 0184, 44 jaar ...naam volgt nog.... regio 0172, 36 jaar, BBQ jan578, regio 0172, 52 jaar BBQ herman968, regio belgie, 56 jaar
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 8 april 2012, 23:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:14
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Rom 5:12
Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
Dat is de erfzonde
Lees bovenstaande tekst eens chat,
Het woord ALLE mensen omvat ook kinderen ja, dus ja...ook een kind draagt verantwoording, of en kind moet geen mens zijn??
ik zie geen enkel verband tussen bovenstaande tekst en de doop. alle mensen...horen daar ook de kinderen bij vroeg ik? Met jouw reactie plaats je de Nederlandse wet boven wat God zegt | Nee hoor, God stelt kinderen ook niet verantwoordelijk. Het is ook wel vergezocht om kinderen verantwoordelijk te stellen, en zeker babies. Ze worden geboren met de neiging tot maar ze zijn er nog niet verantwoordelijk voor. En dat kinderritueel stelt ze wel verantwoordelijk. In Rom 7 refereert Paulus zelf naar die fase, dat hij als kind was, en de wet nog niet voor hem leefde. Pas toen hij begon te beseffen wat de wet inhield viel hij onder de veroordeling...maar dat is in de joodse traditie pas na de Bar Mitswa. Dus eigenlijk kun je stellen dat dit ritueel tegen de joodse traditie en het Oude Testament in gaat...een nadenkertje vind je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:30
|
|
|
Er zijn mensen, die nooit naar de kerk zijn geweest, kunnen ook gedoopt worden, dus niet alleen de baby`s. Bij de jonge (gedoopte) volwassenen gaan na de catechisatie belijdenis des geloofs afleggen. Dat is dezelfde manier als bij onderdompeling bij Evangelische Gemeenten als ze Bijbelstudie afgerond zijn. Na onderdompelding of gedoopt zijn we niet vrijgekocht voor de zonde.
Joh 8:7
En als zij Hem (Jezus) bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden (discipelen) zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar (vrouw die overspel pleegde). Discipelen, die door Jezus geroepen zijn, zijn ook zondige mensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:33
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Rom 5:12
Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben. Dat is de erfzonde |
Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten".
Als dit in de Bijbel staat heeft dus last van wat een voorouder heeft gedaan. Lijkt mij toch iets anders dan wat bovenstaand word beweerd.
Natuurlijk zijn we niet vrij van zonde op welke manier dan ook en het is Gods genade die ons door Jezus Christus heeft bevrijd van de zonden. Het is gelukkig een één voorwaardelijke liefde die ons kan vrij maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat zou wel erg vervelend zijn voor je, shanita; want als je én geen geld ontvangt van een uitkering, én niet in staat bent te werken, kun je je huur niet meer betalen, en geen boterham meer kopen..........Vervelend zou dat zijn, he Hannah...?
dus dan wordt het kiezen; met honger verpieteren, of je handjes laten wapperen, zo goed en kwaad het gaat. dom, dommer, domst
hannah..........vind het van grote capsones (en gebrek aan fatsoen) getuigen om iemand met een stevige eigen mening maar even snel als dictator te bestempelen!! |
Zo, vind jij dat? O, en gebrek aan fatsoen? Nou ja, dat wordt dan weer gecompenseerd met jou fatsoen, moet je maar denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:46
|
|
|
Stelling:
Als je vrijwilligers werk kan doen, kan je ook een vaste baan hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------- Werkloos geraakt?
Doe vrijwilligers werk terwijl je je suf solliciteerd. Doe desnoods een omscholingcursus.
-------------------------------------------------------------------------------------- In Nederland hoef je niet in armoede te leven. Helaas zijn er toch mensen die aan die afgrond leven. De economische tijden zijn slecht. Mensen maken kans hun baan kwijt te raken. En dan belanden ze in de bijstand. En dan vallen ze financieel in een zwart gat. Dan houd het op met het luxe leventje. Hypotheek lasten kunnen niet meer betaald worden. Huis moet verkocht worden. Maar de verkoop van huizen staat stil. Men kan geen hypotheek krijgen.
Men vraagt zich af hoe nu rond te komen.
Ik zou zeggen: ga kortingsbonnen verzamelen. En doe van die bonnen je boodschappen. Leg een halfjaar voorraad aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 17:54
|
|
|
Hai Mariska!
Ik kan geen vrijwilligerswerk doen, zie posting hierboven ergens.
Quote: | Ik heb dagen dat het voor mij al pittig/moeilijk is om dagelijkse zaken te doen. Ik zit nu wéér een tijdje thuis, omdat ik mijn vrijwilligerswerk niet volhield. Dagelijkse dingen kosten mij al moeite nu. |
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:47
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 april 2012, 17:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:01
|
|
|
PIETER619 schreef: | Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten".
Als dit in de Bijbel staat heeft dus last van wat een voorouder heeft gedaan. Lijkt mij toch iets anders dan wat bovenstaand word beweerd.
Natuurlijk zijn we niet vrij van zonde op welke manier dan ook en het is Gods genade die ons door Jezus Christus heeft bevrijd van de zonden. Het is gelukkig een één voorwaardelijke liefde die ons kan vrij maken. | In hoeverre zie je dat kinderritueel als een oplossing? Is het een opdracht om kinderen te besprenkelen of roept Jezus op tot onderdompeling? Volgens mij kunnen je ouders of je kerk dat niet bepalen en is het gebaseerd op de keuze van de gelovige zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:02
|
|
|
Lekker toch, een viertal dagen vrij en in ieder geval drie voor een grote groep Nederlanders. Kennen ze in Duitsland ook een Tweede Paasdag, Pieter? Waarom mensen op die dag naar de meubelboulevard gaan, is me echt een raadsel. Er zijn zoveel leukere dingen dat dat! Zoals bekend werken leerkrachten alleen maar tussen de vakanties door, dus we zijn weer een paar dagen in ons normale doen.
Thomas, vroeger hadden we twee weken paasvakantie in plaats van twee dagen!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 5 april 2012, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:04
|
|
|
Dit topic werd geplaatst door topicstarter over ervaringen hoe rond te komen met een minimum, of zelfs 90% ervan...
En niet met beschuldigingen over fraude met uitkeringen, over of men wel of niet terecht een uitkering heeft.
Topicstarter ging ervan uit, dat men terecht een uitkering heeft, en terecht een wao op minimum niveau.
Dan zouden we het hier ook wel kunnen hebben over fraude in het bedrijfsleven, als iemand iets daarover schrijft, over het bedrijfsleven an sich.
Op pagina één begon het al: Quote: | Je kunt er ook voor kiezen om op je luie reet te blijven zitten en te klagen en anderen de schuld te geven. Gewoon je banknummer doorgeven aan een uitkeringsverstrekkende instantie is wel errug makkelijk he? |
Daarna, meteen op pagina 2: Quote: | Ik wil niet zeuren, maar....
zolang je een CM abonnement kunt betalen zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.
Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...
zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur. zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk. zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.
Wat is er groter schande?
Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is. Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken. |
---
Deze reacties zijn off-topic, en hebben de hele topic verziekt, want daar ging het niet om.
Hier worden mensen met een uitkering beschuldigt van onder andere op hun luie reet zitten en niet WILLEN WERKEN OA.
Die reacties vind ik schandalig, als je zie wat voor een leed er is, onder mensen die niet kunnen werken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 april 2012, 18:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........
Ter aanvulling: ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....
Zo,ik heb gesproken |
Eigenlijk was ik met zijn drieën getrouwd. Het kerkelijk huwelijk was voor mij enorm waardevol. Ik had eerst een jaar samengewoont, maar na mijn jawoord in de kerk kreeg ik wel een gevoel van nu is het goed. Een verbond tussen man/vrouw samen met God.
Omdat God de liefde gebied, zal men moeten werken aan een huwelijk, Helaas komt soms de sleur er in, dan is het, ik hou niet meer van jou dus wil ik scheiden, niet wetend wat eigen gemak voor anderen te weeg brengt.
God heeft de relatie man/vrouw zo gesteld dat er geen andere oplossing is dan er voor elkaar zijn. Wanneer het egoïsme hoogtij gaat vieren en de één zijn/haar doen boven alles stelt, en over de schreef gaat kan er wel gescheiden worden, maar ook daar zijn voorwaarden aan verbonden.
Een nadenker, wanneer is een kerkelijk huwelijk voor God ontbonden?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 5 april 2012, 20:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vind 't trouwens van grote kapsones getuigen om in een topic over armoede te gaan lopen schreeuwen dat men moet werken tegen mensen die ook nog eens niet kunnen werken. Want je wordt niet zomaar ff afgekeurd.
Zonder de behoefte, degene de schuld van zijn haar uitkeringssituatie te geven, en over fraude te beginnen. Of dat degene die is afgekeurd, volgens jou kan werken. Nou, als de potten op zijn, dan nog kan ik geen tomaten plukken. |
je mag mij van kapsones betichten zoveel je wilt, ik zit er geen seconde mee en als het jou oplucht, moet je het vooral doen
wat jammer is, is dat jij al mijn uitspraken betrekt op jezelf. nergens voor nodig, want ik heb het in het algemeen over de groep.
in feite geef jij mij iedere keer gelijk als het over de groep gaat, dat er inderdaad veel werkschuwen tussen zitten en er inderdaad velen onterecht thuiszitten en er inderdaad veel gefraudeerd word.
maar waarom moet er dan steeds weer de hele klaagzang over jouw eigen omstandigheid en situatie bij? wie ben ik om iemand die voor 90% afgekeurd is, aan te vallen? ik val jou niet aan, volgens de letter van de wet kom jij waarschijnlijk voor 100% in aanmerking voor jouw mate van afgekeurd zijn en de bijbehorende uitkering.
heb ik niet regelmatig gezegd dat er veel mensen terecht een uitkering krijgen? sterker nog, ik ben blij dat dat sociale vangnet bestaat. ik heb alleen ook iedere keer gezegd dat er velen onterecht een uitkering ontvangen en dat vind ik schandalig, die groep verpest het voor de rest.
het gevolg hiervan is dat er binnenkort ook geen budget meer is om diegene die terecht een uitkering ontvangt te blijven ondersteunen. dan kun je stoer roepen dat je echt geen tomaten kunt plukken maar de realiteit kan straks wel anders zijn....
ik hoop dat je nu stopt om iedere algemene reactie direct op jezelf te betrekken, het stoort een beetje in de discussie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:12
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Er zijn mensen, die nooit naar de kerk zijn geweest, kunnen ook gedoopt worden, dus niet alleen de baby`s. Bij de jonge (gedoopte) volwassenen gaan na de catechisatie belijdenis des geloofs afleggen. Dat is dezelfde manier als bij onderdompeling bij Evangelische Gemeenten als ze Bijbelstudie afgerond zijn. Na onderdompelding of gedoopt zijn we niet vrijgekocht voor de zonde.
Joh 8:7
En als zij Hem (Jezus) bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden (discipelen) zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar (vrouw die overspel pleegde). Discipelen, die door Jezus geroepen zijn, zijn ook zondige mensen | Dus de vraag is wat is het nut van de onderdompeling? Het gaat om de veroordeling die weggenomen is in Christus. Kolossenzen spreekt hiervan Kol 2 schreef: | U was dood door uw zonden en door uw onbesneden staat, maar God heeft u samen met Christus levend gemaakt toen hij ons al onze zonden kwijtschold. 14 Hij heeft het document met voorschriften waarin wij werden aangeklaagd, uitgewist en het vernietigd door het aan het kruis te nagelen. | We zijn vrij van de veroordeling die zonde teweegbracht in ons leven. Paulus gebruikt dezelfde term als in Rom. 7: je was dood door de zonde....en je werd door God weer opgewekt..De onderdompeling symboliseert dit proces: afdalen in het watergraf, opstaan in het nieuwe leven.
Voor zonde zijn twee dingen nodig: ten eerste de daad en ten tweede de veroordeling. Voor beiden gaat het niet op voor een baby. Het is daarom onlogisch om dit met babys te doen, omdat ze niet veroordeeld zullen worden door God.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 5 april 2012, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:16
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Lekker toch, een viertal dagen vrij en in ieder geval drie voor een grote groep Nederlanders. Kennen ze in Duitsland ook een Tweede Paasdag, Pieter? Waarom mensen op die dag naar de meubelboulevard gaan, is me echt een raadsel. Er zijn zoveel leukere dingen dat dat! Zoals bekend werken leekrachten alleen maar tussen de vakanties door, dus we zijn weer een paar dagen in ons normale doen.
Thomas, vroeger hadden we twee weken paasvakantie in plaats van twee dagen! |
2e paasdag hebben we ook al ja lekker dagje vrij op kosten van de baas, net als goede vrijdag trouwens. ik heb niks tegen verplichte kerkelijke feestdagen, maar dan wel naar de kerk he! ow... en de scholen zijn HIER wel 2 weken dicht Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:20
|
|
|
Vaak beweert men sommige dingen te begrijpen, meer om zijn verstand dan om de waarheid te eren.
John Petit-Senn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In hoeverre zie je dat kinderritueel als een oplossing? Is het een opdracht om kinderen te besprenkelen of roept Jezus op tot onderdompeling? Volgens mij kunnen je ouders of je kerk dat niet bepalen en is het gebaseerd op de keuze van de gelovige zelf. |
Dat is inderdaad zo en niets mis mee. Zelf ben ik ook gedoopt op belijdenis en was het mijn eogen keus.
Waar het omgaat is dat mensen om wat voor reden dan ook, meenden dat hun kinderen gered moesten worden door de doop. Mede omdat het hun zo geleerd werd hebben mensne op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen. De doop is een reniniging, en omdat kinderen ook zondig zijn, moesten zij gereinigd worden, dus gedoopt.
Dat zoals sommigen ook wel denkeen ipv de besnijdenis is gekomen heb ik zelf niets mee.
Zelf had ik een vrouw die van huis uit hervormd was en de kinderen wilde laten dopen. Ik heb haar dat niet verboden, maar wel gezegd dat de kans groot was, dat de kids later ook hun eigen keus zouden maken en dat ze dan misschien övergedoopt zouden kunne worden. Het is dus niet gebeurd en alle 4 zijn bewust belijdend gedoopte christenen geworden.
Mijn punt is dat wij hier niet tegen elkaar, maar al schristenen met elkaar misschien wat kunnen leren en niet veroordelend te werk gaan. er veel te vinden in de Bijbel wat tegenstrijdig is omdat we het uit zijn verband halen.
Wat zouden wij vinden van wat anderen doen, als christenen, als we eensn uit gingen van het standpunt wat zou Jezus doen. Bijvoorbeeld wat zou Jezus dooen met iemnd die als kind gedoopt is en belijd dat de Heer voor zijn/haar zonden aan het kruis is gegaan en om vergeving vraagt van de zonden? Zou de Heer zeggen die doop van jou was fout of vanharte welkom bij mijn club?
Maar toen die ouderling zei, ik heb respect voor ouders die hun kindren op grond van hun geloof laten dopen, is dat mij bij gebleven. Wij weten hat allemaal veel beter dan de ander en staan vaak met eigen menign klaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 18:30
|
|
|
COOTJE711 schreef: | absoluut, maar ziet toch wel wat verschillen tussen de onvoorspelbaarheid die Pieter noemt en een overlijden.... |
welnee, het is maar welk beroep je hebt, bij jouw beroep kom je vaak in aanraking met de dood, in mijn beroep niet of nauwelijks. en of je wilt of niet, omgaan met de dood is voor jou toch een beetje routine...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 19:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja chat, de rivier de jordaan is nou eenmaal een heel end fietsen | In de opdracht van Jezus staat nergens geschreven dat het alleen maar in de Jordaan moest. De opdracht omhelst wel onderdompeling, omdat het woord baptismo onderdompelen betekent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 19:12
|
|
|
Oke, duidelijk
Bedankt voor je reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 19:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | je mag mij van kapsones betichten zoveel je wilt, ik zit er geen seconde mee en als het jou oplucht, moet je het vooral doen
wat jammer is, is dat jij al mijn uitspraken betrekt op jezelf. nergens voor nodig, want ik heb het in het algemeen over de groep.
in feite geef jij mij iedere keer gelijk als het over de groep gaat, dat er inderdaad veel werkschuwen tussen zitten en er inderdaad velen onterecht thuiszitten en er inderdaad veel gefraudeerd word. Ja, ik kom uit Amsterdam, daar heb ik zelf gezien hoeveel er wordt gefraudeerd. en fraude, oneerlijkheid, in welke vorm ook, doet afbreuk aan het moraal van iemand.
maar waarom moet er dan steeds weer de hele klaagzang over jouw eigen omstandigheid en situatie bij? Ja, je hebt gelijk, misschien omdat ik wel echt ziek ben en door vrijwilligers werk in voormalige Grote Rivieren mensen heb gezien die echt niet kunnen werken, die nauwelijks een gesprek kunnen voeren, niet omdat ze dom zijn, juist tegenovergesteld, maar gevolgen kindermishandeling...Ik zal er rekening mee houden.
wie ben ik om iemand die voor 90% afgekeurd is, aan te vallen? ik val jou niet aan, volgens de letter van de wet kom jij waarschijnlijk voor 100% in aanmerking voor jouw mate van afgekeurd zijn en de bijbehorende uitkering.
heb ik niet regelmatig gezegd dat er veel mensen terecht een uitkering krijgen? sterker nog, ik ben blij dat dat sociale vangnet bestaat. ik heb alleen ook iedere keer gezegd dat er velen onterecht een uitkering ontvangen en dat vind ik schandalig, die groep verpest het voor de rest. Ja, dat zei je regelmatig...ja, de rest verpest 't. Nou zijn er meer oorzaken van de crises, dit is er eentje van, denk ik.
het gevolg hiervan is dat er binnenkort ook geen budget meer is om diegene die terecht een uitkering ontvangt te blijven ondersteunen. dan kun je stoer roepen dat je echt geen tomaten kunt plukken maar de realiteit kan straks wel anders zijn....Laten we hopen van niet...ik heb ook erg veel last van mijn rug, nee, echt waar....ik hoop dat je nu stopt om iedere algemene reactie direct op jezelf te betrekken, het stoort een beetje in de discussie Zal ik doen, bedankt dat je me dr op wijst:)! |
En ja, iedereen heeft in deze gebroken wereld zijn eigen gevech(ten) te vechten. Arm, rijk, ertussenin.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | in feite geef jij mij iedere keer gelijk als het over de groep gaat, dat er inderdaad veel werkschuwen tussen zitten en er inderdaad velen onterecht thuiszitten en er inderdaad veel gefraudeerd word.
heb ik niet regelmatig gezegd dat er veel mensen terecht een uitkering krijgen? sterker nog, ik ben blij dat dat sociale vangnet bestaat. ik heb alleen ook iedere keer gezegd dat er velen onterecht een uitkering ontvangen en dat vind ik schandalig, die groep verpest het voor de rest.
het gevolg hiervan is dat er binnenkort ook geen budget meer is om diegene die terecht een uitkering ontvangt te blijven ondersteunen. dan kun je stoer roepen dat je echt geen tomaten kunt plukken maar de realiteit kan straks wel anders zijn....
ik hoop dat je nu stopt om iedere algemene reactie direct op jezelf te betrekken, het stoort een beetje in de discussie | Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie. Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie. Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft..... |
De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet....... Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:38
|
|
|
ik werd heel erg gepakt door het boek van Bolhuis ;" Vrijgemaakt door de Zoon" wanneer je dit googled kun je dit boek zo gratis downloaden. het is boeiend en voor mij een eyeopener.
Wat het je ook mag doen, wel of niet voor of tegen kinderdoop voor of tegen volwassendoop. God gaat met een ieder van ons Zijn weg.. wij zijn ieder Uniek en daat laat God in zijn waarde. Uiteindelijk vinden we elkaar daar bij dat Kruis. Maar ook bij de opstanding de Overwinning over leven en dood. Allemaal een Goede vrijdag en een vreugdevol en zegenvol Paasfeest!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie. Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft..... |
het woordje velen is ook terecht, het gaat niet om een man of 5, 6... ware dat zo, dan zou het iedereen een bout zijn, toch? het ZIJN er gewoon heul erg veul.
je mag het onderbuikgevoel noemen, of noem het populisme, vergelijk me met Wilders of met een voormalige duitse staatsman, het veranderd NIETS aan de situatie die er is. je mag een drol best een drol noemen hoor, ook al klinkt het minder fris dan faeces.... noem alles maar bij zn naam, das t duidelijkst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:39
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dat is inderdaad zo en niets mis mee. Zelf ben ik ook gedoopt op belijdenis en was het mijn eogen keus.
Waar het omgaat is dat mensen om wat voor reden dan ook, meenden dat hun kinderen gered moesten worden door de doop. Mede omdat het hun zo geleerd werd hebben mensne op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen. De doop is een reniniging, en omdat kinderen ook zondig zijn, moesten zij gereinigd worden, dus gedoopt.
Dat zoals sommigen ook wel denkeen ipv de besnijdenis is gekomen heb ik zelf niets mee.
Zelf had ik een vrouw die van huis uit hervormd was en de kinderen wilde laten dopen. Ik heb haar dat niet verboden, maar wel gezegd dat de kans groot was, dat de kids later ook hun eigen keus zouden maken en dat ze dan misschien övergedoopt zouden kunne worden. Het is dus niet gebeurd en alle 4 zijn bewust belijdend gedoopte christenen geworden.
Mijn punt is dat wij hier niet tegen elkaar, maar al schristenen met elkaar misschien wat kunnen leren en niet veroordelend te werk gaan. er veel te vinden in de Bijbel wat tegenstrijdig is omdat we het uit zijn verband halen.
Wat zouden wij vinden van wat anderen doen, als christenen, als we eensn uit gingen van het standpunt wat zou Jezus doen. Bijvoorbeeld wat zou Jezus dooen met iemnd die als kind gedoopt is en belijd dat de Heer voor zijn/haar zonden aan het kruis is gegaan en om vergeving vraagt van de zonden? Zou de Heer zeggen die doop van jou was fout of vanharte welkom bij mijn club?
Maar toen die ouderling zei, ik heb respect voor ouders die hun kindren op grond van hun geloof laten dopen, is dat mij bij gebleven. Wij weten hat allemaal veel beter dan de ander en staan vaak met eigen menign klaar. |
Wij kunnen niet denken zoals Jezus deed want zo groots zijn wij niet he? Ik heb altijd moeite met die term....je zet je dan op hetzelfde voetstuk als Hem en dat gaat me net een brug te ver.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet....... Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk...... | Mensen die bijstand krijgen worden tegenwoordig gedwongen om te werken, mensen met een WAO uitkering zijn gekeurd door een arts. En dan wordt er meestal een plan opgesteld om te zorgen dat men toch aan het werk kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:48
|
|
|
Donderdag 5 April, Psalm 40: 1-4; Vaste grond.
Vaste grond! Daar kan je de hemel voor danken, als je bang was in het drijfzand weg te zinken... Op je blote knieën prijs je de Allerhoogste, zodra je niet meer bang hoeft te zijn dat je voor altijd weg zult zinken in een bodemloze put, in een modderstroom die je aan alle kanten insluiten zal. God dank: een rots! Vaste grond! Op allerlei manieren kan het gebeuren: dat de vaste grond onder je voeten wegzakt. Het verlies van een geliefde, de verbreking van een relatie, ontslag, werkeloosheid – er zijn duizenden oorzaken die kunnen leiden tot een ontworteld bestaan, een leven op drift. Burnout is ook zo’n valkuil. Jarenlang kon je het allemaal uitstekend aan. Je deed alles wat er gedaan moest worden, met liefde en vreugde en met het grootste gemak. Maar opeens was alles uit en over. Alsof de aarde onder je openspleet! Alsof je op water wandelen moest… Alsof je elk moment weg kon zakken in een beerput van ellende! En ga dan maar eens verder… ‘Je moet zien dat je gauw weer opkrabbelt’, hoor je een stem in jezelf zeggen. Maar van opkrabbelen is geen sprake. Krabbelen is het enige dat nog overschiet: krabbelen langs dichte muren en gesloten deuren, krabbelen als een gek. En God? Die is weg. Nergens te bekennen. Geen vriend meer. Een vijand. Geen bevrijder meer. Een loerende beer, een keiharde rechter. Totdat – wie weet hoe? – die beer een Heer blijkt te zijn, die rechter je redder! En dat kun je alleen nog maar zingen, een loflied voor Hem!
Met heel mijn hart heb ik de Heer verwacht, Hij heeft gehoord naar mijn gebed, mij uit de modderpoel gered, mijn voet weer op een vaste grond gebracht. Hij heeft mij doen herleven, mij in de mond gegeven een nieuw lied tot zijn eer. Laat ieder die het zag stil zijn van diep ontzag en hopen op de Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:53
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dat is inderdaad zo en niets mis mee. Zelf ben ik ook gedoopt op belijdenis en was het mijn eogen keus.
Maar toen die ouderling zei, ik heb respect voor ouders die hun kindren op grond van hun geloof laten dopen, is dat mij bij gebleven. Wij weten hat allemaal veel beter dan de ander en staan vaak met eigen menign klaar. | Als we niet met elkaar over onze verschillen mogen praten, zijn we dan werkelijk één? Ware eenheid ervaar je pas echt als je de verschillen durft te benoemen. Dit is voor mij de belangrijkste reden om niet mee te doen met interkerkelijk werk, omdat er geen echte eenheid is. We mogen meedoen, als we onze identiteit maar begraven...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|