ChristianMatch

Forum

Goede Vrijdag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3738 3739 3740 3741 3742 3743 3744 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:10

De kerkgang op goede vrijdag is helemaal de keus van de mensen zelf.
Ik weet de redenen niet waarom men die dag niet te kerke gaat.

En waarom is goede vrijdag een gewone werkdag voor velen?
Is het niet al eeuwen geleden bepaald dat er Christelijke feestdagen werden ingesteld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:18

DANIEL777 schreef:
hiermee is dus al bewezen dat de opmerking van iemand een paar jaar geleden ineen soortgelijke discussie dat we veel teveel de 24/7 mentaliteit van amerika overnemen.

een paar beroepen daar gelaten

Daar hoeft op zich toch niets mis mee te zijn? Amerika is een land met een hoog gehalte christenen dus dat kan heel goed samen gaan volgens mij....Het gaat erom hoe je er zelf als mens mee omgaat, niet of de winkels nu 24 uur open zijn......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:27

DANIEL777 schreef:
En jij Moet dan eens nadenken over wat ik schrijf want als je mn posting beter begrijpend zou lezen had je eigen posting er niet meer neer hoeven te zetten
Je wilde me wijzen op een bepaalde inconsistentie. En die is er niet. Ik ben nl helemaal niet ingegaan op het fenomeen 24/7. Ik stelde een andere vraag. Ik herhaal die maar eens weer: zou het Gods wil zijn dat steeds minder mensen naar Hem willen luisteren? Zou Hij minder mensen roepen? Zo ja, waarom laat Hij ons land in de steek?
Ik geloof hier niet zo in, maar als ik dit zou geloven, zou ik in een enorme geloofscrisis terecht komen, want dan is de conclusie heel ernstig: GOD LAAT ONS LAND IN DE STEEK!!!en dan zou ik als een Daniel of een Nehemia op mijn kniieën gaan om de Heer te smeken ons niet in de steek te laten. Dat zou mn grootste zorg zijn, niet dat de winkels open zijn.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 5 april 2012, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:31

WILLEMIJN232 schreef:
Daar hoeft op zich toch niets mis mee te zijn? Amerika is een land met een hoog gehalte christenen dus dat kan heel goed samen gaan volgens mij....Het gaat erom hoe je er zelf als mens mee omgaat, niet of de winkels nu 24 uur open zijn......
Er zit maar een gedeelte waarheid in je ant woord.
Ik zou deze vraag dan nog hier op het forum
Wat doen WIJ als christenen dan met Gods gebod 6dagen zult gij arbeiden en de 7 de dag rusten.
Moeten wij daar dan niet eens aan gaan houden ipv van allemaal maar mee te willen gaan in de 24/7 mentaliteit.
En als daar ons aan zouden gaan houden hebben de niet christelijke werkgevers best wel oog voor je volgens mij om je op zulke dagen als Goede Vrijdag etc vrij te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:38

DANIEL777 schreef:
Er zit maar een gedeelte waarheid in je ant woord.
Ik zou deze vraag dan nog hier op het forum
Wat doen WIJ als christenen dan met Gods gebod 6dagen zult gij arbeiden en de 7 de dag rusten.
Moeten wij daar dan niet eens aan gaan houden ipv van allemaal maar mee te willen gaan in de 24/7 mentaliteit.
En als daar ons aan zouden gaan houden hebben de niet christelijke werkgevers best wel oog voor je volgens mij om je op zulke dagen als Goede Vrijdag etc vrij te geven.

Ik denk dat ze dat best wel hebben alleen moet je ze zelf wel aanvragen natuurlijk, en niet twee dagen van tevoren.....Moet je ook met alle andere christelijke feestdagen en moslims ook met het offerfeest edg....
je kan niet van roostermakers verwachten dat ze dat allemaal weten, enige zelf verantwoordelijkheid is ook een groot goed in deze.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:38

CHATULIEM619 schreef:
Je wilde me wijzen op een bepaalde inconsistentie. En die is er niet. Ik ben nl helemaal niet ingegaan op het fenomeen 24/7. Ik stelde een andere vraag. Ik herhaal die maar eens weer: zou het Gods wil zijn dat steeds minder mensen naar Hem willen luisteren? Zou Hij minder mensen roepen? Zo ja, waarom laat Hij ons land in de steek?

God is toch dezelfde God....heden en gisteren dezelfde???
Wij zijn het hoor....
Hij roept nog steeds...maar vaak is het dat WIJ het niet willen horen...
Immers hoe druk hebben we het niet voor ons gevoel??? (Ja...ook ik)
Met eerbied uitgesproken....God is best...maar we houden Hem voor het lest!!! (zo hoorde ik inderdaad van de week iemand zeggen...o ja dan is het toch Goede Vrijdag he??)
Willen wij dat Hij Koning over ons is???
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:40

Rom 5:12

Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Dat is de erfzonde
CHATULIEM619 schreef:
De vraag is: is een kind verantwoordelijk voor zijn daden. En dat is niet het geval. Het heeft daarom geen zin om dit bij een kind te doen. In die zin is het ook vreeemd, omdat het niet bij de Israelieten zelf voor kwam en dat de link tussen besnijdenis en erfzonde nergens te vinden is. Het is een vondst van de chr. kerk om kinderen te besprenkelen.

Lees bovenstaande tekst eens chat,

Het woord ALLE mensen omvat ook kinderen ja, dus ja...ook een kind draagt verantwoording, of en kind moet geen mens zijn??
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:41

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof hier niet zo in, maar als ik dit zou geloven, zou ik in een enorme geloofscrisis terecht komen, want dan is de conclusie heel ernstig: GOD LAAT ONS LAND IN DE STEEK!!!
Ben ik het niet met je eens chatuliem dat God ons in de steek laat
Het gaat erom dat wij God de rug toekeren omdat wij als christenen onze zonden niet meer belijden en dat is wel eventjes iets anders
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:44

ZEELAND736 schreef:
God is toch dezelfde God....heden en gisteren dezelfde???
Wij zijn het hoor....
Hij roept nog steeds...maar vaak is het dat WIJ het niet willen horen...
Immers hoe druk hebben we het niet voor ons gevoel??? (Ja...ook ik)
Met eerbied uitgesproken....God is best...maar we houden Hem voor het lest!!! (zo hoorde ik inderdaad van de week iemand zeggen...o ja dan is het toch Goede Vrijdag he??)
Willen wij dat Hij Koning over ons is???
Dus volgens jou is de mens in staat om God de rug toe te keren. Volgens mij ook, maar ik denk dat dat niet door iedereen gedeeld wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:46

CHATULIEM619 schreef:
Dus volgens jou is de mens in staat om God de rug toe te keren. Volgens mij ook, maar ik denk dat dat niet door iedereen gedeeld wordt.

De mens misschien wel maar God laat ons nooit in de steek al lijkt dat soms wel zo......Het tegendeel is waar; God zorgt er altijd voor dat het goed komt maar wel op Zijn manier en wijze......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:46

JOLAN931 schreef:

Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Dat is de erfzonde

Het woord ALLE mensen omvat ook kinderen ja, dus ja...ook een kind draagt verantwoording, of en kind moet geen mens zijn??
Het verschil tussen volwassene en kind is juist, dat een kind zijn daden niet kan overzien. Dat is in ons rechtstelsel opgenomen en dat geldt ook voor de Bijbel. Een kind wordt niet verantwoordelijk gehouden en in juridische zin niet verantwoordelijk. Doop heeft pas zin als de mens zelf in staat is te kiezen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 5 april 2012, 11:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:48

DANIEL777 schreef:
Ben ik het niet met je eens chatuliem dat God ons in de steek laat
Het gaat erom dat wij God de rug toekeren omdat wij als christenen onze zonden niet meer belijden en dat is wel eventjes iets anders
Ik ben het er ook niet mee eens, dat geef ik aan, maar er zijn mensen die dat wel geloven. En die geef ik de kans erop in te gaan. Want als je gelooft in Gods uitverkiezing kun je zien dat ons land niet meer zo gewild is door God. Ik geloof niet in uitverkiezing...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:52

CHATULIEM619 schreef:

Hadden wij geen eigen wil Chat???
En natuurlijk hoeft dat niet door iedereen gedeeld te worden....
Maar juist als jouw ogen op God geslagen zijn...dat je je hoop je vertrouwen en je verwachting van Hem hebt....zul je daar ook veel mee bezig zijn...
Dan doet het je verdriet als je een wereld af ziet glijden....(maar zeg dan ook maar dat je(ikzelf) geen haar beter ben)
Dat er geen geloof(of weinig) meer is....
Dan bid je daarvoor....
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:57

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens, dat geef ik aan, maar er zijn mensen die dat wel geloven. En die geef ik de kans erop in te gaan. Want als je gelooft in Gods uitverkiezing kun je zien dat ons land niet meer zo gewild is door God. Ik geloof niet in uitverkiezing...
God heeft het Joodse volk uitkozen als zijn volk maar dat wilt nog steeds nietzeggen dat je als Nederlander door God verstoten wordt als je oprecht christen bent en je zonden belijd.Want anders had God zijn disipelen wel thuis kunnen houden en niet de opdracht geven om het evangelie uit te dragen over de hele wereld
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:08

Wat je in het gebed ook vraagt, je krijgt het als je gelooft dat je het al hebt. Markus 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:24

Is dit soms heilige gebedssroom? Geestelijk gevecht?

Sterkte leid(st)ers
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:32

autopech Boze smiley , dus nu die van pieter maar ingepikt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:37

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil tussen volwassene en kind is juist, dat een kind zijn daden niet kan overzien. Dat is in ons rechtstelsel opgenomen en dat geldt ook voor de Bijbel. Een kind wordt niet verantwoordelijk gehouden en in juridische zin niet verantwoordelijk. Doop heeft pas zin als de mens zelf in staat is te kiezen.

Ik ben gedoopt toen ik baby was, stel je voor als ik naar Evangilisch Gemeente ga moet ik opnieuw gedoopt (ondergedompeld) worden?
Dat heb ik gehoord van een vrouw uit mijn dorp, toen zij als baby was gedoopt bij Hervormde Kerk en binnenkort wordt ze ondergedompeld bij Evangelische Gemeente als nieuw lid. (eigenlijk dubbele doop in haar leven)
Water wordt je echt niet gereinigd van de zonde, onderdompelen ook niet.
Als uit het water komt blijft je nog steeds dezelfde mens als voorheen.
We kunnen niet zonder zonde leven, want we hebben de dood verdiend.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:46

Mattheüs 26:38

Toen zeide Hij tot hen: Mijn ziel is geheel bedroefd tot den dood toe; blijft hier en waakt met Mij.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:47

WILLEM618 schreef:
Ben dat in principe met je eens Pieter, maar niet elk geval is het zelfde. Er zijn er die maar een beperkt gedeelte in staat zijn om te werken, en alles al geprobeerd hebben om te kunnen werken, maar niet aan de bak komen. En wel binnen hun mogelijkheden een invulling hebben gevonden om de tijd die ze beschikbaar hebben, te besteden aan vrijwilligers werk. Om zo het door de maatschappij betaalde geld in de maatschappij te besteden. En zie dat dan niet als hobby, maar als tijdbesteding.
Het enige wat ik er mee zeggen wil, is, dat er wel eens te makkelijk een oordeel gegeven word over mensen.

Ben het met je eens Willem.

Ik heb stapels a-4tjes met afwijzingen. Echt alles geprobeerd.

Ik heb dagen dat het voor mij al pittig/moeilijk is om dagelijkse zaken te doen. Ik zit nu wéér een tijdje thuis, omdat ik mijn vrijwilligerswerk niet volhield. Dagelijkse dingen kosten mij al moeite nu.

Ik heb het gevoel, dat men boos is op mensen die 100% zijn afgekeurd,
als die mensen blij zijn dat ze een uitkering krijgen. en toch nog redelijk kunnen meedoen middels vrijwilligerswerk.

Komt bij, als je gaat kijken naar de mensen die niet kunnen werken door psychische klachten door mishandeling in kindertijd, dan kom je boven de 90%, ik hoorde een tijdje terug 99%. en als je dan ook nog eens iets lichamelijks erbij hebt, pijn in je rug na een tijdje iets doen ofzoiets dergelijks.....

Dus ik heb wel binnen mijn mogelijkheden een invulling gevonden om de tijd die ik beschikbaar heb, te besteden aan vrijwilligers werk. alleen ja, nu even tijdelijk niet, want ook met vrijwilligerswerk moet je op tijd komen, een bepaald quotum halen. Ja, en ik kwam even een paar dagen niet opdagen door ziekte.

Wat wel uit te leggen is, maar ja, nu moet ik een paar weken thuis zien op te knappen, zodat ik weer kan werken, want dat is wel heel belangrijk. Het gevoel dat ik erbij hoor, contact met collega's, gevoel dat ik een bijdrage lever enzovoort.
Soms gaan dingen makkelijk, soms moet ik vechten, ja zo voelt het dan.

Eerst schreef ik ook niet dat ik een uitkering had.

Ik vind het wel beangstigend hoor, dat ge@#$ over uitkeringen, terwijl fraude met uitkeringen kruimelwerk is, als je gaat kijken naar fraude in het bedrijfsleven.

Maar ja, ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal als je zwart gaat werken met een uitkering.
Aan de andere kant, als je zwart werk wordt aangeboden, en je hebt een uitkering. En je wilt dat wit doen, en je uitkering opzeggen. Dan gaan veel rijke mensen naar de volgende, om regelmatig op hun huis te passen als ze voor zaken naar Amerika gaan. (voorbeeld).

Want de belasting die ze moeten betalen als ze iemand wit nemen is erg veel...

En ik ga niet denken van vleespotten die bijna leeg zijn, als ik vaak niet eens de kracht kan opbrengen om dagelijkse zaken te doen.
En ja, ik ben ontzettend dankbaar voor mijn uitkering, ook al had ik duizend keer liever een baantje.

Ja, dit onderwerp heet armoede: ik vind niet dat ik arm ben, ben dankbaar voor mijn uitkering.

Wat wel zo is, veel dingen kan je niet, autorijden, vakantie, nieuwe spullen, etc.

Maar veel kan je wel. Flatje, mooie 2de hands spullen, eigenlijk is erg veel 2de hands. Dan nog, ligt aan jezelf. Maar ja, ik denk dat het voor vrouwen met kinderen veel moeilijker is, dan voor alleenstaanden.

Knipoog smiley Lachende smiley Kwijlende smiley Verliefde smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 april 2012, 12:13
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 11:50

HERMAN388 schreef:
Ik ben gedoopt toen ik baby was, stel je voor als ik naar Evangilisch Gemeente ga moet ik opnieuw gedoopt (ondergedompeld) worden?
Dat heb ik gehoord van een vrouw uit mijn dorp, toen zij als baby was gedoopt bij Hervormde Kerk en binnenkort wordt ze ondergedompeld bij Evangelische Gemeente als nieuw lid. (eigenlijk dubbele doop in haar leven)
Water wordt je echt niet gereinigd van de zonde, onderdompelen ook niet.
Als uit het water komt blijft je nog steeds dezelfde mens als voorheen.
We kunnen niet zonder zonde leven, want we hebben de dood verdiend.
kunnen (moeten) we dan uit je laatste zin dan opmaken dat het nutteloos is geweest dat Jezus op Goede Vrijdag voor onze zonden gestorven is
Als dat zo is dan hangen we wel een nutteloze geloof aan
Want we juist juist door Gods Genade vrijgekocht als het goed is door het lijden en sterven van Jezus voor ons
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 12:07

INGRID095 schreef:
Kijk eens naar het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=jL1l9ZtGC2w&feature=related

Soms denk ik wel eens dat er nauwelijks nog christen singles zijn die willen wachten met seks en gemeenschap tot het huwelijk. En ik vind het schokkend als een datingtraject geen voortgang vindt als de ander hoort dat je seks en gemeenschap voor het huwelijk wilt bewaren en dus geen seks wilt als als het daten overgaat in een liefdesrelatie zonder nog een verbond te sluiten.

Goed filmpie. Ja, hij heeft veel meer films zag ik.

Ja, ik was het niet met álles eens, verstond niet alles, soms 90% van een zin. Maaar...toch vond ik dat ie goede en zinnige dingen zei(ook al was ik het dus niet met alles eens, ja, niet alles gaat altijd voor iedereen op, hoe logisch het ook klinkt).

Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 12:14

Lastig hoor, want we kennen niet de inhoud en achtergronden van deze paasbattle op deze witte donderdag. Daarom belangrijk dat mailblokkades worden opgeheven zodat er op privéterrein met elkaar kan worden gecommuniceerd in plaats van zo in de openheid waarbij ieder zo zijn eigen interpretatie van dit alles heeft.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 5 april 2012, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 12:48

De boodschap van Goede vrijdag is prachtig maar de vraag ging om vrije dagen,hoe dat in de zorg zit weet ik niet,als het voor jou enorm belangrijk is bij die dienst te zijn dan moet je zorgen dat je vrij hebt....voor zover dat kan........ik ben vrij('s avonds dan)dus heb tijd zat.

Hier thuis hebben we de laatste dagen steeds hardere discussies over het geloof,de kinderen willen niet meer mee,vinden het te moeilijk en met alles wat ze zien en meemaken te ongeloofwaardig geworden Twijfelende smiley
Hoe meer ik praat hoe harder ze zich verzetten........
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 12:53

LEANNE226 schreef:
De boodschap van Goede vrijdag is prachtig maar de vraag ging om vrije dagen,hoe dat in de zorg zit weet ik niet,als het voor jou enorm belangrijk is bij die dienst te zijn dan moet je zorgen dat je vrij hebt....voor zover dat kan........ik ben vrij('s avonds dan)dus heb tijd zat.

Hier thuis hebben we de laatste dagen steeds hardere discussies over het geloof,de kinderen willen niet meer mee,vinden het te moeilijk en met alles wat ze zien en meemaken te ongeloofwaardig geworden Twijfelende smiley
Hoe meer ik praat hoe harder ze zich verzetten........

mag ik je tip geven leanne
als wij christenen hetgoede voorbeeld voorleven dan denk ik dat 1000 keer meer waarde heeft dan te praten.
want je geeft zelf al aan dat erover praten en werkelijk doen 2 aparte begrippen zijn.
Wens je veel sterkte en Wijsheid toe
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 14:29

JOL252 schreef:
Lastig hoor, want we kennen niet de inhoud en achtergronden van deze paasbattle op deze witte donderdag. Daarom belangrijk dat mailblokkades worden opgeheven zodat er op privéterrein met elkaar kan worden gecommuniceerd in plaats van zo in de openheid waarbij ieder zo zijn eigen interpretatie van dit alles heeft.

De inhoud van de paasbattle hoeven en willen we toch niet eens weten.....Waar het mij omgaat is dat het om mensen gaat die een gebedsroom runnen en ondertussen ruzie maken op een openbaar forum.......dan nodigt niet uit om naar de gebedsroom te gaan lijkt mij......
Wat er ook aan de hand is hou het binnenshuis en gun de mensen die daar steun aan ontlenen een fijn gebedsuur....
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 14:37

Dat is de erfzonde

CHATULIEM619 schreef:

ik zie geen enkel verband tussen bovenstaande tekst en de doop.
alle mensen...horen daar ook de kinderen bij vroeg ik?
Met jouw reactie plaats je de Nederlandse wet boven wat God zegt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:00

WILLEMIJN232 schreef:
De inhoud van de paasbattle hoeven en willen we toch niet eens weten.....Waar het mij omgaat is dat het om mensen gaat die een gebedsroom runnen en ondertussen ruzie maken op een openbaar forum.......dan nodigt niet uit om naar de gebedsroom te gaan lijkt mij......
Wat er ook aan de hand is hou het binnenshuis en gun de mensen die daar steun aan ontlenen een fijn gebedsuur....

ik zeg ook niet dat ik de inhoud wil weten Knipoog smiley en eigenlijk bedoel ik het zelfde als jij. Het is jammer dat dit op deze manier gaat inderdaad... hopelijk wordt dit ook uit dit forum geskipt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:07

THOMAS968 schreef:
Ik heb het filmpje bekeken en ik vind het leuk gebracht - hij past werkelijk alle overtuigingstrucs toe - maar inhoudelijk kun je er toch grote bezwaren tegen hebben. Ik vind de verklaringen die hij geeft inhoudelijk zwak, nogal dubieus en erger: er wordt ook nogal wat verzwegen. Ik vind het persoonlijk niet nodig om als maagd het huwelijk in te gaan. Ik respecteer je keuze echter wel. Maar op grond van wat deze man aanvoert hier voor kiezen lijkt me bizar. Als je echt een partner wilt die deze opvatting ook heeft, kan de consequentie inderdaad wel eens zijn dat je die niet vindt. Daar kies je dan voor. Geen gemeenschap daar zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen maar ook helemaal geen seks? Ik denk dat er in ieder geval weinig gescheiden mannen en vrouwen zullen zijn waar het zo gaat. Er zijn al meerdere discussies over geweest op dit forum en daar zou je je licht kunnen opsteken. Je standpunt zal met de mond mogelijk nog worden beleden maar in de praktijk werkt het anders, ben ik bang.

Thomas, geloof moet je niet benaderen met marktetingtechnieken.

Ja, zijn dv.s moeten ook worden verkocht....denk ik zo bij nader inzien.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 16:22

PIETER649 schreef:
Je neemt nu een hele groep in bescherming.
De tijd van hele groepen in bescherming nemen omdat er een aantal goedwillenden tussen zitten ( ja, zelfs ik erken dat er goedwillenden zijn...) is voorbij.
Die is gelukkig niet voorbij..Er wordt veel meer gecontroleerd als eerst, door bij mensen thuis te kijken, vragen te stellen etc., om te kijken of 'r geen fraude wordt gepleegd.
Maar ja, de fraude in het bedrijfsleven is veel groter, dus daar zijn de rechecheurs vel meer nodig.

Die luxe kunnen we ons niet meer permitteren.
Wie is 'ons'? Die luxe hebben wij wel in Nederland.
Om niet binnen een aantal jaren met zn allen finaal naar de economische afgrond te zeilen, moeten nu alle zeilen bijgezet worden.
Iedereen zou wel van zn hobby zn beroep willen maken en de hele dag alleen maar leuke dingen doen.
Mijn tip is om dan betaald werk ook maar als leuk ding te gaan zien want de verzorgingsstaat zoals we kennen, is voorlopig echt voorbij. Dit is Griekenland niet, en nog steeds krijg je een inkomen als je niet kan werken door ziekte. en trouwens, voor die info hoef je geen contacten in Griekenland te hebben, weet ik na één keer nieuws kijken ook al..
Ik heb veel contacten in Griekenland, die mensen hebben al te maken met halveringen van uitkeringen, stijgend levensonderhoud en salarisverlagingen.
Europa heeft fijn een tijdje op de pof kunnen leven maar zal nu op de blaren moeten zitten en geloof me, als men de situatie echt voor wil zijn, neem dan maar gauw dat baantje als tomatenplukker aan want de vleespotten zijn leeg... helemaal leeg.

Nou zolang er nog bonussen van een enkele miljoenen worden uitgekeerd, regelmatig aan managers van banken etc. valt dat wel mee.

Hoe kan bijvoorbeeld iemand nu een baantje als tomatenplukker nemen als hij 100% is afgekeurd en het ook nog eens behoorlijk serieus aan zijn rug heeft?

Dan houdt het dus op. als een alleenstaande vrouw in die positie geen rijke man aan de haak slaat is het dan bekeken, of andersom.

De gevallen worden een voor een grondig onderzocht bij het uwv.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 april 2012, 16:37
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3738 3739 3740 3741 3742 3743 3744 ... 6194 Volgende
Pagina 3741 van 6194