ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3734 3735 3736 3737 3738 3739 3740 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 03:43

Slaap verwekkend deze nacht........... Slapende smiley
Moeilijk om je ogen open te houden Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 03:55

Vandaag weer een situatie gehoord waarbij bovenstaand vantoepassing is.
Pa wordt door ma afgeschilderd als iemand die z'n handjes niet thuis kan houden.
Volgens de kinderbescherming schijnt dit een veelvoorkomend probleem te zijn.
Ma probeert pa zo te straffen.... Boze smiley

Dan moet je het allemaal maar snappen als kind van 4/5 jr.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 08:35

Eigenlijk nog even gisteren....

Een 50 cm hoge paashaas gekregen van chocolade...(van meneer Jamin)

En dan te weten dat dit helemaal niet goed is voor me...(maar wel lekker)
Natuurlijk vond ik het heel lief...en ook heel leuk....

De visite dan maar iedere keer een stukje voeren???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 09:33

COOTJE711 schreef:

Doe je ze nu toch lekker dicht Knipoog smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 09:53

[quote=FREDERIK872]Klagen over bijstand? Ben je wel eens buiten Nederland geweest?

Denk niet dat we buiten Nederland hoeven te kijken om te zien wat armoede is. En er word veel te makkelijk in verschillende richtingen een oordeel gegeven. Mijn ervaring is, dat er schrijnende armoede is in Nederland, maar dat de mensen die daar onder lijden, er zelden over praten.
En als we kunnen werken, wat het ook is, dan denk ik dat het onze plicht is om dat te doen. Maar er zijn ook gevallen, waarin men zo druk is met werken van liefdadigheid of evangelisatie, dat dat gezien mag worden als werken. Maar die personen hoor je ook niet klagen over bijstand, uitkering of wat ook. Hoe God een mens onderhoud, staat Hem vrij, en al is dat via een bijstand, dan is dat in mijn ogen goed. Maar als je daarin te beroerd ben om iets te doen, dan hebben we ook geen recht om te klagen.
De situatie in andere landen is niet altijd vergelijkbaar. Wil die vergelijking dan ook niet maken. Juist in een land als het onze, met een hoge welvaart, is het soms erg moeilijk kinderen er zo bij te laten lopen, dat ze niet gepest worden. En maakt de leefomgeving het ander dan het in veel landen het geval is, al wil ik dat niet wegcijferen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 13:41

COOTJE711 schreef:
Vandaag weer een situatie gehoord waarbij bovenstaand vantoepassing is.
Pa wordt door ma afgeschilderd als iemand die z'n handjes niet thuis kan houden.
Volgens de kinderbescherming schijnt dit een veelvoorkomend probleem te zijn.
Ma probeert pa zo te straffen.... Boze smiley

Dan moet je het allemaal maar snappen als kind van 4/5 jr.....

In veel gevallen is het ook wel echt waar Cootje......ik krijg hier een beetje de indruk dat gescheiden moeders het niet gauw goed doen......want ma probeert pa te straffen.....die zin alleen al......en dat is niet voor het eerst dat ik dat hier lees......

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 14:00

Maar Willem, een beetje op eigen houtje beslissen dat je geen betaalde baan hoeft te hebben omdat je toch al liefdadigheid doet of evangeliseerd, dat is toch grote onzin!!

Te beginnen met dat evangeliseren, doe dat in je vrije tijd, daar hoeft de niet-gelovige belastingbetaler toch niet voor op te draaien?
En als je zonodig goed wil doen voor je medemens, zoek dan een betaalde baan waarin dat kan, of doe dat in je vrije tijd.

Je mag nooit de rekening van jouw hobby bij de belastingbetaler leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 14:01

WILLEMIJN232 schreef:
In veel gevallen is het ook wel echt waar Cootje......ik krijg hier een beetje de indruk dat gescheiden moeders het niet gauw goed doen......want ma probeert pa te straffen.....die zin alleen al......en dat is niet voor het eerst dat ik dat hier lees......

Engeltje smiley

Nee dat wilde ik niet met het stukje zeggen.
Ik denk zeker dat er in evenveel gevallen bij pa of ma de schuld ligt.
Helaas komt het ook regelmatig voor dat pa inderdaad niet te vertrouwen is.

Wat ik wilde zeggen dat ik het schokkend vind dat het ook regelmatig schijnt voor te komen dat dit dus aangedragen wordt terwijl het helemaal niet aan de orde is.
De zaak wordt veel gecompliceerder omdat de kinderen dan niet alleen bij pa mogen zijn totdat er een uitspraak volgt.
Naar boven

Auteur Bericht
ELICEMOI790

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:17

Goeie middag lieve mensen, dit alles zo gelezen te hebben, blijft er wienig over voor de kinderen dan hun weg in deze scheidings situaties te vinden, dat is zo verschillend per kind, willen ze pleasen of gewoon boos zijn, schoppen of als maar de goedkeuring zoeken, vader of moeder, niet altijd zijn ze beiden de oorzaak van de breuk, laat ik dat even vooropstellen, als ik zo vrij mag zijn, en de hand boven het hoofd van de (ex) partner houden, houd je niet vol, daar lijden zeer zeker de kinderen ook onder, is gebleken. Vaak krijgen de ouders, of een van beiden zo'n ópdonder'dat ze niet meer zo handelen als ze wel zouden willen, hoewel tijdelijk, maar toch, dat ook geeft verwariing en, in mijn situatie grote verwijdering. "Wie het weet mag het zeggen...".zij mijn moeder altijd, en het is waar, een ander weet het goed te vertellen, wat ook weer tot verwarring leid, maar hoe de situatie en de omstandigheden in goede banen te lijden..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:20

COOTJE711 schreef:
Nee dat wilde ik niet met het stukje zeggen.
Ik denk zeker dat er in evenveel gevallen bij pa of ma de schuld ligt.
Helaas komt het ook regelmatig voor dat pa inderdaad niet te vertrouwen is.

Wat ik wilde zeggen dat ik het schokkend vind dat het ook regelmatig schijnt voor te komen dat dit dus aangedragen wordt terwijl het helemaal niet aan de orde is.
De zaak wordt veel gecompliceerder omdat de kinderen dan niet alleen bij pa mogen zijn totdat er een uitspraak volgt.

Hoezo gecompliceerder? In de gevallen dat het inderdaad gevaarlijk is voor de kinderen bij de andere ouder en je probeert het netjes via de instanties te spelen wordt je bij de voordeur al teruggestuurd: sorry, als de andere ouder niet vrijwillig mee wil werken kunnen we helaas niets voor u doen. En wordt er dus van je verwacht dat je je kinderen maar gewoon aan gevaar blootstelt, en weiger je dat, dan wordt je meteen over 1 kam geschoren met degene die inderdaad hun kinderen thuishouden om oud zeer te vergelden.

Hier bij ons is het trouwens zo dat er tot de uitspraak begeleid bezoek plaatsvind op neutraal terrein, is dat in nederland niet zo?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:35

COOTJE711 schreef:

Hier heeft er ook 1 moeite om zn oog open te houden......dik en blauw.
Ruzie met een schommel en de schommel heeft gewonnen.
Best handig zo'n ijsblokjesautomaat in je koelkast.....die gebruik je met kinderen zo vaak Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:46

WILLEMIJN232 schreef:
Ik geef er geen oordeel over Leonard.....ik denk alleen dat een echtscheiding nooit alleen de schuld van de ander is.......Je gaat geen relatie met een ander aan als je gelukkig bent in je eigen relatie......en het is het verhaal van Pieter en dat gaat over zijn vrouw......en de vrouw van Pieter zal ook haar verhaal hebben over Pieter......dat bedoel ik er mee te zeggen.......

Dat klopt dat had zij ook en misschien nu weer. In het begin had ze geen goed woord voor mij over en beschuldigde mij er van, dat ik de kinderen bij haar vandaan hield. Dat deed extra pijn in mijn hart. Ik heb gelukkig haar zuster ook kunnen overtuigen dat ze op dat moment niet geheel toerekenings vatbaar was, vooral door verkeerde invloeden. Ik hoop dat zo ook zij ooit eens weer bij haar familie wil horen.

Ik zet "misschien weer" neer, omdat één van de 4 kinderen (met zijn vriendin) geregled weer contact met haar heeft en die zet gelukkig de anderen er toe aan om (mede door haar operatie) eens wat meer belangstelling te tonen. Ze is nu weer meer de "oude" geworden en begon het sociale leven wat ze had weer op te bouwen. Omdat ze, als wat ze was, misschien toch een ander idee krijgt dat ik met en ieder het beste voor had en heb.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 15:52

Ben dat in principe met je eens Pieter, maar niet elk geval is het zelfde. Er zijn er die maar een beperkt gedeelte in staat zijn om te werken, en alles al geprobeerd hebben om te kunnen werken, maar niet aan de bak komen. En wel binnen hun mogelijkheden een invulling hebben gevonden om de tijd die ze beschikbaar hebben, te besteden aan vrijwilligers werk. Om zo het door de maatschappij betaalde geld in de maatschappij te besteden. En zie dat dan niet als hobby, maar als tijdbesteding.
Het enige wat ik er mee zeggen wil, is, dat er wel eens te makkelijk een oordeel gegeven word over mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 17:31

WILLEM618 schreef:
Ben dat in principe met je eens Pieter, maar niet elk geval is het zelfde. Er zijn er die maar een beperkt gedeelte in staat zijn om te werken, en alles al geprobeerd hebben om te kunnen werken, maar niet aan de bak komen. En wel binnen hun mogelijkheden een invulling hebben gevonden om de tijd die ze beschikbaar hebben, te besteden aan vrijwilligers werk. Om zo het door de maatschappij betaalde geld in de maatschappij te besteden. En zie dat dan niet als hobby, maar als tijdbesteding.
Het enige wat ik er mee zeggen wil, is, dat er wel eens te makkelijk een oordeel gegeven word over mensen.

Je neemt nu een hele groep in bescherming.
De tijd van hele groepen in bescherming nemen omdat er een aantal goedwillenden tussen zitten ( ja, zelfs ik erken dat er goedwillenden zijn...) is voorbij.
Die luxe kunnen we ons niet meer permitteren.
Om niet binnen een aantal jaren met zn allen finaal naar de economische afgrond te zeilen, moeten nu alle zeilen bijgezet worden.
Iedereen zou wel van zn hobby zn beroep willen maken en de hele dag alleen maar leuke dingen doen.
Mijn tip is om dan betaald werk ook maar als leuk ding te gaan zien want de verzorgingsstaat zoals we kennen, is voorlopig echt voorbij.
Ik heb veel contacten in Griekenland, die mensen hebben al te maken met halveringen van uitkeringen, stijgend levensonderhoud en salarisverlagingen.
Europa heeft fijn een tijdje op de pof kunnen leven maar zal nu op de blaren moeten zitten en geloof me, als men de situatie echt voor wil zijn, neem dan maar gauw dat baantje als tomatenplukker aan want de vleespotten zijn leeg... helemaal leeg.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 17:35

Als ik al die scheidingsdrama´s aanhoor de laatste 5 jaar en zie hoe het bij mijn stiefkinderen gaat, ben ik opeens bijna dankbaar dat in mijn scheiding niet meer over kinderen geknokt hoefde te worden...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 17:50

PANTER225 schreef:
vergeet wat achter je ligt (net als Paulus) zet er een punt achter, je identiteit ontleen je aan Christus en niet aan wat anderen over je zeggen, alles is nieuw geworden, verblijd je in Hem en laat je niet gek maken Knipoog smiley Lachende smiley

Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley
Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........

Ter aanvulling:
ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 3 april 2012, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHARLES730

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 18:50

Verwonderd

Weer verwonderd in een veld vol bloemen
Meer dan duizend niet op te noemen
Een dans in een eeuwig lied
Hij vergeet mij niet

Stap voor stap in een nieuw land
Voortdurend aan Zijn warme hand
Eeuwige armen voor en achter
Maakt het leven zoveel zachter

Een diep opwellend warm verlangen
Een kusje op Zijn mooie wangen
Kabbelend als de oceaan
Ben ik tot Hem gegaan

Charles730
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 18:53

Wegens omstandigheden ziet mijn dochter haar vader nooit alleen en ga ik altijd bij de vader van mijn dochter koffiedrinken en zijn we altijd met z'n drieen. Ik merk dat dit best voor vertrouwen zorgt. Als een kind ziet dat haar vader en moeder ondanks de scheiding gewoon bij elkaar zitten over koetjes en kalfjes aan het praten is alles niet zo beladen. Ik snap dat dit niet bij alle exen lukt, maar het is wel iets om naar te streven. Ook als je gescheiden bent, neem tijd voor elkaar en probeer weer een band op te bouwen. Ik weet natuurlijk dat dit lang niet altijd kan en dat dit bij ons zo gegroeid wegen omstandigheden. Ook voor jezelf is het prettiger als je weer redelijk met je ex kunt opschieten.
Naar boven

Auteur Bericht
ELISE438

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 19:59

ik ben momenteel het boek aan het lezen "de kunst van het luisteren" van Martha Stapert. Echt een aanrader om te gaan lezen!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 20:00

LEANNE226 schreef:
Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley

Ter aanvulling:
ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley

je kan er wel onpasselijk van worden maar je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige...dus ik vind die term erg kwetsend eigenlijk.....
Ik wordt er onpasselijk van....nou nou.....
Ik geloof dat gerust een scheiding als donderslag bij heldere hemel kan komen......en dat je niet in de gaten hebt dat je relatie niet meer goed is omdat je steeds je grenzen verlegt....dat is wel de praktijk soms Leanne en daar kan je onpasselijk van worden maar zo is het wel.....
Mensen hebben altijd van die harde meningen over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben gehad........
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 20:32

Ik heb het filmpje bekeken en ik vind het leuk gebracht - hij past werkelijk alle overtuigingstrucs toe - maar inhoudelijk kun je er toch grote bezwaren tegen hebben. Ik vind de verklaringen die hij geeft inhoudelijk zwak, nogal dubieus en erger: er wordt ook nogal wat verzwegen. Ik vind het persoonlijk niet nodig om als maagd het huwelijk in te gaan. Ik respecteer je keuze echter wel. Maar op grond van wat deze man aanvoert hier voor kiezen lijkt me bizar. Als je echt een partner wilt die deze opvatting ook heeft, kan de consequentie inderdaad wel eens zijn dat je die niet vindt. Daar kies je dan voor. Geen gemeenschap daar zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen maar ook helemaal geen seks? Ik denk dat er in ieder geval weinig gescheiden mannen en vrouwen zullen zijn waar het zo gaat. Er zijn al meerdere discussies over geweest op dit forum en daar zou je je licht kunnen opsteken. Je standpunt zal met de mond mogelijk nog worden beleden maar in de praktijk werkt het anders, ben ik bang.

Thomas, geloof moet je niet benaderen met marktetingtechnieken.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 3 april 2012, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 20:37

Je komt hier vele zaken tegen die op zich al een item voor het forum kunnen zijn en al zijn.

Erfzonde bestaat, dat is meer dan alleen dat wij zondige mensen geworden zijn door wat er in het paradijs gebeurd is. Erfzonde is duidelijk beschreven in de Bijbel en ook hoe je de slachtoffers van de erfzonde (zelfs tot in de vierde generatie) er last van kunne hebben. Zelf denk ik dat het ook in mijn schoonfamilie gebeurd is. Mijn zoon had ook last van narigheden en als ik met hem bad, werd hij rustig en warm van binnen zei hij. Zo ook bij elk gezin er iemand was die niet geheel lekker in het vel zat door zaken die op hem/haar afkwamen.

Waar staat de doop precies voor, wat is de symbloliek er van. De doop op belijdenis, is het met Jezus begraven zijn, afwassing vsn zonde en opgestaan zijn en een nieuw leven beërven, puur uit genade en beslist niet uit verdienste. Zelf heb ik ook strijd gehad, alvorens ik mij liet dopen. Ik vond mij zelf niet goed genoeg en wilde fouten eerst verbeteren. Pas toen ik mij overgaf kon de Heer met mij aan de slag en gaaf het mij wel een bevrijding.
Echt christen zijn is niet te leren maar een ervaring. Ik geloof niet meer, maar weet zeker, dat God bestaat, doorwat Hij met mij deed.

De kinderdoop. is iets wat ouders doen omdat het afwassing van zonde is (gelijk ook met de onderdompeling) en een kind dusdoor bijv erfzonde schoon gewassen moest worden. Later kan een kind dan zelf beslissen of hij/zij dat aanvaard door de belijdenis of hoe men dat ook genoemd mag worden.

Ouders die op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen heb ik respect voor. Het houdt volgens mij in dat zij bewust hun kinderen bij de Heer willen brengen door de opvoeding. Ik weet dat er heel goede christenen zijn onder hen die als kind gedoopt zijn.

Johannes 3 vers 16 Alzo lief had God de wereld, opdat een ieder die gelooft, niet verloren ga maar eeuwig leven hebbe". Die tekst gaf mij troost toen mijn vader overleed aan kanker, beseffend data ik de juisste keuze toen meost maken, het heeft haast nog 35 jaar geduurt voordat ik dat heb gedaan.

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 4 april 2012, 02:35
Naar boven

Auteur Bericht
ELICEMOI790

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 21:00

Sex voor t huwlijk.....Ja dat kan!
Of je daar een gelukkiger mens van word en of God daar mee behaagd?
Het heeft mij niet gelukkiger gemaakt, en mijn verhouding met God is er nu na die ervaringen niet om veranderd, nu zeg ik, geniet van wat God op ons pad brent, of wij opzoeken, maar wees vooral eerlijk naar jezelf!
Wel vind ik het moraal...-van dit verhaal-, dat het niet alleen om de sex moet draaien zal ik maar zeggen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 21:04

Dinsdag 3 April, Psalm 39: 6-9; Alleen op U.

De dichter heeft geen hoge pet op van de kwaliteit van zijn leven. En ook over de kwantiteit van zijn leven. En over de kwantiteit, de duur van zijn aards bestaan, is hij niet erg optimistisch. Het is niets dan een handbreed lang, het is allemaal lege lucht, een vluchtige schaduw. Zo komt hij dan tot zijn uitroep: ‘Wat heb ik dan te verwachten, Heer? Mijn hoop is op u gevestigd.’ Dat laatste klinkt opeens weer hoopvol! God kan hem helpen – daar ziet de dichter naar uit, daar hoopt hij op. Maar wat hoopt hij dan precies? Dat God hem van al zijn zonden zal bevrijden en hem zo de spot en de hoon van de goddelozen zal besparen. Met andere woorden, hij hoopt dat hij nu eindelijk eens verlost zal worden van de oorzaak waarom God hem wel straffen moet, zodat ook het hoongelach van zijn tegenstanders verstommen zal. Daar ziet hij nog het meest naar uit: dat zijn schuld wordt uitgewist, zijn zonde verzoend, zijn ziel gezuiverd.

In die hoop ga ik vandaag heel dicht bij deze dichter staan. Alleen op U, o God, vestig ik mijn hoop! Er gebeuren in dit leven zoveel verschrikkelijke dingen… En het gaat zo snel voorbij! Gisteren was ik nog een kind, vandaag sta ik midden in het leven en morgen nadert al mijn einde. Lucht is het leven, een schaduw die verglijdt. Maar daar is mee te leven! Daar behoef ik niet op stuk te lopen, als ik maar weten mag dat er Eén is die mij van mijn schuld bevrijdt. Die zekerheid wordt mij in het evangelie geboden! Juist die hoop mag ik hebben, dankzij die Ene, die op zijn God hoopte, toen Hij omringd werd door de duisternis van hemel en aarde. Dankzij Hem weet ik: de pijn die mij in dit leven zo af en toe overkomt, mag lijken op een straf van God, maar is goedbeschouwd de barenswee van een nieuwe tijd.

En nu, mijn Heer, wat rest mij nog voor hoop?
Gij blijft alleen mijn toeverlaat.
Verlos mij, schoon ik telkens U ontloop,
stel voor de dwaas mij niet tot smaad.
Ik sluit mijn mond voor U, ik ben verstomd,
Want Gij zijt God, van wien het komt.
Naar boven

Auteur Bericht
PANTER225

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 21:12

[quote=LEANNE226]Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Zieke smiley

Ter aanvulling:

Zo,ik heb gesproken Engeltje smiley Knipoog smiley[/quote
Ter aanvulling nog eventjes:
Je mag ook je eigen fouten vergeten (of liever een plaatsje geven(aan het kruis)), vergeten houdt in achter je laten zowel je eigen als die ander zijn fouten, je mag dus jezelf en die ander vergeven, uiteraard wel erkennen dat datgene wat fout was ook fout was zowel bij jezelf als die ander. Dat is een proces.
Maar als andere mensen met hun vinger veroordelend naar je wijzen van: die slechterik is gescheiden dan mag je zeggen: God ziet me volmaakt in Christus en niet als een slechterik
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 22:25

WILLEMIJN232 schreef:
je kan er wel onpasselijk van worden maar je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige...dus ik vind die term erg kwetsend eigenlijk.....
Ik wordt er onpasselijk van....nou nou.....
Ik geloof dat gerust een scheiding als donderslag bij heldere hemel kan komen......en dat je niet in de gaten hebt dat je relatie niet meer goed is omdat je steeds je grenzen verlegt....dat is wel de praktijk soms Leanne en daar kan je onpasselijk van worden maar zo is het wel.....
Mensen hebben altijd van die harde meningen over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben gehad........
Engeltje smiley

Mocht je dat er uit halen dan heb je het verkeerd gelezen,ik zeg nergens dat ik iets tegen scheiden heb.Ik vind het ongeloofwaardig dat op CM
bijna alleen mensen zijn die beweren schuldloos gescheiden te zijn,daar ging het over......en nee ik weet ook dat niet iedereen er schuld aan heeft maar die mensen hoor je hier niet.
Hoezo is dat een harde mening,het is toch gewoon een feit?

ps.mocht mijn mening hier niet welkom zijn zet dat er dan even bij Engeltje smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 3 april 2012, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 22:29

[quote=PANTER225]

Quoten wil niet meer,sorry Panter:

Mooie zin,die laatste,want je bent niet "Gescheiden",je bent "Panter"
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 23:48

Samen met mijn dochter...(ik...geheel a-technisch) een pc-stoel in elkaar gezet....
Bleek gelukkig makkelijker dan het was...

En vanavond een telefoontje....een vriendin die ik alweer lang niet had gezien en gesproken..is om de koffie geweest...
Een spelletje op de pc weer boven water gekomen...wat we jaren kwijt waren...
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 01:24

HERMAN388 schreef:
Mijn dochter en haar vriend kregen sleutels van hun nieuwe woning.
Inspecteren en gaf ik advies voor verbouwing, ze hebben nu 3 weken de tijd voordat ze gaan trouwen, overige 5 (slaap)kamers doen ze wat later.

Dàt wordt hard werken Herman.... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 02:16

LEANNE226 schreef:
Mocht je dat er uit halen dan heb je het verkeerd gelezen,ik zeg nergens dat ik iets tegen scheiden heb.Ik vind het ongeloofwaardig dat op CM
bijna alleen mensen zijn die beweren schuldloos gescheiden te zijn,daar ging het over......en nee ik weet ook dat niet iedereen er schuld aan heeft maar die mensen hoor je hier niet.
Hoezo is dat een harde mening,het is toch gewoon een feit?

ps.mocht mijn mening hier niet welkom zijn zet dat er dan even bij Engeltje smiley

Flauwe reactie hoor.....als je niet tegen kritiek kan moet je hier niets schrijven.......het zijn jouw feiten.....mijn ervaringen hier zijn gelukkig anders.......je weet werkelijk niet waar je over praat.....wat voor strijd scheiden en willen scheiden kan zijn......dat inlevingsvermogen is je vreemd zo te horen........

En je laatste opmerking vind ik van kleuterklasniveau.......eigenlijk zonde om daar woorden aan te verspillen.... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 4 april 2012, 02:19
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3734 3735 3736 3737 3738 3739 3740 ... 6194 Volgende
Pagina 3737 van 6194