Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:43
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders. Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader. Wraak van de moeder zogezegd.
Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum |
Ik kon enkele jaren geleden een man die was gescheiden, die gaf zijn ex een flinke alimentatie, ondanks dat ze zorgde dat de kinderen zich van hem vervreemden. Maar ja, hij wou gewoon dat zijn kinderen 't financieel goed hadden, omdat hij zich dat kon veroorloven.
Maar het is wel ontzettend gemeen en laag, van dat soort vrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JACONSU210
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 18:15
|
|
|
'Weet je, dat wij bij Christian Match de hoogste linc-score hebben?' mailde ze mij. 'Nee' antwoordde ik, 'ik heb er nog nooit naar gekeken...' De vrouw met wie ik aan het mailen was, was er één die ik bij het speeddaten ontmoet had. Het verbaasde mij dat ze met mij contact opnam. Ze had immers een 'nee' ingevuld bij 'Match ja, hmm of nee'. Maar het gesprek wat we hadden was leuk en ze kende veel mensen van mijn kerk. Dat schiep een vertrouwelijke band want ze gaf gelijk haar telefoonnummer. En ik dan weer de mijne met mijn adres. Natuurlijk was ze even in de straat naar mijn huis en tuin wezen kijken. Na de winter gaf het een troosteloze aanblik. Maar afgelopen vrijdag belde ik haar om een afspraakje te maken. Zaterdag eerst een ritje in de Capri en dan ergens gaan eten. In dat telefoongesprek verbaasde ik mij erover dat ze mijn schrijfseltje over het speeddaten in Alphen nog niet gelezen had. 'Laat dat maar' zei ik
Zo in de wolken over dat speeddaten was ik niet. Dus of ze hier gelukkig mee was... Er volgde een mailtje. Omdat ik geschreven had dat de uitstraling belangrijker was dan het uiterlijk zei ze: Tot morgen dan maar...
Zaterdag 21 maart 16.00 uur. Uitgerekend bij haar voor de deur was nog een parkeerplaats vij. Ik belde aan...Hondengeblaf...Ik denk: 'Straks heeft ze hem zo afgericht dat-ie me opvreet'. Maar na het nodige gesnuffel en gekwispel kwam er rust in de tent. Foto's aan de muur. Herinneringen aan een gelukkig verleden. Onder het genot van een Cola Light praatten we over het verlies van een dierbare en rol van het geloof bij de verwerking daarvan. Ook ik heb een ervaring, maar dat is maar een fractie van die van haar. Eigenlijk was het zo dat waar het speeddaten ophield we hier nu verder gingen. Na een half uur was het tijd voor een ritje. De Capri gromde weer dat het een lieve lust was. En zo gingen we een stukje door het Groene Hart. Langs de molenviergang en de Hervormde Kerk in Aarlanderveen. Nieuwkoop en De Meije. Ik reed maar wat. Geen idee waar naar toe. Ergens reed een trekker met aanhanger voor me. Ik schakelde terug naar z'n 2. Keek of er geen tegenliggers aankwamen, gaf een dot gas. De neus van de Capri veerde wat op en de 6 cilinder ronkte er op los. Even snelheid maken. 'Nou' zei ze, 'Dat kan-ie wel'. Hier begon je toch wel trek van krijgen. Ik zei: 'Ik heb vroeger in Ter Aar nog een speelgoedwinkel gehad, daar zit nu een restaurantje, als we daar nu eens gaan eten? Ik ben er al in geen jaren meer geweest..' Zij ook niet dus het voorstel werd aangenomen.
Solouno, zo heette het restaurantje. De chef Nasser herkende mij en het weerzien was hartelijk. Ik genoot van deze avond. Hoewel er veel in het pand was veranderd, blijven er ook details hetzelfde. Dat gaf toch het gevoel van een 'Deja vu'. De kaart was uitgebreid, maar we gingen voor een pizza. Ze waren groot, smakelijk en werden erg warm geserveerd. We kregen het over de speeddate-avond. 'Wat had jij ingevuld bij 'mijn match'? vroeg ik. ...'Nou'...'Nee' zei ze. Ze vervolgde: 'Je kwam ook met zo'n hopeloos gezicht bij mij aan tafel...zo van 'toch niet weer één die ouder is dan ik'... dat hoe goed ons gesprek ook later was, ik na 1 seconde al dacht: dit is 'm niet. Het zijn toch die eerste seconden die je lot zo'n avond bepalen.... Ook al zou ik dus 10 gesprekken die avond gehad hebben, ze zouden verder allemaal zinloos zijn geweest. Hoe leuk alle candidaten ook waren...Doordat ik het na 3 gesprekken niet meer zag zitten die avond, was ik gewoon niet leuk meer, en dat neem je mee naar elke tafel waar je daarna nog aan gaat zitten... Ondertussen kreeg ik een steeds duidelijker beeld van wie er tegenover mij zat.
Eenmaal weer terug in haar huis bood ze mij nog koffie aan. En we bespraken de avond. Geen moment van verveling, geen moment van: 'Waar ben ik aan begonnen' Ik kan alleen maar zeggen dat ik kan terugkijken op een zeer geslaagde avond. Tegen tienen vond ik het mooi geweest. We namen hartelijk afscheid en we waren er zeker van dat dit niet onze laatste ontmoeting zou zijn.
Nog diezelfde avond mailde ze mij:
Hoi Jaco Ik vond het heel spannend maar ik vond het heel gezellig en het fijne ervan was dat jij zo rustig was dat gaf mij op een gegeven momend ook een stukje rust. Bedankt voor het lekkere eten en tot horens maar weer. Groetjes S.
Aanstaande vrijdag is er in Barendrecht in de Café 'De Pimpelaer een meetingpoint georganisserd door Jenny en Caroline. Ze zijn beide ook lid geweest van OZNJ. Nou, jullie snappen het al... Onze volgende afspraak is dat ik haar vrijdag ga ophalen om daar gezellig naar toe te gaan. Zo zie je maar weer....
Tot zover Jaco
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 18:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | ja, het is naief, maar ik geloof dat dat bewust zo is. Ons geven hangt niet af van wie de ontvanger is, het gaat erom dat we vanuit onze rijkdom de ander geven. Het is heel Nederlads om daar dan een bonnetje voor te vragen,zodat we het kunnen aftrekken van de belasting. Zelf vind ik het ook niet kunnen om je bijdrage aan de kerk af te laten trekken van de belasting.. Stel je voor dat je een zwerver kleren geeft, verwacht je dan echt dat hij zich dan beter gaat verzorgen? Of stel je dat als voorwaarde? Ik vind van niet....Sommige mensen kunnen nl. niet veranderen, hoe goed ze het ook proberen. Moet je ze dan maar je hulp ontzeggen? Ik zie nl. nergens in de bijbel die voorwaarde staan.
Dit is geloof ik het karakter van geven, geven om niet... |
Mooi dat er in de bijbel geen voorwaarde staat.
Maarre... ten eerste moet je dat in de culturele context van die tijd zien, jeweetwel, net zoals hoedjes op in de kerk. Wie in die tijd arm was, kon niet werken, maar dan ook ECHT niet kunnen he. Het ontbreken van sociale voorzieningen maakte dat de mensen echt wel tomaten wilden plukken en als ze dat echt niet konden, dan moesten ze leven van giften en dan mag er inderdaad geen onderscheid gemaakt worden.
als tweede opmerking: ik ben niet de schrijver van de bijbel, en ik behoud me t recht voor WEL voorwaarden te stellen. Dat betekend niet dat ik niets geef, maar wel dat ik zelf bepaal: hoeveel, aan wat en aan wie.
Dan kun je met dat boterzachte WWJD aan komen zetten, maar dat zegt mij niets, ik ben Jezus namelijk niet, noch kan ik ooit aan Zijn goedheid tippen. Daarbij is de hierin uitgesproken wens gelijk te zijn aan of te doen als Jezus nou precies de wens waardoor de mens verleid werd en in de zonde terecht kwam. Dus laat mij nou maar met beide pootjes op de grond zelf bepalen wat ik al dan niet geef aan wie dan ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 19:04
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik kon enkele jaren geleden een man die was gescheiden, die gaf zijn ex een flinke alimentatie, ondanks dat ze zorgde dat de kinderen zich van hem vervreemden. Maar ja, hij wou gewoon dat zijn kinderen 't financieel goed hadden, omdat hij zich dat kon veroorloven.
Maar het is wel ontzettend gemeen en laag, van dat soort vrouwen.
|
Ik geloof niet dat de man dat zèlf bepaalt maar dat de rechter dat bepaalt hoeveel er aan alimentatie betaald moet worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 19:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | Mooi dat er in de bijbel geen voorwaarde staat.
Maarre... ten eerste moet je dat in de culturele context van die tijd zien, jeweetwel, net zoals hoedjes op in de kerk. Wie in die tijd arm was, kon niet werken, maar dan ook ECHT niet kunnen he. Het ontbreken van sociale voorzieningen maakte dat de mensen echt wel tomaten wilden plukken en als ze dat echt niet konden, dan moesten ze leven van giften en dan mag er inderdaad geen onderscheid gemaakt worden.
als tweede opmerking: ik ben niet de schrijver van de bijbel, en ik behoud me t recht voor WEL voorwaarden te stellen. Dat betekend niet dat ik niets geef, maar wel dat ik zelf bepaal: hoeveel, aan wat en aan wie.
Dan kun je met dat boterzachte WWJD aan komen zetten, maar dat zegt mij niets, ik ben Jezus namelijk niet, noch kan ik ooit aan Zijn goedheid tippen. Daarbij is de hierin uitgesproken wens gelijk te zijn aan of te doen als Jezus nou precies de wens waardoor de mens verleid werd en in de zonde terecht kwam. Dus laat mij nou maar met beide pootjes op de grond zelf bepalen wat ik al dan niet geef aan wie dan ook |
Ik ben het helemaal met je eens, behalve van die tomaten, volgens mij was er toen nog geen levende handel in die dingen. En als je ze al wilde eten, dan kon je ze onderweg zo plukken, net als verboden vruchten van een boom. Er staat wel geschreven, help de vreemdeling binnen uw poorten, kleed hem (haar misschien ook) en voed hem. (zij in een optie) ik geloof wel voldoende. En er staat wel iets van tienden die je moet geven, maar goed, tegenwoordig heb je meer goede doelen, dan euries in je geldzak. En voor de rest ben ik het bijna helemaal met je eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 19:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Weet je wat,we gaan het VIP introduceren!Het Vooraf Ingevulde Profiel We koppelen het aan banken voor de financiele gezondheid,aan de zorgverzekeraars voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid,aan de belastingdienst voor inzage in schulden en inkomen *.
Voor iedereen maken we een gebruiksaanwijzing zodat in de toekomst geen fouten meer gemaakt worden.
Nu alleen nog bepalen op welke gronden er een match zal zijn....... |
Ach leanne, je kan een profiel zo mooi maken als je wil, maar in het eggies kom je er toch wel achter, waar achter iemand zich schuilt. Ik zelf heb zo wie zo, verrekte weinig geduld, om hele verslagen door te spitten. Dat gaat even goed, maar op een gegeven moment zie ik alles dubbel, en als je een keer een profiel treft, zoals mij in het begin, dat ik op cm zat! Die begon met een gedeelte uit het begin van de Bijbel, en hier en daar iets van zich zelf, dan ben je snel uitgekeken. Zij mailde mij, omdat ik op haar profiel was geweest, dat ging even goed, maar na 20 Bijbel teksten had ik het toch wel gehad. Als je daar dus niet tegen kunt, dan, ja dan kan je het eens proberen zonder alles gelezen te hebben. Dus ja, doe mij dan maar die vip gebeuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 20:18
|
|
|
Donderdag 29 Maart, Psalm 37: 27-33; Mijd het kwaad.
Een plek om in te wonen, voor altijd. Dat is een droom! Wie wil dat nu niet: een huis, een thuis, waar je altijd kunt blijven wonen? Een stukje land dat je nooit meer behoeft af te staan… Dat ideaal koestert Israël, door de eeuwen heen. Is het vreemd? Geen wonder: altijd maar weer opgejaagd, nadat een vreemde stem Abram riep om weg te gaan uit het Ur der Chaldeeën. Van Ur naar Kanaän. Van Kanaän naar Egypte. Van Egypte weer terug. Toen naar Babel. En weer terug naar Jeruzalem. En dan: de grote ballingschap, eeuwen en eeuwen, tot in onze dagen. Een eigen stukje land: een ideaal, een droom die niet vervaagt. Wat je dan moet doen, Israël? Het kwade mijden. Dat zal ook wel van alle andere volken gelden. Het is een oeropdracht en een oerbelofte. Het geldt Israël, maar ook Ismaël, het geldt voor alle volkeren bruin en blank, zwart en wit. Mijd het kwaad. Doe het goede! Als je dat niet doet, zul je nooit rust vinden, zul je in elk geval nooit de vrede van de Eeuwige vinden. Mijd het kwaad! Opvallend: de psalm raadt ons niet alleen aan het goede te doen. Dat is logisch, dat spreekt vanzelf. Ook met het kwade moet ik iets doen. Ik moet het mijden. Ik moet me ervan onthouden. Niet als een struisvogel – dat nooit. Maar wel als een mens die zich niet inlaat met louche praktijken. Houd je erbuiten, participeer niet in kwade zaken. Laat het filosofisch vergif, de theologische terreur, de economische discriminatie geen deel worden van je eigen leven. Wil je een plekje onder Gods hemel, voor altijd? Mijd het kwaad – en gebruik je handen en je hoofd om er iets goeds van te doen!
Houd van het kwaad u ver en doe het goede, dat gij een woonstee hebt in eeuwigheid. God die het recht mint, zal de rechten hoeden, maar Hij verdelgt het ras dat Hem bestrijdt. Hij zal zijn volk als kindren van den bloede het land tot woonplaats geven voor altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 20:53
|
|
|
waar msn niet goed voor is.......
hoe krijg je het als meisje van 15 voor elkaar als je bij je single-pa in huis, cake wilt bakken, maar je vader is niet thuis.........
geen keuken-weegschaal te bekennen....... en een personen-weegschaal vind je niet je moppert iets over "wat een mannenhuishouden...." hoewel dat ook geen oplossing biedt.
200 gram suiker wil je graag maar ja het is de vraag....... hoe kom je daar dan aan....... en dan plots; gaat het lampie aan!!
dus neem je stilletjes de "lap" van je pa en gaat eens even zijn contacten na, bij wie zou je durven wagen, even om wat goede raad te vragen.
afijn, maf als we zijn hebben we er lachend van genoten en hebben we een pak van 1,5 kilo met begeleiding via cam in tien glazen gegoten.
1 1/3 glas, en al heeft het dan wat tijd gekost dan zijn we van het probleempje verlost kan de cake alsnog de oven in en maakt ze het pa als ie thuis komt toch nog naar zijn zin.
wel hebben we gniffelend overwogen; vaderdag komt er weer aan.... we hebben wel een kadootje voor ogen mocht er soms wat weinig op vaders verlanglijstje staan.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 29 maart 2012, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 21:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | nieuw spreekwoord dan maar:
"achter een ouwe rollator moet je t leren" |
Brrrrrrrrrrr......jij bent toch diegene die juist op JONG valt, Pieter???? :-P Waar houdt je je nu dan weer mee bezig??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 29 maart 2012, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 21:43
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Brrrrrrrrrrr......jij bent toch diegene die juist op JONG valt, Pieter???? :-P Waar houdt je je nu dan weer mee bezig?? |
Dat leeftijdsverschil tussen hem en A...zou het dat wezen???? Oei....of is dat een gevoelige snaar???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 21:59
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Brrrrrrrrrrr......jij bent toch diegene die juist op JONG valt, Pieter???? :-P Waar houdt je je nu dan weer mee bezig?? |
Simpel, jong geleerd, oud gedaan Steentje gestoten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 22:37
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Simpel, jong geleerd, oud gedaan Steentje gestoten |
Ik ben bejaardenverzorgster he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 22:38
|
|
|
dat vin ik nou zo min en laag he, dat ik gewoon beschuldigd word dat ik alleen op jong val. okee, ik heb de schijn tegen omdat ik via cm met de knapste en strakste van alle dames ben getrouwd en die toevallig 12,5 jaar jonger is. en ja, ik heb hoofdzakelijk met vrouwen van gemiddeld n jaar of 10, hooguit 8 jaar jonger gedate in mn vrijgezelleperiode, maar ik heb dat nooit gezocht! het is me overkomen.
Dus bij deze wens ik zeer duidelijk te stellen dat ik nooit problemen met oudere vrouwen heb gehad, zelfs niet als ze oma zijn. echt, ik was dol op mijn ouwe omaatje en ja, ware ik nog niet getrouwd, had mijn keuze ook zomaar op een oude vrouw kunnen vallen
(maar dan wel van minimaal 90 jaar oud, 60 miljoen euro op de bank en een zeer broos gestel)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 22:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | Mooi dat er in de bijbel geen voorwaarde staat.
Dan kun je met dat boterzachte WWJD aan komen zetten, maar dat zegt mij niets, ik ben Jezus namelijk niet, noch kan ik ooit aan Zijn goedheid tippen. Daarbij is de hierin uitgesproken wens gelijk te zijn aan of te doen als Jezus nou precies de wens waardoor de mens verleid werd en in de zonde terecht kwam. Dus laat mij nou maar met beide pootjes op de grond zelf bepalen wat ik al dan niet geef aan wie dan ook | Je doet jezelf tekort Pieter. Ik weet nog dat je hier een actie voor iemand hebt opgestart, en dat je samen met anderen zijn hele huis hebben opgeknapt. Ik kan me niet herinneren dat je daar iets voor terug wilde hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 22:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je doet jezelf tekort Pieter. Ik weet nog dat je hier een actie voor iemand hebt opgestart, en dat je samen met anderen zijn hele huis hebben opgeknapt. Ik kan me niet herinneren dat je daar iets voor terug wilde hebben. |
dat bedoel ik chatuliem, ik maak zelf uit wat, waar en hoeveel. maar vooral aan WIE
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 23:04
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ben bejaardenverzorgster he |
Precies, ik heb dan ook wel veel respect, hoe je dur mee omgaat ik wens dan ook veel sterkte met zulk zwaar en behoeftig volk
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 29 maart 2012, 23:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 08:51
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als je niet meegaat...schijn je ook niet te mogen reageren....(maar ik doe het WEL!!)
Helemaal gelijk Hannah...dat je dit geluid OOK laat horen... Wie de schoen past.....!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | waar msn niet goed voor is.......
hoe krijg je het als meisje van 15 voor elkaar als je bij je single-pa in huis, cake wilt bakken, maar je vader is niet thuis.........
geen keuken-weegschaal te bekennen....... en een personen-weegschaal vind je niet je moppert iets over "wat een mannenhuishouden...." hoewel dat ook geen oplossing biedt.
200 gram suiker wil je graag maar ja het is de vraag....... hoe kom je daar dan aan....... en dan plots; gaat het lampie aan!!
dus neem je stilletjes de "lap" van je pa en gaat eens even zijn contacten na, bij wie zou je durven wagen, even om wat goede raad te vragen.
afijn, maf als we zijn hebben we er lachend van genoten en hebben we een pak van 1,5 kilo met begeleiding via cam in tien glazen gegoten.
1 1/3 glas, en al heeft het dan wat tijd gekost dan zijn we van het probleempje verlost kan de cake alsnog de oven in en maakt ze het pa als ie thuis komt toch nog naar zijn zin.
wel hebben we gniffelend overwogen; vaderdag komt er weer aan.... we hebben wel een kadootje voor ogen mocht er soms wat weinig op vaders verlanglijstje staan. |
Had hij ook geen maatbeker dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:18
|
|
|
ERIC483 schreef: | @SHANITA130, waarom zou het een probleem zijn als een 18 jarige het met 2dehands "meuk" moet doen? Ik vind dat geen armoede... Bovendien, als je wilt studeren heb je geen woning nodig. 1 kamer is voldoende |
Ik bedoel niet als een 18-jarige uit huis gaat naar de stad om te studeren, en dan ff een paar jaar in oude meuk woont. Dat woord meuk, heb ik overgenomen van een rtl programma.
Daarom is iemand 'quoten' ofwel letterlijk herhalen belangrijk.
Ik bedoelde als volwassenen. En dan lang niet altijd hoor , eigenlijk alleen met mensen die al heel materialistisch zijn. die zeggen van hoe kún je zo wonen, of: 'ik zou zo niet kúnnen wonen', Etc. Maar de meeste en echte vrienden kijken gewoon door dingen heen, als je een vloer hebt die tot draad versleten is en ook zo een bank. Een pc uit de vorige eeuw en ook een tv. als jij, ik, lekker in me vel zit, maakt dat niets uit. Die dingen hebben hun functie, en ik ben toch pleitte overdag, vrijwilligerswerk. Ik ben gezegend met échte vrienden, met wie ik kan lachen, het gezellig heb, serieus kan praten. Dan maakt die oude meuk niet uit, als het maar netjes is opgeruimd en schoon
En dan nog, er is zoveel wat je zelf kan doen, schilderen je huis, regelmatig ff in de 2de hands winkel kijken als je dit, dat of dat zoekt, kijken naar aanbiedingen, etc. mensen die ik ken geven weleens iets weg...enzovoort.
Dit schreef ik woensdag 28 maart 2012, 10:18
Ik geloof nog steeds dat het in Nederland zo is, als je als kind door wilt leren en je hebt ouder(s) die erachter staan(dus niet financieel als dat niet mogelijk is, maar gewoon an sich), dan moet daar een mogelijkheid voor zijn. Dat het kind werkt, studie ermee betaald, je kan lenen voor een studie bij de svb, enzovoort.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 maart 2012, 09:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik bedoel niet als een 18-jarige uit huis gaat naar de stad om te studeren, en dan ff een paar jaar in oude meuk woont. Dat woord meuk, heb ik overgenomen van een rtl programma.
Daarom is iemand 'quoten' ofwel letterlijk herhalen belangrijk.
Ik bedoelde als volwassenen. En dan lang niet altijd hoor , eigenlijk alleen met mensen die al heel materialistisch zijn. die zeggen van hoe kún je zo wonen, of: 'ik zou zo niet kúnnen wonen', Etc. Maar de meeste en echte vrienden kijken gewoon door dingen heen, als je een vloer hebt die tot draad versleten is en ook zo een bank. Een pc uit de vorige eeuw en ook een tv. als jij, ik, lekker in me vel zit, maakt dat niets uit. Die dingen hebben hun functie, en ik ben toch pleitte overdag, vrijwilligerswerk.
|
zo pleitte overdag met dr vrijwiligerswerk dat ze tijd heeft om op cm te reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:27
|
|
|
Haha
Ik heb daar een pc
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 maart 2012, 09:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je kunt de discussie gewoon doorzetten misschien, edwin? en de topic-startster leest mee, al is ze geen lid meer. |
Natuurlijk leest ze mee.... en soms is ze zomaar ineens weer ff terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat bedoel ik chatuliem, ik maak zelf uit wat, waar en hoeveel. maar vooral aan WIE |
Eigenlijk geldt dat voor alles.
Ík bepaal wát ík doe met wie, waarom en waar.
En daar heeft iemand anders niets mee te maken, tenzij ik zo iemand erbij wil betrekken.
Míjn leven wordt door mij geleidt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 maart 2012, 09:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:46
|
|
|
Vrijdag 30 Maart, Psalm 37: 34-40; Schuilen bij Hem.
De dichter van de psalm is er heilig van overtuigd: de Eeuwige staat aan de kant van de oprechte, de rechtvaardige. En hoe het dan ook moge lopen, door welke dalen de weg van Gods volk mag gaan, eens zal die weg toch over de hoogste toppen lopen. Eens zal de Eeuwige zorgen voor uitredding, voor bevrijding – het recht zal zegevieren, de vernederde wordt verhoogd! ‘De rechtvaardige vinden redding bij de Heer, hij is hun toevlucht in tijden van nood.’ Weer sta ik met mijn mond vol tanden. En Auschwitz dan? mompel ik. En al die keren dat ik stond bij het open graf van jonge mensen? Maar ook nu moet ik eerlijk bekennen: de psalm zelf kent dit soort vragen niet. Die komen wel voor in de Bijbel. Sterker nog: in het psalmenboek staan niet weinig psalmen waaruit die vragen ten hemel schreien! Maar in deze psalm ontbreken ze. De ene psalm is de andere niet. Deze psalm is de andere niet. Deze psalm is er heilig van overtuigd dat God ooit op een dag recht zal doen. Dan zal heel de wereld zien hoe Hij de rechtvaardige zal belonen en de zondaar zal straffen. Aan die overtuiging houdt de dichter zich vast. Vanuit die verwachting prijst hij allen die hun toevlucht zoeken bij deze God. En in het spoor van deze psalm wil ik niet anders doen. Het is voor mij nog maar de vraag of wij al bij ons leven zullen zien hoe God recht doet op aarde. Ik heb er zo mijn aarzelingen bij. Maar met de dichter van de psalm blijf ik geloven dat ooit op een dag recht gedaan zal worden, hoe dan ook. Niet voor niets spreekt Jezus over het laatste oordeel. God laat niet alles alles over zijn kant gaan. Een zal hij het kwade keren, uitroeien als onkruid uit zijn tuin. Het goede zal Hij plukken – en het zal een ongelofelijk groot boeket van rode rozen zijn!
Sla de oprechte ga, zie hoe de vrome die vrede wil ook in zijn kindren bloeit, maar wie de strijd met God heeft opgenomen zal met zijn nakroost worden uitgeroeid. God doet zijn volk de vijandschap ontkomen. Het schuilt bij Hem, veilig en ongemoeid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:47
|
|
|
Zaterdag 31 Maart, Psalm 38: 1-11; Met terneergeslagen ogen.
In deze psalm ontmoeten wij niet iemand uit wat denigrerend wel een ‘zwartekousenkerk’ wordt genoemd. Hier is geen man aan het woord die vanwege traditionele overwegingen dagelijks een zwart pak aantrekt. Hier is een man aan het woord die oprecht verdrietig is. Niet vanwege het verlies van een geliefde, maar vanwege het verlies van zijn eigen gezondheid. Hij spreekt van stinkende wonden. Zijn ellende komt als etter zijn lichaam uit. Maar bij dit alles piekert hij er niet over daar God de schuld van te geven. Integendeel: hij geeft zichzelf de schuld en ziet zijn lot als een verdiende straf van God. En in die misère roept hij nu de Eeuwige aan. Om genezing durft hij nauwelijks bidden. Met terneergeslagen ogen smeekt hij om uitredding, om een antwoord, om hulp van boven. Zulke mensen kom je niet vaak tegen. Dan kan ook haast niet meer, want wij maken elkaar wijs dat ziekte niet van God komt en dat je beter naar een witte jas kunt omzien dan naar een zwarte kleding bevorderen, maar wel een houding die je als ‘schuldbewust’ kunt typeren. Vanzelfsprekend heb ik dan niet het oog op een kleuter die ongelukkig valt en een been breekt. Ik denk aan drukke doeners, die de wekelijkse rustdag gebruiken om alvast enkele gecompliceerde rapporten te schrijven en nieuwe afspraken te maken. Je zou er ziek van worden! En inderdaad, daar worden we dan ook ziek van… Soms is er wél een verband tussen ziekte en zonde, een oorzakelijk verband. En wat is het dan een zegen als je, zo zwart als je bent, de weg mag vinden naar God.
Boven ’t hoofd groeit mij het kwade van mijn daden, al te zwaar werd hun gewicht. Met terneergeslagen ogen, diep gebogen, kom ik voor uw aangezicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:47
|
|
|
Zondag 1 April, Psalm 38: 12-33; Handhaaf mij.
Ik aarzel. Is het wel om wat de dichter heeft misdaan, dat hij ziek is geworden? Is het niet een gevolg van pressie, van buiten? Is hij misschien slachtoffer van wat vijanden hem aandoen? Hij spreekt in zijn klaaglied over belagers, over leugenaars, over vrienden die vijanden blijken te zijn. Dat gaat je ook niet in je koude kleren zitten! Ook daar kun je ziek van worden… Doodziek. Zulke kwade bejegeningen word je op een dag spuugzat, je moet ervan kokhalzen. Je maag raakt van streek, je bloeddruk stijgt, je hart slaat ervan over, je hoofd bonkt, je handen trillen van nauwelijks ingehouden woede – en zo zou ik nog wel wat lichamelijke verschijnselen kunnen noemen. De dokter heeft er vast wel pilletjes tegen. Maar de Arts aller zielen heeft een nog beter medicijn! Om dat geneesmiddel bidt de dichter. ‘Haast u mij te helpen, Heer, u bent mijn redding!’ Zou er in de psalm ook een verwijzing naar zo’n geneesmiddel te vinden zijn? Ja! ‘Ik wil u mijn schulden belijden, door mijn zonden word ik gekweld.’Dus toch: eigen schuld? Het lijkt er wel op… Ook vijandschap, onvriendelijke bejegening, pesterijen van familieleden, buren en bekenden, kunnen het gevolg zijn van je eigen gedrag. Vind je het gek wanneer je na verloop van tijd koekjes van eigen deeg krijgt geserveerd? God dank: de dichter van de psalm doorziet de cirkel waarin hij is terechtgekomen. Hij belijdt zijn schuld. En dat is, het verder ook moge gaan, het begin van de genezing! Niets is zo helend, zo helpend, als een hart waaruit nooit beleden schuld is opgeruimd. Wie met zo;’n hart bid, zal veilig zijn!
Haast U mij te hulp en red mij, Heer, ontzet mij, o mijn heil wees mij nabij. Laat uw trouw mij niet begeven, stel mijn leven bij U veilig, handhaaf mij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:54
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Natuurlijk heb je enig gelijk, maar aan de andere kant, de bijstand moet genoeg zijn om te eten en te drinken, een woning, en kom je dan nog niet rond, is er de voedselbank. Vorig jaar ging er landelijk door het nieuws, dat door gebrek aan voldoende vers voedsel bij de voedselbanken, de bezitters van volkstuintjes, hun groente daar te deponeren. Die liefdadigheid gaat mij toch echt een stap te ver, ook bij ons in het dorp heb je een voedselbank, en een hoop mensen die ik ken, komen daar. Vorig jaar zat ik omhoog, mijn maatje op de tuin had last van zijn hart, en ik kon door de regen al dat onkruid even niet de baas. Ik vroeg die kennis even ten hulpen, het enige wat hij zei, tis jou tuintje en das jou probleem. Wat later die zomer, kwam die zelfde man naar me toe en zei, ha Gerrit hoe staat het met de bonen? Ik zei, man zulke dingen, en veel, en lekker, nou zegt hij geef mij eens een flink maaltje dan? Ik vroeg hem waarom, en hij zei, dur is niks bij de VB ik zei jij heb honger en das jou probleem. En om eerlijk te wezen, het was een rot bonen jaar, ik had zelf ook niks, maar dat ging hem niet aan. |
He Gerrit, op de een of andere manier lees ik dit toch met gemengde gevoelens. Ik kan me best verplaatsen in jouw reactie tegenover die kennis: hij wou jou niet helpen, dus help jij hem nu ook niet.... En toch vraag ik me af of dat de juiste weg is die we moeten gaan. Beland je zo niet in een vicieuze cirkel: jij hielp mij niet, dus ik help jou niet, dus helpt die ander jou de volgende keer ook niet enzovoorts.. Uiteindelijk helpen we elkaar niet meer op het moment dat de ander onze hulp nodig is, omdat die ander ook niets voor ons heeft willen doen. We gaan uit van voor wat hoort wat... Tja, menselijkerwijs gezien heel logisch en heel begrijpelijk. En toch: hoe verhoud zich dat tot "je naaste liefhebben als jezelf". Welk voorbeeld geef je hiermee als christen in een maatschappij waarin mensen al zo individualistisch ingesteld zijn, waarin het motto "voor wat, hoort wat" al zo duidelijk zichtbaar is? Zou het niet juist goed zijn om totaal anders te reageren dan menselijkerwijs gezien verwacht wordt? Let wel: ik veroordeel je niet hoor, kan me jouw reactie best voorstellen. En noem mij rustig een idealist als ik zeg dat wij als christenen nou juist anders zouden moeten reageren, al is het maar om dat soort vicieuze cirkels te doorbreken. En ja, ik weet dat dit heel idealistisch klinkt... En nee, ik ben zelf zeker niet perfect in dat opzicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 10:06
|
|
|
Fiets gekocht en morgen ophalen Straks ga ik samen met Brigit heerlijk fietsen. Voortaan hoef ik niet meer achterop te zitten van haar fiets
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|