Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 23:42
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Na het sucses van het vorige etentje heb ik wederom een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland) Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden.
- goede kaart, ruime porties voor lage prijzen - mag binnen gerookt worden - een echte aanrader!! - bei uns ist ALLES großer und beßer...
Datum 21 april om 20.00 uur Geen kinderen of andere introducees Tafel voor 15 man m/v
Deelnemers:
- Annette 792 - Pieter 649 - Chatuliem 619 - Erika 129 - Mariska 601 - Trijnie 671 - Leonard480
zo nu klopt tie weer! |
Ikke niet, ga liever naar Engeland, das veul dichterbij, en veul goedkoper
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 08:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | het gaat zeker bij kerken wel om geld wat anderen geven....je kan daar wel een beetje kritisch mee omgaan ........dat is niet mer dan je plicht vind ik..... |
ik ben het met beiden eens; - vanuit de rol van diaconie denk ik dat het van belang is zorgvuldig te zijn; - vanuit de rol van gemeentelid mag je met een warm gunnend hart geven, in het vertrouwen dat het geld goed word besteed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 08:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben het met beiden eens; - vanuit de rol van diaconie denk ik dat het van belang is zorgvuldig te zijn; - vanuit de rol van gemeentelid mag je met een warm gunnend hart geven, in het vertrouwen dat het geld goed word besteed. |
Precies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 08:51
|
|
|
GERRIT084 schreef: | U bent waarschijnlijk net zo blond als mijn vorige buurvrouw die is mooi althans dat wist ik mij nog te herinneren stom stom stom, dat was 20 jaar geleden, ik kwam haar tegen, en ze zag er nog steeds bijna het zelfde uit na een paar fikse buien en windkracht 10 kwam ik haar die zelfde dag nog een keer tegen, ze lachte vriendelijk naar me, ik stopte, zij ook. Ik vroeg haar gaat het een beetje ... ze lachte weer, en zij zei heel goed, mooi zei ik, maar neem de volgende keer, waterproef en zij fietste enig sinds gebelgd verder, en ik |
o, gerrit; hoe krijg je t voor elkaar................
(nou, willemijn; je hele dag is weer goed zeker? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 08:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | o, gerrit; hoe krijg je t voor elkaar................
(nou, willemijn; je hele dag is weer goed zeker? ) |
Ho ho, das niet negatief bedoeld, (waarom moet ik het er altijd bij zetten?) zij wat of is nu 65 Met een paar spuitbussen kom je toch ook weer aardig in de buurt van 45
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 29 maart 2012, 09:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:28
|
|
|
ESTHER420 schreef: | Ik moet even iets duidelijk maken hoor: ik heb nog geen oordeel gehoord van gemeente leden (was mijn invulling naar een mogelijk waarom). Waarom ze het mij zelf niet vragen is misschien eerder dat het moeilijk is om naar een 'pijnlijk'onderwerp te vragen. Ik zit nog niet zo lang in deze kerk en ben zelf wel erg open. Daarmee hoop ik dat dit onderwerp ook open wordt.
Ik ben wel erg zoekende zelf, omdat ik mezelf wil kunnen verantwoorden naar mijn gemeente en natuurlijk boven al eerst naar God. Dat vind ik erg belangrijk. (ook omdat het wel zijn keus was om te scheiden, maar ONZE tekortkomingen naar elkaar daar aan vooraf gingen)
Bedankt voor jullie reacties. Het is blijkbaar wel een onderwerp wat hier besproken kan worden en waar ieder zijn/ haar mening over mag hebben. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:28
|
|
|
Ik ben wie ik ben
ooit ging ik zoals andere wilde keek via hun ogen naar de weg liep ik in hun voetstappen en deed ik wat mij werd gezegd
keek ik op naar die wereld met van binnen......... pijn kon ik ook maar ...dacht ik vaak ... ... kon ik ook maar, mezelf zijn
nu jaren later .....\"misschien wijzer\" zie ik beter wat ik ooit had willen zijn en zie ik mezelf met juiste ogen maar nog steeds van binnen pijn..
ik ben wie ik ben ,niemand anders ik loop mijn weg die ik moet gaan.. kijk achterom en glimlach wanneer ik EEN PAAR
....VOETSTAPPEN zie staan....
Laatst aangepast door
|
DJES101
|
op donderdag 29 maart 2012, 10:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja maar Gerrit... er staat in dat spreekwoord toch niets over de oudijzerboer?? |
Sommige fietsen komen daar al niet meer voor in aanmerking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 09:45
|
|
|
LEANNE226 schreef: | als ik een mailtje krijg waaruit overduidelijk blijkt dat diegene mijn profiel niet gelezen heeft dan vind ik het geen antwoord waard.....
alsof ik zoveel mail krijg |
Dat kan wel zijn, maar soms zitten er profielen bij, die nog dikker zijn dan een bestseller Persoonlijk vind ik altijd, des te meer je zet, des te meer heb je wat te verbergen. En soms is het zoveel, dat je het gewoon vergeet, en je ziet het soms ook op forum, hele lappen teksten uit de Bijbel. En dat het wel korter kan door middel van verwijzing naar de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 10:44
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ho ho, das niet negatief bedoeld, (waarom moet ik het er altijd bij zetten?) zij wat of is nu 65 Met een paar spuitbussen kom je toch ook weer aardig in de buurt van 45 |
hahaha, nee joh; t is ook echt een reuze positieve opmerking, daarom keek ze ook zo blij toen ze doorreed!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 29 maart 2012, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 11:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | U bent waarschijnlijk net zo blond als mijn vorige buurvrouw die is mooi althans dat wist ik mij nog te herinneren stom stom stom, dat was 20 jaar geleden, ik kwam haar tegen, en ze zag er nog steeds bijna het zelfde uit na een paar fikse buien en windkracht 10 kwam ik haar die zelfde dag nog een keer tegen, ze lachte vriendelijk naar me, ik stopte, zij ook. Ik vroeg haar gaat het een beetje ... ze lachte weer, en zij zei heel goed, mooi zei ik, maar neem de volgende keer, waterproef en zij fietste enig sinds gebelgd verder, en ik | Tjonge, dat is een ijzersterke mop. Jammer dat ik hem niet bedacht heb.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 13:21
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat kan wel zijn, maar soms zitten er profielen bij, die nog dikker zijn dan een bestseller Persoonlijk vind ik altijd, des te meer je zet, des te meer heb je wat te verbergen. En soms is het zoveel, dat je het gewoon vergeet, en je ziet het soms ook op forum, hele lappen teksten uit de Bijbel. En dat het wel korter kan door middel van verwijzing naar de bijbel. |
Weet je wat,we gaan het VIP introduceren!Het Vooraf Ingevulde Profiel We koppelen het aan banken voor de financiele gezondheid,aan de zorgverzekeraars voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid,aan de belastingdienst voor inzage in schulden en inkomen *.
Voor iedereen maken we een gebruiksaanwijzing zodat in de toekomst geen fouten meer gemaakt worden.
Nu alleen nog bepalen op welke gronden er een match zal zijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 13:59
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Weet je wat,we gaan het VIP introduceren!Het Vooraf Ingevulde Profiel We koppelen het aan banken voor de financiele gezondheid,aan de zorgverzekeraars voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid,aan de belastingdienst voor inzage in schulden en inkomen *.
Voor iedereen maken we een gebruiksaanwijzing zodat in de toekomst geen fouten meer gemaakt worden.
Nu alleen nog bepalen op welke gronden er een match zal zijn....... |
NEEEEE...toch maar niet!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 14:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | NEEEEE...toch maar niet!!!! |
Echt niet? Ik had net leuke ideeen over cammen in diverse outfitjes,botoxparty's en een schoonmaakrapport van de keuringsdienst van waren.......
Ik zal nog eens mn best doen voor je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 14:14
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Echt niet? Ik had net leuke ideeen over cammen in diverse outfitjes,botoxparty's en een schoonmaakrapport van de keuringsdienst van waren.......
Ik zal nog eens mn best doen voor je |
Ben nog maar net..verschillende frustraties te boven...laat me... Heb net een APK-keuring gehad... Alles is meegevallen.... Mocht ik alsnog behoefte voelen...meld ik het...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 14:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ben nog maar net..verschillende frustraties te boven...laat me... Heb net een APK-keuring gehad... Alles is meegevallen.... Mocht ik alsnog behoefte voelen...meld ik het...
|
Nah,maar op de ouderwetse manier dan? Dan word ik nooit rijk.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 14:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben het met beiden eens; - vanuit de rol van diaconie denk ik dat het van belang is zorgvuldig te zijn; - vanuit de rol van gemeentelid mag je met een warm gunnend hart geven, in het vertrouwen dat het geld goed word besteed. | Is dat werkelijk een bijbels criterium? Volgens mij moet je geven zonder iets terug te verlangen. Het lijkt me meer de NL zuinigheid die hier een belangrijke rol speelt. Als je geeft, is dat in mijn ogen onvoorwaardelijk, zonder eisen te stellen vooraf. De zorg voor armen beperkt zich niet alleen tot de mensen die zorgvuldig met geld omgaan, het gaat om te laten zien dat Gods barmhartigheid er is voor iedereen die dat nodig heeft. En word je dan belazerd, vergeef gewoon. Maar ga niet van tevoren eisen stellen aan de ontvanger...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 14:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is dat werkelijk een bijbels criterium? Volgens mij moet je geven zonder iets terug te verlangen. Het lijkt me meer de NL zuinigheid die hier een belangrijke rol speelt. Als je geeft, is dat in mijn ogen onvoorwaardelijk, zonder eisen te stellen vooraf. De zorg voor armen beperkt zich niet alleen tot de mensen die zorgvuldig met geld omgaan, het gaat om te laten zien dat Gods barmhartigheid er is voor iedereen die dat nodig heeft. En word je dan belazerd, vergeef gewoon. Maar ga niet van tevoren eisen stellen aan de ontvanger... |
Daar...ben ik het...warempel....gewoon...een even eens met Chat... Net als dat penninkje van die weduwe toch??? Of...doe wel en zie niet om???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 15:03
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik ben met de takken een eco heg aan het bouwen... maak ik een omheining voor kalkoenen te kweken tegen volgende kerst weer een besparend idee dat ik van een alternatieve groene kunstenaarsvriend had gezien kan dat misschien ook plaatsen op het armoe nederland topic |
Dat vind ik altijd een geweldig mooi...en natuurlijk gezicht!!!! Echt heel leuk!!! Zo zag ik in een natuurtijdschrift...allemaal ideeen wat je nog meer met snoeihout kunt doen....prachtig!!! Zelf heb ik 2 stoeltjes van boomstammetjes in de tuin....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gisteravond even naar Pauw en Witteman gekeken? Er was een stukje over een mooi project in Rotterdam en het Westland. Met bussen vol worden werklozen uit Rotterdam naar het Westland gebracht om te kunnen solliciteren bij tuinbouwbedrijven.
Wel mooi toch, dat een gemeente die mensen zo ondersteund bij het zoeken naar een baan!!
Bij ons in Duitsland gaan ze nog wat verder, daar zoekt de sociale dienst niet alleen een baan voor de clienten, ze gaan ook nog mee op sollicitatiegesprek. |
Goed.... mooi initiatief en wat blijkt na de evaluatie? Bijna de helft (!!!!!!) van de mensen die opgeroepen zijn voor dit alternatief is te belazert om er op in te gaan. Men verkiest een strafkorting van de bijstandsuitkering boven een baan
Sorry, kan ik geen respect voor opbrengen en ik hoop dat dit ook gecommuniceerd word met voedselbanken en desnoods de diaconie van de kerk. Dit heeft niets maar dan ook niets meer te maken met zielig zijn en geen baan kunnen vinden. Wie hierbij de billen brand zal terecht op de blaren moeten zitten!
man man, wat een volk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:19
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Sommige fietsen komen daar al niet meer voor in aanmerking |
nieuw spreekwoord dan maar:
"achter een ouwe rollator moet je t leren"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:33
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nog nooit van gehoord Shanita?! Ze zijn er hoor, als er wat te halen valt, en zo snel het weer goed met ze gaat, zie je ze niet meer. Er zijn voorbeelden zat, en ik ga ze echt niet benoemen, de echte beroeps zoekers naar voor niets. En ze schreeuwen nu om het hardst, en wijzen vooral met dat wijzende, belerend, en onderwijzend vingertje, en het meeste nog naar hen die geven. En je hoeft ook niet zo lang en ver te zoeken, in het verleden had je zo,n zingend duo. Eerst waren ze bekend om wereldse muziek, toen werd er een ziek, toen werd het geestelijke muziek. Dat ging een poosje zo door, de een werd weer beter, en de wereldse klanken gingen weer door de lucht. Dat ging ook weer een poosje goed, en toen gingen zij in ene weer uit elkaar, ook in de muziek. En je hoort er niets meer van. |
Ja, ik weet wat je bedoelt, dat eeuwige ziekmakende gezeik over dat ze zo weinig hebben en anderen zoveel.
Afstand nemen van die mensen..... , meteen, direct!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 maart 2012, 16:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | Goed.... mooi initiatief en wat blijkt na de evaluatie? Bijna de helft (!!!!!!) van de mensen die opgeroepen zijn voor dit alternatief is te belazert om er op in te gaan. Men verkiest een strafkorting van de bijstandsuitkering boven een baan
Sorry, kan ik geen respect voor opbrengen en ik hoop dat dit ook gecommuniceerd word met voedselbanken en desnoods de diaconie van de kerk. Dit heeft niets maar dan ook niets meer te maken met zielig zijn en geen baan kunnen vinden. Wie hierbij de billen brand zal terecht op de blaren moeten zitten!
man man, wat een volk |
Ja, of..iets meer dan de helft die 't wel doet
Ja, dan krijg je weer van is het glas halfvol, of halfleeg
Maar ik snap wel heel goed wat je bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:51
|
|
|
REBEKKA369 schreef: | Er is ook niets mis mee om als kind zelf al te gaan werken om zo (een groot deel van) je studie zelf te betalen. En dat hoeft helemaal geen zwaar werk te zijn!! En vaak is het voor de kinderen zelf ook heel goed. Ik heb zelf ook (met veel plezier) gewerkt om mijn studie te kunnen betalen, mijn ouders hebben nooit een cent hoeven (en kunnen) mee betalen. En ik weet wel dat de kosten nu allemaal wel hoger zijn dan in mijn tijd, maar het gaat om het principe. Ik merk dat de kinderen tegenwoordig soms te lui zijn om hun handen te laten wapperen. Maar hebben wel allemaal een iPhone oid. |
Ja, ik zie 't bij kinderen, met wie ik bevriend met met hun moeders....
Hele dagen achter internet...of met hun iphone, smart phone enzovoort.
Krijgen een kleine bijstandsuitkering. Hebben geen zin om te werken. Komt ook door normvervaging die ze om zich heen zien en zagen toen ze opgroeiden...denk ik...
Kijk, eigenlijk zouden die kinderen rond de 18, overdag in een kas kunnen werken, 's avonds een avondopleiding doen, en dan, na enkele jaren, diploma binnen, en gewoon werken, en ook iets verdienen.
Maar ja, die kids, liggen tot ver in de middag in bed, 's nachts uitgaan, illegale manieren om aan geld te komen, zwart werk in een coffeeshop ofzo kan ook.
Niet alle kinderen, maar ik zag dat wel om me heen....zulke dingen.
Jammer.
En de steeds groter wordende groep psychisch beschadigde kinderen, door narcistische, egoïstische, enzovoort ouder(s), die zo beschadigd zijn, die kúnnen niet eens werken, leren of wat dan ook, op den duur. als het kind maar vaak genoeg wordt tegengewerkt...Een spin maakt de 1ste keer een mooi web, bij elke keer als dat web wordt vernietigd, en de spin maakt een andere, is de web minder mooi en rommeliger.....tot de spin helemaal geen web meer kan maken, maar een niet-functioneel draadje, verder komt ie niet meer...
Krijgt dat kind op tijd hulp, ja, dan heeft ie mazzel, en anders moet ie wel heel intelligent zijn om psychisch te overleven elke dag. En een dosis mazzel.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 maart 2012, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:53
|
|
|
Het kan nog erger:
In Rotterdam lopen duizenden jongeren rond zonder werk die zo een baan kunnen krijgen in de haven. Maar ze willen daar niet aan de slag. Vooral allochtone jongeren hebben een negatief beeld: het zou vies en zwaar werk zijn. De Rotterdamse stadsmarinier Jur Verbeek, die probeert een bus vol te krijgen vanuit Bloemhof met allochtone jongeren om ze naar de haven te brengen, is verbaasd over het gebrek aan interesse. 'Ik wil ze met eigen ogen laten zien wat werken in de haven nu echt inhoudt', vertelt hij in dagblad De Pers. Maar er is nauwelijks animo. 'Er zijn maar drie jongeren komen opdagen.'
Afstand haven en stad groot Directeur Asselbergs van Deltalinqs, belangenbehartiger van 600 bedrijven in het havengebied, maakt zich grote zorgen over het personeelsprobleem. 'De afstand tussen haven en stad is groot. Jongeren kunnen opgroeien in Rotterdam en het havengebied nooit zien.'
Geen hard en vies werk Wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken en Werkgelegenheid benadrukt dat er een imagoprobleem is. 'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'. De jongeren worden naar de haven gelokt met leertrajecten en bovendien liggen de lonen een stuk hoger dan voorheen. Maar toch is het moeilijk om de bus vol te krijgen. Ze gaan vanuit Bloemhof weer rijden als er 25 jongeren aangemeld zijn.
Bron AD, 9 nov 2011.
Thomas, een derdewereldachtergrond is geen garantie voor werkwillendheid.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 29 maart 2012, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is dat werkelijk een bijbels criterium? Volgens mij moet je geven zonder iets terug te verlangen. Het lijkt me meer de NL zuinigheid die hier een belangrijke rol speelt. Als je geeft, is dat in mijn ogen onvoorwaardelijk, zonder eisen te stellen vooraf. De zorg voor armen beperkt zich niet alleen tot de mensen die zorgvuldig met geld omgaan, het gaat om te laten zien dat Gods barmhartigheid er is voor iedereen die dat nodig heeft. En word je dan belazerd, vergeef gewoon. Maar ga niet van tevoren eisen stellen aan de ontvanger... |
ik vind het wat naief om zomaar te geven....zo zit de maatschappij niet in elkaar Chat, en was je als diaconie ook snel failliet......Dat heeft niets met zuinigheid te maken maar met gezond verstand........ En als je belazerd wordt dan maar gewoon vergeven? Je hoort een ander niet te belazeren........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:57
|
|
|
PIETER619 schreef: | Het is moeilijk om een juiste insteek te krijgen of scheiden wel of niet had gemoeten, op grond van de Bijbel. Toen mijn ex (deels door onkunde) er van door ging en naar later bleek ook nog eens onder verkeerde invloed stond, ben ik op zoek gegaan naar het hoe en wat ik zou moeten doen uit Bijbels perspectief.
We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil. Liefde is een gebod en daar zit een grote opdracht in die God ons geeft. Jezus is niet alleen maar hie rop aarde gekomen om voor onze zonden te sterven en weer op te staan, maar Hij heeft ook duidelijk ons voorgeleefd en dan vooral de liefde, alles over hebben voor de ander.
Liefde is een kwestie van geven en krijgen en beslist niet van nemen. Wanneer men vind dat men te kort aan liefde krijgt, moet daar eerst de oorzaak van worden gezocht en aan gewerkt worden indien mogelijk. de belofte van "in voor en tegenspoed" is duidelijk van toepassing wanneer er ziekte (psychisch of fysiek) de ander even niet geven kan.
Letwel de relatie man-vrouw is een sacrament en dus geven van God met alles wat Hij daarbij geeft, men mag soms scheiden, maar dan wel volgens de Bijbelse normen. Ik heb om een bevestiging gevraagd of het kerkelijk huwelijk ontbonden kon worden, maar heb daar tot nu toe geen bevestiging op gekregen.
Mijn bede is haast vanaf het begin geweest, dat alle ellende tot meerdere eer en glorie van God kon/kan worden gebruikt. Als ik zie hoe de 4 zoons bewust belijdend christen zijn geworden en ze eindelijk weer contact met hun moeder hebben, voel ik me toch gezegend en rijker dan Bill Gates. de beide oudsten studeren theologie, één in Zwijndrecht en de ander in Leuven, rijkdom is dat.
Wie wat en hoe verder weet ik niet, ik probeer gehoorzaam te zijn en hoop dat God mij de weg wijst.
btw hoop ik stiekem dat ik toch nog eens uit de tweezaamheid bevrijd wordt en er weer een drieëenheid komt gelijk een goed huwelijk betaamt
Gods zegen allemaal |
We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil.
Ik ben toch wel benieuwd wie je met we bedoelt......mijn ervaring is dat scheiden een moeizaam proces is en niet zo simpel als jij het stelt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind het wat naief om zomaar te geven....zo zit de maatschappij niet in elkaar Chat, en was je als diaconie ook snel failliet......Dat heeft niets met zuinigheid te maken maar met gezond verstand........ En als je belazerd wordt dan maar gewoon vergeven? Je hoort een ander niet te belazeren........ |
Inderdaad je hoort een ander niet te belazeren. Dat brengt schade aan een ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:36
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het kan nog erger:
In Rotterdam lopen duizenden jongeren rond zonder werk die zo een baan kunnen krijgen in de haven. Maar ze willen daar niet aan de slag. Vooral allochtone jongeren hebben een negatief beeld: het zou vies en zwaar werk zijn. De Rotterdamse stadsmarinier Jur Verbeek, die probeert een bus vol te krijgen vanuit Bloemhof met allochtone jongeren om ze naar de haven te brengen, is verbaasd over het gebrek aan interesse. 'Ik wil ze met eigen ogen laten zien wat werken in de haven nu echt inhoudt', vertelt hij in dagblad De Pers. Maar er is nauwelijks animo. 'Er zijn maar drie jongeren komen opdagen.'
Afstand haven en stad groot Directeur Asselbergs van Deltalinqs, belangenbehartiger van 600 bedrijven in het havengebied, maakt zich grote zorgen over het personeelsprobleem. 'De afstand tussen haven en stad is groot. Jongeren kunnen opgroeien in Rotterdam en het havengebied nooit zien.'
Geen hard en vies werk Wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken en Werkgelegenheid benadrukt dat er een imagoprobleem is. 'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'. De jongeren worden naar de haven gelokt met leertrajecten en bovendien liggen de lonen een stuk hoger dan voorheen. Maar toch is het moeilijk om de bus vol te krijgen. Ze gaan vanuit Bloemhof weer rijden als er 25 jongeren aangemeld zijn.
Bron AD, 9 nov 2011.
Thomas, een derdewereldachtergrond is geen garantie voor werkwillendheid. |
Als die jongeren straks een jaar of dertig zijn en nóg steeds in de bijstand...ja, dan gaan ze denken, maar ja, dan zijn ze ondertussen te oud....en ze hebben geen cv....
Hadden ze dat meteen aangepakt, hadden ze iets op kunnen bouwen, contact met collega's, ook loonsverhoging, en een huisie kunnen huren/kopen, leuk inrichten, autootje voor de deur etc.
Maar ja, die jongeren leven vaak op de dag, morgen zien ze wel weer. Ze denken helemaal niet aan de toekomst, leven helemaal in het 'nu'. Dat is op zich wel een goede instelling, maar 'plannen maken voor de toekomst' is ook een bezigheid van het 'nu'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind het wat naief om zomaar te geven....zo zit de maatschappij niet in elkaar Chat, en was je als diaconie ook snel failliet......Dat heeft niets met zuinigheid te maken maar met gezond verstand........ En als je belazerd wordt dan maar gewoon vergeven? Je hoort een ander niet te belazeren........ | ja, het is naief, maar ik geloof dat dat bewust zo is. Ons geven hangt niet af van wie de ontvanger is, het gaat erom dat we vanuit onze rijkdom de ander geven. Het is heel Nederlads om daar dan een bonnetje voor te vragen,zodat we het kunnen aftrekken van de belasting. Zelf vind ik het ook niet kunnen om je bijdrage aan de kerk af te laten trekken van de belasting.. Stel je voor dat je een zwerver kleren geeft, verwacht je dan echt dat hij zich dan beter gaat verzorgen? Of stel je dat als voorwaarde? Ik vind van niet....Sommige mensen kunnen nl. niet veranderen, hoe goed ze het ook proberen. Moet je ze dan maar je hulp ontzeggen? Ik zie nl. nergens in de bijbel die voorwaarde staan.
Matt 25 schreef: | Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.” 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan. | Dit is geloof ik het karakter van geven, geven om niet...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 29 maart 2012, 17:39
|
|
Naar boven |
|
|
|
|