Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:17
|
|
|
Dat ik weer een nieuwe en supermooie zonnebril heb
En nu er niet weer op gaan zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:20
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat ik weer een nieuwe en supermooie zonnebril heb
En nu er niet weer op gaan zitten |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:21
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en dus denk ik; waar hébben we het dan helemaal over!! |
verwijderd door mezelf!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 27 maart 2012, 12:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:21
|
|
|
Gaat het hier nog ergens over? Mag men geen commentaar leveren op de TS?
Het is gewoon niet leuk dat er word gezegd dat vrouwen van boven de 50 grijs en oma zijn.
Alsof die 50+ers niet meer mee mogen doen op de dating markt... Valt mee dat de TS het nog niet had over rimpels... Ik weet van iemand die geen vrouw met een kunstgebit wilt...
Oftewel er is niks mee met vrouwen die 50+ zijn een kunstgebit hebben,grijze haren en rimpels.... (een enkele 50+er is al oma....) (een enkele 50+ er heeft nooit de woorden mama gehoord, laat staan het woordje oma)
Ik ben 50+, geen grijze haar te bekennen... Hier en daar een rimpeltje...bijna toe aan een kunstgebit... Het woordje mama en oma zal ik nooit horen...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 27 maart 2012, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:27
|
|
|
ik zie dat er behoeftigen zijn die willen mee rijden... ik ken zelf jullie regio's niet, maar ik kom van Belgie over Eindhoven over de A50 of zoiets toch )) ik heb nog wel een plaatske vrij (als je braaf bent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:28
|
|
|
Maar om maar weer On-topic te gaan!! Cm kijkt dus niet naar de wensen van degene die meedoen en dat is wel erg jammer!! Als je vraagt en dat ook aangeeft in je match criteria tussen laat maar zeggen de 35 en 45 en je krijgt iemand van 50 voor je neus of meerderen zelfs voel je je niet serieus genomen!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 27 maart 2012, 12:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Maar om maar weer On-topic te gaan!! Cm kijkt dus niet naar de wensen van degene die meedoen en dat is wel erg jammer!! |
tja, met speed krijg je nooit waar je naar verlangt geduldig wachten op Zijn werk is ook een optie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:32
|
|
|
XABIA794 schreef: | tja, met speed krijg je nooit waar je naar verlangt geduldig wachten op Zijn werk is ook een optie |
Daarom doe ik er ook niet aan mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:36
|
|
|
Bracht men buurman "mijn" herstelde kettingzaag terug waarvan ik niet eens meer wist dat ik die zelfs had... Net nu men ex gisteren zo behulpzaam met "zijn" kettingzaag de haag heeft gehalveerd ... Gods timing is altijd perfect
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:56
|
|
|
Oeeeeeeeeeeeh, wat een verstandig meisje ben jij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HELEEN296
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:58
|
|
|
Shantine; mooi dat het je oplucht hier je levensloop neer te zetten en dat een opluchting is, alle sterkte daarmee. Ik kan me voorstellen dat zo'n levensloop nu ook nog invloed op je leven heeft!
Wel vind ik dat je bepaalde meer niet-persoonlijke dingen wat te zwart-wit voorstelt of beschrijft, maar dat heb je ook snel als je alleen dingen opschrijft zonder emoties/gezichtuitsdrukking erbij.....
Bijv: Maar geld voor een vloer en gordijnen? Dát kan niet 2de hands, want dat is maatwerk. En zo raken die mensen in een impasse.
Ik geloof niet dat iemand niet op kamers kan wegens vloer of gordijnen. Of er ligt of hangt al wat, of je koopt het allergoedkoopste bij een Leen Bakker, Kwantum enz. of een bekende heeft nog wat voor je! En er zijn nog meer mogelijkheden die die persoon zelf kan oplossen!
Ja, en kinderen van 'rijke' ouders, ja, die kópen gewoon een flatje voor de kids als ze gaan studeren, ingericht en wel. en betalen de studie. En zo kom je in een situatie waar niet meer iedereen kan studeren
Met die rijke mensen die soms idd een flatje kopen voor hun kind en dat soms weer verhuren aan kinderen die ouders hebben die geen flatje kunnen kopen krijgen we heel wat belasting binnen, zodat we geld kunnen overhouden dat iedereen kan studeren! Het is echt stukken beter dat rijke mensen hun geld dat ze vaak zelf verdiend hebben en al belasting over hebben betaald uitgeven en als ze dat mooi vinden tbv hun kinderen! Heel menselijk om als je geld hebt ervan te genieten hoor, wat weg te geven en je kinderen met mate te verwennen en te verzorgen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HELEEN296
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 13:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zeg maar wanneer en hoe laat... |
Nou bedankt voor je aanbod, maar ga toch maar weer slepen met de boodschappen op de fiets en zal hier maar niet schrijven wanneer en hoe laat om leedvermaak te voorkomen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 13:30
|
|
|
XABIA794 schreef: | Bracht men buurman "mijn" herstelde kettingzaag terug waarvan ik niet eens meer wist dat ik die zelfs had... Net nu men ex gisteren zo behulpzaam met "zijn" kettingzaag de haag heeft gehalveerd ... Gods timing is altijd perfect |
hahaha...........heeeeeel perfect
zal ik komend weekend de takkenschaar en hakselaar maar even meenemen dan?
(je was erg zuinig op je rozenperkje, toch?)
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 27 maart 2012, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 13:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Gaat het hier nog ergens over? Mag men geen commentaar leveren op de TS?
Het is gewoon niet leuk dat er word gezegd dat vrouwen van boven de 50 grijs en oma zijn.
Alsof die 50+ers niet meer mee mogen doen op de dating markt... Valt mee dat de TS het nog niet had over rimpels... Ik weet van iemand die geen vrouw met een kunstgebit wilt...
Oftewel er is niks mee met vrouwen die 50+ zijn een kunstgebit hebben,grijze haren en rimpels.... (een enkele 50+er is al oma....) (een enkele 50+ er heeft nooit de woorden mama gehoord, laat staan het woordje oma)
Ik ben 50+, geen grijze haar te bekennen... Hier en daar een rimpeltje...bijna toe aan een kunstgebit... Het woordje mama en oma zal ik nooit horen... |
mariska; iedereen mag commentaar leveren; daar is dit forum juist voor; uitwisseling van meningen en standpunten..................toch?
je schrijft het niet leuk te vinden wanneer er gezegt wordt dat iemand van boven de 50 jaar grijs haar krijgt, maar weet je dat bijv in israel grijs haar gezien wordt als status van wijsheid? ook de beleving van grijs haar is dus cultuurbepaald.
zelf ben ik 39 jaar, met rimpels, met (enkele) grijze haren en zónder kunstgebit..... ik heb geen kinderen en ben geen oma. ik voel me er prima bij, en voel tot nog toe geen behoefte om de hele badkamer onder te kledderen als ik probeer een pot verf door mijn haar gesmeert te krijgen om er uit te blijven zien alsof ik 18 ben; ik heb een paar grijze haren, een stapeltje lachrimpeltjes en weet je; ik voel me er prima bij; so what's the problem?
joh, er zijn al oma's van 36 jaar; en dat komt vaker voor dan je zou denken, hoor!! als je leert accepteren hoe je levensloop is ben je een stuk flexibeler in je denken en minder vaak "diep gekwetst" denk ik. enneh........een beetje gezonde zelfspot kan af en toe ook helemaal geen kwaad!!
hannah........er is pas een probleem als je ergens een probleem van maakt.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 27 maart 2012, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 13:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) BBQ Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 trijnie671, regio 0549, 50 jaar Erika129, regio 0318, 37 jaar roos489, regio 0180, 38 jaar myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar) xabia794, regio belgie, 48 jaar met dochter (12 jaar) BBQheeft nog ruimte over in de auto als je brááf bent. (via eindhoven A50) Angel086, regio 036, 44 jaar riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar) Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter blomke935, regio 030, 54 jaar miekjes, regio ???, leeftijd: jong mariach, regio 026, 54 jaar anoniem, drie kinders qsjes546, 43 jaar, regio 035 zou graag met iemand meerijden
markvos129, regio 0548, 32 jaar bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar) willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar) henkeman399, regio 596, 38 jaar heeft nog ruimte over in de auto frankt627, regio 076, 48 jaar BBQ harald940, regio 038, 36 jaar,BBQ heeft nog ruimte over in de auto marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon bommie663, regio 0184, 46 jaar gerrit 084, regio 071, 53 jaar vergevorderde gezellige vriend van gerrit fredbunt, regio 0113, 50 jaar mar907, regio 0596, 49 jaar jan853, regio 078, 51 jaar BBQ met twee kinderen (11 en 14 jaar) buzzly904, regio 0317, 39 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar
15 vrouwen, 15 mannen en 19 kinders......... een totaalplaatje van 47 mensen; het belooft erg gezellig te worden!! denken jullie nog even aan een prikbordberichtje op je profiel? immers; hoe meer zielen..........hoe meer vreugd! |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 29 maart 2012, 00:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 13:57
|
|
|
Help eens even........schoonzus is bijna jarig....... Vorig jaar heb ik spulletjes gekocht voor op de tuintafel(kaarsjes en zo,je kent het wel),toen zei ze:gelukkig is het spul wat je weg kunt gooien als je het zat bent.........
Kom eens met een briljant idee .....please!(een leuke vrijgezel zou helemaal top zijn voor dr maar die ken je niet kopuh )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 14:40
|
|
|
Een probleem????
Laten we dan maar vlug stoppen, want de man die problemen had met die OMA gevoelens...is er al niet meer.... Heerlijk is dat he...ff in drie dagen vertellen dat grijs niks is....
En laten we heerlijk gelukkig en tevreden zijn met onszelf...(wij vrouwen) Genieten van het wel of niet Oma zijn....
En dan savonds nog even goedkeurend knikken tegen het kunstgebit op het nachtkastje... Ik lach....ik kende hem een beetje van een andere site.... Als het kan...afgeven op de vrouwen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 14:50
|
|
|
DIANA556 schreef: | Ook ik ben alleenstaande moeder van 3 lieve kinderen, 2 jongens van 5 en bijna 13 jaar en een meisje van 9 jaar. Hun vader is 2 jaar geleden overleden, een scheiding door de dood dus. Men zegt vaak, je staat er nu wel alleen voor, maar dan zeg ik, ja, dat is zo, maar toch voelt het niet zo. Ik voel, dat God mij hier doorheen draagt. Ook heb ik mensen in mijn omgeving, die ik altijd om advies kan vragen en die me willen helpen, als het nodig is. Toch mis ik wel die ene speciale, die ons leven weer compleet zou maken. |
Diana als je blijft vertrouwen op de allerhoogste heb jij het niet zwaar dus hou je vast aan hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 14:59
|
|
|
REBEKKA369 schreef: | Niet alle moeders zijn hetzelfde!! Ik vind het juist heel belangrijk dat ze de band met hun vader houden. Hij is en blijft wel hun vader! @ Willemijn: soms is het juist wel eens prettig om samen te overleggen over bepaalde dingen dat mis ik juist. Vind het soms juist wel lastig om in mijn eentje bepaalde beslissingen te moeten nemen. |
Rebekka ik heb daarom alleen maar respect en bewondering voor al die alleenstaande moeders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 15:00
|
|
|
REBEKKA369 schreef: | Niet alle moeders zijn hetzelfde!! Ik vind het juist heel belangrijk dat ze de band met hun vader houden. Hij is en blijft wel hun vader! @ Willemijn: soms is het juist wel eens prettig om samen te overleggen over bepaalde dingen dat mis ik juist. Vind het soms juist wel lastig om in mijn eentje bepaalde beslissingen te moeten nemen. |
Rebekka ik heb daarom alleen maar respect en bewondering voor al die alleenstaande moeders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 15:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Help eens even........schoonzus is bijna jarig....... Vorig jaar heb ik spulletjes gekocht voor op de tuintafel(kaarsjes en zo,je kent het wel),toen zei ze:gelukkig is het spul wat je weg kunt gooien als je het zat bent.........
Kom eens met een briljant idee .....please!(een leuke vrijgezel zou helemaal top zijn voor dr maar die ken je niet kopuh ) |
Hm.....is je schoonzus dan vooral iemand van het "praktische"? wat te denken van een zelfsamengesteld koffiepakketje/theepakketje/chocoladepakketje/worstpakketje/kaaspakketje/wellnesspakketje? Altijd lekker! Of ehm.... een emmer met trekker, spons, doekjes etc. voor de voorjaarsschoonmaak? Of ehm...... emmer bloembollen?? Komen elk jaar weer op! Of ehm...... een door jou gemaakte "waardebon" voor de Lentekriebelsaanbieding van CM? Of ehm.........
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 27 maart 2012, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 15:28
|
|
|
Wie Mij ontvangt, ontvangt mijn Vader, Die Mij gestuurd heeft. Markus 9:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 15:34
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Help eens even........schoonzus is bijna jarig....... Vorig jaar heb ik spulletjes gekocht voor op de tuintafel(kaarsjes en zo,je kent het wel),toen zei ze:gelukkig is het spul wat je weg kunt gooien als je het zat bent.........
Kom eens met een briljant idee .....please!(een leuke vrijgezel zou helemaal top zijn voor dr maar die ken je niet kopuh ) |
noem nou gelijk de leeftijd en gewenste maatvoering van die briljante vrijgezel, leanne!!
dan meld hij zich vast hier op het forum, om zich verpakt met een gezellig strikje erom af te laten geven als het meest gewenste kadootje voor je schoonzusje.
hij blij, jij blij, en je schoonzusje blij..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 15:51
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een probleem????
Laten we dan maar vlug stoppen, want de man die problemen had met die OMA gevoelens...is er al niet meer.... Heerlijk is dat he...ff in drie dagen vertellen dat grijs niks is....
En laten we heerlijk gelukkig en tevreden zijn met onszelf...(wij vrouwen) Genieten van het wel of niet Oma zijn....
En dan savonds nog even goedkeurend knikken tegen het kunstgebit op het nachtkastje... Ik lach....ik kende hem een beetje van een andere site.... Als het kan...afgeven op de vrouwen.... |
Ik neem mezelf zoals ik ben... Ik heb geen botox nodig... Geen afslankpillen.... Heb geen behoefte aan om een nepbarbie te zijn...
Mannen verkijken zich op vrouwelijk schoon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 16:36
|
|
|
Sommige dames hebben niet het vermogen die opmerkingen in hun context te zien. Voor iemand van 49 is een vrouw van 56 oud, grijs en oma. Niet dat ze dat zijn, maar hij geeft daarmee weer, dat ze te oud zijn om een levensgezel te worden. En daar zegt hij niks over die vrouwen, hij heeft het er veel meer over, dat het voor hem geen geschikte kandidates waren. En vrouwen van 56 kunnen er nog jonger uitzien, hoeven geen oma te zijn en hoeven niet grijs te zijn. Maar nog steeds zijn ze te oud om een relatie met een "jongen" van 49 te krijgen.
Uit dat oogpunt vind ik dat er door bepaalde vrouwen zeer kinderachtig gereageerd wordt. Van de één krijgt ie te horen dat hij mensen kwetst die geen kinderen hebben en geen oma kunnen zijn, van de ander krijgt hij het verwijt te horen dat hij voor uiterlijke schoonheid gaat.
Een enkele gaat slechts in op datgene wat hij werkelijk wil zeggen: CM had kandidates voor hem die niet in zijn doelgroep pasten.
Dames kunnen qua leeftijd volwassen zijn, qua reacties zijn ze af en toe nog kinderen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 27 maart 2012, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 17:07
|
|
|
Chat,
Het gaat er op lijken bij jou dat je problemen hebt met de meningen van menig vrouw op het forum. Hierdoor word het forum niet echt leuk meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 17:10
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Of ehm...... een door jou gemaakte "waardebon" voor de Lentekriebelsaanbieding van CM? Of ehm......... |
Dit vergeet ik snel weer,ik koop wel weer iets wat je weg kunt gooien
Hannah,zij is vijftiger,grijs en heeft nog kids thuis,verkeerde categorie voor de meeste mannen dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 17:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Mannen verkijken zich op vrouwelijk schoon... |
Ik ken niemand die liever naar iets lelijks kijkt dan naar iets waar zorg aan besteed is...........
Beauty is in the eye of the beholder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 17:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vind ik een goed idee. Hoe meer er wordt geleerd hoe beter voor de kennis-economie.
Maar ja, ik ken een moeder, die heeft, oa een zoon van 18. die zoon kan niet studeren en werken, want als hij thuis woont wordt moeder paar honder euro gekort en kan dus niet rondkomen. Ze krijgt 800 en nog wat, en zou dan 300 worden gekort, dat is net zo hoog als de huur met aftrek van huurtoeslag.
Maar ja, hoe kan je nu een woning betrekken, zonder ook maar gelegenheid te hebben gehad om ook maar een cent te kunnen sparen. Want alles wat je verdiende ging direct naar moeder toe, die dus flink werd gekort.
Dan zou je dus in een lege woning, op beton, moeten gaan studeren. Wat pittig is, en dan erbij werken om de studie en de woning te kunnen inrichten. Ja, en je zou wat 2de handse meuk kunnen neerzetten. Maar geld voor een vloer en gordijnen? Dát kan niet 2de hands, want dat is maatwerk.
En zo raken die mensen in een impasse.
Ja, en kinderen van 'rijke' ouders, ja, die kópen gewoon een flatje voor de kids als ze gaan studeren, ingericht en wel. en betalen de studie.
En zo kom je in een situatie waar niet meer iedereen kan studeren.
Dat zegt ook niet alles, sommigen ouders kunnen het niet hebben als hun kind op vwo zit. En sturen zo'n kind op haar 16de het huis uit, omdat je een uitkering in A, veen kan krijgen op je 16de. En dan gaat de vader zitten berekenen wat ie op jaarbasis overhoudt, als dochter pleitte is. Dus, dan is/was de overheid zo goed om ervoor te zorgen dat iedereen kon studeren, zo'n 22 jaar terug, en dan nog heb je ouder(s), die dat niet kunnen hebben, die jaloers op d'r dochter zijn.
Dan zit je als meisje op je 16de, misbruikt, slachtoffer kindermishandeling, op een kamertje bij oude mensen met een uitkering in A'veen.
Heb je eindelijk, na 20 jaar therapie voor kindermishandeling, alles op een rij, ja, ben je te oud voor werk. Zit je dus in een uitkeringssituatie. Mag je niet bij moeder, die al 18 jaar is gescheiden en vader ook nooit meer ziet, niet op haar verjaadag komen, je enige broer en nichtjes wel..
Want je bent anders, alsdus moeder, een klasse minder. Ja, moeder wou geen alimentatie destijds, want vader zat te dreigen, oa. Maar ja moeder heeft bakken vol met geld verdient voor de rijken met zwart werk...op huizen passen, etc. En nu mijn moeder ouder wordt, wil ze me paaien dat ik voor haar er ben, ze was er nooit voor mij. alleen toen ik een man had met een eigen zaak, ja, toen zat ze elk weekend bij me. Nu kan ik barsten, en wil ze me alleen in haar huis als er niemand anders is, dat ik voor haar er ben altijd als ze ouder wordt, want nichtjes en broer werken en nichtjes hebben bovendien kinderen. Maar daar laat ik me niet voor gebruiken, ik zat te smeken op mijn 16-18 of ik thuis mocht wonen, mocht niet, ja, en nu wel? echt niet. Tis hard, maar ik had contact al veel eerder met broer en moeder moeten verbreken. voor eigen psychische gezondheid.
Dusz...ik mag wel langskomen bij moeder, maar ja, niet op haar verjaardag.....ja, ze heeft andere dingen verteld over mij, niet dat ik op mijn 12de krantenwijken moest doen van mijn vader, ja ook 's ochtends, en moest zeggen dat ik 16 was...Neehee, moeder heeft lopen rondbazuinen, om haar eigen hachje(hoe kon je zoiets toelaten??) te redden, dat ik te lui was om te leren....en andere zaken die niet zo zijn....
En broer is heel erg verwent, had veel meer ruimte toen ik wegmoest op mijn 16de. (vader hield al het geld voor zich, betaalde alleen vaste lasten, moeder moest met zwart werk boodsch. doen, kleding kopen, etc. werd dus ook mishandeld door vader, zo heeft mijn vader, die extreem gierig was, op kunnen potten en veel ook, voor zichzelf, mijn moeder is buitenlander, en dacht in het beloofde land te zijn gekomen, toen ze trouwde...) Daar hoef ik helemaal geen steun van te verwachten. Neehee, hij gelooft dingen niet, en als het wel zo mocht zijn, moet ik meteen vergeven, aldus broer.
Even voor toelichting, ben als kleuter seksueel misbruikt door vader en door aangetrouwde oom, die geld gaf aan vader daarvoor. Maar ja, opa had al gezeten voor dit misdrijf, dus vader zei altijd van dat je alles mag doen, als de politie er maar niet achter komt. Dus als kleuter kon hij doen wat ie wou met mij, tot ik begon te praten rond mijn 6de. Ja, vanaf 10 jarige, toen ik al het lichaam van een vrouw had, kon hij niets doen, sociale controle door familie. de woede daarover werd op mij geprojecteerd. Ja, en dat ik op vwo zat, en wou studeren en hoge cijfers haalde, ja woedend was tie!(zelf was die monteur, en kon door nasleep oorlog niet leren zei die altijd, op zo'n boze toon tegen mij, alsof ik, persoonlijk, verantwoordelijk was voor die oorlog....
Bovenstaande verhaal heb ik gereconsrueerd, door herinneringen, gesprekken met vader waar hij zich steeds versprak, en door gesprekken met familie...(het intereseert me geen @#$ of iemand me gelooft...aan God ben ik verantwoording schuldig, ja, omdat ik zovaak door sommige familie niet werd gelooft...
Ik vertel dit ook niet voor medelijden, het lucht ontzettend op, en daardoor voel ik me veel beter.
En ook voor de mensen die net zoals ik, in kleuterijd zijn mishandeld, daarna niet, en dus geen herinneringen hebben, maar wel zo reageren als iemand die mishandeld is. Maar niet kunnen plaatsen waardoor dat komt, net als ik.
Ga naar een psycholoog als je wat vermoedt, er zijn altijd enkele dingen die iemand, met of zonder hulp, zich kan herinneren. Ook door foto's. En die herinneringen kan je 'lezen'. je kan ze als een anker gebruiken, om het vast te zetten, en van daaruit verder te gaan.
Shanita, die blij is dat ze 'het' heeft overleeft. En God daarvoor dankt, en de paar vrienden die ze heeft. En door dit te schrijven, al zou er maar bij een iemand wat gaan dagen!
Verder iedereen een fijne dag, en sterkte bij dingen die moeten gebeuren, en een dag samen met God! |
Ach ja Shanita er zijn overal uitersten in, maar we moeten ook niet vergeten dat bijstand, eigenlijk is dat ze je bijstaan. En je mag toch wel hopen dat je er nooit inkomt, en kom je er wel in, dan mag je dankbaar zijn dat het er is. Dat daar in nu het een en ander gaat veranderen, is meer dan terecht. Ik heb van jou onderwerpen ook, in het verleden meegemaakt dat , vader in de bijstand zat, moeder was gewoon thuis, en de twaalf koters aan ut werk. Die moesten weer een hopen kostgeld betalen, pa lief ging zijn briefje wekelijks inleveren bij de gemeente, in een vette mercedes. Ze gingen met zijn allen 2x in het jaar op vakantie, maar zijn buurman, iets minder kinderen, ging ook naar de gemeente op een roestige fiets. En mede door al die oneerlijkheid, zijn zij die misschien tergoeder trouw zijn geweest, nu de sigaar. Dus als je kan sparen van je bijstand, gaat er volgens mij iets niet goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBEKKA369
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 17:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sommige dames hebben niet het vermogen die opmerkingen in hun context te zien. Voor iemand van 49 is een vrouw van 56 oud, grijs en oma. Niet dat ze dat zijn, maar hij geeft daarmee weer, dat ze te oud zijn om een levensgezel te worden. En daar zegt hij niks over die vrouwen, hij heeft het er veel meer over, dat het voor hem geen geschikte kandidates waren. En vrouwen van 56 kunnen er nog jonger uitzien, hoeven geen oma te zijn en hoeven niet grijs te zijn. Maar nog steeds zijn ze te oud om een relatie met een "jongen" van 49 te krijgen.
Uit dat oogpunt vind ik dat er door bepaalde vrouwen zeer kinderachtig gereageerd wordt. Van de één krijgt ie te horen dat hij mensen kwetst die geen kinderen hebben en geen oma kunnen zijn, van de ander krijgt hij het verwijt te horen dat hij voor uiterlijke schoonheid gaat.
Een enkele gaat slechts in op datgene wat hij werkelijk wil zeggen: CM had kandidates voor hem die niet in zijn doelgroep pasten.
Dames kunnen qua leeftijd volwassen zijn, qua reacties zijn ze af en toe nog kinderen. |
Ik vind dat je hier wel een punt hebt! Ik vond het eigenlijk wel humorvol geschreven. Het zal heus niet precies zo geweest zijn als degene het vertelde, maar zo heeft hij het wel ervaren.
Dit geeft voor mij wel aan dat het speeddaten niet altijd zin heeft. Kun je nog beter gaan picknicken... Heb je geen extra kosten en kun je praten/kennis maken met wie je ook maar wilt.
Vind sommige reacties idd wat kinderachtig, maar blijkbaar voelt men zich meteen aangevallen of aangesproken.
Laatst aangepast door
|
REBEKKA369
|
op dinsdag 27 maart 2012, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
|
|