ChristianMatch

Forum

portering
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3722 3723 3724 3725 3726 3727 3728 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:00

GERRIT084 schreef:
Dat hoop je september, maar misschien zien we Chat wel eerder bij Radar Gefrustreerde smiley

Of anders via zijn I-phone Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:08

Wellicht als zijdelingse aanvulling op bovenstaande duidelijke verwoording, de informatie welke een neutrale site als Wikipedia geeft a.g. deze Joseph Smith.
Alleen al uit deze beschrijving, zijn levensstijl, zijn houding en verwoording kun je niet anders concluderen als dat zijn leer verwerpelijk en onchristelijk is.

Wikipedia:

Joseph Smith

Joseph Smith
Joseph Smith (Sharon, 23 december 1805 - Carthage, 27 juni 1844) was de stichter van de Heiligen der Laatste dagen beweging en de grondlegger van de Mormoonse leer. Hij was de zoon van Joseph Smith Sr. en Lucy Mack.

Joseph Smith getuigde van visioenen en openbaringen die hij zei te hebben gekregen. Hij werkte die uit in onder meer zijn boek De Leer en Verbonden.

Het Eerste Visioen

Het eerste visioen neemt in het hedendaagse Mormonisme een centrale plaats in. Volgens de officiële geschiedschrijving van de Kerk ging Joseph Smith in het voorjaar van 1820 in gebed om een antwoord te vinden op de vraag bij welke kerk hij zich moest aansluiten. In antwoord op zijn gebed verschenen God en Jezus Christus aan hem, die hem mededeelden dat geen enkele kerk de ware kerk was.[1]

Deze officiële versie van het eerste visioen werd geschreven in "het achtste jaar na de organisatie van genoemde Kerk", dus in 1838. Het was echter pas klaar in 1839, omdat Joseph Smith van december 1838 tot april 1839 in Liberty (Missouri) in de gevangenis zat.[2] Het werd in 1842 voor het eerst gepubliceerd in de Mormoonse krant Times and Seasons[3], waarvan Joseph Smith toen hoofdredacteur was.[4]

De officiële versie was echter niet de eerste. De eerste versie van het eerste visioen dateert van 1832 en is grotendeels in Smiths eigen handschrift geschreven.[5] In deze versie plaatste Smith zijn eerste visoen in 1822, ging hij bidden uit berouw over zijn zonden en verscheen alleen Jezus aan hem (die hem zijn zonden vergaf).

In een versie uit 1835 verschenen twee niet nader genoemde "personages" aan Smith, alsmede vele engelen. Tevens werd deze manifestatie voorafgegaan door vreemde geluiden en kon Smith aanvankelijk niet spreken omdat zijn tong gezwollen leek.[6] Andere versies van het eerste visioen bestaan uit zendingspamfletten, brieven, interviews en dagboekvermeldingen maar het is niet zo dat al deze versies samen een consistent beeld schetsen van het eerste visioen. Op sommige punten spreken zij elkaar zelfs tegen.

De eerste gepubliceerde versie is een zendingspamflet uit 1840, geschreven en uitgegeven in Engeland door apostel Orson Pratt.[7] Tot 1840 wisten de meeste volgelingen van Joseph Smith niet dat er een "eerste visioen" had plaatsgevonden. Behalve in de niet gepubliceerde versies van 1832 en 1835 komt het in de 20 jaar tussen 1820 en 1840 in geen enkel historisch document, dagboek, toespraak of openbaring voor. Dit staat in schril contrast tot het belang dat de Kerk in haar zendings- en onderwijsactiviteiten tegenwoordig aan het eerste visioen hecht.

Het is moeilijk te verklaren waarom Smith deze gebeurtenis 20 jaar lang voor zichzelf heeft gehouden. De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen houdt vast aan de gecanoniseerde versie en Mormoonse auteurs interpreteren de verschillende versies vanuit dit uitgangspunt.[8] Critici van de Kerk doen het tegenovergestelde en interpreteren de verschillende versies vanuit de overtuiging dat het eerste visioen niet heeft plaatsgevonden.

De vertaling van het Boek van Mormon

Na het 'Eerste Visioen' volgden andere bezoeken van hemelse boodschappers. Op 21 september 1823 verscheen volgens Smith de engel Moroni. Hij vertelde Joseph dat God een werk voor hem te doen had en dat er een verslag van de oude inwoners van Amerika in een nabijgelegen heuvel (Cumora) begraven lag, dat 'de volheid van het evangelie van Jezus Christus' bevatte. In 1827 ontving Joseph het verslag dat op dunne gouden platen geschreven stond. Vervolgens vertaalde hij het boek in het Engels, naar hij zei met inspiratie van God. Het boek heet Het Boek van Mormon. Het is genoemd naar Mormon, een profeet van weleer die de verslagen van profeten uit het Oude Amerika heeft samengevat. Als getuige van Christus onderschrijft het boek de goddelijke aard van Jezus Christus en wordt het bezoek van Christus dat na zijn opstanding aan zijn volgelingen in Amerika zou hebben plaatsgevonden omschreven. Het boek is alleen bekend in de vertaling van Smith, naar zijn zeggen omdat een engel het origineel meenam naar de hemel.

De herstelling van priesterschapsgezag

Ter voorbereiding op de herstelling van de oorspronkelijke christelijk kerk werd ook het priesterschapsgezag hersteld. Op 15 mei 1829 verscheen Johannes de Doper aan Joseph Smith en Oliver Cowdery en verleende hen het lagere of Aäronische priesterschap. Het is het priesterschap dat de wet van Mozes bediende en ten tijde van het Oude Testament van Aäron tot Johannes de Doper operationeel was onder wat volgens de Bijbel het verbondsvolk van God is: het volk Israël. Het omvat volgens de Mormoonse leer o.a. het gezag om het evangelie van bekering te verkondigen en om te dopen.

In dat zelfde jaar verschenen ook Petrus, Jakobus en Johannes aan Joseph Smith en die verleenden hem het hogere of Melchizedeks priesterschap. In de Mormoonse leer omvat dit priesterschap het gezag om de kerk te presideren en alle verordeningen te verrichten, inclusief het verstrekken van de gave van de Heilige Geest, het zegenen en zalven, en is het tevens een verzegelende macht.

[ Kerken

De organisatie van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen vond plaats op 6 april 1830. Er waren toen zes leden, inmiddels zijn het er ongeveer 13 miljoen[bron?]. Er vonden al vrij vroeg afsplitsingen plaats, waardoor er niet gesproken kan worden van slechts een kerk die uit de leer van Smith is voortgekomen. Een van de vroegste afsplitsingen vond plaats niet lang na de dood van Joseph Smith in 1844. Deze afsplitsing (opgericht door de vrouw van Joseph Smith: Emma Hale Smith kreeg later de naam Georganiseerde Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Joseph Smith III, de zoon van Joseph Jr, werd leider van deze kerk. In 2000 werd de naam veranderd naar Gemeenschap van Christus. Deze kerk telt 250.000 leden wereldwijd[bron?], waaronder ook in Nederland. Ook deze kerk maakt naast de bijbel gebruik van het Boek van Mormon en het Leer en Verbonden. Ze zijn in het bezit van het originele manuscript van het Boek van Mormon, wat voor de drukkerij was ontwikkeld. Onder leiding van Brigham Young werden in de 19e eeuw nog afsplitsingen doorgevoerd. Deze groeperingen worden veelal fundamentalistische mormonen genoemd.

Polygamie

Emma Hale Smith
Joseph Smith trouwde naast zijn echtgenote Emma Smith minstens 27 andere vrouwen[9] maar haar hele leven lang en zelfs op haar sterfbed, heeft Emma dat ontkend.[10]

Martelaarschap van Joseph Smith

Na een leven van vervolging werden Joseph Smith en zijn broer Hyrum op 27 juni 1844 in Carthage, Illinois door een menigte gelyncht.

De Mormoonse leer en het christendom

Veel niet-Mormoonse christenen en theologen vinden dat de Mormoonse leer op wezenlijke punten afwijkt van de christelijke leer en verwerpen dan ook het door de Mormonen gewenste predicaat 'christelijk'. Een van de grootste struikelblokken is de hantering van een heilig boek, het Boek van Mormon, als gezaghebbend naast de Bijbel. Andere punten zijn onder meer de leer over het priesterschap en de rol van de Mormoonse zienswijze over de oudste inwoners van Amerika.

De Mormoonse leer en de vrijmetselarij

Joseph Smith en meerdere oprichters van de Kerk van Jezus Christus waren betrokken bij Vrijmetselarij. Joseph Smith was medeoprichter van een vrijmetselaarsloge in Nauvoo, Illinois in 1842. In 1842 werd Joseph Smith bovendien ingewijd als Grootmeester in de Vrijmetselarij. Ook zijn er overeenkomsten tussen de Mormoonse tempelaanbidding en de symboliek van de Vrijmetselarij.

De Kerk van Jezus Christus heeft geen officieel standpunt tegenover de vrijmetselarij of welke andere fraterniteit of geloofsstroom dan ook behalve dan datgene wat in haar 11e geloofsartikel verwoord is, waarin staat: wij eisen het goedrecht de almachtige God te vereren volgens de stem van ons eigen geweten, en erkennen allen mensen datzelfde goedrecht toe. Hoe, waar, of wat zij ook mogen vereren.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:13

Blegh..... moest voor een aantal heren ff aftershave halen. En aangezien ze zelf niet aangeven welk merk, had ik dus de keuze......
Mijn handen en polsen ruiken nu naar allerlei aftershaveluchtjes door elkaar...... en het wil er maar niet af...... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:15

STEENTJE178 schreef:
Blegh..... moest voor een aantal heren ff aftershave halen. En aangezien ze zelf niet aangeven welk merk, had ik dus de keuze......
Mijn handen en polsen ruiken nu naar allerlei aftershaveluchtjes door elkaar...... en het wil er maar niet af...... Zieke smiley

Steen toch...juist lekker die manneluchies!!!!!!!!!
Heerlijk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:17

............bij een grote gele M......... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:19

ZEELAND736 schreef:
Steen toch...juist lekker die manneluchies!!!!!!!!!
Heerlijk!!!

Jep, bepaalde mannenluchies zijn erg lekker idd! Maar door elkaar wordt het hard minder...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:22

Overstappen van Online naar UPC-alles-in-1 bleek hier geen probleem..... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Geen enkele klacht, en prima zelf te fixen in een half uurtje.

(nu nog es een laptop die die snelheid aankan Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:24

STEENTJE178 schreef:
Jep, bepaalde mannenluchies zijn erg lekker idd! Maar door elkaar wordt het hard minder...... Knipoog smiley

Je moet ook aan mannen door elkaar denken...haha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:33

ZEELAND736 schreef:
Je moet ook aan mannen door elkaar denken...haha Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley .......... Smiley met dichtgeplakte mond

Elk nadeel heb zijn voordeel, toch:
Dus om van het slechtste moment toch nog iets positiefs te maken: ik weet nu wel weer hoe nauw het steekt om het juiste luchtje bij de juiste persoon te kiezen. ..... Coole smiley met zonnebril

Kunnen ze dat niet als profielvraag erbij zetten op CM?? Coole smiley met zonnebril
Mannen met Old Spice moeten dan bijv. wel extra hun best doen om alsnog in de smaak te gaan vallen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:34

Heerlijk buiten geluncht op het werk. Heerlijk die lente!!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:41

HANNAH810 schreef:
als je aan kunt geven in welke leeftijdsgroep je mensen wilt speed-daten, en je kiest je eigen leeftijds-genoten, is het wel apart als je dan in een andere leeftijdsgroep wordt ingedeeld, of ben ik nu even de weg kwijt?

ik had verwacht dat een heer van 49 jaar die kiest voor veertigers, dan ook dames van zeg maar even iets; 45-49 "op zijn bordje" zou krijgen..........?

Volgens mij kijken ze ook naar je (vroegere) profiel, w.b. je voorkeuren. Ze zullen, vermoed ik, niet zo snel iemand met een Gergem-achtergrond, en die ook iemand met een vergelijkbare achtergrond zoekt, laten daten met iemand die bijv. bij een Vol. Evangelische-gemeente kerkt.....
Die matchlijsten zijn vast niet zomaar uit de lucht gegrepen Knipoog smiley

En er zal vervolgens n.a.v. de leeftijdscategorie ook geselecteerd naar de aanmeldingen welke er waren.

En tsja, jammer dat je dan vrouwen welke een paar jaar ouder zijn gelijk "afkeurt".

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 26 maart 2012, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 21:49

Misschien kan een uitleg van CM iets meer duidelijkheid geven
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:21

Ik vraag me af welke Chinees dit is in Zwolle. Een Zwollenaar die het weet? Ik oefen toch regelmatig bij Chinese restaurants. Het is niet veel ping-ping in ieder geval. Het is wel dezelfde dag als de picknick zie ik.

Thomas, het Chinese woord voor belasting is ping-ping foetsjie

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 26 maart 2012, 22:31
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:26

HELEEN296 schreef:
De Libelle schijnt vrij veel door mannen te worden gelezen, die ook actief op allerlei forums zijn......

Je kunt je uberhaupt afvragen wat een forum als op CM met daten te maken heeft. Maar goed dat is dan weer een ander forumonderwerp......
Zullen we het dan maar eens over daten hebben Heleen?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:49

CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het dan maar eens over daten hebben Heleen?

haha nu wordt ie wakker........... Clown smiley

maar ik vind het ook een leuke actie, hoor heleen; even babbelen als (pleeg-)moeders onder elkaar.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 maart 2012, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:55

THOMAS968 schreef:
Het is niet veel ping-ping in ieder geval. Het is wel dezelfde dag als de picknick zie ik.

Thomas, het Chinese woord voor belasting is ping-ping foetsjie

ja, ik zag het ook al, thomas, dat het weer op dezelfde dag is.
vorig jaar was dat ook zo; je zou bijna denken dat een ping-ping-vrij uitje als een picknick concurerend overkomt bij zoveel deelname, haha

hoe dan ook;
of je nu eet op het gras
waar alles altijd al gratis was
of in de cm-ping-ping-zaal
als we dan maar genieten allemaal.........!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 maart 2012, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:57

HANNAH810 schreef:
haha nu wordt ie wakker........... Clown smiley

maar ik vind het ook een leuke actie, hoor heleen; even babbelen als (pleeg-)moeders onder elkaar.

Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 23:05

HELEEN296 schreef:
Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.

ssssssst; niet zo hard fluisteren, heleen!!
de muren hebben hier OREN!!
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 23:06

HELEEN296 schreef:

Gezellig...maak er iets heeeeeeeeeeeeel leuks van....
(Alhoewel dat doen die dames van die leeftijd meestal zelf wel he??)

En die boodschappen???
Tuurlijk doet Chat dat ff....
Beter werk dan over die Libelle weer zeuren.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 23:33

HANNAH810 schreef:
ja, ik zag het ook al, thomas, dat het weer op dezelfde dag is.
vorig jaar was dat ook zo; je zou bijna denken dat een ping-ping-vrij uitje als een picknick concurerend overkomt bij zoveel deelname, haha

hoe dan ook;
of je nu eet op het gras
waar alles altijd al gratis was
of in de cm-ping-ping-zaal
als we dan maar genieten allemaal.........!!

Hahahahaha,
Mogelijk valt er iets te combineren?
Eerst picknicken en dan Chinees dineren?
kwestie van: bammetje op de hei,
gevolgd door: sambal bij?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 00:37

HELEEN296 schreef:
Zeg maar wanneer en hoe laat...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 07:03

HANNAH810 schreef:
hebben die alleenstaande moeders wel een afwasborstel, shanita? Engeltje smiley

overigens denk ik dat het wel verschil maakt, hoe je sociaal netwerk opgebouwd is;
zelf kreeg ik vorige week een grote boodschappentas (bijna nieuwe) prachtige kinderkleding aan de deur afgeleverd; ik hoef niet eens naar de stad, (ik heb al zo'n hekel aan winkelen!!) en 't is allemaal helemaal mijn smaakje!!
zo'n tas vol kleding die je zo uit kunt hangen in je kast scheelt nogal in je uitgavenpatroon uiteraard.

Hai Hannah,

Ja, wat je schrijft, daarover zat ik net te denken, toen ik cm opende net.

Ik heb ook van die mazzels Knipoog smiley

Het kan ook zijn dat iemand vaak gelukkig is, maar nu en dan door psychosociale probs, gecombineerd met weinig poen, even uit zijn doen kan zijn.

Daarom quote ik even het stuk wat Chatuliem schreef:

Quote:
maandag 19 maart 2012, 17:12

CHATULIEM: Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is? Ik word een beetje zat van al die mensen die maar vinden dat ze arm zijn.

Of je doet net zoals Hitler, iedereen krijgt de Arbeitspflicht, als je niet werkt, word je in een Arbeitslager opgesloten...heb je ook geen werkeloosheid meer.
Ik word ook zat van al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten werken.

Ja, dusz er zit vaak meer achter. sommigen hebben geen sociaal netwerk, sommigen hebben in een tijd waarin iedereen kon studeren en zijn diploma halen, voortijdig school moeten verlaten door verkeerde of geen opvoeding.
Sommigen waren zo beschadigd dat ze niet eens normaal werk kónden doen, want ze hadden thuis nooit geleerd wat respect krijgen was.
Etc. En dat zijn dan de psycho-sociale problemen.
Gecombineerd mét te weinig geld, kan dat nu en dan es extra problemen geven.

---

Maar dan nog, ik zelf neig toch naar dankbaarheid, dat ik elke maand verzekerd ben van een inkomen. En ja, nu en dan dingen invullen en bijlages erbij zoeken om te kopieeren, voor paar honder euro extra.
Als je wat verstandig bent en nadenkt kan je rondkomen, en zelfs beetje sparen.

En toch, ik heb geen kinderen(helaas, buiten me wil om). Maar ja, als ik soms zie hoe moeders met een uitkering lopen te struggelen, nou, vind ik moeilijk hoor.
En toch hoor je dan weer van die kinderen dat ze dat weinig geld hebben niet erg vinden en vonden, maar juist zo blij waren met de vele liefde die ze kregen...

Zo zie je maar weer.

Ja, en de andere kant is, dat ik het geen goed idee zou vinden, om het te ontkennen, dat er armoede is. Met die vele reklame's zijn velen in de verleiding gekomen om te lenen en dingen op afbetaling te kopen(waardoor je veel meer kwijt bent, als het product feitelijk kost.....).

Ja, nu wordt er gelukkig vaak bijgezet van 'geld lenen kost geld'.

Maar ja, de verschillen zijn groot, en ik ben blij dat er aandacht voor is.

Want de cijfers liegen niet, en door de stress worden arme mensen 6 tot 8 jaar minder oud.

Dusz, deze zaak heeft meerdere kanten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 27 maart 2012, 07:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 07:56

GERRIT084 schreef:
Nou Willemijn, ik geloof dat je helemaal gelijk hebt, en blij mag zijn dat je uit de kindertijd bent.
Met wat er nu allemaal op de plank ligt, althans dat willen ze, de leer plicht leeftijd verhogen naar 23 jaar.
Dus alle potjes weg + dubbel pech Zieke smiley

Vind ik een goed idee. Hoe meer er wordt geleerd hoe beter voor de kennis-economie.

Maar ja, ik ken een moeder, die heeft, oa een zoon van 18. die zoon kan niet studeren en werken, want als hij thuis woont wordt moeder paar honder euro gekort en kan dus niet rondkomen. Ze krijgt 800 en nog wat, en zou dan 300 worden gekort, dat is net zo hoog als de huur met aftrek van huurtoeslag.

Maar ja, hoe kan je nu een woning betrekken, zonder ook maar gelegenheid te hebben gehad om ook maar een cent te kunnen sparen.
Want alles wat je verdiende ging direct naar moeder toe, die dus flink werd gekort.

Dan zou je dus in een lege woning, op beton, moeten gaan studeren. Wat pittig is, en dan erbij werken om de studie en de woning te kunnen inrichten. Ja, en je zou wat 2de handse meuk kunnen neerzetten. Maar geld voor een vloer en gordijnen? Dát kan niet 2de hands, want dat is maatwerk.

En zo raken die mensen in een impasse.

Ja, en kinderen van 'rijke' ouders, ja, die kópen gewoon een flatje voor de kids als ze gaan studeren, ingericht en wel. en betalen de studie.

En zo kom je in een situatie waar niet meer iedereen kan studeren.

Dat zegt ook niet alles, sommigen ouders kunnen het niet hebben als hun kind op vwo zit. En sturen zo'n kind op haar 16de het huis uit, omdat je een uitkering in A, veen kan krijgen op je 16de. En dan gaat de vader zitten berekenen wat ie op jaarbasis overhoudt, als dochter pleitte is.
Dus, dan is/was de overheid zo goed om ervoor te zorgen dat iedereen kon studeren, zo'n 22 jaar terug, en dan nog heb je ouder(s), die dat niet kunnen hebben, die jaloers op d'r dochter zijn.

Dan zit je als meisje op je 16de, misbruikt, slachtoffer kindermishandeling, op een kamertje bij oude mensen met een uitkering in A'veen.

Heb je eindelijk, na 20 jaar therapie voor kindermishandeling, alles op een rij, ja, ben je te oud voor werk. Zit je dus in een uitkeringssituatie.
Mag je niet bij moeder, die al 18 jaar is gescheiden en vader ook nooit meer ziet, niet op haar verjaadag komen, je enige broer en nichtjes wel..

Want je bent anders, alsdus moeder, een klasse minder. Ja, moeder wou geen alimentatie destijds, want vader zat te dreigen, oa.
Maar ja moeder heeft bakken vol met geld verdient voor de rijken met zwart werk...op huizen passen, etc.
En nu mijn moeder ouder wordt, wil ze me paaien dat ik voor haar er ben, ze was er nooit voor mij. alleen toen ik een man had met een eigen zaak, ja, toen zat ze elk weekend bij me. Nu kan ik barsten, en wil ze me alleen in haar huis als er niemand anders is, dat ik voor haar er ben altijd als ze ouder wordt, want nichtjes en broer werken en nichtjes hebben bovendien kinderen. Maar daar laat ik me niet voor gebruiken, ik zat te smeken op mijn 16-18 of ik thuis mocht wonen, mocht niet, ja, en nu wel? echt niet. Tis hard, maar ik had contact al veel eerder met broer en moeder moeten verbreken. voor eigen psychische gezondheid.

Dusz...ik mag wel langskomen bij moeder, maar ja, niet op haar verjaardag.....ja, ze heeft andere dingen verteld over mij, niet dat ik op mijn 12de krantenwijken moest doen van mijn vader, ja ook 's ochtends, en moest zeggen dat ik 16 was...Neehee, moeder heeft lopen rondbazuinen, om haar eigen hachje(hoe kon je zoiets toelaten??) te redden, dat ik te lui was om te leren....en andere zaken die niet zo zijn....

En broer is heel erg verwent, had veel meer ruimte toen ik wegmoest op mijn 16de. (vader hield al het geld voor zich, betaalde alleen vaste lasten, moeder moest met zwart werk boodsch. doen, kleding kopen, etc. werd dus ook mishandeld door vader, zo heeft mijn vader, die extreem gierig was, op kunnen potten en veel ook, voor zichzelf, mijn moeder is buitenlander, en dacht in het beloofde land te zijn gekomen, toen ze trouwde...)
Daar hoef ik helemaal geen steun van te verwachten. Neehee, hij gelooft dingen niet, en als het wel zo mocht zijn, moet ik meteen vergeven, aldus broer.

Even voor toelichting, ben als kleuter seksueel misbruikt door vader en door aangetrouwde oom, die geld gaf aan vader daarvoor.
Maar ja, opa had al gezeten voor dit misdrijf, dus vader zei altijd van dat je alles mag doen, als de politie er maar niet achter komt.
Dus als kleuter kon hij doen wat ie wou met mij, tot ik begon te praten rond mijn 6de. Ja, vanaf 10 jarige, toen ik al het lichaam van een vrouw had, kon hij niets doen, sociale controle door familie. de woede daarover werd op mij geprojecteerd. Ja, en dat ik op vwo zat, en wou studeren en hoge cijfers haalde, ja woedend was tie!(zelf was die monteur, en kon door nasleep oorlog niet leren zei die altijd, op zo'n boze toon tegen mij, alsof ik, persoonlijk, verantwoordelijk was voor die oorlog....

Bovenstaande verhaal heb ik gereconsrueerd, door herinneringen, gesprekken met vader waar hij zich steeds versprak, en door gesprekken met familie...(het intereseert me geen @#$ of iemand me gelooft...aan God ben ik verantwoording schuldig, ja, omdat ik zovaak door sommige familie niet werd gelooft...

Ik vertel dit ook niet voor medelijden, het lucht ontzettend op, en daardoor voel ik me veel beter.

En ook voor de mensen die net zoals ik, in kleuterijd zijn mishandeld, daarna niet, en dus geen herinneringen hebben, maar wel zo reageren als iemand die mishandeld is. Maar niet kunnen plaatsen waardoor dat komt, net als ik.

Ga naar een psycholoog als je wat vermoedt, er zijn altijd enkele dingen die iemand, met of zonder hulp, zich kan herinneren. Ook door foto's.
En die herinneringen kan je 'lezen'. je kan ze als een anker gebruiken, om het vast te zetten, en van daaruit verder te gaan.

Shanita, die blij is dat ze 'het' heeft overleeft. En God daarvoor dankt, en de paar vrienden die ze heeft. En door dit te schrijven, al zou er maar bij een iemand wat gaan dagen!

Verder iedereen een fijne dag, en sterkte bij dingen die moeten gebeuren, en een dag samen met God! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 27 maart 2012, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 08:51

HARALD940 schreef:
Een Le Crueset pan ook goed???
Maar het probleem van het bereiden zit meer in de goede bereidingswijze en tijd, daar moet ik nog meer op oefenen.

En helaas, helaas, helemaal in 1 keer opgepeuzeld Smiley met dichtgeplakte mond
maar misschien kunnen we eens een deal maken???

een Le Crueset? wel leuk om mee te oefenen!!
mwah...........moet een poging waard zijn, harald.........
ik lust dat vast ook wel!!

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 10:06

Ijs en weder dienende ben ik bijzonder nieuwsgierig of de beroemde bietensalade nog van de zelfde kwaliteit is aldus overweeg ik om mee te gaan hoewel nog ij een twijfelende fase.....zucht
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 10:37

CHATULIEM619 schreef:
Als je zegt dat iemand je kwetst uit je een verwijt. En dat vind ik dus totaal niet terecht. Je mag hem niet verwijten dat hij je gekwetst heeft.
Hoe moeten mensen zich voelen als wij het over kinderen hebben. Moeten ze zich dan ook maar gekwetst voelen? Of anderen die gescheiden zijn, kwetsen die mensen omdat ze nooit getrouwd zijn?
Nee dit verwijt vind ik heel onterecht en daar reageer ik dus op.

Ik zeg niet dat IK gekwetst ben maar dat het KAN!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 10:50

SHANITA130 schreef:
Maar ja, ik ken een moeder, die heeft, oa een zoon van 18. die zoon kan niet studeren en werken, want als hij thuis woont wordt moeder paar honder euro gekort en kan dus niet rondkomen. Ze krijgt 800 en nog wat, en zou dan 300 worden gekort, dat is net zo hoog als de huur met aftrek van huurtoeslag.

Onzin Shanita,ze wordt niet gekort,sterker nog,ze kan er zelfs op vooruit gaan want als zoonlief zoveel inkomsten heeft dat hij gekort wordt kan hij ook bijdragen aan zijn eigen onderhoud.......lijkt me een normale zaak........

"Het loon van kinderen van 16 tot 18 jaar telt tot een bedrag van € 827,- netto per maand per kind niet mee. En inkomsten van thuiswonende kinderen van 18 jaar en ouder, die studiefinanciering of een tegemoetkoming voor schoolkosten (WTOS) krijgen of kunnen krijgen, tellen niet mee als het totaal (ook uit een baantje) niet hoger is dan € 1.059,49 netto per maand. Heeft uw studerende kind meer inkomsten? Dan tellen de inkomsten boven dit bedrag mee voor de bijstandsuitkering;"

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 27 maart 2012, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 11:34

ERIKA129 schreef:
Zelfs dan zorg je ervoor dat iemand zich tweemaal bedenkt om hier iets op te schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 11:40

LUDOVIS284 schreef:
Ijs en weder dienende ben ik bijzonder nieuwsgierig of de beroemde bietensalade nog van dezelfde kwaliteit is; aldus overweeg ik om mee te gaan hoewel nog in een twijfelende fase.....zucht

ijs en wederdienend, of eis en wederdienen? Clown smiley
bietensalade wil ik wel maken hoor luud; maar ik ga toch werkelijk NIET met ijsjes slepen!!

twijfel jij nog maar lekker even door; we rekenen alvast op je, ok? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 11:47

ERIKA129 schreef:

en dus denk ik;
waar hébben we het dan helemaal over!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3722 3723 3724 3725 3726 3727 3728 ... 6194 Volgende
Pagina 3725 van 6194