ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3717 3718 3719 3720 3721 3722 3723 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 22:55

ANNETTE792 schreef:
Ik was gelukkig alleen toen dat gebeurde Knipoog smiley

Dat je dat je eigen aandeed meid!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 23:06

Ik moet helaas afscheid nemen dat ik vandaag laatste uurtje als veertiger Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 23:08

Bijna 2 winkelwagens vol voor mijn verjaardag. KASSA Gefrustreerde smiley
Wat is mijn verjaardag niet goedkoop hè Knipoog smiley
Tientallen kaarten vielen op de deurmat. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 23:09

GRACE585 schreef:
lieve mensen de 3 dagen zijn weer voorbij Twijfelende smiley
wens jullie het beste hier en maak er wat van Coole smiley met zonnebril
ben voorlopig te druk om een abbo te nemen Engeltje smiley
maar was leuk om hier weer een stel kennissen te spreken Kussende smiley
doei doei zwaai zwaai Lachende smiley met blinkend witte tanden

Groetjes aan Sjaak Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 23:17

Uit het stukje van Mariska kun je dus leren dat het belangrijker is om mensen een cursus budgetteren te geven en daarmee het probleem structureel aan te pakken dan allemaal potjes voor noodverband aan te houden voor een bodemloze put.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 23:23

STEENTJE178 schreef:
Heh wat jammer nou. Wat hadden we graag hier een foto gezien van Pieter, terwijl hij zijn eerste slok nam Duiveltje smiley ........... Knipoog smiley

dat zou n zeldzame foto zijn... ik thuis koffie drinkend... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 23:27

Op het forum al 2 hinten gelezen... ik geloof dat Herman morgen jarig is of zo Smiley die vol vragen zit

Mocht het zo zijn, dan bij deze alvast gefeliciteerd Herman, zet je wel n foto op je profiel dat je al die kaarsjes uitblaast?
Met punthoedje op en slingers aan de muur natuurlijk he Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=cKNgLcafVYs
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 23:37

PIETER649 schreef:
Op het forum al 2 hinten gelezen... ik geloof dat Herman morgen jarig is of zo Smiley die vol vragen zit

Mocht het zo zijn, dan bij deze alvast gefeliciteerd Herman, zet je wel n foto op je profiel dat je al die kaarsjes uitblaast?
Met punthoedje op en slingers aan de muur natuurlijk he Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=cKNgLcafVYs

EN GEKUST DOOR BRIGIT HE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 00:03

Gisteren genoten van de 4 kids van m'n vriendin. Wat kunnen die nog heerlijk onbevangen en eerlijk zijn!
Samen de tuin opgeknapt, geveegd, de zandbak schoongemaakt en met z'n met 3 helpers nieuw speelzand gehaald in de winkel....
Jammer dat ze op een uur afstand wonen...
Zeer binnenkort komen ze met z'n 3-en logeren.. heb er nu al zin in! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 00:10

Hoi schat Lachende smiley

Van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag.

Veel liefs van Brigit

Laatst aangepast door
BRIGIT826
op zondag 25 maart 2012, 00:32
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 00:14

Ervaring is wat je bezit, kort nadat je het nodig had (R.Vervoort)
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 00:15

De ervaring leert je een fout herkennen als je hem weer maakt. (Jones)
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 00:25

http://www.youtube.com/watch?v=NixRqzVdRvE
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 08:37

PIETER649 schreef:
Uit het stukje van Mariska kun je dus leren dat het belangrijker is om mensen een cursus budgetteren te geven en daarmee het probleem structureel aan te pakken dan allemaal potjes voor noodverband aan te houden voor een bodemloze put.

+1
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 08:43

Herman, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 08:53

Hai Grace, goed stuk wat je daar hebt geschreven!

Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 09:17

PIETER649 schreef:

+2
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 09:22

Ik zal me d'r ook nog even mee bemoeien. Je kan kwijtschelding krijgen voor waterschap.

Je kan 2 toeslagen krijgen: 'verborgen kosten' en 'langdurigheidstoeslag'. Ook wel bijzondere bijstanden geheten.

Nou zal je toch gek zijn als je dat niet aanvraagt als je er recht op hebt en voor in aanmerking komt.

Ik ken iemand, die die dingen als kwijtschelding en bijzondere bijstanden niet aanvraagt. Maar, de reden is gewoon geen zin. Mevrouw heeft er een zooitje van gemaakt van d'r administratie. Dan zou ze wat uurtjes uit moeten trekken om alles te ordenen, en desbetreffende formulieren in te vullen+bijlages op te moeten zoeken die worden gevraagd, ofwel bewijstukken, die moet je dan kopieeren en bijvoegen.

Maar wel regelmatig vragen of ik er geld wil lenen, wat ik niet meer doe dus.

Maar ja, als je zoals hierboven beschreven niet naar de voedselbank gaat, en je vult die dingen niet in, waardoor je toch wat honderden euro's extra hebt, dan klopt er iets niet. Ik bedoel, je hebt er toch recht op, komt er toch in aanmerking voor...Ik bedoel, voor in aanmerking te komen voor die voedselbank, mag je niet meer dan 150 euro per maand overhouden, voor alles dus...Dan móet je dus schulden hebben, want 90% van minimum, allerlaagste, dan houd je dus 350,- over en kom je niet in aanmerking voor voedselbank.

Van de week ook hier, iemand die(buiten zijn schuld om) ver in de schulden zit, gaat mijn ff vertellen dat ik tomaten moet plukken. Ik zit ook buiten mijn schuld om in een uitkering. toen ik werk deed wat ik leuk vond op kantoor, voelde ik me stukken beter hoor.

(Leren) Budgetteren, helemaal mee eens.

En ook die gasten die ook een uitkering hebben en alsmaar lopen te zeiken over te duur, geld tekort. en dan van anderen elke keer geld los lopen te peuteren. Door manipulatie, ja, dat is dat een bodemloze put, als je daar geld aan geeft....Helemaal mee eens, houdt je verre van die mensen trek grenzen. Er zijn nu eenmaal mensen ook in de datingwereld, die echt zoeken op inkomen en beroep....ja, ook mannen.

Daar hebben mensen gelijk in, dat ze daar iets van zeggen.

Maar in het algemeen, zó negatief over mensen praten met een uitkering, vind ik asociaal. Kijk dan naar fraude in het bedrijfsleven, daar is de fraude met uitkeringen kruimelwerk bij....

En toch blijf ik het ook behoorlijk asociaal vinden als je een uitkering hebt, en je verdient zwart bij. Maar de rijken hebben daar ook schuld aan, die willen juist zwart personeel, en niet al die belastingen betalen...
Schuld is dan dus van 2 kanten....

Shanita, iedereen heeft recht op respect, de mensen die wat meer verdienen en mensen met een minimale uitkering, en daartussen. en ieder is verantwoordelijk voor zichzelf.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 09:38

Zondag 25 Maart, Psalm 36: 8-13; Licht.

‘In uw licht zien wij het licht.’ Zo las ik het, jarenlang, in de vertaling van die stamt uit 1951. Zo stond het trouwens ook al in die oude Statenvertaling. Er is weinig op tegen, maar in het Hebreeuws staat dat ene woordje ‘het’ er eigenlijk niet. En dan ligt een andere vertaling meer voor de hand: in uw licht zien wij licht. Dat is nóg sterker, nog krachtiger uitgedrukt wat hier door de psalmdichter gezegd wil zijn. In Gods licht is niet alleen hét licht te zien, het licht der wereld, het ware licht of hoe je dat verdere nu maar omschrijven wilt. Nee, het gaat nog dieper, het reikt nog verder: in het licht van de Allerhoogste zien zij lícht. Anders gezegd, er is geen licht dan alleen dit licht. Dit licht is niet zozeer uniek licht. Het is het enige licht dat de naam verdient. Het is alsof de dichter een zucht van verlichting slaakt: eindelijk, het werd hoog tijd – in uw licht zien wij lícht! Eindelijk licht!
Tegenover de ontrouw van de goddelozen, bezingt deze psalm hier de trouw van de Eeuwige. En de dichter doet dat in hoogverheven taal. ‘Hoe kostbaar is uw liefde, o God! Hij beschrijft hoe mensen in de schaduw van Gods vleugels komen schuilen, hoe men zich laaft aan de overvloed van zijn huis. En dan komt hij tot die mystiek ontboezeming: ‘Bij u is de bron van het leven, door uw licht zien wij licht.’ Mooier, fijnzinniger, diepzinniger kun je het niet zeggen. Zó is God voor wie Hem liefhebben. Niet alleen maar ‘een’ levensbron, maar dé bron van het leven zelf. Niet maar ‘een’ licht dat in het donker brandt, maar ‘het’ licht dat het duister overwint. Sterker nog: er is geen licht dan het zijne. Alles wat de naam licht verdient, is ten diepste liefde:
God zelf.

Bij U, Heer, is de levensbron,
Gij doet ons klaarder dan de zon
het licht der wereld schouwen.
Schenk toch uw heil dat leven doet
en wees voor wie U kennen goed,
bevestig ons vertrouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 09:55

CHATULIEM619 schreef:
Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is? Ik word een beetje zat van al die mensen die maar vinden dat ze arm zijn.

Of je doet net zoals Hitler, iedereen krijgt de Arbeitspflicht, als je niet werkt, word je in een Arbeitslager opgesloten...heb je ook geen werkeloosheid meer.
Ik word ook zat van al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten werken.

Inderdaad Chatuliem, helemaal mee eens, je hebt er gevallen bij, als je daar de uitkering met 100% bijvoorbeeld zou verhogen, zou er niets veranderen. Ja, heel eventjes misschien, enkele dagen. Want het is een ander probleem(en) wat er speelt.

En toch ook, blijf ik realistisch. Met een minimum uitkering ben je gewoon arm, als je jezelf met de rest van de bevolking vergelijkt. dus niet met iemand in Afrika in een hutje..hehe.

Je moet ook opletten, er zijn dus ook mensen met een uitkering, die hadden een goed betaalde baan, zeg 3500,- euro netto per maand, ja, en daar 70-75 procent van, ja, dan heb je nog een redelijk dikke uitkering. En zit je nog ver boven de armoede grens. Maar ja, dat is een minderheid denk ik.

Het gaat hier over minima, wat inhoud, vanaf 90% van het minimum loon, tot het minimumloon en ietsie erboven.

----

Alleen, en dat is heel belangrijk: je moet kijken naar wat je wel hebt.

Eerst wat niet:
Ok, ik kan niet op vakantie, geen auto(en da's frustrerend als je wel een rijbewijs hebt gehaald in betere financiële tijden). Mijn huis is ingericht met dingen die dringend aan vervanging toe zijn. (Toch eens vragen hoe dat zit bij de sd, om de hoeveel tijd heb je recht op een renteloze lening van 3000,- voor inrichtingsgeld.), met dingen van de 2de hands winkel, en wat ik kreeg wat anders bij het grof vuil was gegaan, dus ook oude meukKnipoog smiley. Er staat letterlijk niets in mijn huis wat ik nieuw heb gekocht.

Nou hou ik schoon 350,- over om van te leven per maand, daar moet ik van: boodschappen doen, kleding, sparen, openbaar vervoer etc. Ja, ik heb ook een fiets, voor als het glad is bedoel ik.
En, omdat ik geen auto heb, durf ik 's avonds de deur niet uit....als ik zo eens de krant lees...als vrouw alleen. Met auto was ik vaak weg 's avonds....vrienden van de kerk.....

Nou, dan laat ik die kwijtscheldingen en bijzondere bijstand niet varen, da's toch enkele honderden eruo's. ja, tis veel werk, zeker en helemaal, als je administratie even een puinhoop is. Maar dan heb je toch even in enkele uren om dat te ordenen, in te vullen, bewijstukken bij elkaar te zoeken, een paar honderd euro verdiend. Weliswaar 1X per jaar, maar toch.

Twijfelende smiley

Groeten en fijne zondag, en sterkte voor wie dat nodig hebben! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 10:46

Ik kijk zelden naar wat ik niet kan met een klein budget.
Ik kijk wat ik er wel mee kan doen.

Al die potjes die er zijn worden betaald door de hardwerkende mens.
Moet ik al die hard werkende mensen dubbel gaan kaal plukken
omdat ik niet kan werken?

Als ik al die aanvragen voor al die potjes had gedaan had ik in luxe geleefd.
Een vaatwasser,een waterbed, een auto, vakantie...

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 25 maart 2012, 10:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:10

Potjes met goud Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:15

Herman, van harte en een fijne dag toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:16

Vergeven is een gevangene vrijlaten en ontdekken dat jij zelf die gevangene was. (onbekend)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:26

MARISKA601 schreef:

Een vaatwasser, een waterbed, een auto, vakantie...

Ja, en als ik al die potjes zou gebruiken, had ik nu een 2de huis, grachtenpandje in Amsterdam. 2 auto's. een kleintje voor in Amsterdam, en een grote voor door de week het land rond te touren. Een prive psycholoog voor drie keer in de week. Iemand die de rommel opruimt en mijn administratie doet.

Ach ja, ik wil die rijken ook niet kaalplukken....

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:38

Niet iedereen die veel geld verdient, is hardwerkend hoor. Verder komt lang alle overheidsgeld niet uit de inkomstenbelasting. De bijstandsuikeringen zijn eigenlijk te laag maar het verhogen ervan leidt er toe dat er te veel mensen zijn die dan helemaal niet meer geprikkeld worden wat te gaan doen. Dat was ook de werkelijkheid toen het minimumloon en de hoogte van de bijstandsuitkeringen gelijk werden getrokken. Het gevoel van sociale rechtvaardihgheid en de praktijk van de mensen die er misbruik van maken, botsen hier nogal. Sociale wetgeving is een vorm van beschaving en het is goed dat we in ons rijke land mensen niet laten omkomen als de sociale verzekeringen niet meer toe te passen zijn.
De toeslagen gelden doorgaans als je al een tijdje in de bijstand zit. Langdurige bijstand is ook financieel niet zo makkelijk vol te houden. Hoe rechtvaardig ook: het schept weer een nieuw probleem dat we de armoedeval noemen. En dat is dat het aannemen van normaal werk net op of boven het minimumloon niet loont omdat die toeslagen dan vervalllen.
Iedereen moet zijn eigen broek ophouden maar laten we de sociale rechtvaardigheid wel handhaven. Er zijn veel mensen die het nodig hebben en bedenk dat je zelf ook werkloos, ziek of arbeidsongeschikt kunt worden of, wie weet, gewoon te oud. Besef wat het betekent als we verder in de crisis wegzakken en je raakt je werk kwijt. Het is goed dat er dan ook barmhartigheid in de samenleving is en dat die blijkt uit de toepassing van de sociale wetgeving. Christelijke poltiek is allang afgeschaft maar het is goed de uitgangspunten, een eigen verantwoordelijkheid en barmhartigheid voor die dat nodig hebben, toch in stand te houden. Daar kun je niet lacherig over doen. Het is geen probleem van geld maar van mentaliteit.

Thomas, ook jij kunt in een situatie komen waarbij je een beroep moet doen op sociale verzekeringen of voorzieningen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 25 maart 2012, 14:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 11:56

Goed geschreven stukje, Thomas!

Bedankt!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAHNA630

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 12:36

Zomertijd, wat valt die zwaar zeg dit jaar... Kan m'n ogen niet openhouden!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 12:42

MARISKA601 schreef:

Een vaatwasser,een waterbed, een auto, vakantie...
Wanneer is een artikel zoals een vaatwasser een luxe?
Voor jou en mij zou het eventueel luxe kunnen heten maar als ik op tv gezinnen met 12 kinderen zie(dertiende op komst) dan noem ik het geen luxe meer
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 13:01

ARNOLD765 schreef:
ik moet na dit gelezen te hebben denken aan de woorden van de apostel paulus in galaten 1:8;
maar zelfs als wij,of een engel uit de Hemel,u een evangelie zouden verkondigen,anders dan wat wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.hsv vertaling

we kunnen ons beter met het woord van God bezig houden
De laatste tijd wat rondgeneusd op het internet. Heb o.a. gelezen dat de HSV een valse vertaling was, geïnspireerd door satan. Onzin natuurlijk, net zo goed als deze theologie van Josef Smith. Iedereen kan wat verzinnen en volgelingen krijgen. Een typisch voorbeeld van een sekte, die ontstaan is in een hele warrige tijd. En als je weet hoe gewelddadig deze groep was in het begin, dat maakt het verhaal wel compleet. Sir Arthur Conan Doyle doet er een boekje over open in zijn eerste boek: A Study in Scarlet.

Maar de vraag voor mij blijft wel, wanneer noem je iets een valse leer en wanneer is het een variatie op de theologie? Zelf vind ik voldoende valse leringen in deze tijd, zowel in de katholieke kerk, de vrijzinnige kerk en de reformatorische kerk. En uiteraard in mijn eigen beweging zijn ook voldoende voorbeelden van valse leringen.
Bij de Rk kerk hoef ik alleen maar te verwijzen naar Maria verering..
Of laten we eens denken aan de invloed van New Age in de vrijzinnige kerk of genezing van herinneringen in de evangelische beweging. Misschien is het leuk om in dit verband eens te praten over het supralapsarisme en het infralapsarisme. In mijn ogen beiden een voorbeeld van een doorgeslagen theologie. Toch heeft het weer voor een scheuring gezorgd, dus de invloed ervan is niet te onderschatten.

Kortom mijn vraag: wanneer is het een valse leer is idd actueel...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 25 maart 2012, 13:21
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3717 3718 3719 3720 3721 3722 3723 ... 6194 Volgende
Pagina 3720 van 6194