Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 12:45
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Maar aangezien vrouwen, tegenwoordig, de zelfde functies willen bekleden als mannen, zie ik het duister in. Ik heb ze dan ook nog nooit gezien, als schilder (renovatie), dokwerker, stratenmaker, bouwvakker, maar wel als directrice van een bouwbond. |
nou, mag ik u voorstellen; de buitenboel heb ik altijd geschilderd, want dat vond "hij" teveel werk, en zo eng hóóg... straatjes leggen kan ik prima, alleen zo jammer dat ik het bijna elk jaar over moet doen......... en ja, men maakt me inderdaad uit voor bouwvakker, wegens twee rechter handjes; als er ergens in de buurt een kast moet worden verzet of er een klus te klaren is, bijvoorbeeld.
hannah.........duisturrrr.......
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 21 maart 2012, 12:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 13:16
|
|
|
[quote=HANNAH810]nou, mag ik u voorstellen; de buitenboel heb ik altijd geschilderd, want dat vond "hij" teveel werk, en zo eng hóóg... straatjes leggen kan ik prima, alleen zo jammer dat ik het bijna elk jaar over moet doen......... en ja, men maakt me inderdaad uit voor bouwvakker, wegens twee rechter handjes; als er ergens in de buurt een kast moet worden verzet of er een klus te klaren is, bijvoorbeeld.
hannah.........duisturrrr.......
Tuurlijk, uitzonderingen daar gelaten, eerlijk gezegd heb ik nooit getwijfeld aan jou, in dezen. Je zou als geroepen komen, er moet nog een koel-vriezer uit mijn kelder naar boven gesjouwd worden. Stap voor stap, hij is best wel zwaar.
.[/quot
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 22 maart 2012, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 15:25
|
|
|
Niks gedaan maar wel kreeg ik veel hulp voor huishouding. Zaterdag komen de kijkers voor mijn huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 15:35
|
|
|
Is dat nou lente of zomer De zon schijnt volop vrolijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 15:47
|
|
|
Beste Alous,
Van hartelijk gefeliciteerd met je 60ste verjaardag. We wensen fijne en zonnige verjaardag toe en Gods zegen voor nieuw levensjaar.
Groetjes
Herman en Brigit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 15:59
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Is dat nou lente of zomer De zon schijnt volop vrolijk |
het voelt aan als zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 16:34
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | het voelt aan als zomer | Nou, dan is het een koude zomerdag..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 16:51
|
|
|
Een stralende dag, best al warmpjes voor de tijd van het jaar En er is een strak zeetje, das alweer een tijd geleden. Zelfs de kerk leek wel wit, ........... met die felle zon, eens een keer niet zo gebroken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 17:47
|
|
|
[quote=EDWIN451]
het is een heel boeiend onderwerp om met elkaar van gedachten te wisselen in wederzijds respect. God is veel groter dan wij ons kunnen voorstellen. Als wij denken dat wetenschap niets met God te maken heeft en met Zijn schepping dan blijkt daaruit dat we niet Zijn grootsheid kunnen bevatten. Evolutie zit in de schepping besloten dat laten de documentaires over het leven in de wilde natuur wel zien gefilmd door kunstenaars en becommentarieerd door wetenschappers, allen Gods schepping. De evolutietheorie is mensenwerk dus imperfect. We stammen niet van de apen af denk ik, maar hebben wel meer dan 90% gelijk DNA. Ik ben ervan overtuigd dat God hemel en aarde schiep en niet dat we uit toeval zijn ontsproten.....en evolueren doet de schepping elke dag omdat ze zo is geschapen. Dus is Gods schepping niet teneinde; dat doet Hij nog iedere nanoseconde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 18:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Je praat best veel maar zegt zo weinig |
Dank je Gerrit, de toon is weer gezet.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 18:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik was vandaag op mijn sportles gezellig aan het trainen.....moet ik naar voren komen van mijn docent(vroeger was hij mijn buurjongetje) en voorin gaan trainen want ik kwebbelde te veel..... Als ze op je werk zo slecht naar jou luisteren als jij naar mij is het niet best vertelde hij me...... ik veel praten Echt nog nooit gehoord..... |
Tja je ken heel veel zeggen he maar wat zeg je dan Maar goed ze kennen je aardig dus hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 18:59
|
|
|
Heerllijk mijn tuin bakken volgezet met violen voorjaar in de tuin! Vanmiddag heerlijk een paar uur in het zonnetje gezeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 19:02
|
|
|
Jolan en Wilco,
Van Harte gefeliciteerd met jullie huwelijk wat een schitterend weer hadden jullie zeg!! God's zegen toegewenst in jullie huwelijk samen met de kinderen!
Liefs Erika Ook mede namens Trijnie671 gefeliciteerd en een dikke knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 19:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heerllijk mijn tuin bakken volgezet met violen voorjaar in de tuin! Vanmiddag heerlijk een paar uur in het zonnetje gezeten |
Dit weer...dit gevoel...deed mij ook weer violen kopen!!!!!!!!! Oranje stonden er al...nu zijn het paarse.... Ook nog wat bloemen gezaaid....(men neme lege doorzichtige gebaksdozen...een prima kas!!!) Ik ben zo...komen ze op dan vind ik het leuk, maar niet getreurd als het mislukt... Voor bonen is het te koud nog, maar alvast binnen een begin maken, is ook al zo leuk... Een begin gemaakt met spitten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 19:48
|
|
|
Gefeliciteerd Jolan en Wilco.
Gefeliciteerd Jan Willem en Loretta...
Allen Gods rijke zegen gewenst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 20:15
|
|
|
Ik sluit me helemaal bij je aan, Chat.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN040
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 20:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb jij gezongen buur En dat moest ik net weer missen |
Ja buufje..................... je hebt zeker heeeeel veeel gemist.
We hebben nooit geweten, dat we zo`n mooi smartlappen koor konden zijn met z`n alle van cm..........het was gewoon een tobband
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 20:53
|
|
|
Woensdag 21 Maart, Psalm 35: 1-10; Wie is aan u gelijk.
Voor wat hoort wat. Als U, o God, mij helpt en redt, dan zal ik tegen iedereen die het maar horen wil, zeggen dat U de beste bent, dat er niemand is zoals U! Moet ik dat sympathiek vinden van de dichter van deze psalm? Mag ik daar misschien een vraagtekentje bij zetten? Ruikt dit niet allemaal heel erg naar de wereld van omkoperij en chantage? Bovendien: zo is geloven nogal gemakkelijk. Zo kan ik het ook! Als God me nou maar netjes helpt, dan zal ik op mijn beurt over Hem een paar aardige dingen zeggen… Maar dat kun je toch geen geloven meer noemen? Dat is toch gewoon een deal, een contract, een zakelijke relatie tussen een hulpvrager en een hulpgever? Wat moet ik met zo’n psalm? Het is in deze psalm weer een eens het oude liedje. Vijanden, bestrijders, kwaaddoeners – noem maar op. ‘Ze’ hebben het weer eens gedaan! Ze staan de dichter naar het leven, ze hebben een net gespannen, een kuil gegraven… Daarom roept de dichter God te hulp. En mocht nu de Allerhoogste als een unieke God te zien, ongelijk aan elke andere godheid. Of is het anders? Ja, het is anders! De dichter voorziet hoe het gaan zal. Hij wéét het, diep vanbinnen. Hij voorvoelt het: God zál hem bevrijden. Hij zal de vijand het zwijgen opleggen. En dán zal het loflied klinken: niemand is aan U gelijk!
Zo zal mijn hart zich voor den Heer vrolijk verhogen tot zijn eer, en al mijn vlees en bloed zal zingen: Geen macht kan met U mededingen. O Heer, wie is aan u gelijk, die den ellendige bevrijdt en onze nooddruft veilig stelt voor onderdrukking en geweld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:06
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik denk dat het niet zozeer het lid zijn van een datingsite is, wat het probleem is, maar de manier waarop je er mee omgaat.
Ik MOET een partner, en wel nu, dus ik date me rot met alleen dat doel voor ogen,( Gods leiding duurt je duidelijk te lang) of.....Ik wordt lid van een datingsite omdat ik daar veel mensen tref die even single zijn als ik, zonder met iedere man/vrouw waarmee je praat een toekomst uit te stippelen. Gewoon geniet van de sociale contacten, en wel zien hoe dat afloopt. (actief wachten)
Kijk naar Izak. Rebekka kwam niet van CM , Maar werd wel actief gezocht terwijl Izak bad |
.....en de knecht van Abraham een zoektocht begon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:07
|
|
|
Morgen ben ik waarschijnlijk op tv. RTL4 half 5 of anders in de herhaling a.s. zaterdag om 15.30 uur. Het is een serie van 7 delen geloof ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:31
|
|
|
Oh wat fijn heel cm is aan de lijn Of zijn ze het vergeten, er is al dagen niet gegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:39
|
|
|
Dat snap ik. I've been there. zo veel gesolliciteerd. Het is ook léren van je Vrije tijd te genieten.
Overgewicht, ja, is niet leuk en niet gezond. Vaak is dat veel eten een onderdeel van een psychisch iets, waar je je niet eens ten volle van bewust hoeft te zijn. Is er iets gebeurd in de kleutertijd, dan weet je dat niet meer, maar je reageert er wel op als zijnde trauma. Ja, het zit iets ingewikkelder in elkaar, maar dit is wel waar het op neer komt. En de meeste mensen reageren op trauma met veel eten.
Nou zijn er altijd uitzonderingen hoor, waar trauma niet te maken heeft met overgewicht.
Ik zal je aanraden een psycholoog, waarom je teveel eet, wat je eraan kan doen. Ik was ook weleens zo'n tien kilo te zwaar. Ja, het vereist ontzettend veel discipline om af te vallen zelfs veel meer dan stoppen met roken.
Sterkte!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 22:57
|
|
|
Er zijn wat reacties verwijderd, graag weer on-topic en gepast!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 08:43
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Er zijn wat reacties verwijderd, graag weer on-topic en gepast! |
Dus aanvallen mag, en verdedigen niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 09:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...ook ik lees vaak hoe Gerrit zich afstompt...op mensen...de wereld en de maat schappij...(en ook de vrouwen)
Maar...als er dan(wat ik ook weleens deed) zoveel commentaar wordt gegeven....lees ik....
""ALS JE DAN ZEGT EEN CHRISTEN TE ZIJN""
Kijk...juist als je laat voorkomen DAT...je er een bent...(ik zeg altijd probeert... te zijn)
ZEG JE AL ZELF ZULKE DINGEN NIET!!!!!!!!!!!!!! |
Ten eerste stomp ik nergens op af, ik heb wel mijn vraagtekens op of om heel veel dingen. Tegenwoordig worden heel veel dingen maar klakkeloos aangenomen, ben je dan in jou ogen, alleen een goed Christen, als je met al die dingen meeloopt?! En als je tegen dingen aanloopt, die niet in je straatje vallen, is iemand geen goed Christen. Vooralsnog worden er hier op CM heel wat dingen, in mijn ogen, bedekt onder een wel heel grote mantel der liefde. En als je dan in mijn ogen, of mijn beleving, daar commentaar op geeft, ben je in ene geen goed Christen meer? Eigenlijk wel een beetje een vreemde veronderstelling, wie gaat dan bepalen dat iemand wel, of geen Christen is?! Ten eerste zitten we hier met een heel grote verscheidenheid aan belevingen, dus zo wie zo niet op 1 lijn. Ten tweede ook met een heel grote verscheidenheid van verschillende zonden, en tekortkomingen. En natuurlijk mag je commentaar leveren, maar ga dan ook eens inhoudelijk ergens op in, geef ook eens je mening over een onderwerp. En niet altijd op de persoon spelen, maar gewoon ook iets doneren in het zakje van het onderwerp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 09:50
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...ook ik lees vaak hoe Gerrit zich afstompt...op mensen...de wereld en de maat schappij...(en ook de vrouwen)
Maar...als er dan(wat ik ook weleens deed) zoveel commentaar wordt gegeven....lees ik....
""ALS JE DAN ZEGT EEN CHRISTEN TE ZIJN""
Kijk...juist als je laat voorkomen DAT...je er een bent...(ik zeg altijd probeert... te zijn)
ZEG JE AL ZELF ZULKE DINGEN NIET!!!!!!!!!!!!!! | Eerlijk gezegd word ik moe van dit soort opmerkingen. Waarom wordt het feit dat men christen is altijd op een negatieve manier gebruikt. Waarom wordt er zo snel een vermanend vingertje gewezen naar de ander? De term christen zijn is een negatieve term geworden, en het wordt heel zelden positief gebruikt. Het maakt de beleving van christen zijn heel negatief en zeker niet aantrekkelijk voor de buitenwacht. Ik ga ervan uit, dat als men op CM zit, christen is. Een gewaagde stelling, maar dat is wel mn uitgangspunt. En als men zich dan op een bepaalde manier uit, vind ik dat je daar niet mee moet spotten.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 22 maart 2012, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 10:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waarom doe je nu zo onaardig? Ik maak een grapje en jij moet er weer ze denigrerend op reageren? Is toch nergens voor nodig? weet je wel wat je schrijft? En maar beweren dat je christen bent...... Tja, dat kan blijkbaar.... |
Kijk...hier werd die opmerking geplaatst...dat kon wel...??
We zullen alles moeten zien als een grapje??? Niet TE serieus?? Zoals ik al meer las...er is veel nep... Of ik dan wel??? Nee maar dat heb ik ook nooit beweert...
Ik struikel dagelijks...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 10:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat snap ik. I've been there. zo veel gesolliciteerd. Het is ook léren van je Vrije tijd te genieten.
Overgewicht, ja, is niet leuk en niet gezond. Vaak is dat veel eten een onderdeel van een psychisch iets, waar je je niet eens ten volle van bewust hoeft te zijn. Is er iets gebeurd in de kleutertijd, dan weet je dat niet meer, maar je reageert er wel op als zijnde trauma. Ja, het zit iets ingewikkelder in elkaar, maar dit is wel waar het op neer komt. En de meeste mensen reageren op trauma met veel eten.
Nou zijn er altijd uitzonderingen hoor, waar trauma niet te maken heeft met overgewicht.
Ik zal je aanraden een psycholoog, waarom je teveel eet, wat je eraan kan doen. Ik was ook weleens zo'n tien kilo te zwaar. Ja, het vereist ontzettend veel discipline om af te vallen zelfs veel meer dan stoppen met roken.
Sterkte!!!! | dank je voor je tips
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 10:53
|
|
|
Waar mijn vader woont, zijn vele huizen. Als dat niet zo was, zou Ik het u wel gezegd hebben. Ik ga er nu heen om alles voor u in orde te maken. Johannes 14:2
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 10:54