Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 12:23
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | een mooi moment vandaag is dat de beslissing gevallen is dat mijn broer geopereerd wordt volgende week, er is hoop! |
Oh Marylien, dat is heel fijn om te horen zeg!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:39
|
|
|
Voor mezelf gekozen en eindelijk eens mijn verstand gebruikt! En mijn leven opgepakt, waar het een tijd geleden door omstandigheden was veranderd, zeg maar......
En daar weer veel van geleerd. Het gezegde van 'door schade en schande' wijs worden heeft ook nu veel meer betekenis voor mij.....
Vooral de 'schade'. Het fijne is, dat 'je' er wel weer zoveel van leert. En zo door God's genade toch weer de kracht en de vreugde krijgt om verder te gaan.....
God's Zegen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 01:32
|
|
|
Imke en Susannah, dank voor jullie lieve woorden, er is inderdaad een stuk spanning weggevallen nu,
Tot slot had ik vandaag ook nog een mooi moment, mijn collega vriendin verraste mij met een concert deze avond. Het was mooi om bij te wonen, en het ontspannende uitje heeft deugd gedaan !
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 8 februari 2011, 09:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 10:11
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | En ik moet eerlijk toegeven dat het bij eigen familie meer zenuwslopend is dan bij een vreemde patiënt! Dit is zeker egoïstisch? maar (hopelijk) menselijk?
De komende weken zullen ook wel stress geven, maar mijn broer krijgt toch een mooie kans. Het is een zware operatie maar na herstel kan hij nog een goed leven hebben. Dus hij grijpt deze kans met beide handen en wij als familie steunen hem hierin.
Maar ergens is het goed dat ik hier tegen jullie ook eens mag ventileren.
Tot slot had ik vandaag ook nog een mooi moment, mijn collega vriendin verraste mij met een concert van Axelle Red deze avond. Het was mooi om bij te wonen, en het ontspannende uitje heeft deugd gedaan ! |
Marylien, het is helemaal niet egoistisch en niet raar dat het meer zenuwslopend is, wanneer het je familie betreft! Bij je patiënten heb je een professionele houding en zul je je gevoel vaak op de achtergrond moeten plaatsen. Je hebt en neemt afstand, want dat is je werk.
Bij je familie is dat, gelukkig, heel anders, dan komt het heel dichtbij en dan is het maar goed dat je je professionele houding laat varen, dat moet je doen zelfs, anders komt je niet aan verwerken toe!
Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor jullie bidden!
En fijn hè, zo'n vriendin? Fijn dat je even hebt kunnen genieten, het is je gegund!
Liefs, José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 10:16
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor jullie bidden!
En fijn hè, zo'n vriendin? Fijn dat je even hebt kunnen genieten, het is je gegund!
Liefs, José |
Dank je wel José !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 10:55
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Dank je wel José ! |
Graag gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 12:12
|
|
|
Mijn mooiste moment van de dag was vanmorgen toen ik bezoek kreeg van een echtpaar bij ons uit de gemeente, 80 en 82 jaar! Wat een liefde stralen deze mensen uit!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 12:51
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Imke en Susannah, dank voor jullie lieve woorden, er is inderdaad een stuk spanning weggevallen nu,
Mijn broer had 5,5jaar een tumor in de onderkwab van de rechter long, men heeft toen de onder en middenkwab verwijderd, en nadien chemo ter preventie. Er waren geen uitzaaiingen dus het zag er na heelkunde vrij goed uit. Nu had hij 2 tumors in de resterende bovenkwab! Maar ergens blijft hij begenadigd denk ik, want opnieuw is het niet uitgezaaid. Dus hij zal het in de toekomst met één long moeten doen, maar hiervoor is zijn conditie goed genoeg volgens de chirurg, de radiotherapeut en de longarts. Dus het weghalen van deze resterende longkwab zou hem opnieuw kankervrij moeten maken. Ik bid wel opdat de wil van de Heer mag gebeuren, maar ook opdat Hij aanwezig is bij alles wat gebeurt (staffbesprekingen, besprekingen, behandelingen, operaties), en natuurlijk bid ik ook als God het toelaat dat hij mag genezen. Ik mag er ook niet goed aan denken dat we hem zouden moeten afgeven, ook al besef ik goed dat niemand hier vrij van is, en dat God ons soms beproevingen vraagt. En ik moet eerlijk toegeven dat het bij eigen familie meer zenuwslopend is dan bij een vreemde patiënt! Dit is zeker egoïstisch? maar (hopelijk) menselijk?
De komende weken zullen ook wel stress geven, maar mijn broer krijgt toch een mooie kans. Het is een zware operatie maar na herstel kan hij nog een goed leven hebben. Dus hij grijpt deze kans met beide handen en wij als familie steunen hem hierin.
Maar ergens is het goed dat ik hier tegen jullie ook eens mag ventileren.
Tot slot had ik vandaag ook nog een mooi moment, mijn collega vriendin verraste mij met een concert van Axelle Red deze avond. Het was mooi om bij te wonen, en het ontspannende uitje heeft deugd gedaan ! |
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, En super van je vriendin, probeer toch te genieten al lijkt alles soms zwaar en moeilijk het geeft je weer even kracht om door te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 18:22
|
|
|
Mijn mooiste moment vandaag is eigenlijk gewoon een mooie dag,
de samenkomst in de gemeente, zingen voor de Heer, luisteren naar Zijn Woord, samen zijn tussen vrienden, en dan thuis genieten van de rust, beetje slapen, gewoon ontspannen, doet deugd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 11:13
|
|
|
Dat ik buiten langs het water liep en er weer heel voorzichtig een zonnetje scheen.........we gaan de goede tijd weer tegemoet mensen....heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 11:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat ik buiten langs het water liep en er weer heel voorzichtig een zonnetje scheen.........we gaan de goede tijd weer tegemoet mensen....heerlijk! |
ja Willemijn ook hier heerlijk weertje, terras gepoetst, bladeren geveegd, gans de dag ramen open, heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 11:32
|
|
|
o grut, marylien; t voorjaar in je bol geslagen zeker??? hahaha..........klinkt als puur genieten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 11:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | o grut, marylien; t voorjaar in je bol geslagen zeker??? hahaha..........klinkt als puur genieten!! |
't wordt wel weer weer en tijd voor de Grote Voorjaarsschoonmaak...
komend weekend maar eens een s c h u c h t e r begin maken
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 8 februari 2011, 11:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 12:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | o grut, marylien; t voorjaar in je bol geslagen zeker??? hahaha..........klinkt als puur genieten!! |
ja hoor Hannah, in "mijn" bol geschoten, en in de bollen in pot
vanaf donderdag weer regen, dus genieten terwijl we kunnen (straks op het werk door het venster naar buiten kijken )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 15:58
|
|
|
Ik ben gigantisch geschrokken toen mijn dochter vanmiddag uit school kwam zonder meiden mee te slepen.........en toen ik vroeg waarom......... ineens na al die jaren........lieverd......zomaar ineens geen meisjes mee????Toen antwoordde ze:"ik ga liever mn kamer opruimen"
IK GA LIEVER MIJN KAMER OPRUIMEN ZEI ZE!(droom ik??)
YEAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH na 12 jaar zeuren heeft mijn opvoeding effect
Of.......zou er een addertje onder het gras zitten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 17:18
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik ben gigantisch geschrokken toen mijn dochter vanmiddag uit school kwam zonder meiden mee te slepen.........en toen ik vroeg waarom......... ineens na al die jaren........lieverd......zomaar ineens geen meisjes mee????Toen antwoordde ze:"ik ga liever mn kamer opruimen"
Of.......zou er een addertje onder het gras zitten? |
Haha Leanne ga je niets afvragen maar geniet er van, het kan zomaar weer veranderen!!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 17:21
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik ben gigantisch geschrokken toen mijn dochter vanmiddag uit school kwam zonder meiden mee te slepen.........en toen ik vroeg waarom......... ineens na al die jaren........lieverd......zomaar ineens geen meisjes mee????Toen antwoordde ze:"ik ga liever mn kamer opruimen"
Een date...
Of.......zou er een addertje onder het gras zitten? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 00:17
|
|
|
de zon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 00:25
|
|
|
had vandaag een klus dichtbij mijn moeder ... dusssss ... de lunch met soep ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 00:36
|
|
|
vandaag een hele gave Alpha cursus gehad. Jongen bij mij in het groepje die vorige week alleen maar overal tegenaan aan het schoppen was vertelde vanavond over het goede gevoel dat Jezus hem geeft. god is goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 11:55
|
|
|
het telefoontje van mijn liefste vriend waardoor ik weer een beetje opgebeurd werd van alle slechte momenten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 18:13
|
|
|
Dat mijn vriend er om dacht dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moest voor een kleine ingreep. Hij heeft 2x gebeld,
gr majaro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:20
|
|
|
Mijn mooiste momenten zijn/waren; lekker een dagje vrij, uitslapen, wandeling over het platteland (langs vriendelijke boeren op hun trekkers, druk bezig om het land te bemesten ), zon , voorjaar in de lucht, op een terrasje met vriendin, langere dagen, enz. Teveel om op te noemen dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:51
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Dat mijn vriend er om dacht dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moest voor een kleine ingreep. Hij heeft 2x gebeld,
gr majaro |
Lekker gevoel hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:05
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Lekker gevoel hè? |
ja is een heel fijn gevoel, echt attent.
gr rita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 22:30
|
|
|
MAJARO438 schreef: | ja is een heel fijn gevoel, echt attent.
gr rita |
Ook heel herkenbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 00:30
|
|
|
Mijn mooiste moment was dat ik weer mocht horen dat het in mn long rustig was en dat ik een half jaar weer weg moch blijven en 14 dagen geleden ook al van mn darm dat de HEER houd me vast waar ik zo dankbaar voor ben dat wil je allemaal niet weten HIJ is zo groot prachtig. Sjalom. Martin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 08:05
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Mijn mooiste moment was dat ik weer mocht horen dat het in mn long rustig was en dat ik een half jaar weer weg moch blijven en 14 dagen geleden ook al van mn darm dat de HEER houd me vast waar ik zo dankbaar voor ben dat wil je allemaal niet weten HIJ is zo groot prachtig. Sjalom. Martin. |
GAAF !!!! om te horen Martin !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:51
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Mijn mooiste moment was dat ik weer mocht horen dat het in mn long rustig was en dat ik een half jaar weer weg moch blijven en 14 dagen geleden ook al van mn darm dat de HEER houd me vast waar ik zo dankbaar voor ben dat wil je allemaal niet weten HIJ is zo groot prachtig. Sjalom. Martin. |
mooi voor jou Martin! Blijven geloven en vertrouwen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 14:01
|
|
|
Super, Martin! Wat fijn voor je!
|
|
Naar boven |
|
|