Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hehe, je gaat me niet wijsmaken dat je speciaal naar Vlaanderenland reed om een frietje te halen om dan die in Friesland op te eten. Je zal zeker wel een boterham met pindabahhhh gegeten hebben... |
Nou ja zeg!!!! Als ik zeg dat ik een bakje Vlaams friet mét en een picanto heb gegeten, dan heb ik een bakje Vlaams friet mét en een picanto gegeten!!! Grrrrrr. (ik zal maar niet zeggen dat ik er ook keurig een bakje rauwkost bij heb gegeten )
En een boterham met pindakaas...... is ook lekker natuurlijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zoiets was het bij mij ook!!!! Want de tuinman bleef eten(haha)
En de brownie is gelukt...(nog niet geproefd!!) |
Oeioeioei, inmiddels vast wel. Inmiddels al aan Sonja gevraagd of ze haar diëten niet kan aanvullen met Brownies?? Brownies light ofzo??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 15:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb ook weleens geen zin om naar mijn werk te gaan......maar tja, je wordt toch ergens verwacht he? En de hypotheek moet ook betaald(ook niet onbelangrijk toch?) Dus geen zin? Dan maak je maar zin.... |
Geen zin... tja... heeft ieder mens wel eens last van... Een schop onder je k... dan maar...
Uiterst vervelend als je werkeloos of arbeidsongeschikt raakt... Kan gelukkig niet uit ervaring spreken maar waar ik wel moeite mee heb... Het geroep... daar heb ik RECHT op... Waarom eigenlijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 15:18
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Morgen Charles,
Woorden als verteren en brand ik in hem op, zijn niet zomaar iets zeg.
Je moet er wat voor over hebben om in eeuwigheid te leven.
Blijkbaar heb jij die prijs willen betalen.
|
Ieder mens ' leeft ' in eeuwigheid na het leven op aarde. De vraag (voor ons allemaal) is wel... zal dit in de hemel zijn of in de hel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 15:46
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ieder mens ' leeft ' in eeuwigheid na het leven op aarde. De vraag (voor ons allemaal) is wel... zal dit in de hemel zijn of in de hel?? |
Cootje, voor mij bestaat de eeuwige hemel en hel niet zo afgescheiden als gelovigen mij willen doen geloven.
Vindt het eerlijk gezegd nogal kwetsend hoe sommige je daarmee voor een keuze stellen
Uiteindelijk wordt je geconfronteerd met jezelf, christen of niet.
God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 16:13
|
|
|
Ik ben er nog niet aan gewend dat mn dochter eindelijk begint te kruipen. Dus toen ik vanmorgen ramen stond te zemen had ik even geen erg dat ze nu dus wel naar je toekruipt en de emmer omver trekt... Resultaat: druipende peuter en mn schoenen vol water.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 16:15
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Cootje, voor mij bestaat de eeuwige hemel en hel niet zo afgescheiden als gelovigen mij willen doen geloven.
Vindt het eerlijk gezegd nogal kwetsend hoe sommige je daarmee voor een keuze stellen
God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen. |
LJ, Je vind het kwetsend dat 'sommigen' je voor een keuze stellen... Persoonlijk denk ik dat die keuze niet vanuit die mensen komt maar vanuit God.
Je kunt het ook zien dat je dit uit liefde/ vriendschap verteld wordt. Want wat zal het zijn als jij bijv. je beste vriend regelrecht naar de rand van een afgrond ziet lopen en je zegt niets maar denkt 'uiteindelijk wordt hij toch geconfronteerd met zichzelf' Helaas kunnen we ons leven niet meer overdoen...
God is inderdaad goed, almachtig en overal tegenwoordig. Wij, mensen zondigen helaas elke dag weer tegen Hem. Vaak ook onbewust. Daarom hebben we geen RECHT om bij Hem in de hemel te zijn. Maar God toont ook genade. Naar mijn mening moeten wij die genade krijgen om bij Hem te mogen komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 16:18
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ben er nog niet aan gewend dat mn dochter eindelijk begint te kruipen. Dus toen ik vanmorgen ramen stond te zemen had ik even geen erg dat ze nu dus wel naar je toekruipt en de emmer omver trekt... Resultaat: druipende peuter en mn schoenen vol water. |
Hahaha... vloer ook weer gedweild...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 16:55
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Hahaha... vloer ook weer gedweild... |
Ramen gezeemd,kind gewassen en de de vloer gedweild, dat pas multitasken of niet soms
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 16:55
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Cootje, voor mij bestaat de eeuwige hemel en hel niet zo afgescheiden als gelovigen mij willen doen geloven.
God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen. | Als er geen hel bestond, zou Jezus toch niet Zijn leven hoeven te geven? Dan is de noodzaak hiervoor eigenlijk verdwenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 17:03
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ramen gezeemd,kind gewassen en de de vloer gedweild, dat pas multitasken of niet soms |
Absoluut!! en daarnaast nog tijd voor CM Kan de gemiddelde man een voorbeeld aan nemen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 17:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als er geen hel bestond, zou Jezus toch niet Zijn leven hoeven te geven? Dan is de noodzaak hiervoor eigenlijk verdwenen. |
Het woord hel zorgt altijd voor zoveel angstgeloof........mensen die denken het nooit maar dan ook nooit goed te doen en zo bang zijn voor de hel......Ik vind het een vervelende term.....En wie bepaald wannneer je en of je in de hel komt? Vele gemeentes en kerkgenootschappen suggeren dat......en dat maakt mensen bang.... Ik ben meer voor een blij geloof...... Waar draait het om als je christen bent? De hel of dat je probeert een goed mens te zijn ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:22
|
|
|
Omdat dat in de nederlandse wet staat.
Ik ben natuurlijk wel erg dankbaar dat dat zo geregeld is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 maart 2012, 18:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:34
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Absoluut!! en daarnaast nog tijd voor CM Kan de gemiddelde man een voorbeeld aan nemen... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:35
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik denk dat er nu niemand is die begrijpt wat je bedoeld |
Ben het spoor volkomen bijster ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:36
|
|
|
Owwwwww wat lekker dt zonnetje Voorjaarrrrrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Omdat dat in de nederlandse wet staat.
Ik ben natuurlijk wel erg dankbaar dat dat zo geregeld is. |
voor de 10% waar het voor bedoeld is, is het een goede zaak. jammer dat er voor iedere rechtmatige minimaal 9 uitvreters misbruik maken van deze wetten omdat ze te besodemieterd zijn om zelf voor hun centen te werken.
ze moesten die uitkeringen halveren en voedselbonnen verstrekken, eens kijken hoeveel er dan opeens toch blijken te kunnen werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Owwwwww wat lekker dt zonnetje Voorjaarrrrrrrrrrr |
inderdaad... nog geen zomerrrrrrrrrrrrrrrr en ook nog geen winterrrrrrrrrrrrr we hebben allemaal een kalender eertje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:47
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ramen gezeemd,kind gewassen en de de vloer gedweild, dat pas multitasken of niet soms |
als dat met hetzelfde emmertje water gebeurd, heet dat niet multitasken, maar besparen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:48
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vind je het erg Charles...dat ik je gedichten...niet begrijp... Er ook niets in zie...of voel....
Ben ik dat alleen???? |
neehoor zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | als dat met hetzelfde emmertje water gebeurd, heet dat niet multitasken, maar besparen. |
En dan het kind met het sopwater weggooien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:55
|
|
|
[quote=LOVEJEZUS310]Cootje, voor mij bestaat de eeuwige hemel en hel niet zo afgescheiden als gelovigen mij willen doen geloven.
God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen.[/quote
Met die laatste zin waardeer je Jezus offer niet. Waarom is Hij gestorven als Zijn Vader de mensen niet "zomaar" naar de hel stuurt?? God is je kroegmaatje niet die een dolletje met je maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:56
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En dan het kind met het sopwater weggooien? |
nee, de kinderbijslag is te hoog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, de kinderbijslag is te hoog |
Haha, dan zou ik het ook wel weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ben het spoor volkomen bijster ja |
Jij toch niet Erica??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:23
|
|
|
Ik weet wel dat er in Amsterdam op grote schaal gefraudeerd wordt.
Mensen die behoorlijk zwart werken in de horeca, huishouding etc. En dan ook nog eventjes elke maand de uitkering ontvangen.
Terwijl ze makkelijk zouden kunnen rondkomen van dat geld wat ze verdienen, maar ja, dan waren ze niet verzekerd.
De mensen voor wie ze werk(t)en konden ook gemakkelijk het 'wit' uitbetalen, maar ja, daarover moet dan belasting betaald worden.
Kijk, en ik denk van in grote steden kan dat, 1 sociale rechercheur op 1000 mensen. in kleine stadjes en dorpies is het vaak 1 op 100.
Even iets anders, ik heb er tijden zo van lopen balen, van die uitkering. O, wat had ik graag een baantje gehad, als was het maar een eenvoudig administratief iets. Of in de zorg. Maar ja, keihard de wereld, jongeren kosten minder, te oud. Ik had stapels met afwijzingen.
Gewoon een baantje wou ik, waar ik gewoon een klein autootje mee kon betalen, en gewoon mijn huisje mee kon inrichten, ipv elke keer oude rommel op de kop proberen te tikken.
Ach ja, en nu gaat het wel, het went. Hier in de stad waar ik woon zijn speciaal verschillende soort netwerken voor mensen met een uitkering. Zodat je daar ook kennissen op kan doen. Zelfs vrienden.
En na jaren ga je eraan wennen. Je staat er niet meer zo bij stil dat je een uitkering hebt. Je gaat met mensen om die ook een uitkering hebben. Gaat je tv stuk, dan is er altijd wel iemand die iemand kent, die nog een oude tv heeft staan.
Laatst, met een beetje mazzel, kreeg ik een tv van iemand die 2 minuten lopen van me vandaan woont. Gewoon, in een Albert Heijn karretje die tv daar wezen ophalen. Nog mazzel, want had ie verder gewoond, ja, ik heb geen auto, en diegene ook niet.
En dan heb je hier nog een grote winkel met 2de hands spullen. Daar zitten mooie dingen bij, voor echt weinig geld. En die worden tegen een kleine vergoeding wel naar huis gebracht.
Nou ja, en van een uitkering kan je boodschappen doen. Je moet dan wél opletten. Je houdt een paar tientjes over per maand om iets te kopen, en je kan een paar tientjes sparen per maand.
Ja, en heb ik dan uiteindelijk een paar honderd euro gespaard, ja, dan voel ik me best wel rijk.
Als je gaat verhuizen, krijg je van de sd een renteloze lening van 2800, zodat dingen die niet 2de hands kunnen, zoals gordijnen en vloer, dat je die kan kopen. Moet je elke maand 50 euro aflossen.
Nou ja, en ik heb geleerd om positief naar dingen te kijken, dus maak ik van de nood een deugd. Anderen hebben meer geld, ik heb meer vrije tijd.
Mijn laatste werk, was tien gulden per uur, net voor de euro. De uitkerende instantie heeft dat aangevuld naar 90% van het minimum, want het was ook nog part-time.
Er is hier een klusjesdienst voor en door mensen met een uitkering. Die verhuizen ook voor 50 euro je inboedel.
Ik kreeg laatst een flyer in de bus, ook van een klusjesdienst, die moet hier ergens liggen. Die komen voor niets klusjes doen, een lamp ophangen, iets boren enzovoort, voor mensen die dat niet kunnen en een uitkering hebben. Van kerken in een stad hier vlakbij.
Nou, schilderen kan ik zelf. Muren en plinten enzo.
Ach, en dan halve dagen vrijwillig in die tweede hands winkel werken. Ben ik bezig, krijg ik dingen met korting en eerste keus. Kan er ook internetten.
Maar waar ik ook niet tegen kan, is dat klagen van sommigen, die een uitkering hebben. Ik heb zelf ook veel geld gehad, en dat maakt niet gelukkig. Het kan wel gelukkiger maken als je het al bent. Nou aan die klagers kan ik me echt heel erg ergeren. Gewoon dat gezeik al aanhoren van die heeft dit en die kan dat doen...
Maar goed, ik ben dankbaar, voor het geld wat ik krijg, elke maand!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | als dat met hetzelfde emmertje water gebeurd, heet dat niet multitasken, maar besparen. |
Nu dus Multismell
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jij toch niet Erica?? |
Heb het er anders wel staan he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | inderdaad... nog geen zomerrrrrrrrrrrrrrrr en ook nog geen winterrrrrrrrrrrrr we hebben allemaal een kalender eertje |
Mooi zo Pietje goed gebruiken dan he Ben gewoon blij met dit lekkere weer
|
|
Naar boven |
|
|