Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 15:36
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Pardon???? Ellende met elkaar vergelijken vind ik nutteloos omdat je niet in elkaars leven kunt kijken dus 18 of 81 is mij om het even maar af te reageren door een lid van CM een oude lul noemen en vernederen vind ik veeeeeel te ver gaan,totaal zonder fatsoen en inderdaad kinderachtig. als je mijn zoon was zou je een schop onder je reet krijgen........je ouders laten zich ook vast niet zo noemen........ | Zijn we aan het vervallen in straattaal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 15:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zijn we aan het vervallen in straattaal? |
Zo beter..........trouwens vreemd dat je hier wel een reactie op geeft en dat korte woord schijnbaar normaal vindt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 15:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zo beter..........trouwens vreemd dat je hier wel een reactie op geeft en dat korte woord schijnbaar normaal vindt........ | Mijn opmerkingen geldt voor beiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:01
|
|
|
XABIA794 schreef: | moet je vragen aan iemand die ook goed is in stoofvlees het konijn ff aanbraden, en dan blussen, en een uurke zachtjes laten sudderen, hier kan je ook ajuin (en een peke) erbij doen Verschil is vooral hoe je het vocht maakt Ik "blus" na het aanbraden het konijn met een trappist, maar kan ook met wijn, of cognac... naar keuze creatief dus, Bij konijn kan je ook creatief met kruiden experimenteren naar goesting. zowel look, tijm, paprika laurier, zijn allen smaken die erbij passen tijdens het stoven nadien kan je van het overblijvend vocht een saus bindend maken door een bruine sausbinder (maizena noemen ze dat bij ons) |
In plaats van sausbinder kan je een paar sneetjes brood nemen met mosterd. Of wat pontekoek....Konijn met bruine trappist is nog het beste...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:05
|
|
|
Graag weer on-topic en een beetje respect!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik vrees het ergste voor vandaag... kokkin is ziek |
Ach Pieter het nummer van de pizzakoerier ken jij toch uit je hoofd Laat die lieve vrouw van je maar eens effe lekker uitzieken he Enne je kan toch wel wat maken he een echte vent als jij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | daarna maakt niet meer uit Cootje? |
Pietje een vrije middag zeker nu de vrouw ziek is Zorg jij effe goed voor je vrouw meneer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Mijn keel doet ferm pijn...heb ook pijn in mijn nek en rug...het mag van mij gerust regenen want ik kom toch niet buiten ik bibber nu al uit mijn vel bij de verwarming. |
Verkeerde topic he ziek zijn is een ander topic En troost vele zijn er met je ziek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARM012
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:34
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Pardon???? Ellende met elkaar vergelijken vind ik nutteloos omdat je niet in elkaars leven kunt kijken dus 18 of 81 is mij om het even maar af te reageren door een lid van CM een oude lul noemen en vernederen vind ik veeeeeel te ver gaan,totaal zonder fatsoen en inderdaad kinderachtig. als je mijn zoon was zou je een schop onder je derriere krijgen........je ouders laten zich ook vast niet zo noemen........ |
Zou één van mijn ouders deze opmerking gemaakt hebben dan had ik dit zeker gezegd. Dan had ik geen moment getwijfeld en had ik er (net als nu) ook geen tel spijt van gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:38
|
|
|
XABIA794 schreef: | Daarom is het ook goed om even stil te staan wat de oorzaak is van overgewicht. Bijvoorbeeld als men een eetstoornis heeft vanuit gebrokenheid in het innerlijke is het goed om dit eerst aan te pakken, ipv streng te gaan diëten om daarna dan teleurstelling te krijgen als het geen blijvend resultaat heeft. Alles heeft oorzaak en gevolg, en daar hebben we de Here voor nodig toch? Ikzelf nog ben niet in staat geweest om ongezonde dingen uit mezelf te verbannen uit mezelf. Ik heb voor elke "prestatie" de Here nodig. |
Heb even een poos moeten nadenken hoe hierop te reageren! Want je hebt zeker een punt Xabia! Als ik naar mijn leven kijk, ben als zeer forse en stevige baby geboren, ben altijd aan de zware kant geweest en ben hier altijd mee geplaagd! Wij kregen niet veel chips, koek, snoep zoals je nu veel ziet maar gewoon alles op zijn tijd en met mate. Dus ligt daar de oorzaak van mijn figuur? Ja het ligt wel in mijn oorsprong en zo heeft God mij idd geschapen! Maar hierdoor heb ik wel het een en ander ondervonden waardoor mijn leven erg getekent is geworden! Nu ik 37 ben en een zeer zwaar jaar achter de rug heb en er nog niet ben begint ook weer het gevecht tegen de kilo's, ja ik ben een emotie eter maar niet zoals je op tv vaak ziet, zakken chips, junkfood en noem maar op! Gewoon wat meer zoetigheid, maar mijn lichaam reageerd ook nog eens heel sterk op hoeveel ik eet, hoe krom het ook klinkt maar hoe minder ik eet hoe meer ik aankom!!!!! OOrzaak onbekent! Wat betekent dit om af te vallen?? Heel veel ik moet een compleet andere leefwijze aanpassen en dat is niet makkelijk, en alleen kan ik het niet!! Hierbij zoek ik zeer zeker hulp in Gebed bij de Heer maar ook bij de mensen om me heen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:07
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb even een poos moeten nadenken hoe hierop te reageren! Want je hebt zeker een punt Xabia! Als ik naar mijn leven kijk, ben als zeer forse en stevige baby geboren, ben altijd aan de zware kant geweest en ben hier altijd mee geplaagd! Wij kregen niet veel chips, koek, snoep zoals je nu veel ziet maar gewoon alles op zijn tijd en met mate. Dus ligt daar de oorzaak van mijn figuur? Ja het ligt wel in mijn oorsprong en zo heeft God mij idd geschapen! Maar hierdoor heb ik wel het een en ander ondervonden waardoor mijn leven erg getekent is geworden! Nu ik 37 ben en een zeer zwaar jaar achter de rug heb en er nog niet ben begint ook weer het gevecht tegen de kilo's, ja ik ben een emotie eter maar niet zoals je op tv vaak ziet, zakken chips, junkfood en noem maar op! Gewoon wat meer zoetigheid, maar mijn lichaam reageerd ook nog eens heel sterk op hoeveel ik eet, hoe krom het ook klinkt maar hoe minder ik eet hoe meer ik aankom!!!!! OOrzaak onbekent! Wat betekent dit om af te vallen?? Heel veel ik moet een compleet andere leefwijze aanpassen en dat is niet makkelijk, en alleen kan ik het niet!! Hierbij zoek ik zeer zeker hulp in Gebed bij de Heer maar ook bij de mensen om me heen! |
lieve Erika, zeker is mijn bijdrage niet de bedoeling om iemand een preeksteen toe te gooien. het is een enorme strijd, en ja, het is soms makkelijk hier een oordeel in te geven dat de persoon in kwestie hier zelf de oorzaak van is. Maar het is net wat ik inderdaad bedoel. We zijn allen anders gemaakt, en de gevolgen van deze gebroken onvolmaakte wereld geven vaak enorm veel strijd als het over bepaalde onderwerpen gaat. ik wou alleen maar aangeven dat als men dieper zoekt, soms een heel ander probleem tegen komt, waar de bron zit. Hiermee kan men met veel liefde van de Here iets mee doen. en als de Here je dan nog mensen op jou pad stuurt, waar je zo'n moeite mee kan delen, dan sta je er al zeker niet alleen voor...
doel van het topic... samen afvallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach Pieter het nummer van de pizzakoerier ken jij toch uit je hoofd Laat die lieve vrouw van je maar eens effe lekker uitzieken he Enne je kan toch wel wat maken he een echte vent als jij |
Oftie iets te eten kan maken...weet ik niet.... Maar weet je....iets vinden om te ETEN....dat lukt zeker!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In plaats van sausbinder kan je een paar sneetjes brood nemen met mosterd. Of wat pontekoek....Konijn met bruine trappist is nog het beste... |
ewel, dat is wat ik bedoel met ne goeie stoofvleesmaker trappist en 2 boterhams met mosterd erop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:54
|
|
|
XABIA794 schreef: | doel van het topic... samen afvallen |
Amen Xabia....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:13
|
|
|
XABIA794 schreef: | lieve Erika, zeker is mijn bijdrage niet de bedoeling om iemand een preeksteen toe te gooien. het is een enorme strijd, en ja, het is soms makkelijk hier een oordeel in te geven dat de persoon in kwestie hier zelf de oorzaak van is. Maar het is net wat ik inderdaad bedoel. We zijn allen anders gemaakt, en de gevolgen van deze gebroken onvolmaakte wereld geven vaak enorm veel strijd als het over bepaalde onderwerpen gaat. ik wou alleen maar aangeven dat als men dieper zoekt, soms een heel ander probleem tegen komt, waar de bron zit. Hiermee kan men met veel liefde van de Here iets mee doen. en als de Here je dan nog mensen op jou pad stuurt, waar je zo'n moeite mee kan delen, dan sta je er al zeker niet alleen voor...
doel van het topic... samen afvallen |
Ik voel me zeker niet aangevallen of wat dan ook hoor xabia daar hoef je niet bang voor te zijn! Voelde toch even de behoefte hier iets over mezelf neer te zetten omdat er toch vaak erg veroordelend wordt gekeken en veroordeelt en dat terwijl er velen met mij zijn die er altijd tegen vechten, en het niet komt door super vreetbuien!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:14
|
|
|
XABIA794 schreef: | ewel, dat is wat ik bedoel met ne goeie stoofvleesmaker trappist en 2 boterhams met mosterd erop. |
Belgen en trappist Ze kenne niet zonder he Zelfs met een boterham met mosterd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Belgen en trappist Ze kenne niet zonder he Zelfs met een boterham met mosterd |
euhhh, dat leg je wel bovenop het stoofvlees om mee te stoven en de boel pittig te binden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:29
|
|
|
XABIA794 schreef: | euhhh, dat leg je wel bovenop het stoofvlees om mee te stoven en de boel pittig te binden |
Owwwwwwww denk al jullie zijn echt niet goed wijs hahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 19:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Owwwwwwww denk al jullie zijn echt niet goed wijs hahahaha |
Erika, ik probeer het traditigetrouw uit mét Belgische trapist, het resultaat zal uitgebreid aan bod komen in dit forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 19:12
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Door de band genomen, eten konijnen alleen kool, en wat wij benoemen onkruid dat zijn dan de wilde konijnen. Tamme konijnen eten doorgaans veel zaden, en krijgen af en toe een worteltje, wilde konijnen doorgaans geen worteltje. Dat wilde konijnen door de band genomen minder, tot geen worteltjes eten heeft weer te maken met het feit, de jagers, het kost te veel tijd die dingen op te graven. Het is ook veel beter geen wijn op te dienen, daar konijnen slecht tegen vocht kunnen, water is ook uit den boze. |
Gerrit, dank voor de tips, je zou een hele kookboek kunne schrijven zo te zien. Geen enkel probleem voor jou, toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 19:13
|
|
|
XABIA794 schreef: | euhhh, dat leg je wel bovenop het stoofvlees om mee te stoven en de boel pittig te binden |
Xabia, dat van jou is een typisch recept van bij ons. Nederlanders zouden die ook konijn ete ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 20:31
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Helaas heb ik niet eerder kunnen reageren hierop...
AW...
Ik heb op dat eiland gewoond... Alsof die jeugd zo'n achterlijke vertaling wel zouden begrijpen. Al zou ik contact met ze zoeken met welke vertaling dan ook... God is degene die mensen roept! Wanneer je dan Gods stem verstaat, dan is zelfs de statenvertaling te begrijpen, daar heb je geen staattaalbijbel voor nodig!
Hoewel die ook vol fouten zit, is de statenvertaling wel de meest betrouwbare vertaling. |
Gelukkig dat je toch nog reageert Ik vond het al zo stil. Weet je, ik heb geen zin in strijd, dat is hier al teveel. Jij hebt recht op jouw zienswijze en je ervaringen neem ik serieus.
Ik hoop dat we het over twee dingen eens zijn: 1. God roept mensen....en gebruikt daarvoor o.a. mensen.. 2. God spreekt ook door Zijn Woord, ongeacht vertaling...
hee, shalom! Tjoklat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 20:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Belgen en trappist Ze kenne niet zonder he Zelfs met een boterham met mosterd |
Het wordt eens tijd dat je wat anders gaat eten dan dat gehakt in alle vormen en maten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 20:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Verkeerde topic he ziek zijn is een ander topic En troost vele zijn er met je ziek |
Het was heel zacht weer vandaag...ik heb zelfs buiten gezeten...echt heerlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 20:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, alvast gefeliciteerd dan.
Of was het nou Floske die jarig was? |
Floshke verjaart in mei... en ik binnen enkele dagen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 20:56
|
|
|
Donderdag 23 februari, Psalm 25: 8-13; Het zacht gemoed.
De kleintjes hebben bij de Eeuwige een streepje voor. Hij let op de kleintjes. Hij heeft iets met de kleintjes. De nederigen, de ootmoedigen, de gebeukten en gebukten, de zwakken, de zieken en de zondaren – het is net alsof de God van Israël een zwak heeft voor de zwakken in de samenleving. Wat ik zeg – dat lijkt niet alleen zo, dat is zo! Je zou bijna zeggen: daar is Hij God voor! Daartoe is Hij ooit opgestaan, God onder de goden. Deze God neemt het niet, dat de minstens van de mensen worden gemarteld. Deze God is per definitie een bevrijder, een verlosser, daar heeft Hij zijn handen aan vol, Hij heeft er dag en nacht werk aan. Maar dat betekent wel dat je moet oppassen als je niet aan de kant van de kleintjes staat! De God, van wie wij geloven dat Hij de Ene is, de God die machtiger is dan alle anderen goden samen, die God, de Unieke van Israël, heeft het niet zo op alles wat zich machoachtig vermeet de lakens te kunne uitdelen. Je kunt maar beter aan de goede kant staan, aan de kant van de ootmoedigen. Was dat is: ootmoedigheid? Een ootje is een klein, rond tekentje, een onbetekenend cijfertje, een nulletje. Wie zich in het ootje laat nemen, is minder dan niets. Een ootmoedig mens verbeeldt zich niets, heeft geen pretenties, streeft niet naar het halen van tienen. Een ootmoedig mens weet dat hij van genade moet en kan en zal en mag leven. Zo’n mens wordt op de goede weg geleid. Op zulke wegen wil Hij je gids wel wezen!
God is goed, Hij is waarachtig en gaat zijn getrouwen voor, brengt, aan zijn verbond gedachtig, zondaars in het rechte spoor. Hij zal leiden ’t zacht gemoed in het effen recht de Heren: wie Hem needrig valt te voet, zal van Hem zijn wegen leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 21:15
|
|
|
De straattaalbijbel beleeft de zevende druk inmiddels.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 februari 2012, 21:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |