ChristianMatch

Forum

De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3645 3646 3647 3648 3649 3650 3651 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HARM012

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:06

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een vreemde opmerking, met een knipoog naar het geloof. Lees eens de NBV, dan heb je een goede begrijpelijke vertaling voor deze tijd en deze generatie.
Bovendien vind ik het een beetje vreemd hoe je stelt dat de jeugd zo anders is als vroeger. Heb ook opgroeiende kinderen en die hebben nooit moeite met het ABN. In een werksituatie of op school worden ze ook voldoende geconfronteerd met het ABN, dus in mijn ogen is dit volledig overbodig wat je schrijft.

*zucht*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARM012

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:15

GERRIT084 schreef:
Dat zeg ik ook, doe maar een straatverbod, en ze laten houden aan de regels thuis.
Moest ik vroeger ook, en dan waren er die wel alles mochten, die de goe ganse dag en avond op straat zwalkten.
Om maar te zwijgen wat daar later van terecht is gekomen, er zijn al gemeente waar hangjongeren worden verwijderd of worden opgepakt.
Van mij mogen ze, gewoon de knuppel er over, tis allemaal Rutte geschut.
Dat ga je nog erger meemaken, tenzij ze de vermanende tik weer terug plaatsen in het mag weer.
Dat was vroeger ook zo, deed je wat verkeerd, en je kreeg een draai om de oren, en je zei het thuis, kreeg je nog een pak rammel.
Hielp dat pak rammel?
Ik denk van wel, althans mij hielp het wel, je keek de volgende keer wel beter uit.
Denk je nu echt dat een straatbijbel meerwaarde zou hebben, ze kunnen zich niet eens aan de gevestigde orde houden, lat staan dat een straatbijbel, waar ze de beloning niet van kunnen zien, althans niet gelijk.

ik zal er als ik jou was direct werk van maken.
Gebruik je kennis! Jij weet precies hoe je hangjongeren moet aanpakken.

Kom op..
We leven in 2012.

Als voorbeeld denk ik nu aan mijn school.
De regel is; leraren bij voornaam noemen en JE zeggen. Anders voelen ze zich oud. (de stakkers)

Of je wilt een baan.. Je wordt nergens aangenomen omdat je geen opleiding hebt.

Waarom hebben ze geen opleiding? Nou dat ligt niet aan de jeugd zelf. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ervaar het nu ook, nu ik op het MBO zit. Het is geen niveau, je hebt laagopgeleide leraren, het moet allemaal groot, enz. enz.
Volgens mij kan de jeugd er niks aan doen dat onderwijs in Nederland knudde is.
Lijkt mij meer de ''schuld'' van de oudere generaties.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

En ja.. dan uiteindelijk word je vervelend.
Waar ze dan belanden is op straat.
En daar willen ze nu de jeugd bereiken. Lijkt mij alleen maar goed.

Nogmaals.. ik keur het echt niet goed hoor.. dat er een Bijbel is in straattaal. Het had ook anders opgelost kunnen worden.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:17

HARM012 schreef:
*zucht*

ach, een ander antwoord was ook niet te verwachten, inspanning wordt het nieuwe woord van de jeugd, stel je voor, we hebben toch ontspanning.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:20

HARM012 schreef:

Kom op..
We leven in 2012.

De regel is; leraren bij voornaam noemen en JE zeggen. Anders voelen ze zich oud. (de stakkers)

Waarom hebben ze geen opleiding? Nou dat ligt niet aan de jeugd zelf. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ervaar het nu ook, nu ik op het MBO zit. Het is geen niveau, je hebt laagopgeleide leraren, het moet allemaal groot, enz. enz.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

Nogmaals.. ik keur het echt niet goed hoor.. dat er een Bijbel is in straattaal. Het had ook anders opgelost kunnen worden.

In een vorig topic van je zeg je dat je de bijbel in straattaal in je kast hebt staan.
En nu zeg je dat je die versie afkeurt....

Beetje tegenstrijdig.
Naar boven

Auteur Bericht
HARM012

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:22

MARISKA601 schreef:
In een vorig topic van je zeg je dat je de bijbel in straattaal in je kast hebt staan.
En nu zeg je dat je die versie afkeurt....

Beetje tegenstrijdig.

Leer lezen..
Ik zeg niet dat het het goed of afkeur.
Het enige wat ik doe met deze straatbijbel is het de kans geven..

Ik trek geen conclusies zonder eerst research te doen en mij er in te verdiepen.
Naar boven

Auteur Bericht
HARM012

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:23

GERRIT084 schreef:
ach, een ander antwoord was ook niet te verwachten, inspanning wordt het nieuwe woord van de jeugd, stel je voor, we hebben toch ontspanning.

Hebben we ook nodig met mensen zoals jou.
Volgens mij is het tegenwoordig omgedraaid.
Jeugd gedraagt zich vroeg volwassen en volwassenen gedragen zich als een stel pubers.
Dat is wat mij direct opviel hier op het forum.

Word volwassen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:25

HARM012 schreef:

Kom op..
We leven in 2012.

Denk je nu werkelijk dat dit zoveel anders is dan vroeger? Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik met vrienden op straat rondhing. En we waren net zo bezig als deze jongeren. En de perspectieven van deze jeugd zijn veel groter als dat die van ons waren. Het is allemaal niet zo bijzonder hoor. Over een paar jaar zijn die kids op zichzelf en hebben huisje, partner, werk en kinderen. Het is een levensfase die we allemaal wel hebben meegemaakt, kijk maar eens hoe het over 10 jaar met ze gesteld is. Dan zie je dat ze meestal gewoon op hun pootjes terecht zijn gekomen. Om hiervoor nu een aparte bijbelvertaling voor te maken is schromelijk overdreven.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 22 februari 2012, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:26

HARM012 schreef:

Kom op..
We leven in 2012.

Natuurlijk zijn we 2012, en net als daarvoor, zegt het CDA en verwanten uit de oude tijd, pappen en nat houden.
Op oude voet verder gaan, nu een straatbijbel, later een straatwetgeving, en het moraal van het verhaal, met zijn allen een straat mentaliteit.
Alles aanpassen voor de inspanningen van de jeugd, houd ons allemaal jeugdig toch?!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:28

Ik denk, ik ga eens op het forum kijken, en ik ben er gewoon een beetje van overdonderd. Bedankt voor alle fijne reacties......en Leanne, je mag best wel blijven slijmen voor mijn part, want mn ego kan toch niet meer groeien.
Naar boven

Auteur Bericht
HARM012

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:28

CHATULIEM619 schreef:
Denk je nu werkelijk dat dit zoveel anders is dan vroeger? Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik met vrienden op straat rondhing. En we waren net zo bezig als deze jongeren. En de perspectieven van deze jeugd zijn veel groter als dat die van ons waren. Het is allemaal niet zo bijzonder hoor. Over een paar jaar zijn die kids op zichzelf en hebben huisje, partner, werk en kinderen. Het is een levensfase die we allemaal wel hebben meegemaakt, kijk maar eens hoe het over 10 jaar met ze gesteld is. Dan zie je dat ze meestal gewoon op hun pootjes terecht zijn gekomen. Om hiervoor nu een aparte bijbelvertaling voor te maken is schromelijk overdreven.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar jij praat al over hoe ze straks zullen zijn..

Hoe ze straks zullen zijn zal bij velen positief zijn en goed uitpakken maar bij sommigen kan het ook verkeerd aflopen.
De jeugd waar het helemaal goed mee komt leest deze versie van de Bijbel niet.
Dit is enkel bedoeld voor het selectief kleine groepje wat wel een risicofactor is voor problemen..
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:31

HARM012 schreef:
Hebben we ook nodig met mensen zoals jou.
Volgens mij is het tegenwoordig omgedraaid.
Jeugd gedraagt zich vroeg volwassen en volwassenen gedragen zich als een stel pubers.
Dat is wat mij direct opviel hier op het forum.

Word volwassen

Je moet geloven dat ik van de p.. ge...... ben, ik blijf liever jong, mijn pensioen kan ik wel vergeten.
Ik neem wel een wajong uitkering, dat is levenslang dan voor mij Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:32

HARM012 schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar jij praat al over hoe ze straks zullen zijn..

Hoe ze straks zullen zijn zal bij velen positief zijn en goed uitpakken maar bij sommigen kan het ook verkeerd aflopen.
De jeugd waar het helemaal goed mee komt leest deze versie van de Bijbel niet.
Dit is enkel bedoeld voor het selectief kleine groepje wat wel een risicofactor is voor problemen..
Op dit moment wordt die jeugd veel meer omringd met hulpverleners als vroeger. Meestal is het een kwestie van ouders, die geen grenzen durven te stellen aan hun kinderen. Daarnaast worden de gedragsproblemen van die kinderen worden ook opgepakt.
Ik vind de term hangjongere eigenlijk een scheldwoord en het werkt stigmatiserend. Een bijbelvertaling erbij en het stigma wordt alleen maar versterkt. Dan werk je alleen maar in de hand dat ze zich echt buiten de maatschappij stellen en wordt de drempel naar de gewone samenleving alleen maar verhoogd.
Als je alleen maar eens de moeite neemt om met ze te praten, dan zie je dat ze vaak gewoon naar school gaan en ook proberen een diploma te halen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 22 februari 2012, 11:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:55

Is het ook niet zo dat de politiek rommelt met alles in het onderwijs, waardoor de motivatie gaat afnemen bij de jongeren?

Is het ook niet zo dat de probleemjongeren op school thuis niet terecht kunnen omdat beide ouders werken?

Moeten we niet eerst de verantwoordelijkheid bij de ouders leggen als het kind dreigt te ontsporen?

Is het ook niet zo dat ouders hun kinderen een vrije opvoeding geven
waardoor het kind niet te handhaven is?

Dat jongeren zo hun eigen taal hebben moeten zij weten.
Maar laat de jeugd zich maar eens leren aanpassen door respect te hebben voor de medemens.
Die is veel te ver te zoeken bij de groephangjongeren.

Ik klink misschien heel ouderwets.
Maar ik ben vriendin van die jongeren.

Ik zelf heb geen kinderen, en als ik ze zou hebben, ben ik ook geen vriendin van ze.
Nee ik ben hun moeder die ze met ma mogen aanspreken en met u.

En de bijbel in straattaal zouden ze van mij niet mogen lezen, dat toont van geen enkel respect naar God toe.
God is mijn Hemelse Vader en niet een vriend die om de hoek van de straat woont.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:57

MARISKA601 schreef:
Ik doe hier niet aan mee.
De bajesklanten krijgen al zat van de staat.
En ja van o.a. mijn belastingcenten.
Moet ik ze ook nog gaan vertroetelen omdat ze zo zielig zijn
en verkommeren in hun cel?
Ze zitten zeker allemaal buiten hun schuld om in de cel?

Laat hun familie maar zorgen dat ze spullen krijgen.
Ten slotte maken zij soms ook gebruik van de waar
die hun "lieverdjes" gebruikt hebben na de roofovervallen,
drugstransporten, roofmoorden enz.

btw ik rij geen auto en heb dus geen zegels.

Heey Mariska, en alle anderen natuurlijk,

Volgens mij is het handig om ff te weten wat die Bajesagenda precies is:

De bajesagenda is een geliefd gebruiksproduct met uitleg over de bijbel, het christelijk geloof, een bijbelleesrooster en Het Onze Vader in diverse talen. Verder staan er tekeningen en gedichten van gedetineerden. Aan de agenda ligt de diepe wens ten grondslag dat gevangenen door Jezus God leren kennen. God vergeeft fouten en wil ook gedetineerden helpen hun leven weer op orde te brengen en evenwichtig terug te keren in de maatschappij.

Je begrijpt vast ook dat de staat zulke dingen echt niet gaat subsidiëren...... Knipoog smiley En ook gedetineerden gun je dat ze Christus leren kennen, ongeacht wat de aanleiding voor hun bajesverblijf ook is.
Vandaar ook deze actie.

Maar ik begrijp dat je niet rijdt, dus dan wordt zegeltjes sparen lastig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 12:11

[url]

Hey Chat,
Van Harte Gefeliciteerd met je 51 ste verjaardag,
God's zegen voor het komende jaar.

Gr Erika

Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 22 februari 2012, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 12:45

Mooiste moment......
Op je vrije ochtend krant lezen in het zonnetje.... stukkie naar de winkel fietsen terwijl het hèèrlijk weer is.... de vogels horen fluiten...
T wordt nu vast echt LENTE!!! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 13:14

Zacht weer, een zonnetje en het waait een beetje...de was hangt voor de eerste maal dit jaar buiten te drogen...

Boze smiley ...ik vind mijn hark niet meer...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 13:25

Vandaag begint de vasten...dus eet ik maar beschuitjes en radijsjes...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 13:28

ANNETTE050 schreef:
http://youtu.be/sMxlExJWd_Y

You raise me up ...

Ook een goeie Knipoog smiley
http://youtu.be/hS9yvRut6PQ
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:06

FRANKT627 schreef:
Vandaag begint de vasten...dus eet ik maar beschuitjes en radijsjes...

Vasten met beschuitjes en radijsjes??? Bij het vasten eet je toch ff helemaal niet? Of is het "soberen"? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:09

STEENTJE178 schreef:
Vasten met beschuitjes en radijsjes??? Bij het vasten eet je toch ff helemaal niet? Of is het "soberen"? Knipoog smiley

40 dagen vasten (ik bedoel dan niet eten) zou nefast zijn...het is inderdaad soberen...eigenlijk is vasten meer dan alleen maar minder of soberder eten maar goed aangezien er teveel ant-katholieken zijn is dit geen onderwerp voor deze topic of CM in het algemeen.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 22 februari 2012, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:10

GERRIT084 schreef:
Ach het zal zijn tijd nog wel even duren, dat ze ook in Friesland gaan integreren, en Nederlandse gezegdes leren
Uiteindelijk lukt het met andere minderheden ook al aardig Engeltje smiley Gefrustreerde smiley

Ach, hoe groot is het verschil tussen ziedend en siede? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:13

FRANKT627 schreef:
40 dagen vasten (ik bedoel dan niet eten) zou nefast zijn...het is inderdaad soberen...eigenlijk is vasten meer dan alleen maar minder of soberder eten maar goed aangezien er teveel ant-katholieken zijn is dit geen onderwerp voor deze topic of CM in het algemeen.

Je hoeft geen Katholiek te zijn, om bekend te zijn met vasten. Ook "Protestanten" kennen zowel vasten als vooral ook "versoberen".

Maar aangezien dit topic over lekker eten gaat....... past dat vast beter in een ander topic Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:18

CHATULIEM619 schreef:
......en Leanne, je mag best wel blijven slijmen voor mijn part, want mn ego kan toch niet meer groeien.

Dat is oud nieuws he........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:23

HARM012 schreef:

harm, ik denk dat het probleem is dat je ietwat uitsteigt boven het nivo van sla ze blauw met een knuppel (wat ook wel geweld, of mishandeling genoemd wordt)
star denken kun je nu eenmaal niet veranderen met een paar bijdrage's op een forum, en dat je de straatbijbel in de kast hebt staan, getuigd van het feit dat je je wilt en kunt inleven in je klasgenoten; iets dat hier op christianmatch niet vanzelfsprekend lijkt te zijn.

ik denk dat velen die hierboven gereageert hebben, veel zouden kunnen leren van een 18-jarige!!

mijn respect heb je, maar de straatbijbel lezen? gaat dit meissie "van de oudere generatie"nog effies nie doen,....... Knipoog smiley

hannah......kent een klein tipje van de wereld van verwaarloosde en geknuppelde kinderen als pleegmoeder.

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 22 februari 2012, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:30

STEENTJE178 schreef:
Je hoeft geen Katholiek te zijn, om bekend te zijn met vasten. Ook "Protestanten" kennen zowel vasten als vooral ook "versoberen".

Maar aangezien dit topic over lekker eten gaat....... past dat vast beter in een ander topic Knipoog smiley

En wat komt er bij jou op tafel?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:32

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk, ik ga eens op het forum kijken, en ik ben er gewoon een beetje van overdonderd. Bedankt voor alle fijne reacties......en Leanne, je mag best wel blijven slijmen voor mijn part, want mn ego kan toch niet meer groeien.

Ojee, niet meer groeien??? Dan is er nog maar 1 weg mogelijk en dat is dalen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 15:43

He Chat van harte gefeliciteerd met je verjaardag en GOD's Zegen voor de toekomst.

Groet Mary
Naar boven

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 16:18

Hai allen,

Ik wil de draad weer oppakken en weer eens serieus beginnen met het verliezen van mijn overtollig vet. ik zal hier regelmatig mijn gewicht noteren.

Mvg. Henk
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 17:02

Chat, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog een fijne dag en bovenal Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3645 3646 3647 3648 3649 3650 3651 ... 6194 Volgende
Pagina 3648 van 6194