Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:18
|
|
|
Ik had nog soep van moeder in de diepvries...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:19
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | k heb mijn posting al verwijderd....dan maar weer gauw terug naar het niveau van de fabeltjeskrant... |
Ook dat niet...s.v.p... Kinderen komen hier niet...(al hoewel...soms twijfel je)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ham is varkenskont . Brrrrrr. |
Kijk ik ben zo makkelijk Visser...dat ik alles eet... Zelfs een varkenskont...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:28
|
|
|
Zeg niet...Ja...zo is nu eenmaal het leven.... Niet zozeer een slecht moment...maar wel triest en droevig.... Mijn lieve (oude) vriendin... Ik zeg ze al een week gedag...in de mogelijke wetenschap dat het de laatste keer is.... Nog 45 kilo is er over...nu wordt het praten moeilijk.. Ik moet huilen...kan er niets aan doen...Wat zal ik je wijze woorden en raadgevingen missen... Voor jouw is het niet erg... Je hebt steeds gezegd..WAT GOD DOET DAT IS GOED!!! Je wil dit leven ruilen tegen een leven met God!! Dat is iets om jaloers op te zijn...Ik ga je missen... Ik ben maar een mens...
Dankjewel...voor je liefde!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:58
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ja idd!. Het geeft m.i. ook wel een duidelijk beeld van de cultuurverschillen tussen het westen en de harde (drugs-)wereld van rijk en arm in Zuid-Amerika. Boeiend om te lezen, vond ik.
Eerlijk gezegd liggen Niemandsland en die boeken over Afghanistan hier nog te wachten om gelezen te worden |
Stuur ze ff door als je ze uit hebt???? Veel leesplezier!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 19:05
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het stond in de Telegraaf hoor en niet in de krant. Als je niet heel zeker weet dat het waar is, behoor je zoiets niet te schrijven.
Thomas, gelooft er niets van. |
Dat er een complot tegen Friso zou zijn gesmeed, geloof ik nog net niet. Waar ik ondertussen wel van overtuigd ben is dat Beatrix een heel andere geheime agenda heeft dan algemeen aangenomen wordt. Onder het alibi van koningsschap worden vieze en gemene spelletjes gespeeld en is de waarde van een mensenleven heel laag.
Maar goed, wat kun je verwachten van een koningshuis dat op fraude gebaseerd is he...
Pieter, ondanks dat gun ik het de familie Van Amsberg dat Friso gezond het ziekenhuis mag verlaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 19:34
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | k heb mijn posting al verwijderd....dan maar weer gauw terug naar het niveau van de fabeltjeskrant... |
Verdikkie......en jij had net het niveau van kabouters en aliens bereikt.........moet je weer omhoog........tis toch wat he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 19:37
|
|
|
Runderstoofpot met aardappelen en roomzachte spitskool,toe opgeklopte aarbeienyoghurt met slagroom en aarbeitjes........en..........spagetti met gehaktsaus,toe opgeklopte citroenyoghurt met room.....
(op dinsdag kook ik in 2 gezinnen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:19
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat er een complot tegen Friso zou zijn gesmeed, geloof ik nog net niet. Waar ik ondertussen wel van overtuigd ben is dat Beatrix een heel andere geheime agenda heeft dan algemeen aangenomen wordt. Onder het alibi van koningsschap worden vieze en gemene spelletjes gespeeld en is de waarde van een mensenleven heel laag.
Maar goed, wat kun je verwachten van een koningshuis dat op fraude gebaseerd is he...
Pieter, ondanks dat gun ik het de familie Van Amsberg dat Friso gezond het ziekenhuis mag verlaten. |
Uiteraard wensen we dat. Persoonlijk ga ik nog een stap verder. Ik had hem eigenlijk liever als koning gezien dan zijn oudere broer. Hij heeft de intelligentie van zijn vader, die onder Bea's korenmaat moest blijven en Friso was uitstekend geschikt geweest. Maar goed volgens de wetgeving kan hij dat niet meer worden. Of hij hier uit komt en vooral hoe daar is nu eenmaal weinig van te zeggen dus we wachten maar af. En hoewel ik op de basisschool op ben gegroeid met God, Nederland en Oranje heb ik daar zo mijn bedenkingen tegen. Zo logisch zijn deze drie grootheden niet met elkaar verbonden. De leden van het koningshuis zijn gewone mensen die wel heel rijk zijn en voordeel hebben van de kennis die binnen de regering aanwezig is en was. Colijn vertelde Wilhemina als een van de weinigen van de op handen zijnde devaluatie in de dertiger jaren. Terwijl een groot deel van Nederland het erg slecht had en kreeg, stelde Hare Majesteit haar enorme belangen snel veilig, zodanig zelfs dat het de effectenbeurs nogal beïnvloedde. God, Nederland en Oranje? Nou eerder Oranje en de Mammon hoor. Niets menselijks was hen vreemd. Bernard niet en zijn schoonvader al helemaal niet. Dat Prins Hendrik gezien werd in een jongensbordeel was niet fijn voor Wilhelmina, zeker niet in die tijd. Voor mij mag het koningshuis blijven maar die Oranjekwijl, zeker in christelijke kring, is wel eens wat teveel van het goede. Ik moet nog steeds een beetje lachen toen de serie over Willem van Oranje werd uitgezonden en een deel van de bevolking vond dat het eeeeh buiten de deur eten van de Vader desch Vaderlandsch, die hij zeker wel was, te breed werd uitgemeten. Het was in die tijd bepaald niet ongebruikelijk voor de edelen. Zijn huwelijk met Anna van Saksen was echt niet uit liefde, hij werd er beter van en dat was normaal in die tijd. Willem de Zwijger deed zijn bijnaam vaak eer aan op dit punt. Het is wel goed dat het koningshuis toch een stukje nationale eenheid bewerkstelligt en wat mij betreft blijft dat zo.
Thomas, gunt Friso herstel, net als de andere zieken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 24 februari 2012, 14:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:29
|
|
|
Dinsdag 21 februari; Psalm 24:7-10; Ruim baan.
De poorten steken de kop op, alle deuren kijken reikhalzend in één richting: daar komt de koning! Ruim baan voor de majesteit! Alsof het prinsjesdag betreft, zo schildert de psalm de intocht van de Eeuwige. In Israël is altijd sterk verlangen geweest ooit een vorst te mogen begroeten die een eind zou kunnen maken aan onvrede naar zo’n Messias. Maar van welke volk kun je dat niet zeggen? Diep vanbinnen strekken we ons allen uit naar een vorst van vrede, een hemelse mens die orde op zaken stelt. Soms is die hunkering zo blind dat we zelfs met een dictator genoegen nemen, een Führer, die goedbeschouwd meer breekt dan bouwt. Soms wordt die hunkering zo sterk dat we menen zelf een heilstaat op te kunnen bouwen, met uitschakeling van dissidenten die roepen dat het anders moet. Maar de hunkering blijft, het verlangen naar een verlosser die de wereld bevrijden kan. Het mooie van psalm 24 is dat alle poorten worden geroepen zich te verheffen om de verwachte koning binnen te laten. Hij zal elke mensenmaat te buiten gaan! Geen wonder dat Israël er grote moeite mee heeft om in Jezus zo’n majesteit te zien. Moet een klein kind uit Bethlehem de Messias van de wereld zijn? De kerk van Christus heeft er toch fiductie in. Groot zal Hij zijn, zodra Hij komt in0 macht en majesteit! Zo groot, dat alle poorten uit hun vliegen en alle dichte deuren hoog als de hemel opengaan. God zelf zal onder mensen wonen!
Gij poorten, heft uw hoofd omhoog, aloude deur, maak wijd uw boog, ruim baan voor verheven koning. Wie is die vorst van ’s hemels legermacht! Hij komt, Hij maakt bij ons zijn woning.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Runderstoofpot met aardappelen en roomzachte spitskool,toe opgeklopte aarbeienyoghurt met slagroom en aarbeitjes........en..........spagetti met gehaktsaus,toe opgeklopte citroenyoghurt met room.....
(op dinsdag kook ik in 2 gezinnen ) |
Ach je moet je eigen niet zo druk maken je bent zelf toch ook klein geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:48
|
|
|
Even op de fiets gekookt vandaag. Bami, Tjap tjoy, foe yong hai, sate en kip, heerlijk! Kan er morgen nog van eten, wat kan ik toch goed koken!
Thomas, zit nu op zijn luie BIL uit te buiken want dat wil Hannah graag, hm.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 21 februari 2012, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:52
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Zeeland. Ga jij dan niet meer uit je dak ??? Soms moet mn versterker wel even op 10 met dit soort muziek . Sjalom. Martin |
Klopt Martin...ik ben geen....UIT-JE-DAK- mens... Nooit geweest ook!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 21:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | [size=7] (je mág geen vieze woordjes zeggen van de juf |
jawel...als 'tie in de fase zit van de 'vieze woordjes zeggen' mag je dat niet onderdrukken.... .....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 21 februari 2012, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 21:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zeg niet...Ja...zo is nu eenmaal het leven.... Niet zozeer een slecht moment...maar wel triest en droevig.... Mijn lieve (oude) vriendin... Ik zeg ze al een week gedag...in de mogelijke wetenschap dat het de laatste keer is.... Nog 45 kilo is er over...nu wordt het praten moeilijk.. Ik moet huilen...kan er niets aan doen...Wat zal ik je wijze woorden en raadgevingen missen... Voor jouw is het niet erg... Je hebt steeds gezegd..WAT GOD DOET DAT IS GOED!!! Je wil dit leven ruilen tegen een leven met God!! Dat is iets om jaloers op te zijn...Ik ga je missen... Ik ben maar een mens...
Maar zo is het leven wel...... Leven en dood ligt dicht bij elkaar.... Dankjewel...voor je liefde!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STARGATE314
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 21:34
|
|
|
In de tuin van bloemen en dromen die uitkomen drinken we leven. De zon schenkt wonderen.
Wanneer de tijd stil staat voor het hart van het fragiele verwelken de bloemen als een ongehoorzame nachtmerrie.
Wanneer ik altijd onze handen kan lezen, bloeien de tuinen in elk seizoen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 21:48
|
|
|
PIETER649 schreef: | De leden van cm zijn, voor zover ze gescheiden zijn, ALLEMAAL schuldloos gescheiden... zeggen ze.
In het kader van vergeving van de dader, ben ik benieuwd of het exje, uiteraard na diep berouw en gemeend vergeving te hebben gevraagd, alsnog weer welkom is in de echtelijke woning en sponde.
God vergeeft. De mens is geen God. Echt waar. |
Hallo Pieter
Ja bij is ze welkom ik heb er wel lang overgedaan en later gesprekken gehad met haar want ja ik kom haar nog geregelt tegen op verjaardagen van de kinderen en ach het is al 32 jaar geleden haha. En eigelijk vind ik ex een niet prettige benaming voor me zelf altans ik noem haar liever bij haar naam Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Klopt Martin...ik ben geen....UIT-JE-DAK- mens... Nooit geweest ook!!! |
Hallo Zeeland
Ja ik heb dat wel als iets me heel mooi vind dat heb ik ook als ik in de kerk ben (niet altijd) Maar ik vind het soms wel heerlijk. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:06
|
|
|
HERMAN388 schreef: | printer gekocht en geinstalleerd en kabels aangesloten maar geen verbinding. Rara Na lang zoeken, werken de usb niet en ook webcam niet. Kast opengemaakt en overal gezocht en nog prima. Zoeken bij configuratiescherm bij poorten en ze werken prima. Nog raadsel |
Hallo Herman. Ik heb het zelfde gehad met de mijne en aan het eind zei de comp dat hij 2 drivers niet kon vinden en heb toen alles van de comp afgehaald en dacht ik breng hem terug en koop een andere maar 2 dagen later nog weer geprobeerd en toen werkte wel alles misschien een optie. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:20
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Even op de fiets gekookt vandaag. Bami, Tjap tjoy, foe yong hai, sate en kip, heerlijk! Kan er morgen nog van eten, wat kan ik toch goed koken!
Thomas, zit nu op zijn luie BIL uit te buiken want dat wil Hannah graag, hm. |
weet je wat hannah nog liever wil, thomas? bami, tjap tjoy, foe yong hai, sate en kippekont
hannah......heeft nog nooit zo best willen luisteren naar de juf....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:38
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Even op de fiets gekookt vandaag. Bami, Tjap tjoy, foe yong hai, sate en kip, heerlijk! Kan er morgen nog van eten, wat kan ik toch goed koken!
Thomas, zit nu op zijn luie BIL uit te buiken want dat wil Hannah graag, hm. |
Knappe fiets Thomas, maar this zeker wel duurzame energie waar je dan op kookt Ik zou er toch minimaal octrooi op zetten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:39
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Zeeland
Ja ik heb dat wel als iets me heel mooi vind dat heb ik ook als ik in de kerk ben (niet altijd) Maar ik vind het soms wel heerlijk. Sjalom. Martin | Je hebt gelijk....ik zing vaak(ik kan nu niet zingen en ervaar dat als een missend iets) Vaak zijn het dan geestelijke liederen... Oke...misschien noem ik het dan niet uit mijn dak gaan, maar ik kan me er wel helemaal fijn bij voelen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 23:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | weet je wat hannah nog liever wil, thomas? bami, tjap tjoy, foe yong hai, sate en kippekont
hannah......heeft nog nooit zo best willen luisteren naar de juf.... |
Kippekont? Maken ze daar dan ook al beenhammetjes van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 23:13
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Knappe fiets Thomas, maar this zeker wel duurzame energie waar je dan op kookt Ik zou er toch minimaal octrooi op zetten |
Het is een bijzondere fiets Gerrit, dat is wel zeker gemaakt door Kooistra en Gaastra en al meer dan 20 jaar oud. Ik zit dicht bij de binnenstad en een fiets is echt veel sneller. Of het energiezuinig is weet ik nog zo net niet. Het zal wel een ramp zijn voor de bloeddruk maar het smaakte me geweldig. Ik heb de ajam pangang even bekeken maar heb geen idee van welk deel van de kip het komt, Hannah. Maar ik heb nog niet de helft op dus je had zo mee kunnen eten.
Thomas, eet het morgen zelf maar op.
|
|
Naar boven |
|
|