Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 15:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zat mij net te bedenken, wat voor nut heeft het om hier te melden dat je niet verlengd. Sommigen hebben er geen behoefte aan vertrekken met de noorderzon. Anderen delen mee dat ze een relatie hebben en niet meer verlengen.
En dan heb je mensen die vlak voor dat hun abonnement afloopt, even hun gal hier spuien hoe zij over cm in het algemeem denken. Is het niet zo dat degenen die hun gal spuien, zelf een aandeel hebben gehad over het algemeen?
Ik zou hier ook een heel verhaal kunnen houden waarom ik niet verleng. Maar wat bereik ik er mee? Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mischien niet altijd vriendelijk ben geweest naar anderen toe.
Dus is het binnenkort over en uit voor mij. |
Ben je mal, jij bent de vriendelijkheid zelve, binnenkort is ook mijn tijd hier geweest, en denk ook niet meer terug te komen. Het was best wel leuk, en soms wat minder, en nu daar laat ik me niet over uit. Je mist allemaal wel eens de bus, en soms is dat ook niet zo,n ramp, als de volgende maar op tijd is. En in mijn geval, ach het kan nog net, een maandje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 15:49
|
|
|
En vandaag vandaag wordt er niet gegeten vandaag, is iedereen aan het vasten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 16:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zat mij net te bedenken, wat voor nut heeft het om hier te melden dat je niet verlengd. Sommigen hebben er geen behoefte aan vertrekken met de noorderzon. Anderen delen mee dat ze een relatie hebben en niet meer verlengen.
En dan heb je mensen die vlak voor dat hun abonnement afloopt, even hun gal hier spuien hoe zij over cm in het algemeem denken. Is het niet zo dat degenen die hun gal spuien, zelf een aandeel hebben gehad over het algemeen?
Ik zou hier ook een heel verhaal kunnen houden waarom ik niet verleng. Maar wat bereik ik er mee? Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mischien niet altijd vriendelijk ben geweest naar anderen toe.
Dus is het binnenkort over en uit voor mij. |
De laatste keer dat je afscheid nam, heb je het toch ruim 22 uur volgehouden he... Ik zal t ditmaal op de stopwatch bijhouden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 16:31
|
|
|
PIETER649 schreef: | De laatste keer dat je afscheid nam, heb je het toch ruim 22 uur volgehouden he... Ik zal t ditmaal op de stopwatch bijhouden |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 16:32
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En vandaag vandaag wordt er niet gegeten vandaag, is iedereen aan het vasten |
Neehoor, vasten begint toch pas woensdag? (en dan doe ik er nog niet aan mee) Hier gaan we een hartige taart van rode bietjes uitproberen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 16:33
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En vandaag vandaag wordt er niet gegeten vandaag, is iedereen aan het vasten |
Op zondag?? Nee we zeiden altijd tegen mn pa zondag is de dag dat je buikie groeien mag
Dus lekker een pasteitje op en daarna een biefstuk met kruidenboter en als toetje verse ananas met slagroom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 16:34
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Net het rijtje van Francine Rivers gelezen, nu begonnen aan "Tegen de stroom in" van Lynn Austin. Heeft iemand het boek al gelezen? Of andere boekentips?? |
De boomgaard van Lynn Austin is erg mooi heb ik zelf tja en de boeken van Karen kingbury zijn het lezen zeer zeker waard net als idd Francine rivers!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 17:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is me nog niet duidelijk of je nu lege handen had bij Media en Saturn...of dat die ballen er niet meer waren???? |
Ze is met lege handen en een volle maag naar huis gegaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 18:32
|
|
|
Eerlijk gezegd Mario is het m.i. begonnen met het verslag over de Golfoorlog. En ik vind het niet zo erg. Toen het El Al vliegtuig in mijn achtertuin landde in 1992, vond ik het juist heel goed, dat iedereen kon zien en beseffen wat voor vreselijke ramp het was. Het zorgde ook voor medeleven en begrip, en binnen zes weken hadden we een andere woning aangeboden gekregen.. Er schuilt heel veel kracht in tv uitzendingen, denk maar wat er gebeurd is in de Arabische lente. Dit was zonder tv nooit gebeurd. Dat het soms om wat minder belangrijke onderwerpen gaat, dat neem ik dan maar op de koop toe, maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden over wat er in deze wereld gebeurt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 18:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd Mario is het m.i. begonnen met het verslag over de Golfoorlog. En ik vind het niet zo erg. Toen het El Al vliegtuig in mijn achtertuin landde in 1992, vond ik het juist heel goed, dat iedereen kon zien en beseffen wat voor vreselijke ramp het was. Het zorgde ook voor medeleven en begrip, en binnen zes weken hadden we een andere woning aangeboden gekregen.. Er schuilt heel veel kracht in tv uitzendingen, denk maar wat er gebeurd is in de Arabische lente. Dit was zonder tv nooit gebeurd. Dat het soms om wat minder belangrijke onderwerpen gaat, dat neem ik dan maar op de koop toe, maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden over wat er in deze wereld gebeurt. |
Maar volgens mij ging het nu een beetje over de over the top verslaggeving........ journaals om te vertellen dat er geen nieuws is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 19:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus realiteitszin is eigenlijk dat je iemand wel vergeeft maar dat hij dan wel een heleboel dingen niet meer mag? Hij/zij heeft dus voor de rest van zijn leven beperkingen is dat dan volledige vergeving?Ik denk dat vergeving een stuk moeilijker is dan dat sommige mensen hier beweren en schrijven.......en niet alleen over dit onderwerp incest maar in het algemeen..... |
dat is exact wat ik bedoel, willemijn; wel de zaken uitpraten, en achter je laten; en daarnaast toch de leefwereld van kinderen zo veilig mogelijk maken; daar hebben zij immers recht op?
God legt ons in de Bijbel immers ook "beperkingen" op, hoewel hij ons liefheeft?
hannah..........Liefde en grenzen stellen kunnen prima samengaan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 19:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat is exact wat ik bedoel, willemijn; wel de zaken uitpraten, en achter je laten; en daarnaast toch de leefwereld van kinderen zo veilig mogelijk maken; daar hebben zij immers recht op?
God legt ons in de Bijbel immers ook "beperkingen" op, hoewel hij ons liefheeft?
hannah..........Liefde en grenzen stellen kunnen prima samengaan...... |
Ik denk het juist niet Hannah.......iedere keer wordt er bij dit onderwerp het slachtoffer bij gehaald...... Je kan niet iemand vergeven en dan een heleboel randvoorwaarden stellen omdat jij dat vind.......De dader heeft dus levenslang........dat heeft het slachtoffer ook maar het gaat nu even over de dader... En dat laat nu juist zien dat vergeven veel moeilijker is dan je zo op het eerste gezicht denkt.....Je kan niet allemaal randvoorwaarden scheppen en invullen wat iemand wel en niet mag, dat is juist niet vergeven......en daar zit ook weinig liefde bij.....dan is vergeving en liefde een loze kreet..... En dat is te begrijpen maar dan kan iemand niet met kreten komen over liefde en vergeving....... Stel dat jij een man had die vreemd ging en je vergeeft hem en jullie willen verder met elkaar.....maar dan stel je als voorwaarde dat hij niet meer in de buurt van vrouwen mag komen want je weet maar nooit.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 19 februari 2012, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 20:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk het juist niet Hannah.......iedere keer wordt er bij dit onderwerp het slachtoffer bij gehaald...... Je kan niet iemand vergeven en dan een heleboel randvoorwaarden stellen omdat jij dat vind.......De dader heeft dus levenslang........dat heeft het slachtoffer ook maar het gaat nu even over de dader... En dat laat nu juist zien dat vergeven veel moeilijker is dan je zo op het eerste gezicht denkt.....Je kan niet allemaal randvoorwaarden scheppen en invullen wat iemand wel en niet mag, dat is juist niet vergeven......en daar zit ook weinig liefde bij.....dan is vergeving en liefde een loze kreet..... En dat is te begrijpen maar dan kan iemand niet met kreten komen over liefde en vergeving....... Stel dat jij een man had die vreemd ging en je vergeeft hem en jullie willen verder met elkaar.....maar dan stel je als voorwaarde dat hij niet meer in de buurt van vrouwen mag komen want je weet maar nooit..... |
Je kan toch een volwassene niet vergelijken met een kind, met jou vergelijk stel je dan andere vrouwen veilig.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 19 februari 2012, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 20:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd Mario is het m.i. begonnen met het verslag over de Golfoorlog. En ik vind het niet zo erg. Toen het El Al vliegtuig in mijn achtertuin landde in 1992, vond ik het juist heel goed, dat iedereen kon zien en beseffen wat voor vreselijke ramp het was. Het zorgde ook voor medeleven en begrip, en binnen zes weken hadden we een andere woning aangeboden gekregen.. Er schuilt heel veel kracht in tv uitzendingen, denk maar wat er gebeurd is in de Arabische lente. Dit was zonder tv nooit gebeurd. Dat het soms om wat minder belangrijke onderwerpen gaat, dat neem ik dan maar op de koop toe, maar ik vind het wel prettig op de hoogte gehouden te worden over wat er in deze wereld gebeurt. |
Nou Chat, das wel fijn dat jij als ergste bijwerking ziet dat er over minder belangrijke onderwerpen veel en vaak nieuws komt.
Persoonlijk vind ik dat door die aandacht en steun vanuit het westen voor die arabische winter, datzelfde westen medeschuldig is aan de vele doden die dit heeft gekost en nog gaat kosten.
Zo dom is rusland niet, die is tegen ingrijpen, nu ook in Syrie. Wat in het westen nauwelijks benadrukt word: 70% van de syrische bevolking staat achter hun president, over democratie gesproken.... De christenen in Syrie leven, net als in Egypte voor de opstand, een rustig leven. En die idealistische mafketels uit het westen gaan daar ff de moslimbroeders aan de macht helpen, ongelofelijk he, wat n idioten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 21:41
|
|
|
GILBERT767 schreef: | Sluit geen zaken uit omdat ze niet passen binnen onze westerse gedachten patronen, omdat Gods wegen hoger zijn dan de onze, alles waar we onder dit topic over discussiƫren staat of valt met openbaring van God, iedereen die openbaring van God wil kunnen begrijpen voor zijn eigen leven, moet onderandere zijn eigen meningen open houden voor de sturing van God, en God actief zoeken, en ieder die zich betrapt op het doen van het onderstaande bijbelgedeelte moet daarvan terug keren naar God.
Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest Wandelen. Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden Galaten 5:25
Ik heb deze reactie geplaatst in broederlijke liefde omdat het mij" en ik geloof ook God" veel pijn doet te merken dat er in het algemeen zoveel word vertrouwd op onz eigen verstand en doctrines, maar dat een levende relatie met God daar buiten word gehouden, keer terug naar God als je dit herkent | Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Zelf denk ik dat je vanuit verkeerde vooronderstellingen werkt. En dat dat de oorzaak is, dat je zo veroordelend doet naar andere mensen. Ten eerste is dit niet een gemeente, en er zijn zeker geen gelijkstemden hier. Maar moet je dan maar mensen veroordelen? Ten tweede is het begrip vanuit de Geest handelen voor veel mensen een vaag begrip, omdat ze domweg niet weten wat dat is. Je gebruikt dus termen die niet overkomen. Ten derde maak je een denkfout door een verschil van mening meteen af te schilderen als ruzie. Veel mensen discussiƫren omdat ze er van willen leren. En dat werkt juist verzoenend vind ik en wederzijds begrip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 22:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | Nou Chat, das wel fijn dat jij als ergste bijwerking ziet dat er over minder belangrijke onderwerpen veel en vaak nieuws komt.
Persoonlijk vind ik dat door die aandacht en steun vanuit het westen voor die arabische winter, datzelfde westen medeschuldig is aan de vele doden die dit heeft gekost en nog gaat kosten.
Zo dom is rusland niet, die is tegen ingrijpen, nu ook in Syrie. Wat in het westen nauwelijks benadrukt word: 70% van de syrische bevolking staat achter hun president, over democratie gesproken.... De christenen in Syrie leven, net als in Egypte voor de opstand, een rustig leven. En die idealistische mafketels uit het westen gaan daar ff de moslimbroeders aan de macht helpen, ongelofelijk he, wat n idioten |
Dan mogen jullie, in het grootte Germaanse rijk nog van geluk spreken. Hier in kaaskoppenland worden wij al geregeerd door dat stelletje huichel achtige overlopers. En dan durven ze er ook nog een grote C achter te plakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 22:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk het juist niet Hannah.......iedere keer wordt er bij dit onderwerp het slachtoffer bij gehaald...... Je kan niet iemand vergeven en dan een heleboel randvoorwaarden stellen omdat jij dat vind.......De dader heeft dus levenslang........dat heeft het slachtoffer ook maar het gaat nu even over de dader... En dat laat nu juist zien dat vergeven veel moeilijker is dan je zo op het eerste gezicht denkt.....Je kan niet allemaal randvoorwaarden scheppen en invullen wat iemand wel en niet mag, dat is juist niet vergeven......en daar zit ook weinig liefde bij.....dan is vergeving en liefde een loze kreet..... En dat is te begrijpen maar dan kan iemand niet met kreten komen over liefde en vergeving....... Stel dat jij een man had die vreemd ging en je vergeeft hem en jullie willen verder met elkaar.....maar dan stel je als voorwaarde dat hij niet meer in de buurt van vrouwen mag komen want je weet maar nooit..... |
Willemijn , dat is een voorwaarde die onwerkbaar is, dat snap je zelf ook wel.
Zoals Hannah ook aangeeft dat God "beperkingen" aan ons oplegt terwijl Hij wel van ons houd, maar het zijn wel altijd werkbare "beperkingen".
Daarnaast geef je de dader geen randvoorwaarden omdat jij dat zo graag wilt, maar omdat dat beter is voor in elk geval jezelf (als slachtoffer) en (wanneer je dat wilt) voor de dader. Zo heb ikzelf vanuit mijn verleden met mijn vader (geen incestverleden) hem wel vergeven (waar hij overigens niet bij was), maar ook besloten geen contact meer met hem te hebben, dat heb ik niet gedaan om hem te "pesten" maar omdat dit beter is voor mijzelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 23:06
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dan mogen jullie, in het grootte Germaanse rijk nog van geluk spreken. Hier in kaaskoppenland worden wij al geregeerd door dat stelletje huichel achtige overlopers. En dan durven ze er ook nog een grote C achter te plakken. |
ik ben die bananenrepubliek niet voor niks ontvlucht sucses met die corruptelingen daar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 23:08
|
|
|
HARALD940 schreef: | Willemijn , dat is een voorwaarde die onwerkbaar is, dat snap je zelf ook wel.
Zoals Hannah ook aangeeft dat God "beperkingen" aan ons oplegt terwijl Hij wel van ons houd, maar het zijn wel altijd werkbare "beperkingen".
Daarnaast geef je de dader geen randvoorwaarden omdat jij dat zo graag wilt, maar omdat dat beter is voor in elk geval jezelf (als slachtoffer) en (wanneer je dat wilt) voor de dader. Zo heb ikzelf vanuit mijn verleden met mijn vader (geen incestverleden) hem wel vergeven (waar hij overigens niet bij was), maar ook besloten geen contact meer met hem te hebben, dat heb ik niet gedaan om hem te "pesten" maar omdat dit beter is voor mijzelf. |
Dan heb je met hem afgerekent en je hebt hem niet vergeven........ Als God nu ook zo deed.....ik vergeef je maar.......ik wil geen contact meer met je? Dat zou toch niet goed zijn? Ik denk zelf dat mensen te vaak en te makkelijk met het woord vergeven in de mond lopen......dat is dan wat hypocriet..... Ik vind vergeven juist zo moeilijk omdat ik vind dat het absoluut en onvoorwaardelijk moet zijn.....en dat maakt het juist zo moeilijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 09:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan heb je met hem afgerekent en je hebt hem niet vergeven........ Als God nu ook zo deed.....ik vergeef je maar.......ik wil geen contact meer met je? Dat zou toch niet goed zijn? Ik denk zelf dat mensen te vaak en te makkelijk met het woord vergeven in de mond lopen......dat is dan wat hypocriet..... Ik vind vergeven juist zo moeilijk omdat ik vind dat het absoluut en onvoorwaardelijk moet zijn.....en dat maakt het juist zo moeilijk |
Volgens mij kan je de mens niet met God vergelijken, en hoe zit het dan met de Joden? Die hebben ook iets gedaan waarvoor zij op aarde vervolgd worden, zolang de aarde zal bestaan. Maar het is wel Zijn uitverkoren volk. Maar het is wel heel makkelijk, althans dat wordt gedaan, dat alles maar vergeven mag worden, als je zelf geen slachtoffer bent. Als iemand vervolgd wordt, voor b.v incest, of pedofilie, en er volgt gevangenisstraf, wordt die gene vast gezet ter bescherming van de maatschappij . En dat die gene niet meer in aanmerking komt, bij instellingen waarbij kinderen betrokken zijn, is dat geen straf, maar de bescherming van het kind. Als je 1x je hand hebt verbrand aan een hete pan, dan pak je hem toch ook niet voor een tweede keer, in de veronderstelling dat hij nu minder heet is als de vorige keer.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 20 februari 2012, 09:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 09:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik ben die bananenrepubliek niet voor niks ontvlucht sucses met die corruptelingen daar |
Bananenreplubliek was dat maar waar, meer ezels met 2 bultenrepubliek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 09:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan heb je met hem afgerekent en je hebt hem niet vergeven........ Als God nu ook zo deed.....ik vergeef je maar.......ik wil geen contact meer met je? Dat zou toch niet goed zijn? Ik denk zelf dat mensen te vaak en te makkelijk met het woord vergeven in de mond lopen......dat is dan wat hypocriet..... Ik vind vergeven juist zo moeilijk omdat ik vind dat het absoluut en onvoorwaardelijk moet zijn.....en dat maakt het juist zo moeilijk | Je kunt vergeven en ervoor kiezen niet meer met de ander om te gaan. In een ander stuk heb ik geschreven, dat vergeving niet betekent de klok terugdraaien en doen alsof er niks gebeurd is. We hebben ook verstandig om te gaan met de situatie zoals hij is. Er zijn nu eenmaal dingen gebeurd die diep ingegrepen hebben in de situatie van het slachtoffer. Bovendien is het een veel gehoord verwijt van de dader: "ik ben toch vergeven, dus ik moet maar weer gewoon omgaan met de mensen, die ik beschadigd heb."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 09:48
|
|
|
Ik had van de week de andijvie gewassen in de gootsteen. Iedereen weet dat er dan restjes met de afvoer meegaat. Dus dat gebeurde hier ook. Aangezien mijn badkamer met vuil wasgoed lag besloot ik dus ook maar die was weg te werken. Onder tussen was ik ook bezig met de keuken te soppen. Ondertussen hoorde ik ook ineens een luide knal. Ik rende naar de badkamer. En ja hoor ik zag uit de afvoer van de wasmachine allemaal restjes andijvie komen. Dat was het ergste nog niet. Het allerergst was dat de zijkant en het deurtje van de wasmachine er naast lagen. En het water stroomde maar door en de trommel draaide nog. En ik gilde naar mijn vader dat er kortsluiting was. En mijn vader begreep het niet hoe het allemaal kon.
Afijn het is inmiddels maandagochtend. En koffietijd. De wasmachine doet zijn werk. Geen andijvie in de badkamer nog in de keuken. Geen kortsluiting in huis. Want het was allemaal een droom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt vergeven en ervoor kiezen niet meer met de ander om te gaan. In een ander stuk heb ik geschreven, dat vergeving niet betekent de klok terugdraaien en doen alsof er niks gebeurd is. We hebben ook verstandig om te gaan met de situatie zoals hij is. Er zijn nu eenmaal dingen gebeurd die diep ingegrepen hebben in de situatie van het slachtoffer. Bovendien is het een veel gehoord verwijt van de dader: "ik ben toch vergeven, dus ik moet maar weer gewoon omgaan met de mensen, die ik beschadigd heb." |
Ik ben het niet met je eens......iedere keer als wij het hier over een dader hebben komt het slachtoffer naar voren...... Dit houdt dus concreet in dat een dader na zijn straf uitgezeten te hebben en zijn leven weer wil oppakken dit dus niet mogelijk is door al die mensen die zeggen hem te hebben vergeven maar eigenlijk diep in hun hart niet.....lees je hier op het forum ook..... Andere mensen vullen in wat hij wel of niet mag......Misschien heeft die mens daar zelf ook een mening over wat hij wel of niet aankan....... Het begint er nu een beetje op te lijken dat ik voor daders ben maar dat is niet het geval...Ik probeer alleen aan te geven dat het begrip vergeving veel lastiger is dan zo wordt geschreven en gezegd..... Als je allemaal randvoorwaarden aan vergeving vast zet, vergeef je niet..... Wat ik hier lees is: we vergeven.....maar....je mag dit of dat niet meer doen.... Als God jou vergeeft Chatuliem hoop je toch ook dat dat onvoorwaardelijk is en dat je daar als nieuw mens weer uitkomt? Dat is toch wel in de discussie over doop naar voren gekomen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARENDINE325
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:11
|
|
|
Je laat een voormalig alcoholist ook niet achter de bar werken. Dat heeft niets met vergeven te maken, maar met gezond verstand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:14
|
|
|
ARENDINE325 schreef: | Je laat een voormalig alcoholist ook niet achter de bar werken. Dat heeft niets met vergeven te maken, maar met gezond verstand. |
Het valt mij op dat Christenen hier zo 'n hartvochtige mening hebben......... Misschien dat een voormalig alcholist dat zelf kan en mag bepalen? En van wie mag hij dat niet? Van jou? Over gezond verstand gesproken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het valt mij op dat Christenen hier zo 'n hartvochtige mening hebben......... Misschien dat een voormalig alcholist dat zelf kan en mag bepalen? En van wie mag hij dat niet? Van jou? Over gezond verstand gesproken? | Het valt me op dat je zo'n gevoelig onderwerp zo harteloos gebruikt om je stelling door te zetten. Er is geen sprake van hardvochtigheid om mensen niet in de verleiding te brengen. Mensen kunnen vergeven worden, maar dat betekent niet dat je ze weer in dezelfde situatie moet brengen, die voor de zonde gezorgd heeft.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 februari 2012, 10:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het valt mij op dat Christenen hier zo 'n hartvochtige mening hebben......... Misschien dat een voormalig alcholist dat zelf kan en mag bepalen? En van wie mag hij dat niet? Van jou? Over gezond verstand gesproken? |
Dus vergeving geven staat boven gebruiken van gezond verstand? God heeft de mens verstand gegeven om die te gebruiken. Een gescheiden moeder zal nooit haar kinderen sturen naar hun vader die hun seksueel misbruikt heeft. Dat is vragen om problemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:36
|
|
|
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 20 februari 2012, 11:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARENDINE325
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:38
|
|
|
Calvijn: "De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad."
In de eerste plaats getuigt het niet van christelijke naastenliefde wanneer je een alcoholist niet beschermt tegen verleidingen waarmee hij zichzelf te gronde kan richten. In de tweede plaats getuigt het niet van christelijke naastenliefde wanneer je de omgeving van een alcoholist niet beschermt tegen de schade die hij aan zijn medemens kan aanrichten.
Mensen zijn van nature zwak. Adam at van de vrucht toen hij ertoe verleid werd. Het is niet hardvochtig om de omgeving van een incestpleger te beschermen tegen iemand die in het verleden heeft bewezen niet goed met zijn impulsen om te kunnen gaan. Het is niet hardvochtig om iemand tegen verleidingen te beschermen.
Bescherming tegen verleidingen heeft niets maar dan ook niets te maken met wel of niet vergeven.
|
|
Naar boven |
|
|