Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:25
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Mar gemut nie smerruges vruug de vragu beaantwoarde, daan slopte nog een bietske |
det kin ich wal doön zuuse toch? moar doar bisse oach vanaaf den opdrag is kloar dus hoof ich aug neet zoeë vreug noar bed toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:27
|
|
|
kee weet ik dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:31
|
|
|
[quote=IMRE695]
Tjonge Imre toch, je moet die gewoontes van Maris niet in gaan voeren hoor. s Nachts dan moet je slapen en overdag hier de boel een beetje in de gaten houden. Je krijgt het nog druk met je opdracht, van wie heeft het mooiste innerlijke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:32
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik wel hoor er moet toch iemand laatste worden |
Renske, ik weet niet of je het gezien hebt, maar je staat al op de 4de plaats.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:35
|
|
|
[quote=IMRE695]
Slaapkoppie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:37
|
|
|
Liefde is..., ook als je aan elkaar denkt, een gevoel van thuiskomen hebt. Liefde is...., een werkwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:44
|
|
|
ROBERTJAN655 schreef: | Met een broodje kopen moet je ook oppassen... Heb een keer een vers sauseizenbroodje gekocht voor iemand.... Bleek een moslim te zijn die geen varkensvlees wilde eten. Was verder een prima kerel waar ik standaard iedere zaterdag ff een chococroissant kwam brengen en een straatnieuws halen (die ik overigens maar zelden gelezen heb). Inmiddels staat hij niet meer bij onze supermarkt... |
tWas een warm Mozzarella broodje.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:44
|
|
|
ROBERTJAN655 schreef: | Met een broodje kopen moet je ook oppassen... Heb een keer een vers sauseizenbroodje gekocht voor iemand.... Bleek een moslim te zijn die geen varkensvlees wilde eten. Was verder een prima kerel waar ik standaard iedere zaterdag ff een chococroissant kwam brengen en een straatnieuws halen (die ik overigens maar zelden gelezen heb). Inmiddels staat hij niet meer bij onze supermarkt... |
tWas een warm Mozzarella broodje.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:45
|
|
|
Mooi geschreven, prachtig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:56
|
|
|
Hoi..ben zelf opgegroied binnen GKV en uiteindelijk beland in een baptistengemeente. Wat ik ervanheb geleerd is dat volwassendoop geen overdopen is...verre van dat. Ik zou heel graag allemaal een boekje aan willen bieden, volgens mij kun je het vrij downloaden van internet. Het is geschreven door Bolhuis en heet : "Vrijgemaakt door de Zoon" Het heeft bij mij mijn ouders mijn familie heel veel verhelderd. Google maar even.. het is gemakkelijk en boeiend te lezen. Hoe verschillend we als kerk ook kunnen zijn. Wij zijn allen 1 in Christus!! We vinden elkaar bij het kruis. En dat is nou precies waar het om draait. Succes!! en lots of love!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 17:25
|
|
|
liefde is 2 vliegen in 1 klap.... voor iemand bidden en tegelijk een oogje toeknijpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 17:35
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Met het stuk over liefhebben/bewaren van de geboden bedoel ik te zeggen, dat je niet in EEN ZONDE KUNT BLIJVEN VOLHARDEN als je het avondmaal neemt, want anders bewaar je m.i. niet de geboden van de Heer en dien ten gevolge kun je Hem dan ook niet liefhebben.
. |
Ik ben het hier volmondig mee eens Solafide
Het is inderdaad zo dat een inbreker of een witteboordenfraudeur niet aan het HEILIG Avondmaal kan gaan terwijl het schema voor de "werkzaamheden" van maandag al vast staat... Ook lijkt het mij niet de bedoeling dat Eugene na het avondmaal bij thuiskomst tegen Lucien zegt dat hij "wel zin heeft om ff met hem naar boven te gaan..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 17:54
|
|
|
RINGO975 schreef: | Ik ben het hier volmondig mee eens Solafide
Het is inderdaad zo dat een inbreker of een witteboordenfraudeur niet aan het HEILIG Avondmaal kan gaan terwijl het schema voor de "werkzaamheden" van maandag al vast staat... Ook lijkt het mij niet de bedoeling dat Eugene na het avondmaal bij thuiskomst tegen Lucien zegt dat hij "wel zin heeft om ff met hem naar boven te gaan..." |
Wat je zegt Ringo......Het is geloof ik dan wel de bedoeling dat die inbreker of witteboordenfraudeur zijn werkschema voor de maandag niet uitvoert en dat Eugene misschien wel zin heeft om met Lucien ff naar boven te gaan, maar daar niet (meer) aan toegeeft en de strijd daarmee aanbindt om het in het vervolg te laten........
Dat zal wel niet altijd even makkelijk zijn, maar is m.i. wel de juiste weg.
Ben ik helemaal met je eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 18:33
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Tussen het dutten door, ben ik erg wakker.
Alleen: ik heb steeds minder tijd ook overdag. En vanavond weer bezoek.
't Wordt misschien wel morgen dat ik jullie weer zie en spreek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 18:37
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik wel hoor er moet toch iemand laatste worden |
Velen eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.
En verder heb je wel iets met prinsen op witte paarden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 18:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nog even een opmerking van mijn kant. De nadruk bij de particulier ligt volgens mij verkeerd. Als ik naar mijn energienota kijk, kan ik niet meer dan een paar tientjes per jaar besparen aan electriciteit. Eigenlijk niet de moeite. Waar de echte kosten in zitten, is het gasverbruik. En het beste alternatief is niet een grote lelijke windmolen, maar door aardverwarming. Daar kan ik honderden euro's per jaar mee besparen. Ik vind het vreemd, dat dat niet meer gestimuleerd wordt. Voor zonnecollectoren krijg je subsidie, voor een pijp onder de grond, die niet zichtbaar is voor de buren krijg je dat niet. Er zit volgens mij dus meer achter dan alleen maar zorg om het milieu. |
De nederlandse staat heeft 2 belangrijke inkomstenbronnen. Gasbaten en snelheidsovertredingen. Die willen ze graag behouden, geloof ik
Toch is er een kentering gaande hoor Chatuliem, in Den Haag word op dit moment geboord voor aardwarmte. De bedoeling is dat daar 2000 huizen, een complete wijk dus, van gaan verwarmen. Ook is er een paprikakweker in Pijnacker die op eigen risico een aardwarmte voor zijn kassen heeft aangelegd. Na sucses bij de eerste kas, heeft hij bij zijn andere kas ook geboord, daar was de temperatuur zelfs dusdanig hoger dat zijn buren er ook gebruik van kunnen maken!! Eind jaren 80 vorige eeuw is bij Made (NB) een kompleet tuinbouwgebied gebouwd dat verwarmd werd met afvalwater van de amercentrale. Eind jaren 90 is een transportleiding vanaf EZH naar Bleiswijk gelegd met zowel afvalwater (te warm koelwater) alsook een leiding met CO2. Een tuinder doseert CO2 in zijn kassen, met dit systeem gebruikt hij de al aanwezige CO2 van de electriciteitscentrale EZH in plaats van zelf CO2 te creeren dmv zijn aardgasgestookte verwarmingssysteem. Dus in de zomer NIET meer onnodig hoeft te stoken!!
Zo zie je maar: er zijn best initiatieven op dit gebied. Trouwens, dat subsidiepotje voor de zonnecollectoren was binnen een halve dag al leeg, maar wees eens eerlijk, als ik in het buitenland rijd, duitsland bijvoorbeeld, vind ik al die daken vol zonnecollectoren toch een lelijk gezicht hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 19:36
|
|
|
RELLOK036 schreef: | det kin ich wal doön zuuse toch? moar doar bisse oach vanaaf den opdrag is kloar dus hoof ich aug neet zoeë vreug noar bed toe |
ow heddu gij effe geluuk da die opdraach kloar ies. lakker vruug wiekend den heej....geluuksvoagel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 19:45
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hannah, Marijanne en Maris .......waar blijven jullie ....en ook de rest?
Zit een mooie prijs aan hoor!
Een heerlijk dagje naar De Veluwsebron.... met je prins misschien wel. Ik hoop wel op een dinsdag . |
Hannah en Carien, wat leuk dat jullie ook aan mij denken zeg. Ik voel me helemaal vereerd.
Nou, zo'n dagje klinkt wel heel erg leuk zeg! Maar dan zeker op een dinsdag, anders wordt het wel heel heftig!
Maar voorzitter Imre, voordat ik me kandidaat stel heb ik nog even een paar vragen. Het gaat dus echt om het innerlijke hè? 'k Heb niet zo'n zin om geld en energie in m'n uiterlijk te steken, dat levert toch niet veel op. En wie kiest wie? Kiezen de mannen een miss CM en de vrouwen een mister CM? Of kiezen de mannen een mister uit en de vrouwen een miss. Of mag iedereen op zowel een man als een vrouw stemmen?
Hmm.....is het eigenlijk wel zo'n eer, om miss CM te zijn Wordt dat dan ook landelijk bekend gemaakt? En wat wordt er dan van je verwacht? Met Chris het land door, om reclame te maken.
Ik ben benieuwd naar het antwoord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 19:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je staat ervan te kijken welke info er allemaal op een forum te lezen is, marijan!! en als je dan een redelijk werkend geheugen hebt.......... |
Je hebt gelijk, Hannah! Daar ontbreekt het bij sommigen niet aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 19:50
|
|
|
Een mooi paaslied van Sela, 'k heb 'm volgens mij wel eens eerder geplaatst. Ik kan het niet laten, dus voor de 'nieuwe' mensen onder ons.
http://www.youtube.com/watch?v=1ITAbt5t8hQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 19:52
|
|
|
RELLOK036 schreef: | sommige zijn die balans kwijt en hebben dan zoon roombeheerder nodig en niet zo zeer als scheidrechter maar om ongewenst gedrag te voor komen |
Hmm.....gek eigenlijk, want als het goed is zijn we toch allemaal volwassen.
Ik wil geen oppasser.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 19:54
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Jij hebt idd veel geluk gehad JF, ik had jou er toen uitgegooit, als ik de baas zou zijn.
Ik denk dat je wel weet wanneer dat was? Zand erover en we denken er niet meer aan , oke? |
Geen ouwe koeien uit de sloten halen hè, Carien.
Nou Carien, het is nog nooit in me opgekomen om jou er uit gooien als ik baas zou zijn. En zo kan ik er gelukkig nog veel meer bedenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:12
|
|
|
wat verstaat men onder innerlijke schoonheid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat verstaat men onder innerlijke schoonheid? |
dat is de schoonheid die je niet fysiek kunt zien. soms is dat jammer, voor de schoonheid zelf, maar ook voor de kijker soms is dat fijn, voor de schoonheid zelf, maar ook voor de kijker.
het heeft nog 1 groot voordeel, je kunt er over liegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:33
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je hebt gelijk, Hannah! Daar ontbreekt het bij sommigen niet aan. |
mss wil 546 wel weer mee ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:34
|
|
|
RINGO975 schreef: | dat is de schoonheid die je niet fysiek kunt zien. soms is dat jammer, voor de schoonheid zelf, maar ook voor de kijker soms is dat fijn, voor de schoonheid zelf, maar ook voor de kijker.
het heeft nog 1 groot voordeel, je kunt er over liegen |
liegen is niet bepaald een schoonheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:36
|
|
|
IMRE695 schreef: | Velen eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.
ja jij snapt het
En verder heb je wel iets met prinsen op witte paarden.... |
tja die prins zal wel een droom blijven he maar gewoon een leuke vent heb ik al wel gevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:38
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hannah en Carien, wat leuk dat jullie ook aan mij denken zeg. Ik voel me helemaal vereerd.
Nou, zo'n dagje klinkt wel heel erg leuk zeg! Maar dan zeker op een dinsdag, anders wordt het wel heel heftig!
Maar voorzitter Imre, voordat ik me kandidaat stel heb ik nog even een paar vragen. Het gaat dus echt om het innerlijke hè? 'k Heb niet zo'n zin om geld en energie in m'n uiterlijk te steken, dat levert toch niet veel op. En wie kiest wie? Kiezen de mannen een miss CM en de vrouwen een mister CM? Of kiezen de mannen een mister uit en de vrouwen een miss. Of mag iedereen op zowel een man als een vrouw stemmen?
Hmm.....is het eigenlijk wel zo'n eer, om miss CM te zijn Wordt dat dan ook landelijk bekend gemaakt? En wat wordt er dan van je verwacht? Met Chris het land door, om reclame te maken.
Ik ben benieuwd naar het antwoord! |
Waarom dan zo vaak in de stoel bij de kapper (gna gna gna)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:42
|
|
|
Toen ik je laatste reactie las, over dat hij had gezegd dat voor God jullie bij elkaar horen en dat de tijd het dan wel zal leren (vrij vertaald) moest ik gelijk denken aan een relatie van nu ruim 2 jaar geleden. Toen hij het uitmaakte zei hij nog heel veel van mij te houden maar de situatie liet het niet toe op dat moment (allebei 4 kinderen en hij net uit scheiding) maar als God het wil dan komen wij weer samen. Vervolgens nam hij een passieve houding aan richting mij.
Ik geloof echt dat God een plan heeft met je en dat het tijd nodig heeft en er moet vertrouwen. Maar moet je dan een passieve houding aannemen, of in jouw geval elkaar niet meer zien? Ik vind het zo makkelijk om te zeggen, als God ons bij elkaar wilt dan komt dat nog wel. Er zit toch altijd nog een beetje eigen actie bij ook. Je zult je toch in een relatie je best moeten blijven doen. En niet alleen passief: och God regelt het wel......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:50