Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:58
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hannah, Marijanne en Maris .......waar blijven jullie ....en ook de rest?
Zit een mooie prijs aan hoor!
Een heerlijk dagje naar De Veluwsebron.... met je prins misschien wel. Ik hoop wel op een dinsdag . |
je mag toch wel zoveel namen indienen als je wilt hoop ik carien? en inderdaad het wordt een dinsdag; op prinsjesdag wel te verstaan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je mag toch wel zoveel namen indienen als je wilt hoop ik carien? en inderdaad het wordt een dinsdag; op prinsjesdag wel te verstaan!! |
Ow... ik dacht dat je jezelf aan moest geven om mee te doen
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 25 maart 2010, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | JOLAN931 schreef: aanmeldingen :
miss CM
1. carien 2. mary 3. leanne 4. marijan 5. 6. 7.
|
Ik kan niet meedoen dames!Is niet eerlijk voor jullie........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:16
|
|
|
[quote=JOLAN931]aanmeldingen :
miss CM
1.Hannah 2.Mariska 3.Does 4.Renske 5.Leanne 6.Syl 7.Mary 8.Jolan 9.Grace 10.Carien
Mister CM 1.Chatt 2. Rellok 3.Henk 4.Chris 5.Bul 6.wie volgen er meer? 5.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:17
|
|
|
[quote=LEANNE226] Ik kan niet meedoen dames!Is niet eerlijk voor jullie........
Wat nou Leanne? Je laat ons niet in de steek heh?
Oke ik snappum....word het voor ons weer wat makkelijker als jij niet mee doet idd
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 25 maart 2010, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:27
|
|
|
ROBERTJAN655 schreef: | Kun je uitleggen hoe je daarbij komt? Ik weet zo even niet waar de bijbel dat zegt.
Dat de doop noodzakelijk zou zijn voor het behoud van een overleden kind vind ik een beetje een bureaucratisch idee. Daar kan ik me niet iets bij voorstellen. Uiteindelijk blijft het een symbool, en als je niet in staat bent om dat symbool uit te voeren vanwege tijdgebrek blijft hetgeen wat gesymbolyseerd wordt natuurlijk wel gewoon van kracht. |
In Rom 7 beschrijft Paulus het volgende:
Rom 7 schreef: | Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. |
Hij beschrijft dat hij zonder wet leefde. Dit kan echter niet duiden op een werelds leven, aangezien hij als jood opgegroeid is en zich van jongs af aan de wet heeft gehouden. De wet heeft altijd een rol gespeeld in zijn leven. Waarom noemt hij dit dan expliciet als leven zonder de wet. In de joodse traditie is er een moment, dat kinderen verantwoordelijk worden voor hun daden. Het ritueel heeft de naam gekregen Bar Mitswa, zoon der wet betekent dat. Voor hem hield dit dus daadwerkelijk in dat de wet pas op dat moment van kracht voor hem werd. Voor die tijd gold deze wet niet. Dat gebeurt bij een jongen ongeveer op 12 jarige leeftijd. Hoewel ik geen voorstander ben om dit ritueel in te voeren, zie ik de geestelijke les echter wel van toepassing. Een kind is dus niet verantwoordelijk en zal dus derhalve ook behouden zijn zonder doop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:29
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Zeg, Imre, hoe ga je dat aanpakken dan? Moeten we formulieren invullen, aan welke criteria moeten wij gaan voldoen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:29
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Zeg, Imre, hoe ga je dat aanpakken dan? Moeten we formulieren invullen, aan welke criteria moeten wij gaan voldoen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:31
|
|
|
[quote=GRACE015]
Misschien kunnen we beter een nieuwe topic over dit onderwerp aan maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:49
|
|
|
hoe is het nu met karst mary????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:50
|
|
|
[quote=GRACE015]
Imre is aan zn middagdutje bezig denk ik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:51
|
|
|
Middels bevrijdignspastoraat wordt een handvat geboden om los te komen van bepaalde zaken in je leven. Willie heeft al een verwijzing geplaatst naar [url=www.bevrijdingspastoraat.nl]de site Bevrijdingspastoraat[/url]. Daarnaast zou je ook kunnen kijken op Huis van Vrede. Via deze sites kun je veel informatie vinden om zo mogelijk je vragen te beantwoorden, zowel als het gaat om beschrijving van dingen als om ervaringen van mensen. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je de mensen achter die sites altijd benaderen...of hier je specifiekere vragen (op forum of via mail/privéchat) stellen om daar met elkaar verder over na te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:57
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ik heb nog weleens moeite met bedelen van mensen aan de uitgang van het station, of in de stad, bij de supermarkt, noem maar op. Je wordt aangesproken voor geld voor het betalen van een rekening, het kopen van eten, de straatkrant,wat ik trouwens een goed initiatief vind. De ene keer loop ik voorbij, en heb daar eigenlijk moeite mee, een andere keer geef ik wat, en denk ook soms nog weleens: ga toch eens wat werken, terwijl ik weet dat dat meestal helemaal zo makkelijk niet is. Het komt erop neer dat ik me verplicht voel om iets te geven, zelf heb ik het aardig goed, en wil dat wel delen, maar ook weer niet te gek. Zei Jezus niet, wat je aan de minste gedaan hebt, heb je aan mij gedaan? Van de week heb ik dus iemand geen geld gegeven, maar ben de AHto Go ingegaan en heb een overheerlijk broodje gekocht, de man had blijkbaar zo'n honger dat hij me omstandig bedankte en het haast uit mijn hand rukte. En ik was nog wel bang dat hij het zou weigeren, als hij geen geld kreeg. Hoe doen anderen dat, vraag ik mij af. Ben je spijkerhard, of geef je af en toe soms wat? |
Een heel verstandige zet om voor het geld wat eten te kopen voor iemand. Zo weet je dat het geld goed besteed is en je helpt de persoon in kwestie daadwerkelijk aan zijn eerste levensbehoefte, wat ook weer tot nadenken kan zetten bij deze persoon (wat doe ik met mijn geld?).
Overigens denk ik wel dat je onderscheid moet maken tussen bedelen en straatkrant verkopen. Want dat laatste is voor die mensen gewoon werk, werken met behoud van uitkering zeg maar. En ja, dan is het wel goed om dat krantje echt te kopen, alhoewel je die ook zou kunnen ruilen tegen een broodje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:00
|
|
|
EVA685 schreef: | Dan ben ik dus toch overgedoopt , zoals ik pas hoorde. Als kind ben ik gedoopt in de Ger. Kerk Vrijgemaakt, op Catechisatie geweest en geen belijdenis gedaan, jaren later ben ik ondergedompeld in de Evangelische Kerk. |
Is dat overdopen? Volgens mij niet! Het gaat namelijk om twee manieren van verstaan van de doop die niet direct te vergelijken zijn. De verbondsdoop heeft een heel ander uitgangspunt als de geloofsdoop, waardoor een vergelijking danwel het vervangend naast elkaar zetten niets anders is dan vergelijken van appels en peren.
Met je geloofsdoop heb je wel voor de tweede keer belijdenis gedaan ten overstaan van een gemeente. Want die twee zaken zijn wel met elkaar te vergelijken als hetzelfde fenomeen.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 25 maart 2010, 14:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:11
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ikke wel ben klaar wakkernu kump door me werk |
Mar gemut nie smerruges vruug de vragu beaantwoarde, daan slopte nog een bietske
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 25 maart 2010, 14:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:14
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Wat nou Leanne? Je laat ons niet in de steek heh?
Oke ik snappum....word het voor ons weer wat makkelijker als jij niet mee doet idd |
Ik wil wel sponsoren hoor! 1.Hele zomer gratis bij mij grasmaaien(inlcusief 3 consumptiebonnen!) 2.Verrassing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:28
|
|
|
Donderdag 25 maart/Dagelijkse bemoediging:
ER ZULLEN WONDEREN GEBEUREN!
IK ben met je, vrees niet, twijfel nimmer aan Mijn liefde en macht.
Je zult het grootste succes bereiken als je dagelijks blijft doen
wat IK heb gezegd.
Iedere dag konstant volhouden, zoals door het gestadig vallen
van waterdruppels een steen wordt uitgehold, zo zullen door
je dagelijkse volharding alle moeilijkheden worden verdreven
en zul je succes bereiken en anderen verzekeren van je hulp.
Versaag nooit, ga moedig en onbevreesd voorwaarts.
IK ben bij je om je te helpen en te sterken.
Er zijn wonderen gebeurd, er zullen nog meer gebeuren, het
overtreft je stoutste verwachtingen en dromen.
Zeg bij alles:
Alles IS wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:49
|
|
|
HENK710 schreef: | Een heel verstandige zet om voor het geld wat eten te kopen voor iemand. Zo weet je dat het geld goed besteed is en je helpt de persoon in kwestie daadwerkelijk aan zijn eerste levensbehoefte, wat ook weer tot nadenken kan zetten bij deze persoon (wat doe ik met mijn geld?).
Overigens denk ik wel dat je onderscheid moet maken tussen bedelen en straatkrant verkopen. Want dat laatste is voor die mensen gewoon werk, werken met behoud van uitkering zeg maar. En ja, dan is het wel goed om dat krantje echt te kopen, alhoewel je die ook zou kunnen ruilen tegen een broodje |
Ja, de regeling van de straatkrant is mij bekend hoor Henk, is misschien niet zo goed om dat aan elkaar te koppelen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:49
|
|
|
HENK710 schreef: | Een heel verstandige zet om voor het geld wat eten te kopen voor iemand. Zo weet je dat het geld goed besteed is en je helpt de persoon in kwestie daadwerkelijk aan zijn eerste levensbehoefte, wat ook weer tot nadenken kan zetten bij deze persoon (wat doe ik met mijn geld?).
Overigens denk ik wel dat je onderscheid moet maken tussen bedelen en straatkrant verkopen. Want dat laatste is voor die mensen gewoon werk, werken met behoud van uitkering zeg maar. En ja, dan is het wel goed om dat krantje echt te kopen, alhoewel je die ook zou kunnen ruilen tegen een broodje |
Ja, de regeling van de straatkrant is mij bekend hoor Henk, is misschien niet zo goed om dat aan elkaar te koppelen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:52
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Goed idee, Carien. Moeten we onszelf aan een onderzoek onderwerpen, wie weet waar we uitkomen, spaart nog een psycholoog uit! En wie weet wie er wint! Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:54
|
|
|
euhm is hier niet ooit een topic al over geweest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:19
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Net wakker....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:22
|
|
|
[quote=GRACE015]
Iedereen mag namen indienen. Gemotiveerd en ondertekend. Als potentiële deelnemers en deelneemsters liever niet mee doen, dan kunnen zij dit (wederom) gemotiveerd kenbaar maken.
Er wordt daarna een groslijst door de jury opgesteld. Die wordt gepubliceerd en daarna houden we een stemming.
Helaas mag ikzelf als jurylid niet meedoen. Tevens zoek ik nog enige andere juryleden.
Over de uitslag wordt NIET gecorrespondeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:29
|
|
|
HENK710 schreef: | Inderdaad! Belangrijke gebeurtenissen voor mensen die Jezus als hun Verlosser aangenomen hebben. En dat mag gevierd worden, waarbij het altijd goed is om stil te staan bij de manier waarop.
Tegelijk doet deze discussie me wel even denken aan een tekst uit Colossenzen 2: |
Col 2:16 Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest dags, of der nieuwe maan, of der sabbatten;
Je leest een verkeerde stripboek. De grondtekst heeft over sabbatten en niet sabbat. Sabbatten zijn de joodse feestdagen daar heeft Paulus het over. Niet de heidense feesten.
De "joodse" feesten zijn een schaduw van de toekomende dingen. Je hebt geen schaduw zonder orgineel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:35
|
|
|
Als iemand mij om geld vraagt, dan bied ik meestal eerst 2 boterhammen aan (die ik standaard bij me heb) en geef mijn flesje water. Vaak wordt dit gretig aangenomen. Anderen blijven om geld vragen. Maar geld geef ik alleen aan straatmuzikanten. Wel ben ik bereid om iets lekkers te kopen bij AH to Go.
Straatkrant. Bij de plaatselijke supermarkt heb ik er ooit één gekocht. Bleek een franstalig exemplaar uit Brussel te zijn. Dus, ik let er voortaan wel op, of het een plaatselijke straatkrant is. Maar ik koop ze dus wel.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op donderdag 25 maart 2010, 15:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:45
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik kan niet meedoen dames!Is niet eerlijk voor jullie........
|
ik wel hoor er moet toch iemand laatste worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBERTJAN655
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:03
|
|
|
Met een broodje kopen moet je ook oppassen... Heb een keer een vers sauseizenbroodje gekocht voor iemand.... Bleek een moslim te zijn die geen varkensvlees wilde eten. Was verder een prima kerel waar ik standaard iedere zaterdag ff een chococroissant kwam brengen en een straatnieuws halen (die ik overigens maar zelden gelezen heb). Inmiddels staat hij niet meer bij onze supermarkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:11
|
|
|
MARY052 schreef: | Hallo allemaal,
Gistermiddag werd ik gebeld.........Karst(mijn zoon van 17) had zijn pink in een machine gehad en het zag er slecht uit. Naar het UMCG in Groningen......... Daar de hele middag op de spoed eisende hulp gezeten en wachten wachten wachten. Uiteindelijk is hij om 21.45 uur geopereerd aan zijn pink. Ze kunnen nu nog niet zeggen of zijn pink herstelt of .........dat de pink af gaat sterven.......Willen jullie bidden voor algeheel herstel? en om rust en vrede voor Karst en mij?
Thanks! Groet Mary |
Wat een schrik! Ik hoop van harte dat het goedkomt. Gebeden voor jullie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:21
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Hoi Miek, Dank je wel ja dat heb ik zelf geschreven. Anders zet ik t erbij hoor dat t van een ander komt. Ik weet wel dat als je je open en gevoelig opstelt dat vaak door anderen als kwetsbaar wordt gezien, zeker voor een man. Maar.....hahha ben ik niet hoor.......gewoon lef hebben en weten waar je voor staat, wie je bent. |
Je hebt een mooi talent dat je ook goed gebruikt, daar zal je veel plezier van hebben en je bemoedigt er anderen ook nog mee. Geweldig! Mooie combinatie hoor, van gevoeligheid en kracht en inzicht, doorzicht, gelouterd zijn. Dan ben je gezegend en kan je tot zegen zijn en krijg en geef je ruimte je verder te ontwikkelen, steeds meer zoals God je graag ziet omdat je aan Zijn hand wandelt door alles heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:24