Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:03
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Inka gaat misschien liever op een andere dag |
Dat gevoel heb ik ook al.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:03
|
|
|
HENK710 schreef: | - Hoe ervaren jullie de preken die je hoort?
- En hoe meten jullie ‘of het wel of geen goede dienst was’?
|
Ik hoor graag een preek die goed uitgediept gebracht wordt,maar toch geen leerdienst is. Op de zondag volgt weer de maandag en ga je weer de maatschappij in, en wat doe ik dan met mijn geloof. Kan ik er iets van meenemen, en in die zin, kan ik iets aan mensen die ik ontmoet laten zien wat een christen is, overbrengen wat ik heb gehoord, uitdragen dus. Soms spreekt een preek mij geweldig aan, en soms vind ik het helemaal niks. Dat hoeft niet aan de dominee te liggen, maar aan mijn eigen gemoedsgesteldheid, denk ik. Ik hou van een mooie liturgie, goede liederen gekozen bij een preek, vind ik ook belangrijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:21
|
|
|
liefde is .................... onvermijdelijk
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 24 maart 2010, 23:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:29
|
|
|
GRACE585 schreef: | imgimgurlhttp://www.flnet.nl/~jmvdl/gedach.htmimg |
img url img
geen spaties ertussen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:32
|
|
|
Zijn er nog andere doopformulieren?
Zou het leuk vinden als ze ook hier geplaats werden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:38
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 24 maart 2010, 23:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:41
|
|
|
Ik heb nog weleens moeite met bedelen van mensen aan de uitgang van het station, of in de stad, bij de supermarkt, noem maar op. Je wordt aangesproken voor geld voor het betalen van een rekening, het kopen van eten, de straatkrant,wat ik trouwens een goed initiatief vind. De ene keer loop ik voorbij, en heb daar eigenlijk moeite mee, een andere keer geef ik wat, en denk ook soms nog weleens: ga toch eens wat werken, terwijl ik weet dat dat meestal helemaal zo makkelijk niet is. Het komt erop neer dat ik me verplicht voel om iets te geven, zelf heb ik het aardig goed, en wil dat wel delen, maar ook weer niet te gek. Zei Jezus niet, wat je aan de minste gedaan hebt, heb je aan mij gedaan? Van de week heb ik dus iemand geen geld gegeven, maar ben de AHto Go ingegaan en heb een overheerlijk broodje gekocht, de man had blijkbaar zo'n honger dat hij me omstandig bedankte en het haast uit mijn hand rukte. En ik was nog wel bang dat hij het zou weigeren, als hij geen geld kreeg. Hoe doen anderen dat, vraag ik mij af. Ben je spijkerhard, of geef je af en toe soms wat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:42
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zijn er nog andere doopformulieren?
Zou het leuk vinden als ze ook hier geplaats werden. |
Dan ben ik dus toch overgedoopt , zoals ik pas hoorde. Als kind ben ik gedoopt in de Ger. Kerk Vrijgemaakt, op Catechisatie geweest en geen belijdenis gedaan, jaren later ben ik ondergedompeld in de Evangelische Kerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:46
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ik heb nog weleens moeite met bedelen van mensen aan de uitgang van het station, of in de stad, bij de supermarkt, noem maar op. Je wordt aangesproken voor geld voor het betalen van een rekening, het kopen van eten, de straatkrant,wat ik trouwens een goed initiatief vind. De ene keer loop ik voorbij, en heb daar eigenlijk moeite mee, een andere keer geef ik wat, en denk ook soms nog weleens: ga toch eens wat werken, terwijl ik weet dat dat meestal helemaal zo makkelijk niet is. Het komt erop neer dat ik me verplicht voel om iets te geven, zelf heb ik het aardig goed, en wil dat wel delen, maar ook weer niet te gek. Zei Jezus niet, wat je aan de minste gedaan hebt, heb je aan mij gedaan? Van de week heb ik dus iemand geen geld gegeven, maar ben de AHto Go ingegaan en heb een overheerlijk broodje gekocht, de man had blijkbaar zo'n honger dat hij me omstandig bedankte en het haast uit mijn hand rukte. En ik was nog wel bang dat hij het zou weigeren, als hij geen geld kreeg. Hoe doen anderen dat, vraag ik mij af. Ben je spijkerhard, of geef je af en toe soms wat? |
Ja hoor, al geef je maar 1 euro, je ziet die blijde gezichten. Ook ik heb wel eens biefiworstjes gekocht,en verteld over God, dat gezicht toen......kwam huilend thuis aan, maar met een voldaan gevoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:49
|
|
|
INKA401 schreef: | nou, dan is het bij mij altijd lente ... ik zorg bij mijn vriendin dat er altijd verse bloemen op tafel staan ... gaan samen heerlijk uit eten, en zitten bijna elke week op het terras, en oja, als mijn portemoné het toelaat gaan we heerlijk shoppen ... mien zit in de modewereld nou dan weet je het wel hé ...
krijg er ook veel voor terug hoor ... afgelopen weekend van 12.30 tot 20.00 uur ons heerlijk vermaakt in een zeer luxe sauna ... erg hé, pffff ...
oeps ... mag dat wel van cm? ... |
Kost wel zweetdruppels hè
Geniet maar lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 00:01
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 00:02
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Niet te kritisch hè, Mario. |
bied jij je aan, marijan? jij kunt de toets glansrijk doorstaan.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 03:36
|
|
|
Ìeder nestkastje is nu zo´n beetje in ``bezit`` genomen. De vogels zijn zeer druk met het gereedmaken van hun nesten voor het nakroost.....
Er wordt veel gepaard gekird, gevochten, en wat niet al meer.
De ooievaars hebben inmiddels 2 eieren en andere vogels hebben ook al eieren.
Kortom...de lente komt met rasse schreden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 06:42
|
|
|
Tja, er wordt geleerd, er is ooit besloten, er is een traditie gegroeid.
Maar... in de eerste 150 jaar van de vroege kerk was de volwassendoop de norm. Bekeert u, begin een nieuw leven, want het Koninkrijk van God is nabij. Dat is een bijbelse oproep! Als nul-jarige is dat nog moeilijk om te bevatten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 06:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij? |
Ik sliep toen al.... Heerlijk op 1 oor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 06:47
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maar wie zoekt die dame uit.....Zeker ook weer een een of andere commissie |
Er komt binnenkort een Miss Christianmatch-verkiezing. En dan gaat het niet om uiterlijke, maar om innerlijke schoonheid. De kandidaatstelling is geopend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 07:37
|
|
|
is er dan gelijk ook een prins cm verkiezing imre??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 07:38
|
|
|
mn snappertje doet het inka......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 07:47
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik dacht dat niemand 'm zou snappen, behalve Carien. |
je staat ervan te kijken welke info er allemaal op een forum te lezen is, marijan!! en als je dan een redelijk werkend geheugen hebt..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 08:29
|
|
|
IMRE695 schreef: | Tja, er wordt geleerd, er is ooit besloten, er is een traditie gegroeid.
Maar... in de eerste 150 jaar van de vroege kerk was de volwassendoop de norm. Bekeert u, begin een nieuw leven, want het Koninkrijk van God is nabij. Dat is een bijbelse oproep! Als nul-jarige is dat nog moeilijk om te bevatten. |
Helemaal mee eens Imre.
Jezus geeft de opdracht in Mat 28: 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. NBV Hier staat eerst dopen en dan leren. In onze gemeente is geen doopformlier. Iemand wordt gedoopt op zijn of haar getuigenis, omdat het een persoonlijk verlangen is om gedoopt te worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 08:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is er dan gelijk ook een prins cm verkiezing imre?? |
al een prins in gedachten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 08:59
|
|
|
IMRE695 schreef: | Er komt binnenkort een Miss Christianmatch-verkiezing. En dan gaat het niet om uiterlijke, maar om innerlijke schoonheid. De kandidaatstelling is geopend! |
Jij bent jurylid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:14
|
|
|
GRACE585 schreef: | al een prins in gedachten? |
nee, grace, nog niet, heb je tips voor me?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:16
|
|
|
IMRE695 schreef: | Er komt binnenkort een Miss Christianmatch-verkiezing. En dan gaat het niet om uiterlijke, maar om innerlijke schoonheid. De kandidaatstelling is geopend! |
Als het alleen om innerlijke schoonheid gaat, geef ik mij op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:17
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | In de gemeente waar ik kerk, is de prediking echt fijn. De hele dienst is trouwens gaaf. De liederen, het hele thema van een dienst....
Hoe ik dat meet..... meet t niet, ervaar het gewoon. Ik hoor ook geen preek van de dominee, maar God die zelf tot het hart spreekt. God die mijn hart raakt. Denk de hele week nog wel na over de dingen die gezegd zijn, die ik gevoeld heb. Halverwege de week.... yeah t is weer bijna zondag !! |
Heel herkenbaar Jonathan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:19
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ik heb nog weleens moeite met bedelen van mensen aan de uitgang van het station, of in de stad, bij de supermarkt, noem maar op. Je wordt aangesproken voor geld voor het betalen van een rekening, het kopen van eten, de straatkrant,wat ik trouwens een goed initiatief vind. De ene keer loop ik voorbij, en heb daar eigenlijk moeite mee, een andere keer geef ik wat, en denk ook soms nog weleens: ga toch eens wat werken, terwijl ik weet dat dat meestal helemaal zo makkelijk niet is. Het komt erop neer dat ik me verplicht voel om iets te geven, zelf heb ik het aardig goed, en wil dat wel delen, maar ook weer niet te gek. Zei Jezus niet, wat je aan de minste gedaan hebt, heb je aan mij gedaan? Van de week heb ik dus iemand geen geld gegeven, maar ben de AHto Go ingegaan en heb een overheerlijk broodje gekocht, de man had blijkbaar zo'n honger dat hij me omstandig bedankte en het haast uit mijn hand rukte. En ik was nog wel bang dat hij het zou weigeren, als hij geen geld kreeg. Hoe doen anderen dat, vraag ik mij af. Ben je spijkerhard, of geef je af en toe soms wat? |
Meestal probeer ik ook wat te geven, en inderdaad soms wat drinken of een broodje...maar ook wel es geld. Weet je het is mijn verantwoordelijkheid om uit te delen. en wat die persoon er mee doet is vervolgens zijn verantwoordelijkheid. Wel is het zo als ik vermoed dat het om bijvoorbeeld een drugsverslaafde gaat dan geef ik in natura want het geld zal vervolgens op gaan aan drugs en zo help je die persoon uiteindelijk weer net niet.
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:20
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee, grace, nog niet, heb je tips voor me? |
Het gaat wel om innerlijke schoonheid Hannah.
Wel moeilijk om iemand daarop te beoordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:21
|
|
|
IMRE695 schreef: | Tja, er wordt geleerd, er is ooit besloten, er is een traditie gegroeid.
Maar... in de eerste 150 jaar van de vroege kerk was de volwassendoop de norm. Bekeert u, begin een nieuw leven, want het Koninkrijk van God is nabij. Dat is een bijbelse oproep! Als nul-jarige is dat nog moeilijk om te bevatten. |
AMEN!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBERTJAN655
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:23
|
|
|
Quote: | Tja, er wordt geleerd, er is ooit besloten, er is een traditie gegroeid.
Volgens mij is hier geen discussie over. Je gaat niet willekeurig iedereen dopen. Maar eenmaal gedoopt, wat betekend dat dan? Wat is eigenlijk de betekenis van de doop? Volgens mij is de doop allereerst het teken van het verbond waar je onderdeel van uitmaakt als je je leven aan christus hebt gegeven. Dan heb je deel aan "het nieuwe verbond in zijn bloed". En als je deel hebt aan dat verbond, dan zijn je kinderen dat ook. En dus mogen die ook gedoopt worden. Dat was al zo in het oude verbond (besnijdenis), en dat is ook zo in het nieuwe verbond (Hand. 2:38-40).
Overigens heb ik deze discussie al best een aantal keer gevoerd. Ik geloof eigenlijk niet dat er in de bijbel voor het al of niet toepassen van de kinderdoop onweerlegbare argumenten te vinden zijn. Ikzelf geloof dat de kinderdoop goed is, maar een ander kan mischien wat anders geloven. En voor beide opvattingen is wat te zeggen. Desalniettemin ben ik blij dat ik als kind gedoopt ben.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|