Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:38
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Hallo beste medegelovigen, wat een mooie discussie is dit, fijn ook te merken dat iedereen buiten zijn eigen kerkelijke achtergrond probeert te ontdekken wat er nou feitelijk in de bijbel geleerd wordt!
Dit is zoals ik het zie: De tekst is uit de herziene staten vertaling: Paulus is niet te spreken over de gang van zaken bij de Korinthieërs: 1.Kor11,17: Maar bij wat ik u nu beveel, prijs ik u niet, omdat het er wanneer u samenkomt niet beter maar slechter op wordt. ..20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is. 27 Daarom, wie op onwaardige wijze dit brood eet of de drinkbeker van de Heere drinkt, zal schuldig zijn aan het lichaam en bloed van de Heere. 28 Maar laat ieder mens zichzelf beproeven en laat hij zo eten van het brood en drinken van de drinkbeker. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakken en zieken en velen zijn ontslapen. 31 Want als wij onszelf zouden beoordelen, zouden wij niet met de wereld geoordeeld worden. 32 Maar als wij geoordeeld worden, worden wij door de Heere terechtgewezen, opdat wij niet geoordeeld worden.
Tot zover het woord van God via Paulus. Nu de beantwoording van de vragen:
Wie mag er deelnemen? Het brood en de wijn staan symbool voor het lichaam en het vergoten bloed van Jezus. Het verwijst dus naar zijn offerdood voor ons. Iemand die niet geloofd in deze offerdood van Jezus heeft dus ook niks aan de gedenking van dit offer via het avondmaal. Het avondmaal is dus voor gelovigen. Wie mag dit beoordelen? Paulus zegt dat ieder zichzelf moet beoordelen/beproeven, én zo eten!(vers 28). Dat Paulus hier in geen enkele wijze aangeeft dat mensen op basis van dit beproeven zouden moeten afzien van het avondmaal schijnt hele kerkgemeenschappen te ontgaan. En waarom niet een oudste of voorganger of dominee of priester laten beproeven? Wellicht omdat het de indruk zou wekken dat je het moet verdienen of jezelf bewezen moet hebben, wat van werken spreekt, en niet van geloof. Tegen de kamerling wordt m.b.t. doop gezegd in Handelingen 8: Kijk daar is water, wat verhindert mij gedoopt te worden? En Filippus zei: Als u geen zonde meer hebt in uw leven, en met iedereen in het reine bent, mag u gedoopt worden. Oh nee, dat zei hij niet Hij zei: Als u met heel uw hart geloofd, is het geoorloofd. En hij antwoordde en zei: Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is. Terug naar het avondmaal: Ieder beproeve zichzelf.. hoe komt men er bij dat het hier gaat om het beproeven van je werken? Op basis van werken is niemand rechtvaardig. Het gaat hier om het beproeven van je geloof! Geloof ik dat Jezus voor mij gestorven is en zijn lichaam en bloed gegeven heeft? Zo ja, dan neem ik deel aan zijn lichaam en bloed via het avondmaal. Daarmee belijd ik dat Hij dit (ook) voor mij gedaan heeft. Maar Paulus heeft het toch over de onwaardige wijze, en dat je dan jezelf tot oordeel drinkt? Paulus zegt dus niet! : Wie onwaardig is, drinkt zichzelf tot oordeel. Onwaardig zijn we namelijk allemaal! Want is dan de onwaardige wijze? Hoezo begint Paulus eigenlijk over het avondmaal in deze brief, ze vierden het al, dus waren er al mee bekend? Wat ging er mis, waarop heeft hij kritiek? 20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is Wat was het gevolg hiervan? Men kwam samen en at en drank, zonder stil te staan bij het feit dat de maaltijd symbool staat voor Jezus offerdood. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. En wat gebeurd er als je voorbijgaat aan het offer van Jezus? Dan wordt je veroordeeld, voor wie Jezus verwerpt is er alleen nog veroordeling over. De boodschap van Paulus is dus: Het avondmaal is een vertegenwoordiging van Jezus offer, wie lichtzinnig met het avondmaal omgaat, gaat lichtzinnig om met Jezus lichaam. Gevolg? Ziekte, zwakte en ontslapen. Bijzonder dat hier Jezus lichaam aan ons lichaam gekoppeld wordt, niet? De vergeving door het bloed / de wijn schijnen we allen te kennen, maar wat symboliseert het brood voor ons nu eigenlijk? Voor wie dat niet beseft, krijgt te maken met ziekte, zwakte en ontslapen. Laatste vraag, waarom is het avondmaal eigenlijk ingesteld? Waarom heeft God bedacht dat het goed zou zijn voor ons om iedere keer opnieuw bij Zijn offer stil te staan? Zijn wij soms vergeetachtig? Kennelijk wel.. En is het niet fijn om na de rompslomp van de week, de drukte en alles, weer keer op keer onszelf te mogen beproeven? Welk oordeel spreekt God eigenlijk over de gelovigen? Wij, die gerechtvaardigd zijn door Zijn Zoon, wat is mijn oordeel over mezelf als ik mijn geloof beproef? Is het niet dit: Ik ben vergeven en rechtvaardig dankzij Jezus! Zo is het weer een vieren van het avondmaal!
Groetjes, Dennis, die graag herinnert wordt aan wat Jezus voor hem heeft gedaan. |
DENNISS669 schreef: | Terug naar het avondmaal: Ieder beproeve zichzelf.. hoe komt men er bij dat het hier gaat om het beproeven van je werken? Op basis van werken is niemand rechtvaardig. |
M.i. zou je het deelnemen aan het avondmaal ook als een werk kunnen zien.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 24 maart 2010, 19:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zo, deze dag was wel bijzonder eigenlijk. |
Vertel maar.... ik luister/lees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:50
|
|
|
DENNISS669 schreef: | We hebben het toch over het avondmaal? En over wie wel en niet zou mogen deelnemen? Mijn verwijs naar de kamerling: Daarmee bedoelde ik aan te geven dat men wel iemand wel wil dopen op basis van zijn geloof, maar hetgeen hem of haar eraan erinnerd wat hij gelooft, namelijk dat Jezus voor ons gestorven is, en in het avondmaal herdacht wordt, daarvoor gelden dan andere regels die verder gaan dan alleen het geloof. Dat strookt niet volgens mij, en dat wilde ik daarmee aangeven. Dat met je doop je christenleven begint ben ik wel met je eens, maar wat bedoel je daarmee te zeggen mbt het avondmaal? We worden herinnerd in hem te blijven zeg je, en dat ben ik met je eens. Dat was ook mijn boodschap mbt wie er mag deelnemen, iedereen die geloofd. Over zondigen / zonde in je leven hebben en het avondmaal: Het avondmaal herinnerd ons aan Jezus offer, en onze rechtvaardiging daardoor. Het avondmaal herinnerd je dus aan je rechtvaardiging. Als het avondmaal je herinnerd aan je zonden, dan hopenlijk in die zin dat ze vergeven zijn, en er dus niks meer instaat tussen jou en God. Dat zonde dus geen belemmering is voor deelname aan het avondmaal lijkt mij een logische redenatie. Omgekeerd, als zonde wel een belemmering zou zijn, dan zou dat betekenen dat je eerst in het reine moet komen/ vergeving vragen, en dan als je rein bent mag deelnemen aan iets wat je eraan herinnerd dat je rein bent Ook wijst God niemand af, maar bij het avondmaal zou je wel afgewezen kunnen worden?
Je stuk over liefhebben / bewaren van geboden is me bekend, maar de link met het avondmaal ontgaat me
Groetjes, Dennis |
Met het stuk over liefhebben/bewaren van de geboden bedoel ik te zeggen, dat je niet in EEN ZONDE KUNT BLIJVEN VOLHARDEN als je het avondmaal neemt, want anders bewaar je m.i. niet de geboden van de Heer en dien ten gevolge kun je Hem dan ook niet liefhebben.
Nee....gelukkig wijst Jezus Christus niemand af, maar het is altijd en....en..... je kunt niet een zonde in je leven hebben toegelaten en daar tevens in blijven volharden als je het avondmaal neemt. Dan neem je m.i. lichtzinnig deel aan het avondmaal.
Nu zal dat best met een bepaalde strijd gepaard gaan als je probeert om niet te zondigen en het zal een zaak van vallen en opstaan worden misschien, maar dat is wel wat anders dan BLIJVEN VOLHARDEN IN ZONDE, want dan doe je m.i. geen moeite om je daarvan te bekeren of zie je daar het nut niet van in. Dan bekommer je je niet om je zonden en zie je het nut er niet van in om je te bekeren van je zonden.
Door aan het avondmaal op de juiste wijze deel te nemen blijf je in Hem en Hij in jou, want anders kun je niets doen. Zonder Hem kunnen wij immers niets.......zo zegt de Heer, dan heb je geen deel aan Hem.
1 Johannes 3
1 Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld hem niet kent. 2 Geliefde broeders en zusters, wij zijn nu al kinderen van God. Wat we zullen zijn is nog niet geopenbaard, maar we weten dat we aan hem gelijk zullen zijn wanneer hij zal verschijnen, want dan zien we hem zoals hij is. 3 Ieder die dit vol vertrouwen van hem verwacht maakt zich rein, zoals ook Jezus rein is. 4 Ieder die zondigt overtreedt Gods wet, want zondigen is Gods wet overtreden. 5 U weet dat Jezus verschenen is om de zonden weg te nemen; er is in hem geen zonde. 6 Ieder die in hem blijft, zondigt niet. Ieder die zondigt, heeft hem nooit gezien en kent hem niet. 7 Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is, 8 en wie zondigt komt uit de duivel voort, want de duivel heeft vanaf het begin gezondigd. De Zoon van God is dan ook verschenen om de daden van de duivel teniet te doen. 9 Wie uit God geboren is zondigt niet, want Gods zaad is blijvend in hem. Hij kán zelfs niet zondigen, want hij is uit God geboren. 10 Hieraan is te zien wie kinderen van God en wie kinderen van de duivel zijn: wie niet rechtvaardig leeft, komt niet uit God voort. Hetzelfde geldt voor wie zijn broeder of zuster niet liefheeft.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 24 maart 2010, 20:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:54
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vieren doe ik wel als mijn "nieuwe" bedrijf een feit is,ik heb nu mijn oude indentiteit terug...........nooit meer alleen maar de "weduwe van" zijn maar......ikke!!! Heel dubbel maar een grote stap de toekomst in |
Geweldig moment Leanne! Koester het moment en gebruik het om verder te bouwen aan een toekomst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:58
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Met het stuk over liefhebben/bewaren van de geboden bedoel ik te zeggen, dat je niet in EEN ZONDE KUNT BLIJVEN VOLHARDEN als je het avondmaal neemt, want anders bewaar je m.i. niet de geboden van de Heer en dien ten gevolge kun je Hem dan ook niet liefhebben.
Nee....gelukkig wijst Jezus Christus niemand af, maar het is altijd en....en..... je kunt niet een zonde in je leven hebben toegelaten en daar tevens in blijven volharden als je het avondmaal neemt. Dan neem je m.i. lichtzinnig deel aan het avondmaal.
Nu zal dat best met een bepaalde strijd gepaard gaan als je probeert om niet te zondigen en het zal een zaak van vallen en opstaan worden misschien, maar dat is wel wat anders dan BLIJVEN VOLHARDEN IN ZONDE, want dan doe je m.i. geen moeite om je daarvan te bekeren of zie je daar het nut niet van in. Dan bekommer je je niet om je zonden en zie je het nut er niet van in om je te bekeren van je zonden. | Het is altijd een spagaat waar je je in bevindt. Idd het gaat om volharden in zonde, niet om zondigen in het algemeen. En daarmee wordt toch iets aangegeven. De Bijbel is duidelijk wat betreft huwelijk en samenwonen, en dan kun je mensen er op blijven attenderen, dat de leefstijl veranderd dient te worden om mee te kunnen doen aan het avondmaal. Als alles maar getolereerd wordt, ter wille van de lieve vrede verwatert het evangelie. Paulus zelf stelt hele strenge regels met betrekking tot het avondmaal, en het lijkt nu alsof je helemaal geen regels meer mag stellen. Worden mensen afgewezen? Nee, gedrag wordt afgewezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:59
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Met het stuk over liefhebben/bewaren van de geboden bedoel ik te zeggen, dat je niet in EEN ZONDE KUNT BLIJVEN VOLHARDEN als je het avondmaal neemt, want anders bewaar je m.i. niet de geboden van de Heer en dien ten gevolge kun je Hem dan ook niet liefhebben.
Nu zal dat best met een bepaalde strijd gepaard gaan als je probeert om niet te zondigen en het zal een zaak van vallen en opstaan worden misschien, maar dat is wel wat anders dan BLIJVEN VOLHARDEN IN ZONDE, want dan doe je m.i. geen moeite om je daarvan te bekeren of zie je daar het nut niet van in. Dan bekommer je je niet om je zonden en zie je het nut er niet van in om je te bekeren van je zonden.
Door aan het avondmaal op de juiste wijze deel te nemen blijf je in Hem en Hij in jou, want anders kun je niets doen. Zonder Hem kunnen wij immers niets.......zo zegt de Heer, dan heb je geen deel aan Hem. |
Duidelijk stukje, Sola! Daar ben ik het helemaal mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:03
|
|
|
tja; dat is natuurlijk ook een idee, was je van plan je hele gezinnetje inclusief je anneke mee te nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:05
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik eet vandaag (aardappels,) bloemkool,spercieboontjes en tilapiafilet. Gebakken champignonnetjes met 1 uitje.
Magere kwark ....en meer mag ik niet van dr Frank. Voor de rest heb ik gele vla met warme kersen en aardbeitjes. | en van dr Karel dan? mag je van hem wel meer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:05
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | M.i. zou je het deelnemen aan het avondmaal ook als een werk kunnen zien. |
Mm, vrij beknopt antwoord.. als ik je goed begrijp ben ik het met je eens, het houden van avondmaal en je laten dopen zijn de twee kernopdrachten aan de gemeente/gelovigen. De twee dingen die je "moet" doen, en met doen bedoel ik het hier als een werk. Ben benieuwd, zijn we hiermee op een lijn gekomen? Groetjes,
Dennis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is altijd een spagaat waar je je in bevindt. Idd het gaat om volharden in zonde, niet om zondigen in het algemeen. En daarmee wordt toch iets aangegeven. De Bijbel is duidelijk wat betreft huwelijk en samenwonen, en dan kun je mensen er op blijven attenderen, dat de leefstijl veranderd dient te worden om mee te kunnen doen aan het avondmaal. Als alles maar getolereerd wordt, ter wille van de lieve vrede verwatert het evangelie. Paulus zelf stelt hele strenge regels met betrekking tot het avondmaal, en het lijkt nu alsof je helemaal geen regels meer mag stellen. Worden mensen afgewezen? Nee, gedrag wordt afgewezen. |
Wat zijn dan die regels volgens jou? Of waar kan ik ze vinden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:24
|
|
|
nou, dan is het bij mij altijd lente ... ik zorg bij mijn vriendin dat er altijd verse bloemen op tafel staan ... gaan samen heerlijk uit eten, en zitten bijna elke week op het terras, en oja, als mijn portemoné het toelaat gaan we heerlijk shoppen ... mien zit in de modewereld nou dan weet je het wel hé ...
krijg er ook veel voor terug hoor ... afgelopen weekend van 12.30 tot 20.00 uur ons heerlijk vermaakt in een zeer luxe sauna ... erg hé, pffff ...
oeps ... mag dat wel van cm? ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is 16.31.35 uur |
Kan niet het is nu 20.29 uur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tja; dat is natuurlijk ook een idee, was je van plan je hele gezinnetje inclusief je anneke mee te nemen? |
hahaha je neemt het ook nog serieus hé ... nee kom dan maar eens een keertje bij mij bbqen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:29
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Duidelijk stukje, Sola! Daar ben ik het helemaal mee eens. |
Thnx Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:29
|
|
|
IMRE695 schreef: | De oorkonde krijg je pas bij 1500 reacties op het forum!
Voluit: Oorkonde ter bevestiging van het meesterschap in het reageren op het forum van ChristianMatch. |
Van wie krijg ik hem dan?? Van Chris of van jou. Het is immers het forum gemaakt door Chris van CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:30
|
|
|
nietus .. tis 2035
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:31
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Chris moet wel humor hebben, anders hou je het beheren van zo'n site niet vol. |
Als het hem niet meer zint doet ie de deur op slot . Over een communistisch systeem gesproken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:32
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Mm, vrij beknopt antwoord.. als ik je goed begrijp ben ik het met je eens, het houden van avondmaal en je laten dopen zijn de twee kernopdrachten aan de gemeente/gelovigen. De twee dingen die je "moet" doen, en met doen bedoel ik het hier als een werk. Ben benieuwd, zijn we hiermee op een lijn gekomen? Groetjes,
Dennis |
Ik denk het wel Dennis, we zoeken immers naar de wijsheid en het goede begrip van de Heer en Zijn woord. Daarin zitten we uiteraard op 1 lijn dan.
Overigens...toch heeft de Heer gezegd.......ALLEEN DOOR GELOOF kun je behouden worden....SOLA FIDE DUS m.i..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:32
|
|
|
INKA401 schreef: | nietus .. tis 2035 |
Dan loopt jouw klok voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:35
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik denk het wel Dennis, we zoeken immers naar de wijsheid en het goede begrip van de Heer en Zijn woord. Daarin zitten we uiteraard op 1 lijn dan.
Overigens...toch heeft de Heer gezegd.......ALLEEN DOOR GELOOF kun je behouden worden....SOLA FIDE DUS m.i.. |
Amen, alleen door geloof! Dat bedoelde ik ook niet anders te zeggen hoor, doop en avondmaal komen daarna, liggen in het verlengde :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:40
|
|
|
INKA401 schreef: | nou, dan is het bij mij altijd lente ... ik zorg bij mijn vriendin dat er altijd verse bloemen op tafel staan ... gaan samen heerlijk uit eten, en zitten bijna elke week op het terras, en oja, als mijn portemoné het toelaat gaan we heerlijk shoppen ... mien zit in de modewereld nou dan weet je het wel hé ...
krijg er ook veel voor terug hoor ... afgelopen weekend van 12.30 tot 20.00 uur ons heerlijk vermaakt in een zeer luxe sauna ... erg hé, pffff ...
oeps ... mag dat wel van cm? ... |
Oei, zeg dat nou niet Inka, daar hebben we het al eens over gehad toch? Jij gaat, en je vindt het leuk, asjeblieft, niet weer een discussie openen hierover hoor! Of wil jij juist graag een beetje provoceren? Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:40
|
|
|
INKA401 schreef: | nou, dan is het bij mij altijd lente ... ik zorg bij mijn vriendin dat er altijd verse bloemen op tafel staan ... gaan samen heerlijk uit eten, en zitten bijna elke week op het terras, en oja, als mijn portemoné het toelaat gaan we heerlijk shoppen ... mien zit in de modewereld nou dan weet je het wel hé ...
oeps ... mag dat wel van cm? ... |
Oei, zeg dat nou niet Inka, daar hebben we het al eens over gehad toch? Jij gaat, en je vindt het leuk, asjeblieft, niet weer een discussie openen hierover hoor! Of wil jij juist graag een beetje provoceren? Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:50
|
|
|
RELLOK036 schreef: | en van dr Karel dan? mag je van hem wel meer? |
Ik zou het niet weten Rel, ik ken alleen het dieet van dr Frank. Slank met dr Frank.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:52
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik zou het niet weten Rel, ik ken alleen het dieet van dr Frank. Slank met dr Frank. |
oooooow
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:15
|
|
|
het is inmiddels 21:17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:24
|
|
|
INKA401 schreef: | nietus .. tis 2035 |
Wil je zo graag 75 zijn dan Inka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:37
|
|
|
HENK710 schreef: | Wil je zo graag 75 zijn dan Inka |
gaat ie met pensioen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:38
|
|
|
INKA401 schreef: | hahaha je neemt het ook nog serieus hé ... nee kom dan maar eens een keertje bij mij bbqen ... |
en jij denkt serieus dat ik daar de tijd voor heb, inka?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Wil je zo graag 75 zijn dan Inka |
Deze begrijp ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:44
|
|
|
MARIO216 schreef: | Van wie krijg ik hem dan?? Van Chris of van jou. Het is immers het forum gemaakt door Chris van CM. |
Nou, het is zo: ik stel de oorkondes op, CM betaalt ze en een beminnelijke dame reikt ze uit.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|