ChristianMatch

Forum

Gods Toorn.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 337 338 339 340 341 342 343 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 00:42

Voor wie goed engels verstaat:

http://www.youtube.com/watch?index=24&feature=PlayList&p=0390C2F068042B11&v=f9qrNieq038&gl=NL

Enjoy!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 01:04

GRACE015 schreef:
Ha, die Inka,

Jij had toch pas van die mooie foto's in de sneeuw gemaakt, was ook een fijne vakantie toch? tenminste dat schreef je nog.
Maar de lente komt eraan he, dan denk je niet meer aan sneeuw!
Jij mag best genieten hoor van je weekenden, maak jij ons maar jaloers,
dat mag best!!
We gunnen t jouw van harte!!!

sorry ... je hebt gelijk ... we zijn idd 4 weken geleden heerlijk op vakantie geweest , sorry ... een eigenschap van mij is dat ik nogal vooruit kijkt ... niet dat ik deze prille vakantie gouw vergeet ... integendeel ... snap je mij een beetje?
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 01:46

IMRE695 schreef:
Serieus: ik kan hier geen touw aan vastknopen, eerlijk gezegd. Het is hier gewoon een gezellig onzin-hoekje geworden en dat mag toch best?
Er zijn hier zat andere topics voor verdieping of discussie. CM is verder erg gezellig. Altijd open, terwijl op mijn gemeente het woord 'gezellig' niet echt van toepassing is. Verder allemaal (grote) gezinnen met een volle agenda, waar ik als single maar beperkt tussen pas. Verder werk ik vooral achter de schermen. Hier vertreedt ik mijzelve.

"de gene die mij kennen, weten waarover ik praat" Helaas ken ik je nog onvoldoende om te weten waarover je praat. Maar dat mag verder goed zijn, Inka. Lachende smiley

imre, je hebt helemaal gelijk ... en moet nu eerlijk gezegd wel lachen om jou reaktie ... wat jij noemt het onzinhoekje .... helemaal mee eens, en mag natuurlijk best ... alleen verplaatste ik mij even in mijzelf ... en denk dan van ... oeps ... ik ben met werk en gezin zó druk dat mijn eerste reaktie was van ... pfffff wat een onzin ... zóó langdradig ... heb daar helemaal geen tijd voor om mij daar in te mengen, maar nu begrijp ik het wel hoor ... dank voor je uitleg ... snap je mij ook een beetje? ...
btw ... denk nou niet dat ik zón srieus typ bent hoor ... welnee joh ... ben en bouwvakker die hééél ruim denkt ... en kan mij wel vinden in zón topic als deze ... m.a.w. lekker doorgaan zoalang je er plezier aan hebt...
jij snap? Knipoog smiley

en uuuuh ... marijane ... nee over het eten en knuffels id idd geen hoog nivo ... is ook idd voor de fun, maar kun je héél kort op reageren ... op de tijd dat jou uitkomt ... jij ook snap? ...
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 01:50

bamie
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 07:51

IMKE917 schreef:
Vorige week een spinazie lasagne gemaak met;
- verse spinazie
- lasagne bladen
- zalm
- pakje maggi ovenschotels voor gegratineerde zalm 1/2 zakje
- geraspte kaas
- bechamelsaus
Spinazie koken en uitlaten lekken,
Zalm een beetje gaar laten worden
bechamelsaus en zalmsaus maken
dan laag om laag in een overschaal doen halverwege de zalm saus
op de bovenste laag de bechamelsaus en de geraspte kaas.
in de oven garen (temp. en tijd zie lasagnebladenpak)
eetsmakelijk!! Kwijlende smiley

mmmm
klinkt erg goed imke!!
ik heb een andere variant voor je als je soms een keer wat minder tijd hebt.
zet een grote pan op met water voor de tagiatelli,
kruid de zalm met bijv peper zout, en wat dille.
bak een pakje zalm (aldi?) in een pannetje
neem een wok met wat olijfolie om de uitgelekte spinazie in te wokken, steeds iets meer spinazie toevoegen,
peper en zout erdoor
voeg de zalm op t laatste moment toe met boursin a la cuisine, of een pakje room-basilicum saus van maggi
schep wat tagiatelli op een bordje, en doe de spinazie erover
wil je t echt afmaken, serveer het dan met wat veldsla, die je klaarmaakt met olijfolie, pijnboompitjes en croutons

smakelijk
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:00

RINGO975 schreef:
Iedereen word uitgenodigd voor het Heilig Avondmaal, dat klopt.
Ieder mens leeft in genadetijd tot hij/zij sterft.
In zoverre ga ik met je mee.

Echter de eerste zin in je bijdrage, verbaast mij.
Hoe kom je erbij dat iets niet meer van deze tijd is?
Omdat we de renaissance hebben gehad? Omdat Voltaire een mening had?
De woorden van God zijn tijdloos en gelden nog steeds ten volle.
Openlijk volhardende zondaars dienen geweigerd te worden, punt uit.
Want laten we wel wezen, beter protesterende kerkgangers dan een toornige GOD.

Kort geleden speelde het communieverhaal tijdens carnaval. Het is mijn mening dat deze priester geen keuze had. Hij moest de prins carnaval wel weigeren.
De hostie representeerd wel het LICHAAM van JEZUS, het is verdorie geen kermisattractie of een oudbakken krakeling!
En hoewel de RK uitleg van de waarde van de hostie absoluut niet mijn mening is, geef ik de priester gelijk dat hij de heiligheid voor liet gaan op de mening van de "goegemeente"
En zo zouden door jou geroemde kerkraden ook behoren te doen als ze hun taak serieus zien.
Of beter in het bestuur van de hockeyvereniging gaan.

Ringo die zelf ook geen heilige is Lachende smiley

ha onheilige ringo.... Knipoog smiley

ik ben aan t zoeken gegaan, waar ik die mening bijbels mee zou kunnen onderbouwen, maar dat is nog niet zo gemakkelijk als ik dacht;
het enige dat ik er bij zou kunnen noemen is dat er in de bijbel staat dat wanneer je je broeder ziet zondigen, je de plicht hebt, als medemens, om hem of haar te waarschuwen, omdat je anders net zo schuldig zou zijn.
maar echt over een kerkleiding die mensen van het avondmaal, of paasmaaltijd, weigert, kan ik zo één twee drie niet vinden.

heb je een bijbelse onderbouwing van je mening?

ik ben benieuwd!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:00

RINGO975 schreef:
Iedereen word uitgenodigd voor het Heilig Avondmaal, dat klopt.
Ieder mens leeft in genadetijd tot hij/zij sterft.
In zoverre ga ik met je mee.

Echter de eerste zin in je bijdrage, verbaast mij.
Hoe kom je erbij dat iets niet meer van deze tijd is?
Omdat we de renaissance hebben gehad? Omdat Voltaire een mening had?
De woorden van God zijn tijdloos en gelden nog steeds ten volle.
Openlijk volhardende zondaars dienen geweigerd te worden, punt uit.
Want laten we wel wezen, beter protesterende kerkgangers dan een toornige GOD.

Kort geleden speelde het communieverhaal tijdens carnaval. Het is mijn mening dat deze priester geen keuze had. Hij moest de prins carnaval wel weigeren.
De hostie representeerd wel het LICHAAM van JEZUS, het is verdorie geen kermisattractie of een oudbakken krakeling!
En hoewel de RK uitleg van de waarde van de hostie absoluut niet mijn mening is, geef ik de priester gelijk dat hij de heiligheid voor liet gaan op de mening van de "goegemeente"
En zo zouden door jou geroemde kerkraden ook behoren te doen als ze hun taak serieus zien.
Of beter in het bestuur van de hockeyvereniging gaan.

Ringo die zelf ook geen heilige is Lachende smiley

ha onheilige ringo.... Knipoog smiley

ik ben aan t zoeken gegaan, waar ik die mening bijbels mee zou kunnen onderbouwen, maar dat is nog niet zo gemakkelijk als ik dacht;
het enige dat ik er bij zou kunnen noemen is dat er in de bijbel staat dat wanneer je je broeder ziet zondigen, je de plicht hebt, als medemens, om hem of haar te waarschuwen, omdat je anders net zo schuldig zou zijn.
maar echt over een kerkleiding die mensen van het avondmaal, of paasmaaltijd, weigert, kan ik zo één twee drie niet vinden.

heb je een bijbelse onderbouwing van je mening?

ik ben benieuwd!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:11

SOLAFIDE630 schreef:
Op 21 maart j.l. schreef je dit Hannah......

"de gedachten die je aanhaalt komen inderdaad regelrecht uit de bijbel, maar die combineer ik met de tekst dat God een blijmoedig gever liefheeft;dus uit de volheid van je hart gevend in t leven staan, inplaats van een opgedrongen visie.
dan raak je ook niet zo snel leeg-gegeven namelijk, en blijf je zelf ook in balans.
en ik verwacht dat dat is wat suus bedoelde;
ik had haar stukje juist met verwondering gelezen, en het is een levenslesje dat ik zelf ook heb moeten leren.
ook in "er zijn voor de ander" kun je mijns inziens te ver gaan.... " Knipoog smiley

dat klopt sola, je hebt goed gelezen.......
maar volgens mij mis ik de bedoeling van je bericht even.......?? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:20

THOMAS968 schreef:
-...

over t algemeen vind ik je bijdragen interessant om te lezen, thomas
al denk ik niet altijd volgens dezelfde lijnen,
deze keer vind ik echter dat je wel erg kort reageert, hoor,
en je boodschap is me niet geheel duidelijk!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:44

[quote=INKA401]imre, je hebt helemaal gelijk ... en moet nu eerlijk gezegd wel lachen om jou reaktie ... wat jij noemt het onzinhoekje .... helemaal mee eens, en mag natuurlijk best ... alleen verplaatste ik mij even in mijzelf ... en denk dan van ... oeps ... ik ben met werk en gezin zó druk dat mijn eerste reaktie was van ... pfffff wat een onzin ... zóó langdradig ... heb daar helemaal geen tijd voor om mij daar in te mengen, maar nu begrijp ik het wel hoor ... dank voor je uitleg ... snap je mij ook een beetje? ...
btw ... denk nou niet dat ik zón srieus typ bent hoor ... welnee joh ... ben en bouwvakker die hééél ruim denkt ... en kan mij wel vinden in zón topic als deze ... m.a.w. lekker doorgaan zoalang je er plezier aan hebt...
jij snap? Knipoog smiley

Ik snappez vouz completemant! Ik heb nogal wat voor m'n kiezen gehad in het afgelopen jaar. Dus, zo'n melig onzinhoekje is voor mij dè ideale plek om even wat verstrooiing te zoeken. Verder werk ik (nog) veel thuis, dus ik hang hier te pas of te onpas rond. Maarre... wil je zelf ff melig zijn, voel je vrij om hier ff helemaal off-topic te gaan! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:46

MARISKA601 schreef:
Slapende smiley Slapende smiley
enn toen was er koffie.

Is er al koffie?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 09:52

Ik wil graag aan het Avondmaal in mijn eigen kerkelijke gemeente, maar 'mag' dat niet, omdat ik nog geen 'examen' (belijdenis) heb gedaan. Waar maak je je druk over, zou je denken, want 'ja' zeggen op de nodiging aan te zitten aan de Tafel des Heeren, kan ik van harte. En in gemeenten waar Avondmaal voor iedere gelovige open staat, heb ik ook deelgehad aan het HA. Maar ja, hier mag het dan weer niet. Ik overweeg soms over te stappen naar een gemeente waar het open avondmaal is. Maar ja, dat voelt weer als de gemakkelijkste weg. Moeilijk....

Trouwens, waarom wordt het Avondmaal altijd 's morgens gevierd?
Zou het niet logischer zijn om het ook echt 's avonds te doen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 10:14

IMRE695 schreef:
Is er al koffie?

ja zo rond de klok van 10 uur hier op cm.
jij drinkt toch geen koffie?
Naar boven

Auteur Bericht
ALICE495

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 10:46

Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:02

ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit

oei
ja dan wordt het wel een moeilijk verhaal
heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt
is echt heel lastig Twijfelende smiley
en wat je dan doet? tja dat kan ik je niet vertellen
daar moet je zelf een weg in vinden helaas
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:24

IMRE695 schreef:
Ik wil graag aan het Avondmaal in mijn eigen kerkelijke gemeente, maar 'mag' dat niet, omdat ik nog geen 'examen' (belijdenis) heb gedaan. Waar maak je je druk over, zou je denken, want 'ja' zeggen op de nodiging aan te zitten aan de Tafel des Heeren, kan ik van harte. En in gemeenten waar Avondmaal voor iedere gelovige open staat, heb ik ook deelgehad aan het HA. Maar ja, hier mag het dan weer niet. Ik overweeg soms over te stappen naar een gemeente waar het open avondmaal is. Maar ja, dat voelt weer als de gemakkelijkste weg. Moeilijk....

Zou het niet logischer zijn om het ook echt 's avonds te doen? Smiley die vol vragen zit

Ben je wel van plan om een keer belijdenis te doen?
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:26

IMRE695 schreef:

In de PKN gemeente waar ik kerk is het ook de gewoonte dat men eerst belijdenis doet, en daarna aan tafel mag. Dat wordt ook heel duidelijk gesteld in het formulier. Ik kan me die 1e x in 1982 nog goed herinneren.
Dat verbond, en het vieren, was heel ingrijpend en ontroerend. Maar ik kan aan de andere kant ook wel heel goed met jou meevoelen over de vrije keuze in een kerk waar de regels anders zijn. Ik heb jaren geleden meegemaakt, toen kinderen aan het avondmaal nog niet gebruikelijk was, nu bij ons nog steeds niet trouwens, een nichtje van mijn vriendin, die 16 jaar was, met alle geweld aan het avondmaal wilde gaan. Het was een voor haar leeftijd zeer wijs kind, en getuigde van haar geloof,maar de regels moesten natuurlijk gehandhaafd blijven, zo ging het niet. Ze moest gewoon de vaste rooting van catechesatie doorlopen in de jaren die zouden komen, en dan was het vanzelf zover.
Op een dag niet lang daarna kreeg zij een hartstilstand toen ze op bed lag. De kwestie van de Avondmaalsgang is daarna veel ter sprake gekomen, de ouders hadden er heel veel moeite mee. Zelf ben ik eens in den Haag bij een bevriend predikant in een dienst geweest, waar kinderen aan het Avondmaal gingen, ik was het niet gewend, en vond het eigenlijk een zeer natuurlijk gebeuren, waar ik helemaal geen aarzeling bij voelde.
Wij hebben trouwens 2x per dag Avondmaalsviering, ik ga echter maar een keer, omdat voor mij een zo intense ervaring niet op 1 dag herhaald hoeft te worden. Wat goed geweest is, is goed.
Ik heb ook altijd een gevoel van verbinding met de voorvaderen, als ik uit de 300 jaar oude zilveren beker mag drinken. Zovelen, die mij in het geloof voorgingen, dat doet me heel veel, elke keer opnieuw, weet wel dat het uiterlijke dingen zijn, maar toch.
Maar als jij het zo graag zou willen, zou je nooit een keuze voor belijdenis willen maken, of een andere vorm van uitkomen dat je bij Jezus wilt horen? Als je je echt in je kerk thuisvoelt, moet je dat niet loslaten. Bovendien zeg je dat het voelt als de gemakkelijkste weg om weg te gaan, maar dat betwijfel ik hoor, tenzij je je zo ongelukkig met alles voelt, dan moet je zelfs weggaan, want dan kom je zelf in de knel.
Nou, dit is wel weer een emotioneel gesteld stukje van mij geworden, ik kan het nergens onderbouwen, he bijbels gezien, maar het raakte me, wat je schreef, vandaar.
Dan zeg ik volgens de traditie die we inmiddels hebben opgebouwd hier:

Grace, die nog weleens emotioneel wil reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:31

Het Heilig Avondmaal word in de GKV 2x per zondag gedaan, als het gevierd word.
's Morgens voor iedereen die belijdend lid was , en smiddags voor wie niet smorgens kon, ook alleen belijdende leden.

Hier bij de pkn, gaat iedereen die wilt.
Ook kleine kinderen gaan.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 23 maart 2010, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:38

MARISKA601 schreef:
Ben je wel van plan om een keer belijdenis te doen?

Moeilijk. Ik ben er nog over aan het nadenken. Punt is dat mijn gemeente nogal in de bevindelijke hoek zit. Met een sterke nadruk op gereformeerd belijden. Ik lees momenteel een paar jaargangen De Waarheidsvriend. Ik lees er soms mooie passages in, maar voor 90% komt het toch neer op de Gereformeerde Leer uitventen. Ik ervaar het als een ideologie, een gesloten denksysteem. Ik kan er eigenlijk geen kant mee op. Gefrustreerde smiley

Imre, die een stukje vrijzinniger denkt.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:39

MARISKA601 schreef:
Het Heilig Avondmaal word in de GKV 2x per zondag gedaan, als het gevierd word.
's Morgens voor iedereen die belijdend lid was , en smiddags voor wie niet smorgens kon, ook alleen belijdende leden.

Hier bij de pkn, gaat iedereen die wilt.
Ook kleine kinderen gaan.

Dan weet ik waar ik heen kan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:43

MARISKA601 schreef:
ja zo rond de klok van 10 uur hier op cm.
jij drinkt toch geen koffie?

Nee, maar ik lust wel een koekje! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:44

IMRE695 schreef:
Dan weet ik waar ik heen kan. Lachende smiley

Alleen een beetje uit de buurt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:48

IMRE695 schreef:
Nee, maar ik lust wel een koekje! Kwijlende smiley

koekiemonster ben jij Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:50

ALICE495 schreef:

Wat ikzelf geleerd heb in zo'n geval, is na te denken over: wat verbindt ons en wat scheidt ons in het geloof? Vaak is het aantal verbindingen groter. Ik heb b.v. een keer verkering gehad met een vrouw uit een (makke) Pinkstergemeente. We hadden hele discussies over de doop en de Geest, maar eigenlijk konden we daar heldere compromissen over sluiten. En omdat we toch geen kinderwens koesterden, konden we bepaalde dingen ook laten rusten (kinderdoop vs. volwassendoop).

Wat ik er van geleerd heb: het is voor 80% theologie, dogmatiek en gesloten denken. Als je je concentreert op die 20% waar het om echt om gaat: Jezus ontmoeten en Hem leren navolgen, dan wordt het een heel ander plaatje.

Maar ja, als je iemand treft die niet over zijn of haar dogmatische of theologische schaduw kan heenstappen, dan blijft het lastig. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:53

MARISKA601 schreef:
Alleen een beetje uit de buurt.

Volgens mij zit in Zaltbommel ook wel zo'n gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:56

MARISKA601 schreef:
koekiemonster ben jij Knipoog smiley

Paaskoekjes, sprits, kokosmakronen, gevulde koeken, hazelnootkoekjes, lange vingers, chocoladekoekjes, janhageltjes, fruitkoekjes, sultana's en niet te vergeten dikke plakken ontbijtkoek! Lachende smiley met blinkend witte tanden Kwijlende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:59

[quote=IMRE695]

Hoi Imre,

Ik vier alleen nog bijbelse feesteen dus geen kerst en pasen meer.
Dat zijn nl van oorsprong helemaal geen christelijke feestdagen, verder leer ik mn kinderen ook niet dat sinterklaas bestaat!

Wist je dat zelfs de kerstboom een heidens gebruik van oorsprong is?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij dat dan ziet/ beleeft......

O ja en ik zie het niet als wettisch maar gehoorzaamheid aan God
Knipoog smiley

Groetjes,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:59

IMRE695 schreef:
Paaskoekjes, sprits, kokosmakronen, gevulde koeken, hazelnootkoekjes, lange vingers, chocoladekoekjes, janhageltjes, fruitkoekjes, sultana's en niet te vergeten dikke plakken ontbijtkoek! Lachende smiley met blinkend witte tanden Kwijlende smiley Lachende smiley

Is dat je lunch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 12:07

IMRE695 schreef:

KOEKJE ERBIJ ? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 12:09

Ik zie kerst en pasen wel degelijk als bijbelse feesten.
We mogen dankbaar zijn dat Jezus is geboren om de straf te dragen op onze zonden.
De straf was de kruisdood.
Maar Jezus stond ook weer op uit de doden.
En die dagen zijn voor mij best wel belangrijk.

De commercie maakt er hele andere dagen van.
Ik doe daar niet echt bewust aan mee.
Met kerst had ik een miniboompje staan, en een kerststal.
Met pasen heb ik nooit mijn huis versierd.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 337 338 339 340 341 342 343 ... 6194 Volgende
Pagina 340 van 6194