Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 11:50
Onderwerp: De kruisweg
|
|
|
En Jezus had kritiek en een ideaal Hij droeg zijn kruis de dood tegemoet en struikelde een eerste maal zoals ieder mens dat wel eens doet Hoewel Hij blinden en lammen genas werd zijn moeders ziel doorboord Het volk koos voor Barrabas die gevangen zat voor moord Met Simon's hulp ging het weer Veronica deed ook een mooi gebaar Toch viel Hij een tweede keer want zijn kruisweg was heel zwaar Vrouwen weenden, Zijn vader zweeg wie had er toen nog in geloofd? Toen Jezus voor een derde keer neerzeeg en van zijn kleren werd beroofd... Koning der Joden, Zoon van God De weg, de waarheid en het leven , Kom van dat kruis, zo luidde hun spot maar Jezus bad hen te vergeven Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten! ... en toen stierf Hij in ademnood alleen en in de steek gelaten voor onze zonden ging Hij dood Zoals de kruisweg verder zegt: Eenmaal van het kruis genomen werd Hij in het graf gelegd. Na drie dagen weer opgestaan om eeuwig verder te leven
Laatst aangepast door
|
JOHAN130
|
op zaterdag 18 februari 2012, 11:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 februari 2012, 13:00
Onderwerp: Ja, ik weet
|
|
|
Ja, ik weet, met stenen en stokken breek je makkelijk mijn botten en al wat ik zeg kan en zal tegen me gebruikt worden... Zie; de stem van mijn Meester riep mij vanuit Zijn diepe heiligheid en vroeg me Hem te volgen... Het bracht me op m'n knieën en op mijn knieën verzonk ik in gebed... De trooster werd mij toegezonden, 'k was dood noch levend, diep gebroken. En niet de tijd heelde alle wonden, maar het Woord door Hem gesproken... Nu wijd ik mijn kracht aan wie Hem trouw bleef : Mijn handen zijn de jouwe broeder en ook mijn mantel deel ik graag Mijn ogen zijn de jouwe, zuster, ook mijn hart, wit als sneeuw. Hij maakte het weer heel! Het brengt me elke keer en deze keer, op mijn knieën en op mijn knieën, verzink ik in gebed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 februari 2012, 00:35
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
[quote=BERT168]ja dat had ik ook gezegd johan....alhoewel het op dat moment niet echt over Nederland ging he? haha lastig als je dan al gequote bent door frank..haha
ik kan me wel voorstellen dat je verliefd bent,kan bijna niet anders..
afijn,is ook niks mis mee toch,mag gerust hier.[/quote
Het was een gezellig weekend en ik hou van mensen en iedereen daar aanwezig heeft op één of andere manier mijn 'hart' geraakt! Maar om nu te zeggen dat ik 'verliefd' ben geworden op iemand lijkt me véél te voorbarig want zo snel gaat dat allemaal niet... Ik ben verliefd op Nederland omdat het enerzijds getuigt van een grote opwekking in de Heer en anderzijds toch zo verscheurd werd in al die verschillende strekkingen waar er nét éénheid onder broeders en zusters hoort te zijn. Ik begrijp dat we het oneens kunnen zijn, dat er andere visie's bestaan, de éne strenger en de andere juist wat losser maar God heeft een plan met ieder van ons en laat Zijn kinderen niet los!
Laatst aangepast door
|
JOHAN130
|
op maandag 13 februari 2012, 00:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 20:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Mogen we ook weten op wie je verliefd bent? Enne, weet 'zij' er al van??? |
Heel goede vraag en opmerking Frank! Maar helaas, pindakaas... ik ben verliefd op Nederland! (jij woont er toch ook tenslotte)
Laatst aangepast door
|
JOHAN130
|
op zondag 12 februari 2012, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:01
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | De overnachting kunnen we de volgende keer wel schrappen, een paar uurtjes langer aan de bar en gelijk verder met het ontbijt.
En die romances? Ach
|
Bedankt voor de gastvrijheid in een luxueus kader met stromend warm water (bikers zijn gewend in een tent te slapen en zich drie dagen niet te wassen) Ook de catering was subliem! ... maar de bar heb ik niet gevonden??? Bedankt!
Laatst aangepast door
|
JOHAN130
|
op zondag 12 februari 2012, 19:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:09
|
|
|
Heerlijk genoten van allemaal prachtige mensen zonder maskertjes! Die er niet bij waren hadden ongelijk... want om heel eerlijk te zijn: geef mij maar emoties, warmte, oprechtheid, lichaamstaal, sfeer en recht in elkaars ogen kijken i.p.v. de virtuele wereld van deze chat. Of hoe ontmoetingen in vriendschap je diep en wezenlijk gelukkig kunnen maken.
Ik ben verliefd !!!
Laatst aangepast door
|
JOHAN130
|
op zondag 12 februari 2012, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 15:06
Onderwerp: woorden schieten te kort
|
|
|
[b][i]
Aaronskelk is een mooier woord voor bloem doch niets omschrijft de prachtige kleuren de heerlijke geur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 12:13
Onderwerp: Gods partnerkeuze (preek van david sorensen)
|
|
|
Hey, bedankt om de link 'aanklikbaar' te maken! Ik heb het geprobeerd maar het lukte me niet! Wat deed ik dan verkeerd denk je??? Groetjes, Johan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|