Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 18:05
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | ook zonde van het geld om vuurmaker te kopen............je kan ook met 2 vuursteentjes doen en tegen elkaar klatsen...............! |
En a.g. het in Belsiesland altijd zonnig schijnt te zijn, kun je het ook met een stukje glas op brandbaar materiaal proberen........
Poeh, wat een geldverkwisting: vuurmakers kopen!!.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:48
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
Wat ik bedoel is dat "afgoderij" een enorm wijds begrip is, waar 2 hele geboden uit de 10 geboden aan gewijd zijn.
En er zijn zoveel vormen van afgoderij. Geen enkele is goed te praten overigens, maar ik hou zelf wel van wat concretisering in een topic. Vandaar. Daarbij zijn er hele herkenbare zichtbare afgoden, maar ook verborgen afgoden welke enkel in je denkwereld kunnen leven. Sommige zijn daardoor ook heel aanwijsbaar, maar andere hoeven dat niet te zijn. Afgoden als geld, voetballers, maar ook de afgod: "ikzelf". Helaas blijken daar heel veel mensen aan verslaafd te zijn. Ook binnen de kerken.
Gelukkig is de Here heel duidelijk in Zijn Woord over hoe Hij denkt over al die goden, en dat enkel Hij alleen God is. Die Bijbelse maatstaven zouden toch bepalend moeten zijn, helemaal voor christenen. Maar hoe het dan toch kan, dat ook christenen daar gevoelig voor zijn? Ook christenen zijn mensen, mensen met zwakheden. Soms zelfs zonder dat ze het door hebben. Hoe noodzakelijk blijkt het ook dan weer om altijd alert en waakzaam te zijn. Om dagelijks in Gods spiegel te kijken, hoe Hij wil dat wij leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:36
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij? |
Wil je dat eens nader specificeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:35
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Zucht.... om kwart voor 6 wakker gebeld, voor 't werk, na een erg kort nachtje slaap. Nu een beetje katerig..... maar wél met een mooi rijtje vrije dagen in 't vooruitzicht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:32
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Wat een sneeuw zeg!! Krijgen we dan toch nog een witte kerst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:31
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik heb nog geen 5 minuten geslapen vannacht...en ook niet overdag... |
Arme Floshke........ lag je baas weer eens oorverdovend te snurken??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 23:45
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | neen eentje met tochtgaten... |
Tsja, anders lukt het ook niet om aan te trekken, lijkt me.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 23:43
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Geloof me...(of niet) ik verslaap het NOOIT!!!!!!!!!!
Ik kan nog zo slecht slapen....of laat naar bed gaan....een wekker zet ik nooit, maar ben nooit te laat.....
Dat zit op de een of andere manier ingebouwd... En uitslapen...kan ik daardoor ook niet meer.... Dat is al een jaar of 10 zo... |
Roep dat nu niet te hard...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 18:47
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | nee ik word zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig? Zou ze naar de kerstman overgestapt zijn ofzo? |
Ohoh, haar tijdelijk contract bij Klaas was natuurlijk afgelopen, en Claus had misschien nog een vacature..... Tsja, en die hult zich idd in (poeder)sneeuw...... Hebben we je raadsel opgelost, Anna?
Hier is het trouwens van-alles-net-niks-weer: niet koud, niet warm, niet nat, niet droog, geen sneeuw, geen hagel, geen zon, geen regenboog, geen harde wind, niet windstil...... Tsja, wat voor weer is het hier eigenlijk?
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 19 december 2012, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 18:45
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
FRANKT627 schreef: | zeg zeg...en ikke dan??? Je moet niet mooi zijn om leuk te zijn hoor... ...ik ben het CM-zonnetje... (ik ben bijna nooit boos) |
Hm, hoe presteer je het dan om tot je lievelingspoppetje te maken?? Die kijkt nu bepaald onlief!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:58
|
|
|
GERRIT603 schreef: | heb jij ff mazzel, in 1 keer je woningnood opgelost: een iglo |
Een zwarte Piet in een iglo........ hoe bedénk je het!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:46
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...mijn Floshke is net zoals ik...ik krab niet en Flosh dus ook niet...Flosh is het evenbeeld van mij...heel erg lief dus |
Hm..... voel je je nu ook een beetje katerig, Frank?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:35
|
|
|
ANNA415 schreef: | Sneeuw! Cool... centimeters |
Sneeuw??? waar dat dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 15:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...mijn kwartje is gevallen...je bedoelt natuurlijk haar Piet-zijn...pfffff, ik was al blij... |
Voor een Belg is dat toch best nog wel vlot.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 15:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...nu tik ik nooit meer tegen jou...trouwens de heg is te nat nu... |
Nou ja, nu geef ik je een subtiele hint, zodat je je niet hoeft te vervelen, krijg ik zo'n reactie van je!! Dat noem ik nou bepaald onlief van je, !
Hier is het overigens ook droog, wel een beetje grijs. (en mijn heggen zijn recentelijk keurig in vorm gebracht)
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 18 december 2012, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 15:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hier regent het niet... |
Alle tijd en ruimte dus om je heg te kortwieken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 december 2012, 12:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is er nu echt niemand die een brief in Spaans kan vertalen??? |
Ik neem aan dat Anna daar geen moeite mee heeft.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 22:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben eens benieuwd of de euhhhhh, hoe zal ik het tikken, de 'afval' ook stevig is... |
AFVAL??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 22:38
|
|
|
JOL252 schreef: | De banken hebben een overdosis aan werk aan iedereen die nog net voor het nieuwe jaar een bankgarantie nodig heeft (zetten ze de deadline op het nippertje naar april 2013.. we hadden het kunnen weten). En de kopers van mijn huis lieten voor het gemakkie nog effe de koopakte een week liggen. Er zijn altijd mensen die denken alleen op de wereld te zijn. Anders had het allemaal tijdig geregeld kunnen worden. Afijn, kerst tussen de verhuisdozen... ik ga ze gewoon inpakken met kerstpapier tot de schatkamer van de kerstman |
Oh dat is naar . Sterkte met inpakken en wachten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 16:44
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JANS221 schreef: | Vanmorgen om 10.00 uur de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen!
(............en in 1 dag grijs geworden...huiskamer is gewit!) |
Super!!!! En gelijk ook lekker aan de slag gegaan, zo te lezen. Fijn voor je! Heel veel plezier en klusenergie toegewenst, en succes met verhuizen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 16:28
Onderwerp: Kerst & nieuwjaarswensen 2012-2013
|
|
|
Beste mensen,
Bij deze wens ik iedereen alvast hele goede, fijne, gezegende kerstdagen en Gods zegen, ook voor 2013.
Ook wanneer je die dagen, de jaarwisseling misschien met zorgen, op welk terrein ook, of in eenzaamheid, gebrokenheid, met pijn, in angst, onzekerheid tegemoet ziet, wens ik van harte toe dat het ware Licht van kerst, Licht van de wereld, Hij die bij ons kwam, ook heel dicht bij jou mag zijn. Dat Zijn liefde je mag raken, mag verwarmen en hoop mag geven, ook voor het naderende nieuwe jaar.
Hij kwam bij ons, heel gewoon, de Zoon van God als mensenzoon. Hij diende ons als een knecht en heeft zijn leven afgelegd. Zie onze God, de Koning-knecht, Hij heeft zijn leven afgelegd. Zijn voorbeeld roept om te dienen iedere dag, gedragen door zijn liefd' en kracht.
Wij willen worden als Hij. Elkanders lasten dragen wij. Wie is er need'rig en klein? Die zal bij ons de grootste zijn. Zie onze God, de Koning-knecht, Hij heeft zijn leven afgelegd. Zijn voorbeeld roept om te dienen iedere dag, gedragen door zijn liefd' en kracht.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 17 december 2012, 16:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 14:24
|
|
|
Grijs en grauw hierzo, maar vooralsnog wel droog
15.20 uur..... Inmiddels miezert het hier ook van de lucht.....
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 17 december 2012, 15:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 13:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...het is maar goed dat ik niet rook want ik ben mijn vuurmaker kwijt...ben al een hele tijd aan het zoeken waar dat rotding ligt... |
En jouw pyro-Floshke weet ook van niks?
Hm, vervelend om je aansteker kwijt te zijn. Anders zit er misschien weinig anders op als ff naar de AH te gaan voor een nieuwe? (in deze tijd is daar regelmatig e.e.a. te proeven..... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 13:34
Onderwerp: gebed voor CMster
|
|
|
Heel veel sterkte, moed en vertrouwen toegewenst, Willemijn. Hopelijk mogen de behandelingen gezegend worden, en vind je rust en vertrouwen bij Hem om het allemaal vol te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 13:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | je zal nog eens veranderen in rijstepap |
Oei, kijk je wel ff goed uit dan, Anna? ..........
Hier schaft de pot sucadelap, aardappeltjes met sugar snaps en kwark na.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 december 2012, 13:03
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als ik nog 1 keer het woord 'heg' lees dan...dan...dan... |
dan...dan...dan............. maakt nieuwsgierig!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 17 december 2012, 13:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 22:38
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mag 1 persoon hem blij maken kiest ie Pieter |
Heeft ie nodig voor zijn heg snoeien, zeker?
|
|
Naar boven |
|
|