Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:45
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Nog niet veel gedaan! Maar weer verder met dozen inpakken! Jol. jij moet ook aan het werk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:41
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat zijn mooie woorden maar de realiteit is wel wat anders, kijk alleen maar hoe men hier op het forum soms met elkaar omgaat......en dan heb je het nog maar over een kleine groep mensen........ |
Ja, ik weet dat de realiteit anders is, maar toch....ik wil het wel blijven proberen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 8 december 2012, 10:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:39
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ik word blij van twee CM`ers die straks al mijn overbodige spullen komen ophalen. Zij kunnen het goed gebruiken en ik ben het kwijt!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 8 december 2012, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:36
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Het is niet mijn bedoeling om wie dan ook het geloof af te nemen. Dat kan ook niet, want ongeloof is net zo onzeker als geloof. Ik kan het wel volledig bij het verkeerde eind hebben, het heeft ook te maken met keuzes die je maakt. Je kiest er zelf voor om te geloven of niet. Ik vind het mooi dat er gisteravond wel gesprek mogelijk was. Ik voelde vanuit veel mensen respect voor mijn mening en dat voelt goed. Zo hoort het, juist ook vanuit het christelijk geloof. En weet je Jans, ik gun het iedereen dat hij/zij troost en geborgenheid vindt in het geloof. |
Je schrijft: Zo hoort het, juist ook vanuit het christelijk geloof. Ja, verhef je jezelf (als christen) niet boven de ander maar ga het gesprek aan en luister. Em ik denk dat God de mens ook zo bedoeld heeft: verantwoordelijkheid dragen voor je eigen handelen, maar ook verantwoordelijk zijn in hoe je omgaat met je naaste! Laat zien dat je christen bent als je zegt het te zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 07:15
|
|
|
Ik denk dat het daar fout gaat waar christenen gaan verkondigen zeker te weten hoe het zit en hoe het moet! En daarmee niet meer naar de ander kunnen luisteren, eigenlijk is er geen gesprek op die manier meer mogelijk. En IJsje, ik vind het mooi om te lezen dat je er over nagedacht hebt om dit te plaatsen op het forum omdat je weet hoe moeilijk het voor een aantal mensen is om te lezen over ongeloof. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, maar toch denk ik dat het goed is. Het heeft mij in elk geval weer even aan het denken gezet. Christenen kunnen niet bewijzen dat God bestaat net zo min als een ander kan bewijzen dat Hij niet bestaat. Dat hoeft ook niet. Ikzelf geloof in God maar ik hoef God niet te bewijzen. Het geloof geeft mij wel hoop en vertrouwen in dit leven en straks. Maar ik kan je niet bewijzen dat ik gelijk heb, dit is wat ik geloof. En als je iets niet kunt bewijzen hoeft dat nog niets af te doen aan de vreugde, troost en blijdschap die je kunt ervaren vanuit je geloof. Welkom terug IJsje!
ik geloof het allemaal wel, maar nu eerst koffie
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 8 december 2012, 07:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:50
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ik lig in een deuk als iemand dat zegt. |
Ja, spannend! Ik hoop dat ik nog kan slapen! wellterusten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Als je nou morgen een date hebt, geef je em eerst een toastje met knoflookboter, highly romantic... |
Jij kan `t weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JA die van jou maar JAns laat zo'n raar riekend luchie achter |
sorry, broodje shoarma met knoflooksaus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:26
|
|
|
IJSJE204 schreef: | @ Frank,
Uit betrouwbare bron denk ik te weten dat deze man zichzelf leuk vindt om zijn intelligentie, zijn diepgang, zijn empathische vermogens en zijn humor, naast een aantrekkelijk uiterlijk. Zouden dergelijke gedachten hoogmoedig kunnen zijn? Jazeker, dat kan. Als hij zijn intelligentie en diepgang gebruikt om vrouwen te veroveren zonder serieuze bijbedoelingen, als hij andere mannen zou kleineren om er zelf beter uit te komen. Mijn ervaring met deze 'enige leuke man' is anders, hij heeft oog voor de beschadigde mens, en neemt ook de tijd en de moeite om te helpen en goede woorden te spreken. Hij loopt er niet mee te koop, dat kun je niet meer hoogmoedig noemen. |
Klinkt goed, IJsje! Het is aardig onderbouwd, ik wil het graag geloven……… Wil de enige leuke man nu opstaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:09
|
|
|
De enige leuke man? Op CM? waar? Toevallig ben ik de enige leuke vrouw! Matcht goed dus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:28
|
|
|
Ik hoef geen herberg of stal te zoeken rond de kerstdagen : 17 december de sleutel van mijn nieuwe huis!!! Toch een cadeautje vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:09
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Inderdaad, dat is ook zo. Er worden rond de sint geen uitbundige toestanden gehouden. België is voornamelijk katholiek en ook veel ingetogener. Een heilige in België is haast een normaal gegeven. In Nederland is het iets anders...vooral de protestanten, diegene die niet in heiligen geloven maar toch altijd wel een reden hebben om in de 'sint' te geloven hebben, nu eens een dag of avond om het strakke protestantse harnas van zich af te gooien. Wij, katholieken, menslievend en warm als we zijn, kunnen er alleen maar blij om zijn. |
Nou Frank, De wind waait hier door de bomen en ik heb al een uur zitten zingen…………….Maar nog steeds hoor ik niemand kloppen en hij is nog steeds niet gekomen. Dat heerlijke avondje was toch vanavond? En ik heb me dit jaar toch netjes gedragen, zonder al te strak zittend protestants harnas, als iemand het had verdiend dat die goedheiligman langskwam, dan ik toch wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 06:40
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Waar staat dat?
Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen! Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd. |
Maritime, jou kan ik in elk geval niet volgen! (ik zou het ook niet willen). Ik wens je veel succes met het vinden van een volgzame hulp. En als dat hier niet lukt…….in Zuid-Afrika zijn ze wat meer oudtestamentischer (volgzamer?) heb ik eens ergens gelezen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 5 december 2012, 06:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 12:48
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
wachten op financieel adviseur en bank tot hypotheek rond is, nu zal er voor mij wel een plaatsje zijn in een herberg rond de kerstdagen, maar waar laat je zo gauw je os en je ezel (lees: bezit)??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 07:12
|
|
|
[quote=MARITIME853]Ik mis de mannelijke wijsheid nog! Wie haalt mij uit de brand tussen de vrouwelijke wijsheid???
Volgens mij hebben o.a Frank, Pieter, Thomas en Willem gereageerd, maar hun wijsheid was niet mannelijk genoeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:25
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het occulte zie ik er ook niet in. Mis wel de antwoordt waarom heeft God een vrouw geschapen uit de rib van de man. God had immers de mens (Adam) geschapen en zei dat het goed was? Wat zei hij daarna dat niet goed was.??? Volgens mij licht daar ook het antwoordt.... |
Ik hou er wel van als het begint te lichten........vertel eens: welk antwoord?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:35
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het is ook geen chocola.
Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. Gen 3:18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten. Gen 3:19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
Hier vind je de verantwoording van Adam als man en als eerste mens. Vervolgens komt Eva, niet geformeerd uit de aarde maar uit de rib van de man, dat een deel van hem was. De rest zoek het maar uit!!!! De antwoorden kan iedereen wel vinden. |
de rest heb ik zelf uitgezocht: Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. Als er in de bijbel staat dat de vrouw als hulp aan de man is gegeven, wil dat niet zeggen dat ze zijn hulpje moet zijn. Hetzelfde woord wordt namelijk ook gebruikt om aan te geven dat God onze hulp is! En daarbij zal niemand denken aan God als onze mindere of ondergeschikte. Goddank, kunnen en hoeven we niet meer terug naar situaties waarbij de vrouw de mindere van de man is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 13:14
|
|
|
ROLF230 schreef: | Ik wordt blij van mensen die een serieuze liefde tot de waarheid hebben. |
wat is de waarheid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:54
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik houd me maar bij RAL. |
Ja, kan jij zeggen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wie zijn Lucas en Louis nu weer??? |
Louis en Lucas horen bij mij, Frank. Louis voor in de woonkamer, Lucas voor in de slaapkamer. Sorry!
(je moet maar even wat bijdragen teruglezen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:43
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Nu on-topic....
Het nieuwe testament geeft antwoordt:
Mat 19:3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak? Mat 19:4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw? Mat 19:5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn; Mat 19:6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. Mat 19:7 Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten? Mat 19:8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen/mannen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest. Mat 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw/man verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.
Iets om over na te denken, niet zelf bedacht..... |
Het klinkt heel vroom, dat je het niet zelf bedacht hebt, maar het klinkt vooral heel liefdeloos! Vrouwen konden in die tijd hun man niet verstoten, vrouwen waren het eigendom van de man, ze hoorden bij zijn bezit: vrouw, os en ezel! Je had als vrouw weinig te kiezen en al helemaal geen man, je werd aan een man gegeven of door een man genomen. En je had je er maar in te schikken. Er werd niet aan je gevraagd of je van hem hield of met hem wou trouwen. Mannen konden doen wat ze wilden met een vrouw, zij had geen stem. God wist dat en daarom beschermde hij de vrouw. De wetten die toen golden kun je daarom niet zondermeer naar vandaag vertalen. Tegenwoordig zijn de verhoudingen anders en laten we voorop stellen dat een scheiding hoe dan ook en waarom dan ook altijd strijd en pijn met zich meebrengt. En dat weet God ook. En ik geloof dat God blij is als twee mensen die allebei gescheiden zijn weer samen verder kunnen leven in liefde en vrede. Gelukkig is God liefdevoller dan mensen kunnen zijn.
Dus iets om over na te denken.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 1 december 2012, 16:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 22:21
Onderwerp: kindergebed...
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Die kroon? Hoe gaat dat gebed dan?
Ik liet mijn kinderen altijd: wij danken u voor t dagelijks brood kracht en gezondheid Heer zingen. Dat kon met zn allen tegelijk want 8 keer Here zegen deze spijze duurde mij te lang |
O Vader, die al 't leven voedt, Kroon onze tafel met Uw zegen; En spijs en drenk ons met dit goed, Van Uwe milde hand verkregen! Leer ons voor overdaad ons wachten; Dat w' ons gedragen als 't behoort; Doe ons het hemelse betrachten; Sterk onze zielen door Uw Woord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 21:48
|
|
|
Zorg voor arme kind'ren Heer, en herstel de zieken weer. Ja, voor alle mensen saam, bid ik u in Jezus naam.
ja, jeugdsentiment : je had de brandweer en de ziekenweer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 20:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik snapte als kind nooit die kroon op tafel... |
Klopt Jol, maar het klonk wel mooi, wel koninklijk! Ik herken dit gebed van mijn opa als ik bij hem logeerde in Rotterdam. Ik begreep er als kind niet veel van, maar het maakte wel indruk op me als opa uit de Bijbel ging lezen en danken. Ik zie het nog helemaal voor me: Opa legde zijn witte servet neer, pakte de Bijbel, zijn bril en een potlood. Elke keer na het Bijbellezen schreef hij op bij welk vers hij gebleven was. Opa kon mooi lezen en mooi danken: O heer, wij danken u van harte! En je voelde als kind dat God luisterde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:00
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Vanmorgen voor het eerst de autoruiten moeten schrappen, de laatste november dag begon koud, maar wel met een lekker zonnetje. Morgen begint december met regen…..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 22:13
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ben jij toch een heerlijk mens Wanneer komt je eerste boek uit |
Speciaal voor jou, Erika!
Het is toch Lucas geworden. Het voelt gewoon goed en ook pragmatisch is het gewoon de beste keus. Heeft meer mogelijkheden! Laat zich goed hechten! Ook wel belangrijk. En ik krijg er een goede beschrijving bij! Bovendien: Afwasbaar met spons en schoon leidingwater met een zachte zeep!
Jochem gaat terug. Had geen patroon, dat gaat op den duur vervelen. Ook geen unieke en warme uitstraling. Jammer voor Jochem. Maar zo gaat dat. Er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden om dit tot een succesvol einde te kunnen brengen, lees ik. Als je met alles rekening houdt dan kan er bijna niets meer misgaan. Wat houdt mij nog tegen dan? Ik moet wel nog even op Lucas wachten, heeft een levertijd van 2 weken, maar dan heb je ook wat! En iets wat niet op voorraad is, maar speciaal besteld moet worden, heeft ook wel wat. Je moet er toch weer even tegen aan kijken!
Nu heb ik dus Louis voor in de woonkamer en Lucas voor in de slaapkamer. Ik blijk toch een voorkeur voor de mannen te hebben. Toos en Bep kunnen de kast weer in.
In de gang even geen behang. Nog zo`n beslissing kan ik even niet aan. In de gang komt gewoon nummer IG PS-1047. Staat voor de kleur lichtbruin: veiligheid en comfort. Wit: De kleur van waarheid, onschuld en reinheid moet wijken.
Er komt heel wat bij kijken, bij zo`n verhuizing……..
(Jol, jij hebt je keus al kunnen maken, begrijp ik?)
|
|
Naar boven |
|
|