Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 12:26
Onderwerp: vraag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dit is mijn antwoord.
Kinderloos zijn is niet leuk. Gelukkig zijn er technieken om de kinderwens in vervulling te laten gaan, ivf binnen de relatie.
Het gaat mij te ver om eicellen en zaadcellen te doneren. Biologisch gezien is het kind niet van je zelf, nog van je parter als beide cellen gedoneerd zijn.
Spelen we op die manier niet voor God? Is het zo moeilijk om kinderloosheid te accepteren?
Het laatste klinkt misschien heel hard. Maar ik weet waar ik het over heb. Ik heb geleerd het te accepteren dat er nooit mama tegen mij gezegd zal worden. Dus het woordje oma zal ook nooit in mijn oren klinken.
Ik heb ook de afgelopen 25 jaar geleerd hoe het is om vrijgezel te zijn. Heb wel relaties gehad. Ik heb mogelijkheden gezien om zwanger te kunnen worden. Maar ik heb ze geweigerd, omdat ik denk dat kinderen pas een mogelijkheid zijn binnen een langdurige relatie met huwelijk.
Ik vind dat een kind behoort op te groeien binnen een relatie van vader en moeder.
En kijk als men gaat scheiden heb je ook een alleenstaande moeder, maar die kinderen zijn verwerkt door hun vader waar ze contact mee kunnen houden. Dat is een totaal andere situatie.
In mijn situatie zou het zijn geweest dat er kinderen zonder vader zouden zijn opgegroeid.
God heeft dit zo bepaald, dat ik zonder partner en kinderen door het leven ben gegaan. Als God had gewild dat ik met partner en kinderen door het leven zou zijn gegaan, dan had Hij 1 van mijn vele gebeden wel verhoord.
Is het zo moeilijk om Gods wil te doen?
Als je als echtpaar kinderloos bent, dan grijp je alle kansen om toch vruchtbaar te zijn. Lukt het niet dan kan men altijd overwegen om pleegouder te worden of een kind te adopteren die geen kansen heeft.
Maar een kind verwekken van een eiceldonatie en zaadceldonatie gaat mij te ver. |
Mooi, goed en vooral heel herkenbaar verwoord, Mariska!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 06:15
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi mars, Floshke en ik willen jou van harte feliciteren met je verjaardag. Wij wensen jou een heel mooi nieuw levensjaar toe. Eentje met veel geluk, gezondheid, mooie momenten en zoveel meer...
|
Ik sluit mij hier volledig bij aan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 februari 2012, 22:58
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
JOLAN931 schreef: | vandaag uitslag gehad van 8 stalen bloed
endacorditus heeft ze een bacterie 6 weken infuus in het ziekenhuis
en ze is van afdeling verandert
ze ligt nu op afd D1 kamer3 |
Heftig Jolan!
Ik hoop en bid dat de antibiotica goed aan zal slaan en dat je het geduld zult krijgen om deze 6 weken door te komen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 februari 2012, 12:49
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Met medeweten van Willie...de vriend van Jolan... (21 maart hopen ze te gaan trouwen)
Jolan ligt helaas weer in het ziekenhuis.... Heeft ze nog niet zo lang geleden een hernia operatie gehad en ligt ze WEER!!! Ze voelde zich al een poos niet lekker maar aangezien het een bikkel is..
Wat het nu is weten de artsen niet precies, maar denken ze aan een bacterie..Er worden volop kweken en bloedtesten gedaan, maar ook Willie weet nog niet veel....
Wat een tegenslag voor Jolan.. haar kindertjes en Willie!!! Ik hoop dat jullie hen allen willen gedenken in je gebed...
Ook heb ik het adres van Jolan...
Jolan van Zanten Albert Schweitzerplaats 25 3318 AT Dordrecht Afd.a3 kamer 17 Denken jullie aan haar en stuur je even een kaartje??? |
Hè bah, wat vervelend nou! Dit is zeker een tegenslag! Uiteraard zal ik aan hen denken in mijn gebed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:29
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vanavond was op Nederland Zingt een mooiere versie van dit lied. Je kan de uizending zien op Uitzending gemist. Het is het derde of vierde lied, dus vrij in het begin van de uitzending.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1238155
Na 8 minuten hoor je het lied... |
In de versie van "Nederland zingt" zijn het de broers Lukas en Jaap Kramer die het samen zingen. Deze 2 broers maken ook onderdeel uit van de 4-mans formatie "At Once". Hieronder een link maar At Once met het mooie lied "Majesteit"!
http://youtu.be/cw5nL09t_lc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 12:31
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Voorzichtig Josina...en maar heel zachtjes rijden!!!!! |
Doe ik hoor, Zeeland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 10:34
|
|
|
In Utrecht sneeuwt het al! Toch wel jammer dat ik nog moet gaan werken vanavond en er dus nog doorheen moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 13:52
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Dat wordt complex jah.... |
Volgens mij kunnen ze dan beter gaan trouwen met carnaval
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 13:50
|
|
|
COOTJE711 schreef: | neeehh.... ik moet werken.... Daarlijk zijn we ingesneeuwd en moet ik 's nachts blijven... |
Haha, overdrijven is ook een vak hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 13:04
|
|
|
Morgenmiddag sneeuw, 3-8 cm! Wel jammer dat ik er doorheen moet met de auto, da's minder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 10:11
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
Ook van mij de felicitaties met jullie ondertrouw, Herman en Brigit!
En laat ze maar kletsen over de kleur van je trouwjurk hoor, niets van aantrekken....
Ik weet nl heel zeker dat ie pimpelpaars met witte stipjes is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 09:15
|
|
|
Hé Cross, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag vandaag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 21:24
Onderwerp: De splinter en de balk
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal mee eens Chat... Ik heb haar naam niet willen noemen...maar ben blij dat jij het wel doet!!! Ze verdient dat!!! Ook dat mag wel eens gezegd worden ja... |
Lief van je, Zeeland, dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 21:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | ok doen we |
Thnx!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:39
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ... dan moet ze vanavond bij haar schoonmama maar ff aan de warme choco gaan ofzo.......
Brrrrrrrrrrrrrr, wat is het toch kkkkkkkkkkoud!!!! |
Haha en dan ook nog een gevoelstemp. van -15...ijskoningin in spé...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:13
|
|
|
Een tweetbericht van buienradar.nl:
Helder en koud! Vooral koud! Het vriest vannacht -4 tot -9.
Maxima morgen -2. Door de wind een gevoelstemp. van -15! Kleed je warm!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk Josina, in mijn ogen ben jij een voorbeeld over hoe je om moet gaan met dingen op het forum. Je bent juist heel open voor aanwijzingen van anderen. Ik vind het ook jammer dat je niet meegaat naar Afoort. Mag ik je onder voorbehoud er gewoon weer op zetten??? |
Dank je wel, Chat!
Als "onder voorbehoud" geen probleem is...graag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:19
|
|
|
MAR907 schreef: | Infeite doe je nu hetzelfde.... |
Jazeker!
Ff ter aanvulling: ik ben al eventjes wat minder actief op het forum en dit is wel een observatie die ik gedaan heb. Met uiteraard de kanttekening dat ik ook niet bepaald objectief ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:07
|
|
|
XABIA794 schreef: | Denk toch wel dat het opvalt dat sommige personen hier behoorlijk steeds commentaar krijgen van het moment dat ze een bijdrage leveren, en dan nog telkens vanuit dezelfde hoek... welke interpretatie geef je daar dan aan? |
Dat is mij ook opgevallen! En daarbij ook dat er van bepaalde mensen meer geaccepteerd wordt dan van andere.
Verder is het mij opgevallen dat de bal steeds gelegd wordt bij de ontvanger van de boodschap. Maar er is ook altijd nog een zender (de brenger van de boodschap) in het spel. Oftewel...niet alleen de vraag "hoe ontvang ik", maar ook de vraag "hoe breng ik"!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat een wijsheid heeft die man weer he |
Hij heeft het opgezocht in wikipedia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:54
Onderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als het ter ondersteuning is heb ik er totaal niks op tegen. HEt is dus gewoon een soort psychische ondersteuning en die gun ik ze, of je nu homo ben of wat dan ook iedereen heeft recht op psychische hulpverlening! |
Helemaal mee eens hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:52
Onderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
|
|
|
Uit het onderzoek van de inspectie naar deze therapie gegeven door Different is gebleken dat het NIET gaat om het genezen maar om ondersteuning in het omgaan met/leren leven met!
Different (en dus ook Tot Heil des volks) doet dus niets verkeerd en vergoeding mag niet ingetrokken worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:49
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | jarig kind wil pizza eten....en dat vind ik prima, dagje niet koken is ook wel eens lekker |
Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 11:47
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Profiel van CM aan het wijzigen, vandaag laatste dag. |
Sommige dingen zouden verboden moeten worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 12:08
|
|
|
Gerrit, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag vandaag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 22:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Yessss...wanneer vertrekken jullie??? |
Daar moeten wij nog een heeeeeeeeeeeleboel nachtjes over slapen...voorlopig kunnen we eerst hier van het winterweer genieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 21:16
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Leuk josina, ijsberen kijken.... Mag ik mee??? |
Jaaaaaaa, gezellig! Kunnen er wel een cm uitje van maken
Droppen wij iedereen bij Artis en gaan wij door...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 27 januari 2012, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 19:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...het lijkt net wel of je er happy van wordt. Waarom ga je niet op de Noordpool wonen? Wel zonder laptop natuurlijk... |
Jazeker word ik er blij van!
Enne...Noordpool? Ik stuur je wel een mailtje met m'n nieuwe adres wanneer ik verhuisd ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 18:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|