Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 14:42
Onderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik gooi het eens over een andere boeg:
Wat nu, als al die uitspraken door topicstarter aanvankelijk genoemd, een uiting zijn die iets onder woorden brengen wat moeilijk onder woorden te brengen is?
Iets dat wel of niet goed voelt gaat dus over een gevoel dat men lichamelijk ervaart maar het is lang niet altijd even makkelijk om zo'n gevoel 'even' onder woorden te brengen. Niet in de laatste plaats omdat dit ook best eng kan zijn.
Hoe breng je iets onder woorden, als 'woorden' de lading eigenlijk niet dekken? |
Juist! Woorden zijn soms een weg naar een dieper verhaal.
Maar ja, dat wordt al snel onder de noemer "gevoeligheidjes" gebracht... en dat dat niets te maken heeft met ons geloof... alles zeggend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 16:08
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja ....... phrase is een mooi grieks woord, oud Grieks wel te verstaan. en dat is onze erfenis net als thermometer, batyscaaf, stethoscoop etc dus de openings zin dat ik het woord " phrase" moet vervangen door een nederlands woord is net zo inhoudsloos als zeggen dat een sthetoscoop een borstkijker is. Vale ?
Het Spaans, Portugees en Frans met een snufje Latijn is ter uwer vermaak en lering........ eens wat anders dan het Engelands wat gemeengoed is in de semi intellectuele kringen.
Voorts .....Don Quijote is mij bekend,maar omdat ik de teergevoeligheid van u allen meen te kennen mbt aperte afwijzing van alles wat niet goed voelt en zoetgevooisd is, heb ik het aanhalen van deze figuur achterwege gelaten.
Don Quijote de la Mancha y su siervo Pancho Sanchez.
Dus in plaats van open deuren en inkoppers nu graag een volwassen reactie en geen onderbuikssentimenten .......
Endaksie / Gracias / Merci |
Alles wat jij wilt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 06:47
|
|
|
ANNA415 schreef: | - sinds wanneer was de Nederlandse taal van Louis Couperus en niet gewoon van het volk? (ps Louis is al een tijdje dood, dus wie heeft het van hem geërfd?) - dus als je geen 'hoog' Nederlands spreekt , spreek je de taal van de drugs wereld met wat dronken Amerikaans Engels erdoor? - vanuit mijn werk heb ik veel met Belgen te maken, ze verstaan ons Nederlanders prima. - oh ja Don Quijote was ook een schamele eenzame ruiter |
Oeh lekker op de vroege ochtend. Maakt schoensmeer actief?
Portugees of Spaans en Latijn door het Nederlands heen is voor velen hier ook ergerlijk nietszeggend. Ik snap er in ieder geval geen jota of tittel van.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 8 oktober 2013, 06:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 oktober 2013, 13:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jawel...maar haal je daar een verhaal uit? Is het vaak niet een ""mee doen""...mee ""zeggen? Er bij willen horen...? |
Deels. Maar er zit dus ook een behoefte achter wat ze zeggen. Dus alles-zeggend en waard om naar te luisteren en te beantwoorden als je je verdiept in hen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 7 oktober 2013, 13:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 oktober 2013, 10:15
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ach verandert de taal niet door de eeuwen heen? De een beent het wat makkelijker bij dan de ander.
PS. als het ergernisgehalte nietszeggend hoog is, waarom hebben we het er dan over |
Ach, ooit wel es de straattaal van nu gehoord die gebezigd wordt onder de jeugd? Als je goed luistert, haal je hun verhaal er wel uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 oktober 2013, 09:19
Onderwerp: Daten
|
|
|
FAITH187 schreef: | Maar daar kan je je flink in vergissen... iets kan goed 'voelen', maar helemaal NIET goed zijn. Ik denk dat we meer moeten kijken hoe iemand in de Heer staat, en onze gevoelens op de tweede plek moeten zetten (of wensen). |
Tja, leuk in theorie, maar de praktijk wijst toch vaak anders uit. Ik denk dat God ons een stuk autonomie als mens heeft gegeven en dat in heel veel opzichten je het toch voor een groot deel zelf moet/mag uitzoeken. Wanneer weet je nu of je een besluit neemt afgestemd op Zijn wil? En moet je daar dan ook op blijven wachten? Dan blijf je in een afhankelijke wachtstand en kom je nooit vooruit. We moeten durven leven, ik denk dat God daar meer op zit te wachten.
Maar goed, dit is wel offtopic natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:38
|
|
|
MANNA420 schreef: | De status beginnende relatie is nieuw? Ik ken die status in elk geval niet en zal hem ook niet zo snel gebruiken. Je hebt een relatie of je hebt die niet. Natuurlijk heb je de periode van leren kennen, iemand voor je winnen etc, maar dat vindt ik nog niet echt bij de relatie horen. |
Je hebt gelijk, het bestaat ook niet. Ik heb het aangepast in mijn reactie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:15
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ow ja ook al om de oren gehad. Ik ben veel te kieskeurig en krijg zo nooit een man
|
Dan maar kieskeurig in dit geval.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:03
|
|
|
ANNA415 schreef: | Och hou op! Echt waar in de chat na hallo, direct een date proberen te regelen en dat boos zijn dat je dat niet doet Of een mail sturen in de trant van ik heb geen profielfoto vanwege mijn werk maar geef je privemail dan stuur ik er eentje
Zijn er nog gewone mannen op CM waar je een tijdje mee kan chatten/mailen en dan eventueel daten |
Ja boos zijn, of een hechtingsstoornis bij je diagnosticeren tot autisme! aan toe en of je niet in therapie moet. Da's pas grof. Haha daten???
Ideaal..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 5 oktober 2013, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 18:57
|
|
|
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).
Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).
Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).
Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 5 oktober 2013, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 06:42
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
PIETER619 schreef: | Soms denk ik weleens waarom de dames voor de prins op het witte paard willen gaan? Een wit paard geeft beslist geen zekerheden.
Misschien dat innerlijke schoonheid meer kan brengen en zijn er dan veel meer gegadigden hier op CM dus leuke mannen |
Een paard niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 18:20
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Je ziet er in ieder geval wel leuk uit. Voor de rest..... |
Eh.. achteraan aansluiten hé...
... "de rest"...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 oktober 2013, 18:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 16:44
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maand weg geweest,nu weer voor een maand terug
#happy |
En zo is alles weer zoals het wezen moet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 17:55
Onderwerp: bidden......heeft t zin?
|
|
|
JANE410 schreef: | Wees niet al te rechtvaardig en acht uzelf niet bovenmate wijs. Waarom zou u uzelf verwoesten? |
ik vat um even niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 07:01
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wat is rechtvaardig / wanneer ben je rechtvaardig?
"Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één"
Als ik romeinen 3 lees is iedere 'geloofsklungel' rechtvaardig, juist omdat ze hun hoop op Jezus hebben gevestigd. |
Geloofsklungel
Dat geeft weer perspectief...
Nee maar even serieus. Ik denk dat je gelijk hebt. In sommige kringen worden mensen tot halfgod in hun autoriteit verheven, door mensen dus. Terwijl God totaal anders denkt en de laatsten de eerste plek geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 23:31
|
|
|
[img]http://www.geloventhuis.nl/img.php?t=gt_mm&id=1945&w=300&h=267[/img]
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 september 2013, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 22:48
|
|
|
PETRA373 schreef: | hmmm.... er staat ergens in de bijbel zoiets als het gebed van een rechtvaardigge.... dan vraag ik me af zou het gebed van een rechtvaardigge meer helpen dan van iemand die niet zo dicht bij god is of zoiets
en als ik na me zelf kijk, alle gebeden die ik in vol geloof bad zijn wel uitgekomen, wat cortazar schrijft zit ik ook wel wat in
maar wat jij schrijft Jol, ja toch worden soms gebeden niet verhoord.... ligt het aan de manier van bidden of zo? denk het niet. God heeft gewoon andere plannen denk ik.
Wel geloof ik dat het gebed van een rechtvaardigge best veel kracht heeft, misschien omdat die gene God beter kent? met meer autoriteit bid? bv jezus gaf ons de opdracht om bv demonen weg te sturen, doet iemand dat in autoriteit, de autoriteit van jezus, heeft dat denk ik meer kracht, dan iemand die twijfelt of hij die autoriteit wel heeft, die staat minder sterk tegen over het demoon.
gewoon wat gedachten van mij erover, zeg niet dat het zo is he..... |
Ik ben steeds meer geneigd te denken dat het voor God niet uitmaakt. Hij doorziet van een ieder de motieven achter het bidden. Andere plannen? De schepping zucht en er is onrecht, ziekte en dood tot de nieuwe aarde aanbreekt en soms zonder enige aanwijsbare reden. Er is onschuldig lijden.
Aan mij de opdracht om te leven in Zijn opdracht, de opdracht van Jezus die het hart van de Vader liet zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 20:18
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
http://youtu.be/ROM5EpCQUlg
Bron van Zijn, die ik ontmoet in wat mij ontroert, Ik geef u een naam opdat ik u een plaats kan geven in mijn leven. Bundel uw licht in mij - maak het nuttig. Vestig uw rijk van eenheid nu, uw enige verlangen handelt dan samen met het onze. Voed ons dagelijks met brood en met inzicht. Maak de koorden van fouten los die ons vastbinden aan het verleden, opdat wij ook anderen hun misstappen kunnen vergeven Laat oppervlakkige dingen ons niet misleiden. Uit u wordt geboren: de alwerkzame wil, de levende kracht om te handelen, en het lied dat alles verfraait, en zich van eeuw tot eeuw vernieuwt.
-vertaalt uit het Aramees, de taal van Jezus, zoals Hij dit gebeden zal hebben, ipv de ons bekende tekst van het Onze Vader-
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 september 2013, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 september 2013, 06:05
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | God wil dat we met Hem praten. En voor Jakobus was Elia een profeet van gezag. En Ella bad en het regende niet ..........
Elia was een profeet, die precies de opdrachten van God opvolgde. Hij was een profeet, die bad en God volledig vertrouwde.......
Vertrouwen .........als wij bidden en niet geloven dat Hij het kan doen, dar wat wij bidden.........dan heeft t gebed geen zin. Voor Hem is alles mogelijk. En het onmogelijke maakt Hij mogelijk. Alleen ..........geloven wij dat?
Hoe vaak bidden we met een hart vol twijfel? Vol ongeloof,vol vragen of God wel verhoort? |
God is geen magiër die afhankelijk is van de kracht en intentie van ons gebed. Alles is mogelijk bij Hem, ja, maar de realiteit is: er zijn onverhoorde gebeden ondanks al het geloof en vertrouwen. En verandert dit ons godsbeeld?
Gebed gaat om intimiteit met God, dat Hij in elke omstandigheid hoe de situatie in dit grillige leven ook verloopt er altijd bij is en trouw aan ons is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 september 2013, 06:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 september 2013, 09:13
Onderwerp: Schepping of evolutie
|
|
|
Als voorgaande twee reacties gericht zijn op de bijdrage van Jans wil ik jullie vragen of jullie zeker weten dat zij ontkent wat zij in de bijbel leest... of dat het mogelijk anders kan liggen... Door er vanuit te gaan dat iemand de bijbel als een sprookjesboek leest stel je iets al vast voor een ander en is een weerwoord of verklaring al niet meer mogelijk.
Jol, is sprookjesboeken al snel zat.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 29 september 2013, 09:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 september 2013, 21:17
Onderwerp: Schepping of evolutie
|
|
|
MARIO216 schreef: | Oke maar als ik weer hoor vanavond op het journaal over de opwarming van de aarde. Moeilijk allemaal. |
Waar doel je nu precies op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 september 2013, 16:06
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch niet alleen???
Als er iets te KLIEKEN valt...moeten er meerdere aan mee doen...(vind ik) Ze vinden dat trouwens altijd een verrassing...
Hier is het vrijdag....en het verveeld nooit
|
Yep, remi.
|
|
Naar boven |
|
|