ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: politieke discussies

Kind lanceert eigen stemwijzer:
kijk op de Kinderstemwijzer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 13:22
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

IMRE695 schreef:
Ik mag niet.... ik noem verder geen namen.... Smiley met dichtgeplakte mond

De enige die daarover gaat ben jezelf, Imre Knipoog smiley
Dus gewoon laten roepen... Lachende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 19 mei 2010, 13:22
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 12:49
BerichtOnderwerp: Pluim

Ben dan echt de tel kwijt... Clown smiley
..en blijkbaar ook al zo'n beetje lid van het eerste uur Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 09:32
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

Leve de 3-daagse abonnementjes Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 08:52
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox

MARIO216 schreef:
Dalijk gaat de server plat...... Boze smiley

Nou niet van díe platte praat he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 08:50
BerichtOnderwerp: Pluim

5 Jaar???? Volgens mij ben ik al wat langer lid. Of ben ik in de loop der jaren de tel gewoon kwijtgeraakt? Clown smiley

Maar een pluim mag wel hoor Knipoog smiley
...al is het gewoon zijn werk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Lachende smiley

En dan mag de pluim ook zeker wel naar al die leden die CM maken tot wat het is! Want zonder leden ben je nergens Knipoog smiley En ja, CM is wel de site waar de meest actieve leden zitten, zowel wb chat als forum!

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 19 mei 2010, 08:51
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 20:42

EVA685 schreef:
Misschien willen sommigen wat stoer overkomen en gaan dan platte praat verkopen, maar is het geen schreeuw om hulp/aandacht?
Zodat er dan eindelijk een serieus gesprek plaats vindt?
Eindelijk worden deze mensen dan eens gehoord Twijfelende smiley Knipoog smiley

Je kunt ook gewoon serieuze onderwerpen bespreken in de chat, zoals hiervoor al door meerderen is aangegeven. Er wordt veel besproken op allerlei terreinen. Dus gewoon je onderwerp inbrengen en er komt wel een gesprek. Het lijkt me niet handig om dan te gaan zieken/provoceren om het onderwerp maar te wijzigen...zal averechts werken!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 20:28

LEANNE226 schreef:
Punt 1:Je hebt gelijk maar! er zijn gisteravond persoonlijke woorden gezegd die absoluut niet hoefden en daar hadden we best wat van kunnen zeggen(tegen elkaar).
Punt 2:het is Chris zijn site,we zijn slechts "op visite"
Punt 3: nee ik ben niet altijd zo braaf in de chatbox,ik weet het Verlegen lachende smiley

1. Jammer dat dit inderdaad niet gebeurd is. Want ja, dat is wel van belang als er dingen gezegd worden die niet kunnen.
  2. Op visite zijn we niet helemaal. We huren eerder ruimte, waar we wel zelf verantwoordelijk voor zijn en waar Chris wel iets over te zeggen heeft.
  3. tja Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 17:01

Gelukkig zijn er ook nog positieve geluiden over de chat. Knipoog smiley
Dichtgooien wegens enkele valse noten lijkt me niet nodig...
Wel moeten we er denk ik als deelnemers een beetje op letten hoe we over bepaalde onderwerpen spreken. Want er hoeven natuurlijk geen specifieke dingen over de slaapkamers op de chat...wat soms wel gebeurt...maar goed, ik weet niet of dit ook op de vermelde tijd het geval was...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:04

Gelezen op de site van het NRC

Schaf verbod op soft- én harddrugs af. Dat dringt de criminaliteit terug, schrijft Bolkestein.

Omkoping, bedreiging, corruptie, afrekeningen. De criminaliteit die het verbod op harddrugs, zoals cocaïne, xtc en heroïne, veroorzaakt, kost de Nederlandse belastingbetaler 924 euro per jaar.

En daarom moet het taboe op regulering van soft- én harddrugs doorbroken worden. Dat betogen Frits Bolkestein (oud-VVD-leider), Els Borst-Eilers (oud-minister van Volksgezondheid), Theo de Roos (hoogleraar strafrecht) en een reeks hoogleraren, juristen en drugsdeskundigen vanmiddag in NRC Handelsblad. (Opiniestuk verschijnt na 13 uur op de website)

Voor cannabis is sprake van een gedoogbeleid. Coffeeshops mogen dagelijks maximaal 500 gram verhandelen en gebruikers mogen maximaal 5 gram in bezit hebben. Maar het op grote schaal telen is verboden. “Dit is onwerkbaar”, stellen de auteurs. “Geen enkele coffeeshop kan daarop draaien. Het geeft slechts aan het OM de macht om elke coffeeshop de nek om te draaien, en daar is het de laatste jaren ook ijverig mee bezig.”

Het opheffen van het verbod op drugs zal drugsbendes verdrijven, denken de auteurs. “De zwarte markt schrompelt ineen. De werkdruk van politie en justitie wordt tientallen procenten lichter. De samenleving wordt substantieel veiliger.”

Ook stellen de auteurs dat de volksgezondheid ermee is gediend. Door het wegvallen van de zwarte markt zou met name de jeugd veel beter beschermd zijn. “De kwaliteit van de drugs is gewaarborgd, ze zijn voorzien van bijsluiters en voorlichting wordt geloofwaardig.” Wel vinden ze dat de drugs niet verstrekt mogen worden aan minderjarigen en niet-ingezetenen.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:47

Dat er elders in de wereld sprake is van nog zwakkere zwakkeren houdt toch niet meteen in dat er hier geen sprake is van zwakkeren?
Ja, er wordt wel wat ruimte gegeven voor allerhande extraatjes, maar de weg daar naar toe is helaas ook nog niet altijd bekend.
Daarnaast moet vooral ook niet onderschat worden dat de problemen van de zwakkeren zich wellicht manifesteren in het financiële verhaal, maar dat er veelal op heel andere vlakken problemen zijn...die wel weer hun weerslag hebben op het financiële deel.
Opmerkingen over zwakkeren afdoen als gezeur of overdreven omdat ze zichzelf in deze situatie gezet hebben is ook veel te zwaar in mijn ogen. Ja, mensen hebben zelf keuzeruimte waar ze niet altijd even handig mee om weten te gaan. Maar we hebben toch ook een verantwoordelijkheid naar elkaar toe om elkaar daarin dan de weg te wijzen? Daar ligt dus ook wel een oorzaak van de problematiek. Natuurlijk hebben mensen een eigen rol en is het goed om ze wel op de eigen verantwoordelijkheid in deze aan te spreken. Maar hebben deze mensen altijd de juiste handvatten om hier op een goede manier mee om te gaan? En helaas is dan het antwoord maar al te vaak "nee". Want met zijn allen houden we momenteel wel een individugerichte, 24 uur draaiende maatschappij in stand, waar niet iedereen even goed in mee kan komen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:29
BerichtOnderwerp: Wie voelt zich verlost en lekker in zijn vel ?

JOS689 schreef:
Er zijn zoveel mensen die niet lekker in hun vel zitten.
Hoe komt dat toch ?

Mensen zijn mensen, inclusief hun gebrokenheid. Dat brengt voor ieder mens weer andere dingen met zich mee in zijn/haar levenstocht.

Wat ik niet snap, is de link die je direct legt naar het niet verlost voelen in de titel van dit draadje. Eigenlijk kaart je daar dus iets heel anders aan dan in je vraag in de openingspost. Daarbij leg je in mijn ogen een oneigenlijk verband tussen lekker in je vel zitten en verlost voelen. Er zijn namelijk talloze mensen die zich niet altijd lekker in hun vel voelen zitten, maar zich toch verlost weten door Jezus...en ik ben daar één van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:46
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

In de aangehaalde tekst wordt niet echt van een doop in de Geest gesproken. Enkel een vervulling met de Geest. En ja, dat heeft soms speciale uitwerkingen, maar er staat nergens dat die uitwerkingen de enige uitwerkingsmethode is. Ik denk dat de vruchten van de Geest, zoals ze bijvoorbeeld in Galaten 5 genoemd worden ook tot die uitwerking kunnen behoren.

De vervulling met Gods Geest mogen we als christen toch dagelijks ervaren? Of, zoals ik het in een eerdere reactie al aangaf, we mogen in onze relatie met God, vragen om Zijn nabijheid in ons leven door de doorwerking van Zijn Geest in ons om ons zo te helpen op een goede manier in dit leven te staan en van God te getuigen, ieder op zijn/haar manier met de talenten die God hem/haar gegeven heeft. Is dat dan wat je verstaat onder doop met de Geest, dat we dagelijks mogen vragen om de vervulling met Zijn Geest om ons leven te richten? Want daar lijkt ook nu je pleidooi wel naar te verwijzen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:09
BerichtOnderwerp: hoofdstukken, boeken en boekenkasten

JONATHAN890 schreef:
Om dus antwoord te geven op je vraag; geestelijk, vanuit je hart, kun je je verleden loslaten. Niet vergeten; maar een plekje geven in je hart (in de kast), en het er enkel bij pakken wanneer jij daar zelf voor kiest.

Een schitterende parabool, Jonathan. Alleen is het niet zo dat die boeken in de boekenkast blijven en er enkel uitkomen als ik ervoor kies...er zijn momenten dat bepaalde boeken op een of andere manier spontaan uit de kast openvallen en het verhaal van dat moment vrij ernstig verstoren.

Wat is het dan geweldig om te merken hoe God die verhalen toch ineen probeert te smeden en helpt het gevallen boek weer terug te zetten, zodanig dat het niet zomaar weer gaat vallen...

...maar dat is wel een werkstuk op zich Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 16 mei 2010, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 13:19
BerichtOnderwerp: Angst om dingen te delen op het CM forum, ook iets positiefs

Eén zijn zonder het eens te zijn...het is inderdaad goed mogelijk...als we elkaar de (levens)ruimte gunnen! En ja, we zitten allemaal eigenlijk in hetzelfde schuitje...het schuitje waarin Jezus ons het Leven (weer) gegund heeft! Dat geldt voor mij, maar ook voor anderen. Dus is het goed om elkaar in verschillen van inzicht wel te respecteren, om zo ruimte te houden voor iedereen om zich te uiten...wat niet altijd even eenvoudig is, zoals wel blijkt op het forum...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 13:16
BerichtOnderwerp: ff weg...

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat zo of hopen jullie dat gewoon? Knipoog smiley

Ervaring doet veel, Willemijn Knipoog smiley
En ja, ze geeft zelf ook al min of meer aan dat ze vast wel terugkomt. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 12:42

HANNAH810 schreef:
mar, ik heb hiervoor al eens aangegeven dat ik er op mn 18e eens een studie van heb gemaakt, in een discussie met jehova's getuigen.
ik zou je graag uitnodigen er eens dieper op door te gaan;
t is wel pittige kost, maar ik verwacht niet dat je daar erg veel moeite mee zult hebben. Lachende smiley met blinkend witte tanden

mijn vraag aan jou is dan ook; hoe verklaar jij de bijbeltekst uit 1 johannes 5;
"drie zijn er die getuigen in de hemel; de Vader, het Woord, en de Heilige Geest, en deze drie zijn EEN"

Ik denk dat je hiermee een tekst aandraagt die door velen betwijfeld wordt, omdat deze namelijk niet in alle gevonden manuscripten staat.

Dat er voldoende ruimte is in de Bijbel om de Drieëenheid te belijden zit hem denk ik nog niet eens zozeer in specifieke teksten. Het is meer een contextueel plaatje, waarbij het vooral aardig is om bepaalde teksten waarin God over Zichzelf spreekt te leggen naast teksten die Jezus laten spreken met dezelfde woorden... Daarnaast komt het denk ik toch wel neer op een stukje logisch denken (alhoewel je dan wel weer op moet passen voor menselijke logica). Immers, als Jezus niet God is, kun je je afvragen waarvoor Hij als mens gestorven is. Dan zou Hij immers de last van heel de mensheid hebben moeten dragen als mens, wat ondraaglijk en onrechtvaardig is. Als Jezus wel erkend wordt als God, maar niet als een God Die te onderscheiden is in meerdere Personen, dan zou God nooit over de hele schepping hebben kunnen waken in de tijd dat Jezus op aarde was....of er wordt ineens een tweegodendom gecreëerd...

Maar we gaan wel lekker off-topic nu Knipoog smiley
Misschien een idee voor een ander draadje, waarbij ik me zo voorstel dat Mar, die hier toch voor de aftrap gezorgd heeft, een openingspost schrijft met zijn tegenargumenten.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 09:13
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

@Jolan en Cross

Kijk gerust nog eens verder rond, ook binnen dit draadje, want er wordt niet enkel op elkaar gereageerd door Chatuliem en mij. En ja, onze woorden kruisen wel geregeld, maar dat is begrijpelijk, aangezien we beiden van discussie/filosoferen houden. Dan ontmoet je elkaar wat sneller in het reageren. En ja, als er dan ook nog eens wat verschil van inzicht is en we beiden als valkuil hebben dat we vanuit dat verschil van inzicht wellicht iets te snel bepaalde definities van onszelf op de woorden van die ander leggen, ja dan is het begrijpelijk dat we elkaar regelmatig tegenkomen. Maar, en dan spreek ik denk ik nog steeds wel namens ons beiden, we zien elkaar zeker wel als broers in Jezus. So what's the problem? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 09:04

CHATULIEM619 schreef:
De gemeente raakt in vervolging. Hun reactie is echter te bidden tot God en God beantwoordt dit gebed met tekenen van kracht, een aardbeving, en mensen werden vervuld met Gods Geest. Het gevoig is, dat mensen in vrijmoedigheid het woord kon verkondigen, de gemeente breidde zich uit...

Dat is toch ook wat we nu nog om ons heen zien gebeuren? Ook bij onszelf? We mogen in onze relatie met God, vragen om Zijn nabijheid in ons leven door de doorwerking van Zijn Geest in ons om ons zo te helpen op een goede manier in dit leven te staan en van God te getuigen, ieder op zijn/haar manier met de talenten die God hem/haar gegeven heeft? Is dat dan wat je verstaat onder doop met de Geest, dat we dagelijks mogen vragen om de vervulling met Zijn Geest om ons leven te richten?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 08:59
BerichtOnderwerp: Eindtijd

JONATHAN890 schreef:
Bid daarom ten alle tijden, verwacht Zijn komst, lofprijs Zijn grote naam
Zijn Koninkrijk is dan al in jouw leven. Leef daaruit, vrij als Kind van God.

Ik denk inderdaad dat we ons beter kunnen richten op de verwachting van Gods komst in ons leven! Juist op die manier kunnen we ook in de wereld staan die steeds verder afkalft. En dan mag de verwachting van Zijn komst om heel Zijn schepping totaal te vernieuwing een prachtig vooruitzicht zijn, waar we andere mensen om ons heen ook op mogen wijzen....omdat we in ons eigen leven merken wat die vernieuwing hier en nu al teweeg kan brengen. En ja, dat is veel waard. Dat houdt mij in elk geval op de been! God ziet naar ons om....dwars door enorme stupiditeiten van onszelf heen! Dat lijkt me meer de moeite waard om ons op te richten dan de vraag hoe en wat precies met Israël en dergelijke.

Intereseert het wereldtoneel me daarom niet? Neen! Ik zie ook met lede ogen aan hoe mensen overal ter wereld de boel verzieken op een of andere manier. Maar het gaat er toch om om een mogelijke verandering vooral teweeg te brengen vanuit je eigen kring! Verbeter de wereld, begin bij jezelf...het geldt ook in dit geval...al is God hierin het eigenlijke startpunt!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 22:56

CHATULIEM619 schreef:
Henk, allereerst heb ik dit topic niet gestart en concludeer ik gewoon uit de bijdragen die ik hier lees. Het probleem van schuldgevoel blijkt dus door mensen gevoeld worden. En mijn indruk is, dat je dat probeert weg te redeneren. Mogen de mensen dat niet voelen? Vind je het niet terecht dat ze dat voelen? Dat niet iedereen daar last van gehad heeft, wil dat dan zeggen dat de anderen zich dat inbeelden?
Ik begrijp je bijdrage niet goed en ook niet waarom deze nu tegen mij gericht is.

Ik redeneer niets weg. Jammer dat je mijn bijdragen meteen weer met zo'n bril leest....

Ik geef enkel aan dat het verhaal van enkelingen niet het verhaal van een hele gemeenschap is, zoals ook anderen dat duidelijk proberen te maken...

Hiermee zeg ik dus niet dan anderen het zich inbeelden. Ik zeg enkel bezwaar te maken dat hele groeperingen op de ervaring van enkelingen beoordeeld worden.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 13 mei 2010, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 22:14

JOS689 schreef:
ik snap niet zo waarom met name christenen elkaar oordelen of veroordelen .....

Kan iemand me uitleggen waar dat in de bijbel staat ?

Ik denk dat reacties op andersdenkenden geregeld gevoed wordt vanuit een bepaalde angst voor het eigen ongelijk. Daardoor gaan mensen eerder in de aanval op de ander, om het eigen gedachtengoed maar niet ter discussie te hoeven stellen... Dit is een psychologisch mechanisme dat zich inderdaad ook bij christenen onderling kan voordoen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 22:09

MAR907 schreef:
Toch geloof ik dat zonder de naam "van de vader en de zoon en de heilige Geest"
Gedoopt kan worden door de Here Jezus. Hij zegt niet dat het een voorwaarde is om onder die noemer gedoopt te worden. In mijn ogen is die noemer een "katholisme"

Het is toch een oproep van Jezus Zelf?
Zie Mattheüs 28:19
Ga, en maak alle volkeren tot leerling; doop hen in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest

Ben het wel met je eens dat het niet persé een voorwaarde is, maar denk wel dat het een rijk gevulde evangelieboodschap is die doopnaam
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: "Gevoelens gedreven christenen "

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk is mijn stelling dan ook dat de scheiding die aangebracht wordt kunstmatig is. in ons denken blijven die emoties altijd een rol spelen. Je overweegt natuurlijk wel wat doorslaggevend is, maar vaak is dat een onbewust proces.

Die scheiding wordt toch juist NIET aangebracht door de auteur. Hij merkt juist op dat een en ander met elkaar in verbinding staat...

In hoeverre het overigens gezond is om het denkproces met overwegingen enkel en alleen onbewust te houden, weet ik niet...Lijkt me niet! Het is toch juist de bedoeling om zo bewust mogelijk te leven, juist ook om meer te ontdekken van Gods wonderlijke schepping?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 22:00

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat er een verschil is tussen wat je geleerd wordt te denken en te voelen en wat je daadwerkelijk voelt. Op een gegeven moment landen die woorden niet meer in je binnenste.

Dit zal misschien voor jou zo zijn, maar dat betekent niet dat dit meteen voor iedereen geldt, zoals hier op het forum ook wel blijkt! Ik geloof dat mijn binnenste en dat van bijvoorbeeld Harald en Hannah nog steeds veel landingsmogelijkheid laat aan Gods woorden! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 13 mei 2010, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Hemelvaart Vreemd?

Kun je je vraag misschien wat verhelderen, Mar? Het staat er nu een beetje warrig. Je begint met een opmerking over Hemelvaart, vraagt vervolgens waarom goede vrijdag de dag was dat Jezus gestorven is en vraagt dan ineens of dat op vrijdag was....ik ben het draadje even kwijt... Knipoog smiley

Nog eens lezend begint er iets te dagen ivm de dagentelling, aangezien je bij de opmerking over Hemelvaartsdag noemt dat het 40 dagen vanaf Zijn opstanding is. Als je vanaf de zondag van Pasen gaat tellen, kom je met die 40e dag uit op de donderdag. Ik denk dat je bij jouw telling uitgegaan bent van de telling vanaf de eerste dag na Pasen...en ja, dan kom je niet helemaal goed uit... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 13 mei 2010, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 15:09
BerichtOnderwerp: "Gevoelens gedreven christenen "

CHATULIEM619 schreef:
Het is gewoon erkennen dat onze meeste beslissingen gebaseerd zijn op emoties.

Oke, dan is het wel met een aardige omhaal van woorden. Knipoog smiley (geeft niet hoor, heb ik ook wel eens last van Clown smiley ) Maar waar zie je dan je geloofsleven in relatie tot deze emotionele beslissingsruimte? Want je zegt enerzijds geen evenwicht te zoeken, maar erkent vervolgens wel dat deze zoektocht naar evenwicht noodzakelijk is vanuit hoe mensen op dingen reageren...

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 13 mei 2010, 15:10
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 15:07

CHATULIEM619 schreef:
Laten we maar eens beginnen met een aantal bijbelteksten te bekijken. Ik vind dat dat het meeste recht doet aan de discussie:

We hebben het hier over de uitstorting van de Heilige Geest. We zien dat er 3 verschijnselen zijn, die dat bevestigen: Een windvlaag, vuurtongen en spreken in vreemde talen....

En wat heeft dit met de doop in de Geest te maken? Dit is de uitstorting van de Geest tijdens het Pinksterfeest. Waarom zou dit meteen moeten staan voor iets wat zich nog steeds voordoet? Ja, we kunnen sindsdien allen deel krijgen aan Zijn Geest. Daar staat in mijn ogen deze ene gebeurtenis voor!

Daar mogen we in delen als we gedoopt worden in de Naam van de Vader, de Zoon en de Geest. Want gedoopt worden in Hun Naam betekent deel mogen krijgen aan Hun betekenis voor ons leven:
  1. zorg
  2. redding
  3. vernieuwing
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 15:03

CHATULIEM619 schreef:
Opvallend dat een off topic opmerking tot zo'n resultaat leidt.

Misschien gewoon geduld hebben om mensen de ruimte te geven te reageren...en ook gewoon accepteren als mensen niet meer reageren om voor hun heel legitieme redenen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

WILLEMIJN232 schreef:
Voor mij is vergeven de kunst om jezelf te vergeven. Wat ik daarmee bedoel:
je hebt allemaal je eigen levens

geschiedenis en op de vaak moeizame weg om er vrij van te komen weet je dat je er niet alleen in staat. Is dit geen toets van Jezus om te kijken hoe serieus wij God nemen? hebben we God niet nodig om het vertrouwen in de 'juistheid"van ons leven weer terug te krijgen?
Ik vind dat je op moet passen om niet klaar te staan als vroeger de schriftgeleerden met onze kant en klare normen en waarden, om iemand daarmee de maat te nemen en zo mogelijk te veroordelen. En dat is wat ik hier een beetje lees.
Wij leven als mensen vind ik altijd en daarbij horen fouten én dan is er de genade en de vergeving.........Is dat niet een groot goed?

Willemijn

Vergeven is inderdaad iets wat wel bij jezelf begint. Niet voor niets is de bede in het 'Onze Vader' "vergeef ons onze schulden, zoals ook wij aan anderen vergeven". Vergeving ontvangen en vergeving uitdelen zijn aan elkaar verbonden. Dat is wel iets waar we ons terdege bewust van moeten zijn. Dit voorkomt in mijn ogen ook het al te zwaar veroordelen van andere mensen om bepaalde gedragingen/uitlatingen...

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 13 mei 2010, 14:54
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 71 Volgende
Pagina 33 van 71