ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 08:57
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..

JANS221 schreef:
Wij kunnen de vervulling van onze wensen (bv. De vraag om genezing) voor onszelf of voor de ander niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden om genezing voor jezelf en voor anderen niet verhoord worden. God is er dan ook bij en trekt ook dan met ons op. Gebed brengt je in contact met God, je in de nabijheid van God weten, geeft troost, ook als genezing uitblijft.

Van Hem is de toekomst, kome wat komt, licht dat niet dooft, liefde die blijft. (Huub Oosterhuis)

Mooi! Geen ander woord voor.

Ja, kan leiden tot bijgeloof maar ook een magisch denken en hoe "heidens" is dat...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 08:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:37
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop

ROADY558 schreef:
Even als reactie op "het besprenkelen" als doop.
De Heer heeft me na mijn wedergeboorte naar een gemeente geleid.
En daar heb ik belijdenis gedaan en ben ik gedoopt. Door besprenkeling.
Alternatieven waren er niet :)

Heel soms raak ik in discussie met iemand die deze vorm van doop gaat aanvechten en haalt een bijbels voorbeeld erbij.
Dan denk ik: als ik me opnieuw zou laten dopen, zou dat dan werkelijk iets toevoegen aan mijn behoud? Of mijn geestelijke toestand? Als ik het zou doen, zou ik mijn eerste doop dus volkomen ontkrachten. Dat kan ik niet.

Het gaat toch om je hart wat oprecht voor God staat? En om hoe jij op dat moment het water als teken hebt gezien van nieuw leven...

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 18:05

ROADY558 schreef:
Nee jij bent alles behalve hopeloos dat weet ik inmiddels wel.

Maar waar ik persoonlijk wel 's moe van wordt, zijn die eeuwige jamaren.

Ik heb ook talloze teleurstellingen meegemaakt in m'n leven, maar ik vertel iemand toch liever wat God wel heeft gedaan in m'n leven dan dat ik vertel van alle teleurstellingen, pijn en ellende. Dat ontdekken (en weten) ze vanzelf wel...

Dat is één manier, jouw manier. Het is prima elkaar te vertellen van Zijn daden en toch is er een maar. Dus wb topicstart: geneest Jezus nog steeds zoals toen: Ja en toch waren er in Zijn tijd ook mensen zoals in Bethesda die één man maar zagen genezen. De rest bleef ongenezen.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:51

ROADY558 schreef:
Kijk, dat geeft mij nou hoop :)
Thanks

zo hopeloos ben ik toch niet? Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley Knipoog smiley
wel realistisch. En dat hoort ook bij deze discussie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:38

ROADY558 schreef:
Heb je zelf wel 's gebeden met iemand waarbij het doel bereikt werd?

Ik bid, soms en eventueel, in mijn werk voor andere vormen van genezing... en ja daar zie ik over het algemeen procesmatig vorderingen en in een heel enkele situatie wel eens direct een verandering.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:59

ROADY558 schreef:
Ja dat zei hij :)
Zonder geloof gebeurt er uberhaupt niets.
Ik begrijp jou ook wel Jol, maar ligt daar niet een misleiding?
Als we bidden voor iemand, en er gebeurt niets, bidden we dan de volgende keer niet meer? Of bidden we niet goed? Of bidden we de volgende keer weer met net zoveel vertrouwen als de eerste keer?

Kan het ook zo zijn dat we misschien te snel willen bidden voor een ander?
Even gechargeerd, iemand die een ander niet wil vergeven en van de haat en wrok ziek wordt, die zal niet genezen voordat hij/zij de keuze maakt om te vergeven. Is het dan niet wijzer om in plaats van met een zieke in gebed te gaan, eerst 's uitgebreid in gesprek te gaan?
Nog mooier is als de zieke zelf om gebed vraagt, dan is er immers al geloof! En in dat geloof ik heb zelf al een paar keer mooie dingen zien gebeuren :)

Nee geen misleiding. Wel een meerdere keren nadenken over hoe je omgaat met bepaalde zaken als gebed. Jezus droeg het ons op: "legt de zieken de handen op" dus is dat een opdracht die je kunt opvolgen. Maar het: "en zij zullen genezen" ligt gewoon anders... wie zegt dat God niet heel andere dingen aan het doen is op dat moment en iemand op dat moment dan niet geneest van een bijvoorbeeld ongeneeslijke ziekte maar wel in zijn hart een verandering bemerkt.
En inderdaad voor je met iemand bidt is het ook goed te weten waar je mee bezig bent, heeft iemand al eerder opgemerkt in dit topic (DAVIDVDE498). Ik wil niemand demotiveren of ontmoedigen maar wel aanstippen wat een ieder hier wel weet (of .. kan weten). Er is gebrokenheid van de schepping en er zijn scherven waar rouw over is en geen verhoring op volgt wat wordt verlangt. Ook uitzichtloos lijden is er en een weten dat er een sterven volgt. En wie weet spreken we dan nog wel over het grootste herstel al is er verdriet bij de achterblijvers.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:15

ROADY558 schreef:
Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt.
Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.

Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten.

Ik hoor theorie ("dit zegt het woord") en ik hoor praktijk (die het tegendeel bewijst van alle jubel- en juichverhalen).
Als het moment zich voordoet zal ik zeker niet nalaten te bidden voor zegen en herstel maar niet meer in de termen van dat het vast en zeker zal geschieden. Ik laat het liever over aan God hoe en wat Hij wil doen en kweek geen valse hoop.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:19

ROADY558 schreef:
Ook zij bezat de autoriteit waar we het hier nu even over hebben.

Ja daar heb ik het (dus) ook over.

In de praktijk zie je er dus niet veel van, en dat mag best gezegd worden. Er zijn zoveel mensen die teleurgesteld rond lopen omdat er gouden bergen beloofd en verwacht zijn.

En dat zou mensen wel eens tegen kunnen houden om inderdaad spontaan zieken te bezoeken en te bidden voor herstel.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 13:14

Om even op de topicvraag terug te komen:

Ja ik geloof dat Jezus dat kan maar het gebeurt blijkbaar niet, getuige de praktijk. En wáár het gepraktiseerd wordt zijn er meestal excessen en scheuringen en mannetjesputters die zichzelf enorm vinden. Dus dan maar richten op dagelijks eenvoudig leven in geloof, God liefhebben bovenal en je naaste als je zelf, dat is al kluif genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 10:39

ROADY558 schreef:
Dat is waar, ieder ontvangt gaven naar de wil van de Vader.

Maar als het gaat om het gezag, de autoriteit, die heeft elke Christen. Omdat het gezag van Christus altijd boven het gezag van de duivel staat, is elke Christen die in deze autoriteit wil staan, in staat de duivel te binden, uit te drijven, weg te sturen etc. En dat hoeft echt niet gepaard te gaan met allerlei manifestaties. Soms is alleen het rustig uitspreken van de naam van Jezus al voldoende.

Ik vraag me dan altijd af waarom een Corrie ten Boom, zich hiervan vol bewust, in Ravensbrück dan toch alles heeft moeten ondergaan waar je zou kunnen spreken van het werk van satan.

Misschien dan toch gewoon het overheersende en manipulerende en kwade in de mens zelf?

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 10:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 09:17
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!

Ik denk dat we al een eindje opschieten wanneer we de mening of visie van een ander niet als een bedreiging zien maar een aanvulling. We kunnen iets van elkaar leren of een mening/visie waar je het niet mee eens kunt zijn te zien als iets van die ander zolang het niet beschadigend en bedreigend is.

Iets brengen als "de waarheid" zonder verder open te staan wat die waarheid met een ander in de praktijk doet is geen voorbeeld van liefhebben.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 09:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 17:32
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.

ASIAM474 schreef:
Mensen kunnen ook gewoon hun excuses aanbieden als dat wat ze zeggen kwetsend is :). Als je weet dat je daarmee kwetste is dat misschien een idee :). De vingers naar een ander blijven wijzen in een 'gesprek' waar je zelf ook deel van bent, heeft geen zin denk ik. Miscommunicatie komt altijd van twee kanten.

Een woord als f*** en ben je waanzinnig kan ik toch niet misverstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:39

ANNETTE050 schreef:
Laten we een keuze maken die de Liefde uitdraagt, elkaar in Liefde de hand reiken.
ik begrijp ook niet waarom dit topic zo uit de hand loopt....en het is erg naar om het zo allemaal te lezen...het is gewoon een topic over een taalkundig onderwerp, meer niet.
We zijn allemaal christenen, laten we gewoon een keuze maken elkaar in Liefde te benaderen.

Annette, als je een tekst gaat neerzetten met F*** en zoiets als "ben je waanzinnig" ben je als topicstarter ook niet lekker bezig maar beledigend naar Pieter toe en mag dat dan wel? Hierdoor wordt deze topic voor mij echt niets zeggend want Cortazar doet gewoon mee aan wat hijzelf verfoeit. De "phrase" in liefde de hand reiken is hierop niet van toepassing.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 oktober 2013, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 14:45

CORTAZAR588 schreef:
@ Pieter .....

Tu es tres drole .......maintenant des phrases en Rusie,d'accord?
voce e muito legal .....nossa!!!

Yo pienso que la locura te ha tocado, joder hombre!!!!!!

Even kijken via een online vertaler...

Geschokte, onthutste smiley
Ik geloof dat er een beetje gescholden wordt met het tegenwoordig gangbare f* woord en de vraag of iemand waanzinnig is geworden? Klopt dat Cortazar? Zo niet zou je dan voor ons niet Spaans sprekenden de juiste vertaling willen neerzetten in het Nederlands? Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 oktober 2013, 14:50
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 13:02
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

PIETER619 schreef:
Knipoog smiley Engeltje smiley

Zou eerst boos Woedende smiley worden, maar toch zag ik dat wij mannen er nog niet zo slecht Verlegen lachende smiley vanaf kwamen, dus maar even heerlijk om Lachende smiley

Zat toch wel veel herkenbaars in... heel eerlijk gezegd

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 11:51
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

Beetje flauw in stereotypes maar wel grappig.

http://youtu.be/CCz08Bw9wEQ
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 11:05
BerichtOnderwerp: Het weer

Hondenweer dus!

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 oktober 2013, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 21:33

CORTAZAR588 schreef:
Meeste onderwerpen op dit forum eindigen in slap,oeverloos geouwehoer .......

Waarom probeer je het dan nog?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 10:35

JANE410 schreef:
Oh, wat mooi Jol. Een baby kan dus wel Gods aanwezigheid voelen

Ja, dat lijkt me (toch) wel realistisch ;)

De eerst aangewezenen om een baby veiligheid en liefde te bieden zijn natuurlijk de vertegenwoordigers van die Aanwezige Liefde; de ouders.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 11 oktober 2013, 10:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 10:16
BerichtOnderwerp: Daten

KLUS667 schreef:
Mijn ervaring:Ik wilde het rustig aan doen, eerst een tijdje mailen en daarna, als er een klik zou zijn, eens iets afspreken. Maar na een paar mailtjes heen en weer in een paar dagen en daarna 3 dagen intensief WhatsApp contact WILDEN we elkaar zien, want het voelde zoooooo goed, stel nou dat het in het echte leven zo tegenvalt.........
De date was alleen maar veel leuker!! Gevolg: we hadden 4 dagen later verkering Verliefde smiley . En nu 5 weken later is het alsof we elkaar al jaren kennen. Het wordt steeds leuker!! We zien daarin ook veel leiding en sturing van onze Hemelse Vader.
Tuurlijk, terugkomend op het onderwerp, het gaat allemaal zeer snel, maar het voelt ook zo goed!! Ik ging voor de niet-haastige spoed, maar ik werd ingehaald door een spoedgeval Lachende smiley met blinkend witte tanden

Leuk Lachende smiley (ik onthoud deze).
Veel geluk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 10:13
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Laten wij allen,
met heel ons hart
met heel onze ziel
met heel ons verstand
met heel onze kracht en sterkte,
met heel ons inzicht en al onze vermogens
met heel onze inzet
met heel ons gevoel en alle tederheid
met al onze wensen en verlangens,
de Eeuwige, onze God beminnen.

-Franciscus van Assisië-
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 10:06

ROADY558 schreef:
Wat bijzonder Jol dat je je toen al bewust was van het bestaan van God!

De geur van regen

Het was een koude dag in maart toen de dokter de kamer van Dyana Blessing binnenliep. Ze was nog draaierig van de operatie.
Haar echtgenoot David, hield haar hand vast terwijl zij zich gereed maakten voor het laatste nieuws.
Die middag had Dyana, 26 weken zwanger, wegens complicaties een keizersnee ondergaan en er was een dochtertje geboren: Dana Blessing. Ze woog slechts 1 pond en 9 ons en was erg klein. Zij was zeer prematuur. Desondanks sloegen de woorden van de arts in als een bom:
"Ik denk niet dat ze het gaat halen", zei de dokter zo vriendelijk als zij kon. "Slechts 10% kans dat ze door de nacht heenkomt, en zelfs als ze het door een wonder haalt, zal haar toekomst er erg naar uitzien."
Vol ongeloof luisterden Dyana en David naar de uitleg van de arts:
"Zij zal nooit kunnen lopen, nooit praten, misschien blind zijn. waarschijnlijk verlamd en geestelijk achter blijven."
Zij hadden zo lang gedroomd van een dochter in hun gezin. Nu zou binnen enkele uren een einde komen aan hun droom.
Maar toen de eerste dagen voorbij waren, kwam er nog meer verdriet. Ze konden Dana nog steeds niet aanraken, want ze lag in een couveuse. Zij konden hun baby niet tegen de borst houden en hun liefde overdragen. Ze konden alleen maar bidden, dat God dicht bij het kleine meisje zou zijn.
Dana werd maar niet sterker. Ze bleef klein en kwetsbaar. Maar toen er enkele weken voorbij waren, kwam ze voorzichtig wat aan en werd sterker. Toen Dana 2 maanden oud was, mochten haar ouders haar voor het eerst vasthouden.
Weer 2 maanden later, terwijl de artsen steeds vertelden, dat haar overlevingskansen bijna nihil waren, mocht Dana naar huis.
5 jaar later, was Dana een klein pittig meisje met glinsterende ogen en een wil om te leven. Zij vertoonde geen tekenen van geestelijke achterstand; zij was een kind geworden zoals de andere kinderen.
Maar dit is nog niet het eind van dit verhaal..
Op een zomermiddag in 1996 zat Dana op de schoot van haar moeder in een parkje waar haar broertje Jos aan het voetballen was met zijn vriendjes.
Zoals gewoonlijk, was Dana aan het kwebbelen, toen ze ineens stopte en zei: "Ruik je dat?"
Haar moeder Dyana rook en antwoordde: "Ja, het ruikt naar regen."
Dana sloot haar ogen en zei weer: "Ruik je dat?"
Haar moeder zei: "Ik denk, dat we straks nat worden. Het ruikt naar regen."
Dana schudde haar hoofd en zei: "Nee, het ruikt naar Hem. Het ruikt naar God, toen ik met mijn hoofd op zijn borst lag."
Tranen kwamen op zetten bij haar moeder, toen Dana opsprong om met de andere kinderen te gaan spelen.
Voordat de regen begon, hadden de woorden van haar dochter al bevestigd, wat haar moeder en vader in hun hart al hadden geweten.
Tijdens de lange dagen en nachten van die eerste 2 maanden van haar leven, toen zij haar nog niet konden aanraken, had God haar tegen zijn borst gehouden en het was Zijn geur die zij zich zo goed herinnerde.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:52

JOSEF872 schreef:
Ik zit in een gemeente waarin kinderen op gedragen worden. Besprenkeling is niet bijbels. Wel wordt het kind zoals bij Jezus in de kerk aan de Heer getoond en aan de gemeente voor gesteld.
Probleem wordt steeds meer dat we dingen er bij gaan bedenken. OOK bij evangelische kerken.

Mijn ouders hebben voor mij gekozen om mij te dopen als baby. Uit traditie, ja maar ook uit overtuiging dat dit de weg was, een belofte me hierin op te voeden.

Later koos ik voor doop door onderdompeling, heel overtuigd. Toch heb ik bij die doop de kinderdoop aangehaald en genoemd dat ik blij was dat ze die keuze op dat moment hebben gemaakt. Hoe dan ook geloof ik gewoon dat God op Zijn ongekende wijze zegen kan verbinden aan dat moment zoveel jaar geleden, ook al zou het dan "niet bijbels" zijn...

Neemt niet weg dat ik als jong kind mijn vragen had... over mijn vriendjes./vriendinnetjes... die niet waren gedoopt.. Hoorden zij er dan niet bij, bij dat "verbond"? Ik vond het zo oneerlijk en was echt ongerust dat ik wel en zij niet... Zou God zo uitverkiezend zijn en mij wel Zijn eigendom noemen vanwege die doop? Tijdens catechisatie was ik dus niet tevreden met de antwoorden over Abraham/besnijdenis en de in de plaats daarvan gekomen kinderdoop. Dat begrijp ik overigens nog steeds niet hoe men dit zo denkt te kunnen verklaren.
Ik weet alleen dat toen ik verstond wat doop door eigen keuze inhield, ik daarin rust vond. God sluit NIEMAND uit. Iedereen mag bij dat verbond wat Hij gesloten heeft met de mensheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 11 oktober 2013, 10:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:45

ROADY558 schreef:
Wil je er iets van delen?

Dat is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik kan één ding best noemen.

In de kerk (christelijk gereformeerd) waarin ik opgroeide werd niet gesproken over het persoonlijk kennen van God, het ging daar meer om het hoog verhevene, ontoegankelijke, heilige etcetera... en de zondige mens natuurlijk (die Hem niet kon bereiken).

In de tijd in ieder geval rond mijn vierde jaar weet ik dat ik serieus met Hem praatte over de dingen die mij bezig hielden. Ik was me bewust dat Hij me kende, zag en mij ook hoorde en begreep.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 11 oktober 2013, 09:46
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 17:36

Ik weet van kerken vanuit refo-cultuur waar beiden doopvormen (dus besprenkeling als baby of onderdompeling op eigen keuze) bespreekbaar en mogelijk zijn.

Ik ben benieuwd of er ook evangelische gemeenten zijn waar de kinderdoop bespreekbaar is....

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 10 oktober 2013, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 17:33

ROADY558 schreef:
Een baby heeft geen bewuste relatie met Jezus (dat bedoelde ik namelijk).
God heeft gelukkig wel een relatie met de baby.

Als kind heb ik zelf ook dingen ervaren waarvan ik pas later begreep dat het God was die in mij werkte. Toen al ja.
Maar ik kon onmogelijk zeggen dat ik een relatie met Hem had toen ik 4 was. Jij wel?

Toch wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 12:10

ROADY558 schreef:
Ik snap wat je bedoelt: ik heb al zoveel discussies gehoord over dopen. Die ga ik dan maar uit de weg. Zeker als mensen het menen te moeten opleggen welke vorm wel of niet goed is. Dat is een zaak tussen ieder mens en God persoonlijk.

Ik ben zelf niet gedoopt als kind, dus weet ook niet hoe dat is.
Ik denk wel dat ik een verlangen zou hebben om zelf voor de doop te kiezen, ook al was ik wel als kind gedoopt. Als kind heb je zelf nog geen relatie met de Heer. Dus ik kan je best begrijpen als je dat verlangen nu ook ervaart Jane. Ik zou zeggen: wat let je om je als volwassene te laten dopen?

haha moet jij es opletten Knipoog smiley Kinderen hebben dat wel degelijk!

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 10 oktober 2013, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 10:47

JANE410 schreef:
Ja ik ben als baby gedoopt en ik vind dat ook zeker genoeg waarde hebben. Soms wordt je een beetje beinvloed door evangelische vrienden die dan zeggen dat er niets over kinderdoop in de bijbel staat.

Maar elke keer als er kinderen worden gedoopt in mijn gemeente voel ik dat God daar is en dan kan ik weer denken: het is goed de kinderdoop en ook de onderdompeling.

Het voegt inderdaad niets toe aan je redding in Christus

Mooi! Ik geloof ook dat het zo is. God verbindt zich met ons.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 20:27

Kinderdoop of doop als volwassenen door eigen keus... het blijft zo persoonlijk. Feit is dat we met elkaar door één Deur kunnen:
omdat wij "door één Geest allen tot één lichaam zijn gedoopt”...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 19:55
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Geweldig.

http://www.wimp.com/bestcoin/
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 136 Volgende