Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 21:37
Onderwerp: GOEDE VRIJDAG
|
|
|
HENDRIKA148 schreef: | Zoveel uren van verschrikking en van grenzeloze pijn, zoveel onverdiende slagen, als er nergens redders zijn, zoveel zwaar te dragen lasten bij een onvoorstelbaar leed, zoveel kwelling,hoon, verneed"ring dat nu "Goede Vrijdag" heet!
Als je in je eigen leven ook zo'n nacht van lijden kent, door het noodlot murw geslagen en totaal ontredderd bent, denk dan hoe je Heer en Heiland al die smarten dragen kon, maar zie ook de blijde morgen, waarop Hij de dood verwon!
'T is het wonder van het paasfeest dat ons veel te zeggen heeft: Na drie dagen vol verschrikking klinkt de roepstem:"Jezus leeft!"
Laat dit woord een rijke troost zijn, als je wankelt van verdriet. Na een nacht van bitter lijden weer de morgen uitkomst biedt! |
Mooi, dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 08:47
Onderwerp: Goede Vrijdag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat ik me nu afvraag bij deze 25 reacties over Goede Vrijdag is dat er volop gesproken wordt over de praktische zaken, behalve door Chatuliem...... Er zijn te veel kerkdiensten, de dienst begint te laat, de Hema gaat lossen enz enz..... Maar praktisch niemand hoor je over de indringende boodschap van Goede Vrijdag, nl dat Jezus aan het kruis hing voor onze zonden en beschimpt en geslagen werd....... En dan neuzelen wij over de kerkdiensten en de tijden? Niet in verhouding toch? |
Daarom schreef ik ook dat het naar de kerk gaan te midden van het winkelend publiek, juist een heel mooi getuigenis is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:40
Onderwerp: Goede Vrijdag
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Onze kerkdienst begint altijd op goede vrijdag om 19.00uur. Winkelssluiting wordt steeds verder verruimd en die supermarkt staat aan de overkant van deze straat de kerk. Op zondagmiddag komt telkens de vrachtwagen van Hema, die staat verderop van de kerk. Het wordt steeds verder verstoord tussen winkels en kerk |
Je kunt het ook omdraaien hè...een mooi getuigenis dat er mensen zijn die op een doordeweekse dag naar de kerk gaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:35
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Mij is ter ORE gekomen dat op .....
ja ja...
1 april
de lobby op slot gaat en het forum weer opgeschoond gaat worden.... |
1 april...hm, tja, ach, jaja....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 maart 2012, 08:43
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Herman, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 23:16
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Gelukkig is het meegevallen. Het was een heel heftige aanval van de Ziekte van Meniere. (stoornis evenwichtsorgaan) Omdat de klachten per keer steeds heftiger vormen aannemen moet hij misschien t.z.t. geopereerd worden. |
Gelukkig dat het meegevallen is! Hopenlijk worden de aanvallen niet nog heftiger!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 11:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom dan????
Mijn slechte moment.... Thuiskomen uit mijn werk....PORTOMONEE KWIJT!!!!!
Gelukkig niet lang na hoeven denken.... Collega belde en was tie gevonden op mijn werk....
Ik kon het niet begrijpen....uit een dichte tas...bijna onmogelijk... Antwoord kwam al vlug... Er was weer een van de gehandicapten.....die er van geniet als je iets kwijt bent en je een zoektocht start....(en vervolgens met de oplossing komt) Het moet een grapje zijn....Ik ben er ook niet kwaad om, maar toch maar even een hartig woordje gesproken!!!!!! |
Haha, Zeeland, ik bedoelde het niet serieus als slechtste moment hoor, integendeel zelfs, ik geniet met volle teugen!
Enne...heerlijk hè, werken met verstandelijk beperkten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 10:31
|
|
|
Vandaag vrij, heerlijk zonnetje...met een kop koffie op m'n balkon...oeh, wat een slecht moment toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 08:34
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Me pa vanavond per ambulance naar het ziekenhuis is gebracht met een verdenking van een hartinfarct. Tot nog toe lijkt het gelukkig mee te vallen... |
Wat een schrik hè? Ik hoop van harte dat het idd mee zal vallen. sterkte ermee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 17:16
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
GRACE585 schreef: | weer fff 3 daagies op cm bijkletsen. veel spullen naar de kringloop gebacht dus heerlijk opgeruimd genieten van de zon etc. etc. etc. |
Haaaaa, Grace, jij ook wb!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 17:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dat ik weer lid geworden ben van cm... |
Whaaaa, wb Mariska!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:09
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klopt, daarom heb ik de tweede link er onder gezet, die doet het wel...... |
Ok. En die 2e link is heel erg mooi, dank voor het delen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 09:17
Onderwerp: bus ongeluk in Zwitserland
|
|
|
Je hebt gelijk! Fijn dat je het iniatief genomen hebt om hiervoor een topic te openen! Uiteraard zijn mijn gedachten en gebeden bij deze families!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 18:03
Onderwerp: Een mooie leeftijd
|
|
|
JOHANNIE786 schreef: | Mooie getuigenis!!!
Mijn moeder ligt nu op haar sterfbed, straks heb ik afscheid van haar genomen ze hield mij vast en ze zei"ik ga naar huis, moeder is daar ook". Ze is 95 jaar, ze zei altijd 'God is getrouw"! Ik heb er rust en vrede ermee, het is goed zo! lieve groet Joannie |
Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 14:54
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Wat een heerlijk weer vandaag...op en top genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 21:31
Onderwerp: Uitje Amersfoort 17 maart
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De meest recente lijst
Chatuliem Pieter Annette Bert Hannah702 Marianne Herman Marsjg Tink Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Peertjes512 Trijnie (o.v) Anouska714 Henkeman Susanne Renske Bulldog Frank Clasina Yrma431 |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, de kinderbijslag is te hoog |
Haha, dan zou ik het ook wel weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | als dat met hetzelfde emmertje water gebeurd, heet dat niet multitasken, maar besparen. |
En dan het kind met het sopwater weggooien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 16:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is haast niet te geloven maar ik gun ze het wel. Het is al erg genoeg dat je in het midden van NL gedumpt wordt en dat dan je ook nog eens steeds slecht weer hebt |
Grrrr...In Utrecht anders héérrlijk weer vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 21:47
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Hoi hoi allemaal, ik ben terug van even weggeweest. Gisteren ben ik weer thuis gekomen uit het ziekenhuis na handoperatie. Vandaag ging het wat beter met lopen omdat het stukje bot uit de heup gehaald en bij de duim overgeplaatst bij ruim 2 uur durende operatie op afgelopen dinsdag. Nu heb ik drain en pijnpomp aan de heup vastgezet. Morgenochtend gaat die verwijderen. Het is wel pijnlijk en de operatie was wel goed gegaan. |
Fijn dat het goed gaat. En ik hoop voor je dat de pijn snel minder zal worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 21:30
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | een cursus van max. 1 uurtje. Dan weet je ècht alles. Zoals je weet.... vrouwen willen altijd alles weten, ze willen altijd gelijk hebben , ze willen altijd het laatste woord hebben. |
Had je een uur nodig om bovenstaande dingen te kunnen leren? Tjonge...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 21:28
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik kan het haaast niet geloven |
Hahaha...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 16:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Een prachtige , mooie , zonnige lentedag.
Hier in Zeeland tenminste. |
In Utrecht anders ook hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 maart 2012, 17:17
Onderwerp: Uitje Amersfoort 17 maart
|
|
|
FRANKT627 schreef: | De lijst is dus:
Chatuliem Pieter Annette Erika Bert Hannah702 Marianne Herman Marsjg Tink Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Konijn (bah) Peertjes512 Trijnie (o.v) Anouska714 Henkeman Susanne Renske Bulldog Frank Clasina |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 maart 2012, 21:29
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik heb aan een wedstrijd deelgenomen voor een dagje dolfijnentrainer worden in het Dolfinarium in Harderwijk. Ik zit bij de laatste 100 en mag 7 maart een dagje meelopen. Heel erg leuk vooruitzicht!!!!!!!!!!!!!!! |
Wat leuk! Geniet er van!
|
|
Naar boven |
|
|