Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:51
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus iedereen die gaat overlijden kan het aan de zonde wijten??? Nou, je zegt nog al wat...... |
Denk ik niet... Overlijden is enkel het afsterven van vlees en bloed...immers die kan het koninkrijk van God niet beërven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:35
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | de straf voor de zonde. Rom 6:20 Want het loon van de zonde is de dood,.... |
Weet ik... Dus het geloof leert om vrij te komen van de straf (de dood) zodat een ieder die in Hem geloofd eeuwig leven heeft.... Dus iemand komt tot geloof, door zonde besef met de straf die daaraan verbonden is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:10
|
|
|
RUTH485 schreef: | Zinga ,en anderen,
Iemand komt niet tot geloof doormiddel van straf.... |
oh, vreemd...
Ik begrijp hieruit dat wanneer iemand niet geloofd niet gestraft wordt? Wat is de dood sterven dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 17:46
Onderwerp: voorziening
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | iedereen wie ik barmhartigheid kan bewijzen is mijn naaste. Anders zou ik een priester of een leviet zijn en geen samaritaan. Hoewel Galaten 5:10 ook geldt; terwijl wij de gelegenheid hebben, goed te doen aan allen, maar vooral aan de huisgenoten van het geloof. Het kost wat maar het maakt je rijk(er) in Chriustus. |
De Here Jezus leert andersom: diegene die barmhartigheid schenkt, is mijn naaste. Hij verwees daarmee ook naar zichzelf....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 00:32
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ons maatschappelijk systeem is bij lange na niet goed. Hoeveel mensen (ja, ook mannen en zelfs hele gezinnen) moeten erg lang wachten voordat er eens een uitkering geregeld is? Idd, veel!
Dankzij de bureaucratie die in ons land de boventoon voert, moeten er veel mensen lang wachten voordat er iets geregeld is. En al die mensen die achter hun bureau denken te weten wat goed is, maar eigenlijk geen idee hebben wat er achter de voordeur zich afspeelt? Ook zij denken vaak de wijsheid in pacht te hebben.
Mijn moeder kreeg redelijk snel (3 maanden) een scootmobiel, maar een hoes voor over haar benen voor in de scoot kostte 6 weken, want ook daarvoor moesten allerlei formulieren voor ingevuld worden.
En armoede betreft idd veel meer mensen, ook mijn ouders hebben heel veel inkomen moeten inleveren nadat ze met pensioen gingen. Terwijl ze hun hele leven hard gewerkt hebben en altijd hun premie betaald hebben. Mijn moeder is ernstig ziek en wordt meer en meer afhankelijk van zorg van buiten. PGB (persoonsgebondenbudget) zou voor haar een uitkomst zijn, maar omdat zij beiden een aow'tje hebben haalt de belasting aan de andere kant weer geld terug waardoor ze er alleen maar meer op achteruit zouden gaan.
Hoezo ons maatschappelijk systeem goed? |
Waar ik het over heb is scheiding..... Hetgeen over AOW daar heb ik geen kennis van...
Een vrouw waar ik het over heb is een vrouw die een scootmobiel en een axiam (45 Km vervoermiddel) heeft op jonge leeftijd vanwege een ziekte die haar teistert .... En dan ook afhankelijk is van de maatschappij...
Zou ik als werkende man moeten gaan betalen voor elke gescheiden relatie?????? danwel voor elke hulp behoevende persoon, omdat die meent te kort te komen??? Waar liggen dan de grenzen????
ik betaal al meer dan 50% van mijn bruto inkomen daaraan!!!!
Dat is meer dan een tiende waar God het over heeft....
Het gedachten gang van mijn (voor)ouders hebben daarvoor gewerkt, is niet aan de orde. Je ouders hebben afgedragen voor de op dat moment zijnde personen in de AOW. Daar werk ik nu voor....
Onze kinderen werken voor onze AOW, zo is het altijd geweest..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:46
|
|
|
ZINGA672 schreef: | En wat als een ongelovige door middel van de straf van God tot inkeer komt en een gelovige wordt??
GrZ! |
Die heeft het eeuwig leven.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 25 oktober 2010, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:34
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Als ik deze discussie lees lijkt het mij dat niet iedereen dezelfde definitie van armoede heeft. Dat is ook niet makkelijk, want armoede heeft denk ik in onze Westerse maatschappij meer dan 1 gezicht. Je kunt in het bezit zijn van allemaal mooie spullen maar toch geen geld hebben om eten te kopen.
Sommigen denken dat ons 'vangnet' toereikend is voor iedereen. Helaas blijkt dat in de praktijk veel mensen tussen de wal en het schip vallen. Daarnaast maken overheidsdiensten geregeld grove fouten waardoor mensen in de problemen komen. Ons systeem is al lang niet meer zo waterdicht als we denken.
Een kenmerk van echte armoede zou wellicht kunnen zijn dat deze je uitsluit van essentiële voorzieningen en een sociaal isolement veroorzaakt. Dat is erg. Als dat je dichter bij God brengt is dat mooi. Maar ik denk ook dat als je zelf armoede hebt meegemaakt je later, als het je weer goed gaat, ook met veel liefde een ander die dan in die situatie verkeert, zult helpen. Zo leer je van beide kanten: vertrouwen op God in zware tijden en praktisch meeleven in tijden van voorspoed en zegen. Je hoeft een ander niet te helpen als je niet wilt. Niets is zo erg als een 'afgeperste gift'.
God heeft de blijmoedige gever lief.
GrZing! |
Ons maatschappelijk systeem is op zich goed voor de vrouwen en kinderen, alleen wanneer de mannen niet hun verantwoordelijkheid op zich nemen, wordt het een probleem....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:22
Onderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
|
|
|
Anita,
Het volgende word gezegd"Zoals gezegd is Gods sabbatrust verbroken.. Dus er is geen rust(dag, vierde gebod) meer volgens hem.....
Denk goed na, wie dat zou zeggen YHWH of satan??? Wie wil er op de troon van God zitten???? en doet zijn best om zijn wetten te niet doen en gelijk wil zijn aan YHWH????
De verzoening is juist de bevestiging van sabbat omdat de Here Jezus zelfs in de dood de sabbat (zaterdag) hield en in de rust was..... Daarna stond Hij op....eerste dag van de week van God Zijn Vader.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 01:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:06
|
|
|
RUTH485 schreef: | Straf
oorsprong ; Gods toorn doel; vergelding relationeel gevolg; vervreemding persoonlijk gevolg; schuldgevoelens gericht op : ongelovigen
Tuchtiging
oorsprong; Gods liefde doel ; correctie relationeel gevolg ; verzoening persoonlijk gevolg ; een rechtvaardig leven gericht op ; Gods kinderen |
Klopt helemaal!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 22:54
|
|
|
„Wanneer gij dan hulp geeft," zeide Hij, „laat ... uw linker hand niet weten wat uw rechter doet, opdat uw aalmoes in het verborgene zij, en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden." Met deze woorden leert Jezus niet dat vriendelijke daden altijd geheim gehouden moeten worden. De apostel Paulus, geïnspireerd door de Heilige Geest, maakte geen geheim van de vrijgevige zelfopoffering van de Christenen in Macedonië, maar hij sprak van de genade, die Christus in hen teweeg had gebracht, en op deze wijze werden ook anderen aangedaan met dezelfde geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 22:27
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik had graag een foto gezien met dat groene haar dat je onlangs had |
Hulk is dat van jou????
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 25 oktober 2010, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 21:37
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Over die beschadiging valt natuurlijk te twisten. Ik kan zo wat zonden opnoemen waarvan ik denk dat ze mij niet beschadigen. Dat argument is natuurlijk voor velerlei uitleg vatbaar.
GrZ! |
Precies. Hoe opener iemand naar God is, hoe meer de liefde van Hem zich openbaart in iemands leven...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 25 oktober 2010, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 20:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we een stukje verder gaan. In hoeverre heeft angst voor God je geloof gevormd. In hoeverre heeft het je leven gevormd. |
Voor mij heeft het dusdanig gevormd, dat ik bang ben voor mijn eigen "vlees". Die in strijd is elke dag met wat Gods Geest zegt... Zoals Paulus het noemt: "ik ellendig mens".... Juist omdat ik niet bang ben voor God (YHWH) doordat ik weet welke straf erop mij rust.
Als Adam dat had beseft.... dan had hij waarschijnlijk niet gegeten van de vrucht....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 25 oktober 2010, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 20:00
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dit vind ik nu weer kort door de bocht zeg......of alleen alleenstaande moeders met kinderen dat kunnen?Soms is het gewoon niet anders en dan red je je d'r maar mee of je nu een alleenstaande vader, moeder of een hele familie mee hebt te onderhouden.........en wees dan maar blij dat je nog in Nederland woont waar er instanties zijn die je evt willen helpen............ |
O Ja??? mischien begrijp je me verkeerd.
Ik wil ermee zeggen dat er genoeg personen zijn die in die armoede leven doordat er geen ondersteuning voor is en toch daarmee rond moeten komen terwijl dat onmogelijk is, vervolgens in de schulden terecht komen of anders op straat terecht komen. En daarbij dat de kerk zegt "het is je eigen schuld" en daarom geen hulp geboden wordt enz...
Wat is er mis mee dat een "sterkere" een ander helpt??? Het is juist goed dat God "sterk staande" personen geeft om de ander te helpen... Je zegt het goed dat er "evt. (onder voorwaardes)" willen helpen...
Ik had ook kunnen kiezen voor een welgaande persoon, die financieel iets in het laatje bracht. Het gaat om de liefde die gegeven wordt door iemand.... maar liefde uit zich niet alleen in de financiële dingen.... De liefde uit zich juist in de "hoopvolle toekomst" die De Heer elk wil geven....
Ik denk dat je mij totaal verkeerd begrijpt....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 13:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:20
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Klopt, is mij ook wel eens opgevallen! Begrijp ik ook niet goed. Dan vraag je er misschien wel om, om zielig gevonden te worden. |
De reden kan ook zijn dat angst voor en/of eerdere relatie's op het uitje meegaan.... Hoeft niet financieel te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite met dit onderwerp. Het vergroot nl. de problemen van één specifieke groep en ik ben er niet van overtuigd dat die groep het nu zo slecht heeft. Er zijn voldoende mogelijkheden om goed rond te komen, vind ik. En ik ken voldoende moeders die het niet slecht hebben... |
Ik vind dit redelijk kort door de bocht Chat. Je zou je eens kunnen voorstellen dat er alleenstaande moeders zijn met vier kinderen die met ca. gem. 50 euro in de week aan eten en drinken hebben te besteden. Je moet een knappe kerel zijn om daarmee 5 mensen voor een week van eten te kunnen voorzien.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tuchtigen is geen straffen. Tuchtigen is opvoeden, omgaan met vervolging en tegenslag. |
Hey God straft wel dus!!!
5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering, en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 24 oktober 2010, 15:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:34
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
HANNAH810 schreef: | vanmorgen hoorde ik een erg mooie "kreet" het symbool van een leven met God is geen "kus" maar een "kruis". |
Weet je Hannah mijn kruis is gedragen door de Heer, Zijn juk was licht....
http://www.youtube.com/watch?v=oR9-BlVsWXA&feature=related
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 24 oktober 2010, 15:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:18
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is de Islam eng? Ja, omdat het voor veel mensen bedreigend is hoe er daar met andersdenkenden wordt omgegaan. We leven in een land waar we gevochten hebben voor vrijheid van meningsuiting en die staat de laatste jaren onder druk door de dreiging van de islam wereldwijd.
Een kort resume. In de jaren 80 verscheen een boek: The Satanic Verses van Salmon Rushdie. Hierbij werd de Koran op de hak genomen. Overigens terecht... Het gevolg was, dat er een Fatwa tegen hem uitgesproken werd. Het gevolg is, dat deze man door iedere moslim gedood mag worden. Hij is dus ondergedoken....
Theo van Gogh is door een moslimterrorist vermoord, die vol overtuiging aangaf dat hij vanuit de Koran handelde.
Ayaan Hirsi Ali moet vanwege de bedreigingen van moslimkant beveiligd worden.
Geert Wilders wordt ook al jaren beveiligd door de terreurdreiging van moslimzijde.
Dan hebben we ook nog 11 september gehad en iedereen verbaast zich waarom er zoveel PVV stemmers zijn?
We hebben in ons land vrijheid van meningsuiting hoog in ons vaandel staan en we staan toe dat mensen vervolgd worden vanwege deze vrijheid van meningsuiting. Heb de rechtzaak van Wilders gevolgd en iedere keer valt me op hoeveel mensen zich alles persoonlijk aantrekken, terwijl Wilders dat nooit op de persoon gespeeld heeft. Het dieptepunt vond ik wel de vrouw die op straat uitgescholden werd door een opgeschoten jongen en gaf Wilders daar de schuld van......
Het nieuws moet er altijd rekening mee houden wat ze schrijven over de islam, anders lopen ze ook de kans op de wraak van de moslimgemeenschap.... |
Het Islamitische geloof heeft maar 1 doel, de christenen van deze aardbodem weg te vegen... De Nederlandse wetgeving is gebaseerd om het "christelijk" geloof. Dat is wat zij veranderd willen zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:12
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Helaas Hannah; van alleen de voedselbank kun je niet leven. Deze pakketten zijn meestal zowel kwantitatief als kwalitatief niet toereikend. Je lijdt dan dus nog steeds honger. Niet genoeg voedsel en niet voldoende hoogwaardige voedingsstoffen.
Verder verschaft de voedselbank ook geen water, gas en electriciteit. En dat is beslist armoede als je in NL woont en alles is afgesloten. Jarenlang niet meer jezelf en je kleding wassen, koken of thee of koffie zetten. s Winters geen verwarming. En natuuuuurlijk... nooit meer bezoek.
De echte armoede in NL is de afgelopen jaren schrikbarend toegenomen. Ik ken veel voorbeelden van mensen die niet door eigen schuld of onvermogen daarin zijn beland.
Wellicht dat we de komende winter eens wat meer aandacht aan dit probleem kunnen schenken. Privé, via je kerk of mss zelfs wel middels CM?
GrZing! |
Maatschappelijk gezien heb je gelijk... Toch geloof ik dat God voorziet om te kunnen leven zoals Hij dat ook voor Israel deed. Ik ken de situatie juist omdat menig alleenstaande moeder hiermee te maken heeft. Daarom is een persoonlijk geloof zo belangrijk hoe moeilijk ook. God heeft een hoopvolle toekomst in zijn gedachten voor een ieder die in Hem geloofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het antwoord op je gebed staat al in psalm 37, princess; nooit heb ik de rechtvaardige verlaten gezien; noch zijn kinderen zoekend naar brood......... |
Helemaal waar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 18:55
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb even de reacties gelezen op deze topic en het verbaasde me dat er het best wel leuke en interessante reacties zijn. Ook de getuigenissen van sommige leden liegen er inderdaad niet om dat er toch "iets" bestaat wat nog niet helemaal verklaard kan worden. Niet elk mysterie hoeft immers nu verklaard te worden. Anders is het geen mysterie meer en is de spanning van de grote ondekking, wanneer onze tijd daar is, er helemaal af.
Ik heb ook wel een grote interesse in de Bijna Dood Ervaring en in het leven na de dood. De dood is meer dan niet-meer-leven. We gaan dan de rust, vrede en liefde binnen. Theresia van Lisieux zei op haar sterfbed dat ze het "leven" zou binnengaan. Misschien is dat ook wel zo. Zou de dood de intocht zijn? De geboorte is dan de uittocht en het leven dat we nu leiden is de doortocht. De dood kan dan niet anders dan de intocht zijn. Paulus zei toch ook dat de hemel ons Vaderland is. Misschien worden we op zondag 7 november iets wijzer. Dan is er op televisie een uitzending over BDE.
Deze link kreeg ik van iemand: [url]www.eindeloosbewustzijndefilm.nl. [/url]
Frank |
De God van mij, is een God die spreekt van leven. Zelf zegt Hij "laat de doden hun doden begraven". Ik zoek mijn God in het leven, niet in de kennis van de dood..... Saulus zocht ook zijn schepper via de doden!!!
Er is maar een getuigenis van Paulus zelf, die was in de derde Hemel, maar kon geen letter neer zetten wat hij gezien heeft. Zouden wij het nu het beter kunnen zeggen door bijna dood ervaringen???? De getuigenissen van nu, lijken niet eens op die van Paulus....
De een zegt "ik ben in de hel" geweest, de ander "ik ben in de Hemel" geweest. Terwijl Paulus wist dat hij in de "derde Hemel" was geweest. De getuigenissen van nu hebben alleen over een zgn Hemel die zij gezien hebben. De onderscheiding ontbreekt.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 21 oktober 2010, 19:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 18:22
Onderwerp: Hardrock kerstfeest
|
|
|
Zal er in de hemel door de engelen ook hardrock gehouden worden wanneer de Here Jezus jarig is
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 21 oktober 2010, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 23:39
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Denk niet dat er ook maar iemand is waar je het belang van het huwelijk uit hoeft te leggen hoor, denk dat het wel duidelijk is voor velen... Er word je enkel gevraagd wat de wet daar volgens jou en je bijbel mee te maken heeft? Een simpele vraag, waar in jouw bijbel vind je dat het huwelijk een verplicht wettelijk verbond is???
Ook dat proef je denk ik verkeerd...voor velen is het volgens mij wél heel erg duidelijk wat een huwelijk inhoud. Dat je er niét voor langs het stadhuis hoeft, maar dat de essentie veel dieper ligt en het daarom heel belangrijk is om dit niét zonder God te doen... |
Dat denk ik dus niet.... Niemand noemt het huwelijk(getrouwd zijn) dat het ECHAD betekend voor God. Want God is ECHAD... Het huwelijk is de type beeld van Gods Echad want Hij is Één.
Als het voor iedereen zo duidelijk was wat een huwelijk inhoud, dan bestond cm niet!!! Vind maar eens iemand die dat verstaat, het is een speld in een hooiberg zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 22:54
|
|
|
Gods zegen rust op iedere huwelijk welke naar zijn wil (waarden) is ontstaan...
Ook de huwelijkse staat heeft voor God zijn waarde. Dat is wat Chat denk ik ook bedoeld
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 19 oktober 2010, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 22:50
|
|
|
PIETER649 schreef: | Sorry Jolan, maar hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Je bent wel erg cynisch.
IEDER huwelijk is een huwelijk voor God, anders zou Hem de echtscheiding ook niet kunnen boeien, toch? Vaak lees ik hier op cm in de profielen dat men benieuwd is welke partner God op hun weg zet, en ook lees ik bij de sucsesverhalen vaak dat dit nou ECHT de persoon is die God op hun pad heeft gezet....
Als de relatie werkt, dan is het een sucsesverhaal van God. Als het op n drama en/ of scheiding uitloopt, dan was het dus achteraf geen persoon die God op je pad geplaatst heeft?
maar gelukkig is er altijd nog cm.... nieuwe ronde, nieuwe kansen |
Sorry Pieter hier ben ik niet mee eens.... Jolan komt mij niet cynisch over. Wel van jou...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 00:35
|
|
|
Wat ik proef is dat blijkbaar niemand weet wat voor God getrouwd zijn betekend.
Voor God is zelf mogelijk om getrouwd te zijn met een "vreemde God"??
Mal 2:11 Juda handelt trouwelooslijk, en er wordt een gruwel gedaan in Israel, en in Jeruzalem; want Juda ontheiligt de heiligheid des HEEREN, welke Hij liefheeft; want hij heeft de dochter eens vreemden gods getrouwd.
Jer 3:14 Bekeert u, gij afkerige kinderen! spreekt de HEERE, want Ik heb u getrouwd, en Ik zal u aannemen, een uit een stad, en twee uit een geslacht, en zal u brengen te Sion.
Het heeft naar mijns inziens te maken met beloftes die je als man en/of vrouw maakt tegenover God. En dat kan ook al voor het maatschappelijke, wettelijke huwelijk. Wanneer men gemeenschap heeft zonder het met beloftes te doen voor God, is een dwaas... die bouwd zijn huis op het zand....
Sex is een lichamelijke (vleselijke) vereniging ook wel paren genoemd.. Voor God betekend trouwen: verenigen oftewel een worden (echad).
Zover ik zelf God ken, vanuit de bijbel (Het Woord van God), heeft de man hierin de grootste verantwoording. Gods bedoeling is nog steeds dat elke man zijn discipelschap in zijn leven opneemt.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 19 oktober 2010, 01:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 17:23
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik geloof eerder in bang zijn voor de straf op de zonde. Als kind zijnde deed je weleens iets, wat eigenlijk niet mocht, en je was bang voor de gevolgen, de straf die je ouders je zouden opleggen. |
Precies, bang zijn voor de straf....leert zonde besef..... Zonder straf is ook geen genade...... Men gaat dan voorbij aan de liefdevolle genade van God.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 14 oktober 2010, 17:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 18:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch voldoet het argument van God straft niet. Veel mensen kunnen daar niks mee. Of ze vinden Hem een strenge God, die op alles let wat ze doen, of ze zien Hem als een onredelijke God, die ons straft ook al kunnen we er niks aan doen. Dit schaadt in veel gevallen het beeld wat mensen van God hebben en zo is het ook niet bedoeld De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is omdat de zonde ons schaadt. In mijn eerste bijdrage heb ik weergegeven wat zonde voor onszelf betekent, en daar kunnen we ons het beste bewust van blijven.
Vergelijk het met de opvoeding van je kind. Als je van tevoren de nadruk alleen maar op straf legt, krijg je dat kinderen bang voor de straf worden. Als ze dan ongehoorzaam zijn, zijn ze bang voor straf, maar hebben ze niet door dat je sommige dingen gewoon beter niet kunt doen. Als je ze uitlegt, dat als ze met bepaalde dingen zichzelf pijn doen, zullen ze veel minder geneigd zijn het uit te proberen. Zo is het ook met de volwassene. Als we beseffen, dat we beter kunnen proberen om niet te zondigen, omdat we onszelf daarmee beschadigen, dan zijn we veel gemotiveerder om bepaalde dingen te laten.
Natuurlijk zijn er voorbeelden waarin God meteen laat zien dat Hij almachtig is. Maar dit oordelend handelen is alleen maar in uiterste gevallen. |
Als mijn kinderen binnen de richtlijnen (regels in liefde) houden???? Worden ze ook niet "gestraft"..... Maar ze horen mijn richtlijnen wel te kennen....anders zou ik hun onterecht straffen..... Het gaat om het weten en wat doe ik ermee....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 14 oktober 2010, 17:19
|
|
Naar boven |
|
|