Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:18
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | In de wandelgangen op cm hoor ik ook over de singlesdag op 3 juli.
Dus even voor de duidelijkheid: Er is ook een picknick op de hei bij Ede, het is niet verplicht en zeker niet bedoeld als "concurrentie" maar juist als alternatief..
Als ik voor mezelf spreek...dan is voor mij (naast andere argumenten)zo'n singlesdag veel te duur! En ik kan me voorstellen dat het voor andere alleenstaande moeders/vaders hetzelfde argument geldt...
We hebben ervaren dat de picknick laagdrempelig is..ontspannen, goedkoop (benzinekosten, eten zelf meenemen)kids kunnen mee en gezellig! Dus voor de mensen die...
[b]ageen behoefte (meer) hebben om bewust alleen singles te ontmoeten, of b. de kosten te hoog vinden maar toch zin hebben in een uitje c. een middagje de handen vrij willen hebt wat betreft kids (peacedove ) d.of zonder verdere argumenten gewoon lekker willen genieten van de hei, zon, kevers, dennenappels onder de dekens, voetballen die rondvliegen.. is er deze picknick!
groetjes! Marieke
|
Denk je verwoordt het prima, Marieke. Ik denk ook niet dat het direct verkeerd is om dingen tegelijkertijd te laten plaatsvinden...alleen is het denk ik wel goed om ook af en toe stil te staan bij de mensen die het nu juist lastig vinden om te kiezen waar ze op zo'n moment naar toe gaan. Maar tegelijk, en dat is jullie belangrijkste argument, bieden jullie wel een goedkoper alternatief aan met minder druk op het samenzijn.
Voor de mensen die twijfelen is het denk ik wel goed om te weten dat het dan goed is om duidelijk te zijn in hun twijfelpunten, zodat we hen kunnen helpen in die keus. Want ja, het is niet altijd makkelijk om de juiste keus te maken. En nee, de kosten zijn niet altijd de belangrijkste factor...
Ik denk trouwens dat de grootte van de groep een rol kan spelen voor sommigen. Want de groep die nu naar de hei is geweest is voor sommige mensen toch wel aan de grote kant om zichzelf te kunnen geven. Maar ja, er zijn weer anderen die zich dan juist het meest op hun gemak voelen...
Daarom is het misschien maar goed dat er keuzes mogelijk zijn...maar tegelijk is het te hopen dat het niet altijd samenvalt met andere activiteiten van CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 12:42
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zou een 'todde' een kus of een klap zijn? |
Ga maar voor de klapzoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 09:35
Onderwerp: Je bent een parel in Gods hand!
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en toch, diep in mijn hart, voel ik me vaker een zandkorrel! |
Dan hoef je je in elk geval minder eenzaam te voelen als een parel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:03
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vind je het een zonde als je besluit te scheiden? Ik zie dat hier steeds weer terug komen....... Ik denk zelf dat je niet over zonde en vergeving moet praten bij een scheiding... Je gaat niet voor niets scheiden en dat is vaak al een moeizaam proces om die beslissing te nemen.... en dan moet je ook nog schuldgevoelens over zonde hebben en vergeving vragen? Het gaat mij iets te ver.....
Willemijn |
Het erkennen van een zonde hoeft niet per definitie te maken te hebben met het aanpraten van een schuldgevoel. Je mag ook leren zonde te erkennen en verder te leven uit Zijn genade! En dat is volgens mij ook de strekking van de meeste verhalen hier. Scheiden is vanuit Gods scheppingsprincipe te zien als zonde, maar met die constatering houdt het niet op. God biedt leefruimte na de zonde, dat is volgens mij de strekking van ieder verhaal hier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:19
Onderwerp: Geloven - waarom volgen we ons hart niet?
|
|
|
Juist de 'druk' die veelal op mensen afkomt geeft ruimte voor afleiding van het hart. De 24-uurstoestanden en de prestatiedrang die de maatschappij ons op lijkt te leggen heeft in die zin zo zijn tol. Juist daarom is het goed om rust te zoeken voor onszelf, om vrije tijd te nemen en om stille tijd te hebben... Dan kun je je weer opladen en terugkeren naar je hart!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:00
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | De verwachting en normen die het geloof met zich meebrengt, geven je een bepaalde bandbreedte waarbinnen je leeft, ook in de relaties die je aangaat. (...) Het is God die je moet zoeken en meenemen in die relatie. God en Zijn woord die je moet overwegen in de stappen en bandbreedte die je een nieuwe relatie geeft. |
God geeft ons inderdaad LEEFruimte! Ruimte om ons leven te richten op Hem en op ons leven hier en nu. Dát is denk ik de belangrijkste grondhouding als we om willen gaan met mensen die allerlei narigheid mee kunnen maken (iedereen dus). En ja, helaas werkt er dan ook nog wel eens een bepaalde hokjesgeest door, zoals Peacedove ook zo duidelijk beschrijft.
PEACEDOVE820 schreef: | Die hokjes geest lijkt wel of die blijft, over gescheiden mensen bedoel ik! Vanmorgen nog onder een kopje koffie de vraag waar is je man? Toen ik antwoorde dat ik die niet heb omdat ik gescheiden ben zei ze tegen me das onmogelijk want je hebt jonge kinderen, en er achteraan.... o ja ook dan willen mannen nog wel eens weg lopen als ze der geen zin meer in hebben.......
Nou dat wou ik effe der over kwijt, wordt soms best wel oordeel moe en heb het gevoel dat ik me zelf moet verdedigen ookal is dat niet nodig zetten mensen je wel in die positie dat jij fout bent en zo, dat vind ik heel lastig..... |
Laten we in elk geval hier zorgen dat we elkaar weten te vinden met LEEFruimte voor iedereen, zonder direct een vingertje of een verzameling tralies voor de hokjes... Ik hoop, Peacedove, dat je die LEEFruimte hier op CM, maar zeker ook in je verdere leefomgeving ook mag vinden en niet enkel de door jou beschreven omgang met elkaar...want ja, die is triest...daar mag wel een traantje om weggepinkt worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:50
Onderwerp: Het Christelijke leven
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Lieve Anita,
Ik vraag me soms wel eens af waarom je vaak met van die lappen bijbelteksten komt! Heb je zelf ook een een mening of knip en plak je liever bijbel teksten aan elkaar...... IK begrijp niet zo goed wat je doel hier mee is kan concreet maken wat je doel hiermee is?
Gr, Peacedove |
Soms vinden mensen het moeilijk om goed onder woorden te brengen wat ze denken. Ook kunnen bepaalde stukken tekst je soms zo raken dat je het gewoon wilt delen. En soms worden deze beide dingen gecombineerd
Voor mij spreekt uit de lijst vooral dat er genoeg te werken over is voor ons mensen...het is voor mij in die zin te lezen als een oproep om jezelf nog eens een spiegel voor te houden...maar ja, misschien leest iemand anders er wel iets heel anders in...dat is dan misschien ook wel het mooie van het gewoon plaatsen van zo'n stuk...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 23 mei 2010, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:09
Onderwerp: In de geest van Elia
|
|
|
Ja, er zijn zeer complexe situaties. Maar ook in die situaties kan de tekst doorwerken volgens mij. Immers er wordt gesproken over het terugvoeren van het hart...niet direct de persoon, maar het hart... Er zijn situaties waarin herstel in contact wellicht niet tot de mogelijkheden behoort, maar betekent dit dat de betrokkenen elkaar niet in het hart hebben? Ik denk dat je bij deze tekst ook mag denken aan vervulling als je ondanks bepaald aangedaan verdriet iemand wel in je hart blijft koesteren en geen wrok gaat kweken jegens de ander...maar ja, dat is zomaar een gedachte mijnerzijds vanuit de opmerking dat het hart teruggevoerd zal worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:01
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | was net even gestopt met wieden..en keek even goed naar de buurman... zal mn gedachten voor me houden |
Het gras is toch altijd groener bij de buurman he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 11:21
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | He Imre, wat doen we nu als de picknickers niet terug komen van de hei? |
Vooral rustig blijven ...en dus genieten van de rust
En ach, ze komen wel weer een keer terecht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 10:19
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
HANNAH810 schreef: | maar dat betekend wel, dat je je kwetsbaarheid vaak pas kunt tonen wanneer je je veilig genoeg voelt. | Juist in het kwestbare ligt vervolgens ook weer een mogelijkheid om een stuk veiligheidsgevoel bij tijd en wijle weer kwijt te raken. Wellicht doel je daar ook al op in het vervolg...
HANNAH810 schreef: | en dan nog; hoe veilig voelt het wanneer je het gevoel hebt dat iemand je de les leest? ik zou me persoonlijk prettiger voelen wanneer iemand met me mee wil denken!! |
Want ja, zo kan een en ander wel gevoelsmatig binnenkomen. Maar zijn deze twee dingen wel echt altijd tegenstellingen? Of is het ook geregeld een gevoelskwestie in de zin dat een meedenkende, helpende opmerking soms gewoon binnen kan komen als de les gelezen krijgen, terwijl dit niet de opzet is van de zender.
Als ontvanger heb je juist in je kwestbaarheid ook te maken met het beschadigde stukje dat op zulke momenten weer op kan spelen. En ja, dat heeft dan toch weer te maken met de veiligheidsgevoel dat door bepaalde oorzaken soms echt even weg kan vallen. Oude patronen liggen dan op de loer...vertrouwen en wantrouwen werken dan wat door elkaar, wat een mens enorm aan het twijfelen kan brengen...
Kwetsbaarheid, een mooi, maar tegelijk ook zeer moeilijk stukje mens-zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:36
|
|
|
CHRISTIAN982 schreef: | bijna in het centrum vh land (want men zegt dat dat Lunteren zou zijn) |
Klopt. Er staat zelfs een speciale steen als markeringsteken van het middelpunt!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 21 mei 2010, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:27
|
|
|
Misschien de boswachter nog even bellen dat jullie de hei gaan bezetten Al heb je pech dat je met zo'n grote groep eerst wel een vergunning aan moet vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:15
|
|
|
Voor mezelf weet ik dat echtscheiding niet is wat God in principe bedoeld heeft als bestaand iets in Zijn schepping. In die zin gaat het Gods eigenlijke bedoeling voorbij en zou je het als zonde kunnen benoemen. Maar tegelijk is het wel altijd Gods bedoeling geweest om harmonie en rust te laten bestaan in Zijn schepping. En veelal brengt scheiding wel meer harmonie en rust in de persoonlijke levens van de betrokkenen, ondanks de disharmonie die ermee gepaard gaat. In die zin kan het dus wel degelijk passen binnen Gods bedoeling met Zijn schepping. Alleen gaat dit puur om het corrigeren van menselijk handelen, ofwel het omgaan met de hardheid van de harten van de mens. Dus ja, echtscheiding is niet direct onderdeel van Gods originele plan, maar God kan het wel gebruiken om de schepping weer te laten toegroeien naar Zijn plan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:56
|
|
|
Al even wat zitten snuffelen naar de argumenten. Tot nu toe een beoordeling gevonden over het boek van ds. Koekkoek, waarin wellicht iets duidelijk wordt van de argumenten die hij gebruikt heeft in het boek, al is de schrijver het niet geheel eens met ds. Koekkoek wb de bijbelse conclusie. Tegelijk snijdt de beoordelaar wel een pluspunt aan van de opmerkingen van ds. Koekkoek.
Beoordeling boek ds. Koekkoek over echtscheiding en hertrouwen
Henk, die toch ook wel benieuwd is naar de inhoudelijke onderbouwing en wellicht het boek toch eens gaat lezen...maar ondertussen wel wil proberen Thomas wat voer te geven (naast de tip om het boek ook gewoon te lezen )
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 21 mei 2010, 19:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 09:34
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is er al iemand gevonden om pearl en haar dochter mee te nemen vanuit rotterdam??? dan kan ze ook lekker mee..... |
Je loopt al beetje achter, Hannah. Roos heeft alles al voor haar geregeld (zie ook knuffeltopic)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:06
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 'stom he? ik vind het gewoon LEKKER!!'
(waar kan ik afrekenen voor het copyright?) |
Is dit nu wat D bedoelde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:04
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een knuf voor Roos haar inschikkelijkheid. En voor Pearl die nu ook een dagje uit heeft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:59
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken. |
O ja, gij zult niet naar de hei gaan was het elfde gebod
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:55
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn overtuiging is dat je als christen nooit wilt hebben dat de ander zich kwaad doet, en de ellende die de softdrugs in het leven van jongeren doet, is te groot in mijn ogen. Wat betreft sigaretten en alcohol, dit is al zo ingeburgerd, dat terugschroeven veel moeilijker is. en de sancties en de accijnzen zijn al enorm hoog. Het gevaar van soft drugs is groter, bovendien staan we nu op het punt of we dat echt willen tolereren. Voor sommigen is dat een uitgemaakte zaak, voor anderen echter niet. Ik ben nog steeds van mening dat de schade die aan de hersenen aangebracht wordt door chronisch gebruik dermate groot is, dat we zoveel moeten doen om te zorgen dat de toegang tot dit vergif zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt.
Is legaliseren de oplossing van criminaliteit? Ik denk het niet. Vaak zie je dat juist jongelui die gevoelig zijn voor aggressie ook gevoelig zijn voor deze drugs. Ze zien de grenzen nl. niet. Als je de drugs legaal maakt, zul je merken dat de criminaliteit niet afneemt, eerder toeneemt. Het probleem zit niet in het verkrijgen van de drugs, maar meer in de neiging van jongeren om grenzen op te zoeken.... |
Gevaar van softdrugs groter dan gevaar van alcohol? Ik weet niet welke wetenschapsdocumenten jij kent die daaraan ten grondslag liggen, maar alcohol is vele malen gevaarlijker!
De drugs legaliseren kan prima zonder direct alles open te stellen voor alle jongeren. Legaliseren kan namelijk (zie ook bijvoorbeeld bij de alcoholverkoop) met een leeftijdsgrens. En nee, legaliseren moet nooit op zich staan, maar zeker gecombineerd worden met het geven van goede voorlichting over de gevolgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 15:09
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hmmmm, een coalitie van al die partijen samen, levert meer dan 1 miljoen banen op. Ik pleit voor een kabinet op brede basis, een nationaal kabinet! Dìt gaat de banencoalitie van Nederland vormen. |
Dan zal er vooral geïnvesteerd moeten worden in onderwijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat in dit geval je best wel eens van christelijke principes uit kunt gaan. Ten eerste ken ik mensen die persoonlijk voortdurend stoned zijn, hun leven is verwoest door deze verslaving. Daarom vind ik dat er maar eens wat strenger opgetreden moet worden en deze coffeshops gesloten moeten worden. |
Ga je dan ook de alcohol en tabak en koffie aanpakken? Want dat wordt zelfs in een supermarkt uitgegeven...
Daarnaast vind ik het niet echt netjes om direct te doen alsof voorstanders van legalisering niet christelijk zouden doen. Dat jij dat vindt, dat mag, maar ga er dan niet meteen in je formulering van uit dat andere gedachten dan de jouwe onchristelijk zijn!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 20 mei 2010, 14:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ze hebben toch wel valet parking en airco op de hei?? |
Het is openbare ruimte he, dus airco genoeg ...en een rookverbod Wees een beetje zuinig met de laatste heideplantjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:58
|
|
|
Zowel gisteren als vandaag zijn er in de media wat meetinstrumenten vrijgegeven om de politieke programma's met elkaar te vergelijken naar de komende verkiezingen toe. Een en ander op basis van onderzoek door het Cultureel Plan Bureau (CPB) dat allerhande overheidsmaatregelen altijd doormeet wat betreft de economische gevolgen.
De VVD zei woensdagochtend als eerste dat zij volgens het CPB 400.000 extra banen in de marktsector weet te creëren.
Vervolgens meldde het CDA dat dankzij maatregelen in zijn program 320.000 nieuwe arbeidsplaatsen ontstaan. Bij GroenLinks gaat het om 300.000, bij de PvdA 200.000 en bij de ChristenUnie om 100.000 extra banen.
(...)
De koopkracht van alle Nederlandse huishoudens daalt de komende vier jaar het hardst bij het CDA, D66 en de SGP.Een koopkrachtstijging is er alleen bij de SP en de PvdA. Het overheidstekort wordt tot 2015 het hardste aangepakt bij de VVD, het CDA en de SGP en het minst door de SP, GroenLinks en de PvdA. De werkgelegenheid stijgt het meest bij de VVD, GroenLinks en het CDA en daalt als enige bij de SP.
Voor de visueel ingestelden een aardig documentje gevonden met allerlei vergelijkingscijfertjes in kleur.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 26 mei 2010, 14:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:57
|
|
|
IMRE695 schreef: | Even serieus: waarom niet bij het Kruidvat of een andere drogist? Een apotheek heeft namelijk best een hoge drempel. Daar kom ik alleen met een receptje van de dokter. Niet om hoestsnoepjes of anders lekkers te kopen. |
Het was maar een voorbeeld, Imre. Ik denk in elk geval dat het niet handig is het in een supermarkt te verkopen. Als er zekerheid is over de kundigheid van personeel is, kan een drogist ook, net als de apotheek, als verkooppunt fungeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:52
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Prediker 7:16
Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?
Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod. |
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 22:12
|
|
|
HENK710 schreef: | Gelezen op de site van het NRC
Schaf verbod op soft- én harddrugs af. Dat dringt de criminaliteit terug, schrijft Bolkestein.
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten... |
Voordeel 1: zicht en zorg! Door legalisering wordt meer zichtbaar wat er allemaal gebeurt, ook bij de mensen en kun je de zorg meer aanpassen op wat werkelijk nodig is. Voordeel 2: decriminalisering. De mensen komen eenvoudiger aan de drugs, waardoor een stuk onrust en criminaliteit weggenomen kan worden. Voordeel 3: regulering gebruik. Waar gebruiksruimtes zijn, blijkt dat veel gebruikers hun gebruik beter onder controle krijgen door deze 'rustpunten'. Met het geheel legaliseren wordt dit effect hoogstwaarschijnlijk verhoogd.
Vraagteken 1: aantrekkingskracht. Hoe hiermee om te gaan zal nog een aardig studiestukje zijn, om te voorkomen dat er over discriminatie gesproken gaat worden. Vraagteken 2: wildgroei verbouw. Een aantal vaste dealers aanwijzen die mogen leveren aan de vaste verkooppunten (NB! geen supermarkten, eerder apotheken, ook ivm medische kennis aldaar).
|
|
Naar boven |
|
|