ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:51
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

TESSYBEAR731 schreef:
Laat ik nou bij Frank's laatste eindtijdstudie geweest zijn en hier met een kennis over gesproken hebben die wél onderzoek gedaan heeft. Er blijken inderdaad bepaalde gegevens te zijn die niet kloppen. Toch moeten we ons afvragen waar het hier om draait. Natuurlijk is het niet goed wanneer iemand ons bewust een verdraaide waarheid op de mouwen spelt om een mooi kloppend verhaal te krijgen, maar we dragen ook een eigen verantwoordelijkheid omtrent het 'klakkeloos' aannemen van informatie. "Onderzoek alle dingen en behoud de goede"!
Misschien is het goed om niet meteen weer naar elkaar te gaan scheren en te onthouden dat rook vaak ook vuur betekent. En wanneer we willen weten waar dat vuurtje dan precies zit dan staat het ons vrij daar zelf onderzoek naar te doen.

Het filmpje en rapport op deze pagina zijn wellicht een goed begin:
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=23165

Hoi Tess, leuk dat je er weer bent! Ik wil toch even ingaan op je door mij vetgedrukte zin hierboven. Natuurlijk moet je kritisch lezen maar het wordt wel geschreven voor een publiek dat mogelijk wel erg ontvankelijk is voor de boodschap van een geestelijk leider. En als er dan aantoonbaar onjuiste dingen worden verteld: wetenschappers vinden het een doodzonde.
Op het moment dat christelijke godsdienst wordt gekoppeld aan geld, dan moet je zeker kritisch zijn. In Amerika is dat vaker uit de hand gelopen met tv-domoinees.. Dat soort dingen en schandalen zijn slecht voor het christendom en dan stralen we niet de goede dingen uit als gelovigen. Bovendien heb ik vaak wat moeite met het zo stellig zijn over de eindtijd. Als God het alleen weet, zoals ik in de Bijbel lees, zou Hij dan wel echt de zekere tekenen geven? Ik kijk er ook naar vanauit mijn vakgebied en denk dan dat het in de geschiedenis het er wel eens slechter voor heeft gestaan, waarbij hetzelfde gezegd is en toen gebeurde het ook niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:05
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????

FLOWERFUL304 schreef:
Nou, succes pastor! Ik hou het voor gezien.

Er zijn ook kerken met mensen die christen zijn maar om zich heen zien dat er nauwelijks stellen zijn die maagdelijk het huwelijk ingingen. En waar gescheiden mensen volledig meedoen en niet direct of indirect worden weggekeken of veroordeeld. voor hen is plaats in de herberg. Homofiele mensen vind je nauwelijks in de kerk - ook in de mijne maar weinig - en als ik de commentaren lees van een aantal mensen op het forum hier, dan begrijp ik dat wel. In een kerk waar alleen maar veroordeling voor je is terwijl ze met de mond nog durven te zeggen dat ze uit liefde voor jou handelen als ze je levenslang het onthouden van een partner die je liefhebt en het daaraan gekoppelde bedrijven van de liefde naar je eigen geaardheid verbieden - en nog naar de hel verwijzen ook: daar blijf je toch niet? En wie is dan verantwoordelijk als ze het geloof verliezen omdat de medechristenen het Evangelie niet praktizeren? De ene zonde is de andere niet kennelijk. In de middenstandskerk waar ik zit, wordt de veelgepleegde zonde van de hebzucht, waar in de Bijbel vaak over geschreven wordt, ook niet veroordeeld. Preek gewoon net zoals Jezus was: met ontferming bewogen. Daar krijg je echt geen gewetensnood van en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Wie weet komen hebzuchtigen, slechte werkgevers, vrouwen die niet als maagd het huwelijk ingingen, belastingoplichters, homofielen, bijstandsdsfraudeurs, gescheiden mensen en eters van varkensvlees dan wel graag in je kerk en blijven ze zich openstellen voor het Evangelie. Dan mogen ze, als ze dat doen, evenzeer gered zijn als mensen met een ander juk.

Thomas, exegese van de Bijbel vereist inzicht, kennis en studie maar ook de werking van de Geest.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:48
BerichtOnderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?

ZEELAND736 schreef:
Radijsjes en komkommer???

Daar ben ik geen liefhebber van maar: alle tussendoortjes laten staan, geen ballastvoer, vet wat mijden en niet elke avond wijn. Ik wandelde vrij veel maar met dit slechte weer minder. Wel regelmatig zo'n slabakmaaltijd van AH, meer vis en minder (vet) vlees. Het is wat gedoe maar zalm in folie uit de oven is best te pruimen.

Thomas nog vijf kilo en dan ben ik op een gezond gewicht.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 15:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:35

CHATULIEM619 schreef:
Mijn conclusie is dat vruchtdrank en sinaasappelsap giftiger voor mij is dan aspartaam...

Terecht, ze zitten vol met suiker en frisdrank is al helemaal gif met in elke liter 27 klontjes suiker. Light is wel beter voor je dan. Toch maken goede voedingsgewoonten wel veel uit maar het moet geen obsessie worden. Dat is voor het geestelijk evenwicht ook niet goed.

Thomas, is al vijf kilo kwijt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 15:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:21

Chatuliem,

Kan je goed begrijpen. Als je inderdaad in je leven meer dan 20000 liter op hebt en geen aantoonbare schade dan is dat als experiment wel duidelijk. Op het punt van roken en suikerziekte heb ik mijn mening al eens gegeven. Roken is voor een diabeet hetzelfde als bidden om complicaties met dit verschil dat je gebed met zekerheid en ook redelijk snel verhoord wordt. Het is goed aandacht voor een gezonde levensstijl te hebben maar mensen moeten niet vergeten te leven en dat niet te laten bederven door overal maar bang voor te zijn. Jezus veranderde water in wijn dus zo slecht kan het niet zijn Engeltje smiley

Thomas, neemt vanavond nog een Muscadet, koel maar niet te koud.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 15:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 12:49
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Dit bedoelde Erika:

[quote=ERIKA129]Hey Leonard,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een fijne dag van en een goed en mooi nieuw levensjaar gewenst.

Groetjes Erika.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 juli 2012, 00:35
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 12:38

Vers en schoon is wat anders dan steriel....

Thomas, die Leonard een fijne dag wenst.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 10 juli 2012, 12:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 14:20

HERMAN968 schreef:
Bij welke visboer Thomas, haal jij je vis ??? Knipoog smiley

Gezonde Apotheek in Ljouwert. Met een goede basis voor vissoep en waar men de tong en garnalen al pakt als ik binnenkom, lol.
Ik haal ook regelmatig vis op de haven van Lauwersoog, al dan niet binnen de Europese regelgeving. Wat ondermaatse tongetjes zijn toch lekker en om ze nou weg te gooien........ Engeltje smiley

Thomas, als ze de ochtend van de aankoopdag nog zwemmen, zijn ze prima en dat proef je.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 14:30
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Van de boeken van Siebelink word je nooit vrolijk maar het geeft wel een beeld van de meer extreme bevindelijkheid. Ik heb hem als eboek op de ipad staan en eigenlijk bevalt me dat uitstekend. Een stapel boeken mee hoeft niet meer, alles zit in het ding en je kunt duizenden boeken meenemen. Hoewel dat nergens voor nodig is. Het leest heerlijk. In bed heb je ook niet een knullig lampje nodig want het ding geeft zelf licht. Je kunt er nog mee op CM ook.

Thomas, neemt nog een hapje.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 12:16

Visser, van harte en ik zal aan je denken als ik vanavond een paar slibtongetjes bak. Persoonlijk vind ik dat ze goed terecht komen Engeltje smiley

Maak er een mooie dag van en koop voor jezelf maar een mooie hengel of zo.

Thomas, haalt de vis bij de visboer.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 7 juli 2012, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:20
BerichtOnderwerp: Wist u datjes

FRANKT627 schreef:
...wist u dat ik echt de enige normale ben op deze site... Boze smiley ...wat een heel eenzaam bestaan is... Huilende smiley, smiley in tranen

Er is een boek over: Room at the top. Engeltje smiley
De Stichting Pandora had in 1974 een poster: Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 6 juli 2012, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: Wist u datjes

Flowerful:

wist men al dat wij spannende tijden tegemoet gaan.
Openbaring 13 reeds vorm begint te krijgen.

http://biochip666.blogspot.nl/p/chip-in-2013.html

chip inplantatie is reeds begonnen.

Pure politieke flut van het soort waar populisten zich nog voor zouden schamen.

De Republikeinen is niets te erg om een goede ziekteverzekering voor alle Amerikanen tegen te houden. Er is nog wel hoop: de republikeinse presidentskandidaat Santorum werd door de Amerikaanse media ontmaskerd vanwege zijn leugens dat bejaarden in Nederland die geen euthanasie wilden een bandje moesten dragen en meer van dat sort onzin. Het is inderdaad tijd om wakker te worden als we Republikeinse verkiezingspropaganda aan de bijbel, in dit geval Openbaringen, koppelen. Maar ja een stem van een niet al te bijdehante Amerikaan telt ook he. Maak de mensen maar bang dan hollen ze wel achter je aan. Obamacare is een zegen, in Nederland werkt een goede ziektekostenverzekering ook.

Thomas, die het een schande vindt deze bullshit in de link hierboven aan de bijbel te koppelen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 6 juli 2012, 00:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: Het weer

In de haedsted van Friesland stevige onweersbuien. De treinen lagen stil in vier richtingen wegens blikseminslag. Veel water ook.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 16:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/ExrsFaRGb6M

...namens Yes.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 4 juli 2012, 16:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:38
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

Het is inmiddels onomstreden dat homoseksualiteit is aangeboren. Je kiest er niet voor om homo of lesbisch te zijn. Je kiest er echter wel voor om christen te zijn. Wat nu als je homofiel bent, waar je niks aan kunt veranderen en je leest of hoort alle afwijzing? Of je merkt dat je kerkgemeenschap je niet accepteert? Precies dan kies je ervoor om die kerk maar te verlaten en ga je twijfelen of het Christendom wel echt zo liefdevol is. Mogelijk is dan de keuze voor datzelfde Christendom ook snel verwaterd.

Want een ieder die Mij aanneemt, zegt Christus. Dat geldt ook voor de mensen die door God als homoseksueel zijn geschapen. Ik vraag me wel eens af of mensen die zich hier met een paar teksten in de hand zich zo afzetten tegen de andersgeaarden, zich wel realiseren hoeveel kwaad ze aanrichten met hun antihomo-opstelling. Homofielen lopen weg maar ook die medechristenen die deze hardvochtigheid niet meer kunnen verdragen. Als je vindt dat iemand die als hetero geschapen is een liefdesleven mag hebben dan kun je het degenen die van God een homofiele aanleg hebben gekregen, dat ook niet ontzeggen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 3 juli 2012, 23:33
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 00:06

http://www.youtube.com/watch?v=hjTZqMZ5FJ0

I close my eyes, only for a moment, and the moment's gone
All my dreams, pass before my eyes, a curiosity
Dust in the wind, all they are is dust in the wind
Same old song, just a drop of water in an endless sea
All we do, crumbles to the ground, though we refuse to see

Dust in the wind,
All we are is dust in the wind

Don't hang on, nothing lasts forever but the earth and sky
It slips away, and all your money won't another minute buy

Dust in the wind,
All we are is dust in the wind
Dust in the wind,
Everything is dust in the wind

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 23:56

Ach Xabia, ik ben meer van de klassieke hap maar heb deze tijd intensief beleefd. Laat de neo-liberalen maar kletsen, we hebben een geweldige tijd gehad!

Yesterday don't matter because it's gone

Of toch wel?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 1 juli 2012, 23:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 23:44

Een lieflijk lied maar tegelijkertijd een snoeiharde protestsong tegen de fallout bij kernproeven in de open lucht. Dit lied was er eerder dan 1964. Kennedy verbood de proeven een jaar later:

http://www.youtube.com/watch?v=w0Ke__hAoy0

Just a little rain falling all around
The grass lifts its head to the heavenly sound
Just a little rain, just a little rain
What have they done to the rain

Just a little boy standing in the rain
The gentle rain that falls for years
And the grass is gone, the boy disappears
And rain keeps falling like helpless tears
And what have they done to the rain

Just a little breeze out of the sky
The leaves nod their head as the breeze blows by
Just a little breeze with some smoke in its eye

Just a little boy standing in the rain
The gentle rain that falls for years
And the grass is gone, the boy disappears
And rain keeps falling like helpless tears
And what have they done to the rain

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 2 juli 2012, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 23:34

THOMAS968 schreef:
Ok, even jeugdsentiment, je moet er even aan wennen: Melanie:

http://www.youtube.com/watch?v=q-sk9abOYQ4&feature=related

She would never say where she came from
Yesterday don't matter because it's gone
While the sun is bright
Or in the darkest night
No one knows, she comes and then she goes

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 23:33

Dubbel, sorry.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 1 juli 2012, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:45
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

ROELANDE345 schreef:
zei ik toch

Knipoog smiley

Dan hjad je gelijk, lol Engeltje smiley

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

ROELANDE345 schreef:
blijft gewoon branden denk

Olie is lichter dan water en blijft dus op water drijven. De olie brandt dan gewoon door.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:40

JOSINA022 schreef:
Ff een vraagje, Thomas: iemand die hetero is en nooit een partner heeft gehad, wordt ook een seksueel leven ontzegd toch? En ook zij kiezen er niet bewust voor, ook zj hebben dat kruis te dragen, toch?
Waarom wordt dat wel als normaal gezien?

Iedereen verlangt naar een liefdesleven met een daaraan gekoppelde goede seksuele omgang. Verreweg de meeste leden op CM streven dat na, mogelijk met uitzonderingen bij mensen op hoge leeftijd. Het is wel onderzocht en monder dan 2 procent kiest er bewust voor dat niet te doen. Omdat nagenoeg niemand kiest voor langdurig alleen zijn, kunnen we allemaal wel aanvoelen dat dit een zwaar kruis is om te dragen. In de relaties waar ik hierboven over sprak is die mogelijkheid er kennelijk wel. Dat kun je in mijn opvatting een mens niet ontzeggen. Verder is er denk ik geen verschil tussen een homoseksuele man of vrouw in vergelijking met een hetero man of vrouw: ze dragen hetzelfde lot. Zoals een heterostel dan wel een homostel dat geluk wel kennen. Ik denk dat het in prinicpe niet uitmaakt wat de gerichtheid is. Ik zie zowel gelukkige homostellen als heterostellen om me heen, evenals ongelukkige, dat is ook waar.

Cruciaal in je vraag is natuurlijk dat het alleen zijn bij heteroseksuelen net zo klemmend is als dat bij andersgeaarden. Wat alleen niet kan is de redenering van er zijn veel heteromensen alleen dus als homofiel moet je dat alleen zijn om die reden maar accepteren. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Is het voor deze mensen geen onmogelijke eis dan?
Hoe moeten zij daar mee omgaan dan?

De meeste mensen zoeken een weg maar het verlangen naar een relatie zoals hierboven beschreven is toch wat mensen meestal willen. Voor een aantal zal het niet zijn weggelegd en dat is helaas ook zo. Langs de normale weg of mogelijk langs CM breng je er mogelijk verandering in. Maar het kan ook zo zijn dat dat niet gebeurt.Dat is dan een fact of life. Eigenlijk wel een onderwerp voor een nieuw topic over het noodgedwongen alleen zijn. Het bewust alleen blijven, bijvoorbeeld na een mislukte relatie kan natuurlijk ook. Ik zit nog wat te navelstaren over je twee laatste vragen. Meestal schrijf ik vrij beschouwend maar jouw vragen raken mezelf ook.

Zomaar ff een paar vragen en, ja, vragen die bij mij leven.

Verder vind ik je verhaal helder en duidelijk!

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 24 juni 2012, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:33

TINK100 schreef:
zoals ik al eerder aangaf, als een homo of lesbienne dan maar hard genoeg bidt en nog harder gelooft, gaat dat over??? dacht het niet!!!! je maakt de persoon in kwestie het alleen maar moeilijker...wat nou naast hem/ haar staan?!!! welke vruchten draag jij???

Het staat volledig vast dat de oorzaak van homoseksualiteit, net als van heteroseksualiteit in de hersenen terug te vinden is. In eerdere topics is dat te lezen. Dat is aangeboren en je verandert er niks aan. Je kunt bidden er van af te komen maar de kans op verandering is even groot dat je bidt om niet meer hetero te zijn. De praktijk zou dus worden dat je een homo of lesbienne een seksueel leven ontzegt. Alle mensen die een goed of normaal seksueel leven hebben of hebben gehad, weten dat dat een onmogelijke eis is. Geen wonder dat deze andersgeaarde broeders en zusters zich niet thuis voelen in een kerk van mensen die kennellijk van de liefde voor de medemens niets begrepen hebben en ze gewoon laten barsten. Accepteer je homofiele medechristen als broeder en zuster en laat het oordelen eindelijk eens aan God zelf over.

Thomas, it aint heavy, he 's your brother.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 24 juni 2012, 17:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 12:05
BerichtOnderwerp: Het weer

STEENTJE178 schreef:
Stralend weer vandaag! Coole smiley met zonnebril

Weer wel maar stralend?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 22:30
BerichtOnderwerp: Humor

JANS221 schreef:
was jij dat kind?

Eeeeh, denk je? Engeltje smiley

Thomas, gelooft het wel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juni 2012, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:19
BerichtOnderwerp: Humor

De tekenleraar geeft zijn leerlingen de opdracht een abract schilderij te maken. Na vijf minuten brengt een ervan zijn lege vel terug.
De tekenleraar is wat ontstemd en zegt: "Wat betekent dit?"
Waarop het kind zegt: "Dit betekent: Altijd hetzelfde!"

Thomas, waar gebeurd, ik weet het zeker.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:14
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Thomas wordt nu eens concreet jo. Hoe ga jij als Christen om met het gegeven sex ? Durf je deze uitdaging aan ? Nog geen enkele van jullie integere christenen heeft al een antwoord gegeven. Theroietjes maken en mensen voorhouden dat dit Gods wil is ? Dwaalleer, al over gelezen in de Bijbel ?.

Snap je het nou echt niet, Herman? Je komt al wekenlang niet verder dan vragen stellen met een kwalijke ondertoon. Waar haal je de arrogantie vandaan om snerend over integere christenen te spreken? Willem en Yes hebben meer inhoud in hun nagel dan jij in je lijf als ik kijk naar wat tot nu toe uit je vraagstelling blijkt. Theorietjes? Van jou heeft nog nooit iemand een goede theoretische doordenking gelezen. Maak jij uit dat er sprake is van een dwaalleer terwijl er niet eens een leer is geponeerd, behalve jouw suggestie hoe mensen er kennelijk wel over zullen denken? Denk je nou werkelijk dat mensen hier zo achterlijk zijn dat ze zich door dit soort vroom klinkende agressie laten imponeren? Waarom zou wie dan ook verantwoording aan je moeten afleggen? Verder heb ik hier anderhalf duizend bijdragen geleverd die antwoord geven op al je vragen. Maar ja dan moet je lezen en begrijpen in plaats van suggestieve vragen stellen waarbij je je medechristenen nog ten onrechte schoffeert ook.

Kwalijke suggesties zonder enige inhoud van jouw kant hoeft niemand serieus te nemen.

Verder vraag ik me af op basis waarvan je mensen met jo kunt aanspreken. Tegen wie heb je het eigenlijk? Het is nog fout gespeld ook maar dat terzijde.

En waarom reageer je niet op de inhoud of kun je dat niet?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juni 2012, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:47

Deze reactie van Leonardo en Marian stond hier ooit op dit forum:

Het plaatsen van dit artikel was om die reden de discussie een andere wending te geven. Ook realiseer ik me nu achteraf dat we nu inderdaad in een andere tijd leven. Tevens realiseer ik me dat er vele wonden opengemaakt worden die door het zwart/wit staan in die discussie en alleen de pijn kan vergroten. Laten we biddend er voor elkaar zijn en dat er uitzicht mag komen en de pijn die er is mag verdwijnen.

Ik heb me ook door het meelezen op dit forum gerealiseerd dat er dingen anders zijn dan ik dacht.
Dat heb ik wel al als meerwaarde ervaren.

Ik vind het fijn zo'n open forum waar iedereen kan zeggen wat hem/haar bezig houdt en waar je dus ook elkaar tot steun kunt zijn.

Er is veel pijn bij mensen die gescheiden zijn en niet iedereen beseft dat ten volle.
Daarom is het ook goed als we allemaal met onze eigen vragen komen, iedereen is zo uniek in zijn belevenis van alle dingen.

En dat we mogen weten dat de Here met ons is..

Die tijden lijken lang geleden, maar het ging echt zo. Het is nu vervangen door manipulatieve egotripperij - en daar lopen tot mijn verbazing nog mensen achteraan ook, Zelfs als integere medechristenen als Yes en Willem de grond in worden geboord.

Willem en ik denken behoorlijk verschillend maar we kunnen toch echt wel een fatsoenlijke discussie voeren. Een discussie gaat ook over het zoeken naar de waarheid of een beter begrip.

Het uiterst irritante vragen stellen zonder ooit een echt inhoudelijke opmerking te maken moet maar eens stoppen. Zeker als het daarbij het er dus kennelijk om gaat de superioriteit van de vragensteller te laten zien en waarschijnlijk diens eigen ego moet dienen. Dat is niet de weg om elkaar op te bouwen. Op deze wijze zijn het kwalijke suggesties, zoals ik in een eerdere bijdrage al eens duidelijk heb gemaakt.

Wie een geestelijk leidsman wil zijn heeft inhoud, doorleefd christendom en pastoraal inzicht nodig. Als dat ontbreekt, maak je van jezelf een karikatuur.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 22 juni 2012, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 13:54

quote=PETRA411 Ja natuurlijk, allemaal zijn we kinderen van god,ondanks verschillen, god zegt echt niet eh alleen katholieken of alleen gereformeerden komen de hemel in

En het zijn er zeker meer dan alleen diegenen die een bevinding hebben gehad in de behoudende kerken.

Jezus zegt het zelf: Want een ieder die Mij aanneemt....

Als je dat serieus neemt dan moet je geen andersgelovigen gaan wegstrepen met een kerkelijk potlood.

Het kenmerk van het christelijk geloof is niet veroordeling maar liefde, genade en barmhartigheid.

Christus is en was barmhartiger dan vele van Zijn volgelingen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 21 juni 2012, 14:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 91 Volgende
Pagina 32 van 91