ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 16:58
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ROELANDE345 schreef:
altijd een lekkere groentesoep op oudejaars avond met wat stokbrood en evt een toetje maar dat hangt af van het aantal oliebollen dat ik al gegeten heb. Tot nu toe nul

Nou wul ut gevallig dahk net een hele pan (goed voor 10 weeshuizen) heb staan bakken Gefrustreerde smiley ligtelijk aangebrand Huilende smiley, smiley in tranen , of ik was het maak niet uit Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 10:11
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Tja je hebt wel een lekkere maaltijd gemist Knipoog smiley

Sjonge jonge jonge Boze smiley sommige mensen Gefrustreerde smiley een keertje vasten op zun tijd geeft toch ook voldoenigheid Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 20:26
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...

SHANITA130 schreef:
Kijk, hoe ik denk, ff globaal. We geloven en elke gelovige heeft te vechten tegen de zonde. Ook ongelovigen, kijk maar es wat voor een strijd die soms voeren als ze willen afvallen, stoppen met roken, oid.

Maar ik hou me nu ff bij de gelovigen, want tis hier christelijk :)

Het is niet mogelijk dat je voor onbewuste zonden verantwoording af moet leggen kan niet, maar ja, dit slaat nog op vorige posting.

FF deze bekijken.
Ja, mee eens iedereen begaat zonde, die lekkere chocola, dat stoppen met roken nog ff uitstellen. dit zijn even eenvoudige voorbeelden, om het simpel te houden.

En ja, je hebt ook gelijk met de volgende stelling, herhalingen zijn K#$.
Steeds weer hetzelfde horen, ja, na een tijdje wéét je het wel.

Voor mij kan het belangrijk zijn, om enkele keren ogenschijnlijk hetzelfde te schrijven, maar dan net ff ietsje anders.
Want elke keer worden mezelf dingen duidelijker, en heb ik weer een stuk verwerkt.
Nou werkt bij mij een dagboek niet, want die leest niemand, ja alleen ik.

Heb ik ook met vrienden, herhalen, ja dat is iets psychisch, dingen herhalen.
Maar ja, dan heb ik het gevoel, dat ik niet duidelijk genoeg was. Of iemand onderbreekt me, zodat ik het weer ga vertellen.

Maar ja, daar ben ik mee aan het werk, ja, zit nog steeds in therapie ggz.

Ik kan nu eindelijk, op mijn 40ste zeggen van dat ik dingen nu in de hand heb, en vertrouwen heb, in de toekomst, en op God, en in mensen en kan nu ook goed grenzen aangeven.
Verdriet en boosheid blijven, met name verdriet, maar ja overheerst niet, en de angst paniek is weg.

Verder wat je zegt, dat een ongeluk in een klein hoekie zit, ja, ben ik met je eens, maar ja, je zegt 't zelf al, tis dan een ongeluk. In 1Joh staat ook van wie zegt zonder zonde te zijn liegt en de waarheid is in hem niet.

Alleen ja, de zonde van de een is anders dan de zonde van een ander.
Want iedereen is zo verschillend. Komt nog bij, het verschil tussen man en vrouw.
Kijk, ik kan bijvoorbeeld als vrouw wel gaan simmen over dat 50% van de mannen P kijkt op internet, maar ja, lekker makkelijk voor mij om dat te zeggen, ik ben hetero, dus mij interesseren die meiden niet. qua hormonen enzo.
Maar ja, ze moeten bij mij weer geen potje seresta forte bij mij in de buurt leggen en weglopen, want dikke kans, dat ik er een of 2 neem, of die hele pot als vooraad.
Ik mag ze alleen nemen 'indien nodig'. dus als ik onverhoopt een paniekaanval krijg, wat gelukkig bijna nooit meer voorkomt.
en niet 'indien ik in een heerlijke roes wil zitten'.
Daarom zit ik ook in een systeem dat ik het zo geregeld heb, dat ik een minimale dosis krijg, die ik ook nog es elke dag moet halen behalve weekend. Want anders dikke kans dat als ik ze voor een maand krijg, ik ze al na één week heb geslikt.
Ja, en iemand die geen medicijnen heeft geslikt en geen noemenswaardige trauma's heeft meegemaakt, ja, die kan weer makkelijk dingen zeggen over mijn voormalig medicijngebruik.
Maar ja, die weet misschien weer niet hoe het was, als je dagen in een onnoemelijke angststress zit, hoe 't is om even een paar van die dingen te nemen; eventjes rust voor enkele uren...heerlijk....

Want kijk, misschien denken velen dat ik hier alles heb verteld, ja, ik heb voor mij belangrijke dingen verteld, maar niet alles, ja, dat kan niet.

Dit waren even wat voorbeelden, wij mensen , christenen hebben onze zwakheden, maar gelukkig God komt onze zwakheden tegemoet.

En ja, als je hart je niet veroordeelt bén je niet veroordeelt. Dat staat ergens in de bijbel.

En ja, je schuldig voelen omdat je steeds weer dezelfde fout maakt, nee, zo bedoeld God dat niet. Ik denk, dingen zijn een proces...je kan dingen inzien, sommigen dingen zijn bijna niet te doen....Daarom is Christus nu juist voor ons gestorven...plaatsvervangend.
Omdat wij dat zelf niet meer kunnen sinds de zondeval.

Wij kunnen alleen 'ons best' doen, verder niet, en God doet de rest.
En elke dag bidden van vergeef ons, gelijk wij vergeven onze schuldenaren...

Ik hoop dat je me begrijpt, ja, zat je net ff een beetje in de maling te nemen, maar ja, ben eigenlijk heel serieus.

MzzL! Knipoog smiley

Wat volgens mij ook onder bewuste zonden valt, is het anderen aanzetten,
tot, simpel voorbeeld, Zijn naam ijdel te gebruiken.
Dus eigenlijk bega je de zonden niet meteen zelf maar laat je het anderen voor je doen. Oeps, maar die tellen wel op je eigen bordje.
En dat geld natuurlijk niet alleen voor jou, maar voor iedereen, die zich schuldig maakt aan zulk soort, ik wil gelijk syndroom, het plaatsen van hele lappen tekst met klinklare eigen onzin.
Ik krijg soms ook de neiging om te v...... niet iedereen heeft tijd, en leest liever een streek romannetje of zo iets.
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 18:14
BerichtOnderwerp: etentje Duitsland

ERIKA129 schreef:
Nee klopt want de mijne zitten in mijn lijf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Das een feit die staat als een .... boven ..... Gefrustreerde smiley kwul wel mee hoor, met de trein naar V daal en het leste stukkie met jou mee Gefrustreerde smiley auto is bijna overleje Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:51

ERIKA129 schreef:
Stel je niet aan watje!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Heb er al twee keer gegeten en beide keren is het mij zeer goed bekomen Kwijlende smiley

Ja dat zal wel Gefrustreerde smiley maar mijn darmpies benne niet zo ...... als uwes Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:35

SHANITA130 schreef:
Je gaat helemaal off topic.... Twijfelende smiley

Dat was enkel en alleen een reactie op de 5e zin van onderen Gefrustreerde smiley

Voor de rest heb ik geen zin in herhalingen, uit bv het verleden, bieden ook geen garantie,s voor de toekomst.
Ieder mens begaat zonden, ook jij, en zelfs ik, jaha, die je even vergeten bent, of niet eens weet, en een ongelukkie zit in een klein hoekie.
Voor je het weet sta je in ene voor de eeuwige rechter, en dan komt Hij met iets waar je eigenlijk geen weet aan hebt, dan heb je wel een probleem.
Want je kan het niet weerleggen, laat staan uitleggen, en al helemaal niet verantwoorden.
Neem van mij maar aan, en kleinschalig heb ik dat hier beneden al eens mee gemaakt, je staat met een bek vol tanden, en toen had ik een goede heel goede aardse advocaat, zelf die kon er niets mee, en moest ik schokken.
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:05

Nee, nu sla je de plank helemaal mis, jij denkt, dat ik denk, dat jij denkt, dat ik denk, dat ik denk dat jij denkt?! denk ut niet, dat zou ik nooit niet durven denken.pfff
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 16:12
BerichtOnderwerp: Vergeving

SHANITA130 schreef:
Spuit elf of 11, wat was dat ook alweer?

Knipoog smiley

Spuit elluf Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 16:08

Beter is daar niet gaan eten Smiley met dichtgeplakte mond oke, als je zwakke darmpies hebt Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 16:04

SHANITA130 schreef:
GERRIT084
Met we, wij allemaal denk ik, en het oke vinden, wat jij vindt voor jezelf, mag jij weten, en dat jij, jezelf kan verantwoorden vind ik heel knap.
Ik ben bang, dat ik toch weinig zelf in kan leveren tegenover de Almachtige, ik zou, of ben wel blij, als Zijn Zoon mij zou vertegenwoordigen, en verdedigen. Lijkt mij hoor, maar tsja wie ben ik..................?!

Wat ik vind daar heb ik lang en goed over nagedacht en kan ik verantwoorden.

En zo knap is dat niet, ik wéét waarom ik dingen denk dat ze zo zijn, en probeer dat weer te geven.

Ik ben ook blij dat Zijn Zoon mij vertegenwoordt, dat is de kern van het Evangelie.

Ik heb het idee uit wat jij schrijft dat jij denkt dat dat niet zo is, door, Quote´Lijkt mij hoor, maar tsja wie ben ik..................?! ´ Smiley die vol vragen zit

Kan jij jezelf dan niet verantwoorden.... Smiley die vol vragen zit

Dan ben je op glad ijs, denk ik. zo van je doet dit en dat en je weet dat dat niet kan, dat het duidelijk tegen een gebod van God ingaat, en je doet niet alles wat in je vermogen ligt om ertegen te vechten....

Zo komt je-het op me over... Smiley die vol vragen zit

Kijk, en daar zit hem nu de kneep, er zijn nu eenmaal zonden, waar je eigenlijk geen weet van hebt.
Die moet je n.m ook verantwoorden, en in een mensen leven moet je ook wel eens risico,s nemen, zo maar in ene, zonder dat je eigenlijk tijd hebt om na te denken.
Wat voor de 1 heel normaal is, is voor de andere soms niet eens een optie.
En omdat jij denkt dat de dingen zo zijn, ik denk niet dat, dat een excuus is die ook draagkracht heeft.
Over glad ijs gesproken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 14:31

ERIKA129 schreef:
Ik heb weer een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland)
Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden.
Adres: Gasthof zu den Forrellenteich, Dorfstrasse 1 47559 Kranenburg-Nütterden.

http://www.gasthof-forellenteiche.de/home.html

- goede kaart, ruime porties voor lage prijzen
- een echte aanrader!!
- bei uns ist ALLES großer und beßer...

Datum 13 oktober om 19.30 uur
Geen kinderen en geen aanmeldingen onder voorbehoud (plaats genoeg om je aan te melden als je het zeker weet dat je komt)
Tafel voor 12 man m/v

Deelnemers:

Pieter649
Annette792
Erika124
Sandra206
bert 168
Chatuliem 619

ikke dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ach wat jammer nou, khad graag mee gewild, maar na 2x in de week verplicht (moet wel anders kom ik om) eten in dat land, kost het mij te veel aan Norit, om een derde keer mij er aan te wagen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 14:25

[quote=SHANITA130]

Met we, wij allemaal denk ik, en het oke vinden, wat jij vindt voor jezelf, mag jij weten, en dat jij, jezelf kan verantwoorden vind ik heel knap.
Ik ben bang, dat ik toch weinig zelf in kan leveren tegenover de Almachtige, ik zou, of ben wel blij, als Zijn Zoon mij zou vertegenwoordigen, en verdedigen. Lijkt mij hoor, maar tsja wie ben ik..................?!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 13:32

WILLEMIJN232 schreef:
Hij valt niet aan Jol, hij bevraagt....dat las je toch...Is heel wat anders..... Knipoog smiley

pfff das gelukkig anders dan beschuldigen.......... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 10:58

WILLEMIJN232 schreef:
Valt mij bij onder de noemer waarschuwen of onderrichten Josina.....
Maar je hebt gelijk, ik had het anders kunnen formuleren.....

Formuleren, is iets anders dan lezen, en begrijpen, als je het dan snapt, eens gaan kijken, dan de juiste formule zoeken, en dan reageren Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 05:50

SHANITA130 schreef:
Zo, aangezien ik wakker ben, ja, dat heb je weleens he, ga ik even forummen.

Ik ga even reageren, zonder eerst de andere psotings te lezen, want ik wil niet worden beïnvloed.

Ik had hier eerst namelijk één mening over en nu twee meningen vandaar.

Ik zal eerst even een bijbeltekst plakken.

De bekende tekst, Rom.

De schuld der heidenen en hun straf
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

Ja, en dat stuk in het OT, dat het voor God een gruwel is, maar ja, dan zou je zoveel anderen dingen ook niet mogen....die ook een gruwel zijn, maar die gewoon normaal zijn.

Nou ja, voornamelijk het vetgedrukte stuk..hier van het NT.

De titel is ´De zonde van homoseksuele praktijk...´.

Nou, ik zal met voorbeelden komen om uit te leggen dat ik daar 2 meningen over heb. Of zienswijzen, kan ook.

Kijk, je hebt een gewoon liefdevolle, respectvolle gezin, met bijvoorbeeld twee zonen, en de ene is homo. Dat kan. Dat kan aangeboren zijn.
En dat moet kunnen, vind ik. Want er kan wel degelijk sprake zijn van liefde tussen 2 mannen of 2 vrouwen. heb zoveel voorbeelden gezien, en ook van dichtbij.

Tweede voorbeeld, ja ff niet eentje uit de praktijk, maar verzonnen, en wel op zo´n manier dat ik mijn ding duidelijk kan maken.

Kijk, een gezin, met een vader waarvan zijn vader heeft gezeten voor incest met dochters. Met een moeder, uit het buitenland, die denkt dat ze zich in het beloofde land bevindt, en teruggaan zou gezichtverlies zijn...
Dus met een moeder, snel beïnvloedbaar, zeker door uiterlijk vertoon,
een moeder, die met een goede man een goede lieve moeder zou zijn, en met een vader, die sowieso, met elke vrouw een narcist zou zijn.
Met een dochter en een paar jaar jongere zoon.

Dochter moet al als kind het huis uit, zonder opvang....
Zoon krijgt grotere kamer, muur wordt ertussen uitgehaald, nieuwe dingen, en verder alles wat dochter nooit mocht en kreeg. en wordt zeker heel erg verwend door moeder, en verdedigd ook, tegen vader...
Waar de moeder meeging in negatief gedrag naar dochter toe, gaat ze nu juist de zoon verdedigen en komt voor ´m op.

Ja, en die ´rotgriet´zoals de dochter werd genoemd, is eindelijk uit huis.

Goed, hoe het kan weet ik niet, maar de zoon krijgt erg veel kapsones.
Als de dochter na enkele jaren niets van zich hebben te laten horen opduikt, gelovig is geworden, haar excuses komt brengen aan ouders, dat ze zo´n moelijk kind was. Terwijl het natuurlijk andersom was...daar was ze nog niet achter, er sluimerde wel iets, ze kon er geen vinger op leggen....

Goed, de zoon, homo, wordt gelovig, maar ja, blijft zijn zus pesten ´jij hebt lekker geen opleiding ik wel´, allemaal dingen in die trant.
en dan zogenaamd zich dingen niet kunnen herinneren, cynisch...
Gewoon gemeen. Intens gemeen. kapsones, het ´prinsje´, zoals je dat ook weleens bij hele verwende vrouwen ziet, die denken dat ze ver verheven zijn boven alles en iedereen. Ook in sommige films en tv series kon je dat zien. Alexia van Dalles, zo´n type, maar dan als man met die vrouwelijke trekjes..

Ja, en dan laat ie zich dopen, maar ja gedrag blijft doorgaan, zus moet vergeven, meteen alles, toen ze ´er´ achter kwam wat ze had verdrongen. En ook doorkreeg dat het negatieve oneerlijke gemene gedrag van ouders ook daaruit, uit seksueel misbruik van zus als kleuter en als tiener voortkwam, en voortkomt....

Broer zit ook bij een kerk die de boel nept, zgnmde vrije groep. dus ja, ´je zus moet vergeven, en je moet je er niet mee bemoeien en je zus niet helpen´, en dan jarenlang, zelfs 20 jaar, ouders zijn inmmiddels gescheiden. ´het goede broertje met de slechte zus´ blijft spelen, naar iedereen in de omgeving. Wat nog erger wordt gemaakt door de zgnmde valse beschuldigingen van de zus...De broer leeft erop los, elke weekend dronken, verschillende partners...vader is ineens ook heel aardig volgens broer....ja, vader was altijd oa gierig, maar gaf nu regelmatig grote sommen geld aan zijn zoon. Ja, ze vrouw en ze dochter zag ie al nooit meer....dus ja, dát had ie er wel voorover..

Nou, neem mij niet kwalijk, maar ik vind de vetgedrukte tekst op zoiemand die ik van heel dichtbij ken van toepassing,
helemaal, hele tekst. Ik heb geen zin om nog een uurtje dingen op te sommen.
Maar ja, dit stukje, ja daar herken ik alles in, in een situatie waar ik met me neus bovenop zat...28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.

Behalve het ´ouders ongehoorzaam´. Maar ja, dit slaat natuurlijk op een goede ouder of ouders. en geen misdadiger of misdadigers.
Dat is evident. En moord..ja, karaktermoord...door het alles niet serieus nemen, behalve wat de broer zelf zegt en vindt, door niet te luisteren, maar wel zichzelf serieus neemt en eist dat iemand luisterd...door zich dingen niet te herinneren, wat gewoon niet kan dat je dát niet meer weet,
door ´eenvoudige dagelijkse´dingen niet te geloven, en dat ook te zeggen waar anderen bijstaan....

Iig, in het 2de geval herken ik alles, ´bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, ´....Ja, de broer en de vader vonden zichzelf altijd zo slim,
de vader bleef maar herhalen dat iemand een keer zei dat ie zo slim is dat ie de advocaat van de duivel werd genoemd...was ie zo trots op...

Dus, et zijn mi 2 gevallen. De 1ste gaat over een gewoon liefdevol, respectvol gezin, waar de zoon gewoon als homo is geboren.

2de geval, ja, daar is het kind door ´opvoeding´ en door slechte voorbeelden en omstandigheden en doordat de moeder teveel op de zoon leunde voor steun, zo geworden, maar dan ook losbandig, teveel drank, leugens en bedrog, verwaand, onrechtvaardig, hebzucht, list kwaadaardigheid. En dan snap je de zin,´verbijsterd van verbazing´. Want als kinderen was een broer een beste vriend, spelen , dingen delen, liefde, respect onderling, vertrouwen.....en dat is dan gewoon weg, ja, broer suggereert dat hij dat nog wel heeft, en heeft ouders mee...ook moeder, want die wil broer niet kwijt aan zgnmde gelovig geworden vader...ze is ook al gescheiden....

En dit laatste heeft dus niet specifiek met losbangdigheid met hetzelfde geslacht te maken, zie Rom 10 v 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende Het kan allerlei soorten van losbandig seksueel gedrag zijn, zie Rom 10 v. 24 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt.
Nou, ik denk, je kan homo´s hebben die rein leven, een partner voor het leven hebben, en fijne lieve oprechte mensen zijn, dat weet ik zeker.
En je kan mensen hebben die losbandig leven, terwijl ze eerst een vrouw hadden nu met allerlei mannen seks hebben, en God heeft hun daaraan overgegeven als straf zie Rom 10 v. 27
Want er staat mannen, meervoud dus...Alhoewel iemand die zich aan kinderen vergrijpt, is iets anders dan volwassenen onderling, dus mi kan dat verlangen nooit een straf zijn voor de dader.

En dit heb ik niet zelf bedacht, ook al klinkt het mij vrij logisch. dit heb ik gewoon tijdens mijn studie gelezen,
En gezien aan gedrag van iemand die ik van heel dichtbij ken, en dat gedrag, met als straf dat God hun aan allerlei onreinhed heeft overgegeven Rom 10 v. 24

Nou, dit is mijn mening erover.

Homo of hetero zijn, en liefdevol met respect en serieus samenwonen met een partner en trouw zijn,

is iets heel anders als elke weekend stappen en in dark rooms en waar dan ook, seks hebben, met elke weekend andere mannen en vrouwen en dronken, of niet dronken, ook elke weekend.

Nou, ik stop hier, anders wordt het nog langer, volgens mij is het al erg lang.. Slapende smiley

Volgens mij ben je hier appelen met peren aan het vergelijken, de ene zonde tegenover de andere, en dan is het goed.
Volgens mijn bescheiden mening, werkt het zo niet, ja misschien in de kerk, of geloofsgemeenschap in de buurt.
En als je als e.v.t boven genoemde voor de eeuwige rechter moet verschijnen, gaan die toch echt niet met je mee.
En of dat enig nut zal hebben betwijfel ik ten zeerste, het is niet ons oordeel, en wij hebben er geen menging in, eigenlijk totaal niet.
Je kan elkaar op deze aardkloot waarschuwen, dat iets volgens jou verkeerd is (in mijn beleving, er altijd bij zeggen)
Maar iedereen moet zijn eigen verantwoorden, ook over (denk ik) het geen je tegen een ander zegt (in jou (uw) beleving) dus als dat niet goed is, wanneer jij zegt dat het wel goed is.
Dat valt dan weer onder valse voorwenselen. , ook al bedoel je het heel lief, krijg je toch echt op je kloten

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 23:00

JOL252 schreef:
Wie wie nu aanvalt? Dat is toch duidelijk? Er worden zetten herhaald die in het verleden al niet hebben uitgewerkt en waarin iemand in de hoek wordt gezet als een soort van superheiden, dat is gewoon triest. Het enige wat Thomas probeerde was uiteen zetten wat Chat opnieuw aan het doen is en wat storend werkt voor de discussie.

Oh maar ik bedoelde niemand persoonlijk Verlegen lachende smiley meer in het algemeen, denk dat we er allemaal wel een handje van hebben.
Als we nu is minder op de persoon zouden reageren, maar alleen op de opmerking, en ook niet richting een beleving.
Had je al minder oorlog,en scheldpartijen, verwijten, en bannetjes (heb ik al wat van gehad in het verleden)
Als onze Lieve Heer al de belevingen op de korrel zou nemen, en een keuze ging maken, ben bang dat Hij er snel uit zou zijn.
Wij er slecht af van zouden komen (niemand uitgezonderd) en waarschijnlijk een planeet maakte met alleen dieren.
Die lopen n.m minder te bakkeleien en hakketakken als ons mensen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:43
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?

HANNAH810 schreef:
always take the bright side, sabine................... Clown smiley

you're welcome, gerrit......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Clown smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:18

Wie valt wie nu aan Smiley die vol vragen zit
Puntjes lezen, of vergeten te zetten, en de storm breekt weer los Gefrustreerde smiley
Als iemand een standpunt heeft, verander je daar in de regel niets aan.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en het kan nu eenmaal niet dat alle vogeltjes het zelfde zingen.
Ook al vindt het ene vogeltje dat de ander vals zingt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 19:15
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gisteren, en op aandringen Gefrustreerde smiley voor een klein vermogen nieuwe kleding gekocht Boze smiley
Sta ik vanmiddag voor een pas spiegel zo een joekel, waar je heel verlopen zooitje voor kan staan Huilende smiley, smiley in tranen
Om te kijken, of me nieuwe skoenen bij het geheel pasten (twas modern) voor de verandering Lachende smiley en dat dejen ze.
Zegt die verkoopster: nou u kan gerust wat vrolijker kijken Coole smiley met zonnebril ja met zo een op zeker Smiley die vol vragen zit maar zo toch echt niet Geschokte, onthutste smiley
Dat hoofd he, Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 18:09

HANNAH810 schreef:
ik heb wel eens een meisje van nog geen jaar in slaap gewandeld op de picknick hoor, dus leeftijdsgrenzen stellen we niet.......

overigens, als we het dan toch over leeftijd hebben; een bovengrens is er ook niet, gerrit!! Engeltje smiley

Je streelt mijn ego weer Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 18:06

JANS221 schreef:
Ik las toevallig vandaag een stukje van onze dominee over Ezechiel, ik citeer hem:“Hun (de inwoners van Sodom) slechtheid bestond niet, zoals helaas eeuwen lang is gesteld, uit het tolereren van homofiele mensen en hun samen leven, zoals wij in onze samenleving kennen, maar vooral uit het schenden van het gastrecht. Volgens Ezechiël 16:49 waren de zonden van Sodom: trots, arrogantie, onverschilligheid ten aanzien van het lot van armen en vreemdelingen. In zo’n samenleving zit altijd veel geweld, agressie en ontaarding. Meestal is dan ook op seksueel gebied – hetero en homo – niets meer heilig of veilig. Maar dit soort ontaarding – in haast elke stad helaas rijkelijk voorhanden – staat ver af van twee mensen die andersgericht zijn, en die in liefde en trouw samen voor het aangezicht van God hun weg zoeken, hoe je daar ook over denkt.”

Maar je moet of mag wel uitkijken dat je niet met alles mee gaat, die onder de noemer houden van valt.
In een tijd als deze, wordt wel al veel goed gekeurd wat eigenlijk in Gods woord wordt veroordeeld.
Door de komst van onze lieve Heer Jezus Christus, die ook heeft gezegd, dat niets aan de wetten van de Vader, door Zijn komst zal worden afgedaan.
Is het ook niet aan ons, om het dan wel te doen, en wordt goed gekeurd aan wat de Vader toch wel veroordeeld.
Veroordelen mogen wij niet, maar wel liefde geven, en uitstralen, vermanen niet, onderrichten wel of waarschuwen.
Dus ook niet veroordelen, aan het adres aan die genen die er anders over denken, of beleven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 09:59

JOL252 schreef:
Kijk maar uit dat je niet iets anders breekt bij mensen hier op het forum, is veel erger dan een banaan.

Precies Jol Lachende smiley als het allemaal te tegenstrijdig wordt, en men kan zich niet meer, of nauwelijks verdedigen, dan smeren ze je rustig een ban aan Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 09:47

HANNAH810 schreef:
je bent in no time de 3e al hoor paulus
ik zou dus toch maar een gaatje vrij houden in je agenda!!

En dan daarbij gelaten, kinderen waren toch ook welkom Engeltje smiley heb je ze dan nog jonger Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 08:39
BerichtOnderwerp: Plaatjes

HANNAH810 schreef:
je moet ook niet met viltstift op je beeldschermt tekenen, pieter; daar heb je nu kleurboekjes voor!! hoe VAAAAAAK moet ik je dat nou nog zeggen! Knipoog smiley

Mag dit wel dan Smiley die vol vragen zit als ik de huidige speel jongen zou plaatsen Geschokte, onthutste smiley had ik meteen een ban aan me kunt Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 28 september 2012, 08:40
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 00:05
BerichtOnderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...

ROELANDE345 schreef:
ze hadden in mijn vorige kerk een keer een dienst over seksualiteit. Maar daar mocht je alleen heen als je getrouwd was of bijna ging trouwen Gefrustreerde smiley

Ja das vast Knipoog smiley oefenen met de voorganger er bij Engeltje smiley succes verzekerd Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 12:14
BerichtOnderwerp: BZV Topic

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ............... Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

houd het maar op verwerpelijk Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 11:57
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

WILLEMIJN232 schreef:
Wie begrijpt nu de Bijbel wel helemaal? Waarom blijven mensen jaren studeren in de Bijbel en komen steeds weer tot vernieuwende inzichten????

Of het nu 50+ is of wat dan ook geraniums of cactussen, jongere generatie,s en vlindertjes Gefrustreerde smiley (moi vetplanten en kattegras Verlegen lachende smiley ) eeuwige studenten.
Volgens mij hebben jullie het zelf al vaker gezegd (ik ook) verschillende belevingen, dus je kan het over sommige dingen niet eens zijn en nooit worden Woedende smiley om dit te voorkomen en met modder te gaan gooien Geschokte, onthutste smiley is zwijgen vaak de beste oplossing.
nais toe bie bek, Smiley die vol vragen zit it sal bie for effies Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 10:36
BerichtOnderwerp: De IJsland formule werkt WEL

PIETER649 schreef:
in feite heeft IJsland helemaal geen schuld openstaan.
Dat is nu juist het feit.
Er zijn wat banken failliet gegaan, so what?
Als ik failliet ga, zit mn gezin jaren in de armoe, krijgen mn schuldeisers geen cent en als ik gefraudeerd heb, ga ik de gevangenis in.
Terecht.
Als een bank failliet gaat, moet een regering, dus jan de belastingbetaler, dan maar opdraaien voor de ellende?

Om te beginnen die bankiers voor de rechtbank en jammer voor de schuldeisers, maar geld weg.

En doe nou niet zielig over die banken en pensioenfondsen, die nemen de meest idiote investeringen onder t motto: als het fout gaat, springt de staat wel bij!
De taak van een bank is om geldstromen te geleiden en verantwoord met kredietverlening om te gaan.
Oftewel een bakker geld lenen om een nieuwe bakoven te kopen of een jong stel een hypotheeklening verlenen om een huis te kopen.
En niet om via ondoorzichtige constructies de staat te misbruiken voor grove bonussen.

Precies P, dat heet hier de Bilderberg formule, alles in coma houden, en doen wat wij denken wat goed is, Coole smiley met zonnebril niets dus Slapende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 27 september 2012, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 07:59
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

Tis weer te triest voor woorden, Huilende smiley, smiley in tranen bakkeleien over skeijen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 07:28

[quote=HANNAH810]

In het gras zitten Smiley die vol vragen zit je mag blij zijn als je om die tijd geen natte kunt Gefrustreerde smiley (heb geen zin in een ban om 8 uur s,morgens) hebt van de sneeuw Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 74 Volgende
Pagina 31 van 74