ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:30
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

ZINGA672 schreef:
Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?

Een stukgelopen huwelijk is niet per definitie een huwelijk dat niet door God gezegend is geweest of niet Zijn weg zou zijn... Ik geloof dat een stukgelopen huwelijk in beginsel zeker wel een door God gegeven huwelijk geweest kan zijn (let wel: kan, want ja, er zullen ook andere mogelijkheden zijn). Het is in die gevallen echter door menselijk handelen op een gegeven moment stukgelopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: Het christendom en andere geloven

PIETER649 schreef:
In totaal 3 dagen vrij geven en doorbetalen terwijl ze geeneens naar de kerk gaan of uberhaupt weten waar deze dagen voor staan.
Voor mijn part schaffen ze al die verplichte dagen lekker af.

Wel bijzonder om elders op het forum te lezen dat je wel vindt dat ieder zijn eigen feestdag mag vieren... Knipoog smiley
Of ben je wel bereid tot het geven van 6 door de werknemer zelf nader in te vullen vrije dagen bovenop de vakantie-uren voor eventuele feestdagen en dergelijke (vaak zijn er 6 doordeweekse feestdagen per jaar als we de christelijke en Nederlandse feestdagen volgen), zoals elders voorgesteld?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: ff weg...

SUSANNAH475 schreef:
knap voornemen... ben erg benieuwd of het je lukt haha... Knipoog smiley
succes !

Anders geef je even je msn als hulplijn, Sus Knipoog smiley
Jij hebt het tenslotte 11 dagen zonder CM weten te doen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 13:05
BerichtOnderwerp: In de geest van Elia

SUSANNAH475 schreef:
Toch vind ik dat je daarmee uit moet kijken, want ik vind dat bepaalde dingen die in je leven gebeuren niet in Gods plan horen.
Niet alles wat er gebeurt is Gods wil... en ik geloof ook dat het Gods bedoeling was dat ik zelf net zo goed tot ontplooiing zou komen... en dat het niet Zijn bedoeling was om mezelf niet te kunnen uiten ed.
Ik vind daarom dat we erg voorzichtig moeten zijn met dat soort uitspraken. Ik hoop dat je me daarin begrijpt.

Ik zeg ook niet dat de dingen die gebeuren Gods wil zijn, want nee, dat geloof ik namelijk niet! Wat ik enkel aangeef is dat God er wel mee aan het werk gaat om ons naar Hem toe te laten groeien.

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 30 mei 2010, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 13:03
BerichtOnderwerp: Té tolerant?

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst heb ik nooit gesteld dat de verbondstheologie onbijbels is. Het is echter wel een theologie. En in elke theologie zitten goede dingen en minder goede dingen. Dat komt omdat we als mens nooit ten volle alles kunnen begrijpen. Dat vind ik ook van mijn manier van kijken naar het geloof, dat is ook niet volmaakt. Daarom is het altijd belangrijk Gods Woord als toetssteen te gebruiken.

Het is wel steeds de toon in je stukken dat de manier van denken van de verbondstheologie onbijbels is en dat is zo jammer. Zeker als anderen je proberen te laten zien dat de gedachten bij de verbondsdoop niet eens zo enorm verschillen van die van de geloofsdoop. Knipoog smiley Maar dat is dacht ik in een ander draadje al uitgebreid aan de orde geweest.

Laten we hier maar teruggaan naar het onderwerp: tolerantie. En dan ook vooral in de praktijk...het is vaak de toon die de muziek maakt, zoals nu ook maar weer blijkt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:17

SUSANNAH475 schreef:
Daar kan ik dan weer echt niet tegen Henk... sorry...
En snap niet goed wat je nou precies met dat laatste bedoeld, hoezo snoeien ? pffffffff Smiley met dichtgeplakte mond

Ons leven is een groeien naar onszelf en naar God. Tijdens dat leven maken we dingen mee die soms pijn doen, maar ons wel vormen en maken tot wie we zijn. Dat is wat ik in de aan de Bijbel ontleende beeldspraak duidelijk wil maken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:49

Eenvoudig zal het nooit echt worden...als je dan maar blijft vasthouden aan het principe dat jij die ander niet kan veranderen...hoe graag je dat ook ergens zou willen om ook die ander wellicht meer van het echte leven te kunnen laten genieten zoals jij dat voor je ziet...

Het blijft inderdaad een vallen en opstaan...elke dag weer... Ik zie dat nog wel eens als voorbeeld van hoe God ons als wijnrank aan het snoeien is...pijnlijk, maar wel bevordelijk voor de groei en bloei Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

IMRE695 schreef:
Echt waar? Geschokte, onthutste smiley Ik heb net verlengd. Boze smiley Chips.... wat nou? Smiley met dichtgeplakte mond

Leven buiten CM en dat abogeld gewoon zien als gift...
...is wel geen hypotheekrente, maar wellicht wel aftrekbaar Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

Ik schijn vanuit de definitie in een calvinistisch nest te zitten.
Dit betekent dat ik ervoor kies
WIEPPIE764 schreef:
om God te willen dienen.en Hem alleen en geen andere goden.
Immers een calvinist is bovenal christen en dat betekent dienaar van God.

Het betekent ook dat ik mijn
WIEPPIE764 schreef:
wil op Hem
richt en Hem
WIEPPIE764 schreef:
vraag (...) te helpen en te vullen met Zijn Heilige Geest.

Ik weet mij dan ook
WIEPPIE764 schreef:
door die Heilige Geest (...) overwinnaar.

Want door Zijn Geest word ik
WIEPPIE764 schreef:
vernieuwd in (...) denken.

In dit proces mag ik ook ondersteund worden, waarbij ik de volgende middelen tot mijn beschikking heb als instrument:
WIEPPIE764 schreef:
kerken/ gemeenten/mensen die je dat welkunnen leren.
lees een goed boek over wie God is.
oefen jezelf in op God gerich te zijn

Ik weet dat God namelijk
WIEPPIE764 schreef:
een samenwerkinng van jou wil
WIEPPIE764 schreef:
HIj wil dat je met Hemeen relatie heebt dus met Hem praat en vraaagt.niet denken dat je het zelf moet doen of het zelf willeen doen.want datis trots en het lukt je niet.
en lees romeinen maar als je de wet wilvolbrenngen door de wet te gehoorzamen dan valje ook onder het oordeel vn die wet;maar als je in de genade willeven van Zijn olbrachte werk voor ons,dan vaal je onder de genade bevrijding.

Wel bijzonder om te merken dat een calvinist hetzelfde belijdt als jou en toch voor zichzelf moet gaan bidden om zich te bevrijden van het juk van het calvinisme.... Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Want het calvinisme hoopt dat alle mensen
WIEPPIE764 schreef:
de blijde boodschap zullen gaan zien, in Zijn Naam.

...opdat voor allen mag gaan gelden:
WIEPPIE764 schreef:
zo is er dan geen veroordeling voor hen die in Christus Jezus zijn.

Dus hoezo de volgende oproep aan calvinisten?
WIEPPIE764 schreef:
jemoet bevrijdt worden van de calvinistische leer/dogmatiek
Anders denken betekent toch niet meteen duivels denken Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 28 mei 2010, 22:26
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:29

@Susannah

Ik vond het wel grappig om elders op het forum een reactie van jou te lezen (topic vergeving meen ik) waarin je min of meer hetzelfde aangeeft als wat ik hier al probeerde te zeggen. Zo blijkt maar weer hoe het gebruik van andere woorden en het lezen vanuit een bepaald eigen gevoel soms verwarring teweeg kan brengen die niet nodig is.

SUSANNAH475 schreef:
Ik vermoed dat je walging mag hebben van de daden van die persoon... maar denk wel dat het belangrijk is de persoon erachter te zien, hoe moeilijk dat soms ook is. Dat hoeft niet van de een op de andere dag, maar dat leer je denk ik in de tijd om het een plek te kunnen geven, maar die plek hoeft volgens mij niet in je hart te zitten... ik bedoel meer een plek van ik ga verder...
Dat wil volgens mij niet zeggen dat je daar dan nog kontakt mee moet hebben, maar dat kan betekenen dat je verder gaat met je leven, zonder wrokgevoelens naar die persoon toe, mijns inziens is dat juist ook goed voor jezelf...
En ik denk dat iedere situatie weer verschillend is en je de ene niet met de ander kan vergelijken. Het belangrijkste van alles is misschien wel het naar God toe te brengen en Hem te vertellen wat het met je doet en wat je moeilijk vindt...
Ik heb daardoor de kracht ontvangen het van me af te kunnen zetten en door te kunnen gaan, zonder die schuldgevoelens die ik altijd had, door wat anderen ervan vonden en tegen me zeiden.
Dat geeft bevrijding denk ik, juist ook voor jezelf.

Dit kan ik dus enkel beamen, want het is wat ik ook aan jou probeerde duidelijk te maken over je ouders...en waarvan ik ook al ontdekt had dat je hier al wel een weg in gevonden hebt! Knipoog smiley

Zo heb ik ook (want ja, wat je schrijft is zeer herkenbaar) de weg mogen vinden in het omgaan met bepaalde gebeurtenissen en daarbij betrokkenen, net als jij...dankzij God!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 28 mei 2010, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:23

CHATULIEM619 schreef:
Dan zul je merken dat de boodschap van Jezus een boodschap van bekering is met als bezegeling de doop. Per slot van rekening werd aan Nicodemus, een gelovig man, als eerste verteld dat hij wedergeboren moest worden. Deze wedergeboorte is wegvertheologiseerd (wat een woord he). Het is echter een daadwerkelijk, tastbaar gebeuren, niet alleen een geestelijk gebeuren.
Laat dit nu gewoon zijn wat ook vanuit de verbondstheologie 100% te beamen is, Chatuliem, zoals door meerderen hier op Cm de afgelopen tijd dus al is aangegeven. En dat wordt niet enkel theologisch zo gezien, maar ook werkelijk beleefd door velen. Jammer dat je dan de verbondsleer direct blijft afschilderen als enkel een theologisch stuk. Want het is werkelijk veel meer! Zolang je deze gedachten van anderen niet wilt accepteren, zal het inderdaad een herhaling van zetten blijven als jij steeds meent te moeten meedelen dat verbondstheologie onbijbels is en ook nog eens enkel een theologisch leerstuk. Mensen die anders denken dan jou zijn niet meteen enkel theoretisch bezig...dat zijn ook mensen die vanuit God proberen te leven, net als jij!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 28 mei 2010, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:12
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

NICO498 schreef:
hey people's

de reden om mij hier aan te melden was dat ik op zoek ben naar een lieve vrouw.
wat me dan in heel veel profielen opvalt is dat er heel vaak staat: eerst maar mailen de dan zien we wel..

maar wat is de: we zien wel?
We zien wel...
...of we elkaar ooit in het echt ontmoeten;
...of we contact houden met elkaar;
...of we elkaar op een gegeven moment toevoegen op msn;
...of...

Dit betekent niet dat mensen liever niet 'face-to-face' zouden willen praten met anderen, maar er zijn mensen die daarin wel voorzichtiger zijn geworden en zich beter voelen bij het digitale contact, zeker gedurende de aftastende fase van een contact.

Waar jij aangeeft je beter te kunnen uiten via het 'face to face'-contact, zijn er ook mensen die zich wat beter met schrift kunnen uiten, bijvoorbeeld via msn/mail. Dit zegt overigens niets over al dan niet ouderwets zijn Knipoog smiley Het zegt wel iets over je voorkeur voor het uiten van bepaalde zaken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:14
BerichtOnderwerp: Vandaag is Bert jarig

Moin Brt!
Mien welgemeende felisitaassies ook namens Does! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:11

CHATULIEM619 schreef:
Verbondstheologie voldoet niet meer, want mensen begrijpen dat ze echte verlossing nodig hebben. Daarvoor is de verbondstheologie te lang en te veel een sta in de weg geweest.

En waarom voldoet de verbondstheologie niet meer volgens jou? Al meerderen hebben je hier op CM de afgelopen tijd uitgelegd dat verbondstheologie en verlossing niet tegenover elkaar staan, zoals jij ze steeds tegenover elkaar zet. Want ook mensen die leven vanuit de verbondstheologie weten dat ze afhankelijk zijn van God en dat ze door Hem verlost zijn/worden! Dus hoezo een sta in de weg?

Dat de verbondsgedachte door sommige mensen wel als sta in de weg is ervaren, betekent niet dat dit het automatisch is. Er zijn ook mensen die de hele gedachte achter de geloofsdoop teveel vinden uitgaan van de mens en niet van God. Is daarmee de geloofsdoop dan in het algemeen een sta in de weg naar God toe? Want dat is eigenlijk de redenatie die jij volgt voor de verbondstheologie...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:03

Susannah, jammer dat je doet alsof ik iets op wil leggen. Ik heb enkel aangegeven wat volgens mij belangrijk is in dergelijke situaties. Het is verder aan jou om je weg te vinden in dit proces en dat laat ik ook bij jou liggen. Wat ik wel hoop en wat ik aangegeven heb, is dat je ondanks je pijn je ouders wel weet te respecteren en accepteren als mens, ook al laat je ze ergens helemaal los. Dit is in mijn ogen een belangrijke stap in het voorkomen van wrok... En als ik dan zie en hoor hoe je aan het groeien en bloeien bent, dan zie ik wel iets hiervan terug Knipoog smiley Kussende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 28 mei 2010, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 13:03
BerichtOnderwerp: religieuze feestdagen

SGP vreest voor christelijke feestdagen

AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider.
© ANP

Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.

Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 27 mei 2010, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 10:47

Dat is zo'n complexe situatie waar ik in mijn reactie al op doelde. Het doet verschrikkelijk pijn als je je niet serieus genomen voelt door mensen waar je een bloedband mee hebt. Ik hoop dat je ondanks die pijn ze wel kunt accepteren als mens en ze een plek kunt (blijven) geven in je hart. Dit is een proces waar je zeker de tijd voor dient te nemen, want het gaat, zo weet ik uit eigen ervaring, met pijn gemoeid...maar gelukkig hoef je het niet alleen te doen, want God wil er ook bij zijn om jouw de kracht te geven en je te helpen groeien!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 09:00
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

GRACE585 schreef:
proficiat mary

Mary een geweldig mooie dag (en nog vele erna) toegewenst!
en een dikke knuf van Does Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 27 mei 2010, 14:55
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 09:00

IMRE695 schreef:
Je kunt ook gewoon vertellen dat hij zo heet. Bij 'Benjamin' denk ik aan je jongste kind. Niet aan een CM-'er. Gefrustreerde smiley

Misschien niet zoveel denken Imre Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:30

IMRE695 schreef:
Wie is de jarige? Is er een feestje ergens? Waarom weet ik zulke dingen nooit. Boze smiley

Tijd voor een leesbril Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 26 mei 2010, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:20

IMRE695 schreef:
Er zijn twee mogelijkheden:
  1. je computer moet opgeschoond worden (eigenlijk een mannenkarweitje)
  2. of Chris moet nu echt een grotere server kopen van al dat geld wat wij hem maand na maand overmaken. Verlegen lachende smiley

Even omgezet in een polletje Clown smiley
Ik ga voor 2 Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 26 mei 2010, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:03

ZINGA672 schreef:
traag - trager - traagst....

Het duurt een halve minuut voordat ik op het forum kom, en de chatbox krijg ik helemaal niet open!

Wat nu? Moet ik naar de kroeg... Huilende smiley, smiley in tranen

Grz

Wie weet kun je dat later declareren bij Chris Clown smiley
Rondje van de zaak Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 21:01

Benjamin van harte!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 14:17
BerichtOnderwerp: ff weg...

SUSANNAH475 schreef:
Daar ben ik weer... Knipoog smiley

Susannah (die denk ik wel erg verslaafd is aan C.M. hahaha)

Je hebt het lang volgehouden Clown smiley
Maar CM is nu eenmaal heeeeeeeeel aantrekkelijk he Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:09
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

THOMAS968 schreef:
Ik mag er niks over zeggen he. Maar het examen was goed voorbereid Knipoog smiley

U had zoveel liefde voor uw kandidaatjes dat u ze van tevoren de examens hebt doorgegeven? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:03

THOMAS968 schreef:
Thomas, klaar als examennakijksmurf.

En word je nu 100% handjes-schudden-en-gefeliciteerd-roepensmurf? Of heb je ook wat gevalletjes voor handjes-schudden-en-volgende-keer-beter-roepensmurf? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:53

DREEKE472 schreef:
Blijft mijn mening dat de beheerders van deze site profielen zonder foto eigenlijk niet moeten toelaten. Wat hebben we voor elkaar te verbergen?
Ben ik lelijk? ja, so what. Een ander vind van niet.
Ben ik herkenbaar? ja, so what. daarvoor ben ik toch hier?
Heb ik een duidelijk ingevuld profiel? ja, so what. Dat is toch de bedoeling om een indruk van iemand te kunnen krijgen en iemand over mij te laten vormen?

Het is een relatiesite. Geen theekransje of een gezellig chatforum. Dat die opties hier ingebouwd zijn is prima. Maar het doel is toch om een leuke partner te vinden. of ... heb ik de intentie van deze site toch ergens niet goed begrepen?

Foto's niet plaatsen kan meerdere oorzaken hebben, André.
Waarom niet de keus van de mensen respecteren?
  • Misschien hebben mensen geen digitale foto.
  • Of misschien zijn mensen nog niet zover als jou in een "so what"-houding over hun uiterlijk.
  • Wellicht hebben mensen een foto weggehaald omdat er door bepaalde mensen erg lullig op gereageerd werd.
  • Misschien willen mensen eerst de kat uit de boom kijken voor ze een foto prijs geven.
  • En zo zijn er vast nog wel andere redenen te bedenken.

Jammer dat deze mensen blijkbaar geen ruimte van je krijgen op CM. Huilende smiley, smiley in tranen

Enne Thomas, dat er nog een keer iets besproken wordt dat eerder al eens is besproken, dat moet je ruim zien...er is tenslotte wel enige verloop in leden... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 25 mei 2010, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:36

TESSYBEAR731 schreef:
ik geloof wel degelijk dat Hij heel veel sturing kan geven wanneer we echt de verkeerde kant op dreigen te gaan.
Dat is dus wat anders dan alles al bepaald te hebben. Knipoog smiley
En ja, Hij is continu aan het kneden, aan het sturen...
...in de hoop dat we Zijn stem verstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:03

Inderdaad, Jonathan. Ik denk ook niet dat we kunnen zeggen dat ons leven al van detail tot detail door God bepaald is. Waar is anders de bewegingsruimte voor ons mensen? God heeft juist mensen willen scheppen en geen voorgeprogrammeerde robots. Juist de bewegingsruimte is daarin essentieel.

Wat heeft God dan wel al bepaald? Dat ieder mens die zich tot Hem keert en Jezus aanneemt zich gered mag weten. Dat is Gods wonderbaarlijke uitverkiezing!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 71 Volgende
Pagina 31 van 71