ChristianMatch

Forum

Berichten van CORNE927
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Berichten van CORNE927
Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:42
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?

[quote=MIEKE364]

Mieke, geloof het of niet, mijn oma van 97 waarschuwt me altijd voor de vrouwen. Ik zal niet inhoudelijk ingaan op wat ze zegt, maar vaak is het niet louter of zelfs niet eens liefde die de vrouw helpt haar keuze te maken voor een man.

Voorbeeld: Mijn oma was tiener in de crisisjaren dertig en moest haar loontje thuis inleveren, immers er waren meer kinderen en het was crisis.
Welke man/vrouw vindt dat VOORAL OP DIE LEEFTIJD leuk? Niemand dus.

Ze vertelde me open en eerlijk dat ze dat niet wilde en snel het huis uit wilde en dus.....zwanger voor het huwelijk waardoor ze moest trouwen (zo ging dat nog toen). Ik zal niet zeggen dat ze niet van haar man hield, maar het is wel gebeurd.

En over de statistieken over sex voor huwelijk en mannen die snel vreemdgaan, vooral als de vrouw er geen grip op hebt?

Ik denk dat je versteld zult staan van de huidige statistieken. De rol van de vrouw is fors veranderd in afgelopen 30 jaar, van huisvrouw tot werknemer, ook als ze jong zijn. De gehele rolverdeling zoals ik dat thuis zag bestaat nauwelijks meer, vader ging werken en moeder zorgde voor de kids thuis etc. De vrouw 'ziet' nu ook meer mannen en de voorbehoeding deed er nog een schepje bovenop om er makkelijker mee om te gaan. Kortom; mannen hebben dan de naam, maar onderschat de vrouw niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:07

[quote=MIEKE364]

Hoi Mieke, ja, ik zou wel meer reactie van vrouwen willen zien eigenlijk, want uiteindelijk peil ik de wens van de vrouw. Daarmee doe ik helemaal niets af van de reacties van de mannen, want die waren zeker erg goed en ondersteunen mijn bevinden ook.

De werkelijke reden van mijn topic was, dat meestal de vrouwen namelijk en wellicht zelfs juist van christelijke komaf, hier wat moeite mee hebben. Ik vermoed dat ze zich al gauw gebruikt voelen. Dat is natuurlijk een misvatting, want Latten is het beste uit elkaar halen, maar de onmogelijkheden laten voor wat het is, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Wat is er mis met een LAT-relatie als dat wellicht het slimste is wat je kan doen naarmate je ouder wordt. Een fijne vriend, maatje is toch goud waard? Kijk om je heen, hoeveel mensen zijn eenzaam in dit overvolle landje? Eye-opener? Hoeveel mensen zitten daar bij die om welke reden dan ook niet willen Latten?

Kom op vrouwen, reageren (mannen ook natuurlijk) Wat speelt er bij jullie aangaande dit onderwerp?
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 15:09

Als je als man en vrouw rond de 20 bent (en nog zonder levenservaring) is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor de echte relatie gaat lijkt me.
Maar stel je nu eens voor dat die relatie om welke reden dan ook er niet meer is als je 50 bent? Hoe logisch is het dan dat je voor exact hetzelfde nog gaat? Ten diepste willen we het waarschijnlijk allemaal, maar het leven heeft ons gevormd, we hebben bagage, soms kinderen etc. Allemaal factoren die lastige hindernissen kunnen vormen bij de wens een echte relatie te willen.

Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CORNE927
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4