ChristianMatch

Forum

Berichten van JOS689
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Berichten van JOS689
Auteur Bericht
JOS689 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 17:47
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

Daarom date ik ook niet ..... een gezellig afspraakje om wat leuks een keer te doen en meer niet . Waarom moet alles perse om die relatie . Dat gestressde gedoe doe ik niet aan . Het gaat mij om de persoon om het daarmee gezellig te hebben en ja , wat is er dan erg aan als het toevallig heel erg bij elkaar past . Wie durft dat risico te lopen ?

SUSANNAH475 schreef:
Communicatie is idd. erg belangrijk Jos.
Merk ook dat ik daar zelf nog heel veel in kan leren.
Maar wat moet je met een man aan de telefoon die amper iets zegt ?
"Hallo" vraag ik... "ben je er nog ?"
Dat heb ik dus ook een keer meegemaakt... iemand die weinig zelfvertrouwen had... (het spijt mij als degene het leest), maar ik ben een vrouw, niet iemands moeder...

En over verlegen schreef ik omdat ik dat wel eens hoor over mij... maar dat is op zich geen verlegenheid maar gevoeligheid (als je er een hokje aan vast wil plakken: HSP), waardoor ik zeg maar ff op gang moet komen denk ik.
Als ik nieuwe dingen ervaar moet ik veel indrukken verwerken, waardoor ik soms niet goed uit de verf kom zeg maar ... en ja, zal ook zo zijn dat ik ergens nog in ontwikkeling ben omdat ik een tijdlang uit het 'echte leven' ben geweest zeg maar... (wat een foute psych had ik die laatste jaren).

"Blijf jij alleen omdat de aanvulling ontbreekt of ontbreekt de aanvulling omdat je alleen blijft ?"
Mijn antwoord: van 't 1ste... daar was geen sprake van... en volgens mij heb ik tot nu toe leuke kontakten opgedaan, dus die 2e dat klopt ook niet volgens mij.
Nu heb ik erge twijfels of ik ooit nog wel ga "daten" ... zit veel meer te denken gewoon leuke mensen te ontmoeten (zowel man en vrouw) en mocht er dan wat komen mooi meegenomen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:20

Dank je Susannah, Communicatie is zoal ik al eerder schreef zeker belangrijk in een relatie .....
Bijvoorbeeld als jij zegt dat je van zingen houdt , zeg je nog niet wat je graag zingt , waar en hoe, met viool , solo , of met piano ....
Dat soort dingen valt enorm uit te diepen en met taal kun je zoveel
De een denkt bij zingen aan zingen in de kerk , terwijl de ander juist aan de douche denkt en dan heb je het niet over hetzelfde .... wat is communicatie soms gebrekkig waarom ook duidelijk is waarom relaties stranden en mensen tegenover elkaar komen te staan.

Even een vraag .... Blijf jij alleen omdat de aanvulling ontbreekt of ontbreekt de aanvulling omdat je alleen blijft ????
Misschien een doordenkertje ......

Je schrijft over verlegen , maar waarom zou iemand niet voorzichtig mogen zijn op zijn pad ? Kijk eens naar mozes en de profeten hoe die naar de koningen gingen om het slechte nieuws te vertellen en hoe het Jona verging ...... Angst voor dingen heeft iedereen wel . Waarom dan niet voor een nieuwe partner om die te ontmoeten ? We hebben niet voor niets gevoel gekregen om dingen aan te voelen , intuitief, dan wel dat ons gevoel ons maant voorzichtig te zijn.

En Marijan , als jij het hebt over iemand op je pad die aan al je verwachtingen voldoet, hoe groot zijn dan je verwachtingen ? En kijk eens naar Annet , die iemand trof die helemaal niet aan haar verwachtingen voldeed, ..... Misschien moet daaruit geconcludeerd worden dat je niet iemand op het eerste gezicht moet beoordelen maar op het derde !!!
Hoe of die werkelijk is in het geloof kun je niet in een kwartiertje bepalen !

SUSANNAH475 schreef:
Mooie vraag Jos...
Ikzelf merk dat ik het belangrijk vind om met de persoon in kwestie over het geloof te kunnen praten, niet oppervlakkig maar elkaar daar door en door in kennen, vind dat zelf 1 van de belangrijkste dingen.
Samen je geloof beleven... mmmm
Verder houdt ik ook van diepgang... vanavond was ik gezellig uit met iemand, maar veel te oppervlakkig, heb het gevoel dat alles uit mij moet komen en dat ik iets mis; een relatie is voor mij een aanvulling en als ik merk dat die aanvulling ontbreekt is het voor mij duidelijk, kan beter alleen blijven dan met zo iemand waarbij ik dingen mis.
Diepgang in gesprekken is voor mij belangrijk. Maar zal ik vooral laten zien als ik iemand vertrouw en me op m'n gemak voel.
Vind het erg prettig als een man lekker kan kletsen... en humor vind ik daarbij van tijd tot tijd ook belangrijk...

Ik lijk in eerste instantie een verlegen meisje denk ik haha, maar je zal nog wel verbaasd staan dan... Knipoog smiley
Ik ben zelf erg een gevoelsmens en veel van mijn gedachten zitten van binnen, probeer de laatste tijd daarin meer en meer van mezelf te laten zien.
Ik kan erg genieten van dingen ...en kan het ene moment me verwonderen om een ster in de nacht en Gods aanwezigheid daarbij voelen ... aan de andere kant ben ik ook erg gevoelig, en kan ik zo een traantje wegpinken bij een gevoelige lovesong.
Een man die weinig zegt past daar niet bij... merk dan dat 't me weinig doet... maar een man die zowel lekker kan praten als kan luisteren en zelf wel een rust over zich heen uitstraalt, denk dat dat goed bij me past.
Ik ben zelf ook wel een typ dat rust uitstraalt...
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:55

Als ik de reacties zo bekijk merk ik dat er zowel relaties met tegenpolen als relaties met gelijke polen bestaan , echter, dat communicatie altijd belangrijk is ....

Hoe ervaar je dan communicatie in je leven ? Hoe je met vrienden, familie en met mensen om je heen omgaat ?
Wat vind je belangrijk daarin ?
Ik kan begrijpen dat als je niet lekker in je vel zit door het één of ander dat je dan anders staat tegenover de ander en je misschien wat afwerend opstelt door negatieve gedachten gevoelens of voorstellingen die je hebt .
Hoe ervaar je dat in je leven om dat samen met een ander op te kunnen lossen ?

En natuurlijk heeft het ene karakter andere invloed op je als het andere of reageer je zelf anders op die verschillende karakters en natuurlijk is geloof éém van de basiswaarden die je hebt waaraan de ander zou moeten voldoen naast andere die allemaal verschillend zijn per persoon. Ik las laatst een profiel van iemand die veel van reizen houdt , terwijl ik in een ander profiel las dat die graag knus thuis was.

En ja, wat zijn verwachtingen waar MARIJAN over schrijft.
Hebben we niet allemaal ons plaatje voor ons van hoe die partner voor ons moet zijn ? En dan meest nog op meetbare feiten gebaseerd zoals van hoe lang die is en hoe oud die is .... net alsof we een lap stof op een raam pas moeten maken .
Waar blijven dan de dingen die met gevoelens te maken hebben ?
Gevoelens kun je niet meten . Die zijn er of die zijn er niet en vaak zijn ze ook niet in woorden en omvang te beschrijven. Gevoelens kunnen zo mooi zijn zoals wij mensen die kennen weten de meeste mensen wel hoe ze zich slecht kunnen voelen zijn we hele sterren in .

Daarom vind ik wat Anette zegt zo goed :
"Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden! "

Dat doen we zo weinig, en gaan alleen op een profiel af met een foto .
Dat zegt wel wat , maar echt niet alles van een persoon .....

En zeker als je elkaar de ruimte geeft , elkaar kunt waarderen in wat de ander doet , dan pas leer je de ware persoon pas kennen .

ANNETTE792 schreef:
Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).

Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had.
Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op.
Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.

Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden!
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:27

IMRE695 schreef:
Met mij Lachende smiley

Is dat met of zonder die kat in de zak ???
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:45

Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOS689
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4