ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 00:07
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

LEANNE226 schreef:
Een innige knuffel krijgen als alles tegen lijkt te zitten en je dan zo heerlijk veilig voelen...........mannen kunnen dat,zelfs zonder iets te zeggen.

Huilende smiley, smiley in tranen

ik bedoel... wat mooi! Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 16:48
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Waarom iemand me een mail stuurt dat ie liever jonger heeft en niet gescheiden... en vervolgens geblokkeerd blijkt te hebben als ik van repliek dien... beetje flauw, wees dán ook een vent, denk ik dan. Boze smiley

Hier knap ik niet van op. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 12:43

Als zijn hart vertrouwt ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 08:58

PETRA373 schreef:
Als ze heel lief een bos bloemen voor je meenemen Lachende smiley

Ja! Ik bedacht me net, (Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley hoe kan ik het ook vergeten!):

Als ze je gewoon ouderwets het hof maken.

Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 24 oktober 2013, 09:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 08:35

Na alles waar wij als vrouw aan moeten voldoen aangehoord te hebben en vooral waar mannen vanaf (denken te) knappen is het wel eens tijd om een positieve wending eraan te geven en het te hebben over wat ons nou juist niet afknapt bij mannen maar waar wij van opknappen.

de aftrap (natuurlijk):

ehhhh daar denk ik nog even over na.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 08:24
BerichtOnderwerp: Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?

ANNA415 schreef:
Doe maar niet want dan knapt het forum uit haar voegen.. Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Dat wil ik wel es zien. Ik ga het topic denk ik maar eens openen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 08:24

ANNA415 schreef:
Maar,... maar........

IK BEN DE KNAPSTE! Engeltje smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 22:27

Ik denk dat het tijd wordt voor een topic: vrouwen waarvan knappen wij op bij een man.

Engeltje smiley Kussende smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 23 oktober 2013, 22:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:56
BerichtOnderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!

FRANK363 schreef:
Even kort hierover: er is een verschil in bidden voor zieken.
1. Het vragen of God het weg wil nemen.
2. Autoriteit nemen die God ons gegeven heeft en bevelen dat de ziekte en de boze weg zal gaan.
Nummer twee heeft al vele malen in mijn leven geholpen en wonderen gedaan met vrienden en familie. (afgelopen zondag nog een jongen van 6 jaar wiens oorpijn onmiddellijk verdween)

Mooi... en assut niet gebeurt hebben we nog een 3... dat het altijd goed komt... op Zijn tijd zoals een (oud) cm-ster hier vele malen heeft gezegd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:53

ROELANDE345 schreef:
Ook mensen die God ernstig zoeken en in Zijn nabijheid leven worden soms ziek Roady. En ondanks gebed om genezing sterven ze soms jong.
Wel kunnen deze mensen vaak een groot getuigenis zijn en een zegen voor velen ook of mischien juist door hun ziekte.

................................... amen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 20:37
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=66p1Xy6VnTs&feature=share
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 20:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=hA8D67rynnk

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 21 oktober 2013, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 20:08
BerichtOnderwerp: vergeven........

ANTA961 schreef:
In die situatie is dat misschien wel zo, maar ik ken een situatie waarin ik iemand die ik vergeven heb toch niet meer hoef te zien. Niet omdat ik dat niet kan of wil of omdat ik nog boos ben ofzo, maar omdat ik 300% zeker weet dat het voor mij veel beter is om zonder hem verder te gaan. Daar heb ik wel moeite mee, maar daarom vond ik het beeld van loslaten en in Gods hand leggen erg mooi.

Sterk is het wanneer je kan loslaten en je weg vervolgen zonder de (toxic) relatie omdat dat beter voor je is. Dat betekent nog meer, namelijk dat je uit het systeem van die ander bent of het systeem van een relatie die je geen goed deed.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 13:16
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest

ROELANDE345 schreef:
Het gaat namelijk helemaal niet om de gaven die je hebt maar alles draait hier om de Gever ervan

Juistem.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 13:02

ROADY558 schreef:
Even voor de mensen die het begip ook niet kennen:
(ik moest het zelf ook even opzoeken).
http://www.dossiers.tk/welvaartsevangelie.htm

Oke ik begrijp dat mijn opmerking dit bij je losmaakt.
Nou dit is allesbehalve mijn insteek. Om God op welke manier dan ook te manipuleren om iets te verkrijgen (wat ik zelf niet heb, en ook zelf niet kan krijgen).

Ik ben het helemaal eens met de opmerking van Josef: het gaat in de allereerste plaats om de redding die Jezus brengt.
Toch blijf ik bij mijn standpunt door te zeggen dat elk mens kan (moet...) kiezen tussen zegen of vloek, leven of dood, voorspoed of tegenspoed.

Dit heeft m.i. niets met "welvaart" te maken, maar heeft alles te maken met innerlijke vrede die van Hem komt. Dat zie ik als de ware rijkdom (waar vele andere zegening uit kunnen voortvloeien).

Mooi. Zie mijn vorige bijdragen waar ik bij blijf. Hoe zou jij mensen die het gaat als Job hiermee kunnen bemoedigen?

Maar goed, verder maar weer on topic hé.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 08:27

ROADY558 schreef:
Wat is dat: prosperty-evangelie?

Ja ik snap je wel. Maar waar ik op doelde is op Gods Woord zelf:
Hij daagt ons op diverse plekken in Zijn Woord uit om te kiezen voor leven of voor dood, voor voorspoed of voor tegenspoed.
Het gaat erg offtopic om hier een discussie over te beginnen, maar ik herken dit principe in mijn eigen leven wel. Het heeft alles te maken met het feit of we God willen gehoorzamen of niet.

Misschien is waar het hierover gaat nog niet zo off topic maar kan het een achterliggende reden van scheuring zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 06:50

ROADY558 schreef:
Dus als ik het goed begrijp, herken je het proces niet?

Ik houd mij even bij wat ik al aan gaf... ik vind het erg simpel en zelfs doorspekt van prosperity-evangelie om te beweren dat mensen zegen kunnen verwachten als ze de wil van God doen en zodra ze daarin een andere keuze maken dat hen dan ongeluk overvalt. Zo kun je ook makkelijk oordelen over iemand wanneer hem of haar van alles overkomt en dus overgaan tot de omschrijving "zeurpiet" en "niet nederig/gehoorzaam".

En ja ik ken het proces Roady, heb dat altijd wel meegekregen maar zag vaker het tegendeel. Met die visie die hier neergezet wordt, kunnen mensen ontmoedigd raken als hen dan toch van alles overkomt terwijl ze oprecht menen Gods weg te volgen. Het Godsbeeld is mijns inziens dan wreed en vraagt om herziening. Ik denk dat als je gelovig bent/Gods weg volgt en die "nederigheid toont" het nog niet wil zeggen dat je van alles aan zegen ontvangt t.o.v. "die ander" en misschien is dat maar goed ook, je zou er anders hoogmoedig van worden.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 21 oktober 2013, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 20:14

ROADY558 schreef:
Is dat niet het voortdurende proces waar we als mens inzitten?
Niet willen, toch doen, met alle zegen van dien?

Of: niet willen, niet doen, en dan blijven zeuren over allerlei problemen?

uhm... dus als ik het goed begrijp heb je als je de wil van God doet zegen op zegen te verwachten? En als je het niet doet/of in proces bent als mens (zo makkelijk is het soms niet en is vertrouwen beschadigd in een mensenleven) gaat het dus niet zo goed, heb je problemen en ben je een zeurpiet als het allemaal wat tegen zit ...

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 20 oktober 2013, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 13:32

ROADY558 schreef:
Lijkt me een uitstekende vraag.
Doe jij de aftrap?

Ja hoor, ik voelde 'm al aankomen.

Huilende smiley, smiley in tranen Engeltje smiley Misschien onderscheiding. Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Laat ik dan maar onder woorden brengen wat ik bij dat woord denk, zoals het in de gristelijke kringen gebruikt wordt.

Ik heb de idee dat je bijna niet kunt zeggen: ik ben trots op mezelf zonder daarbij (zowat dwangmatig want men mocht je eens verkeerd begrijpen) gelijk te noemen dat God hiermee heeft te maken. Want we hebben toch alles door en uit en in Hem verkregen? Heb je identiteit? Ja natuurlijk, maar wel erbij zeggen: in Christus.

Ik denk dat God mateloos TROTS is als Hij Zijn kind hoort zeggen dat die een goed zelfgevoel, een groot eigen bewustzijn en zelfvertrouwen heeft. Tenminste, als ik dat bemerk bij mijn kinderen vind ik dat fantastisch en daarbij hoop ik dat mijn benadering in de opvoeding en leven hierbij aan bijgedragen heeft.

Als we het dan toch ook over gaven hebben... Zoals dat wordt genoemd
"de gave van bemoediging" (noem het gewoon: positief/troost/etc. naar anderen toe) is 1 van de moeilijkste om toe te passen weet je dat? Moet je eens raden waarom dat zo is....

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 20 oktober 2013, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 12:34

ROADY558 schreef:
Inderdaad, trots blijft voor allemaal een valkuil, voor mij in elk geval wel.

Dat verheffen is me ook niet vreemd.
Het is met zoveel dingen hetzelfde. Volgens mij zei jij in het topic over vergeven, dat je vaak dacht gewonnen te hebben, maar dan was je in werkelijkheid de verliezer. Omdat je niet op Gods manier gewonnen had.

Verheffen is ook zoiets. Iets in mij zegt dat ik zal winnen als ik macht over iemand kan uitoefenen, maar zodra ik dat doe, zie ik dat ik dan juist aan het verliezen ben.
Hetzelfde met alle andere vormen van kwaad, zonde of hoe je het ook noemen wilt. Ergens denk ik dat het me zal verrijken, maar als ik de balans opmaak, blijf ik uitkomen op het kruis. De enige weg om te overwinnen.

Nederigheid en autoriteit gaan heel goed samen. Ware autoriteit ligt in nederigheid (dat vertaal ik als: geheel afhankelijk van Jezus).
Het boek "de laatste strijd" van Rick Joyner gaf een schitterend voorbeeld.
Als Jezus iemand de "mantel vd nederigheid" omhangt, dan stijgt hij dusdanig in aanzien, dat zelfs de engelen voor hem buigen. Waarom? Omdat Jezus de enige is die een mens die mantel kan geven. Hij liet ook zien dat een Christen onmogelijk kan overwinnen zonder deze mantel.
Opvallend is dus dat nederigheid en aanzien met elkaar verbonden zijn, terwijl de wereld denkt dat eer en aanzien twee verwanten zijn (kijk naar de muziekindustrie).

Even terug naar het topic-onderwerp:
Ik geloof dat er geen scheuringen zouden bestaan, als iedereen die mantel vd nederigheid zou dragen. Stel ik mijzelf de vraag: is trots dan de kern van het probleem, dus de reden waarom relaties splijten?
Ik ben bang van wel. In de kern is trots de allereerste zonde, en ook de reden waarom Lucifer is gevallen van zijn heerlijke plek in de hemel.
In zijn val nam hij eenderde van de engelen mee. Een gigantisch leger dus. Dit zijn wezens die allemaal van God afgetrokken zijn en nu een ander karakter hebben omdat zij Lucifer gevolgd zijn. En al deze karakters dragen bij aan het scheuren van de gemeente en van relaties in talloze vormen:

misleiding, verleiding, liegen, bedrog, aanstoot geven, roddel, kwaadsprekerij, aanzetten tot ontucht, overspel, verdraaien, etc, etc, etc.
met als gevolg spanningen, onbegrip, ruzie, twist, vechten, negeren, breuk, zelfverdediging, opstand en rebellie, etc, etc.

Dus hoe zuiverder een "relatievorm" in Christus is en blijft, hoe meer eenheid er ervaren zal worden, en hoe groter de kans dat deze relatie stand zal houden.

Laten we vooral blijven bidden voor nederigheid voor onszelf en onze omgeving.

Okay... Ik hoor hier telkens het woord nederigheid terugkomen. Klinkt goed bijbels (of modern gezegd: het "bekt" lekker want klinkt zeer bijbels gewenst) voor velen maar heeft voor sommigen onder ons ook diverse associaties. Misschien kunnen we dan eens definiëren wat nederigheid is. Wat is nederigheid naar de ander toe, naar God toe, naar situaties toe.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 19:10

ROADY558 schreef:
Helemaal waar.
Maar het is een kreet die verdacht veel wordt genoemd in de new age-stroming waar alles om het "zelf" draait.
Dus deze term moet wel in de juiste zicht geplaats worden.

Wat jij zegt Jol, maar dan anders geformuleerd:
Niemand dan de Vader kan ons beter bewust maken, van wie we zelf zijn.

Of nog anders gezegd:
Door te ontdekken wie God is, ontdek ik wie ik zelf ten diepste ben.

Prima, zo zie ik het ook. Je ontdekt pas echt wie je zelf bent als je God ontdekt/(er)kent. Wel jammer dat hele eigen uitspraken tegenwoordig "verdacht" klinken omdat men binnen new age-kringen dit ook bezigt.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 19 oktober 2013, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 18:42

JOSEF872 schreef:
Ach Jol, ik ben maar een simpele jongen ik dacht wij moesten sterven aan ons oude natuur. Wat bedoel je in de goede zin met zelfbewustzijn? Hoe vertaal ik dat naar de nieuwe mens?

aljo

Als er Iemand ons een zelfbewustzijn geeft is Hij dat wel en juist met die nieuwe mens die zich vernieuwd van dag tot dag.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 18:16

REGINA565 schreef:
Mag ik jullie uitnodigen om weer deel te nemen aan de topic 'eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?' Wat ik namelijk zie gebeuren is dat er vleselijk - en geestelijk wordt gereageerd op dit onderwerp over de gaven van Heilige Geest en dat dit duidelijk tot verdeeldheid leidt...

Mijn laatste vraag aan jullie was of jullie weten wat de gaven van de Geest zijn in jullie levens. Het lijkt me fijn om daar met elkaar over van gedachten te wisselen zodat we kunnen nadenken hoe we dit in de Gemeente kunnen inzetten om elkaar in alle nederigheid te dienen.

Wanneer je aandacht wilt voor je eigen opgezette topic kun je die weer actief maken door dit bericht in het desbetreffende topic te hangen, dan schuift het topic weer naar voren. Mijns inziens doe je zoiets niet in andermans onderwerp.

Verder ben je duidelijk maar ervaar ik je opmerkingen als aardig veroordelend over de bijdragen en dus ook over de mensen achter de bijdragen hier in het topic. En -in alle oprechtheid (is soms beter dan nederigheid)- vind ik dit niet gepast.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 19 oktober 2013, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 16:02
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

http://www.lindanieuws.nl/snacks/kids/docent-neemt-ontslag-met-indrukwekkende-brief/
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 06:41

JOSEF872 schreef:
Sorry maar ik dacht dat er een moderator is bij het forum.
Ik vind dit zeer ernstig hoe hier om gegaan wirdt met een ernstig onderwerp als de H.geest.
Roady! Ga jij praten over tongen in de seksuele zin?
Ik laat dit topic sluiten en zal voorlopig niet meer mee doen aan jullie onzinnigheid.

We waren alweer on topic hoor. Denk jij dat een kwinkslag of logische woordspeling bij dit onderwerp dus verboden is?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 23:03
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

ROADY558 schreef:
http://mobiel.nu.nl/algemeen/3605451/organisaties-bereid-aanpassing-uiterlijk-zwarte-piet.html

D'r most nog een "l" achter

Zo lang er nog geld is om over dit soort dingen te ouweh@#en, gaat het nog niet zo slecht in het land

Woedende smiley

Ik denk dat bepaalde lieden wat tijd te veel hebben en niet zoveel respect voor tradities van Nederland... beetje jammer.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:57

ANNA415 schreef:
Ik blaker er al zwart van

Volgens mij mag je volgend jaar niet meer mee doen ...

[url]
http://mobiel.nu.nl/algemeen/3605451/organisaties-bereid-aanpassing-uiterlijk-zwarte-piet.html[/url]

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 december 2013, 17:50
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:32

ANNA415 schreef:
Dan moet je zelf maar het zonnetje in huis zijn Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

De straling is overdonderend. Lachende smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 19:20

JANS221 schreef:
In elk geval komen op deze topic de tongen aardig los..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley

Volgens mij was dit een woord van kennis. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 19:06

ROADY558 schreef:
Dus eigenlijk is het zo:

Als je beiden bidt in de Geest, vertaalt zich dat via de...... tong

Smiley met dichtgeplakte mond

Omdat dit feitelijk gezien een gave van God is (want al het goede komt van Hem) zijn we gelukkig nog helemaal on-topic Lachende smiley met blinkend witte tanden

Engeltje smiley Zeker wel... het heeft ook wel iets van eh... diepgang.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 136 Volgende
Pagina 30 van 136