Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:07
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , vandaag óók in Zeeland. |
Ik zeg helemaaaaaaaaaaaal niets...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:18
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | hoererij is ook betaald dat klopt, maar het is niet in een verbond (huwelijk). En dat andere sex voor het huwelijk is ook niet in een verbond(huwelijk) en wordt niet betaald. We zeggen dan: mannen kies tussen betaald sex en gratis sex. Hoererij en sex voor het huwelijk is allebei niet in een verbond. Het verschil is de ene is betaald en de andere is gratis. Allebei buiten het verbond en dat valt allebei onder hoererij.
Wat dat zwart wit betreft: de bijbel is zwart wit. Het is hel of hemel. Er is geen middenweg in het hiernamaals. |
God is zwart/wit, dat klopt, je kiest voor of tegen God. Maar de Bijbel is niet zo zwart/wit, omdat God ons ook verstand gegeven heeft, een keus en een eigen wil. Dus ook de mogelijkheid de Bijbel te bestuderen en te interpreteren. Uiteraard NA gebed, de vraag of dat Gods Geest onze ogen en hart wil openen.
Hoe anders moet je alle visioenen lezen, alle gelijkenissen, het boek Openbaringen? De Bijbel staat vol geheimenissen...open voor allerlei interpretaties. Jezus liet, hier op aarde, heel duidelijk mensen nadenken door gelijkenissen te vertellen en ipv antwoord te geven, wedervragen stellen.
En idd moet je teksten niet uit hun verband halen, daar doe je Gods Woord pas echt mee tekort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:18
Onderwerp: variatie en hoe het vormgeven van gebed
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat bedoel je nu precies Pieter met de zin: je kan het gebed van een ander eigen worden door het tebeamen? Bedoel je dan dan het met een beamer op een scherm komt om het te lezen? Of schrijf ik nu iets heel doms????? Pfff al die Engelse termen, ik heb er niets mee.....we kunnen geen zin meer gewoon in het Nederlands schrijven.....maar dat is off topic.... |
Het is geen Engels hoor, Willemijn, er hoort eigenlijk een streepje tussen: be-amen, door tijdens het gebed "amen" te zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 22:00
Onderwerp: PV gesprek online beëindigen en toch online blijven
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik denk dat het dan duidelijk is...men wil met jouw de privechat beeindigen...maar toch online blijven... Is dat vreemd??? Ik denk het niet.... |
Nee, vreemd is het niet, maar dan moet iemand niet zeggen offline te gaan en dan toch online blijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 13:08
Onderwerp: Pinksteren
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als ik nog hoor dat er gisteren 50.000 mensen op Opwekking waren valt het nog wel mee Herman.....Maar Zeeland heeft wel een punt, begin bij jezelf.... Zit me dan wel weer af te vragen hoeveel er gisteren bij Pinkpop waren? |
Er waren veel meer mensen bij Opwekking dan bij pinkpop, gaaf hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 10:52
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Okee, ik bedoel het ook niet generaliserend.... Het zal per instelling ongetwijfeld verschillen. Ik ken instellingen waar dit niet gebeurd maar ook waar het bijna gestimuleerd wordt. Mijn ervaring is dat het vanuit de opleiding bijna als 'normaal' gezien wordt. |
Daar heb je gelijk in, er wordt in de opleiding idd ruimschoots aandacht aan geschonken, ook in het "hoofdstuk" over de zorg voor demente ouderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 09:13
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vreemde gedachte inderdaad.... Maar 't maakt misschien verschil in welke omgeving je bent??
Helaas klopt het wel wat betreft de gehandicaptenzorg en prostitutie... Het wordt zelfs gepromoot.... |
Volgens mij valt dat nog wle mee, Cootje. Ik werk al een paar jaar in de verstandelijke gehandicaptenzorg (ook bij hoger niveau gewerkt) en heb het nog niet 1x meegemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:42
|
|
|
COOTJE711 schreef: | ehhmm.... laat me ff denken.....
Is dàt je slechtste moment..... |
Neeee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:22
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Jammer.... was toch wel benieuwd......
Gij zult niet slow-chatten (....) |
Haha, jij denkt toch niet dat ik jou de woorden in de mond ga leggen hè, heb nl alleen mijzelf er mee hoe gek denk je dat ik ben
Jaja, heeeeeeeeel gek...ik weet het enne...ik ben geen "gij"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:15
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wat wil je dat ik erop zet...?? |
Ja zeg, het is jouw huis en het zijn jouw geverfde onderdelen van dat huis, dat mag je lekker zelf bedenken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:08
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Okee, de koffie is bruin maar.... denk wèl aan de verf hè.... |
Je hangt maar bordjes op... tenslotte heb je die voor jezelf ook nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:05
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Fietsen is gezond hè...?? |
Té gezond, ik kom wel met de benenwagen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:58
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik dacht dat het zo sneller ging... Maar werd helaas bespot door mijn buurvrouw.... Enne die foto...tja...ehh... kom maar halen.... |
Toch jammer dat ik niet in de buurt woon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:47
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Binnen 1 dag gedeeltelijk grijs worden
Of was het nu crèmekleurige verf.....?? |
Heb je een make-over gehad? Foto graag..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 00:18
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Qsjes...gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een fijne dag en bovenal Gods zegen voor het komende jaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 09:55
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Gefeliciteerd met je verjaardag, Mario! Ik wens je een fijne dag en bovenal Gods zegen voor het komende jaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 12:18
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
IELSE398 schreef: | Ook wij zijn getrouwd! 2 maart 2012
Wij hebben elkaar in de zomer van 2008 leren kennen op een bbq bij mijn vader ( inka ) thuis. Wij zijn toen in december 2008 gaan samenwonen. Afgelopen november hebben wij meegedaan met het bidden en vasten van Herman Boon en God heeft toen echt tot ons gesproken dat samenwonen echt niet van God is, dus heb ik toen mijn spullen gepakt en ben ik ergens anders gaan wonen. Maar door deze beslissing wisten wij wel dat we snel wilde trouwen dus na 14 weken zijn wij getrouwd op 2 maart 2012! Het was echt een geweldige dag!
En voor de degene die het nog niet weten, Inka en Anneke gaan in september trouwen!
( ik was eerst beertje ) |
Gaaf, gefeliciteerd! GBY!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 23:23
Onderwerp: Wanneer blokkeren???
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | was het de bedoeling dan dat je je profiel eerlijk invult? |
Nee hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 10:17
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
NICKY298 schreef: | ach ja die brillen he.
zal er een leesbril bij nemen |
Haha, Nicky, is deze conclusie je mooiste moment vandaag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 19:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jazeker...dat weet ik ook.... Laat ik maar zeggen...wat ik heel vaak zeg.... Ik weet niet eens of ik de leeftijd wel zal halen....en als ik het haal...hoe ben ik dan??? |
Idd Zeeland! Niemand weet of dat ie zo oud zal worden en hoe ie er dan aan toe is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 16:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik begrijp je wel, maar dan wordt ze toch niet alleen en eenzaam oud??? |
Je kunt heel druk zijn, veel onder de mensen zijn, maar toch ook heel eenzaam...niemand kan je maatje vervangen waar je zoveel jaren mee hebt samengeleefd, toch?
En vergeet niet...sommige mensen zijn juist heel druk en veel onder de mensen, omdat ze die eenzaamheid willen ontvuchten. Des te eenzamer zijn ze thuis wanneer ze alleen zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 09:03
Onderwerp: tijd
|
|
|
Wow, wat mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 21:35
Onderwerp: Incest
|
|
|
[quote=JOL252]
Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:44
Onderwerp: Incest
|
|
|
[quote=JOL252]
Mooi verwoord!
Maar nog wel ff een paar vragen: wat wanneer de dader geen spijt betuigt en je het dus niet kunt overgeven aan de dader? Wat wanneer er geen contact meer is met de dader?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:25
Onderwerp: Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
|
|
|
NICKY298 schreef: | hier begin je met EREN van onze God.
NIks aan het vragen |
Precies! En het vragen van vergeving komt pas verderop in het gebed! Dit is precies zoals jezus ons heeft leren bidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 12:14
Onderwerp: Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ooit heb ik van een dominee gehoord , het gebed te beginnen met vergeving van zonden.
omdat de zonden tussen ons en god staat het gebed niet echt door komt!
pas als je gevraagd heb om vergeving dat je weer bij god komt. |
Lees het Onze Vader eens goed door!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 11:34
Onderwerp: kijken op profielen..