ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:38
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

WILLEM618 schreef:
Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.

Het heeft niet alleen met een geknakt leven te maken. Mijn ervaring is, en eigenlijk is dat wel best een algemeen gegeven, is dat mensen die nooit eerder gehuwd waren of nooit lang hebben samengewoond én die al een bepaalde ouderdom hebben zo verknocht zijn aan hun zelfstandigheid wat een leven met een partner moeilijk maakt. Sommige willen het niet eens een lange tijd proberen om een partner te hebben door middel van een LAT. Ze zijn zo bang om te moeten rekening houden met iemand die net ietsjes meer is dan hun familie, vrienden of andere sociale contacten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:32
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ERIKA129 schreef:
Mooi rood is nie lelijk Knipoog smiley

ja ja, dat is zeker om dat jij dat geschilderd hebt? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 14:04
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

ANNETTE050 schreef:
Dank voor de bemoedigende woorden en het lied.
Stefaus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....wat moet er door hem heen zij gegaan, die laatste momenten!
Dé reden waarom hij werd gestenigd, zijn geloof! (Geloven betekent vertrouwen.)
Waarom opende de hemel zich...omdat Stefanus op het laatste moment bezig was zijn geloof te verliezen?.....

Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'?

We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zien als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passieve God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden, is de moraal van dit schrijven.

Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...'

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 17 januari 2013, 07:15
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:05
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

MAMY994 schreef:
Mijn type beslist niet! Maar goed dat smaken verschillen. Knipoog smiley

Hij staat op de foto zonder bh...hij is echt niet beschaamd... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 22:42

ANNA415 schreef:
Kijk dat is dus regelrecht off-topic. Daar wordt je dus echt niet blij van.

Boze smiley ...Petra begon...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 19:59

ANNA415 schreef:
En als je pech hebt duurt het 3 dagen voordat er een leuke man langs komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Of nog veel langer dan 3 dagen want ik kom de eerste weken niet in Harderwijk.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 19:13

PETRA373 schreef:
Er is een tijd van loslaten en verder gaan met je leven.

En frank als ik uitglijd, dan blijf ik heel charmant zitten, net zolang tot er een knappe man me komt helpen Lachende smiley Misschien morgen maar es uitglijden voor een leuke man, je brengt me op een idee Twijfelende smiley

Hopelijk ruikt die man dan ook nog lekker...niet naar viskraam maar wel naar aftershave...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 16:37
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

JANS221 schreef:
Ovenpasta met zalm, prei en cherrytomaatjes Kwijlende smiley

Ik denk er plots aan dat ik straks bij jou in de buurt moet zijn... Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 16:01

STEENTJE178 schreef:
Maar boerenkool is buiten toch wel te vinden nog?
Of schorseneren misschien?

Ja, dat is wel te vinden...ik heb wel zin in schorseneren...is lang geleden... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 15:55

ZEELAND736 schreef:
Bietjes....aardappels en rollade....

Ik vind nergens geen bietjes meer...ja, bietjes in een potje of in een andere verpakking...maar dat moet ik dan weer niet...ik zal wel een boterham eten...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 15:53

SHANITA130 schreef:
Ja, mijn hulpverlener, begeleider, of hoe en wat ze ook is, zal niet blij kijken, zacht uitgedrukt als het hier morgen niet aan kant is.....

Net als dat ik werk had als 'ontbijtkok' Krasnapolsky hotel Amsterdam, moest ik half 6 beginnen, nou als ik dan overwoog of ik lekker zou blijven liggen hoefde ik alleen maar te denken aan het hele boze gezicht van mijn cheffin...

En nu, met me huis, als ik bepaalde zaken niet heb gedaan hier, duidelijk zichtbaar, ja, dan hoef ik alleen maar te denken aan het gezicht van mijn behandelaar...

:)

Dat hotel was vandaag nog in het journaal...er bleek ook het één en ander niet netjes te zijn geweest... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 14:19
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ANNA415 schreef:
Coole smiley met zonnebril

(Anna die net haar 25ste verjaardag gevierd heeft)

Boze smiley ...al 12 jaar vier jij je 25ste verjaardag...je bent gewoon te gierig om 37 kaarjes te kopen...Want hoe meer kaarsjes hoe groter de taart moet zijn en dat kost dan weer meer geld...en als je een kleine taart hebt, heb je ook weer een goed excuus om mij geen stuk te hoeven geven...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 12:07

PETRA373 schreef:
Door de sneeuw lopen Lachende smiley

oja? En als je uitglijd en op je bips valt ben je dan nog blij?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 09:34
BerichtOnderwerp: Het weer

ERIKA129 schreef:
Hier een zeer grijze lucht vanaf 1 uur vannacht sneeuwt het al heerlijk Lachende smiley
En de vogeltjes die hebben echt wel hun voer hier in hun VOGELVOEDERHUISJE namelijk Frank Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik heb teveel merels voor een voederhuisje...ik heb de 2 tuintafels tegen elkaar geschoven en daar hun brokjes gelegd...ze schuilen nu ook voor de sneeuw
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 08:47

ANNA415 schreef:
Maar Petra, ons Frank heb last van de rug, dus daar moet hij eerst al voor bidden. De heg heeft hij echt jouw hulp bij nodig. Knipoog smiley

(alweer/nog steeds/doet hij zelf uberhaupt wel wat aan die heg)

ons Frank zijn rug doet al minder pijn... Lachende smiley

Boze smiley ...ja, ik doe zeker wat aan die heg...ik kijk er steeds naar...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 08:46

Boze smiley ...hier sneeuwt het weeral...mijn merels kunnen amper hun brokjes vinden...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 05:54

ZEELAND736 schreef:
Leuk toch???

Ik voel me met sneeuw...ook kind worden....

Er light een mooi pak sneeuw...mooi is wel relatief...hopelijk gaat het nu niet vriezen want dan worden de wegen onberijdbaar...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 00:56

PETRA373 schreef:
Op maandag maak ik altijd vrijwillig de kerk mee schoon samen met wat anderen mensen, best een flinke klus, omdat het een groot gebouw is,ik bid god altijd van t e voren voor kracht , die hij rijkelijk geeft waardoor ik vol energie weer terug kom. Zoals altijd geeft god meer dan dat ik vraag, dus sinds ik de kerk mee schoonmaak, heb ik veel meer energie als tevoren, is mijn huis thuis ook perfect schoon, best grappig, twijfelde destijds om me optegeven, omdat me conditie nog al achteruit was gegaan, maar me conditie komt weer aardig terug, dank zij god Lachende smiley

In het voorjaar mag je hier ook wat komen doen...ik heb nog een heg die een flinke beurt nodig heeft...begin alvast nu maar te bidden voor energie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 00:54

ZEELAND736 schreef:
Een uitslag van het ziekenhuis krijgen..die positief is!!!!

Verraste, verbaasde smiley ...ben je zwanger???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 16:38

TESSYBEAR731 schreef:
Hier ist alweer vertrokken.. Boze smiley

Boze smiley ...ben je daar boos om??? Ik vind het maar niets die sneeuw en zeker niet na kerstmis of 11 maanden voor Kerstmis. Sneeuw moesten ze verbieden...voila
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:15

ZEELAND736 schreef:
Het sneeuwt hier...en ik vind het prachtig!!!

Boze smiley ...dikke witte vlokken vallen uit het hemelgewelf...ik vind het echt niet leuk...

Het is ook niet leuk voor mijn merels want zo kunnen ze hun brokjes niet meer vinden...ik moet dus een constructie in elkaar flansen zodat de brokjes niet bedolven geraken...

Tevens is er deze ochtend weer wat in mijn rug geschoten (hernia) waardoor ik enorm veel pijn heb en me haast niet kan bewegen...alle ellende komt weer tegelijk. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 13:37

ERIKA129 schreef:
Tis lekker zonnig maar brrrrrrrrr bar koud!

Verraste, verbaasde smiley ...zonnig??? Hier is het mistig...er hangt sneeuw in de lucht Boze smiley ...en het is idd koud
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:48
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

ANNA415 schreef:
Dank je Frank Lachende smiley met blinkend witte tanden

en dan te bedenken dat ik over een maand weer moet .. pff Huilende smiley, smiley in tranen

maar je komt toch niet in Hoeven wonen, hé? Of wel... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:40

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat zo Frank? Misschien heb je ook wel gelijk.....zal er op letten.....Knipoog smiley

En nee, het ligt niet aan de azijn...... Engeltje smiley

Ik weet ook wel dat het niets met azijn heeft te maken. Ik vond die opmerking zelfs niet gepast. Wat erger is, is dat ik me niet weet hoe ik moet me gedragen tegen jou. Ja, dat doet me ergens pijn en dat heb ik al zelfs tegen enkele mensen in mail meegedeeld. Indien je me niets zou doen zou ik me er ook geen zorgen om maken... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:37
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?

WILLEMIJN232 schreef:
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.

Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....

Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken......

Hiermee ben ik het volkomen eens. Zelf heb ik de verschillende stadia van alleen-zijn en eenzaamheid doorlopen. Het is soms onbeschrijfelijk pijnlijk...helaas.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:35

WILLEMIJN232 schreef:
Vast! Wel doen als ze weg is he? Tot die tijd een stoere moeder zijn.... Knipoog smiley
Toen mijn dochter ging backpacken stond ik haar enthousiast uit te zwaaien en allerlei tips te geven die haar ene oor in gingen en het andere oor weer uit. Ik vond het zp sneu dat haar laatste blik van mij een huilende zou zijn...
Toen zij de hoek omging bij de douane en dus uit zicht was kreeg ik toch een huilbui....en moest ik de hele dag naar huis wenen.....
Loslatingsprocessen.....went nooit!

W-tje, heel ons leven, en vooral als ouder (wat ik helaas niet ben), bestaat uit loslaten. Dat daarbij een traan hoort en ouderlijke bezorgdheid, ongeacht hoe oud of zelfstandig je kinderen zijn, pleit alleen maar voor jezelf. Een innige oprechte verbondenheid met je kinderen en ouders is voor mij één van de mooiste verbintenissen die er is.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:42

JOL252 schreef:
Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis.

Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.

Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.

Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:41
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?

JOANNIE702 schreef:
woorden hebben kracht
helaas negatieve woorden hebben ook kracht
ze breken je af.......................... Twijfelende smiley

dat gaf ik ook al in deze topic...woorden kunnen je ophemelen maar ook afkraken...die tekst van Jacobus zette ik niet zomaar op deze topic...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:39
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

KABOUTER722 schreef:
FrankT, hoe denk je mij te kunnen begrijpen als je me niet kent?

Soms leer je door het lezen, je verhalen wel het één en ander...maar als jij graag als harteloos wordt afgeschilderd dan moet ik me daar bij neerleggen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:22
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

[quote=ANNA415]Volgens de andere mannen op dit topic, tussen je tenen en je hoofd.
Waarom probeer je zo 'harte-loos' over te komen?[/quote]

Dat is niet zijne ware 'ik'...ergens begrijp ik hem wel...toch vind ik het niet goed er te lang (misschien ongewild) in te blijven hangen. Helaas, kunnen bepaalde mensen hem voeden met negatieve gedachten waardoor hij niet uit die negativiteit komt.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 241 Volgende
Pagina 30 van 241