ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

MARIANNE129 schreef:
Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen.

Dit heeft alles te maken met de invulling die je geeft aan naastenliefde. Zoals met meerdere begrippen, is dit ook zo'n mooi voorbeeld van de mogelijkheid om vanuit een en dezelfde basis toch een andere definitie te hanteren en daarmee dus uit te gaan van andere standpunten dan een ander. Welke van die christenen is dan niet oprecht? Of is dit puur de beleving van een van beiden dat die ander niet oprecht zou zijn? En wat is daar dan christelijk aan om een ander niet oprecht te noemen, puur omdat die ander vanuit een andere denkkader reageert? Knipoog smiley

En nee, ik ben ook geen VVD-stemmer. Maar ik zie wel voldoende mogelijkheden om ook binnen de gelederen van de VVD christenen tegen te kunnen komen.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 9 juni 2010, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:15
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

TESSYBEAR731 schreef:
En die gaan hand in hand samen, want een vooroordeel is de bron van de veroordeling Knipoog smiley

Niet persé.
Je kunt een bepaald vooroordeel hebben over iemand zonder hier iets mee te doen verder...dan is er zeker geen sprake van veroordeling!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:08

TESSYBEAR731 schreef:
Ik vind niet dat hier sprake is van een veroordeling hoor Cross...in mijn ogen zou het een veroordeling zijn wanneer je niet eerst op de persoon afstapt, maar meteen de politie belt omdat je ervan overtuigd bent dat de persoon in kwestie zich toch niets zal aantrekken van jouw woorden...

Ook dat is volgens mij nog steeds geen veroordeling, Tess, maar een vooroordeel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:55

CROSSROAD317 schreef:
Als ik zie dat een broeder of zuster uit onze gemeente bijv. tegen een andere auto aanrijdt, schade aanricht maar zonder bericht achter te laten doorrijdt. Dan zal ik hem / haar daar op aanspreken, maar ook tegen hem /haar zeggen dat als hij / zij dit niet regelt dat ik dan wel de politie zal inschakelen. Dus ik vermaan hem / haar om wat hij /zij heeft gedaan, maar gelijktijdig veroordeel ik hem / haar ook .....

Veroordelen doe je niet. Je keurt zijn/haar gedrag af. En ja, je vindt dat hij/zij dit niet zo had moeten doen....maar dat is in mijn ogen nog geen veroordeling...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: relatie is werk ?!

Blij dat het idee ingetrokken is. Waarom?
Naast verplichting om te werken ook al verplichting tot relatie gaat wel erg ver...
..en ja, het kan ook nog eens heel verkeerd vallen bij de ontvangende partij als deze bijvoorbeeld nog bezig is een eerdere relatie te verwerken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 09:00
BerichtOnderwerp: relatie is werk ?!

Sociale dienst zoekt man voor bijstandsmoeders

Alleenstaanden met een uitkering in een aantal Friese gemeenten worden desnoods via een relatiebureau aan een partner geholpen. Dit plan van de gemeenten Dongeradeel, Dantumadeel en Schiermonnikoog heeft verbijsterde reacties opgeleverd.

De gemeenten gaan ervan uit dat als genoeg bijstandsvrouwen aan de man komen het bedrag aan uitkeringen met tonnen daalt.
Meest in het oog springende element is het betalen van de inschrijvingskosten voor een relatiebureau en het netjes in de kleren steken van de dames. Dit alles inclusief professioneel stijl- en imagoadvies en een bezoekje aan de kapper. Er wordt dus gesleuteld aan uiterlijk, houding en sociale vaardigheden.
Tot dusverre doen vijf à tien vrouwen mee. Per deelneemster wordt tot 1400 euro uitgetrokken. Wethouders Sicco Boorsma van Dongeradeel (ChristenUnie) en Marianne Hofs van Dantumadeel (Dantumadiel'82) denken dat met het plan 'Up to date' circa een miljoen euro te besparen valt.

(...)
Wethouders Boorsma van Dongeradeel blijft wel positief. "We gaan niet actief mensen aan een partner helpen, maar wie wil krijgt folders mee. De sociale dienst betaalt om mensen uit hun isolement te halen. Het gaat erom dat iemand zich beter voelt en werk vindt."

(...)
Het ministerie van Sociale Zaken stelt dat gemeenten met het voor reïntegratie ter beschikking gestelde geld mogen doen wat zij zelf het beste achten. "Maar zoiets heb ik nog niet gehoord", aldus zegsman Rense Weide. "Het moet leiden tot betaald werk."
Het aan verkering helpen lijkt daar niet direct onder te vallen, erkent het ministerie.

Aldus een artikel in de Telegraaf vanmorgen. Misschien moeten alle uitkeringsgerechtigde leden van CM maar eens de beleidsstukken opvragen bij de genoemde gemeenten, om dan naar de eigen gemeenteraad/sociale dienst toe te stappen met de vraag of zij dat ook willen gaan doen. Voortaan lid van CM met gemeenschapsgeld...en je krijgt nog een schoonheidsbehandeling ook...Als je vervolgens ook nog eens een relatie krijgt, mag je dat blijkbaar onder werk rekenen als ik wethouder Boorsma zo hoor. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 09:18
BerichtOnderwerp: Bitterheid tegenover vergeving

JONATHAN890 schreef:
Ja en dat is dus mijn dilemma.
Zijn alle dingen die je aangedaan worden op een moment zover gesleten dat je zelfs die dingen kan vergeven.

En stel als bepaalde invloeden die worden uitgeoefend nog steeds van invloed zijn op bepaalde zaken uit je omgeving.
Dat die invloeden nog steeds boosheid en bitterheid naar boven brengen??

Moet je alle dingen wel kunnen verwerken en vergeven?

Het is belangrijk om dingen een plek te geven. Of dit altijd gepaard dient te gaan met vergeving? Natuurlijk is dat het mooiste, maar of het altijd haalbaar is? En ja, we moeten ook niet vergeten dat het kan groeien. Vergeven is immers een proces, zoals Mieke ook al zegt. Daarbij geldt wel dat ieder mens daarin zijn/haar eigen weg heeft te gaan. Bij de een lukt het misschien na een jaar, bij een ander misschien na een leven lang...of nog niet...

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 7 juni 2010, 09:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 09:10
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?

MIEKE364 schreef:
Vandaag, beste collegachristenen heb ik belijdenis gedaan op mijn oude dag.
Je oude dag...met de eeuwigheid in het vooruitzicht valt dat nog wel mee Knipoog smiley En better let den net Coole smiley met zonnebril, alhoewel je zeker al langer met God op weg bent Kussende smiley

MIEKE364 schreef:
Waar ik benieuwd naar ben is:
hebben jullie belijdenis gedaan? Zo ja, zou je dat nu anders doen of beleven?
Zo niet, zou je dat alsnog willen doen en waarom, wat zou je motivatie zijn?

Ik heb zo'n 20 jaar geleden belijdenis gedaan. Dit was een moment vanuit volle overtuiging. Een bewuste keus, niet gestuurd vanuit een moeten omdat het hoort. En de overtuiging is er nog steeds. Ik kies nog steeds volmondig voor God en een leven met Hem! Dus nee, anders beleven/doen is er niet bij! Ook de belijdenistekst van toen vind ik nog steeds enorm sprekend, want het is een tekst die nog elke dag actueel is.

Paulus schreef:
Hij die roept, is ook getrouw; Hij zal het ook ten uitvoer brengen.
Bron: 1 Tess 5:24

We mogen weten dat God ons steeds op blijft zoeken
en dat we ons in Hem bewaard mogen weten als we ons op Hem richten,
wat er ook gebeurt!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:16
BerichtOnderwerp: Welkom terug

MARIJAN072 schreef:
Lief van je Carien, dat je wilt dat ik blijf. Lachende smiley Ik denk er nog even over, oké?

Groetjes,
Marijan
Niet denken maar doen Marijan...
...maar lees nog even goed de tips van Pieter door Clown smiley

PIETER649 schreef:
het werkt beter om eerst een topic te openen dat je weggaat. dan kan iedereen je nog ff knuffe en het beste toewensen. jij kan dan uitleggen dat je hier een fijne leerzame tijd heb gehad waarin je veel nieuwe vrienden hebt gemaakt... ( jahaa, we msn-en hoor )

En dan na poosje weer terug omdat je jouw vrienden toch niet kunt missen, of omdat ze jou niet konden missen en bedreigden als je niet terug kwam..
maakt niet uit, de knuffels gaan je om de oren vliegen Clown smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 6 juni 2010, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:09
BerichtOnderwerp: Ons doel in ons leven

JONATHAN890 schreef:
1 Timoteus 1 : 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof.
Wat mij direct opvalt in deze tekst is de vermelding van een drietal elementen die vervuld dienen te zijn van liefde. Geloven is niet enkel iets van het hart en evenmin van het verstand. Immers, hart, geweten en geloof bestaan als zelfstandige zaken naast elkaar...al hebben ze zeker raakvlakken. Liefde komt op de raakvlakken van de genoemde elementen het beste tot uiting, zo kun je denk ik vanuit deze tekst concluderen. Geloof in liefde is nodig om het hart te vullen met liefde. En een met liefde gevuld hart is een gezond voedingskanaal voor een liefdevol geweten. Liefde...een echt werkwoord Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 6 juni 2010, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:03
BerichtOnderwerp: ...doch gij geheel anders...

Christenen zijn net mensen Knipoog smiley
En ja, eigenlijk zouden we vanuit onze relatie met God betrouwbaarder moeten zijn, meer onze woorden na moeten komen...waarvoor we God en elkaar keihard nodig hebben! In dat laatste zit in elk geval een stukje wat we 'meer' hebben. We weten dat we het enkel en alleen uit onszelf niet redden. We hebben anderen nodig, zo belijden we als we God belijden. Maar ook daar zit dan net weer een zo menselijk trekje in de weg: niemand stelt zich makkelijk afhankelijk op...ook al weten we dat we het nodig hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 10:18
BerichtOnderwerp: vrijheid van meningsuiting?

ANNETTE792 schreef:
Dan moet ik je teleurstellen want zijn verklaring is dat hij die uitspraak niet ging over Afganistan maar over de aanpak van Somalische piraten.

Zijn verklaring...blijkbaar hebben vele anderen het toch anders gehoord Knipoog smiley
Maar dan nog blijft staan dat hij wel durft toe te geven dat Duitse belangen zeker een rol spelen in bepaalde internationale oproepen tot hulp. En ja, die mensen zouden er wel eens meer mogen zijn Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 10:12
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

THOMAS968 schreef:
En Henk, hoe wil of kun je iets ervaren zonder hersenactiviteit? Het is met spirituele zaken niet anders....
Dat bedoel ik...hersenactiviteit en spiritualiteit staan niet zo tegenover elkaar zoals het in dit artikel wel enigszins neergezet wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 18:58
BerichtOnderwerp: ff weg...

INKA401 schreef:
heeeey henk ... naar de kapper geweest? Coole smiley met zonnebril

Tja, het zijn maar haren he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Je weet wel...die vos Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 09:48

ANNETTE792 schreef:
Klopt, maar in de duitse grondwet staat dat het duitse leger geen offensieve acties mag uitvoeren buiten de eigen landgrenzen, dus Afganistan ligt hier nogal gevoelig. Want van wederopbouw is nou niet echt sprake daar. Door deze uitspraak lijkt het een beetje op het voeren van een economisch oorlog. Niet zo'n handige uitspraak dus.

Die gevoeligheid is er ook in andere delen van de wereld. Daar wordt echter alle moeite gedaan om niet zomaar alle redenen van meedoen bloot te geven. Nu is er in Duitsland iemand die daar eerlijk voor uitkomt...en dan wordt dat vreemd gevonden. Eerlijkheid is blijkbaar niet altijd een hoog goed...

En natuurlijk snap ik dat het soms handiger is om niet alles prijs te geven zonder daarbij je eerlijkheid te verliezen. Maar eigenlijk weten we toch met zijn allen dat meehelpen in een bepaalde strijd elders op de wereld enkel en alleen door bepaalde grootmachten gebeurt als er ook economische motieven zijn? Amerika heeft bijvoorbeeld zowel in Afghanistan als Irak belang wat betreft economie om daar op te treden. In bepaalde Afrikaanse landen hebben ze dat belang niet...en daar gaan ze dus ook niet naar toe om de helpende hand uit te steken.

Niet handig misschien dus van meneer Köhler, maar ik ben blij dat er politici zijn die in elk geval durven toegeven dat er dubbele agenda's zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 22:08

Bij onze oosterburen is de president opgestapt.

President Horst Köhler van Duitsland legt zijn ambt neer in verband met omstreden uitlatingen die hij deze maand deed tijdens een bezoek aan Afghanistan.

Dat maakte de 67-jarige oud-bankier en lid van de regerende CDU-partij maandag bekend tijdens een persconferentie in Berlijn.

Köhler had in Afghanistan gezegd dat een land als Duitsland, dat zeer afhankelijk is van handel met het buitenland, zich moet realiseren dat militaire interventies nodig kunnen zijn voor de Duitse belangen.
(Bron: www.nu.nl)

Er is nogal wat commotie ontstaan over de uitspraken, waarna de president besloten heeft zijn functie neer te leggen. Maar waar gaat al die commotie nu eigenlijk om? Is het werkelijk zo verkeerd wat hij gezegd heeft? Hij heeft uitgesproken wat we eigenlijk toch met zijn allen al weten? Want eigenbelang speelt in principe in elke strijd toch mee?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 16:20
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

GRIFFIN748 schreef:
Chris hult zich in stilzwiijgen...wel jammer, want zo weten we niet wat er aan de hand is en of er wat aan gedaan kan worden...

joehoe, Chrissie! effe wakker worden, joh. Clown smiley

Van Chris een mail gehad dat hij er al enige tijd mee bezig is wat betreft onderzoek van het probleem. Maar dit klinkt wel erg bekend van eerdere keren...het kan dus nog wel even duren...
Laten we zeggen:
    een week onderzoek;
    een week of 6 wachten op nieuwe server (die na het onderzoek besteld wordt);
    een week of 3 voor het installeren van allerhande programma's en de testen.

Dus een week of 10 op zijn snelst Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En dan zingen we met elkaar al bijna "'t is weer voorbij die mooie zomer" Clown smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 1 juni 2010, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 16:14
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

CHATULIEM619 schreef:
In onze gemeente zijn we gewend gezamenlijk te bidden en de Heer te prijzen. Mijn vraag aan de mensen uit de traditionele kerk is, hoe wordt dit bij jullie vormgegeven? Hebben jullie ook elke week een bidstond, waarin er vrijmoedig met elkaar gebeden wordt? Of wordt er alleen maar door de dominee gebeden, waarin anderen beamend meebidden? Wij geloven in het gezamenlijk gebed, het is de motor van onze gemeente. Hoe zit dat bij andere kerken?

Ook daar vind gezamenlijk gebed wel plaats.
Allereerst is het gebed dat een voorganger/ouderling uitspreekt ook een gezamenlijk gebed, aangezien iedereen daarvoor punten kan opgeven en het gebed wel met elkaar gehouden wordt.
Daarnaast wordt er veelal in kleinere kring veel gebeden met en voor andere mensen, zowel van binnen als van buiten de kerk. Dit kan gebeuren bij bijbelstudieclubs, maar ook bij miniwijken (segmenten van een kerkgemeente die zich in buurtverband extra toeleggen op het omzien naar elkaar op allerlei manieren - kerk in het klein dus) en er zijn ook kerken waar met enige regelmaat gebedsavonden worden gehouden.
Tot slot zijn er natuurlijk nog de gebeden binnen gezinnen waar ook gezamenlijk voor andere mensen gebeden wordt.
Dus ja, ook in traditionele kerken heeft gezamenlijk gebed een goede plaats!

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 1 juni 2010, 16:15
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 16:07

INKA401 schreef:
mijn abbo verloopt eerdaags ... héllúúp ....

Wat valt er te helpen...je komt toch wel weer terug. Is het niet meteen dan wel na een tijdje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 16:06
BerichtOnderwerp: Dág allemaal...!

Geniet van jullie nieuwe thuis! Knipoog smiley
Wees er voor jezelf, voor elkaar en voor de kinderen!
Groei zo nog dichter naar elkaar en naar Hem! Kussende smiley

Tot ziens! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

CHATULIEM619 schreef:
Wat een cactussen hier weer.....pff zou je ook niet oud mee willen worden.

Zegt de ene cactus tegen de andere... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

MARIO216 schreef:
Uit de krant (AD) van vandaag:

'Bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel'.

NEW YORK. De bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel als vaak wordt omschreven. Onderzoekers van de Amerikaanse George Washington University denken een biologische verklaring te hebben gevonden voor mensen die 'terugkeren uit de dood' en verslag over hun ervaringen doen als termen als: een licht gevulde, of een wegdrijven uit het eigen lichaam. Ook wordt er door uit de dood teruggekeerde patienten opvallend vaak het verschijnen van religieuze verguren gerapporteerd, zoals Jezus, Mohammed of Krishna.
Uit hersenmetingen bij zeven terminale patienten is in het onderzoek gebleken dat op het moment van sterven er een uitbarsting van activiteit van wel drie minuten plaats vindt.
Dit is elektrische energie, die volgens de leider van het onderzoeksteam, Dr. Lakmir Chawla, vrij zou komen als de hersens zonder zuurstof geraken. "We denken dat de bijna-doodervaring wordt veroorzaakt door deze plotselinge toename van hersenactiviteit,"aldus Dr. Lakmir Chawla. Zijn onderzoek is gebubliceerd in het toonaangevende Journal of Palliative Medicine.

Kan een hersenactiviteit niet spiritueel zijn? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 22:12

SUSANNAH475 schreef:
Erg grappig Henk... Clown smiley
Vond het al heel wat ... hihi...
Inez belooft het langer vol te houden... Knipoog smiley

Hoorde dat ze voor enige tijd naar Afrika gaat. Dus die 11 dagen zal ze wel halen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: Geld

PEACEDOVE820 schreef:
Peace die t soms wel lastig vind eerst elk dubbeltje 10 keer om te draaien voor ze t uit kan geven......

Is zeker lastig en vermoeiend Knipoog smiley
Tegelijk word je er wel creatief van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

IMRE695 schreef:
Ik stop hier. Kennelijk verneder jij graag mede-gelovigen op een christelijke site. Kom maar Henk, hier heb je ook mijn andere wang...

Hoezo vernederen?
Ik denk je leest nu dingen die er niet zijn, beste Imre. Met de zinspeling timeout/knockout, doelde ik puur, zoals in de reactie ook duidelijk mag worden op het blijkbaar gevallen zijn van jou voor iemand, wat ik juist helemaal geweldig voor je vindt. Knipoog smiley Dus vanwaar vernedering Smiley die vol vragen zit

IMRE695 schreef:
vooral na zijn mail aan mij, of ik wilde stoppen met flauwe grappen makenin serieuze topics van anderen.
Dat is niet de gehele inhoud. Ik heb aangegeven dat een geintje op zijn tijd wel moet kunnen, maar dat het niet zo moet zijn dat elk topic erin verzandt...da's toch net even wat anders... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 19:20

IMRE695 schreef:
Oei, wat een onchristelijke vraag op de Dag des Heeren... Boze smiley

Mag je niet geheel vallen dan voor iemand op die dag Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 19:19

IMRE695 schreef:
Trouwens, het zou wel eens interessant zijn om te weten, Henk en Pieter, hoeveel mislukte dates jullie hebben gehad, voordat je de 'ware' eindelijk tegenkwam. Smiley die vol vragen zit

Imre, die heel goed is in mailen! Engeltje smiley

Voor mijn eerste huwelijk 1. Daarna 2, waarvan de laatste nu weer een huwelijk is geworden Verlegen lachende smiley
Dus nee, ben geen dater Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 30 mei 2010, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 18:50

IMRE695 schreef:
Er staat een time-out bij m'n profiel.

Timeout of knockout Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:38

MARISKA601 schreef:
1 Timoteus 6:10

Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

De hele context gaat over het gevaar van rijkdom

En zou daarom een baas niet meer mogen verdienen dan zijn personeel? Dat er gevaar aan rijkdom zit, betekent toch niet dat je in het geheel geen rijkdom zou mogen hebben? Het is namelijk niet zozeer het rijk zijn waar het gevaar zit, maar de manier van omgaan ermee. En om nu meteen ervan uit te gaan dat elke baas last van geldzucht heeft Verraste, verbaasde smiley ...misschien zijn er zelfs wel meer werknemers die daar last van hebben Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:35

MARIO216 schreef:
Eigen baas...hoeveel mag je verdienen t.o.v. je eigen personeel. Wat is genoeg geld verdienen.
Kortom we zitten in een crisis, dat denken we tenminste. Iedereen heeft het er over. Maar als we naar andere landen kijken doen we het niet slecht.
Is een basisloon niet genoeg, met boven op een extra'tje voor een bep. functie

Dat extraatje is toch aanwezig bij een baas? Zijn loon is veelal een stukje hoger dan dat van zijn personeel. Is dit geheel onterecht? Nee, want hij draagt ook meer verantwoordelijkheid voor zijn werk en dat van zijn werknemers. Natuurlijk kun je ook stellen dat een baas zonder zijn medewerkers zijn bedrijf niet kan runnen en dat daarom het verschil wel iets minder mag zijn...maar denk dat je dit bijvoorbeeld al zou kunnen bereiken door in elk geval al die bestuurdersbonussen eens aan te pakken. Het salaris kun je dan nog best met rust laten. Een baas meteen meergeld ten opzichte van zijn personeel ontzeggen, vind ik dus wel wat ver gaan, Mario.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 71 Volgende
Pagina 30 van 71