Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 20:10
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Dankdag was dus gisteren maar nog even een filmpje toe... ik moest even nadenken of het nou onder topic mooi filmpje hoort want de beelden zijn prachtig... maar ja er zit muziek bij...
http://youtu.be/IctAPJpE018#aid=P-Gxz47HYVg
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 7 november 2013, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 november 2013, 07:30
Onderwerp: Happy birthday!
|
|
|
![](http://img.xcitefun.net/users/2011/05/245897,xcitefun-happy-birthday-cakes-3.jpg)
Vandaag mag het Jans! Van harte gefeliciteerd en HAPPY NEW YEAR!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 6 november 2013, 07:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 november 2013, 15:49
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gedaan
![Knipoog smiley Knipoog smiley](http://www.christianmatch.nl/images/smilies/blink.gif) |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 5 november 2013, 15:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 november 2013, 12:33
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Huissie weer spik en span en de stapels enveloppen koppie kleiner gemaakt. Lekker....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 november 2013, 10:57
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
"Houd je hakken, hoofd en standaard hoog."
-Coco Chanel-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 november 2013, 07:39
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Schitterende zonsopgang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 23:21
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hoezo "we"?
Nou goed, bid ik ook voor jullie. Voor mooi weer ![Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden](http://www.christianmatch.nl/images/smilies/teeth.gif) |
Quote: | ROADY558 schreef: Van mij mag het hoor. Dat gezeur over het weer altijd.
Stel dat je diezelfde tijd zou benutten om iemand het evangelie te verkondigen. Of voor iemand te bidden... |
Dat dus.
Even ontopic zeuren... ik vind het maar kkkkoud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 18:23
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Zeg, lieve onweerbuitjes, regendruppeltjes en zonnestraaltjes, raken we zo niet een beetje off-topic hierzo?
*grinnik* ![Knipoog smiley Knipoog smiley](http://www.christianmatch.nl/images/smilies/blink.gif) |
Nou, niet helemaal hoor. Roady is de hele dag Online dus we verwachten vanaf nu stromen van zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:56
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Gelukkig ben je niet verplicht al dat gezeur te lezen. Of te reageren. Kun je mooi bidden in die tijd
Redactie CM |
amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 11:37
|
|
|
Hagel!
oh en onweer.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 3 november 2013, 11:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 21:55
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Waarom nu net de printer vastloopt (zeker vanwege Halloween ) op een moment dat ik dat niet kan gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 09:54
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluiterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging ![Verliefde smiley Verliefde smiley](http://www.christianmatch.nl/images/smilies/inlove.gif) |
Waar haal je zo'n gigant vandaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 22:28
Onderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
|
|
|
JANE410 schreef: | Bedoel je kinderen die buiten de boot vallen omdat hun ouders niet gelovig zijn? en hun kinderen dus niet gedoopt worden?
Maar die kunnen toch later als ze tot geloof komen zich laten dopen? |
Op eigen keuze. Ja precies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 20:07
|
|
|
Mij blijft het vaag en niet duidelijk en ik blijf zitten met al die kinderen die dan "buiten de boot" vallen omdat hun ouders niet voor de kinderdoop kiezen als dan de doop van zuigelingen een bijbelse doop zou zijn. Vroeger vond ik dat al niet eerlijk, nu ook niet.
Ik kan het wel zien als een verlangen van de ouders dat hun kind al vroeg in de wegen van Hem zal gaan en vind het mooi dat te midden van de gemeente een zegen over het leven van hun kind wordt gevraagd. Daarbij ook dat de gemeente daar getuige van is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 29 oktober 2013, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 07:28
|
|
|
ANNA415 schreef: | Handelingen 3:39 met iets meer context:
De menigte had berouw. Petrus legt dan de doop als vergeving van zonden voor, daarbij zeggend dat de belofte voor hen en hun kinderen geldt.
Het zou vreemd zijn dat Petrus dat niet zou zeggen. Als jood zijnde kende hij zo het verbond/belofte van God. (bij de joden dan door besnijdenis). Hij past niet zomaar dat gedachtengoed aan. Zie ook verderop in handelingen als Petrus in eerste instantie er niet zo veel zin in heeft op pad naar de heidenen te gaan (hand 10 & 11)
Dus voor hem was het heel normaal de belofte ook voor de kinderen te benoemen. |
En toch lees ik in deze teksten dat God hen riep, dat zij kwamen, berouw hadden en zich lieten dopen. Natuurlijk geldt het vergeven van zonden en de principes ook voor de kinderen, dat mogen zij weten en in opgevoed worden. Ik zie een groot verschil in het gedoopt worden als kind en in het gedoopt worden als volwassene. Ik heb beide gekend, natuurlijk als baby niet bewust. De doop door eigen keuze was voor mij een eindelijk begrijpen van wat God met dopen bedoelt.
Het Bar Mitswa is op 13 jarige leeftijd en gaat uit van bewuste actie van het kind. Ik kan me eerder voorstellen dat Paulus die leeftijd bedoelde dan een zuigeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 06:47
Onderwerp: Verlegen met mijn God
|
|
|
Zeker.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 29 oktober 2013, 13:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 06:29
|
|
|
JANE410 schreef: | Bij het volk Israël wordt het teken en zegel van Gods verbond gegeven door middel van de besnijdenis. De doop echter is het teken en zegel van het in Christus kruis en opstanding vernieuwde verbond met Israël en de volken. In dit genade verbond mogen wij en onze kinderen delen.
In de Bijbel staat: De Here sprak tot Abraham: Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn (Gen 17:7) Dit heeft ook Petrus gezegd op het pinksterfeest in Jeruzalem: Voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen die verre zijn, zovele als de Here, onze God, er toe roepen zal(Handelingen 2:39)
Zo wordt het in onze gemeente uitgelegd. |
Dan zie ik nog steeds niet de link naar kinderdoop in deze tekst, trouwens ook niet naar de doop op persoonlijke keuze...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 19:15
|
|
|
Onweer, regen en af en toe een flinke windstoot.
Wat een lichtconcert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:48
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Zo we zijn er weer ff ![Lachende smiley Lachende smiley](http://www.christianmatch.nl/images/smilies/smile.gif)
*zwaaiende smiley* |
Yeeeyyy!! zwaaiterugsmiley
En beterschap.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 28 oktober 2013, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 02:37
|
|
|
Momenteel windstil, de bekende stilte voor de storm?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:35
|
|
|
Kreet van de week:
En zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 08:38
Onderwerp: Verlegen met mijn God
|
|
|
Verlegen met mijn God
Ook ik kan wel als Strauss en als Renan en zoveel andere verlichte heren het vreemde fenomeen analyseren, de fabels en parabels van de man die door het koren liep in Kanaän.
Historisch is het ook wel te verstaan, de oude mythe kan men er in horen: een god wordt gaarne uit een maagd geboren, doet wonderen en sterft zoals het graan om als het graan weer op te staan.
Maar als ik door het pad naar voren schrijd en om mij heen de arme stervelingen, mensen zo dwaas als ik, de lofzang zingen: “O Heer, uw bloed roept voor altijd barmhartigheid, barmhartigheid”
dan ben ik niet verlegen met mijn God, dan is Hij vlak bij mij, dan weet ik zeker dat hij mij aankijkt uit de donk're beker, dan eet ik zijn genadebrood, dan leef ik van zijn dwaze dood.
Jan Willem Schulte Nordholt uit: God in gedichten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 12:52
|
|
|
Hij geeft het Zijn beminden in de slaap...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 00:13
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dan weet je niet of je moet lachen of boos moet worden Ach,iedereen heeft wel eens een sukkel getroffen.Eentje vroeg mij of ik nog wel rein( ) was en zo ja of ik dan wat kindjes wilde baren.Een ander zei onze date af omdat hij een nachtje was blijven plakken bij zijn vorige date(die was zo lekker strak zei hij,dat hij het niet kon afslaan ).En nog eentje vroeg of hij bij mij in mocht trekken en of ik dan zijn schulden af wilde betalen(2 weken na mijn negatieve antwoord woonde hij al samen met een cm-ster)
Gelukkig zijn er heel veel lieve,gewone,welwillende mannen die het niet uitmaakt of je 30 of 50 bent,of er wat hangt en je wat kilootjes meer meesjouwt en of je portemonnee wel goed gevuld is.Gewoon mannen waarbij je je goed op je gemak voelt,die je in je waarde laten! | 8
Sukkel is een goeie benaming... ik reken het goed. Overigens was hij degene die contact zocht, dus wist ie dat ik gescheiden was. Misschen was het de kift omdat ik antwoordde dat wintermaanden voor mij geen reden zijn. Verder moest ik, rijdend door Rotterdam denken aan het woord dat ik kort geleden hoorde en vanavond ook weer tegenkwam op de weg: verkeershufters...
Met een variatie op dat woord kunnen we misschien een nieuw topic openen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 25 oktober 2013, 01:16
|
|
Naar boven |
|
|