Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:51
Onderwerp: De wet
|
|
|
JOL252 schreef: | Okay.. ik denk het beter te gaan snappen wat je bedoelt met wedergeboorte vanuit de hel, effe tjekke: heb je het dan meer over de periode vlak na de dood waar je eerst volgens sommige interpretaties eerst door het vagevuur moet en dan daarna toch nog in de hemel komt? |
Precies, dat bedoel ik ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:50
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoe zie je dan dat bijbelgedeelte uit openbaringen, waarin de zielen onder de troon vragen; "HEERE hoe lang nog?" |
het voorgeborchte is een katholiek begrip, daar kwamen bv kinderen die bij de geboorte overleden waren en nog niet gedoopt.......die werden tevens ook in ongewijde grond begraven wederom omdat ze niet gedoopt waren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:49
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Nou...dat werd haar dus niet Hij had toch een drukte over leeftijd??? Weer niet goed.... De dames schrokken ook wel een beetje van zijn andere kant......
Als ik een boer mocht wegstemmen, dan wist ik het wel Misschien es een briefje naar Yvon.... |
Ik wist het ook wel Marianne,.......en ik snap ook wel waarom hij zijn levenslang al vrijgezel is......Zijn die vrouwen zo desperated vraag ik mij af?????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:37
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Nee; in de hel wordt niets meer geboren Willemijn. Daar is het afgelopen. |
Maar daarvoor heb je Bijbels gezien dan toch nog het vagevuur en voorgeborchte? Ik vind het maar een lastige materie het hele hel en vagevuur mysterie....nu kan je zeggen de Bijbel is daar duidelijk over maar dan nog blijft het een gegeven dat veel mensen als ze gaan sterven panisch zijn om in de hel te komen.....mensen waarvan ik denk: zo erg zou het toch niet wezen met ze????? En dat vind ik wel een verdrietig gegeven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:23
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
JOL252 schreef: | ]Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".
(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.
|
Ik las zaterdag in de krant een uitgebreid interview hierover, daar werd geschreven dat je soms meer aan herstelrecht hebt dan aan straffen.....en dat zelfs slachtoffers zich niet druk maken over de hoogte van de straf maar meer erkenning zoeken voor hun rol als slachtoffer.......Andersom gebeurd natuurlijk ook, voor sommigen is geen straf te hoog..... Je moet niet kwaad met kwaad vergelden schreef men. Sluit duidelijk niet aan bij de VVD leus: meeleven met slachtoffers en niet met daders, die dus duidelijk niet erg liefdevol kijkt..... Het gaat er dus om-volgens dat stuk- dat je beter de band kan herstellen tussen dader, slachtoffer en samenleving die door de misdaad kapot is gemaakt......
Maar komt het er ook niet op neer wat jij ons probeert te vertellen? Dat hoe groot de daad ook is en altijd ruimte moet zijn voor hoop? Denk ik weer even aan de doos van Pandora....dat je nooit iemand zijn laatste stukje hoop mag ontnemen? Maar dat kan natuurlijk ook een vrij lastige opdracht zijn als je wat aangedaan is ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:16
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dat klopt Jol. De ervaring op zich was heel verhelderend en daar heb ik veel van geleerd. In eerste instantie dacht ik te weten waarom God mij deze ervaring gaf; daar kwam later een tweede reden bij. En nog later weer. De impact van deze ervaring blijkt vele malen groter te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Vandaar dat ik zeg; wellicht dat ik in dit leven niet helemaal ga bevatten waarom God mij dit precies allemaal heeft laten zien.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk? |
Maar ben je dan wedergeboren in de hel? dat is niet zo'n rare vraag want binnen de theologie is daar discussie over of je altijd in de hel blijft of dat er ook kans op herstel is? Misschien is deze vraag ook niet in het aardse leven te bevatten hoor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 14:58
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik ken deze uitleg alleen vanuit het satanisme en voodoo praktijken. Daar is het een inwijdingsritueel wat weliswaar 'wedergeboorte' heet, maar wat gebaseerd is op dierenoffers uit o.a. Leviticus. In werkelijkheid wordt de persoon die dit ondergaat ingewijd in het satanisme. |
Maar hoe verklaar je dan je eigen verhaal over de hel???? Jij bent er geweest en toch ook wedergeboren????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 14:57
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Weet dat mijn ma altijd foeterde op de zwijnenstal in mijn slaapkamer En nu was ik nog heilig vergeleken bij vriendinnen
Tja het is helemaal goedgekomen hoor, laat ze even een poosje in de kraamzorg gaan dan leer je wel een huishouden bestieren Tis mij tenminste goed gelukt
En ja tot volle tevredenheid van m'n ma |
je ruimt vast op als je weet dat je moeder komt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 12:58
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Als er iemand over Yoga begint dan is Shannita die de woord in de mond neemt we weten in hoe je daar tegen over staat als Willemijn het niet als kwaad en occult zien. Daar is een slotje op gekomen bij de topic christen en yoga door CM redactie.
Laat je als christen je niet op jutten om ermee in te haken Chatlium, Carmen en wie dan ook want dat is precies wat de duivel wil dat er strijd worden gevoerd.
Christian Match is een christelijke site met christelijke inhoud hoort dat erbij. Kan je niet achter staan na de C van Christelijk waarom zit je hier dan op deze site.
We mogen getuigenis geven alleen wil men het letter niet horen of zien word men meer blind en doof. Christus ziet het hart aan van de mens.
<><
Zwaan |
Dat \zeg je mooi Zwaan: God ziet het hart aan van de mens........en niet de mensen zien dat aan........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 12:48
|
|
|
FREEDOM929 schreef: | Absoluut, Jezus wijst zelf ook op de hel. Ik geloof niet in een alverzoeningstheologie. |
Is dat zo.....ik heb geleerd dat het Hebreeuwse woord van hel Sjeool vertaald wordt naar graf...... En hel heeft ook wel de betekenis van opnieuw geboren worden.........je kan er dus veel kanten mee uit.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 12:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik schreef dat ik het me afvroeg. Je komt wel over als iemand die de bijbel niet zo belangrijk vindt voor je dagelijkse leven. En jij vogelvrij verklaard? Vreemde voorstelling van zaken Willemijn. Ten eerste heb jij je persoonlijk betrokken in de discussie over yoga. Er was een algemene discussie gaande en die heb je naar jezelf toegetrokken. En je bent ook degene die voortdurend de discussie gaande wil houden en dan ook graag als slachtoffer. En je bent door niemand vogelvrij verklaard. En je veroorlooft daarmee ook, dat je anderen mensen kunt aanvallen. En dat is niet tegenover mij alleen, ik kan me een bijdrage herinneren, waarin je een ander drie keer beledigt. Ik heb niet gereageerd op je bijdrage over bovennatuurlijke zaken. Dus ga dat nu niet gebruiken. Ik ging in op je litanie van klachten hoe je behandeld bent. Dat je er dan maar heel gemakkelijk overheen stapt hoe je anderen beledigd hebt vind ik buitengewoon laag. |
Je moet je niet zoveel afvragen Chatuliem..... en niet zo veel invullen want je slaat de plank wel erg mis steeds..heel misschien jezelf eens spiegelen wat jij allemaal doet en zegt? En verder heb ik geen zin meer om met jou in discussie te gaan, is volstrekt zinloos en kansloos...dus ik wil je vragen mij ook niet meer lastig te vallen met al die verhalen over mij wat jij je afvraagt....... En ik zou het ook op prijs stellen als ik in de chatbox in een serieus gesprek heb over genade jij er niet de hele tijd tussen schrijft dat ik de Bijbel niet lees en ken, hoewel ? Ik negeer het gewoon.... Het twaalfde gebod stel ik wat jou betreft in werking........als jij dat ook doet hebben we geen last van elkaar.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 17 september 2012, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 12:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Yoga was een ander topic.... Mogelijk om daar misschien heen te gaan???? |
We hebben het toch helemaal niet over yoga? Of mis ik nu iets???? Ik reageerde op een opmerking over iets boven natuurlijks maar dat heeft toch niets met Yoga te maken?????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 17 september 2012, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 12:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik ook...maar tevens mis ik ook niets!!! Ik kijk namelijk niet... |
Dan weet je niet wat je mist!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 12:02
|
|
|
[quote=SHANITA130]Zo is dat Shanita, en God rekent gelukkig naar zijn maatstaven en niet naar die van de mensen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 17 september 2012, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:58
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ssssssssssssssssssssst zeg dat nu niet, was net zo lekker rustig. |
Ik was juist blij dat hij erover begon...... Zou Visser ook kijken?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst ben jij degene die iedere keer over het onderwerp begint. En ook in dit geval is het weer helemaal off topic. Ten tweede beschuldig je mij ervan dat ik niet open sta voor een andere mening. In de meeste gevallen doe ik dat wel, tenzij de Bijbel daar heel duidelijk over is. Maar vreemd genoeg vind jij dat niet voldoende. Je verwijt me zelfs van smijten met bijbelteksten. Als je op een christelijke site zit, is het heel gewoon dat je af en toe de bijbel op slaat. Voor veel mensen is dat de basis van hun geloof. Maar jouw houding verbiedt andere mensen om uit het Woord te citeren. Terwijl daar het antwoord ligt, nl. begeef je niet in occulte zaken. ik veroordeel je niet Wmijn. Dat heb ik vaker gezegd en dat meen ik. Wat ik echter wel veroordeel is je houding tegenover andere mensen die wel bijbelgetrouw willen zijn. Die worden door jouw gedrag zo'n beetje vogelvrij verklaard. Je zegt, dat iedereen een verschillende interpretatie heeft over de bijbel. Over bepaalde teksten en theologieën ben ik het met je eens. Waar ik het niet mee eens ben, is dat dat een vrijbrief is om de bijbel maar aan de kant te leggen. Interpretatie impliceert ook dat je het kent. Ik heb nog nooit gezien of gemerkt wat je precies over de bijbel denkt. Ik vraag me echt af of je die wel ooit gelezen hebt.. |
nee Chatuliem de Bijbel heb ik nog nooit gelezen, ik ken ook geen Hebreeuws en ik zuig alles wat ik zeg maar uit mijn duim......ik heb jaren theologie gestudeerd en dus absoluut geen Bijbelkennis opgedaan.....volgens jou dan......hoe beledigend kan je zijn???????? Het gaat mij er meer om wat mensen zelf denken over een bepaalde tekst en hoe ze die interpreteren en je moet niet te pas en te onpas -inmijn ogen- met Bijbelteksten wapperen maar dat komt natuurlijk omdat ik de Bijbel niet ken of een hele smalle Bijbel heb? Fijn, weet ik dat ook weer.......jammer dat het onzin is wat je schrijft..... En nee, ik ben de afgelopen tijd niet vogelvrij verklaard want al die aanvallen waren in de naam van de Bijbel toch? Dus geheel gerechtvaardigd????? Wat ik als kritische vraag stel vind jij een aanval........maar andersom vind je het wel terecht? En als iemand het over bovennatuurlijke zaken heeft mag ik toch wel vragen of dat niet occult is? Of kom ik dan te dicht bij?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 17 september 2012, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:35
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Ik heb eens een film gezien Die Weisse band en die liet zien dat kinderen die vroeger zo met de hel en verdoemenis zijn opgegroeid later de Hitlers werden van Duitsland......ik zeg het nu even simpel maar het was een heel indrukwekkende film......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:22
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | das heel verschillend ligt aan het kind |
Roelande, mijn dochter ging verleden jaar backpacken en kwam nog een weekje bij mij wonen omdat ze haar woonruimte verhuurd had......Een windhoos door mijn huis.... Kom gezellig beneden inpakken betekent dat je met je bord op schoot moet eten omdat alles rondgezaait ligt omdat je nu eenmaal niet je hele leven in je backpack kan doen en dat wel wilt.........kom ik thuis uit mijn werk is het een gezellige boel met vriendinnen die afscheid komen nemen maar helaas hun kamerbewoonmanieren ook meenemen.........en zich aardig thuis leken te voelen in mijn huis........ Toen zij terug kwam was ze er weer een week maar toen was ik veel te blij dat ze er weer was dus toen keek ik wat milder...... Maar.....het was wel gezellig......enne zij was toen 24......dus Hannah, je hebt nog even....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:16
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ik heb er eentje bij die was zo'n smeerpoets had een bordje zwijnenstal op zn deur geplakt. Hij was al in de 20. Kocht een huis Ging samenwonen Toen ik daar voor de 1e keer kwam zei hij; ma je schoenen uit we willen het hier netjes houden!! HAHA ik wist niet wat ik hoorde |
Dat is heel herkenbaar!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:15
|
|
|
Ik denk elkaar respecteren, ene vergeeft wel, die en die redenen, of zegt de redenen niet voor privacy, en de ander vergeeft iets niet. kunnen totaal andere verschillende situaties zijn, en mensen voelen en zien dingen ook anders, komt er ook bij. Er is voor beide wat te zeggen.
Maar niet naar de letter, ja er staat dit, dus dat, neehee, staan voor alle gevallen teksten voor en dingen voor te zeggen. En het moet niet zo zijn dat een ander dat hier effetjes gaat bepalen voor een ander.
Net als met dat yoga, Occult roept een enkeling, hele vervolgingen, beschuldigingen alsof diegenen een kleuter is, en dan nog doe je zo niet is mijn mening, je berooft dan iemand van zijn integriteit wat nog veel erger is dan yoga.(voor zover yoga dan erg zou zijn natuurlijk), iig wat heel erg is....
Stel, je denk echt tis occult, dan heeft één keer iets duidelijk erover
zeggen, als zijnde je mening, veel meer indruk als dat doorjengelen
Een waar woord spreek je daar Shanita.....Jij begrijpt het!
En wat de hel betreft: mensen denken te weten dat anderen in de hel komen, wij moeten niet de fout maken om voor God te denken en te praten om de simpele reden dat wij niet weten wat God met ons voorheeft...............we suggereren als mensen graag van alles en baseren dat dan op Bijbelteksten die we zo lezen dat het ons uitkomt.......en nee, wij kunnen gelukkig niet bepalen voor de ander of die in de hel komt.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 17 september 2012, 11:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 11:12
|
|
|
[quote=CARMEN073]
Bovennatuurlijk klinkt mij erg occult in de oren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 08:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | op welke leeftijd is dat over, willemijn? |
Nou eh, ken je het verhaal nog over mijn dochter en de windhoos in mijn huis??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gezien alle reacties was de uitzending vanavond maar niks , denk ik. |
Nee hoor Visser, ik heb uiteraard gekeken...... Ik vind Jacob zo leuk, die bij homoboer Willem gaat logeren..... En Aad...pfff ik snap niet wat die vrouwen aan hem vinden.....hij bekijkt ze op de kookkunsten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , heeeeeeeeeeeel herkenbaar. Liefst tot 12 uur op bed blijven liggen en te beroerd zijn om een stofzuiger door het huis te halen, laat staan z'n eigen kamer op ruimen. |
Klopt Visser, want dan moeten ze weer ALLES doen.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:03
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nou......hij IS niet lief.......echt niet,zijn leven draait om luieren en geld.........maar hopelijk komt dat ooit.........(sorry,ik zeg het gewoon eerlijk,ik geloof er nl. niks van dat ik de enige ben die dat zo ervaart ) |
Nee hoor......ze zijn gewoon hoogst irritant.....maar gaat over geloof me....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 22:19
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JANS221 schreef: | dan weet je meer als ik! |
Ik mag toch hopen dat je weet en leest wie je voor je hebt als je je scherm opent???????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 22:02
|
|
|
JANS221 schreef: | Helaas, ik hou het voor me! |
Ik weet het denk ik wel......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:43
|
|
|
JANS221 schreef: | Zal ik je dat in een prive-mail vertellen? |
Als je het hier neerzet vertellen ze het ook niet verder hoor.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:37
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja dat bedoel ik ik denk dat we hetzelfde bedoelen en het om de een of andere reden anders noemen
|
Klopt tot die conclusie kwamen wij ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:31
|
|