ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een knuffel voor Dreeke en zijn nieuwe vlam!

Enne voor als ze nog meelezen als ex-lid: voor Arienne en Mar...of eigenlijk vooral voor hun respectievelijke kinderen Rinze en Hadassa, die gisteren bericht hebben gehad dat ze geslaagd zijn!

Ook voor alle andere ouders van kinderen die geslaagd zijn een knuf!
En vooral toch ook voor hen die hun kinderen moeten troosten wegens het niet slagen!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 17 juni 2010, 09:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:11
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?

MARIJAN072 schreef:
Ik kijk uit naar 6 weken zomervakantie! Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Maar 'k moet nog wel over een 'berg' heenkijken, voor het zover is.

Die berg kun je samen overheen lopen, Marijan (zie 'Zak over je hoofd'Knipoog smiley)

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 juni 2010, 15:13
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:10
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd

Verstoppertje is een leuk spel...maar ik doe er niet meer aan mee Knipoog smiley
Ben gewoon mezelf, al is dat misschien niet voor iedereen (inclusief mijzelf) altijd even prettig.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:05
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?

@Marijan
Het is toch vrij feitelijk te laten zien dat de C-partijen niet direct heel standvastig zijn geweest en dat ze daarop ook afgerekend zijn de afgelopen verkiezingen. En ja, zoals al eerder ook door mij aangegeven, Wilders zal moeten laten zien hoe recht zijn rug is als hij in een regering zit. Water bij de wijn zal er altijd komen als je met andersdenkende partijen samen een regering vormt. Het is dan de kunst om wel je eigen idee ook steeds weer duidelijk te maken en niet zozeer in je gedachtengoed mee te gaan met de stroom, wat bij de C-partijen nog wel eens zo lijkt te zijn.

Als ik dan ook nog eens zie dat het CDA een directe uitnodiging om samen te spreken vanuit de PVV vooralsnog afwijzen, terwijl het direct met elkaar om de tafel zitten juist kan leiden tot snelle overeenstemming en dus daadkrachtig regeren, wat we nu juist nodig hebben, zoals ook de VVD bij monde van Rutte al voor de verkiezingen heeft duidelijk gemaakt. In die zin is de afhouding van het CDA een duidelijk vertragende factor.

En nee, ik ben niet enkel aan het klagen, maar regeer daadwerkelijk mee (op lokaal niveau in een steunfractie...en nee niet van PVV of de C-partijen). Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 juni 2010, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 21:01
BerichtOnderwerp: symbolen dragen

GVB mag kruisje weigeren

Vervoersbedrijf GVB mag het dragen van een ketting met kruisbeeld over de bedrijfskleding verbieden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam vandaag bepaald. De kantonrechter deed december vorig jaar dezelfde uitspraak.

De rechtszaak is naar aanleiding van de ketting met kruisje van de christelijke tramconducteur Mickel Aziz. GVB verplichtte hem in december 2009 de ketting onder zijn bedrijfskleding te dragen. Het vervoersbedrijf wil namelijk een zakelijke, uniforme en professionele uitstraling van de bedrijfskleding. Aziz weigerde uit liefde voor zijn geloof.

Aziz nam een advocaat in de hand en de rechtszaak kwam op gang. Die ging vooral over de Algemene wet gelijke behandeling, want moslima-conducteurs mogen wel een hoofddoekje dragen. Het gerechtshof laat weten dat die wet niet is overtreden, omdat de GVB speciale hoofddoekjes heeft in dezelfde kleuren als het uniform en met het logo van het vervoersbedrijf. Zodoende is het islamitische kledingstuk niet in strijd met de professionaliteit die de GVB wil uitstralen. Dat is anders bij de ketting met kruisbeeld.

Bron: IKON

Toen ik de kop las, schrok ik best even...maar als je dan uiteindelijk leest dat iemand zijn hanger nog wel mag dragen, alleen niet te openlijk met bedrijfskleding aan, dan kan ik me daar wel in vinden. Ja, ik vind het ergens wel jammer, want ook mijn hanger zal moeten verdwijnen onder de kleding dan, terwijl ik de ketting volbewust draag. Maar ach, het is en blijft maar een simpele hanger die vooral voor de drager zelf betekenis heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 19:49

PIETER649 schreef:
Jammer dat dit topic een abortustopic is geworden.
Jammer dat de kritiek die ik heb op christenpolitici niet besproken word doordat ik schijnbaar een verkeerde spiegel heb gebruikt.
Jammer dat men hier bozer is op de spiegel dan op degenen die ik ervoor heb gezet.
Jammer dus dat een discussie op het feitelijk functioneren van christenpolitici onmogelijk is hier.

Jammer hoor.

Gewoon nog een keer proberen, Pieter. Knipoog smiley

• De C-partijen hebben laten zien van water bij de wijn te houden.
  • De C-partijen lijken nogal eens hun beschermde status (christelijke wortels Nederland) als logisch statussymbool te zien, waar niet aan getornd mag worden, behalve door hun zelf.
  • Wilders is behoorlijk standvastig, 'drinkt' pure wijn...

Ziehier een reden van de huidige verkiezingsuitslag?! Coole smiley met zonnebril
Ben het dan wel niet zomaar met Wilders eens, maar er valt ook van die mensen iets te leren. Misschien moeten de C-partijen daar wat mee doen??? Knipoog smiley

Ook in de formatiebesprekingen denk ik dat de C-partijen en Wilders een duidelijk verschil laten zien: de C-partijen wensen niet in te gaan op de uitnodiging om direct met VVD en PVV om tafel te gaan, terwijl dit voor de voortgang wel handiger zou zijn. Ergens weer een voorbeeldje van verstoppertje spelen van de C-partijen, waar juist helderheid gewenst is.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 15 juni 2010, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:55
BerichtOnderwerp: In vuur en vlam?

Quote:
En gij hebt verdragen, en hebt geduld; en gij hebt om Mijns Naams wil gearbeid, en zijt niet moede geworden. Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde hebt verlaten. Gedenk dan, waarvan gij uitgevallen zijt, en bekeer u, en doe de eerste werken; en zo niet, Ik zal u haastelijk bij komen, en zal uw kandelaar van zijn plaats weren, indien gij u niet bekeert.

Bron: Brief aan de engel van de gemeente van Efeze, Openbaring 2:3-5

Uit deze tekst uit een andere brief uit de Openbaring aan Johannes blijkt mijns inziens dat die eerste liefde wel degelijk de toegewijde, enthousiaste overgave is. Wat betreft de vergelijking met verliefdheid die overgaat naar liefde en trouw: in liefde en trouw zit hetzelfde stukje toewijding en overgave als bij de eerste liefde/verliefdheid.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 15 juni 2010, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:44

TESSYBEAR731 schreef:
Back ontopic...
Ik vind Wilders nog steeds een belabberd voorbeeld Zieke smiley

Een belabberd voorbeeld waarvan?
Want dit topic is juist gestart om te signaleren dat de C-partijen een behoorlijke dreun gekregen hebben tijdens de laatste verkiezingen en dat dit wel eens te maken kan hebben met de veelheid water bij de wijn. Dit wordt door de openingsposter neergezet tegenover de meer pure wijn van Wilders. En ja, dan mag je misschien niet echt van het soort wijn houden dat Wilders schenkt, maar het smaakt in elk geval puurder dan een aantal zaken waar de C-partijen zich voor hebben ingezet de afgelopen periode. Als de PVV aan het bewind komt zal blijken hoeveel water er in de Wilderswijn terechtkomt...maar op dit moment klopt de stellingname in de beginpost denk ik wel.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:12

PIETER649 schreef:
tja Zing, dat klopt.
maar sommige mensen willen en kunnen niet lezen, zowel op het forum als gewoon de krant.
en dan krijg je dat soort opmerkingen.

overigens gaat het NU al off topic, jammer

Offtopic gaat het niet, Pieter. Er wordt immers doorgegaan op 1 bepaald punt waar Wilders volgens een enkeling voor staat... En ja, terecht merk je op dat dit niet direct het punt is van Wilders zelf, maar de uitleg die de buitenwacht aan zijn punt geeft. En ja, daar lijkt een bepaalde kring met een bepaalde beschermde status in dit land (zoals de christenen) wel goed in te zijn als het om andersdenkenden gaat, zeker als ze het idee hebben dat hun eigen beschermde status in gevaar is. Ik denk dat dit ook wel iets is waar de C-partijen ergens op afgerekend zijn bij de laatste verkiezingen...

...al doet Wilders in zekere zin wel hetzelfde met zijn aanpak van de islam. Maar ja, die hebben in NL geen enkele beschermde status, waar het christendom dat wel heeft door de christelijke achtergrond van ons land.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:01
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

CHATULIEM619 schreef:
Misschien heb je dat niet bedoeld, maar je schrijft over een christelijk sausje, dat geeft mij de indruk dat het alleen maar iets oppervlakkigs is, iets aan de buitenkant alleen. Terwijl in mijn ogen het christelijk geloof de basis vormt van de opvoeding. Daarbij is zowel een rol weggelegd voor de ouders als wel voor de school. Op de basisschool begint het en vooral op de middelbare school heeft het een heel belangrijke functie. Een kind kan nog niet onderscheiden, en waarom zou je ze dan moeten confronteren met verschillende normen en waarden.

Het sausje kan ook bekeken worden als uiteindelijke smaakmaker. Kwijlende smiley Dan is het dus meer dan iets oppervlakkigs. Dat een school een rol speelt in de opvoeding, is helder. Maar of dit persé de rol moet zijn van normen-en-waardenbepaler? Dat blijft in mijn ogen toch echt het gezin zelf! Bovendien zal een kind hoe dan ook wel geconfronteerd worden met verschillende normen en waarden, aangezien het kind omgaat met andere kinderen op velerlei manieren.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 juni 2010, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:58

LEANNE226 schreef:
Krijg ik weer afdankertjes?
The story of my life........ Twijfelende smiley

Jouw verhaal is te vergelijken met het verhaal van het NL elftal Clown smiley
Afdankertje van de tegenpartij die de winst min of meer bepaald heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 09:47
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

PIETER649 schreef:
gisteren leuke wk start.... 4-0 tegen de aussies Lachende smiley

Toch beetje Duitsland-Nederland met Verbeek aan het roer...
...oranje krijgt meer en meer een zwart randje (zie Nederland-Japan) Clown smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 juni 2010, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: WK-gekte

PEACEDOVE820 schreef:
Prachtige vissen hoor does
Clown smiley

Vind ik ook, Peace Knipoog smiley
En ja, Does vond de film ook geweldig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 12:51
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

TESSYBEAR731 schreef:
Toch vind ik dit een heel moeilijk gezegde:

Ik ben een beetje grieperig dus misschien trek ik het me te veel aan, maar dit gaat niet lukken! Je kunt iemand nog zo lief hebben, als mens zijnde zul je altijd tegen dingen aanlopen.
Als ik dit soort dingen lees krijg ik altijd ineens weer het idee gefaald te hebben, want blijkbaar heb ik dus toch niet hard genoeg mijn best gedaan om mijn huwelijk te behouden...
We zijn allemaal verschillend, nooit zullen we iemand vinden die exact als ons is...(en das denk maar goed ook)...en daarom is het gewoon een kwestie van geven en nemen. Want onvoorwaardelijk van iemand houden betekent inderdaad ook je eigen grenzen aangeven, eerlijk en rechtvaardig zijn. Maar een partner reageert daar niet altijd op zoals de bedoeling zou zijn...en dan? Onvoorwaardelijk liefhebben is één ding, maar het in de praktijk goed tot uiting brengen een andere...

Iemand liefhebben die niet aan alle voorwaarden voldoet betekent niet dat je persé alles in iemand moet accepteren. En dus ook niet dat je jezelf meteen als tekortkomend moet zien. Want ja, eigen grenzen zijn ook van belang om te beschermen, ook in onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde moet namelijk wel wederzijds zijn om werkelijk tot uiting te komen...en daar schort het veelal aan in de intermenselijke relaties.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 12:45
BerichtOnderwerp: WK-gekte

Eerste verlies op WK voor Nederland een feit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:42

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat ervan uit dat het onderwijs waardenvrij zou moeten zijn. Dit is echter totaal niet het geval. En het is alleen maar goed, dat we in NL de gelegenheid hebben om de kinderen volgens onze waarden op te voeden.
Onderwijs is per definitie het doorgeven van waarden en normen. Want hoe denk je dat geschiedenisles of aardrijkskunde waardenvrij gegeven kan worden? We geven automatisch onze kijk op het koningshuis door of onze kijk op de aarde..........
En wat denk je van biologielessen? Of, onze kijk op seksualtieit? Het is m.i. heel noodzakelijk niet alleen de lichamelijke aspecten centraal te stellen, maar ook andere aspecten hiervoor te benaderen...
Als er geen christelijk onderwijs meer zal zijn, zal de waarde hiermee verloren gaan.

Die waarde blijft nog steeds bestaan als we thuis het christelijke sausje blijven opdienen! De thuisplek is bij uitstek de plek om waarden en normen door te geven. School is meer de plek waar je leert dat er ook andere waardenpatronen bestaan.

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 13 juni 2010, 10:43
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:40
BerichtOnderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...

MARIEKE897 schreef:
zelf op de scholen vragen ze naar geboorteland van ouders van de kinderen...
en de Wet Samen was ook daarvoor...en die was NIET ingesteld door de pvv.... Engeltje smiley

Het is inderdaad al jaren praktijk om op allerlei manieren mensen positief te discrimineren om zo juist te voorkomen dat er veel klasseverschil zou kunnen ontstaan tussen zwart en wit en rood en geel. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:36
BerichtOnderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...

CHATULIEM619 schreef:
goed Marieke, onderzoeken. Het partijprogramma vermeldt het volgende: Ehnische registratie van iedereen, inclusief de vermelding "Antiliaan". Wat is nu het grote verschil met de andere registraties, dat het hier gaat om welk ras je bent. En dan gaan we idd de kant op van rassenleer. Op mijn paspoort zou dan komen te staan blanke. Op een ander: neger.

Er is al even aan gerefereerd, maar wat is het verschil met nu? Als er op je paspoort staat dat je geboren bent op de Antillen, dan is deze registratie die nu wordt voorgesteld door de PVV er toch al?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:30
BerichtOnderwerp: Dopen?

Willie, ik hoop dat je een mooi moment mag beleven vandaag! Laat het een krachtmoment zijn voor de toekomst, welke je kunt gebruiken op momenten dat je het moeilijk hebt!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:26
BerichtOnderwerp: Vervlogen dromen

1. Dromen komen niet uit.
    Gewoon lekker blijven dromen! En ja, daarbij is het goed om je niet teveel op één droom te richten, maar open te staan voor meer dan één droom. Wie weet, zitten bij die andere dromen dan net wat tussenstapjes om toch die ene droom ook te realiseren. En anders heb je iets om in elk geval naar te blijven streven...terwijl je probeert om gewoon met de dag te leven en te genieten van wat je wel hebt. Want er is vaak al genoeg om te genieten, waarvoor mag gelden "tel uw zegeningen een voor een". Dromen zijn mooi, maar nog mooier is dat wat je al hebt!

2. Doelen blijken te hooggegrepen.
    Bij het streven zoals dat bij 1 genoemd is, is het wel goed om te bedenken hoe realiseerbaar bepaalde zaken zijn. Zoals daar ook al aangegeven, is het goed om te bedenken of er tussenstappen zijn die je ook al een stuk geluk en/of rust kunnen brengen en die beter haalbaar zijn vanuit de huidige situatie. Zo voorkom je frustratie.

3. Omstandigheden frustreren.
    Bij het genieten van wat je hebt en het proberen andere dingen te realiseren kun je alsnog tegen bepaalde frustraties aanlopen. Dit wordt veelal gevoed door bepaalde omstandigheden, waardoor je focus even afdwaalt. Jezelf herpakken is dan niet altijd even makkelijk. Ik merk zelf dat het dan vooral belangrijk is om echt te blijven zien wat je wel hebt en je drijfveer vooral ook te blijven herkennen en onderzoeken. Want je drijfveer bepaalt al een groot deel van je rust, van je geluk op je levensweg!

Leven blijft een ontdekkingstocht. Een ontdekkingstocht waarin je steeds weer op zoek moet gaan naar de juiste koers. Want er wordt van vele kanten aan je getrokken, zowel van binnenuit als van buitenaf. Het stormt nogal eens in een mensenleven. En dan hebben we nog wel eens last van dezelfde angsten als de discipelen toen zij samen met Jezus op het meer voeren in een storm. Het is dan de kunst om niet die angst de drijfveer te laten worden in ons leven. Als we uiteindelijk toch uit koers raken, is het belangrijk om vooruit te kijken om te zien hoe we de koers weer op kunnen pakken...ofwel zoeken naar nieuwe uitdagingen, want die zijn er altijd genoeg!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:05
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

CARIN303 schreef:
Pfff......mooie gedachte maar gaat mi. niet op voor een liefdes relatie.

In de laatste zin van de door Jonathan aangehaalde woorden staat mijns inziens een kernboodschap die voor élke relatie geldt:
JONATHAN890 schreef:
Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.

En ja, een dergelijke liefde moet groeien, wat begint bij het zijn van een kennis, vervolgens kan doorgroeien naar vriendschap en dan mogelijk naar een partnerrelatie. Deze laatste stap moet inderdaad niet persé bij voorbaat al de inzet zijn, anders loop je zeker de kans iets moois voorbij te lopen...

Zo is de eerdere reactie van Annette die je aanhaalt een praktische invulling van de in de laatste zin van Jonathan zijn reactie verwoorde kernboodschap:
CARIN303 schreef:
Ik vind de reactie van Anette erg mooi, leer elkaar eerst maar kennen zonder druk van "zit er een relatie in", vriendschap is mooi en heel bijzonder.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 18:29

Zo! Na de baggerwagen even een ander spoor. Knipoog smiley

Ja, natuurlijk is het ergens mooi dat er bijzondere scholen zijn voor bepaalde levensbeschouwingen. Maar of dat altijd de weg is??? Als we bijzondere scholen af zouden schaffen, dan is er nog steeds alle ruimte om kinderen een en ander mee te geven vanuit jouw levensovertuiging. Dit kan thuis en via de kerk. Daar is voldoende potentie om kinderen mee te nemen op de weg van jouw levensbeschouwing. Op school kan dan vooral ingestoken worden op algemene ontwikkeling, waar school toch in eerste instantie voor bedoeld is.

En nu waarschijnlijk met Maris en Pieter de baggerwagen weer tegemoet zien Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 09:19
BerichtOnderwerp: Christelijke politiek partijen

MARIO216 schreef:
Oke, dan maar even een serieus onderwerp. Heeft het zin om drie verschillende christelijke partijen te hebben. Waarom niet niet een partij zoals in Duitsland? Eigenlijk hebben we het over dezelfde GOD en de grondgedachte.
We staan toch in principe sterker tegenover de buitenwereld. Dat moet toch kunnen anno 2010?

Heeft het zin om meerdere verschillende socialistische partijen te hebben? Waarom niet 1 partij?
Heeft het zin om meerdere verschillende christelijke gemeenschappen te hebben? Waarom niet 1 kerk?

Klinkt misschien wat flauw, maar ik denk dat de essentie van al deze vragen dezelfde is. En ja, het zou mooi zijn als je meer eenheid weet te creëren. Maar tegelijk is het ook wel prettig om keus te hebben als mens...om zo een plek te vinden waar ieder zich thuis kan voelen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 09:15
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

CHATULIEM619 schreef:
Juist in dit onderwerp komt de aloude discussie naar boven tussen de socialisten en de liberalen. Socialisten willen alleen maar beschermen, liberalen willen mensen opvoeden tot zelfstandigheid, zodat hulp van buitenaf niet meer nodig is.

Er zijn ook nog socialisten die willen beschermen op weg naar zelfstandigheid...ofwel willen opvoeden tot zelfstandigheid. Ik denk zelfs dat de meeste (alle?) socialisten dit wel willen. Verschil van idee zit hem niet in het niet willen helpen naar zelfstandigheid, maar de invulling ervan. Liberalen laten meer aan de markt over...en het is voor mij echt de vraag of dit de juiste weg is...vandaar dat ik me toch meer socialist voel...al voel ik mij bovenal schepsel van God: mens onder de mensen om elkaar tot steun te zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:04

SANDRA206 schreef:
Boze smiley

.....zeg Henk zit jij er al weer tussen Clown smiley
nou vooruit dan knuffen we samen Pieter terug
....misschien wel wat overweldigend voor m op 1 avond.... Clown smiley

Ach San...alles went voor een vent Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:19

PIETER649 schreef:
ff een heel grooote knuf voor mijn liefe vriendinnetje Sandra... gewoon omdat jij lief is Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Hey Pieter...jij zelfs de weg gevonden van de knuffel Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Een dikke knuffel dan voor jou Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: Dopen?

Ik denk: volg je hart! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:16
BerichtOnderwerp: P.U.S.H. - Pray - Until - Something - Happens

Bidden tot er iets gebeurt...
Dan zou je snel uitgebeden zijn,
want er gebeurt altijd wel wat Clown smiley

Verder sluit ik me wel aan bij de boodschap om je te blijven richten op God, hoe duister het soms ook om je heen lijkt. Maar ja, eenvoudig is dat niet...

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 9 juni 2010, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:11
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

TESSYBEAR731 schreef:
Dan is ons referentiekader dus net iets anders, ik vind het op zo'n moment namelijk wel degelijk een veroordeling...zeker wanneer je er vanuit eigen ervaring reden toe zou hebben. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dus vel je op zo'n moment een oordeel over iemand die je helemaal niet kent, vanuit eigen perspectief.

Kijk, jij gaat ervan uit dat je de persoon niet kent. Aangezien ik ervan uit ga dat je vermoed dat de ander er niets mee zal doen omdat dat eerder gebeurd is, hebben we het over een ander verhaal. Knipoog smiley De casus zoals die gesteld is, gaat volgens mij uit van voorkennis over de doorrijder...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

TESSYBEAR731 schreef:
dat klopt! Het hangt helemaal af van wat je ermee doet. Maar wanneer je er dus wel wat mee doet...zoals meteen de politie bellen om je er van te voren (vooroordeel) van overtuigt bent dat vermanen niet gaat werken bij iemand die zo aso is om na een botsing door te rijden zonder bericht achter te laten...was het vooroordeel dus wel degelijk de bron van de veroordeling...
wat dus aanvankelijk enkel een vooroordeel was, werd een veroordeling toen je besloot ernaar te handelen...

Ook dan is er niet persé sprake van veroordeling in mijn ogen. Oké, je ontneemt iemand wel een mogelijk leermoment...maar wellicht heb je daar vanuit ervaring wel reden toe... of je dat dan meteen veroordeling moet noemen???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 71 Volgende
Pagina 29 van 71