ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:35
BerichtOnderwerp: Pesten...

MARITIME853 schreef:
I now, pesten en treiteren wordt vaak onder een noemer gezet.
Iemand uit de tent lokken is nog niet pesten!!!

Je bedoelt waarschijnlijk: I know. Maar weten alleen is niet genoeg.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 19:20
BerichtOnderwerp: Boos!

JOL252 schreef:
mee eens. En ja, sommige uitingen van "toorn" in het OT vind ik ook lastig hoor, je zal maar 200 voorhuiden eraf moeten jassen ... Zieke smiley

Wat een bijbelkennis heb jij, Jol! Waar staat dat in het O.T.? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 18:54

[quote=MARITIME853]Hetgeen dat mij opviel is, de gerechtigheid naar Zijn Vader toe.... Dat was God.... welke de Tempel voor hun bedoeld heeft.
Hoe ging de mens ermee om?? Eigen menselijke/vleselijke belangen...
Dat vindt en ervaar ik nog steeds terug, op deze forum en christelijke site's...[/
quote]

Kan je mij uitleggen wat jij ervaart aan menselijke/vleselijke belangen op dit forum? Geef eens een voorbeeld?!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:32
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?

MARITIME853 schreef:
Wat dan???

Ik reageer op Shanitha, voor het geval dat het je niet duidelijk is....
Vraag niet om jou reactie.

Wij reageren allemaal op de vraag van Shanita, en in bovenstaande postings is uitgelegd wat er onder eenzaamheid verstaan wordt en wat het verschil is tussen alleen zijn en je eenzaam voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:55

Hey....mijn stukje tekst is in het stuk tekst van Willemijn terecht gekomen???? Maakt ook eigenlijk niet uit, we denken er hetzelfde over!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 17:22
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

FRANKT627 schreef:
Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.

Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.

Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven...

Wat lief, Frank! En wat kun je dat weer mooi zeggen! Een hele dag wenen klinkt al zoveel mooier dan een hele dag janken! Mijn dochter heeft helemaal de smaak te pakken, volgend jaar gaat ze op zichzelf wonen, zei ze gisteren! Misschien moet ik dan ook wel een hele dag wenen!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:44

SHANITA130 schreef:
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....

Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.

Je geeft aan dat je vooral moeite hebt met de dagen dat je alleen thuis bent. Probeer daar een oplossing voor te zoeken. Ga juist op die dagen je boodschappen doen, of bel eventjes met een vriend. Zorg dat je wat te doen hebt. Ook geef je aan dat je het nu gaat voelen omdat je minder medicijnen gebruikt, dat kan inderdaad. Juist dan is het goed om daar met je behandelaar over te praten en een balans te vinden.

Oud-Kardinaal Simonis deed ooit eens de uitspraak toen hem gevraagd werd naar eenzaamheid: Ik heb in mijn zeer lange carrière meer eenzaamheid in huwelijken gezien dan bij de eenzamen zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:26

JOL252 schreef:
Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis.

Thuis zijn is zoveel meer dan een huis hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 08:53
BerichtOnderwerp: Het weer

Ik zie hier een prachtige zonsopkomst……………..

This is the day the Lord has made;
We will rejoice and be glad in it.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 08:22
BerichtOnderwerp: Zondagmorgen - Ida Gerhardt

Zondagmorgen

Het licht begint te wandelen door het huis
en raakt de dingen aan. Wij eten
ons vroege brood gedoopt in zon.
Je hebt het witte kleed gespreid
en grassen in een glas gezet.
Dit is de dag waarop de arbeid rust.
De handpalm is geopend naar het licht.

Ida Gerhardt (1905-1997)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 22:22
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Heinrich Schütz - Die Himmel erzählen die Ehre Gottes (Herreweghe)

http://www.youtube.com/watch?v=pljHSnNzygg
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 21:25

JOL252 schreef:
Yeah I'm back online! Duiveltje smiley is het ondertussen rustig geweest?

Ja hoor, dat zal nu wel weer over zijn! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:33

MARITIME853 schreef:
Wederom reageer jij verbeten.

veroordeelt mij op:

Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan
O ja?

gooi niet met bijbelteksten
ohw

Het zegt mij dat ik door jou persoonlijk wedrerom aangevallen wordt.
Jammer dat je de bijbel teksten niet ziet om er iets uit leren.

Dat ik geestelijk sterk en krachtig overkom wil niet zeggen dat ik meer of minder over een ander zijn geloof denk. Dat maak jij ervan.

Op wie kom jij geestelijk sterk en krachtig over?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 20:03
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

FRANKT627 schreef:
Intiem contact mag alleen maar wanneer je voor de tafel van de Heer staat en wanneer je het sacrament van het huwelijk hebt ontvangen... Engeltje smiley ...anders zijn we geen echte christenen...toch? Knipoog smiley

Ja hoor, Frank. Laat het huwelijk nu alleen in de RK-kerk een sacrament zijn.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 19:44

SHANITA130 schreef:
Hai Jans! Lachende smiley

Ik heb vriendschappen met mannen waar 'op een gegeven moment' dat verlangen helemaal niet om de hoek komt kijken bij mij.

Terwijl ik wel heel veel om zo iemand geef...

Waarom zou dat 'niet goed zijn als dat er niet was'....of 'minder'......

Neehee: 'anders'.

Net als ik een vriendin zou hebben...ja, ik ben nu eenmaal iemand die makkelijker met mannen optrekt, had ik als kind al.
Ik had altijd vrienden waar ik mee optrok op de middelbare school, bijna geen vriendinnen....

Ik begrijp je Shanita. Ik bedoelde ook met een relatie niet een vriendschappelijke relatie maar een liefdesrelatie. ``Gelukkig`` heb ik ook niet bij elke vriendschappelijke relatie met een man de behoefte aan intiem contact.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:20

Ik denk dat je het niet los van elkaar kunt zien. Zodra je een relatie met iemand hebt komt er op een gegeven moment het verlangen naar elkaar, het verlangen om elkaar te beminnen. Het zou niet goed zijn als dat er niet was. Probeer het niet te scheiden, maar hou het bij elkaar. En dan maakt het toch niet uit wat je omgeving daar van vind, daar hebben ze niets mee te maken. Dat is iets wat je met elkaar bespreekt.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:27

TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij heb ik die tandarts ook... Twijfelende smiley
Mijn ervaring; Een date met de tandarts is waarschijnlijker dan een volle mailbox op CM... Boze smiley

Mijn tandarts is een vrouw, ik ga liever voor een volle mailbox, dan dat ik met haar ga daten Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?

GERRIT084 schreef:
Ik oordeel niet, ik veroordeel niet, ik gaf allen mijn beoordeling, over het fijt dat, WIJ niet precies kunnen weten wat God doet, inzake deze.
Wat wij wel in de hand kunnen werken met zo iets, is onderlinge ruzies, aangezien er toch wel heel wat verschillende belevingen zijn.
En wat ik wel vind, en dat heb ik al eens gezet, dat WIJ (ook ik) met onze grijze miezerige kleine grijze massa, niet eens in de buurt kunnen komen.
Van wat God zou doen..................
Ook al denk je alleen maar van wat Hij zou doen, is al een vorm van veroordelen, en geen oordelen meer.
De man/vrouw had hier toch zijn straf al uitgezeten.............

Nergens zeg ik dat jij oordeelt of veroordeelt, ik geef alleen aan wat het verschil tussen beiden is. En nogmaals: verschil van mening is geen ruzie. Als dat ruzies zouden zijn, dan had ik met een hoop mensen ruzie en gelukkig heb ik dat niet! Belevingen mogen ook verschillend zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:25

GERRIT084 schreef:
Ik dus niet, je kan het je afvragen oké, maar laat het dan daar bij, en ik vind dus dat je er geen redelijk antwoord op kan vinden, hoe God daar over zou kunnen denken.
En ik vind het, dom, dat men zou kunnen denken, hoe God , over iets zou oordelen, als dat zo zou zijn geweest, hadden er waarschijnlijk, heel wat minder criminelen vrij op straat rond gelopen.
Maar zo slecht is het met onze denkwijze gesteld, dat het laatste niet zo is

Voor alle duidelijkheid: Er is een verschil tussen oordelen en veroordelen.
Oordelen staat o.a. voor denken, menen, rechtspreken en vonnissen.
Veroordelen staat o.a. voor: bestraffen, verwerpen en iemand schuldig bevinden aan een overtreding en misdaad.
Christus heeft op Golgotha al de straf op de veroordeling gedragen, een ieder die Hem aanneemt ziet God aan voor rechtvaardig en is dus vrijgesproken.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 9 januari 2013, 12:25
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 08:31

GERRIT084 schreef:
Ik vind het zo wie zo een stelling die je niet kan stellen, en zijn er al 3 waar je uit zou moeten denken, naar aardse begrippen.
De Christelijke, de Joodse, en de ongelovige, gedachte houd je het bij de eerste 2 krijg je al een discussie van hier tot Hindelopen.
Aan gezien wij hier al over onderwerpen het nooit eens zijn, door de verschillende gedachten en belevingen.
Plus dat onze gedachten gang, niet eens in de buurt kan komen, van die van God.
Hadden wij dat wel gekund, had er hoogst waarschijnlijk, ook geen textiel industrie geweest.

Een stelling is er juist voor om erover met elkaar van gedachten te wisselen.
En het probleem is dat er (hier) gedacht wordt, dat je het over elk onderwerp met elkaar eens zou moeten zijn. Dat hoeft niet. Je mag met elkaar van mening verschillen als je elkaars mening maar respecteert. Wel is het zo dat je niet zomaar wat kan roepen en vervolgens geen antwoord weet als er inhoudelijke vragen gesteld worden. Dat staat een beetje dom. En bij elke stelling/vraag een (uit zijn verband gerukte) bijbeltekst plakken om zo je gelijk aan te tonen zegt mij ook weinig.
En dat onze gedachten niet in de buurt van God komen dat is (gelukkig) zo. Maar God heeft ons wel verstand gegeven om ergens over na te denken. Dus elke vraag/stelling kan en mag hier gesteld worden.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 9 januari 2013, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 07:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ANNA415 schreef:
Pff eindelijk tijdelijk onderkomen Coole smiley met zonnebril
Meubelopslag geregeld Lachende smiley

(Even) Een zorg minder! Succes verder!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 20:50
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

VISSER278 schreef:
Die kerstster , daar zit ik toch wel een beetje mee in mn maag .Mn moeder had gezegd ... 2 keer per week een beetje water geven en dan blijft ie zo 2-3 maanden mooi.
Heb dat dus netjes gedaan en volgehouden maar volgens mij is ie verzopen .Na 2 weken begon ie al last te krijgen van uitval en nu zitten er nog ongeveer 8 bladeren aan . Ziet er niet uit . Huilende smiley, smiley in tranen
Mijn vraag is nu ..... als ik dat ding nu eens een half jaar geen water meer geef , zou ie dan nog bijkomen? Smiley die vol vragen zit

Lachende smiley

Heb je ze opgegeten?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 10:39
BerichtOnderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?

FRANKT627 schreef:
Enne, werd je al gevraagd om wat te doen??? Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Vroeg jij nu om te gaan wokken of was dat een ander?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 09:31
BerichtOnderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?

STEENTJE178 schreef:
Wat een gedoe eigenlijk, over dat eerste initiatief nemen.
Waarom wachten op de ander, als het gewoon goed voelt?
Bang om je neus te stoten?
Of de man het nu als eerste doet, of de vrouw, zorg gewoon dat het gebeurt, als je geluk je lief is.
Niks zo spannend als iets voelen maar er geen gevolg aan (durven) geven.....
Maar..... das mijn mening Coole smiley met zonnebril

Mee eens Steentje! In 2013 gaan we toch niet meer zitten wachten tot we gevraagd worden? Het mag natuurlijk wel....... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 08:38
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

ZEELAND736 schreef:
Ja ik sta onder een nickname, maar nodig is het niet...
Zeker niet als er een foto bijstaat...
Want dan kan immers toch ook gezien worden??
Voor iemand iets verbergen hoef ik ook niet, maar kiest een ander er wel voor...zal ik dat niet veroordelen...
Gewoon Ineke dus....

Het forum is openbaar op internet, iedereen kan het meelezen. Als je geen nickname gebruikt, staat je naam en leeftijd dus op het internet. Niet iedereen wil dat.
Met de foto is het anders, je kunt er voor kiezen om die voor niet-leden te verbergen, gewoon even aanvinken.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:48
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn

[quote=LAVERDE524]Ja ieder mag zijn mening hebben toch? Ik snap niet dat mensen daar soms moeite mee hebben.

Beetje respect en liefdevol naar mekaar toe kan geen kwaad, dacht ik zo.[/quote]

Ja, en niet alleen naar onze blanke medemens.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:32
BerichtOnderwerp: Titanic

MARITIME853 schreef:
Nogmaals, dan zou ik als ouder toe moeten laten, volgens jou? De realiteit gaan verbloemen in kleuren zoals het hun past?
Zoals de tweede wereld oorlog als een verbloeming te kennen geven aan mijn kinderen???
Ga toch gauw weg.
Het zegt meer dan we ons kunnen bedenken.
De geschiedenis staat op zich.

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:22
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
eindelijk heb ik ook eens een zonde Engeltje smiley

Vergeet je het niet op te biechten?!

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 7 januari 2013, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:19
BerichtOnderwerp: Titanic

MARITIME853 schreef:
Het gaat wel over, "om het eren van" .....
Nogmaals je zou eens moeten weten wat het is om hetgeen dat er niet meer is, nog eens te gaan "verbloemen"..... en te eren met de kleuren palletje.

Maritime, Keith geeft nu 3 keer aan dat het niet gaat over het begraven, maar om het feit hoe volwassenen en kinderen reageren op een vraag!
Blijf dan niet zo doordrammen......

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 7 januari 2013, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 08:27
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek

FRANKT627 schreef:
Ik begrijp echt niet waar jullie je zo druk over maken...een liedje moet toch niet achterstevoren gedraaid worden. Het is toch ook normaal indien je dat doet dat je rare klanken hoort. Als je dan met een angstgeloof bent opgegroeid ga je in de klanken satan 'horen'. Volgens mij is dat zoeken naar iets wat er niet is. Het lijkt wel een paranoide toestand. Als je mooi christelijk gedicht leest en je neemt dat op en je speelt het van achter naar voren af zal je ook rare klanken horen.

Je moet je eens terugtrekken in de volledige stilte. Geen radio, tv, internet, geen nabijheid van andere mensen, geen gsm...ik geloof dat je dan meer 'demonen' tegenkomt dan wanneer je naar een liedje van K3 of Plop luistert...

Ik begrijp het ook niet, Frank. En ik krijg nietszeggende antwoorden. Ik ga maar eens een muziekje opzetten!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 54 Volgende
Pagina 28 van 54