Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:01
Onderwerp: Mama, `k wil een man hé!
|
|
|
ANITA324 schreef: | Mama, 'k wil een man hé!
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Fransman hè? Nee mama, nee! 'n Franse man die wil ik niet. Want „parlezvous“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Duitser hè? Nee mama, nee! 'n Duitse man die wil ik niet. Want „Schweinenfleis“ dat lust ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Spaanser hè? Nee mamma, nee! 'n Spaanser man die wil ik niet Want „Amor-Amor“ moet ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Engelsman? Nee mama, nee! 'n Engelsman die wil ik nie Want „I love you“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mamma, 'k wil een man hè! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een gelovige soms hè? In 'n gelovige z'n armen wil ik wel Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
|
ha ha ha... hij is leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:01
|
|
|
Ligt t aan mij of klopt het dat de link niet werkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:00
|
|
|
BEUN656 schreef: | Er liepen 2 verslaafden zo maar over straat De een vroeg aan de ander weet jij misschien hoe laat Hoe laat komt hier de bus, hoe laat komt hier de bus Hoe laat komt hier de bus, toen zei die ander dus
Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo Eventjes geduld nog, want het busje komt zo
Er lagen 2 verslaafden samen in de goot De een was half levend en de ander half dood Toen kwam er een agent aan die vroeg, wat moet dat hier Wij wachten op ons busje dat komt over een kwartier
Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo Eventjes geduld nog, want het busje komt zo
Er dachten 2 verslaafden alleen maar aan de spuit En bij het oversteken keken zij dus niet goed uit Daar kwam de methadonbus die hen beiden overreed De andere junks maar wachten want hun busje kwam too late
Er stonden 2 verslaafden voor de poorten van de hel Ze wilden graag naar binnen en ze trokken aan de bel De duivel deed hen open en zag die twee daar staan Hij zei, nog even wachten want het busje komt er aan
Ik vind dit liedje minstens zo leuk... |
Ik absoluut niet..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:58
Onderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ideale ingrediënten zijn natuurlijk sowieso slecht weer, een pesthumeur, pijn in je kop en een goed slagwapen... Gewoon lekker afbekken mag natuurlijk ook... |
Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen Beun? Is dat de manier waarop jij omgaat (met een confrontatie) met jouw geliefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:41
Onderwerp: bepaald worden door het Woord
|
|
|
DAVID923 schreef: | ik vraag dat omdat er vaak een valse veiligheid bij mensen is. zie:
[url] http://www.youtube.com/watch?v=uuabITeO4l8[/url]
http://www.youtube.com/watch?v=uuabITeO4l8
euuh hoe doe je dat? |
Misschien moet je dan juist Johannes 3 nog eens lezen David: Johannes 3: 1-21 1 Zo was er een farizeeër, een van de Joodse leiders, met de naam Nikodemus. 2 Hij kwam in de nacht naar Jezus toe. ‘Rabbi,’ zei hij, ‘wij weten dat u een leraar bent die van God gekomen is, want alleen met Gods hulp kan iemand de wondertekenen doen die u verricht.’ 3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk. 7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden. 8 De wind waait waarheen hij wil; je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat. Zo is het ook met iedereen die uit de Geest geboren is.’ 9 ‘Maar hoe kan dat?’ vroeg Nikodemus. 10 ‘Begrijpt u dit niet,’ zei Jezus, ‘terwijl u een leraar van Israël bent? 11 Waarachtig, ik verzeker u: wij spreken over wat we weten en we getuigen van wat we gezien hebben, maar jullie accepteren ons getuigenis niet. 12 Wanneer jullie me niet geloven als ik over aardse dingen spreek, hoe zouden jullie me dan geloven als ik over hemelse dingen spreek? 13 Er is toch nooit iemand opgestegen naar de hemel behalve degene die uit de hemel is neergedaald: de Mensenzoon? 14 De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:30
Onderwerp: Onze last te zwaar???
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft. |
Kun je je dan voorstellen dat er mensen in Calefornië zijn geweest die naar het strand zijn gegaan om naar de Tsunami te kijken? Met als gevolg dat één van die mensen door de vloedgolf is meegesleurd en in overleden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:27
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Heb pas nog aan een GPS avond wandeltocht meegedaan, het was alleen ijskoud en ik was maar wat blij dat iemand met verstand van die dingen er aardig mee om wist te gaan...waren we toch nog rond 23 uur terugWe liepen van Waypoint naar Waypoint en nog ging het niet helemaal goed, gelukkig bleven we dichtbij honk zodat we niet al te erg konden verdwalen...
Zal ik meegaan Willemijn? ik weet nu een beetje hoe het niet moet... maar mijn oriëntatie vermogen is... heb ik dat eigenlijk wel |
Volgens mij heeft Cross zich al aangeboden als wandelende en levende GPS, dus het komt vast helemaal goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:25
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | fijn voor jou Lisa, hoop dat je veel plezier beleeft aan je wagen, en dat God je veilig bewaart op de weg! |
Thx Marylien.. gister de eerste 50 km op de teller gezet, omdat ik ff bij mijn ouders langs ben geweest om de auto te laten zien. En weet je... ik ben me er zo van bewust dat ik zonder Gods rijke zegen van de afgelopen twee jaar deze auto helemaal niet gehad zou hebben, dat ik glunderend van dankbaarheid achter het stuur zit.. En nee... dat gaat niet om die auto.. da's gewoon een stuk blik op vier wielen... Het is met name de bevestiging dat God ongelofelijk goed voor mij zorgt sinds ik me weer aan Hem heb overgegeven en op Hem heb leren vertrouwen. Zo bijzonder om dat te mogen ervaren, iedere dag opnieuw... eigenlijk is dat iedere dag opnieuw mijn mooiste moment van de dag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:19
Onderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | quote 1 = David923 ok is dit gebeurd en mag ik een ziekenhuis/dokters verklaring zien?
quote 2 = David923 dat weet ik..maar er is vandaag de dag zoveel suggestie en zoveel nepheid, dat ik wel eens een ziekhuis of dokters verklaring wil zien dat de doden opstaan en dat de verlamde uit de rolstoel opstaat en de blinde zien.
twijvel er niet aan dat het echt was bij jezus bediening en Zijn apostelen.
David, eerst stel je vraagtekens bij de wonderen die nog steeds gebeuren. In je tweede posting (zie quote 2) zeg je dat je het weet, maar tegelijk trek je alles weer in twijfel -- gelijk als Thomas dat deed..... In je derde posting (zie quote 3) weet je zelfs dat God nog steeds kan en wil genezen, maar nu trek je weer iets anders in twijfel.....
Wat bedoel je nu precies te zeggen, of moeten alle postings, van jou, over dit onderwerp als op zichzelf staand gelezen worden ?? Want nu is er geen touw meer aan vast te knopen |
Wellicht zit David zelf nog vol twijfels Cross...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 12 maart 2011, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:18
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Dank je Lisa, is inderdaad een goede tekst!
Ik had voorlopig als beste het volgende gevonden : Handelingen 3 ; 19-20 Begin dus een nieuw leven en keer terug naar God, dan zullen uw zonden u worden kwijtgescholden. Dan zal de Heer zorgen dat de tijd aanbreekt dat alle druk zal zijn weggenomen en zal hij de Christus zenden die hij voor u bestemd heeft.
of vindt je dat ik dit uit de contex trek? |
Hé Marylien. Die tekst slaat niet rechtstreeks op het wegvlieden van Satan door gebed (en dat was waar je om vroeg toch), maar raakt wel degelijk de kern. Zelf heb ik het wel zo ervaren toen ik opnieuw ging zoeken naar de relatie met God die ik als kind wel had, maar jarenlang ben kwijt geweest. Juist daarom vind ik dit een prachtige tekst. Als je deze in zijn totale context leest, zie je de geweldige belofte die telkens opnieuw uit teksten in de Bijbel blijkt..... mooi he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:06
|
|
|
DAVID923 schreef: | Dit is juist een van zijn grote trucs tegen de christenen, doen of hij er niet is of geen invloed kan hebben. en je hebt gelijk als je bedoeld dat satan een wedergeboren christen niet meer van zijn redding af kan halen, maar zeker nog wel verleiden, aanvallen, en delen van het leven in beslag nemen als de christen er voet/ruimte voor geeft. dus in dat licht is je reactie naief.
weersta de duivel en hij zal van je vluchten, maar wat is weerstaan? een one-liner en zinnetje opzeggen en thats it? of is het je levenstijl? je houding in gebed? ik bedoel als je aan zonde vasthoud die hem een voet geven, of in het geestelijk leven passief bent, geef je hem meer ruimte dan je denkt. (dat boek wat ik in ander topic als tip gaf legt dat perfect uit via de Bijbel en real life voorbeelden) |
Ha ha ha... nou als er iets is wat men mij zelden of nooit noemt is naïef. Maar geeft niets hoor.. per slot van rekening ken je mij niet en weet je ook niet op welke manier ik in het geloof sta.
Als ik jou reactie lees bekruipt mij de vraag: "Ben je zelf bang of probeer je anderen bang te maken?" Let wel: Er is niets mis met je bewust blijven van het feit dat de duivel zijn best zal blijven doen om juist de kinderen van God opnieuw in zijn macht te krijgen. In feite moet je je pas zorgen maken als hij dat niet meer doet. Heb je wellicht dan zoveel compromissen gesloten, dat je voor hem niet echt interessant meer bent?
Anyway, ik ben met je eens dat het weerstaan van de duivel ook alles te maken heeft met je levensstijl. Het blijft een kwestie van keuzes maken, juist ook voor christenen die tot een levende relatie met God zijn gekomen. Want de duivel zal blijven proberen om je te verzoeken en hij beschikt over een behoorlijke trukendoos. Juist op de momenten waarop je zwak bent, zal hij proberen zijn slag te slaan. Maar toch, als christen mag je juist dan je vertrouwen in God stellen, door te bidden, door de beslissingen die je moet nemen en de keuzes die je moet maken te toetsen aan Gods woord. En ja, er zijn wel degelijk aanvallen van de duivel die je kunt afslaan door in je autoriteit te gaan staan. Het gebed wat je dan uitspreekt gaat iets verder dan een oneliner, maar als je dat gebed in vertrouwen en met overtuiging uitspreekt, gaat satan wel degelijk van je weg.
Op de één of andere manier krijg ik het idee dat jij daar niet voldoende vertrouwen in hebt David. Zoals ik eerder zei: er is helemaal niets mis met waakzaamheid, dat is alleen maar goed. Maar als je echt op God vertrouwt, zijn Woord goed kent, een levende relatie hebt met God... dan is die angst voor de duivel en het gebrek aan vertrouwen in Gods macht en kracht compleet misplaatst. Dat is namelijk precies wat Satan ons wil doen geloven.
Sorry David, maar mij maak je niet bang. Niet met jouw films, niet met jouw uitspraken. Ik heb aan den lijve ondervonden dat ik duistere machten weg kan sturen op het moment dat zij mij of anderen probeerden aan te vallen, juist door gebed. Bovendien heb ik ontdekt dat het maken van keuzes die conform Gods wil zijn, soms best heel moeilijk is. Maar juist dan ervaar je achteraf Gods zegen over de keuze die je gemaakt hebt. Bovenal het ik ontdekt dat ik niet bang meer hoef te zijn voor Satans macht, juist omdat Gods kracht en macht vele malen groter is. Daarom weet ik dat ik mag vertrouwen op God, als Satan mij beproefd of probeert aan te vallen. Ik sta zo sterk in mijn geloof en vertrouwen in God, dat ik me door Satan niet van de wijs laat brengen. Ik weiger te wankelen in mijn vertrouwen in God. En als ik dan jou bijdragen lees, dan gaan mijn nekharen overeind staan. Dan krijg ik het idee dat je mensen ertoe probeert aan te zetten om daar minder op te vertrouwen….
Weet je David… ik ben dus echt wel waakzaam maar absoluut niet bang. En juist dat komt door de relatie die ik met God heb. Ik weet dat God het goede met mij voor heeft en dat Hij mij zal beschermen, dwars door alles heen. En om eerlijk te zijn verkondig ik liever die boodschap dan een boodschap van angst…
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:55
Onderwerp: geweten
|
|
|
MARIA576 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens Grace: als je eerlijk bent t.o God en jezelf, zal je geweten (God's stem) je leren hoe je moet handelen. Toch zou ik er nog wel een kanttekening bij willen maken: het kán zo zijn, dat je van jongs af aan iets is aangeleerd. Bijvoorbeeld: 'als je dat of dat doet, ben je slecht.' Wanneer je dat maar lang genoeg hoort, lijkt het of je geweten tegen je zegt, dat je slecht bent, als je het toch doet. Is dat dan ook (van) God? Ik geloof het niet. Zo heb ik een moeder gehad die erg streng was. Té streng. Zelfs toen zij al overleden was, had ik het gevoel, dat ze over mijn schouder meekeek en afkeurend naar me keek. Ik voelde me vaak schuldig als ik mijn eigen keuzes maakte. Je schuldig voelen en een slecht geweten...worden vaak met elkaar vergeleken of op één lijn gezet. Ik heb mezelf, met God's hulp, los gemaakt van mijn moeder. En mogen leren dat ik mocht gaan leven. Mijn geweten klaagt me nu minder aan dan vroeger...terwijl ik juist eerlijker t.o God en mezelf geworden ben! |
Hé Maria. Ken jij heet boek "de fascinerende vrouw" van John & Stasi Eldregde? Zo niet: morgen meteen even ophalen.. Ik ben nu op de helft en volgens mij ga jij hier net zoveel plezier aan beleven als ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:53
Onderwerp: geweten
|
|
|
DAVID923 schreef: | haha nee beste visser, ik quote de de vertaler, dat ben ik niet! haha
en niks mis met de kinderBijbel! ik ben er mee begonnen op 19jarige leeftijd, toen ''het boek'' en daarna pas de ''echte'' Bijbel.
en ja dat boek is inderdaad niet voor een ieder geschreven. |
Volgens mij heb je op een ander topic ook al reclame gemaakt voor dat boek..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:49
Onderwerp: Onze last te zwaar???
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Onze last te zwaar? Wie gisteren in Japan woonde, leefde in een goed gestructureerd welvarend land. En nu?
Thomas, hoezo onze last te zwaar. |
Tja... dan wordt het ineens akelig relatief allemaal he..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:47
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Marylien. Ik wilde het niet in de negative sfeer brengen maar ik had het bij mn vader mee gemaakty vandaar dat ik het had geschreven en zelf had ik toen ik tot inkeer kwam wel het zelfde gevoel zoals jij het beschreef dat ik met GOD de hele wereld aan kan. Maar die duivel blijft je zoeken tot je laatste adem dat geloof ik ook want hij wil zoveel mogelijk volgelingen hebben. Sjalom. Martin |
Altijd blijven onthouden dat God vele malen sterker is Martin.. de duivel kan je proberen te verzoeken, hij kan je laten twijfelen.. maar je kunt hem hem ijskoud wegsturen door in je autoriteit te gaan staan.. dan heeft hij geen macht over je, want daar is hij niet tegen opgewassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:44
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ben ook diverse keren bij Jan Zijlstra geweest en ook van nabij de genezingen mogen meemaken. |
Ach ja natuurlijk... Leiderdorp is voor jou dichtbij he.. Die dame waar ik het over had is daar ook naar de dienst geweest en toen genezen. Fantastische vrouw... haalt ook wel eens een bloemetje in de omg v Rotterdam als ze naar haar ouders in Rotterdam gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:18
|
|
|
MARY052 schreef: | En vanavond hoop ik weer wat wonderen mee te mogen maken in een dienst van genezing van broeder Jan Zijlstra. Hij komt in Hoogezand dus voor mij bijna thuiswedstrijd.
Mary |
Hé Mary. Leuk om te horen. Ik ben in november naar een dienst van hem geweest in Drachten. Was er meer voor de nieuwsgierigheid, maar vond het heel bijzonder om dat mee te maken. Ik hoop dat je een hele fijne dienst beleefd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:25
Onderwerp: bepaald worden door het Woord
|
|
|
De link in je bericht plakken.. selecteren en dan op URL klikken bedoel je....
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 11 maart 2011, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:02
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het gebeurt nog steeds (of doden opstaan weet ik niet) maar wonderen gebeuren nog steeds. Ik wil je hierbij verwijzen naar onderstaande link van maandag 3 januari 2011, 01:25 http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1639&start=0 En daar is geen arts voor nodig om dat te kunnen bevestigen, er zijn genoeg mensen die dit kunnen beamen. |
Helemaal mee eens Cross. Ik ken iemand die in een rolstoel zat omdat zij niet lopen kon. Zij is in een gebedsgenezingsdienst genezen en kan nu echt weer lopen. Er zijn veel meer van dit soort gevallen bekend, dus de twijfels van David op dit punt zijn echt volkomen onterecht. God geneest, heelt en bevrijd. Niet alleen in de tijd van de Bijbel, maar ook nu nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:55
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Yes.. eindelijk maar toch.. drie weken in een leenauto gereden, maar vandaag wordt ie eindelijk afgeleverd. Mag om 16:00 uur mijn nieuwe auto op gaan halen.. rest van de middag neem ik lekker vrij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 12:45
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
Nieuwe poging...
Volgens mij ging het hierom in dit topic (met een naar Madelief, Hannah en Mariska):
Picknick 16 april 2011
Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant \"juffrouw Tok\" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google \"christianmatch picknicken ede\", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto\'s worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an!![/quote]
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 11 maart 2011, 12:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:26
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
Volgens mij ging het hierom in dit topic (met een naar Madelief):
Op 16 april is er ook de speeddate van Christan Match. Omdat we niet alle picknickgangers kunnen bereiken laten we deze datum WEL staan voor de picknick!!!
Picknick 16 april 2011
Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant \"juffrouw Tok\" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google \"christianmatch picknicken ede\", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto\'s worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an!![/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:23
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ach Lisa heeft vaak te maken met de overgang |
Kan zijn maar ik knap er wel een beetje op af... maar goed... dan zijn we nu dus wel weer on topic he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:22
Onderwerp: bidden voor moslimcollega
|
|
|
Weet ik Cross.. maar wel jammer dat zij dan nog niet weten.. Maar goed, zoals ik al eens eerder heb aangegeven op het forum worden bij ons in de maandelijkse doopdiensten regelmatig voormalige moslims gedoopt, dus ben met je eens dat we hen moeten blijven vertellen over onze God, de God van liefde en genade in plaats van haat en geweld...
Prachtig lied trouwens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:22
Onderwerp: bidden voor moslimcollega
|
|
|
Was ff aan het googlen over dit verhaal en stuitte hierop: http://www.artikel7.nu/?p=50180
let op dit bevat behoorlijk schokkende beelden....
En dan dit: Volgend wat stukjes uit de koran (de nrs verwijzen naar de hoofdstukken).
1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).
2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.
2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,
3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.
3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."
3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.
3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.
3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.
3-195. En hun Heer verhoorde hen, zeggende: "Ik zal het werk van iedere werker onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan. - Gij behoort tot elkander. - En Ik zal van hen, die hun land verlieten en van hun huizen zijn verjaagd en voor Mijn zaak zign vervolgd en die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van Allah en bij Allah is de beste beloning
4-56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs
4-151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.
5-33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
5-36. Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.
5-37. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn.
5-38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad ??n hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
5-86. Maar de ongelovigen die Onze tekenen verloochenen zullen de bewoners der hel zijn.
7-4. Hoeveel steden hebben Wij vernietigd! Onze straf overviel hen gedurende de nacht of tijdens de middagslaap.
7-95. Daarna verwisselden Wij het boze met het goede, totdat zij groeiden en zeiden: "Lijden en geluk wedervoeren onze vaderen ook." Dan grepen Wij hen plotseling terwijl zij er niet aan dachten.
7-182. En degenen, die Onze tekenen verwerpen zullen Wij geleidelijk aangrijpen, op een wijze die zij niet verwachten.
8-39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.
8-57. Als gij hen in de oorlog ontmoet, jaagt dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken.
9-1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.
9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.
9-29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
9-68. Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.
9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.
9-101. Van de u omringende woestijn-Arabieren zijn sommigen huichelaars evenals van het volk van Madina, dezen volharden in huichelarij. Gij kent hen niet; Wij kennen hen en Wij zullen hen hier dubbel straffen, daarna zullen zij aan een grote straf worden overgeleverd.
9-123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.
47-4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
47-5. Hij zal hen leiden en hun toestand verbeteren.
47-6. En hen in het paradijs, dat Hij hun heeft bekend gemaakt, toelaten.
60-13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.
66-9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 11 maart 2011, 00:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:32
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
BEUN656 schreef: | BORING SUBJECT! |
Als je dat vind, dan hoef je natuurlijk niet persé te reageren he.. laat dat dan gewoon over aan de mensen die het niet boring vinden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:31
Onderwerp: Bezoek aan kerkdiensten
|
|
|
INEZ910 schreef: | Die 'Kom in diensten' zijn het hele jaar door op de 3e zondag van de maand behalve in juli en augustus.. dus ja.. altijd welkom!! |
Thx Inex. Dan wordt het lijstje nu dus als volgt:
- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur. - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om .... uur. - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op[/quote]
(de kerk van Mar heb ik er ff tussenuit gehaald, aangezien Mar niet heeft gereageerd en inmiddels geen lid meer is.)
We missen volgens mij nog een aantal provincies, dus.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 16:18
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | sluit misschien niet aan op het voorgaande, maar het gaat toch ook over de kracht van de Levende God,
en persoonlijk bedoel ik dan dat God aanwezig is waar twee of meer biddenden samen zijn, (dit vindt je wel terug in de Bijbel uiteraard)
Ik maakte het persoonlijk mee, een hele strijd, en na een samenkomst heeft dit mij volledig losgelaten, heb dus het gevoel : dat de satan van mij wegging door de kracht van de Levende God in een biddende gemeenschap.
Nergens vind ik een tekst of vers in de Bijbel waarnaar ik hiervoor zou kunnen verwijzen, weten jullie of er hiernaar kan verwezen worden? (vooral dat de satan van je wegvliedt) |
Komt dit misschien een beetje in de richting Marylien?
Jacobus 4: Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste? 2 U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. 3 En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen. 4 Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. 5 Denk toch niet dat dit loze woorden zijn in de Schrift: ‘Hij die ons het leven gaf, maakt er vurig aanspraak op; 6 maar de genade die hij schenkt is nog groter.’ Daarom staat er: ‘God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.’ 7 Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. 8 Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen, zondaars; zuiver uw hart, weifelaars. 9 Weeklaag, wees treurig en laat uw tranen vloeien. Laat uw lachen veranderen in droefheid en uw vreugde in somberheid. 10 Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 11:14
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Deze uitleg ben ik het niet mee eens. Hagar staat niet voor eigen werken. Het staat voor wet, oude verbond. Paulus noemt het Oude Verbond het verbond van de Wet en het Nieuwe Verbond het verbond van de genade. Het Oude Verbond, dat gesymboliseerd is in besnijdenis en het Nieuw Verbond dat gesymboliseerd is in de doop.
Achtergrond info: nadat de Galaten het geloof hadden aanvaard, was een aantal joden de mening toegedaan, dat niet-joden zich moesten laten besnijden en zich aan de wetten van Mozes moesten houden. Maar deze besnijdenis was het symbool van het Oude Verbond, en voor Paulus was het een stap terug, leven volgens het Oude Verbond. Want de wet veroordeelt alleen maar, de Geest maakt de mensen waarlijk vrij... |
Helemaal mee eens Chat... enne ben nog steeds benieuwd naar zijn reactie op mijn vraag....
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 4 april 2011, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
|
|