Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:48
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhhhh was de zomer niet gisteren begonnen kan zijn dat ik de weg kwijt ben maar wat een pokke weerrrrrrrrrrrrr het hoost... hoost en hoost nogg eens ik wil zon |
Hm, zon, tja...Hoeven is weer aanwezig hier en het zonnetje is weer poef...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:42
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke het topic gaat dus over sex voor het huwelijk....
Pittig onderwerp en wil er wel eens serieus en open op ingaan, zeg niet dat het makkelijk is maar oke
De een vind bv tongzoenen al sex en de ander vind alleen de liefde bedrijven echt sex tja meningen verschillen, ik persoonlijk vind ik dat de liefde bedrijven in de zin des woords of het nu oraal,anaal of vaginaal is dat is sex maar tongzoenen en elkaar strelen gaat me echt te ver!
En wat te denken over fantasie dan?? Ik zal mezelf als voorbeeld nemen... ik heb een moeilijke tijd achter de rug en gelukkig gaat het nu heel goed, ik heb door die moeilijke tijd heel veel steun gehad aan een goede en lieve vriend die me bijstond en er voor me was..... tja soms ga je dan als je lekker op bed ligt liggen fantaseren van hoe zou het zijn als.... maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het ook daadwerkelijk met hem zou willen doen of gaan doen... daar zit voor mij een wezenlijk verschil in ben ik dan al bezig met seks en zondig ik dan al????
Nee ik voel me daarin geen zondaar wordt ik er opgewonden van van die ideeen ja durf dat eerlijk te zeggen, ben ik dan al een grote zondaar??
Ik kan en mag de Heere bidden een wacht voor mijn lippen te zetten en met mij mee te gaan en of Hij mij wil beschermen tegen de invloeden.
Maar als een ieder eerlijk bij zichzelf te raden gaat hebben we dat niet allemaal eens gedaan, we weten dat we zondaren zijn maar we weten ook waar het te belijden!
Heeft Hij ons niet gemaakt naar Zijn beeld en heeft Hij ins niet de gevoelens gegeven? daarmee geef ik echt geen vrijbrief om maar erop los te leven zeer zeker niet!!!
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen en vragen... Ik heb nooit een relatie gehad is het dan zo vreemd dat je de ideeén en fantasien hebt?? dat je er ook eens naar verlangt om bemint te worden door een man?? Ik denk het niet denk dat het alleen maar menselijk is! |
Moedig van je om dit zo neer te zetten! En o, zo herkenbaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:46
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dank je wel voor deze uiteenzetting, Josina...Wat zouden we zonder jou doen? Nou ja, we zouden veel gelukkiger zijn...
Zo, en binnen 14 dagen zijn we alweer twee weken verder...Kerstmis komt zo steeds dichter bij... |
Wat ben je weer aardig, Frank Ik dacht deze conclusie ff te delen, is het ook weer niet goed Maar wees gerust...maandag en dinsdag heb je 2 dagen rust...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 22 juni 2012, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:38
Onderwerp: Onbewust een ander ………………………………
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik vind het juist een heel possitief topic. uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel. Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen. We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden. We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en ............. meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie
we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan |
Haha, 1 patat oorlog graag..
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 22 juni 2012, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:28
Onderwerp: Onbewust een ander ………………………………
|
|
|
Mooi verwoord, Yes en ik kan mij er helemaal in vinden!
Idd zelf de verantwoordelijkheid nemen voor wat je hier schrijft en daarbij niet de bal bij de ander neerleggen door te zeggen dat iemand zich niet zo snel aangevallen moet voelen.
Ben je bewust van het feit wat woorden kunnen aanrichten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:54
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
YES356 schreef: | Bovenstaande (Vet gedrukte) ga ik dus niet doen! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!Ps Dit hoort niet onder het topic slechtste……. Exuus daar voor |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:37
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pfffffff ik ben ruim twee maanden weg geweest van CM maar met stijgende verbazing met regelmaat het forum gelezen....
Mijn gevoel hierbij? het lijkt wel een kleuterschool geworden het liedje wat in mijn hoofd omhoog kwam was: Klein klein kleutertje wat doe je in mijn hof
Zoals een volwassen man een andere man zo gigantische loopt af te zeiken op zijn eerlijke en oprechte reacties in dit topic (en andere topics)is ronduit zielig te noemen!! Dan zeggen kom eens voor je mening uit terwijl jezelf alleen maar met teksten kan gooien en met ouweneel loopt te knallen!!
Herman ik kan maar 1 ding zeggen! Ga bij jezelf te rade gedraag je als een volwassen man en draag bij aan de topics maar niet om een ander ontzettend te zieken!
YES ga vooral door met je bijdrage's de jouwe dragen welzeker heel veel bij en ik weet dat je je echt verdiept in een topic voordat je wat plaatst!
Yep ik ben er weer |
Whaaa, go, go, go, Erika....wb!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:35
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
God heeft ons geen kalme reis beloofd, wel een behouden aankomst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:34
Onderwerp: Time out op het forum
|
|
|
YES356 schreef: | Ik ben er weer ! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!En Heide!! Kom maar op met je bakkie |
Fijn! Welkom weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:32
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
HEIDE115 schreef: | waarom mensen een time out winkje onder hun foto ''droppen'' En dan toch reageren,waar het nodig is.......... |
Een time-out op je profiel heeft helemaal niets met het forum te maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:30
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | waarom ben ik toch terug op CM gekomen??? Ik wist dat de vrouwen niet de makkelste wezens waren maar nu beginnen de mannen ook al lastig te doen... |
Geef nu maar toe dat je ons gewoon gemist hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:38
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
Bijna weekend, bijna maandag, maar eerst zondag nog...het is maar dat jullie het ff weten...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | waar ben ik toch weer aan begonnen???
Het staat vast nu...gedaan met de vrouwen...ik ga een cursus 'homo' volgen...het is goed geweest met het andere geslacht... |
Haha, toch leuk dat je er weer bent hoor!
Enne...hier een stralend zonnetje!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 22 juni 2012, 08:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dus je vergelijkt me met een donderwolk, gevaarlijke bliksem en lastige regen...nou mooi is dat... |
Waarom verbaasd mij dat nu niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:30
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als ze hard genoeg knijpen wel ja. Maar wees gerust..... zo'n plek duurt maar een dag of drie. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:18
Onderwerp: samen bidden op cm op 21 Juni
|
|
|
DJES101 schreef: | Kan zeker moeilijk zijn als het goed is bestaat het geloof ook uit ellende,verlossing en dankbaarheid. Mooie reactie josina... |
Dank je wel! En je hebt zeker gelijk dat ook die facetten er moet zijn en die zijn er bij mij ook zeker wel hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:11
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Mooie getuigenis Josina..beleving! |
Dank je, Heide!
M.i. is het goed om te erkennen dat het geloof niet altijd rozegeur en manenschijn is, dat het soms heel erg moeilijk kan zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:09
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Josine, ik heb het belangrijkste in 't vet gezet. Hier komen de verschillende extreme naar voor mbt geloofsbeleving. |
Heb het gelezen, maar wat dat te maken heeft met het feit dat ik zeg dat er niets mis is met zelf nadenken blijft voor mij een raadsel.
En de bijdrage waarin ik dat opgeschreven heb was een reactie op de bijdrage van iemand anders en door mijn reactie zo er tussenuit te halen, trek je het forum wel een beetje uit z'n verband.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:03
|
|
|
LIES774 schreef: | Nee Frank dat kan ik niet geloven. Ik heb wonderen meegemaakt door gebed en vele gebeden zijn verhoord |
Ook ik heb wonderen meegemaakt en verhoorde gebeden gezien, maar toch kan ik Frank wel geloven. Ik begrijp wel wat hij bedoelt, herken het wel. Er zijn momenten dat God heel ver weg lijkt en het gevoel hebt dat God je niet hoort. Ik heb die momenten wel iig. En ook al weet ik verstandelijk dat dat niet zo is, het gevoel kan dan toch soms de overhand nemen.
Is dat erg, vind God dat erg? Nee, dat geloof ik niet!
Wat ik doe wanneer ik dit merk, is bij iemand die ik vertrouw aan de bel trekken en te vragen om mijn gebed van mij over te nemen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:48
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Om de één of andere redenen kon ik het niet laten om me nog eens aan te sluiten op CM...ik blijf maar fouten maken. |
Ik moet zeggen dat je het nog lang uitgehouden hebt zonder CM...de "wonderen" zijn de wereld nog niet uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:46
|
|
|
JOL252 schreef: | haha... vertaling?? |
Hahaha...volgens mij kan ik beter wijselijk m'n houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:35
|
|
|
JOL252 schreef: | komtie:
EEN BOER ZONDER PAARD EN ZONDER WAGEN, MOET ZIJN ZAKKEN ZELF MAAR DRAGEN.
HEEFT DE BOER DE PET EN PRUIK NIET OP, LOOPT HIJ DE HELE DAG MET EEN KALE KOP.
ALS MEN DE BOER NAAR HET WEER GAAT VRAGEN, BEGINT HIJ AL METEEN TE KLAGEN.
GROEIT ALLEEN MAAR ONKRUID OP HET LAND, GEBRUIKT DE BOER NIET ZIJN VERSTAND.
PAKKEN ALLE KIPPEN SNEL DE BIEZEN, HEEFT DE ARME HAAN NIETS MEER TE KIEZEN.
AL IS HET KOREN OOK NOG ZO HOOG, ALS HET NIET REGENT, BLIJFT HET DROOG.
BIJ HET ZOEKEN NAAR DE VROUWEN, LOOPT HET BIJ DE BOEREN UIT DE KLAUWEN. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:28
Onderwerp: wokken in dordrecht
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een stil water sprak hier...maar wel op de juiste plaats en tijd!!!
Een hartelijke groet van Ineke!!!! |
Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 14:43
Onderwerp: wokken in dordrecht
|
|
|
HERMAN388 schreef: | We zouden graag willen om te wokken maar niet op 19 juli, maar helaas |
Herman, dat uitje is niet alleen voor jullie bedoeld, er zijn ook nog mensen die niet op vakantie gaan. Jullie kunnen tenminste op vakantie, gun de mensen die dat niet kunnen ook wat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 08:39
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Kan een zondaar zijn hart openstellen voor de Heer ?
Deze vraag lezen we op blz 200 in het boek van Ouweneel :"Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid, groei", uitgegeven door Medema.
... Hetzelfde Woord dat zegt dat het God is die de harten van zondaren openbreekt en dat de Heilige Geest is die moet overtuigen van zonden, zegt ook tegen jou dat je je moet overgeven aan de Here God en dat je je hart moet openstellen voor Hem. En dat is niet iets dat voor jou gedaan wordt; de prediking doet een appèl op jouw verantwoordelijkheid. En dat appèl is net zo bijbels als de wetenschap dat het de Heilige Geest is die het moet doen. Je mag je dus nooit achter dit laatste verstoppen om je verantwoordelijkheid te ontduiken. Andes ben je bezig de helft van de waarheid onder de tafel te moffelen, zoals ik als eerder zei (vs Ouweneel), namelijk die kant van de Schrift die zo’n grote nadruk legt op de verantwoordelijkheid van de mens. Wat dat betreft, zou ik je vraag dus evengoed met een hartsgrondig “Ja!” kunnen beantwoorden. De Here God roept je op je hart voor Hem open te stellen, en dus kun je het ook, want op hetzelfde moment dat Gods bevel tot jou komt, wil Hij je de kracht geven je voor Hem open te stellen. God geeft in zijn Woord een bevel tot bekering (Hand 17:30), daarom praat Romeinen 1:5 over “geloofsgehoorzaamheid”. Het is geen vrijblijvende zaak. Je hebt niet het recht je te verstoppen achter de gedachte: “O zie je wel, de Heilige Geest moet het doen, dus ik hoef niets te doen, ik ga maar met mijn armen over elkaar zitten. Als je zo denkt, ben je ongehoorzaam aan het Woord, en van zo iemand zegt Johannes 3:36: “wie de Zoon ongehoorzaam is, de toorn van God blijft op hem”. Dat is dan niet omdat volgens jou de Heilige Geest niet aan jouw hart gewerkt zou hebben, maar omdat jij ongehoorzaam bent aan het Woord van de prediking. Dit zeggen Paulus en Petrus. Men wil zo graag –en terecht- beklemtonen dat het de Heilige Geest is die aan harten van mensen werkt tot bekering. Maar deze waarheid mag nooit ten koste gaan van die andere waarheid: de verantwoordelijkheid van de mens om zich op Gods bevel te bekeren. En denk erom, als het evangelie tot een mens komt, staat de kant van de verantwoordelijkheid zelfs voorop. Dat is immers de uitdaging van de prediking: Geef je over, vertrouw je toe aan de Here God en aan Zijn Woord. Lijdt de nederlaag, onderschrijf het fiasco van je leven. Dat is wat de Bijbel bekering noemt, dat je moet zeggen: Tot dusver waren zelfs mijn beste daden niets anders dan een wegwerpelijk kleed. Kom dat kleed dan maar bij de Here deponeren! Dan gaan wij er achteraf wel eens over praten hoe dat allemaal gegaan is in je leven. Heb je dat nu allemaal zelf gedaan, was dat jouw prestatie, jouw verdienste, dat je je bekeerd hebt? Welnee, zeg je dan, achteraf zie ik dat het allemaal het werk van Gods genade was. Maar het is een list van de duivel om de zaal op de kop te zetten. Als je mensen in een té vroeg stadium confronteert met het feit dat “het allemaal Gods genade en Gods werk is”, gebruiken ze dat als een verontschuldiging om zich niet over te geven aan de Here God. En anderen, wier geweten werkelijk geoefend is, zoudenzich wel willen overgeven, maar durven niet, omdat ze er niet zeker van zijn dat het de Heilige Geest is die in hen werkt. Zo zien we hoe een eenzijdige prediking mensen in grote nood kan brengen. De nood over hun zonden is al zwaar genoeg, maar diè nood is tenminste heilzaam. De nood van een eenzijdige prediking echter komt daar nog eens bovenop, en dat had niet gehoeven. |
Wat wil je mij hier nu mee zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:47
Onderwerp: Time out op het forum
|
|
|
YES356 schreef: | Ik voel mij gedrongen om onvrijwillig tijdelijk een time out te nemen!Tot er een oplossing komt. Om te voorkomen dat als ik iets post het zelfde gebeurd als onder het topic Sex voor het huwelijk. En dat wil ik perse niet! Gods zegen. Gtoetjes Yes |
Jammer, Yes! Jammer dat het op deze manier gaat. Ik kan je bijdragen iig wel waarderen! GBY!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op woensdag 20 juni 2012, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:28
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
YES356 schreef: |
voor mij niet hoor!!!
ik ben afhankelijk van dit onderwerp!!! Ik had een probleem. Deed 1 pad in de senseo zette er een kopje onder en drukte op het knopje van 1 kopje het kopje trilde niet alles leek okay! Dus liep ik ff weg. Kom ik terug het hele kopje overstroomd alles onder!! Van het aanrechtblad op de twee verschillende sokken die op een tijdloos kleedje lagen. Tot op mn ramen gespat! Met het super goede mesje (helemaal uitgesteten van het elke keer slijpen) van mn opa plukte ik de sokken van het kleedje en deed die in de wasmachine bij het dekbed in. Hoewel ik kon weten dat die dan eigenlijk te vol zou zijn. Met opas mesje sneed ik een ui/siepel in stukjes en deed dat in een emmer door het ramenwas water heen. Ik keek naar het mesje en zag me opa voor me met op de achtergrond het geluid van de gezellig pruttelende perculator! Wow dat waren nog eens tijden! Dromerig pakte ik de senseo onderdelen bij elkaar en deed die in de vaatwasser. Naast het kunstof bakje dat ik net uit de koelkast had gehaald. Ik keek naar het kleedje en de natte drap er op het leek wel pitwaeter! De kleur deed me denken aan de rokerige glasgordijnen bij mn opa! Pfffffffff wat moet ik doen om dat schoon te krijgen? Droge doeken erop? Of ossegal zeep? Of op laten drogen?gelukkig heb ik zeil op de vloer geen naden die bol staan. Ik hoorde ergens een haan kraaien geen idee waar die vandaan kwam man wat een lawaai. Het leek wel achter de binnenkant van mn rolluik (blafetuur) vandaan te komen die moest ik ook nog een nodig schoon maken maar ja hoe doe je dat?.Maar goed ik dacht hoe krijg ik die rommel weer schoon. Dus ging maar achter de pc op internet zoeken. Erst op you yube maar later ff op google.En zo kwam ik naar enkele keren klikken op dit topic. HEERLIJK WAT EEN BOEL PRAKTISCHE HUISHOUDELIJKE INFORMATIE. Als ik dit niet had gehad had ik het vast verkeerd gedaan allemaal. ps ik weet nog steeds niet hoe het kwam dat mn kopje overstroomde terwijl er maar 1 pad in zat. en ik op 1 kopje gedrukt had. Herkend iemand dat? |
LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 13:13
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
Fijn dat je ff wat van je laat weten! Ook ik blijf bidden voor je hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:25
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dat een positief christen cm-lid me meldt dat ze het abo niet zal verlengen wegens de eenzijdigheid van cm. Iets om over na te denken. Verarming van het forum, waar wie ben ik ? |
Ach Herman, wat de een eenzijdig vindt, vindt een ander weer niet...
|
|
Naar boven |
|
|