Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:53
Onderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
|
|
|
[quote=STEENTJE178]Wat verstaan we eigenlijk onder die "seksualiteit"??
En als dat dan bijv. de werkelijke geslachtsgemeenschap betreft, wat als dat niet mogelijk is??
En als "seksualiteit" alleen voor in het huwelijk is, wat moet je er dan mee als niet gehuwde?[/quote]
Dat is simpel: voor het huwelijk geen seks...maar ik weet dat zelfs goede christenen daar zich niet aan houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:52
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | De grote gele M is anders aardig internationaal. Zélfs in België aanwezig! |
...en toch weet ik niet wat je bedoelt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:51
|
|
|
ROOS575 schreef: | Het is heel simpel....op-langertermijn-medeleven-voor-mijn-buren-na-het-eten-van chili-con-carne |
Dank je wel voor deze heldere utleg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:37
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Langs een grote gele M gereden |
en wat betekent een grote gele Meet? Ik ben niet zo bekent met de Nederlandse verkeersdinges.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:35
Onderwerp: De klik...
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Soms chat je met iemand al een poosje en je denkt wat een leuke persoon die zo schrijft! En dan kom je de persoon in het live tegen en dan merkt ik vaak dat ze toch heel anders zijn!
net als Maritime schrijft, in echt is veel beterder, in de ogen van de ander kijken! dan voel je pas de klik! |
Het is soms idd beter om de persoon waarmee je chat of mailt eens te zien en te horen praten. Want als je je alleen moest baseren op hoe ze schrijven zou het maar een armzalige bedoening zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:30
|
|
|
ROOS575 schreef: | Gewoon, medeleven met me buren |
jij eet chili cond carne en dat heeft wat te maken met de buren??? Nederlanders zijn echt raar...Zijn er nog zo'n gerechten die menslievend zijn? Of onmenslievend? Ik begrijp er geen snars meer van...maar ja, ik ben ook maar een lieve Belg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:27
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | ik val op oudere mannen boven de 50 jaar, die zijn wijzer |
Ik wens je veel geluk...en hopelijk vergis je je niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:17
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | ze voelen zich aangetrokken naar elkaar...................... |
je moet niet boos zijn, visser is te jong voor jou...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Blijft de vraag staan waarom jullie zoveel belangstelling hebben voor elkaars profiel |
Ik hou van visser...nou goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:54
|
|
|
MARITIME853 schreef: | In een huwelijk, niet als sexualiteit op zich. |
ja maar,maritime, als je goed leest heb ik het over de seksualiteit in het huwelijk. Ik ging verder op jouw stelling in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:46
|
|
|
ROOS575 schreef: | Chili Con carne
Arme boven, onder, linkse, rechtse, voor en achterburen |
...en wat bedoel je met die laatste zin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:45
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ik noem het toch ook niet als hoogtepunt? |
MARITIME853 schreef: Nee.
Sexualiteit is het hoogte punt van liefde tussen man en vrouw. Zo hoort het in huwelijk te zijn. Helaas ervaar ik veel (christelijke)mannen welke het niet verstaan en vreemd gaan. Hoe moet ik die eerste zin dan begrijpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:35
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je draaid door op dit punt. Geen sexualiteit zegt niks over de liefde voor elkaar in het huwelijk. Net of het huwelijk alleen uit sexualiteit bestaat. |
Hé hallo...dat vroeg ik eerder al aan jou...als je mijn tekst goed leest dan zie je juist dat ik bedoel dat het huwelijk niet alleen om seksualiteit bestaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:24
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Nee.
Sexualiteit is het hoogte punt van liefde tussen man en vrouw. Zo hoort het in huwelijk te zijn. Helaas ervaar ik veel (christelijke)mannen welke het niet verstaan en vreemd gaan.
Sex is door God gegeven.
Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen.
Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man.
Je lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw.
Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding
1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.
bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(Vinde)
Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde? |
Dat je nu net die bijbelverzen hebt uitgekozen verwonderd me niet als jij beweerd dat seksualiteit hét hoogtepunt is van een huwelijk. Zoals ik al eerder schreef is seks in een huwelijk (en voor vele ook voor het huwelijk) erg belangrijk. Maar of dat het hoogtepunt is betwijfel ik. Natuurlijk kan seks op vele manieren beleeft worden maar de kans is groot dat er van de 'echte seks', ja, de penetratie, of erectie, zoals sommige alleen maar over seks denken, op een bepaald moment niet meer mogelijk is. Dan spreek ik alleen nog maar over de beperkingen die een man zou kunnen hebben. Ook bij vrouwen kan er iets mis gaan waardoor de 'echte seks' niet meer kan beleefd worden. Is je huwelijk dan naar de maan als er geen seksualiteit meer is? Zijn er dan geen hoogtepunten meer in het huwelijk? In deze context is 'hoogtepunt' een beetje dubbelzinnig misschien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:05
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Dank je wel voor je mooie bijdrage, erg duidelijk. Maar mag ik er even opgaan..... Is het niet zo, dat je je zelf en de ander op dezelfde plaats gaat zetten....bij onvoorwaardelijke liefde?
En wat als jezelf helemaal gelooft, dat gemeenschap hebben in Gods Ogen een levenslange verbintenis is....en de ander gaat er later toch een andere invulling/waarde aan geven......waar blijf jezelf dan....je blijft zelf gehuwd...en de ander denkt dat je het gewoon uit mag maken.... Hoe ziet God dit dan....? |
Als je met gemeenschap hebben het huwelijk bedoeld dan is dat normaal gesproken een levenslange verbintenis hebben....tot de dood ons scheidt. Als je met gemeenschap het seksuele aspect bedoelt dan is nog maar de vraag wat jij bedoelt met een 'andere vulling/waarde'. Vreemd gaan tijdens een huwelijk (en ook in de verkeringsperiode) is een gruwel voor God. Zelfs als mensen niet gelovig zijn is dat een gruwel.
Een huwelijk, hoe gelovig je ook mag zijn, en hoe goed je het ook bedoelde, is nooit een zekerheid. Alles is vergankelijk. Ook een verkering of huwelijk kan op de klippen lopen door verschillenden reden...
Op dit moment, Annette, zijn er maar 2 zekerheden. Je leeft nu en ooit zal je dood gaan. Al de rest is vertrouwen...vertrouwen hebben in een het goed alleen kunnen zijn of vertrouwen hebben in je job...of vertrouwen hebben in een relatie of huwelijk.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 19 januari 2013, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:43
|
|
|
VISSER278 schreef: | En die zegt dan wat over zeeuwlanders .... sjongejonge. |
...ja zeg, ik kan me toch ook eens vergissen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Over geheimzinnigheid gesproken ..... meneer die zelf een beetje geheimzinnig loopt te doen .
Maar lekker puhh.... je kan nou zelf ook lekker niet zien wie joùw profiel heeft bezocht. |
...sjips, dat is ook waar...ik vroeg me al af wrom niemand naar me omkijkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:38
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik wou dat ik zo'n prachtige buik had
Na het fietsen gaat hij schaatsen.........gelukkig moeten ze nog aan handjes vasthouden beginnen,elkaar opwarmen is er nog niet bij........hoop ik |
De jeugd deinst nergens meer voor terug, Leanne. Ooit was je zelf 'jeugd', weet je nog...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:30
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Van mij
Zoonlief heeft vanmiddag zijn allereerste afspraakje met zijn allereerste vriendinnetje .........hij heeft al 2x gedoucht en moet een uur fietsen,onderweg gaat hij wat lekkers kopen...........zucht..........zo lief |
...is dat jouw buikje op die foto???
Kan je zoon niet beter douchen na dat uur fietsen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:26
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
VISSER278 schreef: | Een binnenboordmotor is ook nog een optie. |
...dat is een staafmixer dat je bedoelt...is goed om te soep te dingense...sjonges toch...die Zeeuwlanders zijn echt een apart volkje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | ............wie of nou diegene is die in de laatste 2 dagen al 7 keer mn profiel heeft bekeken . Ik zou zeggen ... zet dat vinkje aan zodat ik ook jou profiel kan zien of stuur eens een mailtje . |
ja ja zeurpiet...ik zet dat vinkje wel aan hoor...of ik mail je wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:23
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | dat vandaag wel een bijzondere dag is zoveel bijzondere dingen gebeuren vandaag en dat ik helemaal ondersteboven ervan bent
wel leuk hoor............................ |
en mogen wij ook weten welke dingen dan? Heeft het iets met jouw klokje te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:22
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Beetje koud ja . Maar het zonnetje doet zn best om er door te komen dus vanmiddag gewoon lekker naar buiten . |
Alleen naar buiten? Of ga je de hort op met iemand? Of ga je kibbelingen vangen bij de visboer...misschien kom je Petra dan wel tegen, gebruik maar een lekkere aftershave dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:20
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Maar dan is het te ook te koud om te schaatsen.... ...... |
wakken, wokken, te koud om te schaatsen...ik begrijp er niets meer van ...als ik het goed begrijp zou er in een warme zomermaand ijs moeten zijn zodat we in een zomerjurkje of short kunnen schaatsen...het zal dan wel te warm zijn om te wokken of is het nu wakken...
Hier hebben we een flauw zonnetje en erg koud is het niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:45
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken (iewww haar ) Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken Ik ga vandaag niet naar dit plaatje kijken |
...van wie is die profielfoto eigenlijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:44
|
|
|
ANNA415 schreef: | De elfstedentocht kan nog niet geschaatst worden, er zitten nog WOKKEN in het ijs. Of heb ik dat nu weer verkeerd verstaan? Fries raar taaltje |
Als er wokken in het ijs zitten gaan we niet schaatsen maar wakken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:38
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Sexualiteit is het kroon op een huwelijk door houden van.... |
Als je dat zó stelt trouw je dan puur om de seksualiteit?
Ik weet ook wel dat seksualiteit niet onbelangrijk is maar is dat geen voortvloeisel van anderen aspecten van houden-van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 08:27
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nog steeds |
...ik vraag het nooit meer om te wokken...
Het sneeuwt hier niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:12
|
|
|
ANNA415 schreef: | dan kun je beter WOK-beschermers nemen |
ja, en op donderdag oorbeschermers... ...binnenkort mag je me uitnodigen om te wokken hoor...
Oja, hier sneeuwt het niet en het is ook niet zo heel erg koud...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 18 januari 2013, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|