Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 12:52
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 10:35
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik kan het volledig met je eens zijn, alleen bezondigen we ons er allemaal wel eens aan. |
Ik weet dat ik het vaak oneens met je ben maar dat is toch ook prima? Natuurlijk heb ik gelijk maar weet je ,juist als je het niet met elkaar eens bent is het ook goed om daar over te hebben. En als iemand vind dat het een beetje te zwart/wit wordt gesteld of het komt gewoon erg fout over, dan wordt degene er toch gewoon op aangesproken? Heel normaal toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 10:32
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
Ik heb gisteren zoiets grappigs beleefd in Brussel, wil het gewoon even kwijt.
Het was daar prachtig weer en we waren aan het slenteren door de stad. Op een gegeven moment moesten we even wachten omdat er een stel in de winkel was dus ik en mn vriendin even op zo`n paaltje gaan zitten ( je weet wel die het verkeer in een winkelstraat tegen houden en die in de grond zakken als je er langs wilt gaan ) Nu was de straat afgesloten met hekken dus konden we daar even uitrusten. Komt er een grote grote japanners aan en wij nog even zeggen; let op die gaan vast foto`s maken, doen ze toch van alles? En ja hoor, de laatste man maakt zeker 4 foto`s , uit verschillende hoeken, van mij ( ik eerst nog denken dat er achter mij iets interessants was tot hij riep hallooo en ik dus met een big smile op de foto ging ). Dus misschien wordt ik nu wel wereldberoemd in Japan, interviews op de Japanse CNN, krantenkoppen met mijn foto erop gelukkig blijf ik bescheiden hè Toen die man de foto`s gemaakt had liep tie door en maakte de volgende foto van een etalage van een souvenirwinkel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 10:01
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
Zal ik ff ontopic gaan dan
Ik erger me ongelooflijk aan het - op de man spelen- bij sommige onderwerpen. En ik maar denken dat we met allemaal volwassenen zijn ,wat is dit toch? Gaat het makkelijker omdat je anoniem achter je pc zit? Zou je dit in real life ook gezegd hebben? Kunnen we alsjeblieft proberen normaal op elkaar te reageren in een discussie, jouw mening hoeft toch niet ook mijn mening te zijn? De bedoeling van een "virtuele discussie"is toch juist verschillende gedachtes uit te delen aan elkaar ? Standpunten uit te leggen?
Laten we elkaar vooral respecteren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 23:49
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
Mensen, ik moet even een slag om de arm houden voor vrijdag,hoor dat er een veteraan terug komt uit oorlogsgebied, kan dus zijn dat ik daar heen ga ( nee, niet naar het oorlogsgebied natuurlijk )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 06:48
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 00:03
|
|
|
Goed mensen, ik ga horizontaal gestrekt want over een paar uurtjes......ga ik naar Brussel, zo`n zin in Allemaal een goede nachtrust en morgen gezond weer op! Doei
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:55
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Nog iets meer dan 50 bezoekers en ik heb er 1000 op de teller staan ( iets meer dan 2 maanden over gedaan ) En nee.....voor de slimmeriken onder ons, het is dus minder dan 3 maanden,ik heb ze niet geteld over een paar jaar duhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:52
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Tent staat klaar, tassen ingepakt...nu nog een bestemming maar ook die komt er wel |
Vind je van Italiè/ Spanje/ of natuurlijk Groningen ( zucht)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:49
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Count me out...ik ben op vakantie |
Hey Tess....al vakantiekriebels? Ben je dr helemaal klaar voor? Heb je de tent nu wel gekregen? Wij toosten op jullie volgende week ( als het doorgaat ) of komen dr 1 bij jullie halen natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:47
Onderwerp: gezocht
|
|
|
Hey Brazeevel, ga je mee naar Harderwijk voor een terrasje, met een beetje mazzel komen er meer vrouwen. Heb je een multipledate, en wij vrouwen zijn dan zo galant dat jij voor ons allemaal mag betalen, lief hè
Meiden, help eens even mee....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:42
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:39
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:31
|
|
|
MARISKA601 schreef: | zolang het jurkje tot je enkels is |
We willen geen behaarde voeten cq enkels zien hoor Mario. ( ieuw) Je bezit vele talenten, onweer wegblazen, zwak voor jurkjes van oranje, wat kunnen we nog meer van je verwachten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:28
Onderwerp: gezocht
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja... maar WIL ze ook kans hebben? |
Hmm.....ze is net het land uitgegaan, zou dat misschien iets zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:27
Onderwerp: actieve opstelling
|
|
|
ANS681 schreef: | Ik ben verbaast hoeveel personen staan ingeschreven bij Christianmatch. Maar nog meer verbaast dat er zo weinig actieve reacties worden geplaatst. Blijkbaar zijn er veel mensen die heel veel profielen bekijken en nooit zelf een nadere stap maken. Om nog maar te zwijgen van de slechte respons op de ontvangen mail....
Dames, heren: alle relaties staan of vallen met de inspanning en de investering van de betrokken personen. Wil jij betrokken zijn: doe dan iets... |
Hoi Ans,
Ik bekijk zelf ook wel eens profielen waar ik geen reactie achterlaat. Je weet immers niet vanuit een foto of iemand leuk genoeg is voor een mailtje? Maar de beste methode is nog altijd om zelf te reageren op iemand en als die niet terug reageert? Jammer dan! Dat is tevens de vrijblijvendheid van een datingsite.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:24
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als er één stel is dat het verdient, zijn jullie het wel!
geniet ten volle! |
Daar sluit ik mij volledig bij aan!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:12
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Harderwijk is net zo ver als Gouda... pfff... |
Meid, reis naar Amersfoort en ik neem je mee richting Dolfijnen en wie weet heb je Braz.als lift terug ( als tie gaat ).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd wil en kan ik daar geen antwoord op geven. Ik zie het in een breder perspectief. Iedereen heeft om te gaan met de seksuele drift. Voor iedereen geldt, dat het meer gaat om beheersen dan negeren. Dat geldt zowel voor de homoseksuele behoefte als voor de heteroseksuele. Er zijn voldoende momenten te bedenken, dat hetero's zich moeten beheersen, en dat kan soms wel jaren duren. Denk aan echtscheiding, denk aan weduwen. Iedereen heeft dus momenten dat hij/zij niet kan toegeven aan de seksuele driften. En iedereen heeft daarmee te maken. Ik geloof dat God je kan helpen hiermee om te leren gaan. Ik geloof dat gebed daar een sleutel voor is. Maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat elke homo genezen kan worden. Ik ken homo's in mijn omgeving, die deze strijd toch wel overwonnen hebben. Niet alleen in hun uiterlijke dingen, zoals een relatie hebben met een vrouw, maar ook van binnenuit, dat je merkt dat er geen drang meer is naar hetzelfde geslacht. Maar ook ik weet niet wat er in hun hart en gedachten afspeelt. |
Weet je Chatuliem, dit vind ik nou een mooie reactie van je ,top! Al ben ik het vaak oneens met je over dit onderwerp, en daar komen we ook niet uit, toch zie ik een kleine kentering in je gedachten en dat is goed. (Neenee, niet ontkennen nu, het is mooi en goed zo!) Want wat jij , ik en de rest van de wereld ook vinden van de levensstijl van onze homo`s, we zullen nooit op 1 lijn komen en waarom niet? ZONDEVAL!! Wat heerlijk om te weten dat wij het ook niet voor het zeggen hebben hier, God ziet het hart van iedereen en...Hij houd van ons!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:07
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Heb net de nieuwste roman van Francine Rivers gelezen en de 2 boeken van Elizabeth Gilbert Bidden,eten, beminnen en Toewijding. Vind lezen zo heerlijk en Dan Brown is een echt goede schrijver. Net weer stapel boeken meegekregen van vriendin. Heerlijk, echt ontspanning.
lees lekker Alous....... : |
Francine Rivers......mooie boeken/ goede schrijfster! Wie kent het boek "the shock of you`re life"van Adrian Holloway ( nee,geen familie van...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:04
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik vind dat je hier een onterechte tegenstelling creeërt. Alsof je bij een liefdevolle, respectvolle benadering geen bijbelteksten kunt plaatsen.
Ik vind de uitdrukking "aftroeven met bijbelteksten" vreemd klinken voor iemand die zijn of haar leven op de bijbel wil baseren. Als je wilt leven naar bijbelse maatstaven dan moet je weten wat erin staat. En als je er niet uitkomt kun je samen zoeken naar wat er allemaal in de bijbel geschreven staat. Maar om dat nu "aftroeven" te noemen. |
Zinga, je hebt gelijk , in mijn enthousiasme voor dit onderwerp ben ik weleens te snel in mijn woorden. Sorry dat ik daarmee een lijn over gegaan ben, zo had ik het niet bedoeld! Waar ik mee zat en zit is dat sommigen onder ons dol zijn op bepaalde teksten in de bijbel en die niet in hun context gelaten wordt. ( zie mijn posting over Lev. ergens in het begin van dit topic). En je kunt natuurlijk mensen niet alleen beoordelen op een enkele tekst uit de bijbel , je moet òok naar ze omzien in liefde. Dus typisch gevalletje van en / en.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:22
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Jah...menn! Ik sta nog steeds perplex, maar de koffers staan klaar haha... Zo zie je maar, dat een enkel onderonsje met onze lieve Heer hele grote gevolgen kan hebben... En het wonder word alleen maar groter hoorde ik net...wij gaan komende week echt niets te kort komen!
Lieve Here God, en al Zijn engeltjes op CM...bedankt!
Oh...en die koffie die gaan we regelen Carin, komt goed! |
Hey Tess, ga je echt met Hannah mee? COOL!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 11:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Lieve Carin. Waar lees je veroordeling van mensen? Misschien zit ik er anders in dan jij. Je kunt zonder consequenties een mening hebben, ik echter niet. De vragen die ik je stel laten zien voor welke dillema's ikzelf zou komen te staan. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de mensen zelf denk, maar veel meer met het onderwijs en het pastoraat wat ik zou moeten geven. Mijn houding tegenover homo's staat nl. niet op zichzelf, het heeft directe invloed op datgene wat ik anderen voorhoudt. En als ik jongelui voorhoudt, dat ze voorzichtig moeten zijn met hun lichaam geldt dat ook voor homo's. Als ik praat over de heiligheid van het huwelijk, past een homoseksuele relatie daar niet in. Als ik praat over zondig gedrag, zou ik het ook moeten hebben over homoseksueel gedrag moeten hebben. Als ik praat over bevrijding van zonde, geldt dat ook voor homoseksuelen. En eerlijk gezegd, dat wringt aan alle kanten. Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn standpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert. |
Juist door jouw postings in dit forum en de woorden die je erbij gebruikt maakt dat ik sommige daarvan ernstig afkeur. En uiteraard ben ik op de hoogte van jouw pastorale taak maar hebben wij die niet allemaal? Okee, ik hoef niet op de kansel te staan, maar wel als christen op de werkvloer, in mn vriendenkring , bij de buren etc. heb ik ook een taak om dat uit te stralen wat belangrijk is. De liefde voor de naaste. En ik vind dat je de zonde wel erg veel schuift in de schoenen van onze homo broers en zussen en je daarbij vergeet dat geen enkele zonde erger is dan een andere. Ik begrijp dat je dit onderwerp erg lastig vind naarmate er dieper op ingegaan wordt maar ik denk dat je dan misschien meer de tijd moet nemen om je gedachten en gevoel te omschrijven voor je iets neerzet wat kwetsend overkomt. En geen enkele homo zit er op te wachten dat hij/zij afgewezen wordt in de gemeente , hij of zij wacht alleen op de uitdeling van liefde van zijn mede broers en zussen. Vergeet 1 ding niet,, ze hebben vaak al jarenlange interne strijd achter de rug voor ze besluiten te vertellen dat ze anders geaard zijn. En even heel eerlijk? Ik ben weleens jaloers op hen, zij hebben die strijd al gehad, weten wie ze zijn ook in Christus, ik worstel daar zelf nog vaak mee . Dus beste Chatuliem, oordeel niet maar sla een arm om ze heen,en luister,luister en luister naar hen,je zult verrast worden! Ik wens je toe dat binnenkort iemand uit de kast komt en jij diegene mag ontmoeten,heb geduld, liefde en vooral respect voor hen en breng ze bij de Heer!Dat is je taak als herder en leraar,ontvang elkaar in de liefde van de Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 11:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ze zijn wel wat spannender dan Leni Saris, dat klopt..... |
Haha, je hebt helemaal gelijk hoor Willemijn, inmiddels ben ik het niveau van Saris ook ontgroeid maar oh...wat leest het lekker weg in je vakantie! En wat ook fijn is dat er geen sex of gevloek in voorkomt. Al moet ik je ook bekennen dat ik de laatste jaren eigenlijk alleen maar christelijke schrijvers lees, dus bovenstaand probleem is dan ook opgelost!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:11
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | MARISKA601 schreef: Dan Brown... titel weet ik niet Wat snap je dan, ze heeft een boek in de kast staan wat gelezen wil worden.... Dan Brown is gewoon een prima schrijver, die heel spannend en boeiend schrijft. En zijn onderwerpen, ja daar moet je van houden..... |
Nou, mij spreekt Dan Brown totaal niet aan, zou dat boek lekker in de kast laten staan,ziet er vast leuk uit. snappie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja klopt!! WERKEND schitterend woord!!!
nu zullen er wel weer zuurpruimen zijn die beweren dat het er een ander woord werd bedoeld, maar dat kan niet! Als je niet WERKEND bent, heb je ook niets aan je WEEKEND want dan is iedere dag hetzelfde. en werken is voor mij bijvoorbeeld gewoon mn hobby! |
Helemaal mee eens, moet er niet aan denken om geen baan te hebben ( sorry,voor diegene die wel willen werken maar niet kunnen of werkeloos zijn). Weet je hoe fijn het is om een keer geen wekker te hoeven zetten,zucht,lang leve de vakantie en het weekend natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | gewoon even aan de Vader vragen.......... je had het over een reisje naar Balkonia, wat zou je denken van Tentinie? stap maar in en k neem je mee! een leven met de Levende God is lang niet saai, Tess...... wees dan niet bezorgt over de dag van morgen; de Vader weet wat je behoeft, en zorgt zelfs voor de Vogeltjes! |
Wat een gaaf aanbod Tess.....kom ik 's avonds ff langs voor een bakkie!( eh....dwz,als je niet naar Frankrijk gaat )
Hannah, wat ben je toch ook een schat dat je dit wilt doen voor Tess,toppertje!!
|
|
Naar boven |
|
|