ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..

DANIEL777 schreef:
je kunt nog zo hard leren meneer de basisschool directeur maar als dyslexie is aangeboren dan kan je lesgeven wat je wilt maar helpen doet het dan niet Gefrustreerde smiley Woedende smiley
Als iemand dyslexie heeft, worstelt hij niet alleen met de d of t....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 20:23

MARISKA601 schreef:
jij maakt je altijd zo druk om wat anderen fout doen...
of wat fout is in jouw ogen...

des te kritischer je op een datingsite kijkt naar een geschikte partner,
des te minder het slagen van het vinden van een...

de perfecte vrouw moet nog geboren worden,
evenals de perfecte man.
We hebben het hier alleen maar over hoe je schrijft op je profiel. En ik vind dat je daar best wel aandacht aan mag besteden. Want ook hier geldt de eerste indruk. En die indruk mag best wel verzorgd zijn. Als je ergens naar toe gaat, wil je toch ook een goede indruk maken?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 17:02

MARISKA601 schreef:
waarom maakt men zich altijd druk over taalfouten in profielen.
er zijn lui in de lobby die constant taalfouten maken en daar word niks van gezegd.

niet iedereen heeft de gramatica binnen 5 minuten onder de knie.
en niet iedereen leert even makkelijk.

als chatuliem onze onderwijzer zou zijn geweest hadden we nooit een diploma in onze handen gekregen.

niemand is volmaakt....
iedereen maakt fouten...
de een taalfouten...
de ander rekenfouten...

ik ben wel blij met mijn iq van een rotte winterpeen.... Clown smiley
tja, waarom maakt men zich druk om sportsokken of leggings? Waarom maakt men zich druk over geschoren/ongeschoren? Men heeft toch het recht om zich daar druk over te maken? En als je weet, dat dat invloed kan hebben op de ander, waarom zou je daar geen rekening mee houden? Het heeft niks met iq te maken, want je kunt kinderen op de basisschool de spellingsregels aanleren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 16:47
BerichtOnderwerp: Vallen in de Geest

JOHANNA992 schreef:
Kunnen jullie mij iets vertellen over het "vallen in de Geest".

Enkele jaren geleden bezocht ik een dienst waar mensen neervielen.Soms alleen al bij een handoplegging maar ook na een gebed.Ik heb daar voor mij laten bidden,had net twee hersenbloedingen achter de rug.Er kwamen 5 mensen om mij heen staan en ik moest mijn ogen sluiten.Er werd gebeden en 5 paar handen trokken en duwden aan mij onder luid geschreeuw.Mijn lijf was moe,doodmoe, ik raakte uit evenwicht en ja hoor daar ging ik.Ik kreeg een kussen onder mijn hoofd en heb zo een tijdje gelegen.Terwijl ik daar lag dacht ik "wat een onzin ik ben gewoon omver geduwd" .Ik schaamde mij voor die gedachte.
Ik ben later wel eens naar samenkomsten geweest waar mensen al omvielen als er naar ze gewezen werd.In de bijbel wordt er over geschreven.Ik maak mensen mee die voor de "kick" naar zulke diensten gaan.
Wie is er wel eens gevallen in de Geest en kan mij meer vertellen.
Zelf heb ik het wel eens meegemaakt. Zowel dat mensen vielen terwijl je ervoor bad als dat ik zelf viel. Zelf vind ik dat als zoiets gebeurt, je het gewoon moet laten gebeuren. Maar helaas wordt het snel een truucje of een hype. En dan is het niet echt meer. Helaas zie ik veel gebeuren dat mensen er een hype van maken en er iets in leggen, wat niet goed is. Zegt het iets over je geestelijke geloofsleven, ik weet het niet. Ik wil daar eigenlijk geen uitspraak over doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 16:37

XABIA794 schreef:
ik ga gewoon iets vrolijker door het leven Clown smiley
dat is weer een aanname van jou. Je weet niet hoe ik in het leven sta. Ik schrijf dit juist, omdat ik weet dat er meerdere mensen zijn, die als ze eerlijk zijn ook wel moeite hebben met het schrijfgedrag hier op de site. En het is toch een visitekaartje. Hoe je dat wendt of keert, je laat toch iets zien op dat moment. En het is niet aan ons om te bepalen wat de ander belangrijk vindt. Verzorgd taalgebruik is iets waar je wat aan kunt doen en waarom zou je er niet voor zorgen dat je profiel netjes is. Als je een officiële brief schrijft, ga je er toch ook over heen om te kijken of alles goed gespeld is??
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 15:07

XABIA794 schreef:
Kijk chat, dit is weer een beetje sterk overdreven... "jij" kan daar dan wel over vallen, maar als je van mij zou vragen dat ik perfect ABN zou moeten kunnen praten /schrijven / typen, kan ik inderdaad wel goed men best doen. ik ben best naar behoren afgestudeerd. Maar ik vind het nu eenmaal leuker om wat in dialectisch Belgisch te typen. en als iemand daar nu niet mee omkan, dan denk ik dat ik die persoon al zelf niet zou mogen kwa instelling...
Ik hoef me zonodig toch niet "goed te presenteren" ik ben wie ik ben.
Dus op jou is dat niet van toepassing....ik vraag me dus af waarom uitgerekend jij je nu aangesproken voelt. En wat jij misschien overdreven vindt, mag de ander toch over vallen? Ik geef hier alleen mijn mening weer. Ik vind dat veel mensen te slordig omgaan met de spelling, en dat irriteert mij mateloos. Als ik dan in de profielen lees, dat men HBO heeft, vraag ik me af, hoe ze die scriptie er door hebben kunnen krijgen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 12:05

INGE721 schreef:
Als je een perfect profiel leest en later merk je dat iemand geen taalgevoel heeft voel je je dan niet voor het lapje gehouden?....
Ik heb een jaar gechat met iemand die zware dyslexie had. Het was wel eens puzzelen wathij bedoelde maar verder was het een prima vent .
We hebben allemaal onze zwakke kanten toch???
Dat vind ik te gemakkelijk geredeneerd, Inge. De belangrijkste oorzaak voor dit slechte schrijfgedrag is gewoon gemakzucht. En als ik merk dat men daar slordig in is, heb ik ook geen vertrouwen in de andere dingen.
Op een site heb je maar één uithangbord, en als je dat niet eens goed verzorgt, hoe kan je je dan goed presenteren naar de ander toe?
Ik pik de mensen met dyslexie er zo uit, daar zeg ik niks van. Maar die overige 85 % die gewoon te lui is om goed na te denken voordat men iets opschrijft, daar heb ik geen respect voor.
Ik heb een getuigschrift vorige week onder ogen gekregen en daar stond: heeft ontwikkelt... die slechte spelling is dus zelfs in officiële papieren doorgedrongen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 30 april 2012, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 11:58

TINEKE986 schreef:
hm. in dat geval behoor ik zonder twijfel bij de 80%. want d's en dt's vind ik nog steeds moeilijk Geschokte, onthutste smiley . maar...... ik weet zonder meer dat ik daardoor niet minder waard ben in de ogen van mijn Vader. Lachende smiley en ook dat ik het van mijzelf kan accepteren Verlegen lachende smiley
dus als iemand die mijn berichtjes of profiel leest en daarbij valt over mijn spellingsfouten, over wie zegt dat dan het meest, over mij of over de ander Knipoog smiley
De spellingsregels heb je op de basisschool al geleerd. En ze zijn binnen 5 minuten te vertellen. Je moet ze gewoon toepassen.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:09

TINEKE986 schreef:
dyslexie komt in alle bevolkingslagen voor? Geschokte, onthutste smiley en zegt toch niets over intelligentie? Smiley die vol vragen zit
Als je deze site als norm zou aanhalen, schat ik dat er 80% dyslectisch is. Vooral dat gebruik van de d irriteert me mateloos. Geen goed profiel, geen goede indruk, als je niet eens de eenvoudigste regels van spelling toepast. (mensen zijn zelf in staat om ook nog toepasd neer te zetten)..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:04
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste

ROELANDE345 schreef:
Het is volgens mij nog steeds in heel veel evangelie gemeente de (goede) gewoonte om mensen de handen op te leggen zodat deze mensen de Heilige Geest ontvangen. Vaak gebeurd dat na hun doop. Maar dat is geen voorwaarde voor het ontvangen van de Geest zie hand 10; 44 en terwijl Petrus deze woorden nog sprak viel de Heilige Geest op allen die het woord hoorden.
Volgens galaten 3 :2 ontvang je de Geest uit de prediking
Het laatste stuk ben ik helemaal met je eens
Inderdaad, het is geen absolute voorwaarde, maar het was wel een gebruik dat heel kenmerkend was voor de vroeg-christelijke gemeentes.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 14:43

ROELANDE345 schreef:
Johannes zegt; Hij die na mij komt ,is sterker dan ik; ik ben het niet waard Hem zijn sandalen na te dragen.Hij zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur. Zijn wan is in Zijn hand en Hij zal de dorsvloer grondig reinigen en Zijn tarwe in de schuur verzamelen en het kaf met onuitblusbaar vuur verbranden
Met ander (mijn eigen) woorden of je krijgt een enorme plens Heilige Geest Zoals in Jesaja 44; 3 Ik zal mij Geest op uw nageslacht gieten of je wordt door het vuur verbrand als kaf van de dorsvloer als Jezus komt, hier waarschuwt Johannes de mensen voor
Ik denk dat we als we naast de waterdoop ook nog moesten dopen met de Heilige Geest dit wel door bijv. Paulus in een van zijn brieven uitgelegd zou worden.
Het was in die tijd en nog ver daarna de gewoonte om dmv handoplegging te bidden voor de doop in de Geest. Het was ondenkbaar dat dat niet gedaan werd. En het werd zelfs gelijk gesteld met het ontvangen van de Geest. Je zou vanuit bijbels oogpunt kunnen stellen, dat als iemand niet gedoopt was in de Geest, hij ook niet de Geest ontvangen had. (Hand. 19) De tussenoplossing waarin wij leven zou iets zijn waar men vanuit het NT vreemd tegen aan zou kunnen kijken.
Als iets zo vanzelfsprekend is, als iets goed loopt, valt er ook weinig over te schrijven. Maar Paulus roept wel de gemeente op om vervuld te zijn met Gods Geest, in paats van vervuld te zijn met wijn...(Ef 5:18) het woord pleroo, betekent tot de nok toe vol, helemaal gevuld......het woord doordrenkt zou denk ik de beste vertaling zijn: Laat u doordrenken door de Heilige Geest.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:59

ROELANDE345 schreef:
die tekst uit hand 11 verwijst natuurlijk naar die uit de evangeliën, en 1 kor betekent zoiets als dat we allen met hetzelfde sop overgoten zijn(positief bedoeld dan he)
natuurlijk vind je heel vaak de combi gedoopt worden en de Heilige Geest ontvangen lees bijvoorbeeld hand 2;38 daarin legt Petrus duidelijk de link
maar het gebeurt ook wel andersom zoals in hand 10 47. Maar de vraag is of het een aparte doop is
Johannes zelf brengt toch het verschil aan? Waarom trek je dat dan in twijfel?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:45

MARISKA601 schreef:
God bepaald wat we nodig hebben.
Is het ook niet zo dat wij de Heilige Geest nodig hebben?
Moeten we speciaal vragen of God ons de Heilige Geest geeft?

Bij het bidden vragen we of de Heilige Geest onze harten/geloof wilt versterken.
Maar ik begrijp uit voorgaande reacties dat je eerst de doop van de Heilige Geest moet ondergaan.
eigenlijk bepaal je het zelf door vooraf te weigeren dat je het nodig hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:36

MARISKA601 schreef:
Wanneer laat je je dan dopen in de Heilige Geest?

En met welk doel?

Ik geloof dat je al bij je geboorte de Heilige Geest al in je hebt.
En dat je in de loop der jaren steeds meer gaat voelen en ervaren dat Hij aanwezig is.
Want de Heilge Geest zorgt er voor dat je geloof steeds dieper en dieper wordt als je er voor open staat.
Dus in mijn ogen is dopen in de Heilige Geest iets overbodigs.
Eigenlijk vind ik dit aanmatigend. Aanmatigend tegenover de bijbel. Wie bepaalt wat jij nodig hebt?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:02

ROELANDE345 schreef:
volgens mij is de enige keer dat in de bijbel over dopen met de Geest gesproken wordt in de evangeliën. Johannes zegt dit over de Heer Jezus dat Hij zal komen en dopen met de Heilige Geest en met vuur. Verder vind je het volgens mij niet. Paulus heeft het wel over vervuld worden met de Geest.
Hand 11:16: Ik herinnerde me dat de Heer tegen ons zei: “Johannes doopte met water, maar jullie zullen gedoopt worden met de heilige Geest.
1 Kor.12:13
Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen zijn.

Hand 19 schreef:
Terwijl Apollos in Korinte verbleef, kwam Paulus na zijn reis door het binnenland in Efeze aan. Hij ontmoette daar enkele leerlingen, 2 aan wie hij vroeg: ‘Hebben jullie de heilige Geest ontvangen toen jullie het geloof aanvaardden?’ Ze antwoordden: ‘Nee, we hebben zelfs niet gehoord van het bestaan van een heilige Geest.’ 3 Hij vroeg: ‘Hoe zijn jullie dan gedoopt?’ ‘Met de doop van Johannes,’ antwoordden ze. 4 Daarop zei Paulus: ‘Johannes doopte de mensen om hen een nieuw leven te laten beginnen en zei tegen hen dat ze moesten geloven in degene die na hem kwam, in Jezus.’ 5 Toen ze dat gehoord hadden, lieten ze zich dopen in de naam van de Heer Jezus, 6 en toen Paulus hun de handen had opgelegd daalde de heilige Geest op hen neer, zodat ze in klanktaal gingen spreken en profeteerden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

WILLEMIJN232 schreef:
Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog?
Eerlijk gezegd heb ik niks met de NL vertaling. Run baby Run, is de oorspronkelijke titel.
Er mist ook een heel belangrijke passage. Wordt in de Engelse versie een analogie verteld met een ballon, in de NL versie wordt hij totaal weggelaten. Ik vraag me af waarom.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:46

WILLEMIJN232 schreef:
We moeten wat meer leren vanuit ons hart te geloven Chatuliem en de Bijbel lezen vanuit die tijd en niet anno 2012.......
Ja, dat is weer een interpretatie van jou. Je geeft echter geen antwoord op mijn vraag.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:31

WILLEMIJN232 schreef:
Omdat Gods Geest al in ons midden is Chatuliem daar hoef je niet meer speciaal voor gedoopt te worden.....
O, ja? Waar lees je dat dan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:24

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me af waarom je nu gedoopt moet worden om wedergeboren te worden in de Geest.......
Gods Geest laat je binnen in je hart en ervaar je in een kerkdienst.....wat maakt dan die doop voor verschil?
In bijbelse tijden en ver daarna werd nooit de vraag gesteld, waarom is dat nodig? Men deed het gewoon, handoplegging, bidden voor de doop in de Geest en in tongen bidden. Je zou eerder de vraag moeten stellen waarom doet men het niet meer?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:22

HERMAN388 schreef:
Volgens de doopformulier kennen we 2 dopen, namelijk de kinderdoop en de volwassendoop.
Hoe de doop werkt, is onbelangrijk.
Het gaat om wat de doop voor ons betekent.
Dat is een zichtbaar onderwijs (sacrament).
Dat doop wijst naar het bloed van Christus, die reinigt van alle zonden.
Ik (Jezus) voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven.
Omdat Jezus voor ons (door het geloof) gestorven is.
Betekent niet dat je meteen klaar bent, na de doop, gereinigd bent.
De zonde blijft nog steeds in je hart, die bedenkt boze plannen.
Toch spreekt de bijbel van de doop in de Heilige Geest. btw, staat er op jouw doopformulier dat er twee dopen zijn???Het eerste en het belangrijkste wat Johannes over Jezus zegt is:
Marc. 1 schreef:
Ik heb jullie gedoopt met water, maar hij zal jullie dopen met de heilige Geest.’
.Dus wat jouw doopformulier zegt vind ik heel wat minder waarde hebben, dan wat de bijbel zegt...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 28 april 2012, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 18:22

PIETER619 schreef:
We kunne er vanuit gaan dat de geest al aan hetwerk was en zo men Jezus ging volgen. Als een vreemde tegen ons zou zeggen, volg mij, terwijl we aan hetwerk waren, zaouden we dat niet doen. Er moet du siets zijn geweest wat hun overtuigde om pa en werk alleen te laten, dat moet denk ik de Geest zijn geweest.

Jezus kreeg gelijk met zijn doop bij Johannes ook de Heilige Geest op zich doormiddel van een duif, is dat de doop in de Geest geweest, ik denk van wel. Echter was Jezus al bezig op 12 jarige leeftijd en hij was zeer wijs.

De discipelen moest wachten op de Geest, totdat die door Jezus gezonden werd, toen kon men meer dan wat men vooreerst kon. Men sprak in tongen en deden ze vanaf toen genezingen en alles wat van de Geest afkomstig was. Is men met Pinskteren, toen massaal gedoopt met de Heilige Geest? Dan staan beide dopen los van elkaar.

Ik kreeg een ouderling op bezoek en die was stellig overtuigd, dat de doop in de Heilge Geest gelijk met de waterdoop was, misschien omdat het ook bij Jezus gebeurde. Ik ben het met Chautuliem eens, dat beide dopen afzonderlijk bestaan

Ik denk dat we als westerse kerken te weinig, met en over de Heilige Geest bezig zijn geweest en dat daardoor een groot gebrek aan kennis is over wie wat en hoe de Heilge Geest is en bij ons aan het werk wil.

Als de Heilige Geest volop aanwezig mag zijn, in kerk of ons leven, kan hij ook meer van Zijn Gaven geven. Ook hier is veel misverstand over, want men denk soms dat talenten ook gaven zijn. Taaltechnisch misschien wel, maar Bijbels gezien is er weldegelijk verschil, denk ik.
Je zou gewoon die oudste eens kunnen wijzen op de volgende tekst:
Hand 10 schreef:
Terwijl Petrus nog aan het woord was, daalde de heilige Geest neer op iedereen die naar zijn toespraak luisterde. 45 De Joodse gelovigen die met Petrus waren meegekomen, zagen vol verbazing dat ook heidenen het geschenk van de heilige Geest ontvingen, 46 want ze hoorden hen in klanktaal spreken en God prijzen. Toen merkte Petrus op: 47 ‘Wie kan nu nog weigeren deze mensen met water te dopen, nu ze net als wij de heilige Geest hebben ontvangen?’ 48 En hij gaf opdracht hen te dopen in de naam van Jezus Christus. Daarna vroegen ze hem of hij nog enkele dagen wilde blijven.
Hier zie je al dat er een duidelijk verschil is tussen de doop in de Geest, dat zichtbaar is en dat ervoor zorgt dat mensen in klanktaal spreken en de waterdoop. Petrus gaf nl. opdracht tot de doop in water...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:22
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Wat we kunnen stellen is, dat de bijbel elke seksuele relatie buiten het huwelijk hoererij noemt. Zelf vind ik het woord ontucht veel netter staan. Mensen die dat durven te betwisten lezen de bijbel niet goed.
De vraag is echter, in hoeverre is dat nog van toepassing? In mijn ogen volledig. En verder vind ik dat er eigenlijk veel smoezen hier opgeschreven worden om je eigen gedrag goed te keuren.
De keuze is altijd aan de persoon zelf of hij hier aan wil voldoen. Als je het niet zo belangrijk vindt de bijbel hier in te volgen, ben je er volkomen vrij in. Maar ga niet de bijbel gebruiken om je eigen gedrag goed te keuren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 14:03

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat over een tiental jaren de evangelische gemeentes net zo traditioneel zijn geworden als andere kerken. Met weliswaar modernere muziek, maar geestelijk armoedig.

Hoe bedoel je dit dan? Ik lees er toch iets in van wat ik hierboven schreef....
Ik vind het getuigen van geestelijke armoede als je met je mond allerlei dingen belijdt, maar er uiteindelijk niks mee doet. En dat proces is volop gaande...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 11:26

WILLEMIJN232 schreef:
Ik maak hier toch even een kanttekening bij: jij ervaart de traditionele kerken als armoedig, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook is natuurlijk........
Er zijn juist veel traditionele kerken die ook veel meer in Gods Geest geloven dan vroeger.....die veel meer aandacht schenken aan meditatie en spiritualitiet om zo dichter bij Gods Geest te komen.....
Je legt een verkeerde conclusie. Ik zeg nergens dat de traditionele kerken geestelijk armoedig zijn. Ik stel dat als de evangelische gemeentes de boodschap van de Heilige Geest aan de kant zetten, ze geestelijk armoedig zijn geworden. Want de boodschap van het evangelie wordt zonder inhoud....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 10:15

Voordat ik helemaal ga uitdiepen, dat in de bijbel er duidelijk verschil wordt tussen de doop in water en de doop in de Heilige Geest, wil ik gewoon een aantal algemene dingen vertellen.
In de katholieke kerk is het gebruikelijk de weken voor het pasen aan te merken als de lijdenstijd. In analogie daarop, gebruik ik meestal de tijd tussen pasen en pinksteren om de Heilige Geest centraal te stellen. En daar valt zoveel over te zeggen. Hierbij moet ik Charles nog bedanken voor het materiaal wat hij mij gegeven heeft. Eindelijk een gedegen cursus over de Heilige Geest.

De vraag of er zoiets bestaat als doop in de Heilige Geest als aparte beleving, los van de waterdoop, kan ik heel gemakkelijk met ja beantwoorden. Dat mensen dit als hetzelfde zien heeft niet te maken met de boodschap van Gods Woord, maar veel meer, dat onderwijs over doop in de Geest helemaal verloren is gegaan...
Wat mij aan het hart gaat, is dat de boodschap zelfs in evangelische gemeentes aan het verdwijnen is. Ik ben bang dat deze boodschap binnen evangelische gemeentes op stervens na dood is. En daarmee gaat het leven in de gemeente ook dood. Ik denk dat over een tiental jaren de evangelische gemeentes net zo traditioneel zijn geworden als andere kerken. Met weliswaar modernere muziek, maar geestelijk armoedig.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 27 april 2012, 10:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 19:58
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ZEELAND736 schreef:
Je moest eens weten wat IK...van de dokter te horen kreeg!!!!
Ach...ik loop er niet mee te koop....want dan zeggen ze weer dat ik een opschepper ben!!!!
Je zit nu al enkele maanden te klagen, en waarover eigenlijk? Ik heb nooit beweerd dat je een opschepper bent. Waar ik tegen reageerde was, dat je hier uitgebred vertelde dat je een vies drankje moest drinken. Dat vond ik kleutergedrag, maar aan de andere kant heb ik nooit negatief gereageerd als je vertelde dat je naar de dokter ging. Jammer dat je het verschil er tussen niet aanvoelt....

Verder valt het me op dat je de zelfspot niet opmerkt: als ik nu slank was, was het niet zo bijzonder. Maar helaas lijd ik aan een beetje overgewicht. Dan is het juist leuk om te zeggen, dat de dokter vond dat ik een te lage BMI waarde had....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 25 april 2012, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 18:49

Ik heb te horen gekregen dat ik te dun was, dat mijn BMI niet hoog genoeg was. Hoeveel vrouwen hadden dat niet van de dokter willen horen???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 17:46
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke

MARISKA601 schreef:
Wat doe jij dan hier? Knipoog smiley
dat is een van de grootste mysteries van de laatste tijd...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 15:35

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...dus, het feit dat Dennis terug kwam van de training is geen goed bericht? Of hoe moet ik je posting interpreteren?

Lachende smiley ...wanneer schrijft Dennis nog eens wat op het Forum?
Alsjeblieft niet zeg, moet er nog bij komen dat familie van forum leden ook al gaan posten...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 25 april 2012, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 13:57
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke

MARISKA601 schreef:
je neemt de dingen te serieus chat....
daarom neem ik jou bijdrages ook niet serieus...
laats zei je zelf dat je niet serieus bent op cm....
Ik reageer in dezelfde algemeenheden als jij doet. Je moet het dus net zo serieus nemen als jouw bijdrage...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 169 Volgende
Pagina 28 van 169