Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 07:46
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:30
MARITIME853 schreef: Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.
Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.
Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5
Nou even een bemoediging Willemijn.
Er is een God die hoort
Dit ben ik ook!...... Opvallend dat ik je dan niet hoor en anderen.... |
Het ``dit ben ik ook``, rechtvaardigt nog steeds niet jouw opmerking van gisteren. Het maakt het alleen maar des te erger: Weten dat iemand strijdt tegen kanker en dan bewust zulke uitspraken doen. Is het nu zo moeilijk om te zeggen: het spijt me, dit had ik niet mogen zeggen? Laat zien dat ``dit ben ik ook``, niet alleen maar woorden zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:00
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Jammer dan ben volwassen Jans. Kleineren kan ik ook. |
Ik heb het over een kinderachtige reactie, Maritime. Kunnen volwassenen ook maken!
Laten we maar weer proberen on-topic te gaan....
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 21 januari 2013, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:50
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!! Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen.... Ik weet wat het is en doet!
Vandaar mijn reactie.
Ik ben echt heel erg boos hoe zij reageerd naar Anita. |
We hebben het er nu even niet over hoe anderen volgens jou moeten reageren, we hebben het nu over jouw reactie naar Willemijn!
En de reactie ``Zij mag ook`` vind ik een zeer kinderachtige reactie van je! Kleuters op het schoolplein reageren ook zo: ``ja maar, hij deed het ook``.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 21 januari 2013, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:01
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!! Ziek ben je zeker niet. Wel anders. Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij een moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En om deze reden suicide gepleegd hebben. Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt. |
Ik vind deze reactie van jou naar Willemijn niet kunnen! de woorden: ``ziek ben je zeker niet en ``zgn. pijn`` vind ik ver beneden alle peil!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:03
Onderwerp: onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
|
|
|
Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om te weten waarom en wanneer de HC geschreven is. Zoals je schreef is de HC nog in veel kerken erg belangrijk. Belangrijk lijkt mij ook hoe er met deze vragen omgegaan wordt en hoe dit op de mensen overgebracht wordt. Helaas gebeurt dit niet altijd op een goede pastorale wijze. Het erkennen van het geneigd zijn tot (alle) kwaad is geen eindconclusie, maar een beginpunt. Vandaar uit kan je verder, want God heeft zich naar de mensen geneigd. (En belangrijk lijkt mij helderheid over wat onder 'goed' wordt verstaan. Dat kan een hoop verwarring voorkomen). Niet in staat tot enig goed, als je probeert een goed christen te zijn? We zijn toch geschapen naar Gods beeld, en daarom toch ook in staat om goede dingen te doen? Het kan je intentie (het gericht zijn op het goede) toch zijn om te leven naar het gebod van God: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf? Je kunt toch proberen te leven zoals Paulus zegt in Romeinen 12: Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen. Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven? Dat je daarin vaak tekort schiet, weet een ieder. Je schuld belijden (ontferm u Heer) heeft niet als doel om een schuldgevoel op te roepen. Het heeft als doel om als bevrijde mensen met vreugde je weg verder te mogen gaan. Als het geloof niet als bevrijding wordt ervaren mis je toch een hoop levensvreugde. En kan je je hulpeloos maar schuldig blijven voelen. En dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:34
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Stil maar, wacht maar... |
Stil maar, wacht maar, alles wordt wit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:06
Onderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
|
|
|
FRANKT627 schreef: | en toch ben ik benieuwd naar de reactie van Janske of anderen...maar ik vermoed dat een bepaald woord of vraagstelling geen reactie zal teweegbrengen...onder het mom van: dat is privé of wat heb je aan die info...of gelijk welk andere reden om niet te moeten antwoorden... |
Volgens mij weet jij mijn antwoord al, Frank. In een relatie van liefde en trouw mag je elkaar beminnen, dus wat mij betreft ook voor het huwelijk. (hoever je daar in wil gaan, zal niet voor een ieder hetzelfde zijn). En als je van zelfbevrediging seniel zou worden, dan zouden er al heel wat seniele mannen en vrouwen op deze aardkloot rondlopen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 12:46
|
|
|
Het sneeuwt hier nu en er staat een koude wind!
Binnen blijven, warme sokken aan, muziek aan ...het leven is zo slecht nog niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 12:03
|
|
|
KEITH722 schreef: | met Mechanicien bedoelde ik God zelf (vandaar de hoofdletter) wat kan er dan nog misgaan? maar ja, het komt voor dat mensen toch vertrekken in niet goed onderhouden toestelletjes maar dan weet je hoe het komta |
Zoiets als: eigen schuld, dikke bult? Maar misschien gaan we nu of-topic.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 11:55
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik weet niet of je percentage gebaseerd zijn op een studie. Wat ik wel weet is dat ik als 'bewoner' van verschillende datesites heb gemerkt dat er ook veel vrouwen zijn die op een wip, ja, ik druk me zo even uit, uit zijn. Oja, ook op deze site heb ik dat gemerkt.
Misschien gebruiken we het woord verslaving weer te pas en te onpas. Wat is een verslaving? Wanneer is men verslaafd? Welke 'verslaving' wordt meer getolereerd dan de andere? Roken is ook verslavend. Maar dat wordt niet zo bezien als de seksverslaving. Dan hebben we het nog niet over mensen die steeds cola moeten hebben of koffie of snoep of eten in het algemeen of het geloof (al dan niet een kromgetrokken geloof). Wat ik bedoel: mensen zoeken een genot. Een bevrediging, een vluchtweg... |
Als ik -om een voorbeeld te noemen- aan koffie verslaafd ben, doe ik daar de ander niet mee tekort, of het goed is voor mezelf is een andere vraag. Zoals Marenth aangeeft doet sexverslaving in een relatie ook de ander tekort. Ik denk dat dat een groot verschil is. Daarmee wil ik niet zeggen dat de sexverslaafde (die zichzelf ook tekort doet) niet geholpen hoeft te worden
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 20 januari 2013, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 11:33
|
|
|
KEITH722 schreef: | het is ongetwijfeld goed bedoeld maar de metafoor, de beeldspraak gaat niet helemaal op... twee-motorige vliegtuigen moeten zo worden ontworpen dat deze ook zonder problemen op één motor kunnen vliegen, de andere motor ondervindt daar geen noemenswaardige schade van, je gaat alleen maar wat langzamer en je moet een beetje tegensturen om het verlies van de stilstaande motor te compenseren, een 4 motorig verkeerstoestel als bijv een boeing 747 kan zelfs nog op één motor vliegen! (moet dan soms wel brandstof lozen en snel een vliegveld opzoeken) conclusie, en om in de beeldspraak te blíjven: overtuig jezelf van een goede Mechanicien (let op de hoofdletter) voor het onderhoud van al je motoren a |
Ik ging verder op het voorbeeld van Annette. En het klopt, beelspraak gaat altijd wel ergens mank. Maar ik hoop dat je bergrijpt wat ik bedoel te zeggen. En zoals ik al schreef: Zelfs met een goede Mechanicien gaat er nog wel eens wat mis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 10:36
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
JOL252 schreef: | Hier is nog es mee wakker te worden in mijn nest in de wildernis |
Dat nest is van meer belang dan die wildernis............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 10:27
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Wil de Heere niet juist dat we groeien in de Liefde van 1 Cor. 13? Is geluk niet het gevolg van die opdracht? Als je één keer ofzo gemeenschap hebt is een breuk niet zo erg, maar als je echt biddend begonnen bent? Ik ben van de 'generatie van Henk Binnendijk' en heb veel van hem geleerd, ook op het gebied van relaties. Henk Binnendijk vergeleek eens een huwelijk met een vliegtuig. Soms valt één van de motoren even uit in een moeilijk periode, de motor van het gevoel. Dan blijft er nog de andere motor over, de motor van het verstand. dan moet je samen even vliegen op de motor van het verstand, die de keuze kan maken om bij elkaar te blijven. Dan kun je met je verstand met elkaar omgaan door de keuze van beide partners om in de Liefde van 1 Cor. 13 te blijven of ernaar terug te keren, vertrouwende dat de Here de motor van het gevoel hersteld door de werking van de Heilige Geest? Als dan één van beiden afhaakt dan verhard één van beide partijen toch zijn/haar hart? Het verharden van het hart waar in de Bijbel zo voor gewaarschuwd wordt. |
Wat bedoel je met de zin: Als je één keer of zo gemeenschap hebt is een breuk niet zo erg, maar als je echt biddend begonnen bent?
Een breuk lijkt mij altijd pijnlijk. En de ene keer zal het inderdaad harder aankomen als de andere keer. Maar ik denk dat dat niet af hoeft te hangen van het wel of niet biddend begonnen zijn of hoe vaak je gemeenschap gehad hebt. Als de motor van gevoel even uitvalt in een moeilijke periode (en wie maakt er geen moeilijke periode door) kan er op de andere motor van het verstand doorgevlogen worden. Maar dat moet dan wel een keuze zijn die je samen maakt. Die motor moet het vroeg of laat toch wel weer gaan doen. Blijven doorvliegen op één motor gaat ook ten koste van de ander motor. En vertrouwen op God (hoe mooi ook) is geen garantie dat de motor van het gevoel hersteld zal worden. Helaas zal de reis die je samen op twee motoren begon, dan toch voortijdig eindigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:59
|
|
|
KEITH722 schreef: | hoi, had je m'n stukje (antwoord op jouw posting) mbt de film Fireproof nog niet gezien? die film gaat erover dat zowel wel- als niet kerkmensen er nog wel eens te makkelijk vanuit gaan dat een huwelijk niet meer te redden zou zijn (en dat het dan altijd automatisch op scheiden uit zou moeten draaien) die film Fireproof laat zien dat dat redden nog wél kan
verder ben ik zelf niet in zo'n situatie geweest en zal ervoor waken ook niet in zo'n situatie verzeild te ráken a |
Ja, ik heb het gelezen. En neem maar van mij aan dat er hier veel mensen zitten die er niet makkelijk van uit gaan dat een relatie niet meer te redden zou zijn. Veel mensen hebben hiermee geworsteld. En soms kom je gewoon in zo`n situatie en valt er niets meer te redden. Hoe graag je dat ook zou willen! En jij denkt dat jij er voor zou kunnen waken dat je niet in zo`n situatie verzeild raakt? Ga nooit een relatie aan zou ik zeggen, dan loop je ook geen risico, maar ervaar je ook geen geluk en liefde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:20
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat klopt.
Een relatie zonder sexualiteit kan ik me niet voorstellen. |
Zijn we het ook eens met elkaar eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:54
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je draaid door op dit punt. Geen sexualiteit zegt niks over de liefde voor elkaar in het huwelijk. Net of het huwelijk alleen uit sexualiteit bestaat.
Ik noem het als kroon op het huwelijk omdat daaruit de kinderen voortkomen. Dat is de zegen welke door God gegeven wordt. |
Ik mag aannemen dat je niet bedoelt dat het beleven van seksualiteit er alleen maar op gericht is om je voort te planten? En nee, een relatie of huwelijk bestaat niet alleen uit seksualiteit, maar een liefdesrelatie zonder seksualiteit (in bredere zin van het woord) lijkt mij ook niet de bedoeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:39
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ik reageerde op de bijdrage van Corne, waarin hij aangeeft, dat gemeenschap hebben in Gods ogen hetzelfde is als trouwen. Als je vanuit dat ideaal beiden in een relatie stapt en de ander lijkt er naderhand toch anders over te denken....waar sta je dan..... hoe ziet God het dan als de ander eruitstapt... Voor mij weegt het voor God getrouwd zijn zwaarder als een boterbriefje. |
Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Als je iemand liefhebt is het dus min of meer vanzelfsprekend dat ook het beleven van de seksualiteit een rol speelt. Als gemeenschap met elkaar hebben hetzelfde is als met elkaar trouwen en een van beiden verbreekt de relatie dan is het huwelijk ontbonden. Hoe God dat ziet? Het is niet Gods bedoeling geweest, maar zou het wel Gods bedoeling zijn dat twee mensen bij elkaar blijven zonder dat er nog sprake is van liefde? Een huwelijk zonder liefde is toch ook geen huwelijk meer? En meerderen weten hier dat scheiden geen makkelijke keuze is, maar vaak wel een betere keuze. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en krijgen lijkt mij ook niet iets dat God van ons vraagt. God wil ons gelukkig zien en eist niet het onmogelijke van ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:48
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ga even 14 reactie's terug Keith. Het is Jans welke haaks door de bocht komt scheuren over "christenvervolging". Dat was niet mijn insteek. Wat betreft hetgeen dat Gerrit zegt is dit een voorbeeld van hoe makkelijk het gaat dat een reactie door ander ingevuld wordt en zijn verloop heeft met opmerkingen....
@tessy je hebt gelijk, Stefanus was niet een van de 12. Daarin had ik het mis... |
Die Jans toch! Komt weer eens haaks door de bocht scheuren (een voor mij trouwens onbekende uitdrukking) en heeft het helemaal verkeerd begrepen! En het was zo duidelijk voor een ieder. En dat je eerste tekst over een andere Johannes ging dan over Johannes de Doper, heeft Jans dat ook helemaal verkeerd begrepen? Laten we maar weer on-topic gaan…..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 06:27
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat meen je niet! Christen vervolging komt helemaal niet voor in de bijbel.... |
Moet ik dit duiden als een serieuze opmerking? Er werd jou gevraagd naar een onderbouwing, je deed een poging daartoe, maar je verwarde twee personen met de naam Johannes met elkaar. Ik kan je twee kreten die je als antwoord gaf, dan ook helaas niet plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:11
|
|
|
ANNA415 schreef: | ... maar nu ff warme
Anna heeft ook liever een kerel om je aan te warmen met dit weer |
brrrrrrrr............ Ja, en tot die tijd moeten we ons behelpen met warme sokken. Vleselijk....ik bedoel... vreselijk jammer!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 17 januari 2013, 18:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 06:59
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Openbaringen:
Rev 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus,
Lees deze tekst nu eens voor jezelf. ........In de verdrukking en in het koninkrijk.....
Johannes werd verdrukt en was ook al in het Koninkrijk.... Johannes had een taak van God mee gekregen voordat hij geboren werd.
Mat 3:1 En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de woestijn van Judea, Mat 3:2 En zeggende: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen. Mat 3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!
De paden van de Heer (kerk) waren toen al krom gegaan... Ga nu maar eens na in de NT wat de Heer zegt tegen ons om te doen?
De Here Jezus stond niet voor niets voor de hoge heren van de kerk met de vraag wie zegt jij dat je bent? De vervolging was er altijd al. Ook Johannes moest zich telkens verantwoorden aan de farriseers, saduseeers en schriftgeleerden!!! |
Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat. De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.
Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 17 januari 2013, 06:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:22
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ANNA415 schreef: |
oke nu ben ik klaar met wenen. Ik denk dat ik maar eens naar Parijs ga |
Er is een tijd voor Wenen, en er is een tijd voor Parijs. Ik ga met je mee! Paris
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 15 januari 2013, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mag ik ook bij de club van de wenende vrouwen?
Ik heb dan wel geen koop huis maar een huurhuis.
En een huurhuis moet je ook opruimen |
Jij mag wel buitengewoon lid worden. We passen ons reglement wel aan. Doen politieke partijen ook weleens…………….
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 15 januari 2013, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:13
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik denk er plots aan dat ik straks bij jou in de buurt moet zijn... |
Haha, jij ook al?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 17:11
|
|
|
ANNA415 schreef: | .. vandaag handtekening gezet bij notaris. VERKOCHT. 1659 dagen na aankoop en veel verbouwen, dus zwoegen en zweten.
'k Weet eigenlijk nog niet of ik er blij van word of dat ik er van moet wenen. (om Franks woorden maar eens te gebruiken) |
Anna, welkom bij de club van wenende vrouwen!
En ik ben best blij met mijn nederige stulpje hier, kleiner gaan wonen heeft toch ook wel voordelen merk ik nu....straks ga ik me nog vervelen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 13:07
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik sla mijn volgende maar over . Blijft het altijd jubeljaar. |
Soms heb je meer te jubelen in een niet-jubeljaar............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:41
|
|
|
Het sneeuwt hier al een tijdje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:29
Onderwerp: Boos!
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dus geen bijbel kennis! |
Maritime, Jol geeft aan dat ze zich vergist had, een goede eigenschap om dat toe te geven. Zouden meer mensen moeten doen! Reageer dan niet gelijk met zo`n opmerking. We weten nu zo langzamerhand wel dat aan jouw bijbelkennis niemand kan tippen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 14 januari 2013, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|